Yksi asia tässä keskustelussa ihmetyttää minua.
Kun ministeri poikkeaa virkamiesten esityksestä, moni käyttäytyy kuin demokratia olisi rikkoutunut.
Mutta eikö asia ole juuri päinvastoin?
Virkamiehiä ei ole valittu vaaleilla päättämään Suomen suunnasta. Heidän tehtävänsä on valmistella asioita, arvioida vaikutuksia ja tehdä esityksiä. Päätökset kuuluvat vaaleilla valituille poliitikoille, jotka kantavat niistä myös poliittisen vastuun.
Jos virkamiehen ehdotuksesta ei saisi poiketa, mihin me enää tarvitsisimme eduskuntaa, hallitusta tai ministereitä?
Demokratia ei tarkoita sitä, että virkamiesten esitykset hyväksytään automaattisesti. Demokratia tarkoittaa sitä, että vaaleilla valitut päättäjät tekevät päätökset ja vastaavat niistä seuraavissa vaaleissa.
Muutenhan todellinen päätösvalta olisi ihmisillä, joita kukaan ei ole koskaan valinnut tehtäväänsä.
Tapaus Rydman
107
220
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Juurikin näin
- Anonyymi00002UUSI
Turhaa kohutaan.
- Anonyymi00003UUSI
Ei virkamiesten vaan asiantuntijoiden. He nämä listat tekevät. Rydman käytti aikaa kolme tuntia karsimiseen ilman mitään ymmärrystä. Poliittinen ohjaus tutkimukseen.
- Anonyymi00004UUSI
Rydman nimenomaan tekee työtään poliitikkona ja ministerinä jonka vastuulla päätösten teko on.
- Anonyymi00005UUSI
Kun kriteerit on selvät on karsinta hyvin helppoa.
- Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00004 kirjoitti:
Rydman nimenomaan tekee työtään poliitikkona ja ministerinä jonka vastuulla päätösten teko on.
Valitettavasti Rydman ei sovi ministeriksi. Purran hyökkäys kokoomusta vastaa nimittämällä ministeriksi jo toistamiseen. Kokoomuksesta pois potkittu. Kumpikin 'viduilee' kokoomukselle ja ovat todella ikäviä ihmisiä. Kuka enää äänestää edes Purraa. Valheilla meni valtaa ja munas itsensä täydellidesti. Persut ei tuosta suosta enää nouse.
- Anonyymi00021UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Valitettavasti Rydman ei sovi ministeriksi. Purran hyökkäys kokoomusta vastaa nimittämällä ministeriksi jo toistamiseen. Kokoomuksesta pois potkittu. Kumpikin 'viduilee' kokoomukselle ja ovat todella ikäviä ihmisiä. Kuka enää äänestää edes Purraa. Valheilla meni valtaa ja munas itsensä täydellidesti. Persut ei tuosta suosta enää nouse.
Tärkeintä, että PS puolustaa Suomea, suomalaisua. suomalaisuutta ja peinteisiä arvoja, kun muut sitä eivät tee, Suomi pienenä kansana isojen kansojen joukossa tarvirsee puolustajaa. Onneksi on PS! Itse ainakin suomalaisena en voi äänestää muita kuin PS.a. Käsitys vain vahvistui Marinin vihreän hallituksen toiminnan johdosta. Kepukin on lähtenyt vas.puna puolueideb mukaan, Saarikko oli eniten sitä.
- Anonyymi00035UUSI
Virkamiestä tai virkailijaa ei tee erehtymättömäksi se, että hänelle annetaan nimitys 'asiantuntija'. Työttömyystoimiston virkailijoillekin tuo nimitys on annettu. Eikö se jo kerro kaiken?
Demokratia on sitä, että virastot valmistelevat asioita, poliitikot päättävät, ja jos kansa ei heidän päätöksistään pidä, he äänestävät heidät ulos ja loisintaeläkkeelle. Ja virastot toimivat poliitikkojen päätöksillä laadittujen lakien puitteissa, kunnes niitä taas muutetaan. - Anonyymi00057UUSI
Anonyymi00021 kirjoitti:
Tärkeintä, että PS puolustaa Suomea, suomalaisua. suomalaisuutta ja peinteisiä arvoja, kun muut sitä eivät tee, Suomi pienenä kansana isojen kansojen joukossa tarvirsee puolustajaa. Onneksi on PS! Itse ainakin suomalaisena en voi äänestää muita kuin PS.a. Käsitys vain vahvistui Marinin vihreän hallituksen toiminnan johdosta. Kepukin on lähtenyt vas.puna puolueideb mukaan, Saarikko oli eniten sitä.
Suomelle on ollut vahingoksi ja mainehaitta, kun päästettiin nämä "Isänmaan puolustajat" hallitukseen. On siinä demareilla työ, ennen kuin näiden sählääjien jäljet on siivottu.
"Kun ministeri poikkeaa virkamiesten esityksestä, moni käyttäytyy kuin demokratia olisi rikkoutunut."
Ei ministeri poikennut virkamiesten esityksestä vaan hallituksessa sovitusta linjasta ja omista ohjeistaan. Ministeri antaa valmistelusta ohjauksien virkamiehille ja he valmistelevat ministerin ohjauksen mukaisesti. Kun valmisteltua asiaa pitää ministerin itse alkaa muuttamaan niin hänen ohjaus on ollut löysää.
Tässä on kolme pointtia eikä yksikään liity demokratiaan tai virkamiehiin:
-ministeri Rydman antoi huonot ohjeet valmistelusta ja tämä syö Rydmanin poliittista uskottavuutta
-ministeri Rydman poikkeaa hallituksen linjasta ja tämä syö entisestään jo valmiiksi heikon hallituksen puolueiden poliittista uskottavuutta
-hallituksen linjan säröytyminen kertoo Orpon heikosta johtajuudesta ja syö Orpon poliittista uskottavuutta- Anonyymi00006UUSI
Rydman tekee työtään. Yhtään kriteeriä ei mikään hallituspuolue ei ole kumonnut.
Anonyymi00006 kirjoitti:
Rydman tekee työtään. Yhtään kriteeriä ei mikään hallituspuolue ei ole kumonnut.
Tekee työtä joo, mutta täysin kelvotonta sellaista. On erittäin poikkeuksellista, että PM ottaa valmisteluvastuun ministeriltä pois.
- Anonyymi00008UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
Tekee työtä joo, mutta täysin kelvotonta sellaista. On erittäin poikkeuksellista, että PM ottaa valmisteluvastuun ministeriltä pois.
Kerrotko mikä näissä kriteereissä on sinusta väärin.
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kerrotko mikä näissä kriteereissä on sinusta väärin.
Mihin sinulta unohtui se, että Rydman leikkasi ohi eduskunnan tekemän päätöksen? Eli sosiaali- ja terveysministeriö oli varannut budjetiksi kahdeksan miljoonaa euroa. Ja tämän summan eduskunta oli hyväksynyt samalla kun se oli hyväksynyt budjetin.
Mutta nyt "tiedotettiin, että hankkeisiin käytetään vain puolet budjetista. Rahoitusta myönnetään yhdeksälle hankkeelle, joissa tutkitaan muun muassa vanhusten ja lastensuojelun sosiaalityötä.
– Hylkäsin kaikki hylättäväksi esitetyt rahoituspäätökset, mutta lisäksi hylkäsin myös puolet hyväksyttäviksi esitetyistä rahoitushakemuksista, Rydman jatkaa.
Rydman kertoo käyneensä kaikki hankkeiden tutkimussuunnitelmat läpi, mitä hän kuvailee ministereille epätyypilliseksi tavaksi.
– Jos en pystynyt vakuuttumaan tutkimushankkeen perusteltavuudesta vallitsevassa valtiontalouden tilanteessa, päätin hylätä rahoitushakemuksen."
Eli Rydman käveli kansan valitseman eduskunnan hyväksymän päätöksen yli. Ei hyvä, sillä tällainen toiminta kuuluu diktatuuriin, ei demokratiaan.Anonyymi00008 kirjoitti:
Kerrotko mikä näissä kriteereissä on sinusta väärin.
Ei mikään. Ymmärtääkseni Suomen perustuslaki ei käske jakamaan valtion budjetista senttiäkään yhdellekään järjestölle. En kritisoi tuen jakamisen politiikkaa vaan heikkoa johtajuutta.Itse ohjaan työssäni joka päivä asioiden valmistelua. Jos valmisteltu lopputulos ei vastaa mielikuvaani niin suutun siitä...itselleni, etten ole kyennyt ohjaamaan selkeämmin.
