Mikä on Raamatun vähiten siteerattu Kirja?

Anonyymi-ap

Itse veikkaan Naahumia, joka on ikään kuin jatko-osa Joonan Kirjalle. Ei löydy tunnettuja kohtia Naahumista, mutta jokainen Kirjoitus on annettu hyödyksi meille.

9

63

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ehkä Naahum kuvaa tuomioiden aikaa yhteiskunnan tai yksilön kohdalla. Voi olla tärkeää huomata mitä siellä ei mainita. Mainitaanko siellä armo ja kehotus katumukseen.

• Anonyymi00002

Naah.1:2 Kiivas Jumala ja kostaja on Herra. Herra on kostaja ja vihastuvainen. Herra kostaa vihollisilleen ja pitää vihaa vihamiehillensä. 2Moos.20:5. 34:14. 5Moos.4:24. 5:9. Joos.24:19. Ps.103:9.

• Anonyymi00003

Raamatun vähiten siteerattu kirja on Obadja. Se on Vanhan testamentin lyhyin kirja, ja sitä ei juuri mainita muualla Raamatussa. Obadjan kirja koostuu vain yhdestä luvusta.

• Anonyymi00005

Tuo lienee vain oletuksesi. Minä olen kuullut siteerattavan Obadjaa, koska se kertoo juutalaisten ahdingosta. Naahumista en niinkään.

• Anonyymi00004

Naah.3:7 Ja pitää tapahtuman, että kaikki, jotka sinun näkevät, pitää sinua pakeneman, ja sureman: Ninive on raadeltu, kuka tahtoo häntä armahtaa ja missä minun pitäis sinulle lohduttajaa etsimän. Biblia (1776)

• Anonyymi00006

Useinhan Raamatun Kirjat päättyy hyvin. Naahumin Kirja ei pääty. Se kuvaa siis lohdutonta kohtaloa Jumalan viholliselle. Eihän Baabelinkaan tarina pääty hyvin. Kenen tarina voisi päättyä hyvin ilman Jumalaa?

polje savea, käy kiinni tiilenmuottiin.
      3:15 Siinä on tuli sinut kuluttava, miekka on sinut tuhoava, se on syövä sinut niinkuin syöjäsirkat, vaikka lisääntyisit kuin syöjäsirkat, vaikka lisääntyisit heinäsirkkojen tavoin.
      3:16 Sinä olet lisännyt kauppiaasi lukuisammiksi kuin taivaan tähdet: syöjäsirkat ryöstävät ja lentävät pois.
      3:17 Sinulla on ennusmiehiä kuin heinäsirkkoja, kirjureita kuin sirkkaparvea, joka asettuu aidoille kylmänä päivänä; kun aurinko on noussut, ne pakenevat, eikä kukaan tiedä paikkaa, missä ne ovat.
      3:18 Sinun paimenesi, Assurin kuningas, ovat nukkuneet, sinun ylhäisesi jääneet liikkumattomiksi. Sinun väkesi on hajaantunut vuorille, eikä ole kokoajaa.
      3:19 Auttamaton on sinun perikatosi, parantumaton sinun haavasi. Kaikki, jotka kuulevat sanoman sinusta, paukuttavat sinulle käsiänsä. Sillä ketä ei olisi yhäti kohdannut sinun pahuutesi?

• Anonyymi00007

Ob.1:4 Vaikkas ylös korkialle menisit niinkuin kotka, ja tekisit pesäs tähtien keskelle; niin minä kuitenkin syöksen sinut alas sieltä, sanoo Herra. Biblia (1776) Ps.139:7. Aam.9:2.

• Anonyymi00008

Ob.1:8 Mitämaks, sanoo Herra, minä kadotan silloin Edomin viisaat ja ymmärryksen Esaun vuorelta. Biblia (1776) Jes.29:14.

• Anonyymi00009

Ob.1:18 Ja Jakobin huone pitää tuli oleman, ja Josephin huone tulen liekki, mutta Esaun huone kortena, jonka heidän pitää sytyttämän ja kuluttaman, niin ettei Esaun huoneesta pidä minään jäämän; sillä Herra on puhunut. Biblia (1776) Jes.10:17. Sak.12:6.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      157
      1470
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      129
      1170
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      216
      869
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      65
      791
    5. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      61
      699
    6. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      46
      665
    7. 51
      652
    8. Annan aikaa jos sitä vielä tarvit

mutta loputonta odottamista en kestä. Naiselle
      Ikävä
      52
      572
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      568
    10. 76
      566
    Aihe