Grillipihvi jossa 5.5 prosenttia rasvaa mutta mikähän on siinä proteiinin määrä?

Anonyymi-ap

Voiko proteiini myös lihottaa?

Sain pudotettua kuukaudessa kaksi kiloa mutta taitaa olla että yksi kilo tullut lisää juhannuksena.
Grillipihvejä ja punaista heraa syönyt. Ne nostattaa tiemmä elopainoa.

Ei paha painonnousu toisaalta. Joulu on myös toinen ajankohta vuodessa jolloin paino aina nousee kilon tai kaks.

Toisaalta kyllä tämä hieman pettymys ja turhauttavaa koska painoa ei ole helppo pudottaa alas vaikka söisin paljon kasviksia koska kokeiltu on sitäkin. Toki on se paino pudonnut kaksi kiloa mut nyt tainnut kilo tulla , yksi kilo tullut takaisin. Ollaan kohta samassa pisteessä mistä lähdin.

En hauku isääni koska isäni on hieno isä/ihminen mutta turhauttavaa kun hän kantaa kaupasta välillä kotiin tuollaisia tuotteita mitkä lihottaa.

Eihän mun tarvis syyä niitä mutta jos isä olisi yhtä kovasti panostamassa painonpudotukseen kuin minä niin ei hän silloin kanna kotiin tuollaisia tuotteita.

Hoitaja(sydänhoitaja) on sanonu hänelle monta kertaa että pitää panostaa ruokavalioon muttei ainakaan isä näy piittaavan niin paljoa . Isällä verisuonet tukkeutuneet kaks kertaa ja jouduttu tekkeen pallolaajennus kax kertaa.

Grillipihvit ei ole hyvä vaihtoehto välttämätä = suone4t voi mennä tukkoon ja niis kuten sanoin taitaa olla myös korkea määrä proteiinia.

Nyt päätin ; en syö enää kuin yhden grillipihvin että tuolla pakastimessa on 4 isoa lootaa grillipihvejä joissa jokaisessa paketissa on 4 grillipihviä.

Juhannusherakeitto saa olla mun osalta myös että sanoin äsken isälle että minä en ainakaan syö. Se myös kovettaa vatsan eli ummetus joten on mahdollista että ummetuksen takia paino on yhden kilon noussut koska uloste ei meinaa tulla ulos. On täysi olo hieman.

Pitääkö mun luovuttaa vai jatkaa taistelua painonpudotuksen kanssa? Miltä tilanteeni näyttää? Osaako joku neuvoa tai kannustaa?

Onko peli menetetty mun geeneillä koska ei meinaa paino pudota vaikka kovasti tehny töitä sen eteen? Vai näyttääkö teistä siltä että en tee tarpeeks töitä sen etehen koska esim nyt juhannuksena grillipihvejä noin 4 syönyt ja sitä punaista heraa(siinä on tietääkseni rasvaa aika paljon).

Enkö osaa sitten pysyä pois tällaisesta vai saako teijän mielestä juhannuksena tällaisia syyä??

Kova työ jonka tein jonka seurauksesta onnistuin pudottamaan 2 kiloa painoa niin melkein se työ on mennyt nyt hukkaan.

Pitääkö vaan jatkaa kovaa työtä?

Huomaan että roppa on hieman kiinteytynyt että kova pyöräily on kiinteyttänyt roppaani. Lihaksia tullut ja läskiä lähtenyt hieman pois jaloista ja vatsasta. Vatsa on hieman pienentynyt mutta vaaka , se tuo vaaka näyttää lukemia sellaisia johon ei täysin tyytyväinen voi olla. Oma vika kun nyt juhannuksena...

Otanko liian tosissaan nämä asiat? Stressaanko liikaa?

Jos yksi kilo tullut lisää, onko se näin kauhea asia teijän mielestä?

Mulla on lihasmassageenit niin sen takia mä en pysty nii helposti pudottamaan painoa.

Kuulostaako selittelyltä&tekosyyltä kun vetoan lihasmassageeneihini?

terveisin Juha (ikiliikkujaksi sanottu mua)

15

<50

Vastaukset 15

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Varmasti olisin nyt 1-2 kiloa painavampi jos en olis täsä viikon aikana tehnyt kolmea yli 10 kilometrin pituista pyärälenkkiä ja eilinen 9 km;n pituista kävelylenkkiä.

Niiden ansiosta paino ei kuitenkaan liikoja noussut.

Oon syönyt siis paljon kasviksia. Kasvispainotteinen ruokavalio ollu mulla vähän yli kuukauden.

Ei meinaa näkyä vieläkään puntarilla niin hyvin että oisin tyytyväisempi. Toki kun kax killoo lähti pois, olin ihan tyytyväinen mutta harmittaa hiema kun kilo tullut lisää mut kyl mää luulen että saan sen kilon pois tässä 1-2 viikon aikana tai kuukauden aikana kun muistaa vaan sen ettei enää syö noita tuollaisia ja harrastaa hikiliikuntaa ja ne kasvikset että niitä pitää niiden syömistä jatkaa ja niin aionkin.

