9-70
Terävää asetta piilotettuna taskulamppuihin.
Lyonissa, sakramentin päivänä,
Viennen kaikki leikataan palasiksi,
latinalaisten kantonien mukaan Mâcon ei valehtele.
Tämä juttu taisi jo olla uutisissa - taskulapuista
4
<50
Vastaukset 4
- Anonyymi00001
Macon Macron.
- Anonyymi00004
Joo, samaa nuo äijät höpäji tuola Matkahuollon nurkalla.
- Anonyymi00002
Sakramentin päivää (kutsutaan myös nimillä Corpus Christi tai Fête-Dieu eli Pyhän Sakramentin juhla) vietetään 60 päivää pääsiäisen jälkeen. Ranskassa se ei kuitenkaan ole yleinen vapaapäivä, vaan sitä vietetään lähinnä katolisissa kirkoissa ja joissakin perinteisissä kylissä.Ajankohta: Päivämäärä vaihtelee vuosittain, sillä se osuu aina pääsiäistä seuraavan helluntaita edeltävän kolminaisuuden sunnuntain jälkeiseen torstaihin.Asema Ranskassa: Huolimatta maan katolisista perinteistä, päivä ei ole lakisääteinen vapaapäivä. Koulut, virastot ja yritykset ovat normaalisti auki.Perinteet: Kyseessä on eukaristian juhla, johon liittyy katolisissa kirkoissa ja esimerkiksi Ranskan baskialueella ulkoilmaprosessioita, joissa sakramenttia kannetaan katukulkueissa.Lähialueen vapaapäivät: Ranskan sijaan voit tarkistaa kattavan listauksen maakohtaisista pyhäpäivistä yleisestä Euroopan yleiset vapaapäivät -katsauksesta.
- Anonyymi00003
Katolisen kirkon sakramentin päivää (Kristuksen Pyhän Ruumiin ja Veren juhlaa eli Corpus Christiä) vietettiin sunnuntaina 7. kesäkuuta 2026.Päivä tunnetaan myös nimillä Pyhän ruumiin juhla ja Corpus Domini, ja sitä vietetään ehtoollisen sakramentin ja Kristuksen todellisen läsnäolon kunniaksi. Kyseessä on liikkuva pyhäpäivä, joka sijoittuu aina Pyhän Kolminaisuuden päivän jälkeiselle viikolle.Voit lukea aiheesta ja sen vietosta Suomessa tarkemmin esimerkiksi Katolisen kirkon lukukappaleiden sivulta tai USKOT-foorumin kalenterista.Haluatko tietää:Muiden vuoden 2026 katolisten juhlapyhien (kuten Jeesuksen Pyhän Sydämen) ajankohdat?Paikallisten jumalanpalvelusten tai messujen aikatauluja pääkaupunkiseudun katolisissa seurakunnissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 100822
Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.361770Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui38589- 65575
- 47568
- 30556
- 68553
En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä
Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.25530Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla
Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei48527Jos se onkin niin
Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se27522