Jalkapallon MM 2026

Anonyymi-ap

Oli kiinnostava havainto Argentiina - Algeria matsin introssa jossa oli Messi ja vuohi eli goat/77 (greatest of all time). Ja että Messin ja "albicelesten" mm matka USA:n maalla sattui alkamaan tietenkin Kansasista. Eli samasta paikasta josta myös Dorothy aloittaa oman matkansa kohti Ihmemaa Ozia.

Messi New Yorkissa ja vuohi 1.43 - 1.57 https://areena.yle.fi/1-78239096

On kiinnostavaa nyt seurata onko Ar-gen-tina! matkalla kohti harvinaista tuplaa. Tämä ei toki ole heiltä ja Messiltä mitään pois. Hän kyllä ansaitsee kaiken mitä on jalkapallon eteen tehnyt.

Mutta muistetaan kuitenkin myös 2022 kun Argentina voitti ja juhlissa Buenos Airesin obeliskiin heijastettiin osuvasti Messin numero 10 eli matrixin järjestelmäherran binääriluvut.

Jos saa veikata niin velho kyllä seuraa näitäkin kisoja mutta kuka juhlii tällä kertaa selviää 19.7. Se tekee myös 39 kisapäivää ja 104 ottelua. 39 on aika hyvä luku sekin koska se oli the wizardofoz:n ensi-illan vuosi. Messi täyttää kisojen aikana 39. Ja jos 104 redusoidaan saadaan 14 eli 7+7 aka goat.

Ei minään profetiana tämä.

38

136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Meinaat että Pissi menee seuraava sitten Australiaan?

      • Anonyymi00002

        Tuota vois vähän avata vai?


      • Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

        Tuota vois vähän avata vai?

        Luulin että kaikki tietää että Oz on Australia?


      • Anonyymi00004
        Anonyymi00003 kirjoitti:

        Luulin että kaikki tietää että Oz on Australia?

        Niin että ostralia tai ostria. Kun os/öst = itä. No on vähän kaukaa haettua mutta hyvä että yritätte jotain.

        Don't cry for me Argentina.


      • Anonyymi00015

    • Anonyymi00005

      Mikä nyt on jutun pointti?

      • Anonyymi00006

        Se että sä oot täällä kertomassa jotain kiinnostavaa.


      • Anonyymi00007
        Anonyymi00006 kirjoitti:

        Se että sä oot täällä kertomassa jotain kiinnostavaa.

        En ole. Kunhan vain pohdin tuota aloitusta,en ole vastaan sanomassa enkä päätä aukomassa


      • Anonyymi00008
        Anonyymi00007 kirjoitti:

        En ole. Kunhan vain pohdin tuota aloitusta,en ole vastaan sanomassa enkä päätä aukomassa

        No puuttuiko sieltä sitten jokin hellareiden pelastussanoma vai maan muoto tai jokin profiloinnin väline. Siinähän pohdiskelet. Tyhjän saa pyytämättäkin.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        No puuttuiko sieltä sitten jokin hellareiden pelastussanoma vai maan muoto tai jokin profiloinnin väline. Siinähän pohdiskelet. Tyhjän saa pyytämättäkin.

        Mikä se nyt sinua riepoo? Tyhjän saa pyytämättäkin,aloittajahan sen osoittaa.


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

        Mikä se nyt sinua riepoo? Tyhjän saa pyytämättäkin,aloittajahan sen osoittaa.

        Ei mikään. No mitä sieltä sitten puuttuu?


      • Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

        Ei mikään. No mitä sieltä sitten puuttuu?

        En ole sanonut että sieltä mitään puuttuisi. Pohdin vain mikä tuon aloituksen syvin olemus on. Messi ja Ihmemaa Oz liittyvät toisiinsa miten? Kansas cityn takia. No mitä sitten? Miten nyt Oz ja jalkapallo liittyvät mihinkään? Sitä tässä vaan mietin. Onko Ihmemaa Oz lempielokuva kenties? Liittyykö siihen jotain pintaa syvempää asiaa?


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        En ole sanonut että sieltä mitään puuttuisi. Pohdin vain mikä tuon aloituksen syvin olemus on. Messi ja Ihmemaa Oz liittyvät toisiinsa miten? Kansas cityn takia. No mitä sitten? Miten nyt Oz ja jalkapallo liittyvät mihinkään? Sitä tässä vaan mietin. Onko Ihmemaa Oz lempielokuva kenties? Liittyykö siihen jotain pintaa syvempää asiaa?

        Niin että ei sitten mitään käryä. No sanotaan nyt näin että Oz:n kanssa on aika paljon meneillään popkulttuurissa jos ette kerran tiedä.

        Esimerkki Barbie elokuvasta (2023). Barbie ajaa autoa kaupungilla elokuvateatterin ohi ja tarkkasilmäisimmät saattaa huomata että siellä pyörii The Wizard of Oz.

        https://www.youtube.com/watch?v=JnWXEUunzwM nähtävissä 6.33.

        Eli koska barbiemaailmassa on sama päivä joka päivä niin thewizardofoz pyörii siis ikuisesti. Eli puhutaan simulaatiosta jos se on jotenkin epäselvää.

        Eli matrixia ja velhoa tässä vähän niin kuin jäljitetään jos sen on jotenkin epäselvää.


      • Anonyymi00013
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Niin että ei sitten mitään käryä. No sanotaan nyt näin että Oz:n kanssa on aika paljon meneillään popkulttuurissa jos ette kerran tiedä.

        Esimerkki Barbie elokuvasta (2023). Barbie ajaa autoa kaupungilla elokuvateatterin ohi ja tarkkasilmäisimmät saattaa huomata että siellä pyörii The Wizard of Oz.

        https://www.youtube.com/watch?v=JnWXEUunzwM nähtävissä 6.33.

        Eli koska barbiemaailmassa on sama päivä joka päivä niin thewizardofoz pyörii siis ikuisesti. Eli puhutaan simulaatiosta jos se on jotenkin epäselvää.

        Eli matrixia ja velhoa tässä vähän niin kuin jäljitetään jos sen on jotenkin epäselvää.

        Oli kyllä epäselvää. Miksi juuri wizard of Oz? En ole perehtynyt asiaan yhtään joten ihan mielenkiintoista olisi kuulla.


      • Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

        Oli kyllä epäselvää. Miksi juuri wizard of Oz? En ole perehtynyt asiaan yhtään joten ihan mielenkiintoista olisi kuulla.

        No en ole päättänyt sitä että se on juuri wizardofoz. Se stoori nyt vain sattuu synkkaamaan Crowleyn kanssa aika hyvin popkulttuurissa ja näytöt on kiistattomia.

        Ikuisuuskysymyksiä. Velho on huijari eli demiurgi eli tämän maailman herra eli goat. Eikö tämä sama levy nyt ole soinut päivästä nolla. Mitä tähän nyt pitää sanoa.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        No en ole päättänyt sitä että se on juuri wizardofoz. Se stoori nyt vain sattuu synkkaamaan Crowleyn kanssa aika hyvin popkulttuurissa ja näytöt on kiistattomia.

        Ikuisuuskysymyksiä. Velho on huijari eli demiurgi eli tämän maailman herra eli goat. Eikö tämä sama levy nyt ole soinut päivästä nolla. Mitä tähän nyt pitää sanoa.

        Onko lääkeet edelleen vähissä?


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00016 kirjoitti:

        Onko lääkeet edelleen vähissä?

        Lääkkeetkin kävis nyt paremmin kuin jauhu jonkun suomi-älykkö-inssin kanssa jonka luuserimaa ei ole koskaan edes pelannut mm-kisoissa ja on siitä vielä kovin ylpeä. Näytä mallia.


      • Anonyymi00018
        Anonyymi00017 kirjoitti:

        Lääkkeetkin kävis nyt paremmin kuin jauhu jonkun suomi-älykkö-inssin kanssa jonka luuserimaa ei ole koskaan edes pelannut mm-kisoissa ja on siitä vielä kovin ylpeä. Näytä mallia.

        En tiedä mitä selität.

        Kotimaani pelaa lopputurnauksessa.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

        En tiedä mitä selität.

        Kotimaani pelaa lopputurnauksessa.

        Sulla nyt ole edes kavereita siellä ausseissa. Koti-ikävissä aina täällä.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00019 kirjoitti:

        Sulla nyt ole edes kavereita siellä ausseissa. Koti-ikävissä aina täällä.

        Vituttaako noin muutenkin?


      • Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

        Vituttaako noin muutenkin?

        Suahan se vituttaa kun on niin henkilökohtaista aina. Pitääkö sulta anoa joku lupa tänne vai?