Monet asiantuntijat taitaa sanua että ei kannatakaan pudottaa painoa liian nopeaa alas. Mä kuulun siihen koulukuntaan jotka pudottaa painoa hittaammin alespäin.

Toki mun geeneillä se on aika hidasta välillä.

• Anonyymi00002

Mul on aina painonpudotus-operaatiossa tekeny jojoliikettä että kun paino tippuu esim kax killoo niin se nousee myös herkästi että ei tarvi kuin hyvin vähän lipsua epäterveellisemmän ruoan puolelle niin heti nousee. En usko että kaikilla nousee näin herkästi paino koska luulen tämän selittyvän geeneillä vai uskotteko geenipointtiini ollenkaan?

• Anonyymi00003

Kertooko tuo lipsuminen siitä etten ole täysin 100%;sti sitoutunut painonpudotukseen?

• Anonyymi00004

Ainakin liikuntaa teen melkein koko ajan . Muun muassa hikiliikuntaa ja yleensä koko ajan syön terveellisesti mutta sitten saatan käyvä pitsalla muutaman kerran vuodessa. Ja sitten juhannus ja joulu jolloin tulee syötyä sellaista ruokaa joka ei ole terveellisimmästä päästä ja sitten on syntymäpäiväjuhlat (minun, isäni ja veljeni lapsien jolloin tulee otettua täytekermakakkua).

Ajattelin ehkä etten ota täytekakkua veljeni lasten synttäreillä. Isän synttäreillä ajattelin ottaa kakkua mutten liikaa. Isä täyttää ensi kuussa 76v. Tai voi olla niin että en valmista kakkua ollenkaan että isä ja hänen ystävä saavat syyä siellä kermatäytekakkua.
        Pitää kysyä isältä mitä mieltä hän on asiasta.

Joulu etenkin aiheuttaa pientä stressiä aina kun on joulukinkut jonka isän on pakko saada ettei mulla ole sanavaltaa siihen eli minä olen ehdottanu että emmekö voisi ostaa vaikka pikkukinkkurullan . Se pitää aina olla joku 5-7 kiloinen joulukinkku. Viime jouluna en muistaakseni syönyt kinkkua erityisen paljoa. Onhan se hyvää.

uskoisin jos asuisin yksin niin söisin vielä tarkemmin ettei tulisi tällaisia joulukinkkuja hommattua.

Noin pari hampurilaista vuodessa tulee myös syötyä.

suklaata ei oikeastaan ollenkaan eikä karkkia. Eikä muita herkkuja. Juhannuksena juhannusheraa. Pääsiäisenä pääsiäispashan valmistan(se on tosi hurja kaloripommi). Mut sitä syönkin aina tosi pieniä määriä maltillisesti ja viime pääsiäisenä tein sitä pienemmän määrän valmistin.

Alkoholia en käytä ollenklaan enkä tupakoi.

• Anonyymi00005

mut onko noi herkkujen määrät yhden vuoden aikana liian suuria mulla? Ei käsittääkseni koska jos syö ainoastaan täytekakkua noin 3-4 kertaa vuodessa , ei kai se paljon voi olla mut oisko parempi ettei söisi ollenka??

Ja 3 pitsaa vuodessa niin ei se voi olla paljon.

2 hampurilaista vuodessa = ei ole paljon se.

Pääsiäsipasha kerran vuodessa ja pikkuannos valmistettuna= ei pitäs olla paha juttu.

juhannushera juhannuksena. Sisältää rasvaa tietääkseni aika paljon tai en ole varma.

Joulukinkku jouluna.

Onko kokonaiskuorman määrä teidän mielestä suuri että pitäskö mun vielä rajoittaa syöntiäni??

käsittääkseni nuo lukemat ei ole suuria. Eri asia jos joka kuukausi kerran vetäisin mättöpitsaa tai hampparia niin olisi huonompi juttu. Mutta esim 3-4 pitsaa vuojesa ei voi olla paljon.

Tiijän täällä palstoilla on myös ihmisiä&painonpudottajia jotka taitaa olla niin tarkkoja koska ette taija syyä ollenkaan vuoden aikana pitsaa, pashaa, juhannusherakeittoa ja joulukinkkua , onko näin?

Pitäskö mun tehdä samoin kuin te?

• Anonyymi00006

Kyl mä sen täytekakun isälle valmistan kun täyttää 11.7 vuosia niin kyllä mä valmistan sen muttei mun ole pakko syyä sitä.

Sama asia jouluna joulukinkun syönti ettei tarvi turhan paljoa sitä syyä mässäillä.

Ja veljen lasten synttäreillä en ota sitä kakkua.

• Anonyymi00007

Ahdistuneisuus-häiriö kun minulla niin se ahdistaa jonkun verran jos paino nousee.

• Anonyymi00008

2 kiloa lähtee aika nopeasti kun nestettä poistuu kehosta ja päinvastoin, 2kg tulee nopeasti kun nesteyttää paljon.
      Aika hukassa olet jos seuraat tuolla tavalla painon pudotusta.
      Seuraa useamman kuukauden ja laske keskiarvo niin saat selville paljonko on oikeasti tullut muutosta kuukaudessa.
      Itse tarkistan painon muutaman kerran vuodessa.

