Käyttääkö joku pillereiden tapaan Nuvaringia esim. kaksi peräkkäin, jolloin kuukautiset tulevat harvemmin? Välivuoto/tiputteluvuoto ei tuntuisi kivalta, mutta pitääkö rengas paikallisen vaikutuksen takia sellaisen poissa?
Harvemmat kuukautiset haaveissa, mutta pillerit ei mulle sovi.
Useampi Nuvaring peräkkäin?
6
4171
Vastaukset
- mut kaippa
se onnistuu! koittamalla se selvii. ite en oo koskaan nuvaringejäni putkeen pistellyt.. teen sen sit vasta kun pitää menkkoja siirtää..muutenkin on niin vähäiset janiukat menkat ettei paljo niiden olemassa oloo ees huomaa..
- fafasf
Voit siirtää kuukautisiasi asettamalla uuden renkaan heti edellisen renkaan poistamisen jälkeen ilman taukoa. Voit käyttää uutta rengasta enintään 3 viikkoa. Tänä aikana voi esiintyä läpäisy- tai tiputteluvuotoa. Kun haluat kuukautistesi alkavan, poista rengas ja aloita uuden renkaan käyttö tavanomaisen viikon tauon jälkeen.
- oliver
onnistuu siirto, eli uusi rengas vaan heti perään. Eikä ainakaan minulle ole tullut mitään välivuotoja tai muita.
- asiasta kysynyt
kun kysyin sähköpostitse onko hyväksi syödä pillereitä putkeen ja voinko mä tehdä renkaalla samoin, onko terveyshaittoja.. vastaus:
"Nykyään lääkäritkin suosittelevat enenevässä määrin käyttämään mm. pillereitä yhtäjaksoisesti, varsinkin, jos nainen kärsii nimenomaisesti kuukautisiin liittyvistä vaivoista, ns. taukopäänsärystä jne. Siitä ei ole todettu haittaa, mutta mitä pidempään yhtäjaksoisesti käytetään, sitä todennäköisemmin jossain vaiheessa alkaa ilmaantua tiputteluvuotoa. Se ei ole vaarallista, vaan merkki siitä, että kohdun limakalvo ei "jaksa pysyä kurissa". Tiputteluvuodon ilmaantuessa kannattaa pitää viikon tauko ja antaa vuodon tulla. Tällaista jatkuvaa käyttöä on tutkittu myös NuvaRingilla ja se toimii aivan samalla tavoin tässä suhteessa kuin pilleritkin. Kannattaa ehkä aloittaa kuitenkin käyttämällä esim. kaksi rengasta peräkkäin (3 3 viikkoa)ja pitää sitten viikon tauko, jonka jälkeen taas kaksi rengasta peräkkäin ja viikon tauko jne., niin näet kuinka systeemi sinun kohdallasi toimii."- alkuper.
Tuo olikin hyvä tietää, että kannattaa aloittaa taukoviikko mahdollisen tiputteluvuodon alettua. Ei tarviikaan turhaan siitä kärsiä.
Pitänee kokeilla heti seuraavan kahden renkaan kanssa. Olis hyvä, kun pääsis taukoviikon päänsäryistä ja turhanpäiväisestä itkuisuudesta eroon.
- Anonyymi
Jos laittaa nuvarung peräkkäin , heti kun loppunut kolme viikon aloitan uusi nuvarung ja poistan sen kymmenen päivän jälkeen voiko tekee kipua vatsassa ja selässä koska epäsäännöllisesti käytetty???
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2976844Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652069- 1751797
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151287- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71156RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541066Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411031Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288982