En ole koskaan kuullut kenenkään papin herjaavan apostoli Paavalia

Anonyymi-ap

Täällä eräs vanha mies tekee niin. Huonosti hänen siinä käy.

116

160

Vastaukset 116

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Paavalin herjaaminen on selvä merkki harhaopista.

• Anonyymi00002

Kyllä!

• Anonyymi00003

Niin, ehkä olisi paras jättää vain huomiomatta hänen viestit niin ehkä hän lopettaa.

• Anonyymi00004

Jumalan oikeat, aidot palvelijat eivät tietenkään herjaa Paavalia. Se on ihan selvä.

• Anonyymi00005

Itsekin olen käynyt monissa eri kirkoissa, enkä missään ole kuullut Paavalia herjattavan, mutta TS tekee sitä vuodesta vuoteen.
        Tuomio ON lähellä.

• Anonyymi00006

Harhaoppisia apostolien pilkkaajia on netissä.

• Anonyymi00007

Eikös ne naispappeutta vastustaneet papit olleet oikein Paavalifaneja?

Naispapit yrittävät nyt käydä vastaiskuun järjestämällä heille sateenkaarimessuja.

• Anonyymi00008

1. Kor. 14:34

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

• Anonyymi00009

Paavalia on Hengen mies, lakia vastaan, siksi lakihenkiset ei pidä hänestä.

Ei sellaisia ole vain yksi.

Kaikki sapatistit.

• Anonyymi00010

Naiset ovat sopivampia papin virkaan, papeilla työt ovat kuitenkin kevyenpuoleisia.😇

• Anonyymi00016

Homoseksi on synti Raamatun, Jumalan sanan mukaan.

• Anonyymi00017
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Naiset ovat sopivampia papin virkaan, papeilla työt ovat kuitenkin kevyenpuoleisia.😇

Ei ole kyse mistään sopivuudesta, vaan Jumalan tahdosta ja kutsusta.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Aamen! Kyllä Jumalan sanan mukaisesti pitää nämä asiat hoitaa!

• Anonyymi00058
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Paavalia on Hengen mies, lakia vastaan, siksi lakihenkiset ei pidä hänestä.

Ei sellaisia ole vain yksi.

Kaikki sapatistit.

Pahat murhahenget vainoavat Paavalia.

• Anonyymi00059

Naiset eivät ole pysyneet lestissään ja siksi sekaannus!

• Anonyymi00060
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Haukotus…

• Anonyymi00071
        Anonyymi00017 kirjoitti:

"Ei ole kyse mistään sopivuudesta, vaan Jumalan tahdosta ja kutsusta."

Älä ole naurettava, ei fiktiivinen jumala pappeja virkaansa palkkaa.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Aamen! Kyllä Jumalan sanan mukaisesti pitää nämä asiat hoitaa!

Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?

• Anonyymi00118
        UUSI
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Juuri niin!

• Anonyymi00011

Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.

Paavali: "naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, NIIN KUIN LAKIKIN SANOO".

Mutta kun tuli kyse Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista, niin puhe kääntyi Jumalan rakkauteen ja armoon.

• Anonyymi00022

Teuvo! Milloin sinusta tuli valehtelija ja Paavalin herjaaja. Kerro meille!

• Anonyymi00013

Paavali oli Roomanvallan palkkamurhaaja. Murhankiilto silmissä.

Nautti Juutalaisten pyhien miesten tappamisesta.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin heidät tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Matt. 25:40

Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.

• Anonyymi00014

Sak. 2:12

Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.

• Anonyymi00015

Ei ihme ollenkaan, että Saulus piilotteli Arabian erämaassa kolme vuotta väärällä nimellä ennen kuin näytti naamaansa Jerusalemissa.

Niinkuin minä MYÖS tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin heidät tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00018

Teuvo! Sinä et mitenkään kykene ymmärtämään, että Paavali sai syntinsä anteeksi.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Teuvo! Sinä et mitenkään kykene ymmärtämään, että Paavali sai syntinsä anteeksi.

Murhamiehet ja valehtelijat pysäytetään taivaanportilla, vaikka joku kaveri on heille synninpäästöjä julistanut.

Jumala ei katso henkilöön.

Ilm. 22:15

Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Ei ihme ollenkaan, että Saulus piilotteli Arabian erämaassa kolme vuotta väärällä nimellä ennen kuin näytti naamaansa Jerusalemissa.

Niinkuin minä MYÖS tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin heidät tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Tämä oli ennen Paavalin pelastumista. Etkö sinä tiedä Teuvo, että jatkuva vääristely ja valehtelu vievät sinut kadotukseen?

• Anonyymi00026

Siitä näkee kuinka suuri Jumala on, antoi armon käydä Paavalille. Ei se mitenkään harvinaista ole nykyisinkään, Onhan täällä suomessakin murhamiehiä jotka ovat saaneet kokea Jumalan armon ja julistavat nykyisin Jumalan sanaa seurakunnissa ja eri tapahtumissa.

• Anonyymi00020

Paavali oli valheapostoli.

Room. 3:7

Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi00077

>>>>>Paavali oli valheapostoli.<<<<<
        -----------
        Paavali ei ollut valhe apostoli, mutta valhe apostolit koettivat tehdä hänen evankelioimis työtään turhaksi siinä onnistumatta

”Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. Mutta minä en katso itseäni missään suhteessa noita isoisia apostoleja huonommaksi.”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭11‬:‭3‬-‭5‬ ‭FB38‬‬

”Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.”
        ‭‭2. Korinttilaiskirje‬ ‭11‬:‭12‬-‭15‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00024

Kyllä maailmasta löytyy videoita, joilla papit tyrmäävät Paavalin. Mutta en minäkään ole nähnyt kristittyä leipäpappia Paavalin perustuksille rakennellussa kirkossa viranpalveluksessa kritisoimassa Paavalia. Muistuttaisin kuitenkin, että Jeesus varoitti leipäpapeista... (Joh 10:12-13) Raamattu-foorumilla kun ollaan.

• Anonyymi00025

Palkkapaimen ei välitä lampaista.
        Ei välitä lampaista palkkapaimen.
        Ei ole oikea paimen, palkkapaimen.
        Nähdessään benjaminilaisen tulevan se jättää lauman ja pakenee.
        Peto saa lampaat saaliikseen, hajottaa lauman tuhansiksi ja kymmeniksituhansiksi kristillisyyksiksi, eikä kukaan tunne Tietä.

• Anonyymi00027

Rauhaa!

Jos Ainoaa Mestariamme kutsutaan Belsebuuliksi ja että tuon nimessä hän parantaa sapattinakin kuurot, sokeat, halvaantuneet ja riivatut niin eihän se toki ihme ole että hänen rakkaimmat oppilaansa saavat saman nimen ja tuomion. Vaikka tekisi kuinka paljon hyvää niin kuin Jeesuskin teki.

Sydän on petollinen korkeaan asemaan päässeillä niitä kohtaan joita Jumala Aabrahamin tavoin suosii yli kaiken. Sydämestä löytyy tiedostamatonta kateutta ja katkeruutta. Kun on vielä tämä kirottu vuonna 2011 jKr alkanut kaikkia jäytävä sota menossa. Ja kun odotamme sodan laajenevan kotipihoille asti.

Pitäisi olla laupias kaikkia niitä kohtaan jotka ovat täydellisen oloisia, vaikka omaavat tiedoissa ja kielten selittämisessä yhä selviä vajeita. Ja niinhän te olette olleetkin.

Vaan mikä vihastuttaa eniten Paavalissa itse kutakin. Mua ottaa päähän kun hän talloo ihmiskuntaa ja lihaa ja korostaa Hengen tärkeyttä yli kaiken. Ja kuitenkin Kolossa 3 luku jossa kuvataan ruumiin ylösnousemuksen jälkeistä tilaa 3333 jKr myöhemmässä ajassa on täynnä syntisyyden kuvausta joka on pahempaa kuin mikään lihallisuus ja osoitetaan suurinta rakkautta noita raatelevia susia kohtaan. Vailla mitään oikeuden tajua oli Paavali todellakin aika ajoin. Ja se näkyy kirkon historiassa Gnostilaisten vainona ja inkvisitiona.

You can't stand to see your Brother get as rich as you! ?
      - 2livecrew

• Anonyymi00028

Minä olen kuullut sellaista Raamatun opetusta missä Paavalin matkat ja opetus on jätetty kokonaan huomioimatta, kun on käyty Raamattutunnilla kurssimuotoisesti läpi Apostolien tekoja. Paavalin osalta ei tiedetty mitä hän teki Arabiassa ja siitä mentiin Rooman matkaan . Muilta osin opetus jäi vajaaksi ja myös virheelliseksi. Tämä tilaisuus oli helluntaiseurakunnassa ja jotenkin minulla on sellainen kuva, että niissä piireissä Paavalin asemaa kristinuskossa vähätellään. Voin toki olla väärässäkin ja yleistän asian mutta kyseisessä seurakunnassa näin tapahtui, Kaikilla on kuitenkin uskonnonvapaus ja väärään opetukseen ei puututtu vaikka väärälle opetukselle oli kaksi todistajaa ja asiasta huomautettiin usealle taholle.

• Anonyymi00117

Paavali oli Jumalan mies.

• Anonyymi00029

Paavalia herjaa ja väheksyy lakihenkiset lahkot, koska Paavali selitti sen mitä Kristuksen seuraaminen on, miten se ei ole juutalaisia tapoja ja lakeja. Siitä viha Paavalia kohtaan tulee. Siitä ettei se käy lakihenkisyyteen eikä Paavali lue lakia kirjeissään. Ei edes homoille. Ne ovat vain hyljättyjä kuten myös Paavalin herjaajat ovat. Jumala on heidät hyljännyt heidän pahuuteensa.

• Anonyymi00030

Paavali oli Tarsolainen murhamies, paha mies, joka pelotteli naisia Korintossa.

olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia,NIINKUIN LAKIKIN SANOO.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Paavali oli Tarsolainen murhamies, paha mies, joka pelotteli naisia Korintossa.

olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia,NIINKUIN LAKIKIN SANOO.

Ei ikinä olisi pitänyt päästää Paavalin kirjeitä samoihin kansiin vanhurskaiden kirjallisuuden kanssa. Lopputulos on katastrofi.

• Anonyymi00031

Paavali kehui fyysisiä voimiaan ja nyrkkeilijän lahjojaan. Nyrkkeily on siihen aikaan tappolaji.

Saatanan enkeli antoi miehelle valtavat fyysiset voimat.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi00033

Paavalin pilkaajat on paatuneita, vihaa kristinusko Jeesuksen veren armoa.

Vapautus laista armon alle: Kun Jumalan Henki muuttaa ihmisen sisäisesti, hyvät teot ja puhdas vaellus seuraavat itsestäänselvyytenä, jolloin ulkoista lakia ei edes tarvita hyvyyden pakottamiseen.

• Anonyymi00078

>>>>>>Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,<<<
        ----------
        Älä vääristele Paavalin sanoja. Otat asia yhteydestä irti lauseita jolla puolustelet väärää Raamatun tulkintaasi.
        ----------
        Paavali kertoo ajasta lain kiivailijana fariseuksena ennen kääntymystään. Fil. kirjeessä hän mm. varottaa judaisteista jotka koettivat käännyttää jo evankeliumin vapauteen päässeitä uudelleen lakiliiton orjuuteen ympäri leikkaus vaatimuksineen.
        ---------
        ”Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin.

Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä, joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana —

että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee,

vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.”
        ‭‭Filippiläiskirje‬ ‭3‬:‭2‬-‭14‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00079
        Anonyymi00078 kirjoitti:

>>>>>>Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,<<<
        ----------
        Älä vääristele Paavalin sanoja. Otat asia yhteydestä irti lauseita jolla puolustelet väärää Raamatun tulkintaasi.
        ----------
        Paavali kertoo ajasta lain kiivailijana fariseuksena ennen kääntymystään. Fil. kirjeessä hän mm. varottaa judaisteista jotka koettivat käännyttää jo evankeliumin vapauteen päässeitä uudelleen lakiliiton orjuuteen ympäri leikkaus vaatimuksineen.
        ---------
        ”Kavahtakaa noita koiria, kavahtakaa noita pahoja työntekijöitä, kavahtakaa noita pilalleleikattuja.

Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin.

Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä, joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.

Mutta mikä minulle oli voitto, sen minä olen Kristuksen tähden lukenut tappioksi.

Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana —

että voittaisin omakseni Kristuksen ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee,

vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta, jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.

Ei niin, että jo olisin sen saavuttanut tai että jo olisin tullut täydelliseksi, vaan minä riennän sitä kohti, että minä sen omakseni voittaisin, koskapa Kristus Jeesus on voittanut minut.

Veljet, minä en vielä katso sitä voittaneeni; mutta yhden minä teen: unhottaen sen, mikä on takana, ja kurottautuen sitä kohti, mikä on edessäpäin, minä riennän kohti päämäärää, voittopalkintoa, johon Jumala on minut taivaallisella kutsumisella kutsunut Kristuksessa Jeesuksessa.”
        ‭‭Filippiläiskirje‬ ‭3‬:‭2‬-‭14‬ ‭FB38‬‬

>>>>>Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan, vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin.<<<<<
        -------------
        ”Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu; vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭2‬:‭28‬-‭29‬ ‭FB38‬‬ ( välitön asiayhteys Room.2:17-29.)

"Sydämen ympärileikkaus"?
        Se on Jumalsn teko kun ihminen kuulee ja uskoo evankeliumin. Kivisydämestä tulee lihasydän joka rakastaa Jumalaa ja lähimmäistä sydämellä eikä ulkoisia lain tekoja suorittamalla
        ------------
        ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.

Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Rakkaus ( agape ) ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭

”Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä.

Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne.

Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.

Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne.

Minä poistan teidän ruumiistanne kivisydämen ja annan teille lihasydämen.

Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.”
        ‭‭Hesekiel‬ ‭36‬:‭23‬-‭27‬ ‭FB38‬‬

>>>>”Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan.”
        ‭‭Hesekiel‬ ‭36‬:‭25‬ ‭FB38‬‬<<<<<

Jumala puhdistaa sen ihmisen sydämen joka uskoo evankeliumin, Hän puhdistaa uskolla.

”Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon.

Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa, antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin, eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭15‬:‭7‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Sillä niillä, jotka elävät lihan mukaan, on lihan mieli, mutta niillä, jotka elävät Hengen mukaan, on Hengen mieli. Sillä lihan mieli on kuolema, mutta hengen mieli on elämä ja rauha;

sentähden että lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu Jumalan lain alle, eikä se voikaan. Jotka lihan vallassa ovat, ne eivät voi olla Jumalalle otolliset.

Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu.

Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭5‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00032

Paavali on Jumalan valitsema apostoli pakanoille ja myös juutalaisille, sama evankeliumi koskee kaikkia kansoja, Jeesuksessa ei ole erotusta.

Paavali opettaa kirjeissään, että sopimattomuuksiin ja vääryyteen on puututtava, mutta nuhtelemisen tavan on heijastettava Kristuksen rakkautta. Hänen mukaansa nuhtelun tarkoituksena ei ole koskaan toisen nolaaminen tai tuhoaminen, vaan eksyneen veljen tai sisaren voittaminen takaisin oikealle tielle. Puhuttelun sävyn tulee olla lempeä ja asiallinen, jotta kuulija voisi ottaa neuvon vastaan.

• Anonyymi00035

Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi. Ei elänyt päivääkään Jeesukse seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.

Sai kannattajia vain Kreikan Korintossa, ei juurikaan muualla.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla uusilla keksimillään opeilla, ei yhdistänyt.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella vapaaksi kieltämällä Jumalan lakien auktoriteetin.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi. Ei elänyt päivääkään Jeesukse seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.

Paavali repi ja hajotti seurakuntia omilla uusilla keksimillään opeilla, ei yhdistänyt.

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella vapaaksi kieltämällä Jumalan lakien auktoriteetin.

Jumalan lakien ja käskyjen vastustaminen on kapinaa ja niskoittelua Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

Hoos. 14:1

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

• Anonyymi00080

>>>>>Paavali on Jumalan valitsema apostoli pakanoille ja myös juutalaisille, sama evankeliumi koskee kaikkia kansoja, Jeesuksessa ei ole erotusta.
        <<<<<
        ----------
        Paavali ei ollut nais vihaaja eikä naisten alistaja.
        On Paavalin tekstien vääristelyä väittää että hän olisi ollut nais vihaaja.
        --------------
        ”Ja olkaa toinen toisellenne alamaiset Kristuksen pelossa. Vaimot, olkaa omille miehillenne alamaiset niinkuin Herralle; sillä mies on vaimon pää, niinkuin myös Kristus on seurakunnan pää, hän, ruumiin vapahtaja. Mutta niinkuin seurakunta on Kristukselle alamainen, niin olkoot vaimotkin miehillensä kaikessa alamaiset.

Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

Samalla tavoin tulee myös miesten rakastaa vaimojansa niinkuin omia ruumiitaan; joka rakastaa vaimoansa, hän rakastaa itseänsä. Sillä eihän kukaan koskaan ole vihannut omaa lihaansa, vaan hän ravitsee ja vaalii sitä, niinkuin Kristuskin seurakuntaa, "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." Tämä salaisuus on suuri; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa.

Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä.”
        ‭‭Efesolaiskirje‬ ‭5‬:‭21‬-‭29‬, ‭31‬-‭33‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00082
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Jumalan lakien ja käskyjen vastustaminen on kapinaa ja niskoittelua Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.

Samaria joutuu tilille synneistään, se on kapinoinut Jumalaansa vastaan. Sen miehet kaatuvat miekkaan, sen pienet lapset murskataan, ja raskaana olevat naiset viilletään halki.

>>>>Jumalan lakien ja käskyjen vastustaminen on kapinaa ja niskoittelua Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.<<<<
        -----------
        Älä sotke lakiliiton kirjoituksia evankeliumin vapauteen. Jos sitä teet joudut itsekin vankeuteen.Laki liiton orjuuteen.( ellet jo ole?)

Jeesus tuli vapauttamaan ei orjuuttamaan.
        Laki vaatii täydellistä rakkautta ( agape) mutta ei anna voimaa sen toteuttamiseen käytännössä. Joka ainoa lain käsky vaatii rakkautta , " älä tee huorin älä varasta...." Ihmisen sydämen tulee muuttua kivisydämestä lihasydämeksi ja sen voi ainoastaan Jumala tehdä niille jotka kuulevat ja uskovat evankeliumin.
        -------------
        ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬
        ("Tehkää tämä" se mitä oli edelllä kirjoitettu rakkaudesta)
        -----------

”Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia". Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa. Ja kun oli paljon väitelty,

nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa,

antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin, eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.

Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭15‬:‭5‬-‭11‬ ‭
        ----------
        ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon,

jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        ”vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭2‬:‭29‬ ‭FB38‬‬
        ("sydämen ympärileikkaus tapahtuu Jumalan tekona "Hengessä". Ihmisen uskoessa evankeliumin hänen kivisydämestään tulee lihasydän.
        -----------
        ”Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä. Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne. Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne.

Henkeni minä annan teidän sisimpäänne ja vaikutan sen, että te vaellatte minun käskyjeni mukaan, noudatatte minun oikeuksiani ja pidätte ne.”
        ------------
        ”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ---------------
        ”Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,

te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti".

Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭22‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

>>>>Jumalan lakien ja käskyjen vastustaminen on kapinaa ja niskoittelua Jumalaa vastaan, mistä ei hyvää seuraa.<<<<
        -----------
        Älä sotke lakiliiton kirjoituksia evankeliumin vapauteen. Jos sitä teet joudut itsekin vankeuteen.Laki liiton orjuuteen.( ellet jo ole?)

Jeesus tuli vapauttamaan ei orjuuttamaan.
        Laki vaatii täydellistä rakkautta ( agape) mutta ei anna voimaa sen toteuttamiseen käytännössä. Joka ainoa lain käsky vaatii rakkautta , " älä tee huorin älä varasta...." Ihmisen sydämen tulee muuttua kivisydämestä lihasydämeksi ja sen voi ainoastaan Jumala tehdä niille jotka kuulevat ja uskovat evankeliumin.
        -------------
        ”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ("Tehkää tämä" se mitä oli edelllä kirjoitettu rakkaudesta)
        -----------

”Mutta fariseusten lahkosta nousivat muutamat, jotka olivat tulleet uskoon, ja sanoivat: "Heidät on ympärileikattava ja heitä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia". Niin apostolit ja vanhimmat kokoontuivat tutkimaan tätä asiaa. Ja kun oli paljon väitelty,

nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitten teki teidän keskuudessanne sen valinnan, että pakanat minun suustani saisivat kuulla evankeliumin sanan ja tulisivat uskoon. Ja Jumala, sydänten tuntija, todisti heidän puolestansa,

antaen heille Pyhän Hengen samoinkuin meillekin, eikä tehnyt mitään erotusta meidän ja heidän kesken, sillä hän puhdisti heidän sydämensä uskolla.

Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

Mutta me uskomme Herran Jeesuksen armon kautta pelastuvamme, samalla tapaa kuin hekin."”
        ‭‭Apostolien teot‬ ‭15‬:‭5‬-‭11‬ ‭
        ----------
        ”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,

jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon,

jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭5‬:‭1‬-‭2‬ ‭FB38‬‬
        -------------
        ”vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭2‬:‭29‬ ‭FB38‬‬
        ("sydämen ympärileikkaus tapahtuu Jumalan tekona "Hengessä". Ihmisen uskoessa evankeliumin hänen kivisydämestään tulee lihasydän.
        -----------
        ”Minä pyhitän suuren nimeni, joka on häväisty pakanakansain seassa, jonka te olette häväisseet heidän keskellänsä. Ja pakanakansat tulevat tietämään, että minä olen Herra, sanoo Herra, Herra, kun minä osoitan teissä pyhyyteni heidän silmäinsä edessä. Minä otan teidät pois pakanakansoista ja kokoan teidät kaikista maista ja tuon teidät omaan maahanne. Ja minä vihmon teidän päällenne puhdasta vettä, niin että te puhdistutte; kaikista saastaisuuksistanne ja kaikista kivijumalistanne minä teidät puhdistan. Ja minä annan teille uuden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne.

------------
        ---------------
        ”Puhdistakaa sielunne totuuden kuuliaisuudessa vilpittömään veljenrakkauteen ja rakastakaa toisianne hartaasti puhtaasta sydämestä,

te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta.

Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti".

Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭22‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

>>>>>>Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭22‬-‭25‬ ‭FB38‬‬<<<<<
        -----------
        ”Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.

Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, ( EVANKELIUMI ) jota me saarnaamme.

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭4‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
        -----------

​Todistaja,todistus,tunnustus
        Tänä päivänä kun puhutaan kristillisessä srk:ssa todistamisesta, se ymmärretään usein uskoon tulo kertomukseksi. Henkilö voi puhua omasta itsestä, tunteista, kokemuksista, toki sellaisellakin voi olla merkityksensä kristittyjen kokoontumisessa. Ehkä se on kuitenkin enemmälti tunnustamista Jeesuksen Kristuksen seuraajaksi, kuin todistamista?

Tunnustus
        Uudessa Testamentissa eri kommentaarien mukaan (J. Thuren-Roomalaiskirje, J. Norvanto -”Raamattu elämään”, Novum 1-5.,”Bible Hub” internet)), ”tunnustamisesta” kreikan sanassa (Room.10:9,10.) käytetään sanaa ( Novum) ”homologeses”, (“Bible Hub” internet ) ” homologeses” ,(Thuren) ”homologia”,

(J.Norvanto) ”homologeoo”-”puhua samaa, eli yhdenmukaista puhumista…sydämen ja suun sopusointua. Kristityn tunnistaa siitä, että hänen sanansa ja tekonsa pitävät yhtä, eli ne puhuvat samaa. ..pelkät sanat eivät siis tuo pelastusta. Ne merkitsevät pelastusta vasta silloin kun ne totuuden mukaisesti kertovat sydämen uskosta ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen” (Em.Jukka Norvanto -Raamattu Elämään Room.8-16.)
        ------------
        Todistaja
        ”Todistajasta”, ”todistajista” käytetään toisenlaista sanaa Ilm.3:14 FB38 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja (Novum: "todistaja"-"martys"), Jumalan luomakunnan alku.”
        Jumala loi Sanalla kaiken, näkyväiset ja näkymättömät. Hän, Jumalan Sana on luomakunnan alku. (Kol.1:9-17.)
        ----------

Jumala loi Sanalla kaiken, näkyväiset ja näkymättömät. Hän, Jumalan Sana on luomakunnan alku. (Kol.1:9-17.)

Totuuden Sana,Jumalan sana
        Jumalaa ei voi erottaa Hänen Sanastaan. Jumala ja Hänen Sanansa ovat yhtä. Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana (Joh.1:1-3.,14.) Lihassa ilmestynyt Jumalan Sana Jeesus Kristus, ilmoitti että Hän on ”Totuus ”(Joh.14:1-6.) Jumala on Totuus, Jumalan Henki on Totuuden Henki, Jumalan Sana on Totuus (Ps.119: 160) Jumala, joka on Henki (Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa, ”Totuuden Sanassa”. Jumalan sana on Hengen ilmoitus.

Evankeliumin julistus on Totuuden sanan todistamista.
        (RK) Ef.1::13.”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, 14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”

Jumalan Sanan vastaanottaminen
        Jeesus lähettäessään valitsemaansa 70 (72) muuta (niiden 12 lisäksi, joille Hän oli antanut apostolin nimen Luuk.6:13-16., Luuk.9:1-6.) Hän sanoi (Luuk.10:1-24.) Luuk.10:16.”Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

Jeesus sanoi aikansa juutalaisille puhuessaan (Joh.12:44-50.) 12:48.”Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.”

Hylkäämällä evankeliumin, hylkää Jumalan sanan, hylkää Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan ja Hänen lähettäjänsä (5.Moos.18:15-19., Apt.3:1-26.)

Jumalan Sanan kuuleminen on itsensä Jumalan kuulemista. Luuk.10:16.”Joka kuulee teitä, se kuulee minua”. Hänen palvelijansa, Jeesuksen Kristuksen ”todistajat” ovat sen välittäjiä.

(1.Tess.2:9-16.) 1.Tess.2:3.”Ja sen tähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niin kuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”
        Todistettu Jumalan Sana vaikuttaa kuulijassa, joka sen uskoo ”joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”

• Anonyymi00087
        Anonyymi00083 kirjoitti:

>>>>>>Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu.”
        ‭‭1. Pietarin kirje‬ ‭1‬:‭22‬-‭25‬ ‭FB38‬‬<<<<<
        -----------
        ”Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. Kirjoittaahan Mooses siitä vanhurskaudesta, joka laista tulee, että ihminen, joka sen täyttää, on siitä elävä.

Mutta se vanhurskaus, joka uskosta tulee, sanoo näin: "Älä sano sydämessäsi: Kuka nousee taivaaseen?" se on: tuomaan Kristusta alas, tahi: "Kuka astuu alas syvyyteen?" se on: nostamaan Kristusta kuolleista. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, ( EVANKELIUMI ) jota me saarnaamme.

Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut; sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".

Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭4‬-‭13‬ ‭FB38‬‬
        -----------

​Todistaja,todistus,tunnustus
        Tänä päivänä kun puhutaan kristillisessä srk:ssa todistamisesta, se ymmärretään usein uskoon tulo kertomukseksi. Henkilö voi puhua omasta itsestä, tunteista, kokemuksista, toki sellaisellakin voi olla merkityksensä kristittyjen kokoontumisessa. Ehkä se on kuitenkin enemmälti tunnustamista Jeesuksen Kristuksen seuraajaksi, kuin todistamista?

Tunnustus
        Uudessa Testamentissa eri kommentaarien mukaan (J. Thuren-Roomalaiskirje, J. Norvanto -”Raamattu elämään”, Novum 1-5.,”Bible Hub” internet)), ”tunnustamisesta” kreikan sanassa (Room.10:9,10.) käytetään sanaa ( Novum) ”homologeses”, (“Bible Hub” internet ) ” homologeses” ,(Thuren) ”homologia”,

(J.Norvanto) ”homologeoo”-”puhua samaa, eli yhdenmukaista puhumista…sydämen ja suun sopusointua. Kristityn tunnistaa siitä, että hänen sanansa ja tekonsa pitävät yhtä, eli ne puhuvat samaa. ..pelkät sanat eivät siis tuo pelastusta. Ne merkitsevät pelastusta vasta silloin kun ne totuuden mukaisesti kertovat sydämen uskosta ristiinnaulittuun ja ylösnousseeseen Herraan Jeesukseen” (Em.Jukka Norvanto -Raamattu Elämään Room.8-16.)
        ------------
        Todistaja
        ”Todistajasta”, ”todistajista” käytetään toisenlaista sanaa Ilm.3:14 FB38 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja (Novum: "todistaja"-"martys"), Jumalan luomakunnan alku.”
        ----------

Totuuden Sana,Jumalan sana
        Jumalaa ei voi erottaa Hänen Sanastaan. Jumala ja Hänen Sanansa ovat yhtä. Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana (Joh.1:1-3.,14.) Lihassa ilmestynyt Jumalan Sana Jeesus Kristus, ilmoitti että Hän on ”Totuus ”(Joh.14:1-6.) Jumala on Totuus, Jumalan Henki on Totuuden Henki, Jumalan Sana on Totuus (Ps.119: 160) Jumala, joka on Henki (Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa, ”Totuuden Sanassa”. Jumalan sana on Hengen ilmoitus.

Evankeliumin julistus on Totuuden sanan todistamista.
        (RK) Ef.1::13.”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, 14. joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”

Jumalan Sanan vastaanottaminen
        Jeesus lähettäessään valitsemaansa 70 (72) muuta (niiden 12 lisäksi, joille Hän oli antanut apostolin nimen Luuk.6:13-16., Luuk.9:1-6.) Hän sanoi (Luuk.10:1-24.) Luuk.10:16.”Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt."

Jeesus sanoi aikansa juutalaisille puhuessaan (Joh.12:44-50.) 12:48.”Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.”

Hylkäämällä evankeliumin, hylkää Jumalan sanan, hylkää Jeesuksen Kristuksen Jumalan Pojan ja Hänen lähettäjänsä (5.Moos.18:15-19., Apt.3:1-26.)

Jumalan Sanan kuuleminen on itsensä Jumalan kuulemista. Luuk.10:16.”Joka kuulee teitä, se kuulee minua”. Hänen palvelijansa, Jeesuksen Kristuksen ”todistajat” ovat sen välittäjiä.

(1.Tess.2:9-16.) 1.Tess.2:3.”Ja sen tähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niin kuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”
        Todistettu Jumalan Sana vaikuttaa kuulijassa, joka sen uskoo ”joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”

>>>>>(1.Tess.2:9-16.) 1.Tess.2:3.”Ja sen tähden me myös lakkaamatta kiitämme Jumalaa siitä, että te, kun saitte meiltä kuulemanne Jumalan sanan, otitte sen vastaan, ette ihmisten sanana, vaan, niin kuin se totisesti on, Jumalan sanana, joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”
        Todistettu Jumalan Sana vaikuttaa kuulijassa, joka sen uskoo ”joka myös vaikuttaa teissä, jotka uskotte.”<<<<
        ----------

Koska Sana on elävä, (Hepr.4:12,13.) ja tuottaa elämää sen vastaanottajissa. Totuuden Sana,pelastuksen evankeliumi on Jumalan voima, se ei ole todistajan tunteissa, vaan Jumalan Sanassa, jonka todistuksen kautta Jumala uudestisynnyttää ihmisen (Room.1:16,17.1.Piet.1:23-25.)

Uskovan elämän todistus
        Apostoli Paavali kertoi maaherra Festuksen, ja kuningas Agrippan edessä (Apt.25:13-26:32.) kääntymyksestään, kun kuolleista noussut Jeesus Kristus oli ilmestynyt hänelle matkallaan Damaskokseen hänen vainotessaan Kristuksen seuraajia. Kohtaaminen johti hänet kääntymykseen, ja hänen osaltaan kristittyjen vainoamisen loppumiseen.

Hän sai ylösnousseelta kutsun, ja valtuuden tulla Jeesuksen Kristuksen todistajaksi. Nyt hän kertoi kutsumuksensa alkamisesta, kun Jeesus Kristus oli ilmestynyt hänelle.

(Toivo Koilo- Suuri-Ilosanoma) Apt.26:19 ”..Sen vuoksi, kuningas Agrippa, en ollut tottelematon taivaalliselle näylle, 20 vaan saarnasin ensin sekä Damaskon, että Jerusalemin asukkaille, sitten koko Juudean maalle ja pakanoille, että heidän on muutettava mielensä ja käännyttävä Jumalan puoleen tekemällä mielenmuutoksen mukaisia tekoja.

21 Tämän vuoksi juutalaiset ottivat minut kiinni pyhäkössä ja yrittivät surmata.22 Jumalan avulla, jota nyt tähän päivään asti olen saanut: seison todistamassa sekä pienille, että suurille puhumatta muuta kuin mitä sekä profeetat että Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,23 että Kristuksen piti kärsiä ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaa valoa* tälle kansalle ja pakanoille."

Evankeliumin julistuksen, todistamisen sisältö Paavalilla oli ”puhumatta muuta kuin mitä sekä profeetat että Mooses ovat sanoneet tulevan tapahtumaan,23 että Kristuksen piti kärsiä ja kuolleitten ylösnousemuksen esikoisena julistaa valoa tälle kansalle ja pakanoille." Hän todisti Jumalan sanaa.

Ja että Paavalin todistuksen seurauksena uskoon tulleiden, uudestisyntyneiden elämässä myös näkyisi heidän todellinen kääntymyksensä, hän kehotti heitä ”parannukseen” (mielensä muutokseen)

(Toivo Koilo- Suuri-Ilosanoma) Apt.26:20”..että heidän on muutettava mielensä ja käännyttävä Jumalan puoleen tekemällä mielenmuutoksen mukaisia tekoja.”

Kääntymys on välttämätön koska kaikki ovat pois poikenneita Jumalan luota (Ps.14:3, Room.3:12.) Kaikkien on saatava kuulla parannuksen ja kääntymyksen sanoma, koska kaikki ovat luonnostaan turmeltuneita ja Jumalasta erossa. Jes.53:6.”Me vaelsimme kaikki eksyksissä niin kuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen.”

Parannuksen soveliaat teot osoittavat kääntymyksen aitouden. Ne syntyvät todellisen kääntymyksen seurauksena, ”hedelminä” (Matt.3:7-10.) Matt.3:8 ”Tehkää siis mielenmuutoksen mukaisia hedelmiä,”

Jeesukseen Kristukseen uskovasta on sanottu, että hänen elämänsä on ”viides evankeliumi”, jota uskosta osattomat ”lukevat”. Uskovan ulkoinen elämä todistaa sydämen muutoksesta.Ps.40: 4. ”Hän antoi minun suuhuni uuden virren, kiitoslaulun Jumalallemme. Sen näkevät monet ja pelkäävät ja turvaavat Herraan.”

• Anonyymi00090
        Anonyymi00035 kirjoitti:

>>>>>Paavali nimitti itse itsensä apostoliksi. Ei elänyt päivääkään Jeesukse seurassa eikä kuullut Jeesuksen opetuksia.<<<<
        --------
        Voi sinua evankeliumin vääristelijää. Käänny pahuudestasi Jumalan puoleen ja pyydä syntiäsi anteeksi.
        ------

• Anonyymi00092
        Anonyymi00035 kirjoitti:

>>>>Paavali oli murhamies ja yritti kiemurrella vapaaksi kieltämällä Jumalan lakien auktoriteetin<<<
        ------
        Vääristelet Jumalan sanaa. siitä joutuu kerran Jumalan edessä vastaamaan. Kuka silloin sinua puolustaa mikäli et ole Jeesuksen Kristuksen oma?
        ----
        Paavali eli Kristuksen laissa joka on rakkauden laki.

”Sillä vaikka minä olen riippumaton kaikista, olen tehnyt itseni kaikkien palvelijaksi, voittaakseni niin monta kuin suinkin, ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisia;

lain alaisille ikäänkuin lain alainen, vaikka itse en ole lain alainen, voittaakseni lain alaiset; ilman lakia oleville ikäänkuin olisin ilman lakia — vaikka en ole ilman Jumalan lakia, vaan olen Kristuksen laissa —

voittaakseni ne, jotka ovat ilman lakia; heikoille minä olen ollut heikko, voittaakseni heikot; kaikille minä olen ollut kaikkea, pelastaakseni edes muutamia.”
        ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭9‬:‭19‬-‭22‬ ‭FB38‬‬

”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".

Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”

”Käskymme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat eksyneet niistä pois ja poikenneet joutavaan jaaritteluun. He tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi vakuuttavat. Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti.

Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien

ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
        ‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭5‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi00110
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Sinutkin tuomitaan herjaajana

• Anonyymi00034

Jos pappi saarnaisi, että 80% tässä kirjassa on täyttä lööperiä, niin olisi työpaikka katkolla.

• Anonyymi00037

Jeesus piti Jumalan lait ja käskyt voimassa, ei kapinoinut Jumalaa vastaan, kuten Paavali teki.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

Matt. 12:30

Joka ei ole minun puolellani, on minua vastaan, ja joka ei yhdessä minun kanssani kokoa, se hajottaa.

• Anonyymi00088

>>>>Jeesus piti Jumalan lait ja käskyt voimassa, ei kapinoinut Jumalaa vastaan, kuten Paavali teki.<<<
        ---------
        Jeesus täytti lain. Laki vaatii täydellistä rakkautta (agape) , mutta ei anna voimaa sen toteuttamiseen käytännössä.
        Jeesus otti omaksi syykseen ihmisen rikkomuksen . Synnin palkka on kuolema.Jumalan pyhä laki vaatii kuoleman lain rikkojalle.

Jeesus kuoli ihmisen ihmisen synnin vuoksi sijais uhrina meidän syntisten ihmisten puolesta jotka ansaitsisimme lain vaatiman kuoleman eli iankaikkisrn eron Jumalasta
        Uskomalla evankeliumin ihmisen saa Jumalalta lahjaksi iankaikkisrn elämän ja Jumala yhteyden.

”Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭4‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭23‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

>>>>Jeesus piti Jumalan lait ja käskyt voimassa, ei kapinoinut Jumalaa vastaan, kuten Paavali teki.<<<
        ---------
        Jeesus täytti lain. Laki vaatii täydellistä rakkautta (agape) , mutta ei anna voimaa sen toteuttamiseen käytännössä.
        Jeesus otti omaksi syykseen ihmisen rikkomuksen . Synnin palkka on kuolema.Jumalan pyhä laki vaatii kuoleman lain rikkojalle.

Jeesus kuoli ihmisen ihmisen synnin vuoksi sijais uhrina meidän syntisten ihmisten puolesta jotka ansaitsisimme lain vaatiman kuoleman eli iankaikkisrn eron Jumalasta
        Uskomalla evankeliumin ihmisen saa Jumalalta lahjaksi iankaikkisrn elämän ja Jumala yhteyden.

”Mutta ei ainoastaan hänen tähtensä ole kirjoitettu, että se hänelle luettiin, vaan myös meidän tähtemme, joille se on luettava, kun uskomme häneen, joka kuolleista herätti Jeesuksen, meidän Herramme, joka on alttiiksi annettu meidän rikostemme tähden ja kuolleista herätetty meidän vanhurskauttamisemme tähden.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭4‬:‭23‬-‭25‬ ‭FB38‬‬

”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭23‬ ‭FB38‬‬

>>>>>”Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭23‬ ‭FB38‬‬<<<<
        ----------
        ”Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette, joko synnin palvelijoita, kuolemaksi, tahi kuuliaisuuden, vanhurskaudeksi?

Mutta kiitos Jumalalle, että te, jotka ennen olitte synnin palvelijoita, nyt olette tulleet sydämestänne kuuliaisiksi sille opin muodolle, jonka johtoon te olette annetut, ja että te synnistä vapautettuina olette tulleet vanhurskauden palvelijoiksi! Minä puhun ihmisten tavalla teidän lihanne heikkouden tähden.

Sillä niinkuin te ennen annoitte jäsenenne saastaisuuden ja laittomuuden palvelijoiksi laittomuuteen, niin antakaa nyt jäsenenne vanhurskauden palvelijoiksi pyhitykseen.

Sillä kun olitte synnin palvelijoita, niin te olitte vapaat vanhurskaudesta. Minkä hedelmän te siitä silloin saitte? Sen, jota te nyt häpeätte. Sillä sen loppu on kuolema.

Mutta nyt, kun olette synnistä vapautetut ja Jumalan palvelijoiksi tulleet, on teidän hedelmänne pyhitys, ja sen loppu on iankaikkinen elämä.

Sillä synnin palkka on kuolema, mutta Jumalan armolahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭6‬:‭15‬-‭23‬ ‭

• Anonyymi00038

1. Kun. 3:14

Ja jos vaellat minun teitäni säädösteni ja määräysteni mukaisesti, niin kuin isäsi Daavid vaelsi, minä annan sinulle pitkän iän."

Jumala heitti Paavalin Saatanan enkelin haltuun kuritettavaksi ja lopulta Roomassa surmattavaksi.

• Anonyymi00042

sekö sinun sielusi pelastaa kun Paavali kärsi marttyyrikuoleman?
        voi pyhä yksinkertaisuus!

• Anonyymi00040

Pilalle leikatut valehtelee Paavalista

• Anonyymi00041

eivät ole ottaneet armoa vastaa hävittää kristiuskoa paatuneet syytäjä sielut

• Anonyymi00043

Jeesus ei tosiaan kapinoinnut sapattia vastaan.

Voi noita harhaoppisia.

Juuri siitä joutui ristille.

• Anonyymi00044

"Vapautus laista"

Sen takia te tarvitsette Paavalin. Se portti onkin leveä.

• Anonyymi00047

Siksi sinne Pyhää Kaupunkiin ei ole mitään Paavalin porttia. Paavalin nimeä siellä ei edes mainita.

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00048

Amen tuohon. Paavali oli paha eksyttäjä.

• Anonyymi00045

En ole sellaista minä kuullut yksityisesti, enkä julkisesti. Herjaajat ovat pahoja ihmisiä, sanoisi myös Trump.

• Anonyymi00046

Isä, Poika ja Pyhä Henki yhdessä ovat.

Kaikki Kolme Jumalan Persoonaa ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin.

Ei ole erikseen mitään lievempiä "Pojan lakeja" tai "Hengen lakeja", joiden valheiden avulla ihmisiä yritetään eksyttää.

• Anonyymi00049

Pahat ihmisevät yrittävät pahoja tekoja, turhaan, sillä pimeyden synkeys on heille varattu.

• Anonyymi00050

Tässä on opatus armossa elämin ja ristin veri Golgatalla on sen purustus, VT lupaus jo alussa.

Näin ollaan irti laista.
      Kun Jumalan Henki muuttaa ihmisen sisäisesti, hyvät teot ja puhdas vaellus seuraavat itsestäänselvyytenä, jolloin ulkoista lakia ei edes tarvita hyvyyden pakottamiseen.

Hengen hedelmät – rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys ja itsensähillitseminen – osoittavat, että kristitty ei enää elä lain tuomitsevan kirjaimen alaisuudessa. Armon alla eläminen ei kuitenkaan tarkoita lupaa tehdä syntiä, vaan vapauden pitäisi luonnostaan synnyttää pyhää elämää.

Kun Jumalan Henki muuttaa ihmisen sisäisesti, hyvät teot ja puhdas vaellus seuraavat itsestäänselvyytenä, jolloin ulkoista lakia ei edes tarvita hyvyyden pakottamiseen.

• Anonyymi00051

Room. 3:31

Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Lait ja käskyt velvoittaa noudattamaan niin uskovian kuin uskomattomia ihan samalla tavalla.

Tekojen ja lakien mukaan kaikki tuomitaan.
        Ei ketään suoraan mihinkään taivaaseen temmata.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00052

<<Lait ja käskyt velvoittaa noudattamaan niin uskovian kuin uskomattomia ihan samalla tavalla.<<
      Onko lukutaitoa ja ymmärrystä? Mikä ontologinen ero?

Lakihenkisyys on saatanasta
      Kun Jumalan Henki on Jumalasta, se vapauttaa laista ja luo uuden luomuksen.

• Anonyymi00053

Sapatitit elementissään.

Mitta mikä lopputulos?

Pelkkä herjaaminen

• Anonyymi00054

Tämä näennäinen ristiriita ratkeaa, kun ymmärretään lain ja armon oikeat roolit pelastushistoriassa.
        Armo ja laki eivät taistele keskenään, vaan ne täydentävät toisiaan.

Laki toimii kuin peili, joka paljastaa ihmisen perimmäisen itsekkyyden ja syntisyyden. Se asettaa täydellisen pyhyyden vaatimuksen, jota kukaan ei pysty omassa voimassaan täyttämään.
        Laki ei siis kykene pelastamaan ketään, vaan sen tehtävä on osoittaa pelastuksen tarve ja johdattaa ihminen armoalttarille.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Tämä näennäinen ristiriita ratkeaa, kun ymmärretään lain ja armon oikeat roolit pelastushistoriassa.
        Armo ja laki eivät taistele keskenään, vaan ne täydentävät toisiaan.

Laki toimii kuin peili, joka paljastaa ihmisen perimmäisen itsekkyyden ja syntisyyden. Se asettaa täydellisen pyhyyden vaatimuksen, jota kukaan ei pysty omassa voimassaan täyttämään.
        Laki ei siis kykene pelastamaan ketään, vaan sen tehtävä on osoittaa pelastuksen tarve ja johdattaa ihminen armoalttarille.

Ratkeaa kun sspatitit luopuu harhaopistaan

• Anonyymi00056
        Anonyymi00055 kirjoitti:

Ratkeaa kun sspatitit luopuu harhaopistaan

Miksi turhennat Jeesuksen Golgatan veren?
        Ilman armoa ei kukaan pelastu omassa voimassa.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Miksi turhennat Jeesuksen Golgatan veren?
        Ilman armoa ei kukaan pelastu omassa voimassa.

Juuri se veri vapauttaa meidät lain ja synnin orjuudesta.

Ei sitä itse voi tehdä.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00057 kirjoitti:

Juuri se veri vapauttaa meidät lain ja synnin orjuudesta.

Ei sitä itse voi tehdä.

Lait on voimasa, ei ketään ole vapautettu lakien ja käskyjen noudattamiselta.

