Paljon on henkilöitä toimeentulotuella ja eikös perusosa ole 600eur kk.Toki tietenkin joku voi asua ns, kalliissa vuokra asunnossa ja joutuu maksaan enemmän. Lääkkeisiin voi mennä. Mutta jos todellisuudessa jää 300eur käyttöön kk kyllä pärjää kunhan ei pelaa,käryytä,hörpi kaljoja. Sätkän käryyttäminen tosin ok jos hermo pinnassa tai nikotiinipusseja.3krt viikossa tietenki kaljottelee eipä ihme ettei rahat riitä.
Toimeentulotuella
20
115
Vastaukset
- Anonyymi00001UUSI
Selkeä ja oikeaan osuva analyysi, mutta perustuuko sen naapurihavaintoihin
vai ihan omiin kokemuksiin. - Anonyymi00002UUSI
Perustuu yleisten keskustelujen seuraamiseen ja siihen millä rahalla itse pärjää heh ei naapureiden kyttäämistä.Se on että mitä todellisuudessa jää käyttöön.Kukapa ei olis ollut joskus persaukinen.
- Anonyymi00003UUSI
"Perustuu yleisten keskustelujen seuraamiseen tässä sontapalstalla".
- Anonyymi00004UUSI
Pää kiinni nyt juodaan galjaa
- Anonyymi00005UUSI
mut älä tuhlaa kaikkia rahojas.
- Anonyymi00006UUSI
Toimeentulotukiasiakkaalle maksetaan kaikki lääkkeet ja lääkärimaksut. Myös silmälasit ja paljon muuta. Sähkölaskut, kotivakuutus, vuokran takuuraha, muuttokustannukset jos muuttaa ja mitä vaan hakee, esim. ehkäisevänä tt-tukena. Tuo 600 euroa on tarkoitettu ruokaan, vaatteisiin, pieniin kodin hankintoihin (isompiin saa tt-tukea), pesuaineisiin, omaan puh.laskuun. Kyllä tuo riittää erinomaisesti jos käyttää rahaa järkevästi.
- Anonyymi00007UUSI
Eli tuo ttt-asiakas suorastaan rypee rahassa kun vertaa asuntolainojen maksajiin.
- Anonyymi00010UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Eli tuo ttt-asiakas suorastaan rypee rahassa kun vertaa asuntolainojen maksajiin.
Monellakin asuntovelallisella on kulissit kunnossa vaikka elämiseen ei välttämättä paljon jäisikään.Kyllä työväestö puree hammasta kun löytyy niin paljon vapaamatkustajia mutta itse tietenkin töitä tekee.
- Anonyymi00017UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Tässä erään keskituloisen kertomus. Miettikää ja hävetkää valittajat!!!
Itse tienaan bruttona noin 3 300 €/kk eikä pakollisten menojen ja lainanlyhennysten jälkeen jää kuin noin 200 euroa ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin ja liikkumiseen. Jouduin irtisanomaan jopa 70 euroa kuukaudessa maksavan bussilipun, koska rahat eivät riitä. Onneksi voin kävellä työmatkat, fillaria ei ole varaa ostaa.” Sari, 53
- Anonyymi00008UUSI
Suomen työttömyys on 11%
Viron on 6%
Mutta silti virolaisia on +70.000 Suomessa
joista noin 8.000 ovat toimeentulotuella!
Miksi?- Anonyymi00009UUSI
Unohdit lähteet.
- Anonyymi00015UUSI
Virolaiset voivat aivan vapaasti jäädä sinne kotimaahansa kun eivät osaa Suomessa elää
- Anonyymi00011UUSI
Siinäpä pk seudulla asuvalle,työtä tekevälle pähkinä,paljonko pitää 10e tuntipalkkaan oikeasti tienata..asumisen+sähköt vedet,puhelin,terveydenhuolto ym tottakai ensin pois, sen jälkeen maksat verot työstäsi, palvelut joita käytät, vastaat itse tekemisistäsi..tuntipalkka on karannut duunarin ulottumattomiin ja kauas,jolla tuo taso saavutetaan versus jäät täysi ikääntymisen jälkeen sohvalle odottelemaan yhteiskunnan huolenpitoa omiaan kohtaan
- Anonyymi00012UUSI
Ei pk seudulla kannattas asua kun älyttömät asuinkustannukset noin aluks.Mätäpaise koko Helsinki.
- Anonyymi00014UUSI
Suomen median mukaan jokainen työtön saa 2000€ kuukaudessa, asuu uudessa 50 neliön kaksiossa lähellä kaupunkia ja syö hanhenmaksapalleroita päivittäin!
- Anonyymi00020UUSI
Ovatko hanhenmaksapallerot parempia kuin ne parjatut eineslihapullat
- Anonyymi00016UUSI
Apina
- Anonyymi00018UUSI
Pakko asua halvemmalla että kaljoihin riittää rahaa. Ei yli 400 euron vuokraa voi olla.
- Anonyymi00019UUSI
Miten on mahdollista hyvästä maasta tulla paska maa
muutamien vuosien aikana? - Anonyymi00021UUSI
Kun ottaa denssii,ei oo stressii. 6,50€ denssi kiekko jossa 20pussia ja 2-3 päivässä kun käyttää, ei ole nälkä ja rauhoittaa mieltä ja hermoja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591204Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11880Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75805Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83653- 53634
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs46564Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33547Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43513Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501