• Anonyymi00009

noh vuonna 2025-2026 välisenä aikana en seurannu painoani vaakalla ja sitten ohoh hups 3 kiloa olin lihonnut.

Nyt olis aikomus seurata painoa kerran tai kahdesti kuukaudessa.

• Anonyymi00010

mul on aina sama ajankohta eli punnitsen itseni aamulla tyhjällä vatsalla. Käytän myös samaa puntaria. Tänään lukema näytti 94 -95kiloa eli liika-paljon kun oon 175cm pitkä. Toinen puntari näyttää vähemmän eli 90kg. Alan käyttämään sitä puntaria joka näyttää enemmän.

Silti moni sanoo mua sopusuhtaiseksi ja enkä kuulemma näytä 95kg:a painavan näköiseltä&kokoiselta vaan paljon hoikemmalta.

Lihasmassa-geenit? Liikunta kiinteyttää heti roppaa ja tulee raskasta lihasmassaa= huomattu o!
        nyt kun liikkunut niin roppa kiinteytynyt kun mm pakaroista ja reisistä lähteny läskiä mut tilalle tullu raskasta lihasmassaa. Maha pienentynyt. Ei näy silti oikein puntarilla vielä suurempana painonpudutoksena mutta ehkä oon liian hätäinen että vaadin heti tuloksia. Olen noin vähän yli kuukauden ollut painonpudotus-operaatiossa. Olen alkanu syömään paljon kasviksia. Kuukaudessa lähti poies 2 kiloa mutta nyt juhannuksena tuli kilo lisää painoa. Voi tosin tuo kilon lisäpainon tulo johtua ummetuksesta kun oon ollut ummetuksella juhannusherakeiton syönnin seurauksesta koska juusto kovettaa mahaani jolloin kun on ummetus piällä niin ei tule ulostetta vaan maha alkaa pömpöttämään ja on täysi olo.

• Anonyymi00011

Jouluna ja juhannuksena saa syödä mitä vain. Mutta! Mutta eihän nyt vielä ole kunnolla juhannuskaan ja silti olet jo syönyt 4 grillipihviä!
      Huomenna syöt vain kaksi perunaa ja kaksi mansikkaa, jos aiot laihtua. Entäs juomat? Ei sitten ainakaan alkoholipitoisia!

• Anonyymi00012

taisin sannoo väärin. Juhannuksen alla oon syöjny juhannuskeittoa mut panin pakkaseen koska se on niin rasvaista että kiloja alkaa tulla varmasti (vaikka kuinka hikiliikuntaa tekisit) . Grillipihvistä nyt en ookkaan varma milloin sitä söin. En ainakaan oo tainnu 3-5 päivään syyä. Noin 4 grillipihviä syönyt tässä 2 viikon aikana. En samana päivänä 4 grillipihviä. Yksi grillipihvi päivässä.

Huomenna kuin myös tänään syön kevyesti. Verilättyjä ja puolukkahilloa söin. Aamupalan kaurapuuroa. Ajattelin illaksi keittää parit kananmunat ja ruisleipää pari kappaletta.
        Noin 5 palaa ruisleipää syön vuorokaudessa. Perunan ja makaroonin syönti on vähentynyt paljon. Makaroonin syönti vähentynyt huomattavasti. Perunaakin vähentänyt etten joka toinen päivä syö sitä. Kasviksia syön paljon.

• Anonyymi00013

yhdentoista aikaan lämminaterialla söin hernekeittoa jonka tuunasin vähärasvaisella naudanjauhelihalla.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

yhdentoista aikaan lämminaterialla söin hernekeittoa jonka tuunasin vähärasvaisella naudanjauhelihalla.

sen jälkeen tein 16km;n pituisen pyärälenkin. Eilen tein 9km;n pituisen kävelylenkin jossa vaihtelin tempoa eli saatoin 3-5 minuuttia putkeen kävellä ylinopeaa ja sitten palauttelin toiset 3-5 minuuttia ja noin 4-5 sarjassa tein ja loppumatka pääosin rauhallista kävelyä. Alkumatka &verryttely nopeaa kävelyä.

• Anonyymi00015

en juo alkoholia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      938
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      702
    3. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      636
    4. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      36
      595
    5. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      68
      567
    6. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      33
      562
    7. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      544
    8. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      43
      541
    9. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      112
      515
    10. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      480
    11. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      451
    12. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      165
      451
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      61
      372
    14. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      369
    15. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      42
      349
    16. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      29
      344
    17. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      22
      338
    18. Kuhmolaiset valittaa kaikesta

Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene
      Kuhmo
      9
      338
    19. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      16
      331
    20. En aio ottaa sinuun yhteyttä nainen

Saatan minä olla aika tyhmä välillä mutta sentään sen verran kuitenkin tajuan että annan sinun olla rauhassa. En siis ol
      Suhteet
      17
      330
    Aihe