Oletteko kuulleet että Turussa on kuulemma uniaattipappi…
Vastaukset 13
- Anonyymi00001
Melkoinsen sotkun ortodoksit kehitelleet.
https://yle.fi/a/74-20215761- Anonyymi00008
Tarkoitat varmaan, että melkoisen sotkun on Venäjä, Putin ja FSB kehitellyt ortodoksisuuden nimissä.
- Anonyymi00002
No ei tuo yle:n uutisessa mainittu ainakaan ole uniaattipappi.
- Anonyymi00003
Kaikki tiet vievät Roomaan...
- Anonyymi00004
Siis joka lähti Vatikaaniin opiskelemaan on nyt uniaattina pappina Turussa?
- Anonyymi00005
Kuulemma hän on uskollinen ortodoksiselle kirkolle. Toki paavillisessa yliopistossa opiskelee…
- Anonyymi00006
Yle-uutisessa mainittu seurakunta ja pappi eivät ole uniaattiseurakunta ja uniaattipappi, vaan Ukrainan ortodoksisen kirkon seurakunta ja pappi. Kun taas Turun ortodoksisessa seurakunnassa (Suomen kirkon) aiemmin toiminut pappi, joka lähti opiskelemaan Roomaan, on edelleenkin ortodoksinen pappi, eikä ole liittynyt katoliseen kirkkoon, eikä hän asu tai toimi tällä hetkellä Turussa. Sellaista tapahtuu kohtalaisen paljonkin, että ortodoksit opiskelevat katolisissa yliopistoissa, esimerkiksi Roomassa, mutta pysyvät ortodokseina.
- Anonyymi00007
Onko siis Turussa uniaattipappi vai ei? Ukrainalainen ortodoksipappi siis on ja Roomassa on turkulainen ortodoksipappi, mutta heistä ei ole kumpikaan uniaattipappi.
- Anonyymi00009
Veikkaisin että tuskin on, koska Turun katolisen seurakunnan ohjelmassa ei näy ukrainankielisiä liturgioita. Helsingissä kyllä on uniaattipappi ja myös ukrainankielisiä liturgioita. Ehkä on joskus käynyt myös Turussa ja joku siitä päätellyt, että asuisi Turussa.
- Anonyymi00010
Ei tietoa onko Turussa uniaattipappi vai ei. Tiedän että Turussa on kuitenkin uniapneapappi.
- Anonyymi00011
Eikö kristittyjen pitäisi pyrkiä olemaan yhtä? Miksi näitä lajitellaan, karsinoidaan ja luokitellaan? Ortodoksit voivat oppia paljonkin Roomassa ja toisin päin.
- Anonyymi00012
Rooma voi oppia paljon ortodokseissa?
- Anonyymi00013
Oli uniaatti tai ei, minulla on kreikkalaiskatolinen kenttähartauskirja vuodelta 1943. Ei ole turkulainen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831789
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.109923Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo113831En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209684- 135646
- 56621
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus51572- 38568