Paavali, pakanoiden apostoli

Anonyymi-ap

Tämä on osa 2 Paavalia koskevassa katselmuksessa
Edellinen tässä:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18007474/paavali-julisti-ja-opetti-jeesuksen-kristuksen-evankeliumia!-(1)----(s24-kristinusko)--aluksi--talla

1) ALUKSI – valheilla on lyhyet jäljet!
--------------------------------------------------

Tällä S24 hell. Sivustolla on näkynyt systemaattinen antikristillinen agenda, jossa jopa Herraamme Jeesusta vastaan on julkeasti noustu! Hänet on koetettu häpäistä iljettävillä valheväitteillä ”syntiseksi”, ”lainrikkojaksi” - ”sapatinrikkojaksi” - ”jumalanpilkkaajaksi”. Eikä vain siten?

Eräs tunnettu taho korotti itsensä kuin Tuomarin Korokkeelle, ja ryhtyi kuin ”syyttäjäksi ja ”tuomariksi” Jeesusta kohtaan. Ei uskoisi?

Normaalissa elämässä kun ei ”kuolleita” vastaan enää nosteta syytteitä! Eikä heitä tuomita missään toimivaltaisissa oikeusistuimissa! Sitä paitsi? Herramme Jeesus jo aikanaan sekä tuomittiin että surmattiin.

Eli? On kovin absurdia ja myöhäistä koettaa pystyttää Yhden-Miehen-Tuomiovaltaa - yli 2000 vuoden kuluttua - AD. ( Pahuus ja sokeus on äärimmillään älytöntä!)

2) Apostoli Paavaliin suunnattu valhekirjoitusten agenda!

Tämä sama harhaopetusten ”oppimestari” (!) on ahkeroinut erityisesti apostoli Paavalin kimpussa. Tietysti tässä agendassa aseina olivat valheet. Tuttu juttu, joissa
• Raamatun jakeita ”kieroon vääntämällä” ( 2 Piet 3:15-16)
• valikoimalla ”muutamia” yksittäisiä jakeita,
• irrottamalla ne kontekstistaan, ja
• sepittämällä niiden sekaan pötyä omasta päästään ja ”valheiden isän” varastoista. .

- koetetaan keittää kasaan soppa! Tarkoituksena hämätä, sotkea ja horjuttaa uskoa Raamatun Sanaan, Jumalaan, Jeesukseen! Eli sitä perinteistä pahuuden panosta!

Valheilla on kuitenkin lyhyet jäljet!

Raamatun sisältö itse kumoaa valheopit. Raamatun Sana on kuin kaksiteräinen miekka, joka pätkii päät poikki kaikilta valheiden käärmeiltä! Lue Hebr 4:12.

3) Oikaisua ja faktoja ( Paavaliin suunnattujen valheiden asiassa)
----------------------------------------------------------------------------

Tässä aluksi Sanan totuuksia. Monille täysin selkeitä, mutta kertaus ei ole haitaksi? Tässä vaiheessa tiivistetty listaus. Kaikkiin listauksen esityksiin on Raamatun Sanojen argumentit!)
(Harjoituksen vuoksi jokainen voi etsiä ja hakea ne UT:n sivuilta!)

Galatalaiskirje 1:1
”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt.”

Paavalin apostolinvika oli sekä Jumalan että Herramme Jeesuksen suvereenilla tasolla valittu.

1. Paavali oli Jeesuksen Kristuksen kutsuma ja valtuuttama apostoli ( Juudaksen sijaan valittu)

2. Paavalin viran tunnustivat lukuisat ihmiset! ( Ei vain Paavali itse)

3. Paavali tunnustettiin ”Jumalan työtoveriksi”.

4. Paavali siunattiin, valtuutettiin ja lähetettiin apostolinvirkaan useiden veljien kollegiossa.

5. Pyhä Henki kehotti em. veljiä lähettämään Paavalin ja Barnabaan työkentälle! ( Apt 13:1-4)

6. Paavali sai Pyhän Hengen, kun kohtasi Jeesuksen ja sai uskon.

7. Paavali ei koskaan menettänyt Pyhän Hengen voimaa ja valtuuksia.

8. Paavali oli loppuun saakka uskollinen ja Hengen voimassa toimiva apostoli!

9. Paavalilla oli monia Pyhän Hengen antamia armolahjoja, ”hengen lahjoja, mm. raitsis kielilläpuhumisen lahja.

10. Paavali ei puhunut mitään ”glossoliaa” . ( Ei todistusta Sanassa!)

11. Paavaliin ei mennyt mitään ”pahaa henkeä” taikka demonia.

12. Paavalin ”pistin oli lihassa” - siis fyysinen rasite, ei ulottunut hengen tasolle!

13. Paavali ei elänyt synneisssä, ei harjoittanut ”valehtelun syntiä” eikä muutakaan!

Seuraavassa jaksossa (3) on katselmusta apostoli Paavalin työtehtävistä ja sisällöistä.