Lisäksi tässä on kyseessä henkilökohtainen kosto. Orpo antoi aikanaan satikutia lapsenkoskettelijalle ja nyt tämä lapsenkoskettelija kostaa Orpolle asian. Lapsenkoskettelija ei ymmärrä, että tämä on kuolemansuudelma Orpolle, Purralle, kokoomukelle, persuille ja hänelle itselleen.- Anonyymi00009UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
Ei mikään. Ymmärtääkseni Suomen perustuslaki ei käske jakamaan valtion budjetista senttiäkään yhdellekään järjestölle. En kritisoi tuen jakamisen politiikkaa vaan heikkoa johtajuutta.Itse ohjaan työssäni joka päivä asioiden valmistelua. Jos valmisteltu lopputulos ei vastaa mielikuvaani niin suutun siitä...itselleni, etten ole kyennyt ohjaamaan selkeämmin.
Lisäksi tässä on kyseessä henkilökohtainen kosto. Orpo antoi aikanaan satikutia lapsenkoskettelijalle ja nyt tämä lapsenkoskettelija kostaa Orpolle asian. Lapsenkoskettelija ei ymmärrä, että tämä on kuolemansuudelma Orpolle, Purralle, kokoomukelle, persuille ja hänelle itselleen.Etkö sinä ole koskaan koskettanut lasta?
- Anonyymi00010UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
Ei mikään. Ymmärtääkseni Suomen perustuslaki ei käske jakamaan valtion budjetista senttiäkään yhdellekään järjestölle. En kritisoi tuen jakamisen politiikkaa vaan heikkoa johtajuutta.Itse ohjaan työssäni joka päivä asioiden valmistelua. Jos valmisteltu lopputulos ei vastaa mielikuvaani niin suutun siitä...itselleni, etten ole kyennyt ohjaamaan selkeämmin.
Lisäksi tässä on kyseessä henkilökohtainen kosto. Orpo antoi aikanaan satikutia lapsenkoskettelijalle ja nyt tämä lapsenkoskettelija kostaa Orpolle asian. Lapsenkoskettelija ei ymmärrä, että tämä on kuolemansuudelma Orpolle, Purralle, kokoomukelle, persuille ja hänelle itselleen.Rydman tekee tehokasta työtään. Turha Orpo Lapasen on siitä mleltään pahoittaa,
Kunpa muutkin ministerit olisivat yhtä tehokkaita. Anonyymi00010 kirjoitti:
Rydman tekee tehokasta työtään. Turha Orpo Lapasen on siitä mleltään pahoittaa,
Kunpa muutkin ministerit olisivat yhtä tehokkaita."Rydman tekee tehokasta työtään."
Totta kai tekee. Puuttumalla mitättömiin yksityiskohtiin tarkoituksena kalastella änkyräpersujen suosiota hän samalla tuhoaa kokoomuksen ja persut.- Anonyymi00011UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Rydman tekee tehokasta työtään."
Totta kai tekee. Puuttumalla mitättömiin yksityiskohtiin tarkoituksena kalastella änkyräpersujen suosiota hän samalla tuhoaa kokoomuksen ja persut.Mikä oli mitätön yksityiskohta mihin puuttui?
Anonyymi00011 kirjoitti:
Mikä oli mitätön yksityiskohta mihin puuttui?
Kuten nimimerkki 'Mitäsnäitäoikeintulee' jo kertoi tuossa ylempänä, Rydman henkilökohtaisesti luki tutkimussuunnitelmia läpi ja leikkasi 4 miljoonaa euroa. Tämä on juuri klassinen esimerkki, jossa kokouksessa hyväksytään ydinvoimalan rakentaminen ilman keskustelua ja loppu aika käytetään riitelyyn pyörätelineiden väristä. Nyt tässä naurattaa se, että tuolla mitättömällä yksityiskohdalla ei lisätty poliittista uskottavuutta vaan tehtiin poliittinen itsemurha. Perinteisestihän tällainen siltarumpupolitiikka on lisännyt poliittista uskottavuutta, mutta lapsenkoskettelija ei osaa edes sitä.
Suolainen_setä kirjoitti:
Ei mikään. Ymmärtääkseni Suomen perustuslaki ei käske jakamaan valtion budjetista senttiäkään yhdellekään järjestölle. En kritisoi tuen jakamisen politiikkaa vaan heikkoa johtajuutta.Itse ohjaan työssäni joka päivä asioiden valmistelua. Jos valmisteltu lopputulos ei vastaa mielikuvaani niin suutun siitä...itselleni, etten ole kyennyt ohjaamaan selkeämmin.
Lisäksi tässä on kyseessä henkilökohtainen kosto. Orpo antoi aikanaan satikutia lapsenkoskettelijalle ja nyt tämä lapsenkoskettelija kostaa Orpolle asian. Lapsenkoskettelija ei ymmärrä, että tämä on kuolemansuudelma Orpolle, Purralle, kokoomukelle, persuille ja hänelle itselleen.Tässä on kyse Rydmanin tulevien eduskuntavaalien avauksesta. Tällä tempulla Rydman haluaa itselleen kaikki oman vaalipiirinsä homofoobikkojen äänet. Viime vaaleissa PS sai Helsingistä kolme kansanedustajaa läpi. Viimeinen paikka tuli nippa nappa.
Äänet menivät niin että valituksi tulleista Halla-aho sai reilut 20.000 ääntä ja Rydman plus Rantanen kumpikin vajaa 4000 ääntä. Yhteensä PS sai alueelta vähän reilut 10 prosenttia annetuista äänistä. Ilman Halla-aho PS olisi saanut kenties yhden edustajan läpi.
Viime kunnallisvaaleissa PS kannatus lähes puoliintui ja se sai 5,5 prosenttia äänistä. Tämä tarkoittaa sitä, että jos nyt tulos on sama, niin hyvä jos PS saa yhden paikan. Helsingissä kun yhteen eduskuntapaikkaan vaaditaan 10.000 - 14.000 ääntä.
PS tulee menettämään Helsingistä ainakin yhden paikan tai jopa kaksi. Varsinkin kun gallupit ovat koko ajan osoittaneet puolueelle miinusta. Plus että puolueen on hyvin vaikea saada jopa perusäänestäjiään liikkeelle.
Tässä on syy, miksi Rydman mesoo julkisuudessa. Hän haluaa esittää kovaa jätkää, jotta ei menettäisi kivaa sisätyöpaikkaa seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Voi toki käydä jopa niin, että temppu onnistuu ja Halla-aho tippuu ja ainoa valittu olisi Rydman.
https://tulos.vaalikone.fi/kunta2025/hs/municipality?id=K-091- Anonyymi00013UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
Kuten nimimerkki 'Mitäsnäitäoikeintulee' jo kertoi tuossa ylempänä, Rydman henkilökohtaisesti luki tutkimussuunnitelmia läpi ja leikkasi 4 miljoonaa euroa. Tämä on juuri klassinen esimerkki, jossa kokouksessa hyväksytään ydinvoimalan rakentaminen ilman keskustelua ja loppu aika käytetään riitelyyn pyörätelineiden väristä. Nyt tässä naurattaa se, että tuolla mitättömällä yksityiskohdalla ei lisätty poliittista uskottavuutta vaan tehtiin poliittinen itsemurha. Perinteisestihän tällainen siltarumpupolitiikka on lisännyt poliittista uskottavuutta, mutta lapsenkoskettelija ei osaa edes sitä.
Kysynämys kuului; Mikä oli mitätön yksityiskohta mihin puuttui?
Voitko vasta siihen ja lopettaa turhan lätinän? - Anonyymi00014UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
Kuten nimimerkki 'Mitäsnäitäoikeintulee' jo kertoi tuossa ylempänä, Rydman henkilökohtaisesti luki tutkimussuunnitelmia läpi ja leikkasi 4 miljoonaa euroa. Tämä on juuri klassinen esimerkki, jossa kokouksessa hyväksytään ydinvoimalan rakentaminen ilman keskustelua ja loppu aika käytetään riitelyyn pyörätelineiden väristä. Nyt tässä naurattaa se, että tuolla mitättömällä yksityiskohdalla ei lisätty poliittista uskottavuutta vaan tehtiin poliittinen itsemurha. Perinteisestihän tällainen siltarumpupolitiikka on lisännyt poliittista uskottavuutta, mutta lapsenkoskettelija ei osaa edes sitä.
Ministeri teki työtään koska vastaa ministeriöistä.
Mitä pahaa siinä on, että teki työn selkeästi määriteltyjen kriteerien mukaan ilman turhaa vatvomista? Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Tässä on kyse Rydmanin tulevien eduskuntavaalien avauksesta. Tällä tempulla Rydman haluaa itselleen kaikki oman vaalipiirinsä homofoobikkojen äänet. Viime vaaleissa PS sai Helsingistä kolme kansanedustajaa läpi. Viimeinen paikka tuli nippa nappa.
Äänet menivät niin että valituksi tulleista Halla-aho sai reilut 20.000 ääntä ja Rydman plus Rantanen kumpikin vajaa 4000 ääntä. Yhteensä PS sai alueelta vähän reilut 10 prosenttia annetuista äänistä. Ilman Halla-aho PS olisi saanut kenties yhden edustajan läpi.
Viime kunnallisvaaleissa PS kannatus lähes puoliintui ja se sai 5,5 prosenttia äänistä. Tämä tarkoittaa sitä, että jos nyt tulos on sama, niin hyvä jos PS saa yhden paikan. Helsingissä kun yhteen eduskuntapaikkaan vaaditaan 10.000 - 14.000 ääntä.
PS tulee menettämään Helsingistä ainakin yhden paikan tai jopa kaksi. Varsinkin kun gallupit ovat koko ajan osoittaneet puolueelle miinusta. Plus että puolueen on hyvin vaikea saada jopa perusäänestäjiään liikkeelle.
Tässä on syy, miksi Rydman mesoo julkisuudessa. Hän haluaa esittää kovaa jätkää, jotta ei menettäisi kivaa sisätyöpaikkaa seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Voi toki käydä jopa niin, että temppu onnistuu ja Halla-aho tippuu ja ainoa valittu olisi Rydman.
https://tulos.vaalikone.fi/kunta2025/hs/municipality?id=K-091"Tässä on syy, miksi Rydman mesoo julkisuudessa. Hän haluaa esittää kovaa jätkää, jotta ei menettäisi kivaa sisätyöpaikkaa seuraavaksi neljäksi vuodeksi."
Juuri näin itsekin ajattelen. Hän kalastaa homofoobisten änkyräpersujen suosiota, mutta samalla vahingoittaa molempia hallituspuolueita. Luulen, että lisäksi tämän asian hoidossa on myös kosto Orpolle siitä, kun painosti eromaan kokoomuksesta vuonna 2022.Anonyymi00014 kirjoitti:
Ministeri teki työtään koska vastaa ministeriöistä.
Mitä pahaa siinä on, että teki työn selkeästi määriteltyjen kriteerien mukaan ilman turhaa vatvomista?"...ilman turhaa vatvomista?"
Ei ministerin tarvitse lukea yksittäisiä tutkimussuunnitelmia. Se juuri on sitä vatvomista.- Anonyymi00016UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Tässä on syy, miksi Rydman mesoo julkisuudessa. Hän haluaa esittää kovaa jätkää, jotta ei menettäisi kivaa sisätyöpaikkaa seuraavaksi neljäksi vuodeksi."
Juuri näin itsekin ajattelen. Hän kalastaa homofoobisten änkyräpersujen suosiota, mutta samalla vahingoittaa molempia hallituspuolueita. Luulen, että lisäksi tämän asian hoidossa on myös kosto Orpolle siitä, kun painosti eromaan kokoomuksesta vuonna 2022.Mikä on homofobiaa?
- Anonyymi00017UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"...ilman turhaa vatvomista?"
Ei ministerin tarvitse lukea yksittäisiä tutkimussuunnitelmia. Se juuri on sitä vatvomista.Hyvä kun luki niin tietää mitä päätti.
Anonyymi00013 kirjoitti:
Kysynämys kuului; Mikä oli mitätön yksityiskohta mihin puuttui?
Voitko vasta siihen ja lopettaa turhan lätinän?"Kysynämys kuului; Mikä oli mitätön yksityiskohta mihin puuttui?"
Et selvästikään ymmärrä lukemaasi päätellen siitä, että teet jatkuvasti kirjoitusvirheitä, kyselet kolmevuotiaan tasoisia kysymyksiä ja heittelet tyhmiä onelineireitä, Oletko agitoiutunut? Kaappihomouden häpeä ja jumalako siellä kuupassa jumputtaa?
Vastaan kuitenkin toiseen kertaan:
-Suomen valtion budjetissa 4 miljoonaa on mitätön summa
-Se, että ministeri lukee tutkimussuunnitelmia kun virkamiehet ovat ne jo analysoineet, on mitättömissä yksityiskohdissa vatvomistaMitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Tässä on kyse Rydmanin tulevien eduskuntavaalien avauksesta. Tällä tempulla Rydman haluaa itselleen kaikki oman vaalipiirinsä homofoobikkojen äänet. Viime vaaleissa PS sai Helsingistä kolme kansanedustajaa läpi. Viimeinen paikka tuli nippa nappa.
Äänet menivät niin että valituksi tulleista Halla-aho sai reilut 20.000 ääntä ja Rydman plus Rantanen kumpikin vajaa 4000 ääntä. Yhteensä PS sai alueelta vähän reilut 10 prosenttia annetuista äänistä. Ilman Halla-aho PS olisi saanut kenties yhden edustajan läpi.
Viime kunnallisvaaleissa PS kannatus lähes puoliintui ja se sai 5,5 prosenttia äänistä. Tämä tarkoittaa sitä, että jos nyt tulos on sama, niin hyvä jos PS saa yhden paikan. Helsingissä kun yhteen eduskuntapaikkaan vaaditaan 10.000 - 14.000 ääntä.
PS tulee menettämään Helsingistä ainakin yhden paikan tai jopa kaksi. Varsinkin kun gallupit ovat koko ajan osoittaneet puolueelle miinusta. Plus että puolueen on hyvin vaikea saada jopa perusäänestäjiään liikkeelle.
Tässä on syy, miksi Rydman mesoo julkisuudessa. Hän haluaa esittää kovaa jätkää, jotta ei menettäisi kivaa sisätyöpaikkaa seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Voi toki käydä jopa niin, että temppu onnistuu ja Halla-aho tippuu ja ainoa valittu olisi Rydman.
https://tulos.vaalikone.fi/kunta2025/hs/municipality?id=K-091Jäi sanomatta, että viime kunnallisvaaleissa eniten ääniä sai Jussi Halla-aho, joka sai 5893 ääntä. Kakkosena oli Rydman, joka sai 2057 ääntä. Ja Rantanen sai 1710 ääntä. Yhteensä puolue sai reilut 18.000 ääntä, jolla olisi saanut eduskuntavaaleissa vain yhden paikan. Nyt kai jokainen tajuaa, miksi Rydman mesoo ja haluaa ilmaista julkisuutta mediassa.
Anonyymi00017 kirjoitti:
Hyvä kun luki niin tietää mitä päätti.
Itse olisin antanut etukäteen kirjallisen ohjauksen, ettei homotutkimuksille ja nollatutkimuksille anneta rahaa. Näin olisi säästynyt kaikkien aikaa.
- Anonyymi00019UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Kysynämys kuului; Mikä oli mitätön yksityiskohta mihin puuttui?"
Et selvästikään ymmärrä lukemaasi päätellen siitä, että teet jatkuvasti kirjoitusvirheitä, kyselet kolmevuotiaan tasoisia kysymyksiä ja heittelet tyhmiä onelineireitä, Oletko agitoiutunut? Kaappihomouden häpeä ja jumalako siellä kuupassa jumputtaa?
Vastaan kuitenkin toiseen kertaan:
-Suomen valtion budjetissa 4 miljoonaa on mitätön summa
-Se, että ministeri lukee tutkimussuunnitelmia kun virkamiehet ovat ne jo analysoineet, on mitättömissä yksityiskohdissa vatvomistaHuomaat varmaan itsekin, ettei sinulla ole muuta tarkoitusta kuin solvata Persuja?
Rydman tekee päätökset ministeriössään ja on hybä kun perehtyy asioihin mistä päättää.
Mikä tutkimus olisi pitänyt rahoittaa? Anonyymi00019 kirjoitti:
Huomaat varmaan itsekin, ettei sinulla ole muuta tarkoitusta kuin solvata Persuja?
Rydman tekee päätökset ministeriössään ja on hybä kun perehtyy asioihin mistä päättää.
Mikä tutkimus olisi pitänyt rahoittaa?"Huomaat varmaan itsekin, ettei sinulla ole muuta tarkoitusta kuin solvata Persuja?"
No shit, Sherlock. Pitääkö persuja solvata? Paskooko karhu metsään?- Anonyymi00020UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Huomaat varmaan itsekin, ettei sinulla ole muuta tarkoitusta kuin solvata Persuja?"
No shit, Sherlock. Pitääkö persuja solvata? Paskooko karhu metsään?Oletko sosialisti vai oikein kommunisti?
Anonyymi00020 kirjoitti:
Oletko sosialisti vai oikein kommunisti?
No niin, tulihan se sieltä vajakkipersulta. Kun minut on argumentoitu pöydän alle ja olen sanaton niin parahdan "kommunisti!".
Minä olen aina äänestänyt kokoomusta, mutta nyt näiden Rydmanien, Kalevojen ja Sammallahtien vuoksi taidan äänestää keskustaa tai SDP:tä. Kokoomuksen sivistyneet ja kyvykkäät johtajat ovat eläkkeellä, EU:ssa tai Tasavallan presidenttinä. Tänne impivaaraan ovat jääneet vain typerät öyhöttäjät.- Anonyymi00022UUSI
Tarkistivatko ns. asiantuntijat kok. työministeri Satosen ns. työelämäuudistukset. mikä tarkoitti työntekijöille ja työttömille pelkästään heikennyksiä ja vielä suuria heikennyksiä ilman ammattiliittojen kanssa käytyjä neuvotteluja. Samoin moni leikkaus, joita ministerit ovat tehneet, eipä niissä ole tarvittu mitään asiantuntijoiden neuvoja ja lausuntoja, Lausumia voi olla, mutta ne eivät ole vaikuttaneet varsinaisiin päätöksiin. Nyt Rydmsan astui kok. RKP.n aatevarpaille ja kutsuivat apuun ns. aateveliasiantuntijoita.
Asenneongelma PS:a kohtaan on Kokoomuksella ja RKP:lla, ei muuta. - Anonyymi00023UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
No niin, tulihan se sieltä vajakkipersulta. Kun minut on argumentoitu pöydän alle ja olen sanaton niin parahdan "kommunisti!".
Minä olen aina äänestänyt kokoomusta, mutta nyt näiden Rydmanien, Kalevojen ja Sammallahtien vuoksi taidan äänestää keskustaa tai SDP:tä. Kokoomuksen sivistyneet ja kyvykkäät johtajat ovat eläkkeellä, EU:ssa tai Tasavallan presidenttinä. Tänne impivaaraan ovat jääneet vain typerät öyhöttäjät.Eli et löydä mitään perustelua moitittavaa Rydmanista.
Soita suutasi ihan rauhassa jos se oloasi helpottaa. Suolainen_setä kirjoitti:
Itse olisin antanut etukäteen kirjallisen ohjauksen, ettei homotutkimuksille ja nollatutkimuksille anneta rahaa. Näin olisi säästynyt kaikkien aikaa.
Tuo linjanveto olisi pitänyt ensin sopia hallituksessa, koska se rikkoo räikeästi yhdenvertaisuutta. Joten saat olla varma, niin tuo pykälä ei olisi mennyt läpi.
Anonyymi00023 kirjoitti:
Eli et löydä mitään perustelua moitittavaa Rydmanista.
Soita suutasi ihan rauhassa jos se oloasi helpottaa."Eli et löydä mitään perustelua moitittavaa Rydmanista."
Sinulla on aivan ilmeinen luetun ymmärtämisen häiriö. Rydmanin toiminnassa on moitittavaa se, ettei hän antanut selkeää ohjausta ja näin tuhlasi kaikkien kallista työaikaa. Rydmanin olisi pitänyt sanoa virkamiehille etukäteen, ettei homotutkimuksille ja nollatutkimuksille anneta rahaa.- Anonyymi00025UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Eli et löydä mitään perustelua moitittavaa Rydmanista."
Sinulla on aivan ilmeinen luetun ymmärtämisen häiriö. Rydmanin toiminnassa on moitittavaa se, ettei hän antanut selkeää ohjausta ja näin tuhlasi kaikkien kallista työaikaa. Rydmanin olisi pitänyt sanoa virkamiehille etukäteen, ettei homotutkimuksille ja nollatutkimuksille anneta rahaa.Kunhan soitat suutasi, vajoat koko ajan syvemmälle rakentamaasi ansaan.
Mistä homotutkimuksesta on leikattu? - Anonyymi00027UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Tuo linjanveto olisi pitänyt ensin sopia hallituksessa, koska se rikkoo räikeästi yhdenvertaisuutta. Joten saat olla varma, niin tuo pykälä ei olisi mennyt läpi.
Miksi? Mitä homoilta on leikattu?
Anonyymi00025 kirjoitti:
Kunhan soitat suutasi, vajoat koko ajan syvemmälle rakentamaasi ansaan.
Mistä homotutkimuksesta on leikattu?"Mistä homotutkimuksesta on leikattu?"
No eipä ollutkaan homotutkimuksista leikattu vaan kolmasosa tukea vaille jääneistä liittyy lastensuojeluun. No, eihän se ole yllättävää, että lastenkoskettelija leikkaa lastensuojelusta. Näin hän ja samanmieliset pääsevät helpommin koskettelemaan lapsia.
Tuossa linkki leikkauksista ja lista tukea vaille jääneistä tutkimuksista.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/28ecae8e-d9de-4316-90c4-e1c16c9fdac0- Anonyymi00028UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Rydman tekee tehokasta työtään."
Totta kai tekee. Puuttumalla mitättömiin yksityiskohtiin tarkoituksena kalastella änkyräpersujen suosiota hän samalla tuhoaa kokoomuksen ja persut.Mitä hyötyä on suomalaisille valtion rahoittamista turhakejärjestöistä?Valtio antaa avustuksia kyllä niille järjestöille ja säätiöille, jotka avustusta tarvitsevat ja niille joita Suomessa tarvitaan.
Demarit etenkin puhuvat usein yritystukien leikkauksista, mutta eivät itse koskaan uskalla niihin koskea. Taas keskusteluissa säästöleikkauksissa niistä mainistevat, mutta eivät koskaan yritä edes yritystukiin koskea. Samoin tiettyihin osaketuloihin. Sipilän hallitus keskusta Pekkarisen johdolla yritti leikata yritystuista, mutta ei siitä mitään tullut.
Sipilän hallitus aikoin myös vähentää poliittisia virkoja, mutta ei siitäkääm mitään tullut. Niiden määrä on vain kasvanut erityisesti Marinin hallituksen Sotessa.
Eikä kansanedustuslaitos ole osallistunut säästötalkoisiin, päinvastoin viimeisenä vaatinut korotusta verottomiin kulukorvauksiin. Tuppurainenkin demari asuu isossa hitas-asunnossaan merinäköalalla Helsingissä ja maksaa kulukorvauksilla sen vuokraa.
Tietyt valtion maksamat etuudet tuntuvat olevan sellaisia, joihin leikkuria ei saa käyttää, ne on suojattu, mutta kansan käsi on karttuisa ja valmis antamaan vaikka viime centin yhteiseen hyvään ja valtion talouden hätätilaan. - Anonyymi00029UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Mistä homotutkimuksesta on leikattu?"
No eipä ollutkaan homotutkimuksista leikattu vaan kolmasosa tukea vaille jääneistä liittyy lastensuojeluun. No, eihän se ole yllättävää, että lastenkoskettelija leikkaa lastensuojelusta. Näin hän ja samanmieliset pääsevät helpommin koskettelemaan lapsia.
Tuossa linkki leikkauksista ja lista tukea vaille jääneistä tutkimuksista.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/28ecae8e-d9de-4316-90c4-e1c16c9fdac0Ihan oikein, ettei kohtaamasta työstä leikata vaan panostetaan enemmän.
Mikä tarkemmin sanottu leikkauskohtaa ei sinulle käy ja miksei? - Anonyymi00030UUSI
Anonyymi00028 kirjoitti:
Mitä hyötyä on suomalaisille valtion rahoittamista turhakejärjestöistä?Valtio antaa avustuksia kyllä niille järjestöille ja säätiöille, jotka avustusta tarvitsevat ja niille joita Suomessa tarvitaan.
Demarit etenkin puhuvat usein yritystukien leikkauksista, mutta eivät itse koskaan uskalla niihin koskea. Taas keskusteluissa säästöleikkauksissa niistä mainistevat, mutta eivät koskaan yritä edes yritystukiin koskea. Samoin tiettyihin osaketuloihin. Sipilän hallitus keskusta Pekkarisen johdolla yritti leikata yritystuista, mutta ei siitä mitään tullut.
Sipilän hallitus aikoin myös vähentää poliittisia virkoja, mutta ei siitäkääm mitään tullut. Niiden määrä on vain kasvanut erityisesti Marinin hallituksen Sotessa.
Eikä kansanedustuslaitos ole osallistunut säästötalkoisiin, päinvastoin viimeisenä vaatinut korotusta verottomiin kulukorvauksiin. Tuppurainenkin demari asuu isossa hitas-asunnossaan merinäköalalla Helsingissä ja maksaa kulukorvauksilla sen vuokraa.
Tietyt valtion maksamat etuudet tuntuvat olevan sellaisia, joihin leikkuria ei saa käyttää, ne on suojattu, mutta kansan käsi on karttuisa ja valmis antamaan vaikka viime centin yhteiseen hyvään ja valtion talouden hätätilaan.Mistä avustuksista itse säästäisin hallituksessa sovitut 84 miljoonaa?
- Anonyymi00031UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Tässä on syy, miksi Rydman mesoo julkisuudessa. Hän haluaa esittää kovaa jätkää, jotta ei menettäisi kivaa sisätyöpaikkaa seuraavaksi neljäksi vuodeksi."
Juuri näin itsekin ajattelen. Hän kalastaa homofoobisten änkyräpersujen suosiota, mutta samalla vahingoittaa molempia hallituspuolueita. Luulen, että lisäksi tämän asian hoidossa on myös kosto Orpolle siitä, kun painosti eromaan kokoomuksesta vuonna 2022.Aika jännä juttu. että PS:n varapj on homo ja kumppani ulkomaalainen. Minua ei ainakaan häiritse PS-äänestäjänä se, mutta Pride ja koko sateenkaarijutut ärsyttävät kovasti ja kaikenlainen mutu. tuntuma sukupuolinen tyrkyttäminen tympii.
Ajattelen niin, että mikään homous ei estä PS:a puolustamasta Suomea, suomalaisia, suomalaisuutta ja perinteisiä arvoja. - Anonyymi00037UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Kysynämys kuului; Mikä oli mitätön yksityiskohta mihin puuttui?"
Et selvästikään ymmärrä lukemaasi päätellen siitä, että teet jatkuvasti kirjoitusvirheitä, kyselet kolmevuotiaan tasoisia kysymyksiä ja heittelet tyhmiä onelineireitä, Oletko agitoiutunut? Kaappihomouden häpeä ja jumalako siellä kuupassa jumputtaa?
Vastaan kuitenkin toiseen kertaan:
-Suomen valtion budjetissa 4 miljoonaa on mitätön summa
-Se, että ministeri lukee tutkimussuunnitelmia kun virkamiehet ovat ne jo analysoineet, on mitättömissä yksityiskohdissa vatvomistaSinä taas ärsyynnyt haasteellisista kysymyksistä, joihin et osaa vastata. Ja valitset loukkaavia ja asiattomia sanoja ihmisistä, joita kohtaan tunnet antipatiaa. Et vaikuta fiksulta.
- Anonyymi00039UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Tässä on kyse Rydmanin tulevien eduskuntavaalien avauksesta. Tällä tempulla Rydman haluaa itselleen kaikki oman vaalipiirinsä homofoobikkojen äänet. Viime vaaleissa PS sai Helsingistä kolme kansanedustajaa läpi. Viimeinen paikka tuli nippa nappa.
Äänet menivät niin että valituksi tulleista Halla-aho sai reilut 20.000 ääntä ja Rydman plus Rantanen kumpikin vajaa 4000 ääntä. Yhteensä PS sai alueelta vähän reilut 10 prosenttia annetuista äänistä. Ilman Halla-aho PS olisi saanut kenties yhden edustajan läpi.
Viime kunnallisvaaleissa PS kannatus lähes puoliintui ja se sai 5,5 prosenttia äänistä. Tämä tarkoittaa sitä, että jos nyt tulos on sama, niin hyvä jos PS saa yhden paikan. Helsingissä kun yhteen eduskuntapaikkaan vaaditaan 10.000 - 14.000 ääntä.
PS tulee menettämään Helsingistä ainakin yhden paikan tai jopa kaksi. Varsinkin kun gallupit ovat koko ajan osoittaneet puolueelle miinusta. Plus että puolueen on hyvin vaikea saada jopa perusäänestäjiään liikkeelle.
Tässä on syy, miksi Rydman mesoo julkisuudessa. Hän haluaa esittää kovaa jätkää, jotta ei menettäisi kivaa sisätyöpaikkaa seuraavaksi neljäksi vuodeksi. Voi toki käydä jopa niin, että temppu onnistuu ja Halla-aho tippuu ja ainoa valittu olisi Rydman.
https://tulos.vaalikone.fi/kunta2025/hs/municipality?id=K-091Kaikki puolueet niin ministerit kuin kansanedustajatkin ajavat puolueensa edustamaa linjaa, pehmeä Juuso ministerinä ei siihen pystynyt, vaan uupui. Nyt sitä tekee Rydman. Kaikkein tärkeintä, että PS:n linja on puolustaa Suomea, suomalaisia, suomalaisuutta ja sen hyviä arvoja, Kaikille se ei valitettavasti käy.
- Anonyymi00043UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
No niin, tulihan se sieltä vajakkipersulta. Kun minut on argumentoitu pöydän alle ja olen sanaton niin parahdan "kommunisti!".
Minä olen aina äänestänyt kokoomusta, mutta nyt näiden Rydmanien, Kalevojen ja Sammallahtien vuoksi taidan äänestää keskustaa tai SDP:tä. Kokoomuksen sivistyneet ja kyvykkäät johtajat ovat eläkkeellä, EU:ssa tai Tasavallan presidenttinä. Tänne impivaaraan ovat jääneet vain typerät öyhöttäjät.Et ole fiksu, tuskin sivistynyt, noista sananvalinnoistasi voi päätellä.
- Anonyymi00044UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Tuo linjanveto olisi pitänyt ensin sopia hallituksessa, koska se rikkoo räikeästi yhdenvertaisuutta. Joten saat olla varma, niin tuo pykälä ei olisi mennyt läpi.
Kuka määrittelee yhdenvertaisuuden? Siinä usein vaaka kallistuu selvästi toiselle puolelle. Suomessakin puhutaan tasa-arvosta, käytännösså sitä ei kuitenkaan ole. Ihmiset eivät ole yhdenvertaisia eivätkä tasa-arvvoisia, vaikka niin kuvitellaan.
Anonyymi00044 kirjoitti:
Kuka määrittelee yhdenvertaisuuden? Siinä usein vaaka kallistuu selvästi toiselle puolelle. Suomessakin puhutaan tasa-arvosta, käytännösså sitä ei kuitenkaan ole. Ihmiset eivät ole yhdenvertaisia eivätkä tasa-arvvoisia, vaikka niin kuvitellaan.
Yhdenvertaisuus on helppo määritellä. Se ei ole että "sinä olet minun vertainen" vaan että "minä olen sinun vertainen". Ja nyt sitten voi loppupäivän miettiä, että mitä ihmettä näillä kahdella asialla on oikein eroa.....
- Anonyymi00059UUSI
Suolainen_setä kirjoitti:
"Tässä on syy, miksi Rydman mesoo julkisuudessa. Hän haluaa esittää kovaa jätkää, jotta ei menettäisi kivaa sisätyöpaikkaa seuraavaksi neljäksi vuodeksi."
Juuri näin itsekin ajattelen. Hän kalastaa homofoobisten änkyräpersujen suosiota, mutta samalla vahingoittaa molempia hallituspuolueita. Luulen, että lisäksi tämän asian hoidossa on myös kosto Orpolle siitä, kun painosti eromaan kokoomuksesta vuonna 2022.Kostohan se oli. Eikä mitään muuta.
Anonyymi00017 kirjoitti:
Hyvä kun luki niin tietää mitä päätti.
Ei mene näin. Nimittäin Sofia Vikman kokoomuksesta YLE:n Politiikkaradiossa painotti että kokoomus ei hyväksy sokkona tehtyä päätöstä. Eli sellaisia päätöksiä, joista ei ole etukäteen tietoa, miten ne tulevat vaikuttamaan. Ynnä että kokkareiden ministeri Sari Multala sanoi, että Rydmanin tulisi lopettaa venkoilu.
Lisäksi Vikman sanoi, että Rydman yritti viedä läpi merkittävän päätöksen ilman yhteistä käsittelyä. Hän painotti myös että yksittäin ministeri ei päätä koko hallitusta koskevista isoista asioista. Siksi juttu otetaan uudestaan käsittelyyn. Rydman on siis selvästi ylittänyt omat valtuutensa, koska pelaa vaalipeliä...
kohta 10.40
https://areena.yle.fi/1-77994374
Rydman poikkesi hallituksen valitusta linjasta. Ei virkamiesten. Onko tätä tosiaan näin vaikea ymmärtää?
- Anonyymi00012UUSI
Kukaan ei ole kertonut mikä se hallituksen valittu linja on.
Anonyymi00012 kirjoitti:
Kukaan ei ole kertonut mikä se hallituksen valittu linja on.
No voi kuule sen selviää kun luet hallitusohjelman, jota myös PS on ollut laatimassa ja hyväksymässä. Vai luuletko sinä tosissaan että jokaisella ministerillä on oma linja?
- Anonyymi00015UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
No voi kuule sen selviää kun luet hallitusohjelman, jota myös PS on ollut laatimassa ja hyväksymässä. Vai luuletko sinä tosissaan että jokaisella ministerillä on oma linja?
Leikkausten määrä on sovittu hallltuksessa yhteisesti.
Rydmanin kriteereistä on yksikielisyys,
Mikä se ongelma on? Anonyymi00015 kirjoitti:
Leikkausten määrä on sovittu hallltuksessa yhteisesti.
Rydmanin kriteereistä on yksikielisyys,
Mikä se ongelma on?Hallitusohjelmassa ei sovittu, että ministeri voi leikata ylimääräistä niistä päätöksistä, joita hallitus ja nimenomaan eduskunta on tehnyt. Ei yksittäinen ministeri voi kävellä kansan valitseman eduskunnan tekemän päätöksen yli. Kai sinä nyt tämän tajuat?
Kärjistäen: Ei oikeusministeri voi ottaa kuolematuomiota käyttöön, vaikka itse niin haluaisi. Vasta kun eduskunta hyväksyisi kyseisen lain, niin se tulisi voimaan. Ja saman tien Suomi lentäisi ulos esim EU:sta, koska sen jäsenvaltiossa ei voi olla kyseistä tuomiota.- Anonyymi00024UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Hallitusohjelmassa ei sovittu, että ministeri voi leikata ylimääräistä niistä päätöksistä, joita hallitus ja nimenomaan eduskunta on tehnyt. Ei yksittäinen ministeri voi kävellä kansan valitseman eduskunnan tekemän päätöksen yli. Kai sinä nyt tämän tajuat?
Kärjistäen: Ei oikeusministeri voi ottaa kuolematuomiota käyttöön, vaikka itse niin haluaisi. Vasta kun eduskunta hyväksyisi kyseisen lain, niin se tulisi voimaan. Ja saman tien Suomi lentäisi ulos esim EU:sta, koska sen jäsenvaltiossa ei voi olla kyseistä tuomiota.STEA leikkausten summa on päätetty,
Yhtään leikkausta ei vielä ole tehty, joten älä vaahtoa kun kansan valitsema ministeri tekee työtään! - Anonyymi00026UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Hallitusohjelmassa ei sovittu, että ministeri voi leikata ylimääräistä niistä päätöksistä, joita hallitus ja nimenomaan eduskunta on tehnyt. Ei yksittäinen ministeri voi kävellä kansan valitseman eduskunnan tekemän päätöksen yli. Kai sinä nyt tämän tajuat?
Kärjistäen: Ei oikeusministeri voi ottaa kuolematuomiota käyttöön, vaikka itse niin haluaisi. Vasta kun eduskunta hyväksyisi kyseisen lain, niin se tulisi voimaan. Ja saman tien Suomi lentäisi ulos esim EU:sta, koska sen jäsenvaltiossa ei voi olla kyseistä tuomiota.Älä viitsi valehdella!
” Hallitus on päättänyt leikata sosiaali- ja terveysjärjestöjen STEA-avustuksia yhteensä 84 miljoonaa euroa vuoden tasolla.” - Anonyymi00032UUSI
Ketkä sen linja määritteli? Kok. ja RKP. Ei vakuuta.
- Anonyymi00033UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
No voi kuule sen selviää kun luet hallitusohjelman, jota myös PS on ollut laatimassa ja hyväksymässä. Vai luuletko sinä tosissaan että jokaisella ministerillä on oma linja?
Ei siinä tarkkaan määritellä, mistä saa ottaa, minkä verran ja mitä.
- Anonyymi00034UUSI
Anonyymi00033 kirjoitti:
Ei siinä tarkkaan määritellä, mistä saa ottaa, minkä verran ja mitä.
Määrä on sovittu, mutta ei muuten tatkasti. Yleisiä ohjeita vain.
- Anonyymi00042UUSI
Anonyymi00034 kirjoitti:
Määrä on sovittu, mutta ei muuten tatkasti. Yleisiä ohjeita vain.
Niiden pohjalta Rydman teki työn.
- Anonyymi00047UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Hallitusohjelmassa ei sovittu, että ministeri voi leikata ylimääräistä niistä päätöksistä, joita hallitus ja nimenomaan eduskunta on tehnyt. Ei yksittäinen ministeri voi kävellä kansan valitseman eduskunnan tekemän päätöksen yli. Kai sinä nyt tämän tajuat?
Kärjistäen: Ei oikeusministeri voi ottaa kuolematuomiota käyttöön, vaikka itse niin haluaisi. Vasta kun eduskunta hyväksyisi kyseisen lain, niin se tulisi voimaan. Ja saman tien Suomi lentäisi ulos esim EU:sta, koska sen jäsenvaltiossa ei voi olla kyseistä tuomiota.Niinpä esitys viedään eduskunnalle. Ylilyonnit taklataan. Ministeri Rydman on näyttänyt kuitenkin vahvuutensa ja se on hyvä se!
- Anonyymi00048UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
No voi kuule sen selviää kun luet hallitusohjelman, jota myös PS on ollut laatimassa ja hyväksymässä. Vai luuletko sinä tosissaan että jokaisella ministerillä on oma linja?
Kas kun et ole huomannut, että ministereillä on oma puolueen linja?
- Anonyymi00049UUSI
Anonyymi00047 kirjoitti:
Niinpä esitys viedään eduskunnalle. Ylilyonnit taklataan. Ministeri Rydman on näyttänyt kuitenkin vahvuutensa ja se on hyvä se!
Ei eduskunta näistä päätä vaan hallitus.
Anonyymi00049 kirjoitti:
Ei eduskunta näistä päätä vaan hallitus.
Et ole koskaan kuullut parlamentarismista? Meillä ei voi olla sellaista hallitusta, joka ei nauti eduskunnan luottamusta. Edelleen voi vaan ihmetellä teidän porukan tuota hyvin vähäistä sivistystasoa liittyen yhteiskunnalliseen toimintaan plus vaikka historiaan.
- Anonyymi00052UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Et ole koskaan kuullut parlamentarismista? Meillä ei voi olla sellaista hallitusta, joka ei nauti eduskunnan luottamusta. Edelleen voi vaan ihmetellä teidän porukan tuota hyvin vähäistä sivistystasoa liittyen yhteiskunnalliseen toimintaan plus vaikka historiaan.
Kuule, kun hallitus ei tarvitse opposition lupaa siihen miten säästöt kohdennetaan.
- Anonyymi00053UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Et ole koskaan kuullut parlamentarismista? Meillä ei voi olla sellaista hallitusta, joka ei nauti eduskunnan luottamusta. Edelleen voi vaan ihmetellä teidän porukan tuota hyvin vähäistä sivistystasoa liittyen yhteiskunnalliseen toimintaan plus vaikka historiaan.
Olet todella tyhmä!
Ei tarvitse opppsition mielipidettä, sillä oppositiolla ei ole lakisääteistä roolia STEA-avustusten jakoprosessissa. STEA eli Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus toimii sosiaali- ja terveysministeriön (STM) yhteydessä itsenäisenä valtionapuviranomaisena, ja sen päätöksenteko perustuu virkamiesvalmisteluun sekä voimassa olevaan lainsäädäntöön.
Lopulliset päätökset tekee ko. alueen ministeri, eli Rydman. - Anonyymi00054UUSI
Anonyymi00024 kirjoitti:
STEA leikkausten summa on päätetty,
Yhtään leikkausta ei vielä ole tehty, joten älä vaahtoa kun kansan valitsema ministeri tekee työtään!"kun kansan valitsema ministeri tekee työtään!"
Kansa ei valitse yksittäisiä ministereitä. Anonyymi00054 kirjoitti:
"kun kansan valitsema ministeri tekee työtään!"
Kansa ei valitse yksittäisiä ministereitä.Juuri näin. Mutta tämä ei mene laitaporukalle millään jakeluun...
Anonyymi00053 kirjoitti:
Olet todella tyhmä!
Ei tarvitse opppsition mielipidettä, sillä oppositiolla ei ole lakisääteistä roolia STEA-avustusten jakoprosessissa. STEA eli Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus toimii sosiaali- ja terveysministeriön (STM) yhteydessä itsenäisenä valtionapuviranomaisena, ja sen päätöksenteko perustuu virkamiesvalmisteluun sekä voimassa olevaan lainsäädäntöön.
Lopulliset päätökset tekee ko. alueen ministeri, eli Rydman.Niin ja Rydmanin pitää noudattaa hallituksen linjaa, jota hän ei ole tässä yhteydessä tehnyt. Miksi muuten Orpo ottaa asian uudestaan hallituksessa käsittelyyn? Ja tuon hallituksen tulee nauttia eduskunnan luottamusta. Meneekö jakeluun?
- Anonyymi00055UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Juuri näin. Mutta tämä ei mene laitaporukalle millään jakeluun...
Demokratia toimii niin, että hallituksen muodostaa eniten vaaleissa ääniä saanut puolue.
Se on demokratiaa. Oppositio hävisi, tyydy siihen, nimittelijä! - Anonyymi00056UUSI
Anonyymi00053 kirjoitti:
Olet todella tyhmä!
Ei tarvitse opppsition mielipidettä, sillä oppositiolla ei ole lakisääteistä roolia STEA-avustusten jakoprosessissa. STEA eli Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus toimii sosiaali- ja terveysministeriön (STM) yhteydessä itsenäisenä valtionapuviranomaisena, ja sen päätöksenteko perustuu virkamiesvalmisteluun sekä voimassa olevaan lainsäädäntöön.
Lopulliset päätökset tekee ko. alueen ministeri, eli Rydman.Ei mene tyhmän Mnot:n kaaliin!
On se tyhmä! Anonyymi00055 kirjoitti:
Demokratia toimii niin, että hallituksen muodostaa eniten vaaleissa ääniä saanut puolue.
Se on demokratiaa. Oppositio hävisi, tyydy siihen, nimittelijä!Ei se nyt noin välttämättä mene. Nimittäin jos vaikka KD nousisi suurimmaksi puolueeksi ja saisi 45 paikkaa, niin sen tulee löytää hallitukseen puolueet, jotka ovat sen kanssa asioista suurin piirtein samaa mieltä.
Eli että abortti tulee kieltää, homoliitot tulee kieltää, kaikenlaisen alkoholin myynti kaupoissa tulee kieltää, kauppojen sunnuntaiaukiolot tulee kieltää, uskonnon opetusta tulee kouluissa lisätä, kirkosta eronneet eivät voi toimia opettajana yms yms...
Minä vähän luulen että tällöin KD;n ympärille rakentuva hallitus jäisi silloin perustamatta. Ja esim vuonna 1987 vaalien jälkeen suurin puolue oli SDP. Kuitenkin pääministeriksi tuli kokoomuksen Harri Holkeri, vaikka SDP tuli se kanssa samaan hallitukseen.
Vastaavia esimerkkejä löytyy historiasta muitakin. Esim Kivimäen hallitusta johti Toivo Kivimäki, jonka puolue ole Kansallinen Edistyspuolue, jolla oli vain vajaat kaksikymmentä kansanedustajaa. Joten ei oikein ole sinulla historian tiedot hanskassa...- Anonyymi00066UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Ei se nyt noin välttämättä mene. Nimittäin jos vaikka KD nousisi suurimmaksi puolueeksi ja saisi 45 paikkaa, niin sen tulee löytää hallitukseen puolueet, jotka ovat sen kanssa asioista suurin piirtein samaa mieltä.
Eli että abortti tulee kieltää, homoliitot tulee kieltää, kaikenlaisen alkoholin myynti kaupoissa tulee kieltää, kauppojen sunnuntaiaukiolot tulee kieltää, uskonnon opetusta tulee kouluissa lisätä, kirkosta eronneet eivät voi toimia opettajana yms yms...
Minä vähän luulen että tällöin KD;n ympärille rakentuva hallitus jäisi silloin perustamatta. Ja esim vuonna 1987 vaalien jälkeen suurin puolue oli SDP. Kuitenkin pääministeriksi tuli kokoomuksen Harri Holkeri, vaikka SDP tuli se kanssa samaan hallitukseen.
Vastaavia esimerkkejä löytyy historiasta muitakin. Esim Kivimäen hallitusta johti Toivo Kivimäki, jonka puolue ole Kansallinen Edistyspuolue, jolla oli vain vajaat kaksikymmentä kansanedustajaa. Joten ei oikein ole sinulla historian tiedot hanskassa...Älä jäkätä, olet jo munannut itsesi!
- Anonyymi00068UUSI
Anonyymi00055 kirjoitti:
Demokratia toimii niin, että hallituksen muodostaa eniten vaaleissa ääniä saanut puolue.
Se on demokratiaa. Oppositio hävisi, tyydy siihen, nimittelijä!Niin muodostaa, mutta ei pääministeripuolue yksittäisiä toisen hallituksessa olevan puolueen ministereitä valitse,.
- Anonyymi00069UUSI
Anonyymi00068 kirjoitti:
Niin muodostaa, mutta ei pääministeripuolue yksittäisiä toisen hallituksessa olevan puolueen ministereitä valitse,.
Eihän kukaan valitse muita kuin itselleen sopivia.
- Anonyymi00070UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Niin ja Rydmanin pitää noudattaa hallituksen linjaa, jota hän ei ole tässä yhteydessä tehnyt. Miksi muuten Orpo ottaa asian uudestaan hallituksessa käsittelyyn? Ja tuon hallituksen tulee nauttia eduskunnan luottamusta. Meneekö jakeluun?
"Niin ja Rydmanin pitää noudattaa hallituksen linjaa, jota hän ei ole tässä yhteydessä tehnyt."
Juuri näin. Anonyymi00066 kirjoitti:
Älä jäkätä, olet jo munannut itsesi!
Oli sinulta taas todella "älykäs" kommentti. Sinun tulisi pyrkiä persujen kansanedustajaksi ja voisit silloin heitellä noita "viisauksia" puhujapöntöstä tulemaan. Olisi varmaan komeaa kuultavaa kun haistattelisit kaikille niille jotka oat eri mieltä kuin sinä. Ja heitä takuulla riittäisi. Kyllä siinä demokratia kukoistaisi....
- Anonyymi00071UUSI
Anonyymi00069 kirjoitti:
Eihän kukaan valitse muita kuin itselleen sopivia.
Pointti oli alunperin se, että kansa ei valitse ministereitä.
- Anonyymi00072UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Oli sinulta taas todella "älykäs" kommentti. Sinun tulisi pyrkiä persujen kansanedustajaksi ja voisit silloin heitellä noita "viisauksia" puhujapöntöstä tulemaan. Olisi varmaan komeaa kuultavaa kun haistattelisit kaikille niille jotka oat eri mieltä kuin sinä. Ja heitä takuulla riittäisi. Kyllä siinä demokratia kukoistaisi....
Hän ei kykene älykkääseen kommentoitiin.
- Anonyymi00076UUSI
Anonyymi00071 kirjoitti:
Pointti oli alunperin se, että kansa ei valitse ministereitä.
Ministerit toki kansa valitsee välillisesti ää estämällä eduskuntaa.
- Anonyymi00077UUSI
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ministerit toki kansa valitsee välillisesti ää estämällä eduskuntaa.
Eivät valitse kuin pääministeripuolueen, joka sitten tekee hallitustunnustelut,
Anonyymi00076 kirjoitti:
Ministerit toki kansa valitsee välillisesti ää estämällä eduskuntaa.
Hoh hoh hoijaa. Ministerin ei tarvitse olla kansanedustaja. Esimerkiksi Suvi-Anne Siimes ei ollut kansanedustaja kun hänestä tuli kulttuuriministeri 1988. Heikki Haavisto ei ollut kansanedustaja, kun hänestä tuli ulkoasianministeri 1993. Mauno Koivisto ei koskaan ollut kansanedustaja, vaikka toimi useaan otteeseen pääministerinä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Heikki_Haavisto
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suvi-Anne_Siimes
https://fi.wikipedia.org/wiki/Mauno_Koivisto
PS. Siis mistä näitä oikein tulee.....
- Anonyymi00018UUSI
Nyt huutoa media! ,pysyy demarien tytteilö kähmintä poissa
Härski muija tuo Tytti,köyhien ystävä,,hallituksen kaataja! - Anonyymi00036UUSI
Sosiaali- ja terveysalan järjestöt aikoinaan perustivat raha-automaattiyhdityksen. Oli pajatsoja, sairaaloissa kanttiineja jne. jolla rahoittivat toimintansa. Vapaaehtoiset olivat myymässä.
Muistan kun niissä tuli, että tuotto menee kansanterveydelle.
Kun Veikkaus perustettiin, sen tuloja jaettiin urheilujärjestöille ja muille yleishyödyllisille.
Toki varmaan aikoinaan esim. tuberkuloosiyhdistys olis suuri avunsaaja, koska tautia oli Suomessa paljon ja muukin tianne on muuttunut.
Sitten ne 'sosialisoitiin'. Jakamisesta on ollut vuosittain kriteerit joissa on otettu huomioon toiminnan laajuus ja vaikuttavuus. Ja nyt heitettiin äärioikeistoministerille syötiksi. Juuso erosi, kun PS ehdotus, että homot ja mamut ei saa miutään, ei kelvannut.
Wille nostatti oman vaalikampanjansa. Ja epäilemättä hurjasta kannatuksesta johtuen hänet tullaan valitsemaan Suomen valtakunnankansleriksi!- Anonyymi00041UUSI
Eli pidät Rydmanin toimintaa kannatettavana, jos nostaa profiilia. Niin minäkin, ää 👍.
Anonyymi00041 kirjoitti:
Eli pidät Rydmanin toimintaa kannatettavana, jos nostaa profiilia. Niin minäkin, ää 👍.
Sinä et ilmeisesti ymmärrä mitä on ironia. No, sen kyllä ymmärtää hyvin sitä kautta, että laitojen yli ei huumori läiky....
- Anonyymi00058UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Sinä et ilmeisesti ymmärrä mitä on ironia. No, sen kyllä ymmärtää hyvin sitä kautta, että laitojen yli ei huumori läiky....
Sinä et ilmeisesti ymmärrä olevasi tyhmä.
- Anonyymi00038UUSI
PS ideologia on iljettävä, syrjivä ja vastenmielinen.
Ja kehtaavat muita syyttää, joilla on ymmärrystä sekä vammaisille, vähäosaisille, vähemmistöryhmille ja muille tukea tarvitseville! Eihän ne koskaan kaikki oikein mene. Sen takia onkin hyvä että niistä keskustellaan isommassa porukassa.
Joku nihilisti muutoin pelaa vaan omaan pussiinsa!- Anonyymi00040UUSI
Perustelisitko?
- Anonyymi00046UUSI
Sinä itse olet ilettävä, syrjivä ja vastenmielinen. Hyvin pieni osa Stea-avustuksista ohjautuu mainitsemillesi ryhmille, suurin osa käytetyistä rahoista ohjautuu ihan muualle mm. organisaation pyörittämiseen. Tiedä enemmän, niin ymmärrät enemmän!
- Anonyymi00045UUSI
- Anonyymi00050UUSI
Hyvä entisten poliitikkojen hillotolpista leikataan!!
- Anonyymi00051UUSI
Se ei vassareille ja kokoomukselle käy!
- Anonyymi00060UUSI
Näin se on.
Virkamiehet/naiset valmistelee.
Päättäjät päättää.
Wille Rydmanista en erityisemmin perusta, mutta nyt Wille pisteet nousivat kohisten, jos nyt ei ihan top10 listalle niin rytinällä ylöspäin.
Hyvä Wille- Anonyymi00063UUSI
Pe dofiiilia aina tarvitaan!
- Anonyymi00067UUSI
Anonyymi00063 kirjoitti:
Pe dofiiilia aina tarvitaan!
Tee rikosilmoitus!
- Anonyymi00061UUSI
öö tota, mitähän ns sääntö tai lakia Wille on rikkonut.
Tietysti niitä jotka jäivät ilman verorahoja harmittaa!
Mutta entä sitten?
Ne päättää jotka on vaaleilla valittu, sitä sanotaan, niin muistatteko kun käykin näin päin?
Niin sitä sanotaan Demokratiaksi.
:)- Anonyymi00062UUSI
Jos halistus on sopinut pelisäännöt niin sitä on nuorten naisten ahdistelijankin noudatettava.
Toki Poutalakin jakoi avustuksia vastoin esitystä helluntalaisille huhhulikavereileen. - Anonyymi00064UUSI
Anonyymi00062 kirjoitti:
Jos halistus on sopinut pelisäännöt niin sitä on nuorten naisten ahdistelijankin noudatettava.
Toki Poutalakin jakoi avustuksia vastoin esitystä helluntalaisille huhhulikavereileen.Yhtään leikkausta ei ole vielä tehty ja kritiikeistä ja summasta ei olla eri mieltä.
Mikä on ongelmasi? - Anonyymi00065UUSI
Anonyymi00062 kirjoitti:
Jos halistus on sopinut pelisäännöt niin sitä on nuorten naisten ahdistelijankin noudatettava.
Toki Poutalakin jakoi avustuksia vastoin esitystä helluntalaisille huhhulikavereileen.Kylläpä ottaa koville kun Setalta leikataan. 😂
Anonyymi00065 kirjoitti:
Kylläpä ottaa koville kun Setalta leikataan. 😂
Hyvin paljon teidän laitauskovien ajatusmaailmasta kertoo että näette tässä yhteydessä vain SETAan kohdistuvat leikkaukset. Ette ollenkaan sitä, että SETA on vain yksi osa tätä koko vyyhtiä. Kyse on moneen muuhunkin järjestöön liittyvistä leikkauksista.
- Anonyymi00073UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Hyvin paljon teidän laitauskovien ajatusmaailmasta kertoo että näette tässä yhteydessä vain SETAan kohdistuvat leikkaukset. Ette ollenkaan sitä, että SETA on vain yksi osa tätä koko vyyhtiä. Kyse on moneen muuhunkin järjestöön liittyvistä leikkauksista.
Nimittelysi osoittaa vain miten huono ja avuton itse olet.
- Anonyymi00074UUSI
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Hyvin paljon teidän laitauskovien ajatusmaailmasta kertoo että näette tässä yhteydessä vain SETAan kohdistuvat leikkaukset. Ette ollenkaan sitä, että SETA on vain yksi osa tätä koko vyyhtiä. Kyse on moneen muuhunkin järjestöön liittyvistä leikkauksista.
Toki muutkin poliittiset rälssit ja hillotolpat.
- Anonyymi00075UUSI
Rydman teki sen mikä tehdä piti. Ei jäänyt turhaan vatuloimaan kuukausi kaupalla niin kuin Lindman, joka ei vieläkään osaa sanoa mistään mitään. Jättää joka kerta syksyyn sen mistä kysytään.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50577
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153441Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407- 25381
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372