tulli on 3 euroa, mutta Arvonlisävero (ALV): Tämän 3 euron tullimaksun päälle lisätään aina myös arvonlisävero ja miten paljon se alv on?
Maksetaanko tämä alv taas kahteen kertaan? Kerran tilatessa ja uudestaan Suomessa?
Temu tilausten tullimaksu 1.7. alkaen
17
148
Vastaukset 17
- Anonyymi00001
Menee taas sellaiseksi säätämiseksi, ettei kannata enää tilata Temusta 👀☹️
- Anonyymi00015
Kannattaa. Alkavat myydä Euroopan varastoista käsin, ei tulleja ym.
- Anonyymi00002
Taas siellä kokoomuksen kommunistit rajoittavat vapaata markkinataloutta.
No, onhan niillä ollut murhaajakin puoluepomona. - Anonyymi00003
Jos olet tilannut paketin myyjältä, jolla on IOSS-tunniste, myyjä tai myyjän edustaja tullaa paketin ja maksaa tullimaksun ja arvonlisäveron. Jos myyjällä on IOSS-tunniste, 1.7.2026 alkaen et enää voi tullata tällaista pakettiasi itse
Eli tällöin mitään ylimääräistä ei tarvitse maksaa edes 3€ niinkö?- Anonyymi00004
Eikö näitä ohjeita voi selkeästi kirjoittaa Tullin sivuille, ettei niitä tarvitse arvailla, miten asia on?
- Anonyymi00005
Elikkä jos paketissa on 10 erinlaista tavara niin jokaisesta menee lisämaksua 10x3 euroa taasen jos on 10 samanlaista tavaraa siitä menee vain 3 euron lisämaksu,,,
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/ec39c7ec-ab3d-4684-8127-d4154981f379
"Kolmen euron tullimaksu enintään 150 euron arvoisille tuotteille otetaan käyttöön 1.7. Maksu maksetaan jokaisesta tavaraerästä. Tavaraeriä ovat samanlaiset tuotteet, joten yhdestä paketista voi joutua maksamaan useita maksuja."
https://tulli.fi/tullimaksu-tulee
Jotenka yhden sukan sijasta kannattaa osta 100 sukkaa varastoon😂😂😂
HUOM. Ennen joulua on ilmeisesti vielä tulossa yksi maksu lisää kiina ostoksille- Anonyymi00010
Näin on asiat.
- Anonyymi00006
Eikös se ole 3e/nimike? Esim paita ja housut 6e.
- Anonyymi00007
En lukenut edellistä.
- Anonyymi00008
tänään kokeiltu: jos laittaa ostoskoriin samaa tuotetta usampi, hinta ei muutu. Tuo tulli näyttää olevan jo tuotteiden hinnassa ja se peritään jokaisesta tuotteesta eikä tavaranimikkeestä. Enkä usko, että muuttuu maksuvaiheessa. Eilen tuote ollut ostoskorissa 3e, tänään 5,50e.
- Anonyymi00011
Miksi se muuttuisi kun muutos tulee voimaan vasta 1.7!?????
- Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Miksi se muuttuisi kun muutos tulee voimaan vasta 1.7!?????
Valehtelee yksinkertaisuuttaan.
- Anonyymi00009
kokoomuksen kommunistit suomi ryssiä ne on.
- Anonyymi00012
Se koskee kaikkia Kiina-tilauksia , ei yksin TEMUa tietenkään.
Itse tilasin kolme kertaa ALiExpressistä enkä juuri kiinnostavaa muuta löytänyt....poistin koko tilin.- Anonyymi00017
Eli ostat Kiinatuotteet kalliimmalla muualta.
- Anonyymi00013
Kiina et voi jättää Eurooppaa me haluamme TEMU tuotteita !
- Anonyymi00014
Ihan totta niin, mistä köyhä muuten tavaransa hankkisi ???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361770Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 47558
- 30556
- 67541
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522