Galatalaisille 3:24.
Niinmuodoin on laista tullut meille kasvattaja Kristukseen, että me uskosta vanhurskaiksi tulisimme.
Laki on kasvattaja Kristukseen mutta ei lahkolaisille
29
59
Vastaukset 29
- Anonyymi00002
Kyllä helluntaipastori on kasvattaja helluntaiuskoon.
- Anonyymi00003
Laki kasvattaa herjaamaan Paavalia.
- Anonyymi00004
Paavali oli murhamies ja yritti valehdella, että lakia ei tarvitse enää noudattaa ja lailla olisi vain symboolinen merkitys.
- Anonyymi00026
Paavali käntyi ja teki parannuksen, kun hän kohtasi Jeesuksen. Sen jälkeen hänestä tuli vahva Jeesuksen käyttämä opetuslapsi.
- Anonyymi00005
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Lain kieltäjät, roistot ja murhamiehet puhuvat, että lait on kumottu ja nyt vaan eleillään pelkkien henkin pillin mukaan vapaasti kuin ellun kanat.- Anonyymi00006
1. Joh. 4:1
Rakkaat ystävät, älkää uskoko kaikkia henkiä. Koetelkaa ne, tutkikaa, ovatko ne Jumalasta, sillä maailmassa on liikkeellä monia vääriä profeettoja.
- Anonyymi00007
Pelkän ihmisen oman uskon vanhurskauttavan merkityksen opettaminen on paha harhaoppi, jolla ihmisiä houkutellaan tekemään niitä uskonratkaisuja harhaoppisten lahkojen kaavan mukaan ja liittymään ja sidottavaksi lahkolaiseksi.
Jaak.2
24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.
25 Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.- Anonyymi00015
Jeesuksen sukupuussa on myös Rahab niminen nainen ja lahkoissa hänet on nimetty juuri samaksi Rahabiksi vaikka missään kohtaa Raamatussa ei mainita kyseisen asian olevan niin.
- Anonyymi00008
Niin se laki opettaa.
- Anonyymi00009
Mooseksen laissa ei ole käskyä piilottaa vakoojajia pellavarsien alle. Raahab uskoi ja tiedustelijoiden auttaminen oli uskon teko: Raahab todisti: Minä tiedän, että Herra antaa teille tämän maan ja että kauhu teitä kohtaan on vallannut meidät...
- Anonyymi00010
Lait ei opeta mitään, vaan Jeesuksen lähettämät lainopettajat opettaa noudattamaan lakia.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen. - Anonyymi00011
Paavali ei pahemmin mistään laista piitannut.
Miehellä oli murhankiilto silmissä.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.- Anonyymi00016
Totta tuokin se oli hänen entisessä elämässä ennen kuin hän kohtasi Jeesuksen ja sai kokea Jumalan armon. Tämäkin asia on käyty näillä sivuilla kymmeniä kertoja ja melkein joka päivä se tulee jossakin kohtaa vastaan. Kannataisiko jo lopettaa vai eikö ole muuta kirjoitettavaa?
- Anonyymi00012
Siinailla anettu laki koski vain Israelin heimoja. Pakanakansat olivat lain velvollisuuksen ulkopuolella, Näin ollen Mooseksen laki ei myöskän kasvata pakanoita.
Näinä viimeisinä päivinä Jumala puhuu Poikansa kautta. Ohi ovat päivät, jolloin puhui Mooseksen ja profeettojen kautta.- Anonyymi00013
Lait koskee kaikkia ihmisiä, älä tapa, älä varasta, älä valehtele jne.
Laintaulut tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin ja lait ovat voimassa prikulleen samanlaisina tuhat vuotta.
Hepr. 9:4
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
Helluntailaisilla lain kieltäjillä ei ole mitään asiaa uuteeen Jerusalemin temppeliin. - Anonyymi00019
Anonyymi00013 kirjoitti:
Laintaulut tuodaan uuteen Jerusalemin temppeliin ja lait ovat voimassa prikulleen samanlaisina tuhat vuotta.
Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehteen, sekä liiton taulut.
Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.
Helluntailaisilla lain kieltäjillä ei ole mitään asiaa uuteeen Jerusalemin temppeliin.Kymmenen käskyä on vähän eri asia kuin Juutalaisten laki kokonaisuudessaan. Vai eikö ole?
- Anonyymi00021
Anonyymi00013 kirjoitti:
Helluntailaisilla lain kieltäjillä ei ole mitään asiaa uuteeen Jerusalemin temppeliin.Sinäkö kirjoitat uudet lain taulut?
- Anonyymi00014
Taas pitää toistaa se, että laki on juutalaisia varten ja sekin muistini mukaan selvästi Raamatussa esiin jotkut eivät vain ymmärrä sitä. Pakanoiden ei tule elää lain kirjainta noudattaen. Sitä ei yksinkertaisesti haluta ymmärtää joten luulisi, että lahkolaisuuden sijaan liittyisi Juutalaiseen seurakuntaan. ei varmaan sielläkään Mooseksen lakia kovin tarkkaan noudateta koska sitä pitää noudattaa viimeistä piirtoa myöten jotta siinä eläminen toteutuu. Sapatti on juutalaisten pyhä ei kristittyjen mutta kyllä ihminen voi viettää lepopäivän myös sapatin aikataululla jos niin haluaa se ei vaan tarkoita sitä, että eläisi lain käskyjen mukaan.
- Anonyymi00017
Kolmoismurhaajat on ehdotonta eliittiä lahkolaisten porukoissa,koska he kieltävät Jumalan lakien auktoriteetin noudattaa lakeja.
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Luuk. 16:17
Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.
- Anonyymi00018
Ei sinne pyhään kaupunkiin ole lait kieltävilä hellareilla mitään asiaa.
Lain rikkojaa Paavalin nimeä siellä ei edes tunneta.
Ilm. 21:12
siinä oli suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia ja porteilla kaksitoista enkeliä, ja niihin oli kirjoitettu nimiä, ja ne ovat Israelin lasten kahdentoista sukukunnan nimet;
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00020
Kädennostolla voi tunteen vallassa tehdä uskonratkaisun.
- Anonyymi00022
Paavali olisi kuulunut lukkojen taakse osallisuudesta Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmiin.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.- Anonyymi00024
Paavalin rienaajat joutuvat kadotukseen kirjoitti Pietari!
- Anonyymi00023
Jatkuu kyllä juttu että kun tulemme aikuisiksi uskossa, emme ole enää kasvattajan alaisia. Olemme laista vapaat.
Ja silloin meidän ei tarvitse enää noudattaa lakia muita herjaamalla.
Mikä vapautus, mikä Kristuksen vapaus. - Anonyymi00025
Jeesuksen opetuslapsia on aina nimitelty lahkoiksi.
- Anonyymi00027
Jenkkilahkot on niitä lahkoja, joista Raamattu varoittaa.
- Anonyymi00028
Gal.5:20...sillä lihan himot ja teot ovat ilmeiset...ERISEURAT, LAHKOT...eivät peri Jumalan valtakuntaa.
Sekä Parhami että Olseni vietiin vankilaan sodomiasta. (Wikipedia) - Anonyymi00029
Jeesuksen suorittama sovitus, Evankeliumi, on meidän ainoa mahdollisuus päästä Jumalan taivaaseen. Hyväksy Jeesus, ennenkuin se on liian myöhäistä.
- Anonyymi00030
Kyllä se muiden parjaaminen sekä herjaaminen paras keino pelastua.
Tai miksi sitä muutoin herjataan jos siitä ei olisi mitään hyötyä eikä se pelastaisi.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "3521485- 1141206
- 1151075
- 116851
Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh22847- 111822
- 18470
- 38454
Vaikea löytää samantyylistä miestä
Nyt on pakko avautua. Onko ketään muuta jonka on yksinkertaisesti todella vaikeaa löytää samanhenkistä kumppania kuin i93441- 36423