Supremasismin ihana lumo

Anonyymi-ap

Tarmo Kunnaksen kirja Fasismin lumous pyrkii kuvaamaan sitä, miksi fasismista tuli hyvin nopeasti 1930-luvulla aikansa muotiaate, joka veti ihmisiä puoleensa magneetin tavoin.

Entisten Hitler-jugendin jäsenten haastattelut sen kertovat. On niin mukavaa kuvitella olevansa muita parempi. Tai ei muita, vaan niitä parempi. Niitä huonompia.

Sionismi on supremasistinen aate. Jokainen näkee ja kuulee sen jokaisena päivänä, kun Israelin olemassaoloa puolustellaan sillä, että israelilaiset ovat niin paljon parempia kuin alueen muut kansat. Siksi Israelilla on oikeus tappaa ja valloittaa.

Täsmälleen sama logiikka löytyi Hitlerin puheista. Saksalla oli suorastaan velvollisuus valloittaa ja tappaa, koska saksalaiset olivat niin paljon parempia ihmisiä kuin kaikki muut. Sama ajatus oli Etelä-valtioiden orjuuden puolustajilla ja niillä roistoilla, jotka tappoivat kansalaisoikeusaktivisteja. Että koska he ovat parempia, heillä on oikeus tappaa ja kiusata muita, jopa velvollisuus siihen.

Erittäin monen ihmisen mieltä tuollainen ylivertainen asema kiehtoo kovin. Halutaan uskoa, että ollaan sellaisia ja kun uskotaan, tehdään silkkaa pahuutta olevia tekoja.

On kohtalon ivaa, että supremasismin uhreiksi Euroopassa joutuivat juuri juutalaiset. Vanha Testamentti on täynnä Israelin heimojen supremasismia ja tarinassa itse Jumala antaa oikeuden tappaa ja varastaa. Euroopan nationalistiset liikkeet ovat aivan selvästi saaneet vaikutteensa juuri Vanhan Testamentin synkistä ja verisistä kertomuksista ja kun supremasismi sitten lähti leviämään, tuli juutalaisista sen ensimmäisiä uhreja.

Sionistien kannattaa kaikkialla pyrkiä hävittämään valtiorakenteisiin liittynyt uskonto. Silloin uskonnollisille ihmisille jää vain ns vapaat suunnat, joita kukaan ei valvo ja joissa toinen toistaan hullummat saarnamiehet pääsevät mesomaan ja sekoittamaan uskonnosta turvaa etsiviä herkkiä mieliä. Niissä ihmiset lahjoittavat pelkästään saarnamiesten elättämiseen enemmän rahaa kuin maksoivat kirkollisveroa. Hihhuliseurakunnat ovat lähes järkiään sionistisia, sillä manipulaatio on tehokasta, saarnamiehet ovat sitä todellista valittua kansaa. Tukea tulee ja rahaa virtaa sionistisille projekteille.

Monet hihhuliuskovaisista ovat rikollisia ja päihteiden entisiä suurkuluttajia. Heidän maailmankuvaansa supremasismi sopii luonnostaan. Ja lisäksi se kivasti hellii alemmuuskompleksia siitä, ettei elämässä ole oikein mitään yleisesti hyväksyttyä saavuttanut.

Kaikkina aikoina yhteiskunnan ylemmät luokat ovat harrastaneet supremasismia. 1800-luvulla siitä alkoi tulla myös rahvaan huvia. Ilman rahvaan ääniä natsit eivät olisi päässeet valtaan. Mutta kaikkina aikoina supremasismi aina kiehtoo ja vetää puoleensa. Ajatus siitä, että voi tehdä mitä tahansa ilman pelkoa vastuusta. Supremasismin lumo ei ole kadonnut, se on aina keskuudessamme. Milloin missäkin muodossa.

5

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuossa oli aika lailla virheitä, mutta avaa vähä mitä tuo" supremasistinen aate" tarkoittaa.

• Anonyymi00001

"Tarmo Kunnaksen kirja Fasismin lumous pyrkii kuvaamaan sitä, miksi fasismista tuli hyvin nopeasti 1930-luvulla aikansa muotiaate, joka veti ihmisiä puoleensa magneetin tavoin."

Fasismi oli vastaliike kommunismin nousulle, mikä kuvaa eräällä tavalla myös nykyaikaa kun woke on noussut kaikkialla ja vastaliike on vasta muodostumassa tuhoamaan woken ihmisiä tuhoava hirmuvalta.

Täytyy myös todeta näin jälkiviisaana että fasismi oli kommunismin suhteen oikeassa!

• Tuota vähän olenkin epäillyt, että kannatat fasismia.

• Anonyymi00002

Roomalaiskirje 12:19 FB38
      [19] Älkää itse kostako, rakkaani, vaan antakaa sijaa Jumalan vihalle, sillä kirjoitettu on: "Minun on kosto, minä olen maksava, sanoo Herra".

Matteus 5:38-47 FB38
      [38] Te olette kuulleet sanotuksi: 'Silmä silmästä ja hammas hampaasta'. [39] Mutta minä sanon teille: älkää tehkö pahalle vastarintaa; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin; [40] ja jos joku tahtoo sinun kanssasi käydä oikeutta ja ottaa ihokkaasi, anna hänen saada vaippasikin; [41] ja jos joku pakottaa sinua yhden virstan matkalle, kulje hänen kanssaan kaksi. [42] Anna sille, joka sinulta anoo, äläkä käännä selkääsi sille, joka sinulta lainaa pyytää. [43] Te olette kuulleet sanotuksi: 'Rakasta lähimmäistäsi ja vihaa vihollistasi'. [44] Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat, [45] että olisitte Isänne lapsia, joka on taivaissa; sillä hän antaa aurinkonsa koittaa niin pahoille kuin hyvillekin, ja antaa sataa niin väärille kuin vanhurskaillekin. [46] Sillä jos te rakastatte niitä, jotka teitä rakastavat, mikä palkka teille siitä on tuleva? Eivätkö publikaanitkin tee samoin? [47] Ja jos te osoitatte ystävällisyyttä ainoastaan veljillenne, mitä erinomaista te siinä teette? Eivätkö pakanatkin tee samoin?

Alkaa ihan puntti tutisemaan kun lukee näitä Raamatun ohjeita suhtautumisesta muihin ihmisiin. On se "vaarallista" kun valtion kirkko ei hallitse ihmisten Raamatun lukemista ja tulkintaa. Jos valtio hallitsee kirkkoja ja valtion ottaa haltuun fasistit, niin kirkko alkaa silloin opettamaan, että Raamattua pitää tulkita fasistisen aatteen kautta, ei omana itsenään.

Sinun oma ajattelusi vaikuttaa "supermasistiselta" jo pelkästään tuon kirjoituksesi perusteella. Valtion puuttuminen ihmisen uskoon, on supermasistista vallan käyttöä. Kirjoituksesi mukaan, sinun aatekunnallasi tulisi olla valta päättää mitä muut saavat uskoa ja ajatella. Toivon todella, että et koskaan saa mitään valtaa.

• ”Sionismi on supremasistinen aate.”

Yritin löytää tuolle termille selitystä, mutta sellaista en löydä. Vain tämän; ”venäläisten avantgarde-taiteilijoiden 1900-luvun alussa omaksuma taidesuuntaus”

Tarkoitatko jotain mikä liittyy maksimaaliseen julkisen vallan käyttöön tai ylivaltaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      90
      1466
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1023
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      382
      857
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      155
      843
    5. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      124
      727
    6. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      55
      719
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      668
    8. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      635
    9. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      631
    10. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      76