Tämä siksi, että valheopettajat mm. väittävät että Paavali ei julistanut Jeesuksen evankeliumia!

Väite on täysin pimeä ja harhainen. Ja sitä vastaan löytyy kymmeniä todisteita ja argumentteja UT:n sisällöstä! Jos tahdot, pysy mukana!

Herra siunatkoon jokaista totista Jeesuksen seuraajaa! ( Apt 17:11)

( lainaus )

26

53

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

3) Apostolit, todistajat, muut palvelijat?
      ------------------------------------------------------

Kun Pyhän Hengen voima sitten vuodatettiin 1. helluntaipäivänä, sen lahjan saattoivat ( jatkossakin) saada kaikki Jeesuksen uskovat, seuraajat. He kaikki voisivat olla ”Jeesuksen todistajia”!

APOSTOLIT sen sijaan olivat ja ovat vain Herramme Jeesuksen asettamia ja valtuuttamia palvelijoita. Toiset ihmiset eivät voi ”valita” ketään apostolin virkaan. Näin opettaa Sana:

• ” Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiste paimeniksi ja opettajiksi.” ( Efe 4:11)

• ”Niinpä JUMALA asetti seurakuntaan ensiksi muutamia APOSTOLEIKSI, toisia profeetoiksi, kolmansia opettajiksi, sitten hän antoi voimallisia tekoja, sitten armolahjoja parantaa tauteja, avustaa, hallita, puhua eri kielillä. "

• ” Eivät suinkaan kaikki ole apostoleja? Eivät kaikki profeettoja? Eivät kaikki opettajia? Eiväthän kaikki tee voimallisia tekoja?” ( 1 Kor 12:28-29)

Jeesus itse valitsi Paavalin, vaikka ihmisten valinta oli Mattias. (Kumpi taho painaa valinnassa enmmän? Ihmisten vai Jumaan päätös?)

Jumalan valitsemat ja Herramme Jeesuksen Kristuksen kutsumat apostolit ( Paavali mukaan lukien) olivat Jumalan Valtakunnan primääri etujoukko. Kuin valtuutetut diplomaatit; lähettiläät - tässä maailmassa.

Heidän lisäkseen Jumala asetti seurakuntaansa muita virkoja, ja hengellisiä tehtäviä. ( 1 Kor 12:28-30, Room 12:4-13)

Herramme apostolit – heidät on todettu Ilmestyskirjassa: 12 nimeä!
      • ” Ja (Pyhän) kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista APOSTOLIN kaksitoista nimeä.” ( Ilm 21:14)

Koska tietenkään Juudaksen nimi EI VOINUT olla tuossa luettelossa, niin hänen tilalleen oli Herra valinnut - Paavalin!

• Anonyymi00002
      UUSI

Se, että JUMALA oli päättänyt ja Jeesus valitsi Paavalin selväksi erikoislähettilääksi? (Gal 1:15)

Siihen oli tietysti argumentoidut syyt?

Silloisen Rooman imperiumin tasolla ja alueella oli hyväksi olla myös yhteiskunnallisia resursseja. Suoriutumiseen vaativasta ja vaikeastakin tehtävähaasteesta! Paavalilla oli meriittejä! ( 2 Kor 11:20-30) Niihin hän ei nojannut. Hän kerskasi vain Herrasta! ( 1 Kor 1: 29, 31)

Hän aikansa sivistyneistöä, syntymästään Rooman kansalainen ( Apt 22:26-29), osasi useita kieliä (arameaa, kreikkaa ja tietysti hebreaa ( Apt 21:37, 40) .

Korkeasti oppinut juutalainen, Lain tuntija, Gamalielin oppilas. Osasi liikkua ja esiintyä silloisessa ”maailmassa” . Pakanoiden keskellä!

