Kumpi kannattaa hommata aso-asunto vai auto? Ainakaan kerralla ei saa molempia. Kylläkin nykyinen asunto on viihtyisä tässä vanhusten kansoittamassa asunnossa. Auto on sellainen luksustuote.
Mb_76
Aso-asunto/auto
9
214
Vastaukset 9
- Anonyymi00001
Jos on hyvä asunto,niin siitä kannattaa pitää kiinni. Nämä ei kasva puissa. Tiedä minkäläiseen mörskään sijoituu asuntoa vaihtaessa. Eli suosittelen sen edullisen auton ostoa ja saa luksusta elämään.
- Anonyymi00002
Sinähän asut loppusijoitus paikassa. Eli ei kannata hötkyillä minnekkään. Hommaa ennemmin sen auton. Voit sitten kuskailla mummoja kylille ja sosiaaliset suhteet paranee.
- Anonyymi00003
Jos on asuntoasiat kunnossa ja hallinnassa, niin ei kannata ainakaan mitään asuntoja haikailla. Näitä törkeitä asuntoja on liikaa markkinoilla. Eli rohkeasti vain autokaupoille.
- Anonyymi00004
Ei köyhä pysty hommaamaan kumpaakaan, vaan asuu sossun antamassa asunnossa. Pelkkää markää unelmaa on nuo auto-ostokset.
- Anonyymi00005
Parempi on asua niissä neliöissä, missä on ja keskittyä vaan kulkuneuvoon.
- Anonyymi00006
Asunto on tosiaan viihtyisä. Sauna löytyy ja parveke, jossa Iskun kesäkalusteet ja Weber sähkögrilli. Parempi pitää tästä asunnosta kiinni ja ei nämä vuokrakulutkaan kovin isoja ole. 620€ on vuokra ja saan sen noin 200€ asumistukea. Eli noin 450€ on asumiskulut. Mitä olen raharemontti ohjelmaa seurannut, niin omistus-asujilla on isompia kuukausi menoja.
Eli asunnosta kannattaa pitää kiinni, eikä hötkyillä minnekkään. Kun seuraavan kerran hätyytellään näitä ylärajoja säästöissä, niin pitää hommata sen auton.
Mb_76 - Anonyymi00007
Anonyymi00006 kirjoitti:
Asunto on tosiaan viihtyisä. Sauna löytyy ja parveke, jossa Iskun kesäkalusteet ja Weber sähkögrilli. Parempi pitää tästä asunnosta kiinni ja ei nämä vuokrakulutkaan kovin isoja ole. 620€ on vuokra ja saan sen noin 200€ asumistukea. Eli noin 450€ on asumiskulut. Mitä olen raharemontti ohjelmaa seurannut, niin omistus-asujilla on isompia kuukausi menoja.
Eli asunnosta kannattaa pitää kiinni, eikä hötkyillä minnekkään. Kun seuraavan kerran hätyytellään näitä ylärajoja säästöissä, niin pitää hommata sen auton.
Mb_76Tyypillinen kaksion vastike on 280 € ja vuokra 680 €, joten 400 € /kk jää käteen,
kun vuokraajana on yleishyödyllinen yhdistys.
( Esim. näin mm. ammattiliitot ryöstävät duunaria) - Anonyymi00008
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tyypillinen kaksion vastike on 280 € ja vuokra 680 €, joten 400 € /kk jää käteen,
( Esim. näin mm. ammattiliitot ryöstävät duunaria)Aika kalliilta vaikuttaa nuo vuokra-asunnon kulut, jos on vastike ja vuokra maksettavana. Itsellä on onneksi palanssissa nämä vuokrat ja kuitenkin vuokrakulut on niin isoja, että sossu rymyporukka ei pääse käsiksi näihin.
1050€/kk jää elämiseen kuukaudessa pakollisten kulujen jälkeeen. Joka menee edunvalvojan tilille. Omaan kayttöön jää se 480€/kk. Eli merkittävä summa jää säästöönkin. Tästä on hyvä nipistää omaan käyttöönkin varoja.
Mb_76 - Anonyymi00009
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tyypillinen kaksion vastike on 280 € ja vuokra 680 €, joten 400 € /kk jää käteen,
( Esim. näin mm. ammattiliitot ryöstävät duunaria)Ei se asunto ilmaiseksi ole tullut edes sille yleishyödylliselle yhdistykselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.
Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.2371481Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va2841060Miltä tuntuu vanhempi nainen olla
Pihkassa huomattavasti nuorempaan kolliin joka on uskollinen ja kiltti ja tottelee joka asiaa ja tykkää pussailla ja pan94824Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan68782Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä48733- 110629
Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka27595Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt34574Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.49555Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.94525- 41501
- 32491
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48475Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain77451- 32444
- 32439
- 77422
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8407Oletteko täyttä sataa?
Muuta etunimienne kirjaimet numeroiksi. Esim. Mia ja Risto siitä tulee 8 numeroa. Laske ne yhteen . Paljonko tulee?33400Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21381