Ja onko tilalle tullut vain moralismia sen eri muodoissaan?
Apostoli Paavali oli armon julistaja:
Room. 9:15
Sillä Moosekselle hän sanoo: "Minä olen armollinen, kenelle olen armollinen, ja armahdan, ketä armahdan".
Room. 9:16
Niin se ei siis ole sen vallassa, joka tahtoo, eikä sen, joka juoksee, vaan Jumalan, joka on armollinen.
Room. 9:18
Niin hän siis on armollinen, kenelle tahtoo, ja paaduttaa, kenen tahtoo.
Onko ARMO kristinuskossa kadotettu ja unohdettu?
262
434
Vastaukset 262
- Anonyymi00001
Nimenomaan kasteen armo juuri on pinnalla. Että ihminen voi olla mitenkä saastainen tahansa, niin kasteen armo pelastaa. eikä siitä saastaisuudesta tarvitse luopua.Juuri sitähän toitotetaan kasteen yhteydessä ettei tarvitse tehdä mitään ja jos tekee, niin silloin hukka perii.
- Anonyymi00004
Luterilainen armo riittää niin kauan kuin vettä riittää.
"Kun vesitippa otsalle tipahtaa niin sielu taivaaseen vilahtaa."
Ansaisetsematon armo tarvitsee vettä ja papin tekoja.
Jeesuksen armoon riittää usko:
Ef 2
" Armosta te olette pelastettuja USKON kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla." - Anonyymi00006
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ef 2
" Armosta te olette pelastettuja USKON kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla."Jeesuksen armoon riittää usko:
Ef 2
ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla."
Tämä on juuri luterilaisuutta. Uskokin on Jumalan lahja ja Jumalan synnyttämä evankeliumin kuulemisesta ja kokemisesta.
Uskonlahkoissa usko on ihmisen oma teko jolla hän kuvittelee pelastavansa itsensä. Jeesusta ei tarvita lainkaan. Anonyymi00006 kirjoitti:
Ef 2
Tämä on juuri luterilaisuutta. Uskokin on Jumalan lahja ja Jumalan synnyttämä evankeliumin kuulemisesta ja kokemisesta.
Uskonlahkoissa usko on ihmisen oma teko jolla hän kuvittelee pelastavansa itsensä. Jeesusta ei tarvita lainkaan.Aivan hyvä. Suomessa uskovat vähenevät, todistaen sen, että Jumalaa ei kiinnosta uskovaisuus,
- Anonyymi00018
Se on täysin väärä näkemys, että Jumala armahtaa kasteen yhteydessä. Itse olen 60 vuotias luterilaisen kasteen saanut ja myöhemmin kirkosta eronnut mies. Vuosikymmenet elin normaalia elämää mihin kuului myös eri päihteiden käyttöä vuosikymmenten ajan. En kuitenkaan missään vaiheessa kokenut tekeväni syntiä. Lopetin vahvat huumeet, kun mitta tuli täyteen ja siinä vaiheessa en vielä ollut uskossa vaan kyseessä oli henkilökohtainen päätös. Myöhemmin ääni sisälläni alkoi puhua minulle ja kertoi tahtonsa ja lopuksi tuli näky Jumalasta. Myöhemmin ymmärsin, että olin saanut kokea Jumalan armon ja sain samalla myös armonlahjoja. Enpä oo aikaisemmin näistä asioista viitsinyt pahemmin meteliä pitää ja paasata koska ihmiset leimaisivat minun sekopääksi. Pään sisällä on kuitenkin kaikki hyvin ja minulla on terveen paperit pään osalta kroppa on kieltämättä aika kulunut johtuen vanhoista elintavoista.
Usko on kuitenkin henkilökohtainen asia jota toki osa pilkkaa mutta en ole kokenut sellaista ystävieni suunnalta koska en yritä muita käännyttää. Nyt olen lopettanut myös juomisen ja uskoon tulostani on kulunut jo lähes kaksi vuotta. Uskoon tulin siinä vaiheessa, kun sain kokea Jumalan armon en siis kasteella enkä rippileirillä. Minulle ei ole tullut mieleenikään mennä uudestaan kastettavaksi, nyt on hyvä. Vähemmän tulee Raamattua luettua näillä palstoillahan noita jakeita saa luettua enemmän minua kiinnostaa uskontotieteet ja kirkkohistoria sieltä löytyy kuitenkin tieteellisiä tutkimuksia asioista mitkä minua kiinnostaa.
Raamattu on meidän jokaisen sydämessä. - Anonyymi00026
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ef 2
ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla."Tuo on sen demoninsen pedofiilinoidan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa trollin vale, jota hän esitää usein.. Jostain syystä tuo satanisti on taas siirtynyt yömoodiin
Kaste tarvitsee vettä ja kasteessa meidät liitetään Kristuksen kuolemaan. - Anonyymi00027
Anonyymi00006 kirjoitti:
Ef 2
Uskonlahkoissa usko on ihmisen oma teko jolla hän kuvittelee pelastavansa itsensä. Jeesusta ei tarvita lainkaan.Usko ja kaste
"joka uskoo ja kastetaan pelastuu"
Molemmat ovat Jumalan lahjoja Anonyymi00004 kirjoitti:
Ef 2
ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla."Tuo on yhden ihmisen kirjeen mielipide.
- Anonyymi00054
Anonyymi00018 kirjoitti:
Se on täysin väärä näkemys, että Jumala armahtaa kasteen yhteydessä. Itse olen 60 vuotias luterilaisen kasteen saanut ja myöhemmin kirkosta eronnut mies. Vuosikymmenet elin normaalia elämää mihin kuului myös eri päihteiden käyttöä vuosikymmenten ajan. En kuitenkaan missään vaiheessa kokenut tekeväni syntiä. Lopetin vahvat huumeet, kun mitta tuli täyteen ja siinä vaiheessa en vielä ollut uskossa vaan kyseessä oli henkilökohtainen päätös. Myöhemmin ääni sisälläni alkoi puhua minulle ja kertoi tahtonsa ja lopuksi tuli näky Jumalasta. Myöhemmin ymmärsin, että olin saanut kokea Jumalan armon ja sain samalla myös armonlahjoja. Enpä oo aikaisemmin näistä asioista viitsinyt pahemmin meteliä pitää ja paasata koska ihmiset leimaisivat minun sekopääksi. Pään sisällä on kuitenkin kaikki hyvin ja minulla on terveen paperit pään osalta kroppa on kieltämättä aika kulunut johtuen vanhoista elintavoista.
Usko on kuitenkin henkilökohtainen asia jota toki osa pilkkaa mutta en ole kokenut sellaista ystävieni suunnalta koska en yritä muita käännyttää. Nyt olen lopettanut myös juomisen ja uskoon tulostani on kulunut jo lähes kaksi vuotta. Uskoon tulin siinä vaiheessa, kun sain kokea Jumalan armon en siis kasteella enkä rippileirillä. Minulle ei ole tullut mieleenikään mennä uudestaan kastettavaksi, nyt on hyvä. Vähemmän tulee Raamattua luettua näillä palstoillahan noita jakeita saa luettua enemmän minua kiinnostaa uskontotieteet ja kirkkohistoria sieltä löytyy kuitenkin tieteellisiä tutkimuksia asioista mitkä minua kiinnostaa.
Raamattu on meidän jokaisen sydämessä.Kirjoitit selvää ja virheetöntä suomenkieltä. Ota kehuna ja kannusteena. Ja itse asia tuli esille. Pilkuista nyt viis, kun kovaa elämää olet viettänyt. Siunausta.
- Anonyymi00164
Uskon kautta armo ja armon kautta vanhurskauttaminen. Jumala armahtaa eikä kaste. Kasteen suorittaa toinen ihminen eikä Jumala.
- Anonyymi00165
Anonyymi00004 kirjoitti:
Ef 2
ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla."Jeesus ei armahda vaan ja yksinomaan Jumala.
- Anonyymi00179
Anonyymi00054 kirjoitti:
Kirjoitit selvää ja virheetöntä suomenkieltä. Ota kehuna ja kannusteena. Ja itse asia tuli esille. Pilkuista nyt viis, kun kovaa elämää olet viettänyt. Siunausta.
Kiitos kommentistasi. Tarkistin tekstin ja olihan siinä pilkkuvirheitä. Kaikesta huolimatta, elämäni oli pääosin hyvää ja ilman sitä minä en olisi minä. Minuun sopii vertaus, tuhlaajapojan paluu. Erosin kirkosta ja palasin takaisin I0sän luokse. Jätin kertaheitolla kaiken entisestä elämästä ja kävelin ulos asunnostani. Sinne jäi huumeet ja koko entinen elämä. Aloitin kaiken uudestaan alusta ja myöhemmin Jumala kutsui minua luokseen, mutta se on eri tarina.
- Anonyymi00180
Anonyymi00179 kirjoitti:
Kiitos kommentistasi. Tarkistin tekstin ja olihan siinä pilkkuvirheitä. Kaikesta huolimatta, elämäni oli pääosin hyvää ja ilman sitä minä en olisi minä. Minuun sopii vertaus, tuhlaajapojan paluu. Erosin kirkosta ja palasin takaisin I0sän luokse. Jätin kertaheitolla kaiken entisestä elämästä ja kävelin ulos asunnostani. Sinne jäi huumeet ja koko entinen elämä. Aloitin kaiken uudestaan alusta ja myöhemmin Jumala kutsui minua luokseen, mutta se on eri tarina.
Taas tuli virheitä, pitäisi tarkistaa teksti ennen julkaisua. Näillä mennään.
- Anonyymi00224
Anonyymi00018 kirjoitti:
Raamattu on meidän jokaisen sydämessä.Hyvät ihmiset on luonnostaan hyviä ja pahat pahoja!
- Anonyymi00002
Martti Luther oli tuon armon vankkumaton julistaja. Siitä kertovat hänen pääteoksensa "Sidottu ratkaisuvalta" ja "Galatalaiskirjeen selitys". Armo tarkoittaa ansaitsematonta rakkautta meidän osaksemme. Kelpaako se sinulle?
- Anonyymi00003
Suomeksi siis armo tarkoittaa tuuria - hyvää onnea.
- Anonyymi00007
Demokrates kirjoitti:
Vaikutat hieman pösilöltä.🎃
Tarkoitatko "pösilöllä" lahkolaista?
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tarkoitatko "pösilöllä" lahkolaista?
Semmosta ignoranttia ihmisoletettua vaan...🎃
- Anonyymi00005
Ei ansaitsemattoman armon eteen tarvitse tehdä mitään.
Tai jos tarvitsee, ei se ole sitä.
Voi herjata mielin määrin eikä joudu helvettiin kun on itse armoton muita kohtaan. - Anonyymi00008
Mm. helluntailaisuudessa heidän armonsa saa vasta sitten kun menee heidän kasteelleen. Samalla lankeaa "aivan vapaaehtoisten" kymmenysten maksaminen. Sinut tehdään lahkon tahdottomaksi idiootiksi.
