Keskenkasvuiset ajavat kuin hullut! Ei heille saa antaa ajokorttia. Ikärajaa pitää mieluummin nostaa.
https://www.is.fi/nopeat/2000012101468/
17-vuotiaille ei ajokorttia!
17
102
Vastaukset 17
- Anonyymi00001
Ja yli 65 vuotiailta myös kortti pois. Ei enää kyvyt riitä siinä iässä, jää osa asioista huomaamatta, kun tormoostetaan kashkailla.
- Anonyymi00002
Oon 65en varmaan anna korttiani pois.
- Anonyymi00003
Annappaha
- Anonyymi00004
Oon 14 enkä tartte korttia ajamiseen.
- Anonyymi00005
Oon ajanu 11 vuotta yli 65 enkä yhtään kolaria aiheuttanu
- Anonyymi00007
no aiheuta ees yks.
- Anonyymi00011
Ja sen takia et käytä turvavyötä, kun asenne on että "mä en ajakkaan kolaria". Kortti vaan pois suosista kun on asennevamma sulla.
- Anonyymi00009
B-ajokortin pakollisia opetustunteja vähennettiin merkittävästi v. 2018 ajokorttilain uudistuksella,
tuolloin pakollisen perusajotuntien määrää vähennettiin nykyiseen minimiin 10 ajotuntiin (sekä autokoulussa että opetusluvalla).
Tämä on varmaan se juurisyy,
- tuskin se ikä vuoden verran suuntaansa merkkaa juuri mitään?- Anonyymi00010
Ajo-opetustuntien minimin laskeminen 15 tunnista 10:een ei tainnut olla kovin viisasta. Suhteellisesti sama jos peruskoulun yhdeksänvuotinen opetus muutettaisaiin vain kuusivuotta kestäväksi, ja pelkkä ala-aste piisaisi peruskouluksi.
- Anonyymi00013
Ei oo iästä kiinni, vaan kasvatuksesta. Se on aivan sama minkä ikäisenä nuo kasvatusta vaille jääneet pöyrööt saavat ajokorttia. Jokainen jolle tenavasta lähtien on opetettu mikä on oikein ja mikä väärin, osaa kyllä toimia myös liikenteessä oikein ja varmasti jokaisella 17 vuotiaalla on riittävästi taitoa hallita autoa, mutta jos ymmärrys ontuu, niin saadaan lukea noita surullisia uutisia lehdistä. Mun mielestä tämä nuorten töettöily kertoo enemmän ajan kuvasta kun väärin asetetusta ikärajasta.
- Anonyymi00014
Montakohan ajotuntia olisi tarvittu lisää, että kuski olisi selvinnyt tuosta kurvista mikä aloituksen videossa on?
- Anonyymi00015
Ei yhtään. Kymmenessä tunnissa on ehditty kertoa ettei saa ajaa ylinopeutta, niin pystyy pitämään auton tiellä suoralla tiellä. Tuo on pihatien liittymä mihin hän törmää.
- Anonyymi00018
Paappa olis menny tuosta heittämällä.
- Anonyymi00016
Monet 15 ei oo kypsiä liikenteeseen mopoilla,mopoautoilla,mönkijöillä ja traktoreilla. Silti noita kahjoja näkee liikenteessä liian paljon...
- Anonyymi00017
Siinä ei lapselle käy kuinkaan, jos vähän törmää talon kokoisella traktorilla johonkin
- Anonyymi00019
Kääkiltä kortit pois!
"Poliisi huolestui iäkkäistä kuljettajista: Kaikki eivät enää huomaa edes pysäytysmerkkiä'
https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/uutiset/878e1fc8-1c9e-42f4-b86a-da39268078f8- Anonyymi00020
Suomessa on liki 600 000 yli 70-vuotiasta ajokortinhaltijaa, no joo, mutta hetkinen..
yli 80-vuotiaita ajokortin haltijoita on peräti 130 000. Eiköhän tuolla ikää pitäisi jo ymmärtää luopua autosta, - monethan noin iäkkäistä kävelee rollaattorin turvin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.115949Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo116857En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209694- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus54586- 38568