Jos pitäisi valita työntekijä - niin kukapa ei valitsisi parhastaa päästä? On täysin ymmärrettävää, että Paavalin valinta pakanain apostoliksi oli viisas ja hyvä! Ihmiset eivät voi sitä peruuttaa!

Jumala kun on järjestyksen ja järjenkin Jumala! Hän ei anna sellaisia tehtäviä, joihin ihmisellä ei tieto-taitoa taiedellytyksiä. Ihmisen luonnolliset lahjat ja kyvyt voivat olla palvelemassa Hän valtakuntaansa. Mutta? Kaikki tulee olla pyhitettynä ja luovutettuna Hänen käyttöönsä! ( 2 Tim 2:19-21)

Vaikka kaikkikin Jeesuksen apostolit (11, kun Juudas meni pois…) olisivat voineet ainakin jotenkin suoriutua vaativasta tehtävästä ”pakanain” keskellä, Jeesus kutsui sille sektorille erityisesti Paavalin. Pietarin ja Paavalin toimenkuvan eroa?

• ”Ja Hän (Jeesus) sanoi minulle: Mene, sillä minä lähetän sinut kauas, PAKANAIN tykö.” ( Apt 22:21)

• ” Sitten, neljäntoista vuoden kuluttua, minä taas menin ylös Jerusalemiin Barnabaan kanssa ja otin Tiituksenkin mukaani.
      ” Mutta minä menin sinne ilmestyksen johdosta ja esitin heille sen evankeliumin, jota julistan PAKANAIN keskuudessa;” ( Gal 2:1-2, 1:16)

• ..” sillä hän, joka antoi Pietarille voimaa hänen apostolintoimeensa ympärileikattujen keskuudessa, antoi minullekin siihen voimaa PAKANAIN keskuudessa” (Gal 2:8)

• ”….ja kun olivat tulleet tuntemaan sen armon, mikä oli minulle annettu, niin Jaakob ja Keefas ja Johannes, joita pidettiin pylväinä, antoivat minulle ja Barnabaalle yhteisen työn merkiksi kättä, mennäksemme, me PAKANAIN keskuuteen ja he ympärileikattujen. ” ( Gal 2:9)

• ” Teille, pakanoille minä sanon: Koska olen PAKANAIN apostoli, pidän virkaani kunniassa.” (Room 11:13)

• ”… että minä olisin Kristuksen Jeesuksen palvelija, PAKANAIN keskuudessa (---) niin sttä pakanakansoista tulisi otollinen ja Pyhässä Hengessä pyhitetty uhri.” ( Room 15:16)

• ” ja sitä varen minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu (–) PAKANAIN opettajaksi uskossa ja totuudessa.” (1 Tim 2:7)

• ” Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle on annettu tämä armo: julistaa PAKANOILLE evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta...” ( Efe 3:8)

• Anonyymi00003
      UUSI

Paavali ei ollut oikea Kristuksen apostoli, vaan itse itsensä Korintossa apostoliksi julistanut henkilö. Kreikan Korintossa hän sai kannattajia, mutta ei juurikaan muualla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Korintossa hän julisti itsensä sekä apostoliksi että Juutalaisten nasiiriksi.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

Johannes Kastaja oli oikea viimeinen nasiiri, ei Paavali, vaikka hän sellaisenakin esiintyi.

• Anonyymi00004
        UUSI

Hedelmät puhuvat puolestaan. Apostoli Paavalin kirjeet ovat vaikuttaneet todella paljon ja runsaasti hyvää hedelmää kristikunnassa kautta historian. Niistä KIITOS Jumalalle! 😄

• Anonyymi00013
        UUSI

Nykyaikana hyvin harva juutalainen tekee nasiirilupauksen. Lupausta ei nimittäin voida tehdä määräajaksi, koska temppeliä ei ole enää olemassa, eikä uhreja voida näin ollen tuoda. Kristityille nasiirilupaus ei lainkaan kuulu. Meidät on nimitettäin pyhitetty ja erotettu suurimpaan pyhyteen, kun Jeesus Kristus on uhrannut kertakaikkisen uhrinsa

https://www.luterilainen.net/nasiiri/

• Anonyymi00005
      UUSI

Palsta ehti juuri ja juuri rahoittua, koska Paavali käsiteltiin jo. Oikeastaan ei tarvitse kuin muistuttaa siitä, että Paavali ilmoittautui fariseukseksi vielä Antonius Felixin päivinä ja mitä Jeesus sanoi fariseuksista. Edelleenkin ehdotan harjoitukseksi Paavalin faneille vertailla, mitä Jeesus sanoo ja mitä Paavali sanoo. Mitä apostolit sanovat evankeliumeissa ja katolisissa kirjeissä ja toisaalta mitä Markionin oppi-isän kirjeet sanovat. Minä en aio osallistua näihin riitelyihin tässä kuussa. Aloittajakin siitä varmasti ilahtuu. Hyvää kesää paavalisteille! Yrittäisitte edes.

