Media mainostaa militarismia ja poliitikot suoltavat armeijan tarpeellisuutta ja voimistamista. Saksasssa kysyttiin 300000 nuorelta halukkuuta armeijaan ja reilut 500 suhtautui asiaan myönteisesti. Hävettää ja säälittää Suomen nuorison sinisilmäisyys ja aivopesty maailmankuva.
Aivopesty Suomen nuoriso
30
90
Vastaukset
- Anonyymi00001
Voi Igori parkaa.
- Anonyymi00002
Venäjän propaganda
- Venäjän hallinto hyödyntää laajasti propagandaa tavoitteidensa edistämiseksi. Valtiollinen propaganda läpäisee koko venäläisen yhteiskunnan. Virallisen linjan kritisoinnista rangaistaan.
- Propagandan keinoja ovat negatiivinen uutisointi, faktojen valikointi ja kehystys, perättömät väitteet sekä trollaus. Synkimmillään propaganda on suoraa uhkailua esimerkiksi ydinaseiden käyttämisellä.
- Median toiminta Venäjällä on hyvin kontrolloitua. Propagandaa levittävät valtamediat ovat käytännössä Kremlin käskyvallassa. Länsimaisten medioiden käyttöä ja venäläisten liikkumista lännessä on rajoitettu voimakkaasti.
- Disinformaation ja misinformaation levittäminen kiihtyy sota-aikana. Ukrainan hyökkäyssodan aikana Venäjän pyrkimyksenä on oikeuttaa hyökkäystään sekä murentaa lännen tukea Ukrainalle. Ukraina on Venäjän narratiivissa "äärioikeiston johtama", "korruptoitunut" valtio.
- Venäjän propaganda Suomesta on lisääntynyt sen jälkeen, kun Suomi liittyi sotilasliitto Natoon Venäjän hyökättyä Ukrainaan. Tyypillisissä väitteissä luodaan kuvaa Suomesta "fasistisena" ja "Venäjä-vihamielisenä" valtiona. Levittämällä huolta sodan eskaloitumisen riskeistä Venäjä haluaa horjuttaa Suomen sitoutumista Ukrainan tukemiseen. - Anonyymi00003
Minusta tuo näyttää Venäjän nuorisolta.
https://youtu.be/Kcc2giIACr4?is=7aa1tWW_1HJ4Iftz - Anonyymi00004
Natsi Mertzin yksi ongelma on siinä, mistä saa miesvoimaa sotaretkelle Venäjälle.
Tuskin onnistuu enää. - Anonyymi00005
Nuoret on peloteltu Venäjän hyökkäyksellä. Sama tilanne on Englannissa.
Armeija rekrytoi 6 720 rekrytoitunutta tavoitteesta, joka oli 10 450 (64 % tavoitteesta);
Kuninkaallinen laivasto saavutti 2 450 rekrytoitunutta tavoitteesta, joka oli 4 040 (60 % tavoitteesta);
RAF saavutti 1 800 rekrytoitunutta, tavoite 2 560 (70 % tavoitteesta).
https://defence24.com/armed-forces/uk-armed-forces-recruitment-crisis-gap-year-fix- Anonyymi00006
Kummasti on venäjä kuitenkin hyökännyt useaan naapurivaltioonsa tässä lähihistoriassa.
- Anonyymi00011
Anonyymi00006 kirjoitti:
Kummasti on venäjä kuitenkin hyökännyt useaan naapurivaltioonsa tässä lähihistoriassa.
Putinin Venäjä ei ole hyökännyt yhteenkään maahan.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Putinin Venäjä ei ole hyökännyt yhteenkään maahan.
😂😂😂
Voi Igor. Anonyymi00011 kirjoitti:
Putinin Venäjä ei ole hyökännyt yhteenkään maahan.
Seuraahan tiltu hieman uutisiakin MV-lehden sijaan.
- Anonyymi00014
moloch_horridus kirjoitti:
Seuraahan tiltu hieman uutisiakin MV-lehden sijaan.
Jatkuva aivopesu ja asioitten valehtelu....niin saadaan Putin hyökkääjäksi mihin tahansa.
Mutta konkreettisia näyttöjä ei ole. Anonyymi00014 kirjoitti:
Jatkuva aivopesu ja asioitten valehtelu....niin saadaan Putin hyökkääjäksi mihin tahansa.
Mutta konkreettisia näyttöjä ei ole.No, tällä hetkellä kukaan ei väitä Volodkan tällä vuosikymmenellä toistaiseksi hyökänneen "mihin tahansa", vaan vain Ukrainaan. Sen hyökkäyksen totesi myös Yhdistyneet Kansakunnat ja antoi jäsenvaltioille luvan auttaa Ukrainaa kaikin keinoin.
Suomen 55 000 tohtorista vain puolisen tusinaa on sitä mieltä, että Venäjä ei ole hyökännyt Ukrainaan ja jos onkin, ei ainakaan ilman hyvää syytä.
On aika rohkeaa väittää sinun henkisillä resursseillasi tohtoreita aivopestäviksi valheisiin uskojiksi, sillä he ovat Suomen lähdekriittisimpiä ja älykkäimpiä ihmisiä.- Anonyymi00019
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
No, tällä hetkellä kukaan ei väitä Volodkan tällä vuosikymmenellä toistaiseksi hyökänneen "mihin tahansa", vaan vain Ukrainaan. Sen hyökkäyksen totesi myös Yhdistyneet Kansakunnat ja antoi jäsenvaltioille luvan auttaa Ukrainaa kaikin keinoin.
Suomen 55 000 tohtorista vain puolisen tusinaa on sitä mieltä, että Venäjä ei ole hyökännyt Ukrainaan ja jos onkin, ei ainakaan ilman hyvää syytä.