      • Anonyymi00028
        Anonyymi00023 kirjoitti:

        Suahan se vituttaa kun on niin henkilökohtaista aina. Pitääkö sulta anoa joku lupa tänne vai?

        Otitko taas Kirkasta(tm)?


      • Anonyymi00029
        Anonyymi00028 kirjoitti:

        Otitko taas Kirkasta(tm)?

        Sä otit. On se ausseissa asuminen vaan niin kova meriitti täällä että.


      • Anonyymi00030
        Anonyymi00029 kirjoitti:

        Sä otit. On se ausseissa asuminen vaan niin kova meriitti täällä että.

        Sille sitten, kippis.


      • Anonyymi00031
        Anonyymi00030 kirjoitti:

        Sille sitten, kippis.

        Kippis. Älä huoli kyllä me teille koti-ikävöitsijöille täällä seuraa pidetään.


    • Anonyymi00022

      Että saattaakin potkupallo joitakuita kovasti kiinnostaa.

    • Anonyymi00024

      Voi olla jännittävä pallottelu-ottelu, huumemaa Kolumbia vs Portugali, Kolumbia voittaa kai lohkonsa ja Portugalin voittamisesta en ole aivan varma, luultavas voittaa keskinäisen pelinkin.

      • Anonyymi00025

        Jos Portugali sitten voittais lohkonsa niin silloin ois mahdollista se että ne kohtais Argentiinan unelmafinaalissa ja nähtäis se Messin ja Rollen viimeinen ja lopullinen yhteenotto. Tämä era on nyt joka tapauksessa huipentumassa. Ehkä velho kirjoittaa nyt tätä kaikkein odotetuinta kässäriä tai jotain muuta. Saa nähdä.


      • Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

        Jos Portugali sitten voittais lohkonsa niin silloin ois mahdollista se että ne kohtais Argentiinan unelmafinaalissa ja nähtäis se Messin ja Rollen viimeinen ja lopullinen yhteenotto. Tämä era on nyt joka tapauksessa huipentumassa. Ehkä velho kirjoittaa nyt tätä kaikkein odotetuinta kässäriä tai jotain muuta. Saa nähdä.

        Näin käy Kolumbiassa jos tekee oman maalin:

        AI Overview +5

        Kolumbialainen jalkapalloilija Andrés Escobar teki kohtalokkaan oman maalin vuoden 1994 MM-kisoissa Yhdysvaltoja vastaan pelatussa ottelussa 22. kesäkuuta. Tappio johti joukkueen putoamiseen, ja vain kymmenen päivää myöhemmin hänet ammuttiin Medellínissä.


      • Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

        Näin käy Kolumbiassa jos tekee oman maalin:

        AI Overview 5

        Kolumbialainen jalkapalloilija Andrés Escobar teki kohtalokkaan oman maalin vuoden 1994 MM-kisoissa Yhdysvaltoja vastaan pelatussa ottelussa 22. kesäkuuta. Tappio johti joukkueen putoamiseen, ja vain kymmenen päivää myöhemmin hänet ammuttiin Medellínissä.

        Ihan hyvä pointti. Noin tosiaan kävi. Nimi on aika hyvä linkki Pablo ja Andrés Escobarin välillä jo. Ehkä löytyy muutakin.

        Mut jos "Andrés Escobar" lasketaan koneellisesti niin unicode tulkitsee sen ranskalaisen é:n niin että saadaan 119 joka on ihan kiinnostava detalji kyllä. Thanks.


    • Anonyymi00032

      Jalkapallolegenda Lionel Messiä kutsutaan maailmanlaajuisesti termillä GOAT (Greatest of All Time, kaikkien aikojen paras). Koska englannin kielen sana goat tarkoittaa vuohta, Messiä symboloidaan usein vuohi-emojiilla (🐐). Argentiinan maajoukkueen ja fanien keskuudessa vuohesta on tullut suora kunnianosoitus heidän kapteenilleen. Lähde: tekoäly

      • Anonyymi00036

        Vähemmän tunnettua on se että myös GOATSE löytyy jalkapallosta.

        Se on se Portugalilainen.


      • Anonyymi00038
        UUSI
        Anonyymi00036 kirjoitti:

        Vähemmän tunnettua on se että myös GOATSE löytyy jalkapallosta.

        Se on se Portugalilainen.

        Ja tenniksen GOATSE tulee sieltä Screwbiasta, josta ei tule koskaan mitään hyödyllistä; samoin kuin Slobodokovakiasta josta tulee vain niitä (trans) Porttoja.


