15 vuoden päästä ei ole enää ilmaista koulutusta., ei ole enää työttömyystukia, ei ilmaista tai lähes ilmaista terveydenhoitoa, ei tuettuja lääkkeitä, ei lapsilisiä, ei toimeentulotukia.
Ei ole enää rahaa valtiolla, kunnilla eikä hyvinvointialueilla.
Silloin syntyvyys on romahtanut, koska synnytysikäisiä naisia on paljon vähemmän kuin nykyisin.
Samoin eläkkeelle siirtyy paljon enemmän ihmisiä kuin tyomarkkinoille tulee.
Valtion lainojen korot vievät yli 10 % valtion vuosittaisesta budjetista.
Tiet rapautuvat huonoon kuntoon, kun rahaa niiden korjaamiseen ei ole.
Sodan jälkeisiä raunioita on valtavasti siivoamatta ja jälleenrakentamiseen ei löydy rahaa.
Valtavasti rakennuksia jää tyhjilleen ja menee purkukuntoon, kun ei ole varaa kunnostaa niitä.
Suomessa kuolee nälkään ihmisiä, kun ruokaa ei ole tarpeeksi.
Maataloustuotanto on romahtanut.
Työttömiä on edelleen yli 200 000. Tuo määrä meillä on ollut jo yli 20 vuotta,, eikä sen tuon alle putoa enää ikinä.
Mikään hallitus ei voi näitä asioita korjata, koska on mahdoton työssäkäyviä riistää enempää, koska sitten nekin lopettavat työn tekemisen ja lähtevät lätkimään täältä maasta.
On siis turha syyttää tulevia hallituksia, koska Suomen tilanne on jo sellaisella kurssilla, että sen kääntäminen on mahdotonta. Hallitus ei voi luoda työtä. Työtä voi luoda vain kysyntä ja mahdollisuus tuottaa Suomessa kilpailukykyiseen hintaan tuotteita ja palveluita. Suomen mahdollisuudet tuottaa kilpailukykyiseen hintaan on romahtamassa totaalisesti. Muualla maailmassa mennään kovaa vauhtia ohi Suomesta. Vihreän tegnologian edelläkävijä on Kiina jo nyt. Sieltä tulevat kaikki vihreän tegnologian uudet keksinnot ja tuotteet. Montako tuulimyllyjä tuottavaa tehdasta on Suomessa? Montako aurinkopaneleita tuottavaa tehdasta on Suomessa? Montako vihreän teknologian uutta keksintöä on kehitetty Suomessa?
Kiina pystyy sijoittamaan uuden teknologian kehittämiseen 1000 kertaa tai enemmän rahaa, kuin Suomi.
Euroopan monista maista tulee niin sanottuja uusia kehitysmaita. Kyky tuottaa halvemmalla kuin muualla maailmassa on romahtanut jo totaalisesti.
Suomi ei helpolla pääse - työssäkäyvät eivät jaksa elättää enää kaikkia
14
52
Vastaukset 14
- Anonyymi00001
Mikä helvetin järki sitä velkarahaa on ilmaiseksi syytää miljardikaupalla Ukrainan sodalle kun suomen oma talous ja työllisyys on päin helvettiä? Kyllä tämä on sairas maa nykyisin.
- Anonyymi00002
Pitäkää siis hatusta kiinni.
- Anonyymi00003
Olin hämmästynyt, miten ohuessa hatusta kuppini lähetettiin...yksi olikin rikki. Ei ollut
- Anonyymi00004
Totta, Suomi ei tästä enää nouse.
Älkää uskoko poliitikkojen valheita.
Hyvinvointivaltio on mennyt iäksi.- Anonyymi00011
Onneksi hyvätuloinen eliitti saa nyt jatnuvasti veroale jytkybä .
- Anonyymi00005
Kyllä kattojärjestöille rahaa riittää.
- Anonyymi00006
Norjaan töihin.
Itsestään selvyys on korkeakoulutetun ja osaavan väestönosan maastamuutto. - Anonyymi00007
Essayah: Miljardilasku metsien hiilinielusta voikin olla peruttu
Luonnonvarakeskus valmistelee korjausehdotusta metsien vertailutasoon.
Jos vihreät olisivat hallituksessa tällaista ei tapahtuisi.- Anonyymi00013
Luken lopettamiselle saadaan mukavat säästöt
- Anonyymi00014
Joo. Mitä tuokin rumilus tietää? Yhtä paljon, kun edellisen hallituksen aikana ilmotettiin, että metsätkin lakkasi yhdessä yössä kasvamasta. Tää oli niin mielenkiintoinen juttu, kun yhtä hakkuuta kattelin silloin ja nyt viisi vuotta myöhemmin rehottaa täyttä päätä. Tuli vaan mieleen, että on taidettu katella espan puistoa. Eivät edes tiedä niinkään yksinkertaista asiaa siellä tammipöytien takana, että puut siementää ihan itse. Ei tietenkään ne espan puiston puut😁
- Anonyymi00008
Oltaisiinpa oikeiston veropopulismin sijaan maksettu verot kunnialla.
- Anonyymi00009
Työssäkäyvien itsensä, lastensa ja vanhempien itse elättäminen ilman hyvinvointivaltiota se vasta raskas taakka tulee olemaan. Mutta itsepä veronapisivat ja äänestivät kokoomuspersuvaltaa 😖
- Anonyymi00012
En oikein ymmärrä miten sdp olisi asian pystynyt hoitamaan eri tavalla.
Velkaa ei voi ottaa ja velallahan sdp olisi yhteikuntaa pyörittänyt.
Muillakin palstoilla olen kirjoittanut sisäisestä devalvatiosta ja se etenee nyt aika vakaasti markkinavoimien taholta kun yhteikunta ei sitä saanut hoidettua.
Se vain että markkinavoimien tekemänä se on aika rumaa katsottavaa.
Kun sosialituet romahtavat niin faktaahan on että ne paskahommatkin alkavat kelpaamaan, nyt ei kelpaa kun rahaa saa tekemättä mitään.
Joku itsee ettei se paskahomman palkka riitä elämiseen mutta päivässä on 24 tuntia ja nukkumiseen käytetään vain 8 tuntia joten 16 tuntia jää aikaa tienata ja paskahommallakin tuossa ajassa saa jo hyvän tenestin.
Jos ei halua tehdä niitä paskahommia koko ikäänsä niin silloin kehittää itseään ja hakeutuu parempiin hommiin.
Tulevaisuudessa ei ole enään mahdollisuutta että kieltäytyy paskahommista ja heittäytyy yhteikunnan elätettäväksi.
- Anonyymi00010
Kun itse maksat lastenhoidon, koulutukset, terveydenhuollon ym. markkinahintaan niin saat duunarin itkemään se helppoa on, saat duunarin itkemään. Sä lähdet [hyvinvointivaltio] hän jää, sä lähdet vain pois ja niin, itkee hän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493