On aika rohkeaa väittää sinun henkisillä resursseillasi tohtoreita aivopestäviksi valheisiin uskojiksi, sillä he ovat Suomen lähdekriittisimpiä ja älykkäimpiä ihmisiä.Kuinka monelta tohtorilta asiaa on kysytty?
- Anonyymi00022UUSI
Anonyymi00019 kirjoitti:
Kuinka monelta tohtorilta asiaa on kysytty?
Eikös melkein kaikki tohtorit ole asemissa joissa ne voi esittää kantansa painokkaasti julkisuuteen, jos eivät hyväksy Suomen ulkopolitiikkaa. Jos hyväksyvät, kuten melkein kaikki suomalaiset, sitähän ei sitten tarvi erikseen julistaa.
- Anonyymi00024UUSI
Anonyymi00022 kirjoitti:
Eikös melkein kaikki tohtorit ole asemissa joissa ne voi esittää kantansa painokkaasti julkisuuteen, jos eivät hyväksy Suomen ulkopolitiikkaa. Jos hyväksyvät, kuten melkein kaikki suomalaiset, sitähän ei sitten tarvi erikseen julistaa.
Eivät tohtorit puhu Putinista ja sodasta. Miksi pitäisi?
Tohtoreilta ei ole kysytty tätä asiaa, joten ei tiedetä mitä mieltä he ovat. Anonyymi00014 kirjoitti:
Jatkuva aivopesu ja asioitten valehtelu....niin saadaan Putin hyökkääjäksi mihin tahansa.
Mutta konkreettisia näyttöjä ei ole.LOL, mitä hevonpaskaa, tiltu.
- Anonyymi00007
Samaa mielta. Suomen nuoroson tulisi kulkea omaa tietä. Ei aivopestynä samoinkuin Venäjän nuoriso. Valtettavasti eroa ei ole nyt.
- Anonyymi00008
Mitä ihmettä Igor, miksi tuollaista tuubaa ilman mitään faktaa.
Kyllä Suomen nuoret saa elää täysin vapaasti niinkuin tahtovat jos joku jotain määrää niin vanhemmat. - Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Mitä ihmettä Igor, miksi tuollaista tuubaa ilman mitään faktaa.
Kyllä Suomen nuoret saa elää täysin vapaasti niinkuin tahtovat jos joku jotain määrää niin vanhemmat.Naton aivopesu on iskenyt nuoriin. Luulevat, että Yhdysvallat lähettää joukkoja puolustamaan Suomea. Faktahan on, että rauhan ajan joukkojen lisäksi ei muita lähetetä.
- Anonyymi00013
Anonyymi00009 kirjoitti:
Naton aivopesu on iskenyt nuoriin. Luulevat, että Yhdysvallat lähettää joukkoja puolustamaan Suomea. Faktahan on, että rauhan ajan joukkojen lisäksi ei muita lähetetä.
Hevonpaskaa, hävittäjiä tulee muutama sata tarvittaessa, mitään muita joukkoja ei tarvita.
- Anonyymi00015
Anonyymi00013 kirjoitti:
Hevonpaskaa, hävittäjiä tulee muutama sata tarvittaessa, mitään muita joukkoja ei tarvita.
HeHe pari Gripeniä korkeintaan 😄
- Anonyymi00016
Anonyymi00013 kirjoitti:
Hevonpaskaa, hävittäjiä tulee muutama sata tarvittaessa, mitään muita joukkoja ei tarvita.
USA ja Israel hävisivät sodan Irania vastaan eikä maajoukkoja käytetty. Olisivat tosin hävinneet vaikka niitä olisi käytetty.
- Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
Naton aivopesu on iskenyt nuoriin. Luulevat, että Yhdysvallat lähettää joukkoja puolustamaan Suomea. Faktahan on, että rauhan ajan joukkojen lisäksi ei muita lähetetä.
Sergei Moskovasta ⚠️⚠️⚠️⚠️
Anonyymi00009 kirjoitti:
Naton aivopesu on iskenyt nuoriin. Luulevat, että Yhdysvallat lähettää joukkoja puolustamaan Suomea. Faktahan on, että rauhan ajan joukkojen lisäksi ei muita lähetetä.
Ja faktasi perustuu mihin? Kaikille faktoille on pitävät todisteet. Sinä taidat esittää näyttönä omat uskomuksesi?
USA:n rauhan ajan joukot ovat muuten melko suuret, 1,35 miljoonaa sotilasta...- Anonyymi00020
Repe_RuutikaIlo kirjoitti:
Ja faktasi perustuu mihin? Kaikille faktoille on pitävät todisteet. Sinä taidat esittää näyttönä omat uskomuksesi?
USA:n rauhan ajan joukot ovat muuten melko suuret, 1,35 miljoonaa sotilasta...Eikä yhtäkään lähetetä Suomeen sodan alettua.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Eikä yhtäkään lähetetä Suomeen sodan alettua.
Uskotkos että Venäjä lähtee kokeilemaan, kun ei pärjää Ukrainassakaan?
- Anonyymi00023UUSI
Anonyymi00020 kirjoitti:
Eikä yhtäkään lähetetä Suomeen sodan alettua.
Minkä ihmeen sodan?
- Anonyymi00025UUSI
Anonyymi00023 kirjoitti:
Minkä ihmeen sodan?
Venäjä vs. Nato-maat.
Sinun häpeäsi on meidän ilomme.
- Anonyymi00026UUSI
moloch_horridus kirjoitti:
Mitä enemmän tiltu häpeää, sen hauskempaa NATO-miehellä on.
Sinä olet reservistä eronneena Venäjälle antautunut 😜
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101104
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82824Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede18639Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264616- 68577
- 98566
- 54537
- 26522
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 47437