Jossain käytiin joku keskustelu minkä lopputulos oli: "kohdataan toisemme, katsotaan silmiin ja ollaan ihmisiksi toisillemme. Siitä rakentuu myös luottamus yhteiskuntaan."
Ja näin maailma ja sen sodat ja luonnontuhot pelastuu!! Mitä mieltä?
Kaksi eka kohtaa helppoja! Ihmiset kohtaa toisiaan kyllä joka päivä (paitsi ehkä nuoret ei livenä) ja suurin osa katsoo silmiin. Tästä huolimatta vielä on ongelmia ihmisillä, luonnolla ja maapallolla.
Kolmas kohta "ollaan ihmisiksi". Tämä on ongelmallinen suhteessa Jumalaan ja Jeesukseen, sillä Jeesus tiesi konkretian tasolla mitä ihminen on.
"24 Mutta Jeesus itse ei uskonut itseänsä heille, sentähden että hän tunsi kaikki
25 eikä tarvinnut kenenkään todistusta ihmisestä, sillä hän tiesi itse, mitä ihmisessä on."
Jos ihminen on ihminen toiselle ja kun Jeesuksen mukaan ihmisiin ei pidä luottaa, niin miksi tälläinen neuvo ja keskustelun lopputulos.
Toiseksi Jeesus koki konkreettisesti että ihminen on aina paha ja tekee vain pahuutta. Vain Kristus minussa tekee hyvää!!
Ajattelivatkohan nyt keskustelijat ihan tarkkaan mihin tulokseen tulivat vai oliko tuo loppulausuma on ovelaa taktista hyveviestintää?
Arkkipiispan viesti
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset
- Anonyymi00001
ArtoTTT
Gal. 1:
10Yritänkö minä tässä vaikuttaa ihmisiin? Tai kukaties Jumalaan? Pyrinkö olemaan ihmisille mieliksi? Jos vielä pyrkisin miellyttämään ihmisiä, en olisi Kristuksen palvelija.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Haluan sinut, kuuletko minua.
Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad901466- 541023
Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että382857- 155843
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän124727- 55719
- 51668
Naiselle Kuuleppa Tämä
Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä38635- 57631
- 76622