- Anonyymi00015
Perustuuko "anasaitsematon armo " tuollaiseen valehteleemiseen?
"Mm. helluntailaisuudessa heidän armonsa saa vasta sitten kun menee heidän kasteelleen. Samalla lankeaa "aivan vapaaehtoisten" kymmenysten maksaminen.
Vai yrittääkö tuo tyyppi ansaita tuota vesi armoa itselleen? - Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
"Mm. helluntailaisuudessa heidän armonsa saa vasta sitten kun menee heidän kasteelleen. Samalla lankeaa "aivan vapaaehtoisten" kymmenysten maksaminen.
Vai yrittääkö tuo tyyppi ansaita tuota vesi armoa itselleen?Mikähän tuossa oli valehtelua?
Ex lahkolainen, mutta nyt helluntailaisten temput jättänyt kristitty - Anonyymi00028
Anonyymi00015 kirjoitti:
Vai yrittääkö tuo tyyppi ansaita tuota vesi armoa itselleen?Tuo on totta eikä u-k-i-e nr:n märinät auta
- Anonyymi00034
Anonyymi00028 kirjoitti:
Tuo on totta eikä u-k-i-e nr:n märinät auta
Se on pedonoita
- Anonyymi00420
Anonyymi00034 kirjoitti:
Se on pedonoita
on liikkunut taas täällä
- Anonyymi00009
Ei armahdettusyntinen välitä omista eikä toisten synneistä.
Ei tee niin armoa turhaksi. - Anonyymi00010
ArtoTTT
San. 28:
13Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty,
joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.- Anonyymi00011
Kumpaan joukkoon sinä uskot kuuluvasi?
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kumpaan joukkoon sinä uskot kuuluvasi?
ArtoTTT näkee vain muiden synnit, ei omiaan.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
ArtoTTT näkee vain muiden synnit, ei omiaan.
Hän on siis tyypillinen uskovainen, mutta ei kristitty.
- Anonyymi00033
Juuri näin, ellei ole katumusta, ei voi olla armoakaan!
- Anonyymi00014
Armahdettu syntinen kun alkaa muiden syntejä ruotia tai herjata muita lahkolaisiksi tai muuksi, sillä hetkellä menettää armahdetun syntisyytensä ja on vain syntinen.
- Anonyymi00017
Puhut nyt varmasti itsestäsi.
- Anonyymi00023
Anonyymi00017 kirjoitti:
Puhut nyt varmasti itsestäsi.
luulen että puhuu sinusta, hellari!
- Anonyymi00019
Synti on turmiovalta ja vie kadotukseen. Uskova ei syntiä tee ja jos lankeaa, katumus tarjoaa paluun armon alle. Usko ja armo lahjoitetaan kasteessa Jumalan lupauksen mukaan, mutta joka ei usko se tuomitaan kadotukseen. Teoilla ei voi ansaita mitään eikä tekemättömyydellä.
Joka ei tahdo ymmärtää ja uskoa, on kadotuksen tiellä. Jeesus Kristus on yksin Pelastajamme.
Paavali uskoi Lunastajansa elävän ja voitonseppele oli siksi myös hänen. - Anonyymi00020
Armahdettu syntinen tietenkin kun alkaa muita herjaamaan siitä etteivät ole armahdettuja syntisiä, puhuu itsestään ja menettää armon.
Ei voi puhua ja elää toisin. - Anonyymi00021
"Ef 2
ette tekojen kautta, ettei kukaan voisi kerskailla.""
Ihminen ei siis pelastu itsensä kautta eikä papin tekojen kautta, vaan uskoontulossa Jeesukseen ja tässä uskossa eli Jeesuksen elämisen kautta.
Ei edes pappi tai lapsen kummit tai vanhemmat voi kerskailla että ovat pelastaneet lapsen ikuiseen elämään!!- Anonyymi00024
Jeesus pelastaa, uskon kautta
En ole ikinä kuullut että joku pappi tai kummi olisi kerkannut pelastavansa jonkun
- Anonyymi00022
"Armo tarkoittaa ansaitsematonta rakkautta meidän osaksemme. Kelpaako se sinulle?"
Ja tämä ansaitsematon armo tulee kun ihminen ottaa vastaan uskon Jeesukseen Kristukseen ja elää tässä uskossaan itseasiassa iankaiken.- Anonyymi00025
Armo otetaan vastaan uskolla mutta armo on ilmainen
- Anonyymi00030
Anonyymi00025 kirjoitti:
Armo otetaan vastaan uskolla mutta armo on ilmainen
Juuri näin että armo otetaan vastaan uskoontulolla eli uskolla Jeesukseen mutta armo Jeesuksessa on ilmainen.
Jes. 55:1
Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa. - Anonyymi00036
Olet ottanut vastaan huijarisaarnaaja Niilo Ylivainion valheet. Sinua on petetty ja toistelet tämän vanhoja juttuja täällä vuodesta toiseen ajattelematta itse yhtään mitään.
Anonyymi00030 kirjoitti:
Juuri näin että armo otetaan vastaan uskoontulolla eli uskolla Jeesukseen mutta armo Jeesuksessa on ilmainen.
Jes. 55:1
Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa.Jesaja siinä höperteli. Eikä tuo liity mitenkään uskoon Jeesukseen.
- Anonyymi00029
Ei armahdettu syntinen ota vastaan mitään Jeesuksia.
.
Ei tarvitse.- Anonyymi00031
Trolli!!!
- Anonyymi00667
Noin ne ukastajat luulee
- Anonyymi00032
Miten armahdettu syntinen voi ottaa Jeesuksen vastaan. Tai mihin tarvitsee Jeesusta kun on jo armahdettu.
Sehän niin järjenköyhä esitys mitä voi olla, että on armahdettu syntinen ja vielä pitäisi tehdä jotain.
Siinä yhtälössä joku mättää ja pahasti.- Anonyymi00035
"Tai mihin tarvitsee Jeesusta kun on jo armahdettu."
Jeesukseen uskoontullut armahdettu syntinen tarvitsee Jeesusta jokapäiväiseen elämiseen, itseasiassa iankaiken.
Matt. 28:20
ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." - Anonyymi00037
Jeesus on antanut itsensä meille ja meidän edestämme. Meidän ei tarvitse antaa itseämme huijarilahkoille.
luterilainen - Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Jeesus on antanut itsensä meille ja meidän edestämme. Meidän ei tarvitse antaa itseämme huijarilahkoille.
luterilainenSiinä se juuri on, kun armahdettu syntinen, siis armosta ilman tekoja, alkaa herjaamaan muita, että teitäpä ei ole armahdettu, hänen armonsa laukeaa.
Koko armo on siis vain teeskentelyä. - Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Siinä se juuri on, kun armahdettu syntinen, siis armosta ilman tekoja, alkaa herjaamaan muita, että teitäpä ei ole armahdettu, hänen armonsa laukeaa.
Koko armo on siis vain teeskentelyä.Koitappa nyt helluntailainen uskoa että sinä et ole mikään jumala joka täällä armoa jakelet tai sen kiellät oman mielesi mukaan. Kyllä teitä saa arvostella ihan yhtä paljon kuin tekin arvostelette meitä luterilaisia.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Koitappa nyt helluntailainen uskoa että sinä et ole mikään jumala joka täällä armoa jakelet tai sen kiellät oman mielesi mukaan. Kyllä teitä saa arvostella ihan yhtä paljon kuin tekin arvostelette meitä luterilaisia.
Ketä tahansa voi arvostella tietenkin sydämensä kyllyydestä.
Mutta armahdettu syntinen ei sitä tee.
Hän on armollinen kuten itselleen ollaan.
Armo jää pois kuvioista jos siihen sotketaan lihallisuutta miten muiden pitäisi se ansaita ja itse saa ansiotta. - Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ketä tahansa voi arvostella tietenkin sydämensä kyllyydestä.
Mutta armahdettu syntinen ei sitä tee.
Hän on armollinen kuten itselleen ollaan.
Armo jää pois kuvioista jos siihen sotketaan lihallisuutta miten muiden pitäisi se ansaita ja itse saa ansiotta.Helluntailaisuudessa ihminen ja hänen ratkaisunsa liittyä helluntaiseurakuntaan on kaiken mitta.
Ex hellari - Anonyymi00042
Anonyymi00041 kirjoitti:
Helluntailaisuudessa ihminen ja hänen ratkaisunsa liittyä helluntaiseurakuntaan on kaiken mitta.
Ex hellariMutta ei sillä ole mitään tekemistä armahdettujen syntisten kanssa.
- Anonyymi00043
Anonyymi00042 kirjoitti:
Mutta ei sillä ole mitään tekemistä armahdettujen syntisten kanssa.
Kyllä ihminen joka tekee ratkaisun ja antaa itsensä ja rahansa lahkon käyttöön, saa varmasti heidän armonsa ja rakkautensa. Jumalalla tai Jeesuksella ei liene asian kanssa mitään tekemistä.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
Kyllä ihminen joka tekee ratkaisun ja antaa itsensä ja rahansa lahkon käyttöön, saa varmasti heidän armonsa ja rakkautensa. Jumalalla tai Jeesuksella ei liene asian kanssa mitään tekemistä.
Noinko teillä siellä lut kirkossa?
Saahan siinä ainakin ilmaisen hautapaikan. - Anonyymi00047
Anonyymi00044 kirjoitti:
Saahan siinä ainakin ilmaisen hautapaikan.Hieman yleissivistystä ole hyvä!
Lahko
Jos uskonnollisen liikkeen johtaja irtautuu valtakirkon opetuksesta, syntyy lahko. Monesti uusia uskonnollisia liikkeitä kutsutaan lahkoiksi. Monesti, muttei aina lahkoa voidaan sanoa neutraalimmin pienkirkoksi. Lahkolle on tyypillistä, että se korostaa jotain opin piirrettä toisin kuin valtakirkko. Lahkoissa on valtauskontoon kuulumattomia asioita. Lahko ei monesti kerro julkisuuteen kaikkea toiminnastaan ja voi joskus suorastaan valehdella julkisuudessa toiminnastaan. Lahko antaa monesti enemmän määräyksiä ihmisen elämään kuin valtakirkko. Lahkon oppijärjestelmä voi olla melko lähellä valtakirkkoa, mutta joissain tapauksissa siitä hyvinkin kaukana. Yleensä lahko katsoo edustavansa ainoana uskonnollista totuutta. Ulkomaailma nähdään lahkossa syntisenä ja pahana. Siksi lahko pyrkii eristäytymään maailmasta. Monesti lahkoa johtaa ihminen, jolla on kyky saada ihmiset puolelleen ja ohjata heitä. Johtajan kanssa voi olla ilman seuraamuksia harvoista asioista eri mieltä. - Anonyymi00048
Anonyymi00044 kirjoitti:
Saahan siinä ainakin ilmaisen hautapaikan.Noin siellä hel kirkossa
Ilmaista hautapaikkaa ei ole olemassa vaikka tuo lastenraiakaajahellari inisee sellaisesta - Anonyymi00050
Anonyymi00043 kirjoitti:
Noin ukastajilla
- Anonyymi00045
Tältä palstalta armoa on aika turha hakea. Joistakin seurakunnistakin sitä saa nykyään hakemalla hakea. Onneksi Jeesukselta saa edelleen armoa ihan vaan hakemalla.
- Anonyymi00052
Herramme punnitsee ja Herramme vaa`itsee.
- Anonyymi00046
Eu puutu kuin, että kun armosta kyse, joku vatipää alkaa amerikan homoista selittää.
- Anonyymi00049
Onko helluntailainen mesuaja homo?
- Anonyymi00051
Onneksi ei, ainakaan perinteisissä suuntauksissa
- Anonyymi00053
Jumalan rakkautta ei voi millään ihmisen teolla ansaita. Se on täysin ilmaista ja tämä on juuri sitä evankeliumia jota Jeesus käski julistaa sanoin ja teoin.
Monet tuhannet uskonlahkot naailmassa tarjoavat rakkauttaan mutta se ei ole koskaan ilmaista. Jumalan rakkaus on ilmaista. Tässä on valovuosien ero
Luterilainen kristitty Jumalan armosta- Anonyymi00055
Harmi vaan, kun lut kirkko on sitonut Jumalan armon veteen, sillä ilman vettä ei heidän teoriansa mukaan voi pelastua. Tuo vesi-arno kuulmemma riittää koko loppuiäksi.
- Anonyymi00056
Anonyymi00055 kirjoitti:
Harmi vaan, kun lut kirkko on sitonut Jumalan armon veteen, sillä ilman vettä ei heidän teoriansa mukaan voi pelastua. Tuo vesi-arno kuulmemma riittää koko loppuiäksi.
Harmi vaan kun Jeesus sitoi uudestisyntymisen veteen ja henkeen. Se harmittaa uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa -noitaa
- Anonyymi00057
Hieno todistus!
- Anonyymi00058
Anonyymi00056 kirjoitti:
Harmi vaan kun Jeesus sitoi uudestisyntymisen veteen ja henkeen. Se harmittaa uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa -noitaa
Noinhan ne kasteenpalvojat uskovat.
Jeesus ei sitonut uudestisyntymistä veteen, vaan sanoi syntiselle naiselle:
"Mene rauhassa, sinun USKOSI on sinut pelastanut."
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"! Ap 14 - Anonyymi00059
Anonyymi00058 kirjoitti:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"! Ap 14Noinhan tuo saatanalta poskeen ottava demoninen pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vikisee
Usko JA kaste tarvitaan.
"teidät pelastaa nyt kaste" 1. Piet. 3 - Anonyymi00060
Anonyymi00057 kirjoitti:
Hieno todistus!
On, ja se harmittaa tuota tuskaansa vikisevää uudestikastajaa
vedestä ja Hengestä - nuo sanat saavat ukastajat raivon valtaan - Anonyymi00102
Anonyymi00059 kirjoitti:
Noinhan tuo saatanalta poskeen ottava demoninen pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vikisee
Usko JA kaste tarvitaan.
"teidät pelastaa nyt kaste" 1. Piet. 3Näkee selvästi, että u-k-i-e nr ei ole kokenut uskoon tuloa eli uudestisyntymistä. Hän kuvittelee, että järjen päätelmillä ja erilaisiin tulkintoihin perehtymällä ihminen vapautuisi synneistään
- Anonyymi00104
Anonyymi00058 kirjoitti:
"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut"! Ap 14Kävin nuorenpana noissa helluntailaisten kokouksissa. Minusta ne samat jutut joilla he yrittivä manipuloida ihmisiä alkoivat kyllästyttää. Ei siellä oikeaa Jeesusta ollut. Hyvin ihmistekoista hihhulointia. En voi kuvitella että Jeesus niissä älämölökokouksia viihtyisikään.
- Anonyymi00105
Anonyymi00104 kirjoitti:
Kävin nuorenpana noissa helluntailaisten kokouksissa. Minusta ne samat jutut joilla he yrittivä manipuloida ihmisiä alkoivat kyllästyttää. Ei siellä oikeaa Jeesusta ollut. Hyvin ihmistekoista hihhulointia. En voi kuvitella että Jeesus niissä älämölökokouksia viihtyisikään.
Oikea Jeesus ei vaadi ihmiseltä mitään vaan antaa kaiken. Hänen rakkauttaan ei voi millään tavalla ansaita. Huijarit sen sijaan vaativat sinun tekevän aina jotain ansaitaksesi heidän pelastuksensa.
- Anonyymi00101
Ei auta aiken maailman noitien vikinät onneksi
- Anonyymi00103
voi onneksi noin
- Anonyymi00106
Karman laki ei tunne armoa mutta kaikkea huonoa karmaa ei tarvii kerralla maksaa sillä elämiä riittää. Joku vetää perässään useidenkin elämien karmaa. Mitä kylvää sitä niittää.
- Anonyymi00107
Raamatussa se on, että sitä niittää mitä kylvää
On siellä paljon muutakin. - Anonyymi00108
Anonyymi00107 kirjoitti:
Raamatussa se on, että sitä niittää mitä kylvää
On siellä paljon muutakin.Tuollaista on pakollisen vauvakasteen hedelmä:
"Noinhan tuo saatanalta poskeen ottava demoninen pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vikisee"
Samat rienaukset päivätä toiseen.
"Miten vesi voi tehdä noin suuria"? - Anonyymi00109
Anonyymi00108 kirjoitti:
Tuollaista on pakollisen vauvakasteen hedelmä:
"Noinhan tuo saatanalta poskeen ottava demoninen pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa vikisee"
Samat rienaukset päivätä toiseen.
"Miten vesi voi tehdä noin suuria"?Siinä taas uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa vinkuu tuskaansa
Hän on pedofiili joka vihaa uskovia. Vuodesta toiseen hän huutaa "kasteenpalvoojaaat"!! - Anonyymi00111
Onkohan kyseinen ateistipaska juonut sitä kastevettä? 😅😅
- Anonyymi00113
Anonyymi00111 kirjoitti:
Onkohan kyseinen ateistipaska juonut sitä kastevettä? 😅😅
Luulen niin. Tällaista on sen hänen uudestikasteensa heldemä:
"Tuo työtävieroksuva pelle ei tajua vielä sitä, että maapallo on pyöreä ja jossakin paikassa on vielä ilta, kun tuo noita vetelee vielä hirsiä tai katselee pornoa vauvoista, joihin hänellä on kauhea hinku."
Ilmeisesti kasteveden juominen tekee suuria tuolle pedofiilille - Anonyymi00114
Anonyymi00113 kirjoitti:
Luulen niin. Tällaista on sen hänen uudestikasteensa heldemä:
"Tuo työtävieroksuva pelle ei tajua vielä sitä, että maapallo on pyöreä ja jossakin paikassa on vielä ilta, kun tuo noita vetelee vielä hirsiä tai katselee pornoa vauvoista, joihin hänellä on kauhea hinku."
Ilmeisesti kasteveden juominen tekee suuria tuolle pedofiililleOletko harkinnut hakeutua hoitoon?
- Anonyymi00115
Anonyymi00114 kirjoitti:
Oletko harkinnut hakeutua hoitoon?
Se tekisi hellarille hyvää
- Anonyymi00125
Entäs kun sen rikkaviljan kylvää joku toinen? Joku vieras, jota et tunne. Ota huomioon sekin vertaus.
- Anonyymi00112
"Oikea Jeesus ei vaadi ihmiseltä mitään vaan antaa kaiken."
Mitä nyt ihmisen tulee ottaa vastaan sen mitä Jeesus ja Jumala antaa mistä tärkein on avata sydämen ovi Jeesukselle kun Hän kolkuttaa ovelle (etsikkoaika) eli tulla uskoon Jeesukseen ja sitten elää tässä uskossa missä Jeesus sitten tekee kaiken ja uskoontullut ja Jeesukseen upotettu ottaa vastaan suurella nöyryydellä ja kiitollisuudella sen minkä Jumala antaa ja suo. Amen
Fil. 4:6
Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,- Anonyymi00117
Meneekö tuollaiseen lahkokusetukseen enää ketään nykyaikana? Se on sitä ylivainiolaista menneen ajan menoa johon ihmiset ovat pettyneet ja kyllästyneet.
- Anonyymi00118
Anonyymi00117 kirjoitti:
Meneekö tuollaiseen lahkokusetukseen enää ketään nykyaikana? Se on sitä ylivainiolaista menneen ajan menoa johon ihmiset ovat pettyneet ja kyllästyneet.
Tuhansia ihmisiä tulee uskoon Jeesukseen joka päivä. Kyllä Jumala yhä kansastaan huolehtii, kun vielä joka päivä tätä pyydämme Isä meidän-rukouksessa.
- Anonyymi00119
Anonyymi00117 kirjoitti:
Ihmiset menevät varmaan mieluummin noihin seksikeinuihin, joita lut kirkkokin suojelee.
- Anonyymi00121
Anonyymi00119 kirjoitti:
Ihmiset menevät varmaan mieluummin noihin seksikeinuihin, joita lut kirkkokin suojelee.
Niissäkö sinä käyt?
- Anonyymi00122
Anonyymi00118 kirjoitti:
Tuhansia ihmisiä tulee uskoon Jeesukseen joka päivä. Kyllä Jumala yhä kansastaan huolehtii, kun vielä joka päivä tätä pyydämme Isä meidän-rukouksessa.
Tuliko kukaan kristinuskoon Se löytyi -kampanjassakaan? Se kai ei ollut tarkoituskaan, mutta tuliko joku edes lahkouskoon? Lisääntyikö väkimäärä hihhuliporukoissa? Hyvin hiljaa ovat ainakin olleet.
Anonyymi00118 kirjoitti:
Suomessa kuitenkin uskovat ovat vähentyneet tosi paljon.
- Anonyymi00126
torre3 kirjoitti:
Suomessa kuitenkin uskovat ovat vähentyneet tosi paljon.
Uskovat lisääntyvät, mutta kirkon jäsenyydestä eroaa ihmisiä. Varmaan jonkun verran muistakin seurakunnista. Uskovaisuus ja seurakunnan maallinen jäsenyys ovat kaksi eri asiaa. Kirkkoon kuuluu paljon semmoisiakin, jotka eivät ole uskovia.
Anonyymi00126 kirjoitti:
Uskovat lisääntyvät, mutta kirkon jäsenyydestä eroaa ihmisiä. Varmaan jonkun verran muistakin seurakunnista. Uskovaisuus ja seurakunnan maallinen jäsenyys ovat kaksi eri asiaa. Kirkkoon kuuluu paljon semmoisiakin, jotka eivät ole uskovia.
Suomessa Jumalaan uskoo vähemmän ihmisiä kuin koskaan.
- Anonyymi00127
torre3 kirjoitti:
Suomessa Jumalaan uskoo vähemmän ihmisiä kuin koskaan.
En tiedä liuvuista, mutta kyllä ainakin joissakin seurakunnissa varsin vakiomäärä ihmisiä käy vuodesta toiseen.
Mutta Raamattu on ennustanut, että luopumus iskee lopun aikana eli uskovia alkaa luopua uskostaan loppumetreillä. Siksi Jeesus sanoi, että se joka kestää loppuun asti, pelastuu. - Anonyymi00128
Anonyymi00118 kirjoitti:
Valehtelet. Minä en ole koskaan kuullut Isä meidän -rukousta helluntaiseurakunnissa.
Anonyymi00127 kirjoitti:
En tiedä liuvuista, mutta kyllä ainakin joissakin seurakunnissa varsin vakiomäärä ihmisiä käy vuodesta toiseen.
Mutta Raamattu on ennustanut, että luopumus iskee lopun aikana eli uskovia alkaa luopua uskostaan loppumetreillä. Siksi Jeesus sanoi, että se joka kestää loppuun asti, pelastuu.Ei Raamattu ole ennustanut, vaan joku on niin kirjoittanut.
- Anonyymi00214
Anonyymi00128 kirjoitti:
Valehtelet. Minä en ole koskaan kuullut Isä meidän -rukousta helluntaiseurakunnissa.
Helluntaiseurakunnissa rukoillaan elävää Jeesusta ja vähemmän siellä itse Jumalan puoleen käännytään.
- Anonyymi00219
Anonyymi00128 kirjoitti:
Minäkään en ole kuullut ja tuli pari vuotta sitten kierrettyä niitä kokouksia isolla mitalla. Pääsin hyvin perille siihen miten se homma pyörii, kun olin hengellisessä yhteisössä reilu puoli vuotta.
- Anonyymi00116
Ei, se on keskeistä uskossa
- Anonyymi00120
Kannattaa vain laiduttaa ennen julkista keinumista.
- Anonyymi00123
Anonyymi00120 kirjoitti:
Kannattaa vain laiduttaa ennen julkista keinumista.
Pitäisikö naisille olle erilaiset keinut?
- Anonyymi00124
Anonyymi00123 kirjoitti:
Pitäisikö naisille olle erilaiset keinut?
Helpottaa se pimppipusun antamista.
- Anonyymi00139
Anonyymi00124 kirjoitti:
Helpottaa se pimppipusun antamista.
Siitäkö noita tykkää?
- Anonyymi00129
"Jumalan armo" on lahkoseurakunnissa itse ansaittua. Kun teet sitä ja sitä, vasta sitten tulet hyväksytyksi.
Luterilaisuudessa ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Meidän Osaksemme.
Luterilainen kristitty Jumalan armosta ”Ja onko tilalle tullut vain moralismia sen eri muodoissaan?”
Jossain määrin tuolta näyttää.
Moralisti kun mielestään haluaa aina olla oikeassa ja tarkkailla muita ( ei niinkään itseään). Sitten ankaraa moraalia saarnataan, muita ”nuhdellaan” kun halutaan pakottaa muutkin yhtä ahdasmieliseen näkemykseen.
Moralisti ei armoa tunne.
”Anonyymi00018” 2026-06-30 11:03:06 :”Se on täysin väärä näkemys, että Jumala armahtaa kasteen yhteydessä. ”
”Uskoon tulin siinä vaiheessa, kun sain kokea Jumalan armon en siis kasteella enkä rippileirillä. Minulle ei ole tullut mieleenikään mennä uudestaan kastettavaksi, nyt on hyvä.”
Ensinnäkin on kiva lukea luterilaisia näkemyksiä.
Armo ei tosiaan ole mikään kertaluontoinen tai tekninen juttu. Voi ilmaista tuon niinkin, että kun on valmis ottamaan Jumalan rakkauden vastaan, myös armo koskettaa silloin.
”Anonyymi00053 ”2026-07-01 07:50:52 kirjoittaa:
”Jumalan rakkautta ei voi millään ihmisen teolla ansaita. Se on täysin ilmaista ja tämä on juuri sitä evankeliumia jota Jeesus käski julistaa sanoin ja teoin.
Monet tuhannet uskonlahkot naailmassa tarjoavat rakkauttaan mutta se ei ole koskaan ilmaista.”
Näin on. Jollakin on käsitys, että tuo rakkaus on jotain, mikä voidaan ”ostaa” teoilla.- Anonyymi00130
Nyt mummonmuori opettaa vastoin luterilaista oppia:
" Voi ilmaista tuon niinkin, että kun on valmis ottamaan Jumalan rakkauden vastaan, myös armo koskettaa silloin."!!
Eihän ihminen voi tehdä mitään eikä saa tehdä mitään pelastuakseen. Sehän on täysin ihmistekoa, jos joku ottaa vastaan Jumalan armon. Se on ratkaisuntekoa j a fundamentalismiä. Se ei kuulu luterilaisuuteen.
Mutta tuo pitää paikkaansa: " Jollakin on käsitys, että tuo rakkaus on jotain, mikä voidaan ”ostaa” teoilla."
Tuollainen teko, jota lut kirkko kauppaa, on juuri kaste, jossa väitetään lapsen uudestisyntyvän ja niin hänestä tulee Jumalan lapsi.Ja luterilainen armo on "kasteen armoa", joka tulee lapsen osaksi automaattisesti ilman omaa tahtoa tai etsimistä. Raamattu ei tunne tuollaista armoa, jota kirkko kauppaa. - Anonyymi00131
Anonyymi00130 kirjoitti:
" Voi ilmaista tuon niinkin, että kun on valmis ottamaan Jumalan rakkauden vastaan, myös armo koskettaa silloin."!!
Eihän ihminen voi tehdä mitään eikä saa tehdä mitään pelastuakseen. Sehän on täysin ihmistekoa, jos joku ottaa vastaan Jumalan armon. Se on ratkaisuntekoa j a fundamentalismiä. Se ei kuulu luterilaisuuteen.
Mutta tuo pitää paikkaansa: " Jollakin on käsitys, että tuo rakkaus on jotain, mikä voidaan ”ostaa” teoilla."
Tuollainen teko, jota lut kirkko kauppaa, on juuri kaste, jossa väitetään lapsen uudestisyntyvän ja niin hänestä tulee Jumalan lapsi.Ja luterilainen armo on "kasteen armoa", joka tulee lapsen osaksi automaattisesti ilman omaa tahtoa tai etsimistä. Raamattu ei tunne tuollaista armoa, jota kirkko kauppaa.Ainoastaan Jeesus armahtaa, mutta totta lienee myös se että helvetissä on myös paljon luterilaisia kastettuja ja helluntailaisia ratkaisuntekijöitä.
- Anonyymi00132
Anonyymi00130 kirjoitti:
Tuollainen teko, jota lut kirkko kauppaa, on juuri kaste, jossa väitetään lapsen uudestisyntyvän ja niin hänestä tulee Jumalan lapsi.Ja luterilainen armo on "kasteen armoa", joka tulee lapsen osaksi automaattisesti ilman omaa tahtoa tai etsimistä. Raamattu ei tunne tuollaista armoa, jota kirkko kauppaa.Uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa vinkuu taas pahaa oloaaan. Usko on aina Jumalan lahja
Kaste on juuri se peso jossa pääsemme osalliseksi Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Raamattu tuntee juuri tuon armon - Anonyymi00133
Anonyymi00132 kirjoitti:
Uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa vinkuu taas pahaa oloaaan. Usko on aina Jumalan lahja
Kaste on juuri se peso jossa pääsemme osalliseksi Jeesuksen kuolemasta ja ylösnousemuksesta. Raamattu tuntee juuri tuon armonMutta onneksi tuollaista pedofiilinoitaa ei kukaan usko
Uudestikastajien armo on kytketty heidän joukkoonsa ja ihmisen ratkaisuista. Raamattu ei tunne tuollaista ratkaisua - Anonyymi00135
Anonyymi00133 kirjoitti:
Mutta onneksi tuollaista pedofiilinoitaa ei kukaan usko
Uudestikastajien armo on kytketty heidän joukkoonsa ja ihmisen ratkaisuista. Raamattu ei tunne tuollaista ratkaisuaSe saa juoda sitä kastevettään kun ei mistään tajua mitään
- Anonyymi00138
Anonyymi00135 kirjoitti:
Se saa juoda sitä kastevettään kun ei mistään tajua mitään
Se vetelee lapsia kuten tiedämme
- Anonyymi00175
Anonyymi00135 kirjoitti:
Se saa juoda sitä kastevettään kun ei mistään tajua mitään
Se kuuluu naisväen laittaa kukkapenkkiin keväällä. Ja jos talvi, sisäkukille.
- Anonyymi00215
Anonyymi00131 kirjoitti:
Ainoastaan Jeesus armahtaa, mutta totta lienee myös se että helvetissä on myös paljon luterilaisia kastettuja ja helluntailaisia ratkaisuntekijöitä.
Se on Jumala joka armahtaa ei Jeesus.
- Anonyymi00692
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00693
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00694
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00695
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00696
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00697
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00698
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00699
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00700
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00701
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00702
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00703
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00704
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00705
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00706
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00707
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00708
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00709
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00710
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00711
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00712
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00713
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00714
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00715
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00716
Anonyymi00215 kirjoitti:
Jeesus on Jumala
- Anonyymi00134
Ei ole unohdettu, onneksi
- Anonyymi00136
Jännää miten nuo kasteenpalvojat alkavat rienaamaan ja haukkumaan toista pedofiilinoidaksi, kun eivät löydä Raamatusta perusteita harhaopilleen.
- Anonyymi00137
Anonyymi00136 kirjoitti:
Jännää miten nuo kasteenpalvojat alkavat rienaamaan ja haukkumaan toista pedofiilinoidaksi, kun eivät löydä Raamatusta perusteita harhaopilleen.
Jännä juttu että tuo saatanalta poskeen ottava pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin vinkuu tuskaansa luterilaisten palstalla
Hän on pelkkä pedo joka ei löydä Raamatusta tukea harhoilleen - Anonyymi00143
Anonyymi00137 kirjoitti:
Jännä juttu että tuo saatanalta poskeen ottava pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin vinkuu tuskaansa luterilaisten palstalla
Hän on pelkkä pedo joka ei löydä Raamatusta tukea harhoilleenIlmankos kuuluu lurputusta 😅
Noita on saatanpalvoja - Anonyymi00147
Anonyymi00143 kirjoitti:
Ilmankos kuuluu lurputusta 😅
Noita on saatanpalvojaTästä helppo olla samaa mieltä
- Anonyymi00158
Anonyymi00137 kirjoitti:
Hän on pelkkä pedo joka ei löydä Raamatusta tukea harhoilleenEikö sinun tuskasi vieläkään ala hellittää. Sama viesti jo kymmenes kerta.
- Anonyymi00141
"Ainoastaan Jeesus armahtaa, mutta ..."
Edellyttäen että henkilö on ottanut uskon Jeesukseen vastaan, käynyt apostolisella upotuksella ja sitten elää Jeesus sydämessään iankaiken.- Anonyymi00142
Sinä et selvästikään tunne armoa
- Anonyymi00144
Anonyymi00142 kirjoitti:
Totta, armo on ensin
- Anonyymi00145
Anonyymi00142 kirjoitti:
"Sinä et selvästikään tunne armoa"
En ainoastaan tunne armoa uskoontulossa Jeesukseen vaan olen tuon armon myös kokenut kun nyt Jeesus elää minussa ja vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen. - Anonyymi00146
Anonyymi00145 kirjoitti:
En ainoastaan tunne armoa uskoontulossa Jeesukseen vaan olen tuon armon myös kokenut kun nyt Jeesus elää minussa ja vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.Se vaikuttaa mutta yrität ansaita armoa
- Anonyymi00149
Anonyymi00146 kirjoitti:
Se vaikuttaa mutta yrität ansaita armoa
"Se vaikuttaa mutta yrität ansaita armoa"
Jeesus ansaitsi minulle armon Golgatan ristillä ja otin sen armon vastaan tullessa uskoon Jeesukseen ja sitten menin apostoliselle kasteelle ja nyt Jeesus elää minussa aiheuttaen tahtomisen ja tekemisen.
Fil. 2:13
sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. - Anonyymi00150
Anonyymi00146 kirjoitti:
Se vaikuttaa mutta yrität ansaita armoa
Niin ukastajat tekee
- Anonyymi00151
Teillä siellä helluntailahkossa uskoa Jeesukseen ei olekaan tarjolla. Evankeliumi loistaa kyllä poissaolollaan.
Anonyymi00151 kirjoitti:
Teillä siellä helluntailahkossa uskoa Jeesukseen ei olekaan tarjolla. Evankeliumi loistaa kyllä poissaolollaan.
Keskittyvät valheiden levittämiseen.
Anonyymi00149 kirjoitti:
Jeesus ansaitsi minulle armon Golgatan ristillä ja otin sen armon vastaan tullessa uskoon Jeesukseen ja sitten menin apostoliselle kasteelle ja nyt Jeesus elää minussa aiheuttaen tahtomisen ja tekemisen.
sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.Uskot jostain syytä muinaisen ihmisen kirjoitukseen. Tuossahan ei näytä olevan sitä mitä oikeasti tapahtuu.
Anonyymi00145 kirjoitti:
En ainoastaan tunne armoa uskoontulossa Jeesukseen vaan olen tuon armon myös kokenut kun nyt Jeesus elää minussa ja vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.Mitä sitten teet?
- Anonyymi00152
Anonyymi00151 kirjoitti:
"Teillä siellä helluntailahkossa...."
No niin, trolli. Koitapa nyt sivistyä edes vähän! Voit aloittaa sillä, että et trollaa palstalla. Olisiko se hyvä alku, vai onko sekin liian vaikeeta?
k_v - Anonyymi00153
Anonyymi00145 kirjoitti:
En ainoastaan tunne armoa uskoontulossa Jeesukseen vaan olen tuon armon myös kokenut kun nyt Jeesus elää minussa ja vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen.Et vaikuta uskottavalta. Miksi? Koska minulla on paljon kokemusta siitä miten paljon kaltaisesi helluntailaiset valehtelevat.
- Anonyymi00154
Anonyymi00152 kirjoitti:
"Teillä siellä helluntailahkossa...."
No niin, trolli. Koitapa nyt sivistyä edes vähän! Voit aloittaa sillä, että et trollaa palstalla. Olisiko se hyvä alku, vai onko sekin liian vaikeeta?
k_vTrollienkin kannattaisi ottaa armo vastaan uskoontulossa Jeesukseen ja sitten mennä apostoliselle upotukselle.
Mark. 16:16
Joka uskoo ja kastetaan (upotetaan), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. Anonyymi00154 kirjoitti:
Trollienkin kannattaisi ottaa armo vastaan uskoontulossa Jeesukseen ja sitten mennä apostoliselle upotukselle.
Joka uskoo ja kastetaan (upotetaan), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Ei kannata uskoa naurettavuuksiin.
- Anonyymi00155
Anonyymi00154 kirjoitti:
Trollienkin kannattaisi ottaa armo vastaan uskoontulossa Jeesukseen ja sitten mennä apostoliselle upotukselle.
Joka uskoo ja kastetaan (upotetaan), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Kuinka kauan te pidätte "upottamalla" ihmistä veden alla?
- Anonyymi00156
Anonyymi00154 kirjoitti:
Joka uskoo ja kastetaan (upotetaan), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Ei kannata inttää upottamista. Raamattu puhuu kasteesta
- Anonyymi00157
Anonyymi00155 kirjoitti:
Kuinka kauan te pidätte "upottamalla" ihmistä veden alla?
Kreikassa kuoli pari vuotta sitten vauva, jota pappi piti liian kauan veden alla!
Kasteen armo loppui lyhyeen. - Anonyymi00159
Anonyymi00154 kirjoitti:
Joka uskoo ja kastetaan (upotetaan), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.Lahkokastetta ei kenekään kannata ottaa vastaan. SEN JÄLKEEN JOUTUU MAKSAMAAN KYMMENYKSET TULOISTAAN.
- Anonyymi00161
Anonyymi00157 kirjoitti:
Kreikassa kuoli pari vuotta sitten vauva, jota pappi piti liian kauan veden alla!
Kasteen armo loppui lyhyeen.Totta, upottaminen on vaarallista
- Anonyymi00163
Anonyymi00161 kirjoitti:
Totta, upottaminen on vaarallista
Eihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole koskaan luvannut pyrkiä totuuteen.
Hän toimii samalla tavalla kuin Jäätteenmäki, että kertoo asiat niin oikein, kuin pystyy." - Anonyymi00166
Anonyymi00163 kirjoitti:
Eihän uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa ole koskaan luvannut pyrkiä totuuteen.
Hän toimii samalla tavalla kuin Jäätteenmäki, että kertoo asiat niin oikein, kuin pystyy."Eli toisin sanoen hän valehtelee. Niin hellarit tekevät
- Anonyymi00216
Sinä olet kylä aika pihalla mikäli olet sitä mieltä, että jeesus armahtaa. Jumala on se joka armahtaa ei Jeesus. isän luokse pääsee vain Pojan kautta. Usko Jeesukseen tuo Jumalan armon ja samalla Jumala vanhurskauttaa ihmisen.
Se tarkoittaa, että jeesus elää ihmisessä ja ihmisen teot ovat Jeesuksen tekoja. Helluntalaiset ovat omavanhurskaita ja he luulevat Jeesuksen elävän heissä, kun he uskovat Jeesukseen ja kuvittelevat Jeesuksen elävän heissä pyytämällä Jeesuksen tulemaan heidän elämään. - Anonyymi00217
Anonyymi00149 kirjoitti:
sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.Mitä armonlahjoja sait siinä vaiheessa, kun Jeesus tuli sinuun. Kielillä puhuminen?
- Anonyymi00719
Anonyymi00217 kirjoitti:
Mitä armonlahjoja sait siinä vaiheessa, kun Jeesus tuli sinuun. Kielillä puhuminen?
Sekin joo
- Anonyymi00148
Armo on oikein hyvä kun siitä ja sillä voi herjata.
On täydelliseksi tullut.- Anonyymi00720
niin noita tekee
- Anonyymi00160
Eräässä lahkossa ne puhuvat armosta jopa sekoilusta hurmostilassa, joten se siitä armosta.
- Anonyymi00171
Helluntailaisuudessa ei tunneta mitään ansaitsemattoman armon ja rakkauden käsitettä. Armo ansaitaan vain tekemällä ratkaisu liittyä lahkon jäseneksi. Jumalalla ei ole mielestäni mitään tekemistä tuollaisen uskonnon kanssa.
- Anonyymi00721
Anonyymi00171 kirjoitti:
Helluntailaisuudessa ei tunneta mitään ansaitsemattoman armon ja rakkauden käsitettä. Armo ansaitaan vain tekemällä ratkaisu liittyä lahkon jäseneksi. Jumalalla ei ole mielestäni mitään tekemistä tuollaisen uskonnon kanssa.
valitettavaa mutta totta
- Anonyymi00168
Armo.
Itselle vai muille?
Oletteko edes avanneet Raamattua?
Lukekaa kokeeksi,
Kuinka Jeesus jaksoi kärsivällisesti selittää, opettaa Nikodemukselle Pyhästä Hengestä.
Vaikka Nikodemus ei millään ymmärtänyt.
Siis etsikää ensin Jumalan valtakuntaa.
Matt 6:33.. - Anonyymi00169
Paras armo on armottomuus muita kohtaa.
Siinä tosin karu kohtalo. - Anonyymi00170
Armottomuus muita kohtaan johtaa siihen helvettiin mitä ei ole olemassakaan.
- Anonyymi00172
Joka uskoo ja kastetaan (upotetaan), se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Joka tulee uskoon Jeesukseen ja kastetaan apostolisella upotuskasteella samaistuin Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen niin saa Pyhän Hengen eli Jeesuksen elämäänsä joka sitten aiheuttaa tässä uskoontulleessa tahtomisen ja tekemisen, niin pelastuu armossa minkä Jeesus ansaitsi Golgatan ristillä.- Anonyymi00173
sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. - Anonyymi00174
Uskotko Jeesukseen, sitä kyllä epäilen vahvasti, mutta uskonlahkosi ideoita kyllä seuraat kuin robotti ajattelematta itse mitään. Vaikutat aivokuolleelta ja omantuntosi kadottaneelta idiootilta.
- Anonyymi00177
Anonyymi00174 kirjoitti:
Uskotko Jeesukseen, sitä kyllä epäilen vahvasti, mutta uskonlahkosi ideoita kyllä seuraat kuin robotti ajattelematta itse mitään. Vaikutat aivokuolleelta ja omantuntosi kadottaneelta idiootilta.
" Armo ansaitaan vain tekemällä ratkaisu"????
Tarkoitatko sitä ratkaisua, jonka lapsen vanhemmat tekevät viedessään tämän kastettavaksi, vai sitä ratkaisua, jonka pappi tekee, kun ripottelee vettä lapsen otsalle? - Anonyymi00181
Anonyymi00177 kirjoitti:
" Armo ansaitaan vain tekemällä ratkaisu"????
Tarkoitatko sitä ratkaisua, jonka lapsen vanhemmat tekevät viedessään tämän kastettavaksi, vai sitä ratkaisua, jonka pappi tekee, kun ripottelee vettä lapsen otsalle?Taas on uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa otsafetissiään esittelemässä. Hän on pedofiili
- Anonyymi00183
"Joka tulee uskoon Jeesukseen ja kastetaan apostolisella upotuskasteella samaistuin Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen niin saa Pyhän Hengen eli Jeesuksen elämäänsä joka sitten aiheuttaa tässä uskoontulleessa tahtomisen ja tekemisen, niin pelastuu armossa minkä Jeesus ansaitsi Golgatan ristillä."
Tämä Sana tuodaan esiin Raamatussa ja sitten luterilaisuudessa ym. kirkkolaitoksissa on omat kuvionsa, kussakin omansa. - Anonyymi00186
Anonyymi00181 kirjoitti:
Taas on uudestikastaja-inttäjäeksyttäjä näin raamatussa otsafetissiään esittelemässä. Hän on pedofiili
Ei voi kuin olla samaa mieltä. Aina nuo vauvajutut vuodesta toiseen.
- Anonyymi00187
Anonyymi00183 kirjoitti:
"Joka tulee uskoon Jeesukseen ja kastetaan apostolisella upotuskasteella samaistuin Jeesuksen kuolemaan ja ylösnousemukseen niin saa Pyhän Hengen eli Jeesuksen elämäänsä joka sitten aiheuttaa tässä uskoontulleessa tahtomisen ja tekemisen, niin pelastuu armossa minkä Jeesus ansaitsi Golgatan ristillä."
Tämä Sana tuodaan esiin Raamatussa ja sitten luterilaisuudessa ym. kirkkolaitoksissa on omat kuvionsa, kussakin omansa.Raamattu ei puhu apostolisesta kasteesta, eikä samaistumisesta kasteessa
- Anonyymi00190
Anonyymi00186 kirjoitti:
Ei voi kuin olla samaa mieltä. Aina nuo vauvajutut vuodesta toiseen.
Miksihän tuo yksi tyyppi menettää aina malttinsa, kun puhutaan lapsista tai vauvoista?
- Anonyymi00191
Anonyymi00190 kirjoitti:
Miksihän tuo yksi tyyppi menettää aina malttinsa, kun puhutaan lapsista tai vauvoista?
Siinä taas pedofiilinoita uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa joka ei muusta osaa puhua.
- Anonyymi00527
Anonyymi00190 kirjoitti:
Voisit koittaa esitellä taipmustasi muualla, hellari!
- Anonyymi00590
Anonyymi00190 kirjoitti:
Voisit koittaa esitellä taipmustasi muVoisit koittaa esitellä taipmustasi muualla, hellari!ualla, hellari!
- Anonyymi00176
Uskon kautta tulee armo ja armon kautta vanhurskauttaminen. Ei se ole sen vaikeampi juttu. Papit kastaa ei Jumala. Ei se kuitenkaan niin ole, että siinä vaiheessa, kun ihminen kastetaan Jumala olisi antanut synnit anteeksi. Ihmisen ja Jumalan välinen suhde on henkilökohtainen ei siinä pappeja ja seurakuntaa välissä tarvita. Niitä armon saaneita on vähän verrattuna koko massaan, mutta kaikki on kutsuttu. Suosittelen uskomaan ei vain kastumaan.
- Anonyymi00184
"Uskon kautta tulee armo ja armon kautta vanhurskauttaminen. "
Ja tämä usko saadaan kun alkaa uskomaan Jeesukseen ja elää tässä uskossaan niin apostolisessa kasteessa Pyhä Henki tulee ihmiseen mikä käytännössä tarkoittaa että tulee asumaan tässä uskoontulleessa, itseasiassa iankaiken. Uskovahan ei koskaan enää kuole, koska Jeesus on hänessä eikä Jeesus kuole enää koskaan. - Anonyymi00185
Anonyymi00184 kirjoitti:
Ja tämä usko saadaan kun alkaa uskomaan Jeesukseen ja elää tässä uskossaan niin apostolisessa kasteessa Pyhä Henki tulee ihmiseen mikä käytännössä tarkoittaa että tulee asumaan tässä uskoontulleessa, itseasiassa iankaiken. Uskovahan ei koskaan enää kuole, koska Jeesus on hänessä eikä Jeesus kuole enää koskaan.Amen!!
Pyhän Hengen tullessa uskoon tulleeseen apostolisessa kasteessa tämä henkilö alkaa elää Hengessä, ei siis enää lihassa. Lihan mieli kyllä vaikuttaa uskoon tullessa aiheuttaen syntiä, mutta koska liha on kuollut niin tällä lihan toiminnalla uskovassa ei ole vaikutusta Jumalan maailmoissa joka näkee uskoon tulleen Hengen kautta. Tästä Paavali opettaa selvin sanoin oikein rautalangasta vääntyä Roomalaiskirjeessään. Jumala siis katsoo meitä Jeesukseen uskoon tulleita Kristuksen sovituksen kautta ja näkee puhtaan Kristuksen verellä pestyn uskovan ja auttaa meitä kaikessa arjen touhuissa. Ja kaikkinainen kiitos jää sitten Jeesukselle! Amen - Anonyymi00192
Anonyymi00185 kirjoitti:
Amen!!
Pyhän Hengen tullessa uskoon tulleeseen apostolisessa kasteessa tämä henkilö alkaa elää Hengessä, ei siis enää lihassa. Lihan mieli kyllä vaikuttaa uskoon tullessa aiheuttaen syntiä, mutta koska liha on kuollut niin tällä lihan toiminnalla uskovassa ei ole vaikutusta Jumalan maailmoissa joka näkee uskoon tulleen Hengen kautta. Tästä Paavali opettaa selvin sanoin oikein rautalangasta vääntyä Roomalaiskirjeessään. Jumala siis katsoo meitä Jeesukseen uskoon tulleita Kristuksen sovituksen kautta ja näkee puhtaan Kristuksen verellä pestyn uskovan ja auttaa meitä kaikessa arjen touhuissa. Ja kaikkinainen kiitos jää sitten Jeesukselle! AmenKyllä, kasteessa alkaa uusi elämä Kristuksessa.
- Anonyymi00218
Anonyymi00184 kirjoitti:
Ja tämä usko saadaan kun alkaa uskomaan Jeesukseen ja elää tässä uskossaan niin apostolisessa kasteessa Pyhä Henki tulee ihmiseen mikä käytännössä tarkoittaa että tulee asumaan tässä uskoontulleessa, itseasiassa iankaiken. Uskovahan ei koskaan enää kuole, koska Jeesus on hänessä eikä Jeesus kuole enää koskaan.Pyhä henki tulee ihmisen elämään siinä vaiheessa, kun Jumala armahtaa ei uskoon tullessa.
- Anonyymi00617
Anonyymi00192 kirjoitti:
Kyllä, kasteessa alkaa uusi elämä Kristuksessa.
Tämän Paavali sanoo suoraan
- Anonyymi00178
Homoilun, transuilun synnissä rypemisen salliminen on kadotukseen vievää sokeutta ja laittomuutta. Ihmisen on tehtävä parannus synneistä eikä jäädä niiden orjaksi. Parannuksen tekeminen on välttämätöntä ei kiusallinen vaihtoehto syntikiimassa.
- Anonyymi00182
Kyllä muiden herjaaminen täydellinen edellytys pelastumiselle.
Miksi sitä muutoin tehtäisiin? - Anonyymi00188
"Homoilun, transuilun synnissä rypemisen salliminen on kadotukseen vievää sokeutta ja laittomuutta."
On suurta rakkautta varoittaa ihmisiä synnistä ja siitä mitä synnistä vääjäämättä seuraa!! - Anonyymi00189
Anonyymi00188 kirjoitti:
"Homoilun, transuilun synnissä rypemisen salliminen on kadotukseen vievää sokeutta ja laittomuutta."
On suurta rakkautta varoittaa ihmisiä synnistä ja siitä mitä synnistä vääjäämättä seuraa!!Tietenkin on hyvä varoittaa ameriken homoista, sotahulluudesta, toisten herjaamisesta sekä kaikesta muusta synnistä, mutta eri asia miten varoitus tehoaa ainakin jos se on vain silkkaa syyttelyä eikä tarjota vaihtoehtona Jumalan Pyhän Hengen johdatusta, Hengen elämää, jossa vaikuttaa kaikki Jumalan lupaukset ja siunaukset.
Anonyymi00188 kirjoitti:
On suurta rakkautta varoittaa ihmisiä synnistä ja siitä mitä synnistä vääjäämättä seuraa!!Turha sanoa. Kukaan ei voi tietää mitä kullekin seuraa. Ei edes sitä, että ensimmäiset jäävät viimeisiksi.
Kun kutsu kävi. niin pitkän ajan toive päästä taas Poriin otettiin ilolla vastaan. Tosin emme olisi halunnet lähteä juuri sateiden keskelle.
”Anonyymi00130” 2026-07-03 10:52:07 kommentoi;
”Eihän ihminen voi tehdä mitään eikä saa tehdä mitään pelastuakseen. Sehän on täysin ihmistekoa, jos joku ottaa vastaan Jumalan armon. Se on ratkaisuntekoa j a fundamentalismiä. Se ei kuulu luterilaisuuteen.”
:D Täytyy myöntää että tuo sinun teologiasi että ihan jo käsitteiden (kuten armo ja rakkaus) sekoittelu on omaa luokkaansa.
Mutta jos nämä asiat ovat vieraita, niin kai tuollaisia väännöksiä saa aikaan.- Anonyymi00193
Mihin sinun mielestäsi ihminen tarvitsee armoa?
- Anonyymi00194
”Eihän ihminen voi tehdä mitään eikä saa tehdä mitään pelastuakseen. Sehän on täysin ihmistekoa, jos joku ottaa vastaan Jumalan armon. Se on ratkaisuntekoa j a fundamentalismiä. Se ei kuulu luterilaisuuteen.”
Luterilaisuususko tosiaan todistelee näin että ei ihminen saa tehdä mitään, ei edes lähteä seuraamaan Jeesusta!! Mitenkähän Jeesuksen opetuslasten kävi kun tekivät ihmisteon lähtiessään seuraamaan Jeesusta?? - Anonyymi00197
Anonyymi00194 kirjoitti:
Luterilaisuususko tosiaan todistelee näin että ei ihminen saa tehdä mitään, ei edes lähteä seuraamaan Jeesusta!! Mitenkähän Jeesuksen opetuslasten kävi kun tekivät ihmisteon lähtiessään seuraamaan Jeesusta??Mitään luterilaisuususkoa ei ole olemassa. Luterilaisuudessa ihmisen usko on Jumalan teko ja lahja, ei oma ansio. Opetuslastenkaan usko ei ollut ansio
Uudestikastajilla taas usko on oma teko ja päätös jolla ansaitaan jotain - Anonyymi00198
Hänelle ne ovat vieraita
- Anonyymi00200
Anonyymi00194 kirjoitti:
Luterilaisuususko tosiaan todistelee näin että ei ihminen saa tehdä mitään, ei edes lähteä seuraamaan Jeesusta!! Mitenkähän Jeesuksen opetuslasten kävi kun tekivät ihmisteon lähtiessään seuraamaan Jeesusta??Jeesuksen seuraamaan lähteminen ei synnyttänyt uskoa Jeesukseen. Yksi kielsi Jeesuksen, toinen kavalsi, Tuomas oli skeptikko. Jeesuksen mukaan heillä ei ollut uskoa sinapinsiemenenkään vertaa, Pietari ajatteli kuin Saatana ym. ym. Kannattaa lukea Raamattua. Palturinkertojia on aivan liikaa ns. uskovissa.
- Anonyymi00202
Anonyymi00200 kirjoitti:
Jeesuksen seuraamaan lähteminen ei synnyttänyt uskoa Jeesukseen. Yksi kielsi Jeesuksen, toinen kavalsi, Tuomas oli skeptikko. Jeesuksen mukaan heillä ei ollut uskoa sinapinsiemenenkään vertaa, Pietari ajatteli kuin Saatana ym. ym. Kannattaa lukea Raamattua. Palturinkertojia on aivan liikaa ns. uskovissa.
Jeesuksen sanat herättivät uskon
- Anonyymi00206
Myönnät siis sen, että väitteesi siitä, että ratkaisunteko ei kuulu luterilaisuuteen, olikin puppua.
- Anonyymi00207
Anonyymi00202 kirjoitti:
Jeesuksen sanat herättivät uskon
Eipäs olleet herättäneet uskoa, koska Jeesus sanoi ettei heillä ollut uskoa EDES SINAPINSIEMENENKÄÄN VERTAA. Eli vähän niin kuin plus miinus nolla. Jeesus valitti sitä ettei hänen sanansa herättäneet heissä uskoa, mutta sanoi että uskokaa edes hänen tekojensa tähden
Anonyymi00194 kirjoitti:
Luterilaisuususko tosiaan todistelee näin että ei ihminen saa tehdä mitään, ei edes lähteä seuraamaan Jeesusta!! Mitenkähän Jeesuksen opetuslasten kävi kun tekivät ihmisteon lähtiessään seuraamaan Jeesusta??"Luterilaisuususko tosiaan todistelee näin että ei ihminen saa tehdä mitään, ei edes lähteä seuraamaan Jeesusta!! "
:D Päinvastoin. Uskosta syntyy tekoja. Mutta ei niitä siksi tehdä, että se jotenkin varmistaisi Vip lipun palkintona taivaaseen.
- Anonyymi00196
Ehkä ihmiselle pääasia, että jotain höpöttelee.
- Anonyymi00240
sitä se yksi taas tekee
- Anonyymi00199
KRS:ssä ei ole unohdettu, eivätkä kaikki naiset ole unohtaneet. Tosi, tosi opetus tässä. Kiitos!
https://www.seurakuntalainen.fi/uutiset/kansan-raamattuseuran-seurakuntapalveluiden-johtaja-lea-kujanpaa-ajatus-riittamisesta-ei-kuulu-jumala-suhteeseen/- Anonyymi00201
Kristinuskossa Jeesus tunnetaan siitä että HÄN AVAA MEILLE SYDÄMENSÄ kun me kolkutamme. Jeesus: "Etsikää niin te löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan"
- Anonyymi00208
KRS on juuri esimerkki uskosta ja rakkaudesta jotka pitää ansaita jollakin omalla ratkaisulla ja tempulla. Jollakin omalla teolla ansaittu hyväksyntä ei mitään oikeaa armoa ja rakkautta olekaan. Uppoaako tuollainen hölynpöly vielä joihinkin???!!!
Anonyymi00201 kirjoitti:
Kristinuskossa Jeesus tunnetaan siitä että HÄN AVAA MEILLE SYDÄMENSÄ kun me kolkutamme. Jeesus: "Etsikää niin te löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan"
Jeesus puhui kuin kylähullu. Etkö ole sitä todennut?
- Anonyymi00203
Voi olla vale sekin.
- Anonyymi00204
Kannattaa kuitenkin kolkutella ja katsoa ennen kuin uskoo kaikenmaailman jeesustelijoita ja muita huijareita.
- Anonyymi00205
Anonyymi00204 kirjoitti:
Kannattaa kuitenkin kolkutella ja katsoa ennen kuin uskoo kaikenmaailman jeesustelijoita ja muita huijareita.
ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Meidän Osaksemme. Mitä tähän lisätään se ei ole ainakaan luterilaisuutta, Tuskin kristinuskoakaan
Anonyymi00205 kirjoitti:
ARMO = Ansaitsematon Rakkaus Meidän Osaksemme. Mitä tähän lisätään se ei ole ainakaan luterilaisuutta, Tuskin kristinuskoakaan
Mitä se on esimerkiksi ruotsiki?
- Anonyymi00220
torre3 kirjoitti:
Mitä se on esimerkiksi ruotsiki?
Du kan studera svenska. Riksvenska, gärna. Om du höra, someone else svenska, du kan believe, att du är fel vägen. Och fel vägen du gå fortfarande.
Anonyymi00220 kirjoitti:
Du kan studera svenska. Riksvenska, gärna. Om du höra, someone else svenska, du kan believe, att du är fel vägen. Och fel vägen du gå fortfarande.
Että saako siitä saman tuloksen? Olen muuten jutellut ruotsiksi hyvin paljon aikoinaan.
- Anonyymi00209
Universaali moraali ja etiikka ovat jo valmiina annettuina, kuten luonnonlait ja luonnonvakiot. Ne täytyy vain etsiä, löytää ja ottaa käytäntöön. Se tuottaa parhaan elämän koko luomakunnalle, ihmiskunnalle, yksilöille ja yhteisöille. Vuorisaarnassa on universaali moraali, joka löytyy Jeesuksessa. Sitä kannattaa tutkia sydämessään, sillä silloin Jeesus astuu sydämeen asumaan ja näyttää valoa. Silloin pahuus ei pääse tunkeutumaan sisään sielun syvyyteen aiheuttamaan pahojaan.
- Anonyymi00210
Armo ja anteeksianto ovat enemmän kuin oikeudenmukaisuus. Se on Jumalan rakkautta, joka tulee esiin Jeesuksen ristintyössä. Golgatan veren vuodatus tuo syntien anteeksiannon, ja se on armon perusta. Se on jo valmiina siihen ei voi lisätä mitään, vain ottaa vastaan, se synnyttää uudeksi luomukseksi.
Anonyymi00210 kirjoitti:
Armo ja anteeksianto ovat enemmän kuin oikeudenmukaisuus. Se on Jumalan rakkautta, joka tulee esiin Jeesuksen ristintyössä. Golgatan veren vuodatus tuo syntien anteeksiannon, ja se on armon perusta. Se on jo valmiina siihen ei voi lisätä mitään, vain ottaa vastaan, se synnyttää uudeksi luomukseksi.
Mikä ristintyö? Kansa vapautti toisen, ja antoi Jeesukselle kuolemantuomion.
- Anonyymi00213
torre3 kirjoitti:
Mikä ristintyö? Kansa vapautti toisen, ja antoi Jeesukselle kuolemantuomion.
Jeesusta tuominnut mikään inhimillinen oikeus, vaan fariseukset syyttivät Jeesusta sapatin rikkomisesta. Jeesus joutui sen syytteen vuoksi uhrautumaan ja niin kantoi meidän syyllisyytemme. Jeesuksen työn vuoksi meitä ei enää voi syyttää, vaan olemme vapaat, juuri sillä tavalla vapaat miten Paavali kirjoittaa. Tietenkin edellyttäen että uskomme siihen, pyydämme sitä ja saamme sinetiksi Pyhän Hengen.
Anonyymi00213 kirjoitti:
Jeesusta tuominnut mikään inhimillinen oikeus, vaan fariseukset syyttivät Jeesusta sapatin rikkomisesta. Jeesus joutui sen syytteen vuoksi uhrautumaan ja niin kantoi meidän syyllisyytemme. Jeesuksen työn vuoksi meitä ei enää voi syyttää, vaan olemme vapaat, juuri sillä tavalla vapaat miten Paavali kirjoittaa. Tietenkin edellyttäen että uskomme siihen, pyydämme sitä ja saamme sinetiksi Pyhän Hengen.
Siis jos ei olisi ollut syytettä, niin ei olisi ollut syyllisyytemme kantamista. Paavali kirjoitti kaikkea älytöntä, huomautan.
Olen tutkinut Pyhän Hengen, ja se on pelkkä valehtelija. Sellainen sinulla siis on.- Anonyymi00230
torre3 kirjoitti:
Siis jos ei olisi ollut syytettä, niin ei olisi ollut syyllisyytemme kantamista. Paavali kirjoitti kaikkea älytöntä, huomautan.
Olen tutkinut Pyhän Hengen, ja se on pelkkä valehtelija. Sellainen sinulla siis on.Mitä sitten täällä vuodesta toiseen jauhat jos et usko?!
- Anonyymi00211
”Universaali moraali ja etiikka ovat valmiita – ne on valmistettu taivaassa. Ihmisen ei auta muu kuin ottaa ne vastaan, mutta kaikki perversiot vain vääristelevät niitä mielensä mukaan. Nehän ovat itse nostaneet itsensä jumalaksi. Sairasta sotaa ja saastaisuutta palvotaan.”
- Anonyymi00212
Tuomiot on kumottu, joten armoakaan ei tarvita. Armahtraminen oli kuninkaiden yksinoikeus, mutta eihän nittäkään ole ollut satoihin vuosiin. Jos kuitenkin haluatte syyttää yhä itseänne ja jopa ruoskia selkänahkaanne, se on täysin mahdollista. Laki ei sitä kiellä.
Me muut voimme kokeilla kaikkea uutta. Vaikeitakin asioita oppii ja ongelmista selviää, jos niitä tulee. - Anonyymi00221
Arvon mekin ansaitsemme Suomen maassa suuressa.
Vaikkei riennä riemuksemme, leipä miesten maatessa. Laiho kasvaa kyntäjälle, arvo työnsä täyttäjälle...lal la la la lal lal lal lal lal lal lal lal la lal lal la!
Oralismia. Saa vapaasti laulaa mukana. - Anonyymi00222
<<Tuomiot on kumottu, joten armoakaan ei tarvita. <<
käsitteet sekaisin tuomion kumoaminen on justiin armoa.
Ihmiset voi antaa anteeksi ja Jumala, näitä eri muka pystytä erottamaan toisistaan. Jumala on luonut kaikki puitteet missä eletään, myös moraalin, kuinka eletään se on täydellinen malli Jeesuksessa.- Anonyymi00223
Jeesuksen moraali universaalista ja taivaallista , pätee maassa ja joka paikassa.
Kolmiyhteinen Jumala on maailmakaikeuden ulkopuolella luonut maailman. Emeritus Piispa Matti Väisänen
No, näyttää jälleen siltä, että useimmilla kommentoijilla on tämä armo ja sen ymmärtäminen tosiaan aika heikonlaista.
- Anonyymi00225
Totta. Monet luulevat, että Jumalan armo on sitä, että saa tehdä mitä haluaa ja elää miten lystää ja Jumalan armo peittää kaiken.
Armo vedetään syntielämän peitteeksi.
Jumalan armo, jota tarjotaan Jeesuksessa Kristuksessa on tarjolla vain silloin, kun ihminen KATUU syntejään ja hylkää sen. Mitääan automaattiarmoa ei ole olemassa. Armo on AINA SIDOTTU Jeesukseen.:
"Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon." - Anonyymi00226
Ja lisäksi kaikki mikä on hyväksyttyä, ei pysy salassa Jumalalta. Eikä ole siten sallittuakaan. Kun emme ota vastaan oikeaa ja aitoa Sanan maitoa, niin miten sitten, kun meille juotetaan kermaa.?