• Anonyymi00006
        UUSI

Jeesus nimenomaan sanoi, sanoistaan tuomitaan ja se saastuttaa mikä tulee suusta ulos.

• Anonyymi00007
      UUSI

Paavali yritti saada valittuja eli Juutalaisia luopumaan isiensä uskosta, mikä on paha asia.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan sellaisista Juutalaisten käännyttäjistä, joita ilmestyy hänen mentyä taivaaseen.

Matt.24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.

• Anonyymi00008
      UUSI

Kyllä suurin varoitus koskee vääristelyä.

• Anonyymi00009
        UUSI

Paavali oli uusi "Juudas"kuten aloittaja kirjoittaa.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00010
      UUSI

Jeesus varoitti siitä ajasta kun aletaan opettamaan, että lait ja profeetat kumoontuivat Johannes Kastajan aikaan ja sen jälkeen vain julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.

• Anonyymi00011
        UUSI

Jeesus käski nimenomaan vääristelemään ja herjaamaan sekä siten sitä lakia noudattamaan niin.

• Anonyymi00012
      UUSI

Aloitus on kopioitu jostain jo ennen julkaistusta. Mutta hyvää asiaa on.

• Anonyymi00014
      UUSI

Rauhaa!

Paavali ei kohdannut Jeesusta pelkästään Damaskoksen tiellä, vaan Jeesus ilmestyi hänelle myöhemminkin. Juuri siksi Paavali sai Pistimen jotta ei olisi ylpeillen kertonut näistä myöhemmistä ilmestyksistä. Ne kertomukset olisivat ylpydessään heikentäneet Raamatun tasoa. Sen sijaan hän sekoitti kaiken ilmestyksissä saamansa oppikohdat kirjeidensä tekstin sekaan. Tämä näkyy korkeina pienoisevankeliumeina monissa kirjeissä.

Muuten jokainen jolle Jeesus on ilmestynyt on Apostoli Kristuksen tai ainakin Kristuksen orja. Jeesuksella oli 12 apostolin lisäksi 72, 120, 500 ja 3000 luvulla mainittua seuraajaa.
      Suuri osa näistäkin oli Apostoleita.

Paavalin heikentäminen uusia näkökulmia avaavin Raamatun jakein on mielenkiintoista seurata, mutta ottaa aivoon kun ne on ihme tekaistuja tarinoita siitä kuinka Paavali oli kreikkalaisten kanssa Gymnaasissa harjoitellut nyrkkeilyä osallistuakseen Olympiakisoihin. Selvää on että niin ei ollut, vaan hän aikoi Olympialaisissa esitellä judo taitojaan jonka hän oli oppinut 7000 kiinalaiselta turistilta Arabiassa ollessaan.

Rauhaa!

• Anonyymi00015
        UUSI

Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00017
        UUSI

Hevosten säikähtäminen ja ihmisten sokaistuminen Damaskontiellä viittaa paremminkin tähän tapahtumaan.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

Jeesus varoitti oikeita apostoleita hänen taivaaseen menon jälkeen ilmestyvistä henkijeesuksista ja uusista väkevistä julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa sitä hävitttämässä.

Matt.24:24 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.

• Anonyymi00016
      UUSI

Pakanoilla on paljon "apostoleita", mutta ne eivät ole Jeesuksen aposteita, vaan valeapostoleita.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

• Anonyymi00018
        UUSI

Ei ne kaikki henkiolennot mitään Jeesuksia ole...."minä se olen"....

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia."

• Anonyymi00022
        UUSI

Paavali puhui juutalaisia apostoleita vastaan pelkästään taloudellista riistoa heidän taholtaan epäillen. Tämä käy ilmi Novumin translitteraatioissa. Hän ei heidän oppiaan moittinut vaan rakkaudellisten käytöstapojen puutetta kun nämä tahtoivat taloudellisesti hyötyä pakanoista.