    • Anonyymi00033

      Vuoden 1939 Ihmemaa Oz (The Wizard of Oz) -elokuvaan liittyy useita sitkeitä urbaanilegendoja ja myyttejä. Suurin osa niistä on syntynyt kuvausten todellisten vaaratilanteiden ja elokuvasta tehtyjen teorioiden pohjalta. Tunnetuimmat myytit ja totuudet niiden takana Munchkin-näyttelijän hirttämismyytti (Tarua): Elokuvan tunnetuin urbaanilegenda väittää, että taustalla näkyy lavasteisiin itsensä hirttänyt maisemanhoitaja tai Munchkin-näyttelijä. Kohtauksessa Dorothy ja Pelätin tanssivat keltatiiliä pitkin eteenpäin. Todellisuudessa taustalla liikkuva varjo on suuri lintu (korppikotka tai kurki), jonka studio oli lainannut eläintarhasta tuomaan lavasteisiin eloa. Asbestilumisade (Totta): Unikkokohtauksen ikoninen lumisade tehtiin 100-prosenttisesta krysotiiliasbestista, jota myytiin tuohon aikaan yleisesti joulukoristeena nimellä "Chrystophane". Myöhempi urbaanilegenda väitti lumen olleen kipsiä, mutta kuvausryhmä käytti asbestia sen paloturvallisuuden vuoksi. Myrkylliset meikit (Totta): Alkuperäinen Peltimies-näyttelijä Buddy Ebsen joutui sairaalaan ja happitelttaan, koska hänen kasvoilleen puhallettu alumiinipöly romahdutti hänen keuhkonsa. Myös Lännen Ilkeän Noidan (Margaret Hamilton) vihreä meikki sisälsi vaarallista kuparia, minkä vuoksi hän ei voinut syödä maski kasvoillaan. Pink Floyd -synkronointi (Urbaanilegenda): Ilmiö nimeltä Dark Side of the Rainbow väittää, että Pink Floydin albumi The Dark Side of the Moon (1973) synkronoituu täydellisesti elokuvan tapahtumiin, jos levyn laittaa soimaan MGM-leijonan kolmannella karjaisulla. Bändin jäsenet ovat toistuvasti sanoneet tämän olevan pelkkää sattumaa. Poliittinen allegoria (Teoria): Monen asiantuntijan mukaan L. Frank Baumin alkuperäinen kirja oli verhottu poliittinen satiiri 1890-luvun Yhdysvaltain rahajärjestelmästä. Keltatiilinen tie kuvasi kultakantaa, kirjassa hopeiset (elokuvassa punaiset) kengät hopeakantaa ja Oz itsessään unssia (oz / ounce). Peltimies puolestaan symboloi teollisuustyöläisiä ja Pelätin maanviljelijöitä.

      • Anonyymi00034

        Pink Floyd - synkronointi täytyy ehdottomasti kokeilla.


      • Anonyymi00035

        On se AI vaan mageeta. AI ei kyllä kuitenkaan tunne tämän subjektin laajuutta mutta sieltä saa toki aina ne halutut tiedot latautuneilla termeillä. Eikä se mitään. Tässä onkin aika iso kakku pureksittavana.


      • Anonyymi00037
        UUSI
        Anonyymi00034 kirjoitti:

        Pink Floyd - synkronointi täytyy ehdottomasti kokeilla.

        Olikin helppo kokeilla, kun tubesta löytyi valmiiksi tehty. Alkuun musiikki sopi oikeinkin hyvin elokuvaan, mutta kun albumi lähti pyörimään toisen kerran ei musiikki enää niin mätsännytkään. Mielenkiintoista silti.


      • Anonyymi00039
        UUSI
        Anonyymi00037 kirjoitti:

        Olikin helppo kokeilla, kun tubesta löytyi valmiiksi tehty. Alkuun musiikki sopi oikeinkin hyvin elokuvaan, mutta kun albumi lähti pyörimään toisen kerran ei musiikki enää niin mätsännytkään. Mielenkiintoista silti.

        Kävikö mielesttä että kenties tubesta löytyvä materiaali olisi Tohtoroitua?

        ps. koititko soittaa myös takaperin?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      119
      1170
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    4. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      77
      697
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      665
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      88
      653
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      604
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      27
      537
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      107
      477
    Aihe