Kuljemmeko siis laput silmillä, vai otammeko ne vapaaehtoisesti tai joskus jopa "puolivängällä" pois? Lain kirjaimesta ei ole kadonnut piirtoakaan. Opetti Jeesus.
Edelleen, meillä ei ole, kuin kaksi tietä, vaikka polkuja on monia. Anonyymi00225 kirjoitti:
Totta. Monet luulevat, että Jumalan armo on sitä, että saa tehdä mitä haluaa ja elää miten lystää ja Jumalan armo peittää kaiken.
Armo vedetään syntielämän peitteeksi.
Jumalan armo, jota tarjotaan Jeesuksessa Kristuksessa on tarjolla vain silloin, kun ihminen KATUU syntejään ja hylkää sen. Mitääan automaattiarmoa ei ole olemassa. Armo on AINA SIDOTTU Jeesukseen.:
"Joka syntinsä tunnustaa ja hylkää, saa armon."”Monet luulevat, että Jumalan armo on sitä, että saa tehdä mitä haluaa ja elää miten lystää ja Jumalan armo peittää kaiken.”
Onneksi aika harva. Taitavat olla enimmäkseen niitä ”uskoon tulleita”, jotka luovat kuvaa, miten sitten ei enää tarvitse katua tehtyjä tyhmyyksiä.- Anonyymi00227
Mummomuori2 kirjoitti:
”Monet luulevat, että Jumalan armo on sitä, että saa tehdä mitä haluaa ja elää miten lystää ja Jumalan armo peittää kaiken.”
Onneksi aika harva. Taitavat olla enimmäkseen niitä ”uskoon tulleita”, jotka luovat kuvaa, miten sitten ei enää tarvitse katua tehtyjä tyhmyyksiä.”Monet luulevat, että Jumalan armo on sitä, että saa tehdä mitä haluaa ja elää miten lystää ja Jumalan armo peittää kaiken.”
Ainakin kirkko näin uskottelee että valelu-riitti riittää. Sen jälkeen pelastuksen eteen ei tarvi tehdä muuta kuin perkeleellistä henkistä ja fyysistä väkivaltaa lähimmäisiään kohtaa.
Elävässä kristinuskossa elämä uskoon tulon jälkeen on yhtä parannusta ja sen minän poisriisumista koska Kristus minussa on se pääasia. - Anonyymi00229
Anonyymi00227 kirjoitti:
”Monet luulevat, että Jumalan armo on sitä, että saa tehdä mitä haluaa ja elää miten lystää ja Jumalan armo peittää kaiken.”
Ainakin kirkko näin uskottelee että valelu-riitti riittää. Sen jälkeen pelastuksen eteen ei tarvi tehdä muuta kuin perkeleellistä henkistä ja fyysistä väkivaltaa lähimmäisiään kohtaa.
Elävässä kristinuskossa elämä uskoon tulon jälkeen on yhtä parannusta ja sen minän poisriisumista koska Kristus minussa on se pääasia.Tuo voi olla helluntaikirkon opetus mutta mikään muu kirkko ei opeta tuollaista
- Anonyymi00231
Anonyymi00229 kirjoitti:
Tuo voi olla helluntaikirkon opetus mutta mikään muu kirkko ei opeta tuollaista
Kyllä se ihan Katekismuksessa on.
- Anonyymi00232
Anonyymi00231 kirjoitti:
Kyllä se ihan Katekismuksessa on.
Katekismuksessa ei ole tuollaista
- Anonyymi00233
Anonyymi00229 kirjoitti:
Tuo voi olla helluntaikirkon opetus mutta mikään muu kirkko ei opeta tuollaista
Eipä tuollaisesta muut puhukaan kuin uudestkastajat:
"pelastuksen eteen ei tarvi tehdä muuta kuin perkeleellistä henkistä ja fyysistä väkivaltaa lähimmäisiään kohtaa" - vain uudestikastaja voi kirjoittaa tuollaista - Anonyymi00234
Mummomuori2 kirjoitti:
Onneksi aika harva. Taitavat olla enimmäkseen niitä ”uskoon tulleita”, jotka luovat kuvaa, miten sitten ei enää tarvitse katua tehtyjä tyhmyyksiä.Mummonmuori osoittaa taas sinisilmäisyytensä:
Onneksi aika harva. Taitavat olla enimmäkseen niitä ”uskoon tulleita”, jotka luovat kuvaa, miten sitten ei enää tarvitse katua tehtyjä tyhmyyksiä."
Hänen ymmäärryksensä loppuu aina siihen, kun pitäisi ymmäryksellä pohtia lut kirkon toimintatapoja. Hän ei osaa olla kriittinen.
Hän kuvittelee, että kun nälvii "uskovaisia", niin asia ratkeaa sillä.
Jokaisessa hautajaistilaisuudessa, jossa olen ollut mukana, pappi AINA vetoaa kasteen armoon ja vakuuttaa että edesmennyt meni taivaaseen sen avulla.
Sillä ei ole väliä, miten tämä oli elänyt tai uskoiko edes kirkon sanomaan.
Vaikka meille ei ole annettu tuomiovaltaa, niin kyllä Jumalan sana osoittaa selvästi sen, mikä on avain taivaaseen pääsyyn. Jeesus itsekin sanoi:
Matt 7
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. " - Anonyymi00235
Anonyymi00232 kirjoitti:
Katekismuksessa ei ole tuollaista
Kyllä on.
- Anonyymi00236
Mummomuori2 kirjoitti:
Onneksi aika harva. Taitavat olla enimmäkseen niitä ”uskoon tulleita”, jotka luovat kuvaa, miten sitten ei enää tarvitse katua tehtyjä tyhmyyksiä.” Taitavat olla enimmäkseen niitä ”uskoon tulleita”, jotka luovat kuvaa, miten sitten ei enää tarvitse katua tehtyjä tyhmyyksiä.”
Todista, että näitä olisi. - Anonyymi00238
Anonyymi00235 kirjoitti:
Kyllä on.
Näytä sivu
- Anonyymi00239
Anonyymi00234 kirjoitti:
Mummonmuori osoittaa taas sinisilmäisyytensä:
Onneksi aika harva. Taitavat olla enimmäkseen niitä ”uskoon tulleita”, jotka luovat kuvaa, miten sitten ei enää tarvitse katua tehtyjä tyhmyyksiä."
Hänen ymmäärryksensä loppuu aina siihen, kun pitäisi ymmäryksellä pohtia lut kirkon toimintatapoja. Hän ei osaa olla kriittinen.
Jokaisessa hautajaistilaisuudessa, jossa olen ollut mukana, pappi AINA vetoaa kasteen armoon ja vakuuttaa että edesmennyt meni taivaaseen sen avulla.
Vaikka meille ei ole annettu tuomiovaltaa, niin kyllä Jumalan sana osoittaa selvästi sen, mikä on avain taivaaseen pääsyyn. Jeesus itsekin sanoi:
Matt 7
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. "U-k-i-e nr parkuu jälleen. Kristuksen avulla taivaaseen mennään
- Anonyymi00666
Anonyymi00239 kirjoitti:
U-k-i-e nr parkuu jälleen. Kristuksen avulla taivaaseen mennään
Se ei voi hyväksyä sitä että Kristuksen on tie taivaaseen ja Kristukseen ja hänen kuolemaansa meidät liitetään kasteessa
- Anonyymi00717
Anonyymi00666 kirjoitti:
Se ei voi hyväksyä sitä että Kristuksen on tie taivaaseen ja Kristukseen ja hänen kuolemaansa meidät liitetään kasteessa
Häm ei siis usko Raamatun lupauksia
Hän on pelkkä helluntailainen epäjumalanpalvoja! - Anonyymi00722
Anonyymi00234 kirjoitti:
Mummonmuori osoittaa taas sinisilmäisyytensä:
Matt 7
"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. ""... pappi AINA vetoaa kasteen armoon ja..."
Kasteen (käytännössä valelun) armo on kirkon oppi minkä kautta vakuutetaan pelastuksen tulevan.
Kristinuskossa taasen pelastus saadaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen.
- Anonyymi00228
Armosta puhuvalla on ongelmia. Ja todella suuria jos hän on itse armahtamassa toisia ihmisiä. Ei arkea normaalisti elävä armoja pohdi, ei kuolemaa eikä siitä pelastumista. Sitä tekee syyllisyyttää kokeva tai toisten elämää kadehtiva. Kaste on heille jonkinlainen temppu pelastua itse luomasta uhkasta. Ei kristillisyys ole sen kaltaista rypemistä.
- Anonyymi00237
"Yksin armosta" on nimenomaan luterilainen perusoppi. Se tarkoittaa yksin Jumalan rakkaudesta. Kaipaatko rakkautta? Kaipaatko että sinua rakastetaan ehdoitta ja ansaitsemattomasti? Evankeliumi on tästä rakkaudesta kertomista sanoin ja teoin. Minulla on ongelma. Minä kaipaan rakkautta.
- Anonyymi00723
Anonyymi00237 kirjoitti:
"Yksin armosta" on nimenomaan luterilainen perusoppi. Se tarkoittaa yksin Jumalan rakkaudesta. Kaipaatko rakkautta? Kaipaatko että sinua rakastetaan ehdoitta ja ansaitsemattomasti? Evankeliumi on tästä rakkaudesta kertomista sanoin ja teoin. Minulla on ongelma. Minä kaipaan rakkautta.
""Yksin armosta" on nimenomaan luterilainen perusoppi."
Juuri näin on että tämä on kirkon opetusta, tarkemmin sanoen kasteen armo, mitä kirkoissa toitotetaan tuhansin tapauksin joka viikko.
Kristinuskossa pelastus saadaan uskon kautta Jeesukseen ja tässä uskossa elämistä sitten itseasiassa iankaiken.
- Anonyymi00691
Ei ole kristininukossa, uudestikastajilla ehkä
- Anonyymi00718
näin se on
Ketjusta on poistettu 490 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olivia Oras
"Yle MOT:n tietojen mukaan Oras oli joutunut sairaalahoitoon helsinkiläisellä kauneusklinikalla tehdyn rasvaimun yhteyde1131583- 125989
- 47941
MOT: Nuoren Olivia Oraksen, 27 surullinen kuolema kauneusoperaatiossa :(
MOT:n tietojen mukaan Oras menetti tajuntansa rasvaimua edeltäneessä puudutuksessa. Hänet kuljetettiin Husiin, ja hän ku98919Haluatko että unohdan sinut kokonaan
Siihen suuntaan ollaan menossa, nyt jo. Ja ehkä parempi näin, niin ei kulu energiaa hukkaan mahdottomuuteen. Ja vaikka j57787- 45642
- 64632
Ylen typerät rinnastukset.
Näin YLE…..Saksassa ei ole äärioikeisto ollut vallassa sitten Hitlerin . YLEn toimittajille tiedoksi . Hitler oli Saksan236618- 34617
- 49577