Paavalilla oli Jeesuksen tuki monissa ilmestyksissä joita hän koki. Hän sai ilmestyksissä kaikkein korkeimmat ja jaloimmat tekstinsä. Esim rakkauden pienoisevankeliumin.

Juutalaiset apostolit pääsivät toimimaan vuoden 1780 jälkeen kun Paavalin valta riisuttiin pois ja hänet karkotettiin. Nämä apostolit jatkoivat Paavalin kanssa kiistelleiden juutalaisten Pyhältä Hengeltä saamia suunnitelmia ja he rakensivat ennen Holocaustia mm. Sosialismin.

Paavali pelkäsi suunnattomasti taloudellista riistoa. Nykyisin velkaantuneet taloudet eivät vähääkään enää välitä Paavalin moraalista ja siveydestä. He ryöstivät imperialismin avulla kaiken etelästä ja tekivät Paavalista piittaamatonta talouspolitiikkaa.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Paavali puhui juutalaisia apostoleita vastaan pelkästään taloudellista riistoa heidän taholtaan epäillen. Tämä käy ilmi Novumin translitteraatioissa. Hän ei heidän oppiaan moittinut vaan rakkaudellisten käytöstapojen puutetta kun nämä tahtoivat taloudellisesti hyötyä pakanoista.

Paavalilla oli Jeesuksen tuki monissa ilmestyksissä joita hän koki. Hän sai ilmestyksissä kaikkein korkeimmat ja jaloimmat tekstinsä. Esim rakkauden pienoisevankeliumin.

Juutalaiset apostolit pääsivät toimimaan vuoden 1780 jälkeen kun Paavalin valta riisuttiin pois ja hänet karkotettiin. Nämä apostolit jatkoivat Paavalin kanssa kiistelleiden juutalaisten Pyhältä Hengeltä saamia suunnitelmia ja he rakensivat ennen Holocaustia mm. Sosialismin.

Paavali pelkäsi suunnattomasti taloudellista riistoa. Nykyisin velkaantuneet taloudet eivät vähääkään enää välitä Paavalin moraalista ja siveydestä. He ryöstivät imperialismin avulla kaiken etelästä ja tekivät Paavalista piittaamatonta talouspolitiikkaa.

Paavali oli kokenut murhamies, joka ei kaihtanut valehtelemista kun katsoi sen palvelevan pyrkimuksiään.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Parhamin novumit ei kuulu ollenkaan Raamattu-palstalle.

• Anonyymi00025
        UUSI
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Parhamin novumit ei kuulu ollenkaan Raamattu-palstalle.

Parhami oli Amerikkalainen harhaoppinen lahkojohtaja.

• Anonyymi00026
        UUSI
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Paavali oli kokenut murhamies, joka ei kaihtanut valehtelemista kun katsoi sen palvelevan pyrkimuksiään.

Daniel 11 kertoo kuinka KANSAN OIKEITA OPETTAJIA VAINOTTIIN sen jälkeen kun Paimentaa oli lyöty.

1000-1250 miekalla vainotaan kun Kristusta oli lyöty
        1250-1500 tulella vainotaan kun Apollosta oli lyöty
        1500-1750 vankiudella vainotaan kun Pietaria oli lyöty
        1750-2000 ryöstöllä vainotaan kun Paavalia oli lyöty

Keskellä vainoa eli vuonna 1500 ilmestyi viides mies (puolue) keskelle tulta ja antoi pienen avun eli lievennyksen vainoihin. Tämä oli Luther-Calvin - Zwingli.

Valitettavasti Luther jäi VAJAAVALTAISEKSI ja sai joukkoonsa lukemattomia pettureita.
        Tuota vajaavaltaisuutta paikkaamaan synnytettiin Marxin johdolla sosialismi.

Paavalin saamat lyönnit olivat monet. Itse hän ei murhannut ketään mutta hänen edestään kuoltiin kuitenkin. Tämäkö teidät järkytti herjaamaan?

• Anonyymi00019
      UUSI

Mitä hyötyä noista hokemista on.

Kenen kanssa siinä keskustellaan?

• Anonyymi00021
        UUSI

Itsensä kanssahan aloittaja enimmäkseen keskusteleekin. Suoltaa aloituksia yötä päivää ja stten itse vastailee itselleen.

• Anonyymi00020
      UUSI

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      521
      1640
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1186
    3. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      62
      881
    4. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      62
      874
    5. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      857
    6. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      79
      785
    7. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      776
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      30
      707
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      705
    10. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      701
    Aihe