Lihominen voi johtua geeneistä. Telkkarissakin siitä on asiantuntijat puhuneet usein monien vuosien aikana.
Vastaukset 7
- Anonyymi00001
Sen esim todella huomaa pikkuvauvana ihan että meillä ihmisillä on eri geenit. Minä esim pikkulapsena olin pullea poikavauva ja veljeni langanlaiha vaikka me molemmat söimme samaa ruokaa ja saman verran. Tiedän tämän koska kysyin äidiltä .
jotkut voi esim syyä huoletta hillomunkkeja lihoamatta vaikkei he kävisi tekemässä hikiliikuntaa. He ovat sellaisia että ovat heti pytyllä.
jos on huonot geenit, silloin ei vain pitäisi sortua käytännössä varmaan ollenkaan juuri milloinkaan ns herkkuruokaan/kahviherkkuihin. Sitten on taas kova työ pudottaa paino takaisin siihen missä se oli aiemmin ennen lihoomista.
Geeneillä on vaikutusta. Toiset turpoaa herkemmin. Geenien taa ei voi mennä kokonaan mutta kyllä ne voi hankaloittaa. - Anonyymi00002
Allekirjoitan sen että geeneillä voi olla vaikutusta siihen että keho käyttää tehokkaammin ruuan hyvöksi.
Mutta voihan se olla kyse siitäkin että toinen liikkuu vähän enemmän kuin toinen.
Joku heilutta jalkoja istuessaan ja käyttää kävellessään useampia lihaksi yms., pieniä mutta pitkässä juoksussa iso merkitys.
Sitten takaisin siihen lihomiseen, jos jollakin pakkaa paino nousemaan niin onko pakko syödä yhtä paljon kuin sellainen joka ei liho?
Minäkin olisin nykyään kuin micelinukko jos olisin jatkanut syömistä samoin kuin työelämässä ollessani sillä tein ruumiillisesti erittäin raskasta työtä ja pitkiä päiviä.
Ennen sanottiin läpipaskoksi ihmistä joka ei lihonut vaikka söi paljon, mutta oliko takana tuo energiankulutus vai mikä?
Voihan se olla ettei esim. rasva imeytynyt suolistossa niin hyvin kuin muilla. - Anonyymi00003
Tosiasia on ja pysyy, että lihominen johtuu tarpeeseen nähden liiasta syömisestä. Mutta siihenkin on joku syy. Miksi yksi syö liikaa toinen taas ei?
- Anonyymi00004
mut sitä en vaan ymmärrä kun ihmiset haukkuu lihavia.
- Anonyymi00005
Anonyymi00004 kirjoitti:
mut sitä en vaan ymmärrä kun ihmiset haukkuu lihavia.
koska keskustelun pitäs olla aina rakentavaa eikä lihavien haukkumista.
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
koska keskustelun pitäs olla aina rakentavaa eikä lihavien haukkumista.
Tässä ketjussa keskustelu on ollut rakentavaa, on pohdittu itse lihomisen syitä.
Geeni ei lihota ketään, eikä aineenvaihdunta eikä painavat luut.
Lihominen tapahtuu kun syö enemmän energiaa kuin kuluttaa.
Tiedän että esim. kortisoni nostaa painoa mutta taitaa siinäkin olla kyse nesteestä, ainakin itse juoksin pari päivää kusella kortisonikuurin jälkeen.
Jos joku lääke lisää ruokahalua niin maha tulee täytttää lähes 0 kalorisella ruualla eikä rasvaisella korkeakalorisella ruualla.
Nykyisen kumppanini tytär oli jo pienestä pitäen ylipainoinen ja aikuisena hänestä tuli ylipainoinen aikuinen.
Nyt hän on laihtunut kun ei ole rahaa ostaa ruokaa, alkaa olemaan lähellä normaali painoa ja jaksaa liikkuakkin enemmän.
- Anonyymi00006
geenistä johtuva lihominen johtuu ettei kylläisyyshormoni toimi, Jos on terveelliset elämäntavat ja tuo kylläisyyshormoni ei toimi kehossa niin siihen on lääkkeitä. mutta jos ei halua kuitenkaan hoitoa niin sitten syö ja lihoo. Mutta ei voi väittää ettei ole hoitoa ja ei voi laihtua kun lihavuus johtuu geeneistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741670- 231172
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49551
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398