Palenaama laulaa tv1

Anonyymi-ap

herrat meitä ampu'' no punaiset kuitenkin eloitti sodan 1918.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

      Linkki väitteeseesi, muutoin mutuilua.

      • Anonyymi00020

        TV1 ohjelma hetki sitten.


      • Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

        TV1 ohjelma hetki sitten.

        Älä viisastele vaan anna validi linkki aloituksessasi esittämääsi väitteeseen.


      • Anonyymi00022

        16.15
        Laulu sisällissodasta: Alku (12)
        Osa 1/3. Alku: Karri "Paleface" Miettinen lähtee tutkimaan Suomen sisällissodan syitä. Millainen laulu sodasta pitäisi tänä päivänä laulaa? Karri aloittaa biisin teon. (2018)(U) ohjelmatekstitys (suomi) 30 min HD
        Ohjelman sivulle


    • Anonyymi00002

      Torppari laitos, työttömyys ja köyhyys kansalaissodan syynä.

      • Anonyymi00008

        No siinähän ne ja jotkut jopa hakeutivat venäjälle kun täällä työläisiä kohdeltiin todella huonosti.
        Oikeisto oli liian kauan ja vahvana johtanut maata ja työntekijää nöyryytettiin .


      • Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        No siinähän ne ja jotkut jopa hakeutivat venäjälle kun täällä työläisiä kohdeltiin todella huonosti.
        Oikeisto oli liian kauan ja vahvana johtanut maata ja työntekijää nöyryytettiin .

        Oikeassa olet.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        No siinähän ne ja jotkut jopa hakeutivat venäjälle kun täällä työläisiä kohdeltiin todella huonosti.
        Oikeisto oli liian kauan ja vahvana johtanut maata ja työntekijää nöyryytettiin .

        Vapaussodan jälkeen - jossa siis torjuttiin Suomen paluu isä-Leninin huomaan - kommunistien ja punaisten johtohenkilöt loikkivat Neuvosto-Venäjälle...ja myöhemmin KAIKKI TAPETTIIN 30-luvun putsauksissa.
        Paitsi O.W. Kuusinen...............


      • Anonyymi00024
        Anonyymi00012 kirjoitti:

        Vapaussodan jälkeen - jossa siis torjuttiin Suomen paluu isä-Leninin huomaan - kommunistien ja punaisten johtohenkilöt loikkivat Neuvosto-Venäjälle...ja myöhemmin KAIKKI TAPETTIIN 30-luvun putsauksissa.
        Paitsi O.W. Kuusinen...............

        HAKANIEMESSÄ EI OLLUT TORPPAREITA. KUN LYHY SYTTY 1918.


    • Anonyymi00003

      Suomi jäi hisorian väärälle puolelle, koska ei tunnustanut Palestiinan valtiota.

    • Anonyymi00004

      Tuohon aikaan ei ollut mitään turvaa työttömällä ja vakavasti sairastuneella.

    • Anonyymi00005

      Sisällis sottaa kun ihmettelee, että miten semmoisessa edes tunnistaa "vihollisen" kun sama kansaa on? näitä ollut kuitenkin usassakin hirveät, englanti , suomi.. joka maa?

      • Anonyymi00007

        Vaatteista


    • Anonyymi00006

      Työväestö oli kermaperseporvareiden orjia.

      • Anonyymi00009

        Kokoomus Orpon porvarihallitus pyrkii siihen nykyään.


      • Anonyymi00014

        Torppareita oli enemmän valkoisten puolella, yllättäen.

        Ja esim. SDP:n Väinö Tanner ei osallistunut kaappaukseen ollenkaan, koska tiesi sen johtavan vain suurempaan työväestön kärsimiseen..niin kävikin.


      • Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

        Torppareita oli enemmän valkoisten puolella, yllättäen.

        Ja esim. SDP:n Väinö Tanner ei osallistunut kaappaukseen ollenkaan, koska tiesi sen johtavan vain suurempaan työväestön kärsimiseen..niin kävikin.

        Linkki esittämiisi väitteisiin, muutoin mutuilua.


    • Anonyymi00011

      Jospa oikeiston vallan anastaminen 1917 liittyy asiaan?

      • Anonyymi00015

        Mitä höpsit , luuletko, että eläisimme hyvinvointi-Suomessa , jos punakaapparit olisivat voittaneet?? Yli 70 v. Neuvosto-Suomea.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Mitä höpsit , luuletko, että eläisimme hyvinvointi-Suomessa , jos punakaapparit olisivat voittaneet?? Yli 70 v. Neuvosto-Suomea.

        Viisastelee palstaporvari tuhnussaan.


      • Anonyymi00019
        Anonyymi00015 kirjoitti:

        Mitä höpsit , luuletko, että eläisimme hyvinvointi-Suomessa , jos punakaapparit olisivat voittaneet?? Yli 70 v. Neuvosto-Suomea.

        Kuten edellä todettiin torppari laitos, työttömyys ja köyhyys johti Suomen sisällissotaan aikoinaan.


    • Anonyymi00013

      Pyyhin aamulla palefaceen

      • Anonyymi00018

        Trollonlollon.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe