Suurkiitos veteraanit, että löitte hirmuvalta Neuvostoliiton ja sen verisen diktaattorin Stalinin ! Ja vielä kahdesti ! Ainutlaatuinen suoritus historiallisesti !
Vastaukset 16
- Poika......
Me kunnioitetaan aina sotaveteraaneja. Harmi vaan että nekin rupeaa suurimmaksi osaksi haudassa mutta maailma on tätä! Osa heistä elää vanhaikodeissa, hoitopaikoissa tai kotona!
Sotaveteraanit tekivät maalle oikean asian! Isänmaa on tärkeää!! - JAPJPA
Kiitos todellakin veteraaneille.Hieman vaan huolestuttaa kuinka moni meistä on nykyään valmis samaan,ainakin kun lueskelee tuota sivarit/totaalit palstaa...
Mikä siinä oikein huolestuttaa jos asenteet ja mielipiteet ovat muuttunut 30-luvulta?
Sitä paitsi suomalaiset ovat vieläkin aivan liian vanhanaikaisia ja suvaitsemattomia muihin Euroopan kansalaisiin verrattuna.
Olen itse sivari, ja arvostan maailmanrauhaa paljon enemmän kun turhaa tappamista jota sodassa on jatkuvasti. Minä en ainakaan suostuisi tappamaan yhtään ihmistä, enkä kuolemaan itse tämän turhan valtion itsenäisyyden puolesta.- H.P.
DarkFear kirjoitti:
Mikä siinä oikein huolestuttaa jos asenteet ja mielipiteet ovat muuttunut 30-luvulta?
Sitä paitsi suomalaiset ovat vieläkin aivan liian vanhanaikaisia ja suvaitsemattomia muihin Euroopan kansalaisiin verrattuna.
Olen itse sivari, ja arvostan maailmanrauhaa paljon enemmän kun turhaa tappamista jota sodassa on jatkuvasti. Minä en ainakaan suostuisi tappamaan yhtään ihmistä, enkä kuolemaan itse tämän turhan valtion itsenäisyyden puolesta.Nii kukahan sitä 30-lukuu tääl elää..?
- kuonakasa
DarkFear kirjoitti:
Olen itse sivari, ja arvostan maailmanrauhaa paljon enemmän kun turhaa tappamista jota sodassa on jatkuvasti. Minä en ainakaan suostuisi tappamaan yhtään ihmistä, enkä kuolemaan itse tämän turhan valtion itsenäisyyden puolesta.Kuitenkin maksat tähän valtioon veroja, vituttaako?
- taitaa
kuonakasa kirjoitti:
Kuitenkin maksat tähän valtioon veroja, vituttaako?
vituttaa?, onko veroprossa noussu ?
- juuri
taitaa kirjoitti:
vituttaa?, onko veroprossa noussu ?
Minua vituttaa epäisänmaalliet kusipäät, jotka pitävät itsestään selvänä, että Suomi maksaa kaikki sossutuet, peruskoulun, terveydenhoidon jne. Sitten he itse haukkuvat Suomen alimpaan helvettiin, eivät suorita kansalaisvelvollisuuttaan.
Jos on niin saatanan vaikeaa asua täällä ja tämä on niin paska maa, niin tervemenoa vittuun täältä. Kukaa ei jää kaipaamaan. H.P. kirjoitti:
Nii kukahan sitä 30-lukuu tääl elää..?
Minä en ainakaan elä täällä sitä 30-lukua, jos nyt sitä tarkoitit. Nämä ääri-isänmaalliset maanpuolustusfanaatikot ovat sen sijaan jämähtäneet ikuisesti sinne 30-luvulle ja talvisodan aikoihin.
Mutta minä elän 2000-lukua ja avarakatseisuuden aikaa jolloin aseistakieltäytyminen on ihan luonnollinen ilmiö.- maailmassasi
DarkFear kirjoitti:
Minä en ainakaan elä täällä sitä 30-lukua, jos nyt sitä tarkoitit. Nämä ääri-isänmaalliset maanpuolustusfanaatikot ovat sen sijaan jämähtäneet ikuisesti sinne 30-luvulle ja talvisodan aikoihin.
Mutta minä elän 2000-lukua ja avarakatseisuuden aikaa jolloin aseistakieltäytyminen on ihan luonnollinen ilmiö."Minä en ainakaan elä täällä sitä 30-lukua, jos nyt sitä tarkoitit. Nämä ääri-isänmaalliset maanpuolustusfanaatikot ovat sen sijaan jämähtäneet ikuisesti sinne 30-luvulle ja talvisodan aikoihin."
Sinä olet ääri-anti-isänmaallinen.
Mutta minä elän 2000-lukua ja avarakatseisuuden aikaa jolloin aseistakieltäytyminen on ihan luonnollinen ilmiö.
Jos et suorita asepalvelusta, vaihotehtona on siviilipalvelus, mutta jos kieltäydyt kaikesta velvollisuudesta maatasi kohtaan, on turha odottaa sitten mitään yhteiskunnallisia palveluitakaan itsellesi. Maassa, jossa elää, on myös velvollisuuksia, EI pelkkiä oikeuksia.
Rekisteröi oma nimimerkki
Liity Suomi24:n jäseneksi ja rekisteröi ikioma nimimerkki!
Rekisteröinti kannattaa, koska sama nimimerkki on käytössäsi sekä chatissa että keskusteluissa eikä kukaan muu voi samaa nimimerkkiä palveluissa käyttää.
V maailmassasi kirjoitti:
"Minä en ainakaan elä täällä sitä 30-lukua, jos nyt sitä tarkoitit. Nämä ääri-isänmaalliset maanpuolustusfanaatikot ovat sen sijaan jämähtäneet ikuisesti sinne 30-luvulle ja talvisodan aikoihin."
Sinä olet ääri-anti-isänmaallinen.
Mutta minä elän 2000-lukua ja avarakatseisuuden aikaa jolloin aseistakieltäytyminen on ihan luonnollinen ilmiö.
Jos et suorita asepalvelusta, vaihotehtona on siviilipalvelus, mutta jos kieltäydyt kaikesta velvollisuudesta maatasi kohtaan, on turha odottaa sitten mitään yhteiskunnallisia palveluitakaan itsellesi. Maassa, jossa elää, on myös velvollisuuksia, EI pelkkiä oikeuksia.
Rekisteröi oma nimimerkki
Liity Suomi24:n jäseneksi ja rekisteröi ikioma nimimerkki!
Rekisteröinti kannattaa, koska sama nimimerkki on käytössäsi sekä chatissa että keskusteluissa eikä kukaan muu voi samaa nimimerkkiä palveluissa käyttää.
VMinä elän nykyaikaa ja suvaitsevaisuuden aikaa, tänä päivänä aseistakieltäytyminen on ihan normaalia jossa ei ole mitään väärää. Vaan sitä voi pitää enemmänkin hienona asiana.
Olen suorittanut siviilipalvelukseni, joten en ole luistanut mistään.
Sitä paitsi muissa Euroopan valtioissa näitä etuja on tarjolla vaikka ei suorittaisikaan armeijaa tai sivaria, mutta kapeakatseisena sinä et sitä tietenkään tajunnut. Luulit varmaan että kaikissa maissa on käytössä tämä suomen tapainen yleinen asevelvollisuusjärjestelmä.
Jokaisessa Euroopan maassa on tarjolla kansalaisille ilmainen peruskoulu, terveydenhoitopalvelut, ym. julkiset palvelut. Joten nämä edut eivät ole vain suomen valtion tarjoamia ainutlaatuisia mahdollisuuksia.
Suosittelisin todella ottamaan asioista edes pikkuisen selvää ennen kun postitat tänne tuollaista tietoa joka ei pidä ollenkaan paikkaansa.- Folio Mulder
DarkFear kirjoitti:
Olen itse sivari, ja arvostan maailmanrauhaa paljon enemmän kun turhaa tappamista jota sodassa on jatkuvasti. Minä en ainakaan suostuisi tappamaan yhtään ihmistä, enkä kuolemaan itse tämän turhan valtion itsenäisyyden puolesta.Niin opi ymmärtämään, että kaikenlaiset lorvimiskulttuurit eivät sovi suomalaisten kanssa yhteen ihan kuin turkkilaisetkaan eivät sopeudu saksaan. Siellä he elävät omissa oloissaan ja aika lailla käyttäen sosiaalipalveluita ja nostaen työttömyyskorvauksia. Katsos lapsi sellainen herättää levottomuutta, kun tullaan "pakolaisina" ja rötöstellään vain kiitokseksi ja elellään omien kivikautisten tapojen mukaan eurooppalaisten kustannuksella. Sellainen ei ole rauhaa palvelevaa elämää yhteiskunnassa. KOITA OPPIA YMMÄRTÄMÄÄN SE !
- Folio Mulder
DarkFear kirjoitti:
Mutta minä elän 2000-lukua ja avarakatseisuuden aikaa jolloin aseistakieltäytyminen on ihan luonnollinen ilmiö.Haaveilet etkä seuraa tapahtumia. Sinä elät 2000-lukua niin kuin me kaikki, mutta sinä et näe mitä mistäkin seuraa. Esimerkkejä on vaikka kuin paljon. Kiitä suomalaisia veteraaneja tonttu!
Folio Mulder kirjoitti:
Haaveilet etkä seuraa tapahtumia. Sinä elät 2000-lukua niin kuin me kaikki, mutta sinä et näe mitä mistäkin seuraa. Esimerkkejä on vaikka kuin paljon. Kiitä suomalaisia veteraaneja tonttu!
Seuraan kyllä aktiivisesti maailman tapahtumia, mutta minä olenkin avarakatseisempi ja suvaistevaisempi kun sinä ja muut maanpuolustusfanaatikot. Lisäksi olen rauhan aatteen kannattaja, joten näin ollen se armeijan vastustaminen on minulle ihan selvä juttu.
- Pro-Staff
DarkFear kirjoitti:
Seuraan kyllä aktiivisesti maailman tapahtumia, mutta minä olenkin avarakatseisempi ja suvaistevaisempi kun sinä ja muut maanpuolustusfanaatikot. Lisäksi olen rauhan aatteen kannattaja, joten näin ollen se armeijan vastustaminen on minulle ihan selvä juttu.
määritellä noin lyhyesti maanpuolusfanaatikon..
Se ei nimittäin ole käynyt aivan selkeäksi noissa vastineissasi. Riittääkö se, että on käynyt armeijan ja arvostaa veteraaneja, tekemään henkilöstä fanaattisen ääripatriootin, joka elää ajatusmaailmassaan 30-luvulla?
Toisekseen äläppä asetu älyllisesti muiden yläpuolelle sillä perusteella, että olet olevinasi mustavalkoinen rauhanaatteen kannattaja sun muuta. Sen virheen teidän porukka niin kovin usein tekee. Puheet filosofisista taivaanrannan maalauksista ja kansainvälisestä avarakatseudesta ovat eräänlaista teennäistä elitismiä. Voin sanoa, että moni sotilaallinen patriootti (en nyt puhu itsestäni enkä ihanteistani) pistää kyllä monia globaaleja rajaton maailma-ihmisiä satanolla, jos lähdetään keskustelemaan maailman asioista. Mutta sinä ilmeisesti "suvaitsevaisena" tekisit armeijan, isänmaallisuuden ja lyhyiden hiuksien perusteella päätelmän, että henkilö on täysi imbesilli.. Pro-Staff kirjoitti:
määritellä noin lyhyesti maanpuolusfanaatikon..
Se ei nimittäin ole käynyt aivan selkeäksi noissa vastineissasi. Riittääkö se, että on käynyt armeijan ja arvostaa veteraaneja, tekemään henkilöstä fanaattisen ääripatriootin, joka elää ajatusmaailmassaan 30-luvulla?
Toisekseen äläppä asetu älyllisesti muiden yläpuolelle sillä perusteella, että olet olevinasi mustavalkoinen rauhanaatteen kannattaja sun muuta. Sen virheen teidän porukka niin kovin usein tekee. Puheet filosofisista taivaanrannan maalauksista ja kansainvälisestä avarakatseudesta ovat eräänlaista teennäistä elitismiä. Voin sanoa, että moni sotilaallinen patriootti (en nyt puhu itsestäni enkä ihanteistani) pistää kyllä monia globaaleja rajaton maailma-ihmisiä satanolla, jos lähdetään keskustelemaan maailman asioista. Mutta sinä ilmeisesti "suvaitsevaisena" tekisit armeijan, isänmaallisuuden ja lyhyiden hiuksien perusteella päätelmän, että henkilö on täysi imbesilli..No pelkkä armeijan käyminen nyt ei välttämättä tee vielä kenestäkään maanpuolustusintoilijaa. Mutta itse pidän maanpuolustusintoilijoina näitä jotka hehkuttavat koko ajan suomen itsenäisyyttä ja sen puolustamisen tärkeyttä, lisäksi heidän suhtautuminen sivareita ja totaalikieltäytyjiä kohtaan on myös erittäin huono.
Lisäksi he eivät ymmärrä sitä että kaikki miehet eivät halua olla jotain raakalaismaisia tappajia jotka tappavat kylmäverisesti kaikki suomeen tunkeutuvat vihollisten sotilaat, sillä heidän mielestä kaikkien miesten pitäisi olla maanpuolustustahtoisia ja kylmäverisiä tappajia jotka pitäisivät suomen itsenäisyyttä tärkeämpänä asiana kun ihmishenkeä.
Olen itse suvaitsevainen ja avarakatseinen ihminen, ja sen vuoksi hyväksyn kaikki ihmiset tasavertaisina välittämättä mitään heidän ihonväristä, uskonnosta tai kansalaisuudesta.
Kannatan maailmanrauhaa enemmän kun jotain valtion itsenäisyyttä jolla ei ole koskaan samanlaista merkitystä, ja mielestäni ihmishenkeä ei pidä koskaan verrata johonkin valtion itsenäisyyteen.
En näe mitään syytä miksi minun pitäisi tappaa toisia ihmisiä sen vuoksi että suomen valtio säilyisi itsenäisenä, enkä todellakaan olisi valmis kuolemaan itse sen puolesta. Tätä nämä maanpuolustusfanaatikot eivät vaan pysty tajuamaan.
En tee ihmisistä päätelmiä heidän ulkonäkönsä perusteella, mutta ainakin näiden maanpuolustusintoilijoiden on aina vaikea hyväksyä minun näköiset miehet. Sillä he eivät pysty hyväksymään pitkätukkaisia koruja käyttäviä miehiä sen vuoksi koska heidän mielestä kaikkien miesten pitäisi olla aina mahdollisimman sotilaallisen näköisiä.- Pro-Staff
DarkFear kirjoitti:
No pelkkä armeijan käyminen nyt ei välttämättä tee vielä kenestäkään maanpuolustusintoilijaa. Mutta itse pidän maanpuolustusintoilijoina näitä jotka hehkuttavat koko ajan suomen itsenäisyyttä ja sen puolustamisen tärkeyttä, lisäksi heidän suhtautuminen sivareita ja totaalikieltäytyjiä kohtaan on myös erittäin huono.
Lisäksi he eivät ymmärrä sitä että kaikki miehet eivät halua olla jotain raakalaismaisia tappajia jotka tappavat kylmäverisesti kaikki suomeen tunkeutuvat vihollisten sotilaat, sillä heidän mielestä kaikkien miesten pitäisi olla maanpuolustustahtoisia ja kylmäverisiä tappajia jotka pitäisivät suomen itsenäisyyttä tärkeämpänä asiana kun ihmishenkeä.
Olen itse suvaitsevainen ja avarakatseinen ihminen, ja sen vuoksi hyväksyn kaikki ihmiset tasavertaisina välittämättä mitään heidän ihonväristä, uskonnosta tai kansalaisuudesta.
Kannatan maailmanrauhaa enemmän kun jotain valtion itsenäisyyttä jolla ei ole koskaan samanlaista merkitystä, ja mielestäni ihmishenkeä ei pidä koskaan verrata johonkin valtion itsenäisyyteen.
En näe mitään syytä miksi minun pitäisi tappaa toisia ihmisiä sen vuoksi että suomen valtio säilyisi itsenäisenä, enkä todellakaan olisi valmis kuolemaan itse sen puolesta. Tätä nämä maanpuolustusfanaatikot eivät vaan pysty tajuamaan.
En tee ihmisistä päätelmiä heidän ulkonäkönsä perusteella, mutta ainakin näiden maanpuolustusintoilijoiden on aina vaikea hyväksyä minun näköiset miehet. Sillä he eivät pysty hyväksymään pitkätukkaisia koruja käyttäviä miehiä sen vuoksi koska heidän mielestä kaikkien miesten pitäisi olla aina mahdollisimman sotilaallisen näköisiä.Tuo maailmanrauhan kannattaminen kuulostaa kyllä hienolta, enkä usko että monellakaan olisi mitään sitä vastaan, mutta maanpuolustuksen täytyy tukeutua tiettyyn realismiin. Ei idealistisille haaveille. Maanpuolustuksella ei myöskään ole mitään tekemistä suvaitsevaisuuden ja toisten ihmisten hyväksyttävyyden kanssa: en ymmärrä kuinka monet jatkuvasti jaksavat vetää nämä kaksi eri asiaa samaan asiayhteyteen. Maanpuolustuksen tarkoitushan on säilyttää alueellinen koskemattomuus, eikä se liity suvaitsevaisuuteen mitenkään. Turha korostaa suvaitsevaisuutta olemalla pasifistinen.
Toisekseen maanpuolustuksessa ei koskaan ole kysymys puhtaasti valtiovallan puolustamisesta, vaan oman kotiseudun ja läheisten ihmisten. Väitän, että tämä on toiminut sotilaiden motivoijana universaalisti moninkerroin enemmän, kuin lojaalisuus kulloistakin valtiovaltaa kohtaan. Nuo teidän näkemykset ehdottomasta väkivallattomuudesta ja kotimaan jättämisen cooliudesta vaaran uhatessa, ovat ennen muuta itsekkäitä ajatuksia, jotka on turha naamioida intellektuaalisuuden ja rauhan nimiin.
Juutalaiset ovat hyvä esimerkki kansanryhmstä, jotka tuhannen vuoden ajan noudattivat aika ehdotonta pasifismia, ja ottivat valtiovaltojen taholta nöyränä vastaan kaiken sen, mitä heille tarjottiin -eli nöyryytystä ja sortoa. Ja mikä on olut tulos.. Vasta Israelin myötä Juutalaiset ovat tajunneet sen, että toista poskea ei aina tarvitsen kääntää.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei211341Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää1331241- 641240
- 1081225
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.671059- 109999
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.94957Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev182923- 84857
- 43824
Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66791Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50686- 43666
- 58653
- 70636
- 98628
Humppila korvasi johtajia tekoälyllä
https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 15087618Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123592- 52564
Mnot, miksi sinulle on tärkeää solvata uskovia?
Onko sinulla joku katkeruus tai peräti viha heitä kohtaan? Kirjoituksesi nimittäin tihkuvat katkeruutta ja vihaa uskovi307555