Roistot ja murhamiehet kuvittelevat, että lait ei koske heitä. Siitä ne tunnistaa.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Lait on voimasa, ei ketään ole vapautettu lakien ja käskyjen noudattamiselta.

Roistot ja murhamiehet kuvittelevat, että lait ei koske heitä. Siitä ne tunnistaa.

No se on kyllä Mooseksen Jumala, joka asuu tulivuoren sisällä 5.Moos.4:10 eteen päin löytyy, kun puhuu tulesta.

• Anonyymi00062

Lait on Jumalan siunaus, ei mikään paha asia ollenkaan. Samoin maalliset lait. Lahkolaiset eivät tunnusta niitäkään.

• Anonyymi00063

Yonky Cho tuomittiin 4 v. vankilaan. Et. Korean helluntaiseurakunnan johtaja.

• Anonyymi00064

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

• Anonyymi00066

Miten taivas, siis, avaruus katoaa?!

• Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Miten taivas, siis, avaruus katoaa?!

Ilmeisesti Jeesus oli aikamatkaaja, joka toi tiedon, mikä tapahtui 100 vuotta sitten - kaikki luonnonlait muuttuivat vain tilastollisiksi todennäköisiksi - katosivat - meillä ei ole mitään faktoja lakeja, minkä mukaan tämä maailma toimii. Mikä tahansa ilmiö on siis tieteenmukainen, koska niitä lakeja ei ole. Koko meidän todellisuus on vain hologrammi, aivot luovat meille kuvitelman todellisuudesta, jota ei siis edes ole.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Ilmeisesti Jeesus oli aikamatkaaja, joka toi tiedon, mikä tapahtui 100 vuotta sitten - kaikki luonnonlait muuttuivat vain tilastollisiksi todennäköisiksi - katosivat - meillä ei ole mitään faktoja lakeja, minkä mukaan tämä maailma toimii. Mikä tahansa ilmiö on siis tieteenmukainen, koska niitä lakeja ei ole. Koko meidän todellisuus on vain hologrammi, aivot luovat meille kuvitelman todellisuudesta, jota ei siis edes ole.

Toisinsanoen kaikki luulemamme todellisuus katosi lakien katoamisen myötä - sama mikä tuossa lauseessa on.

• Anonyymi00065

Kuka se taas Paavalia herjaa ? Lopeta ennen kun on myöhästä!

• Anonyymi00067

Sehän antifunkkis, jos kieltää Raamatun sanan.

Toisaalta Paavali valehtee, mutta kaikki lain piirrot ovat voimassa.

Tyhmintä mitä voi keksiä.

• Anonyymi00072

Siinä Raamatun tulkinta huipuissaan, että jokainen piirto on voimassa, mutta silti suurin osa on valhetta.

• Anonyymi00073
    • Anonyymi00074

Sanot, ei vaan kirjoitat, että kuulit täällä jonkun herjaavan apostoli Paavalia!?

Valehtelet!

Etkä kuullut!

• Anonyymi00076

Ei kuullut, vaan näki, miten ensin piti jokaisen lain piirron olla voimassa ja sitten piti Paavalin valehtelevan lähes kaiken.

Kyllä siinä silmät pyörähtää moisen edessä.

• Anonyymi00075

>>>>>>En ole koskaan kuullut kenenkään papin herjaavan apostoli Paavalia
      Täällä eräs vanha mies tekee niin. Huonosti hänen siinä käy.<<<<<<
      --------------
      Eihän uskova sellaista tee? Mikäli väittää olevansa kristitty niin ehkä tarpeen olisi tehdä pikaisesti parannus ja pyytää Jumalalta syntiään anteeksi Jeesuksen Kristuksen Nimessä.

Paavali oli Jumalan kutsuma ja asettama apostoli.

”Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt,”
      ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭1‬:‭1‬ ‭FB38‬‬

Apostoli Pietari kirjoitti
      ”ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut; niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista,

vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.”
      ‭‭2. Pietarin kirje‬ ‭3‬:‭15‬-‭16‬ ‭FB38‬‬
      ----------------------

Koska Sana on elävä, (Hepr.4:12,13.) ja tuottaa elämää sen vastaanottajissa. Totuuden Sana,pelastuksen evankeliumi on Jumalan voima, se ei ole todistajan tunteissa, vaan Jumalan Sanassa, jonka todistuksen kautta Jumala uudestisynnyttää ihmisen (Room.1:16,17.1.Piet.1:23-25.)

• Anonyymi00081

Oletko koskaan kuullut minkään papin lukeneen tätä jaetta, jossa Paavali sanoo nauttivansa Juutalaisten pyhien miesten joukkomurhista?

Paavali: "Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa."

• Anonyymi00084

Factat puhuu Paavalia vastaan. Siksi ne on salattu ja vaiettu niistä.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Factat puhuu Paavalia vastaan. Siksi ne on salattu ja vaiettu niistä.

Opetus on tehty korvasyyhyyn. Puhutaan sitä, mitä kuulijat haluavat kuullakin.

• Anonyymi00085

Aika jännä uskonnollinen tunnelma tulee siitä kun paasaa miten jokainen piirto on voimassa Jumalan sanassa ja perään lataa miten Paavali valehtee Jumalan sanassa ja että on murhaaja vielä kun vie sanomaa eteenpäin ja että tappaa jos joku ei usko.

Se on sitä piirto uskoa.

• Anonyymi00091

Paavalin henkiopas oli "The messenger of Satan"....Saatanan viestintuoja.

King James

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi00093

Kerta se on ensimmäinenkin...

• Anonyymi00094

Piirto usko on sinällään helppoa, ei tarvitse kun kopioida muutama kohta Raamatusta ja lisätä siihen oma huomio, joka kumoaa varsinaisen tekstin, niin usko ja pelastus on siinä. Oikeastaan mitään muuta ei tarvita, eikä muutoin millään ole mitään väliä eikä mitään muuta tarvitse oppia Pyhästä Hengestä, pelastuksesta tai mistään muustakaan, vaan ladata nuo korvasyyhykohdat toinen toistensa perään kommentoi toiset miten tahansa, niin siinä usko, joka ei voi täydellisemmäksi tulla.

Tai oikeasti se on sitä mielikuvitusuksoa mistä ateistit puhuu. Se on juuri sitä.

• Anonyymi00095

Paavali oli rehellinen hyvä mies, joka piti Jerusalemissa pyhäkoulua Juutalaisille uskovaisille miehille.

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00096

Ennen kääntymystä oli se juutalainen, joka tappoi Jeesksen sapattirikkomuksista.

Eli tavan juutalainen fariseus.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

Ennen kääntymystä oli se juutalainen, joka tappoi Jeesksen sapattirikkomuksista.

Eli tavan juutalainen fariseus.

Kaltaisesi pakanat tappoivat Jeesuksen, ei Jeesuksen veljet Juutalaiset, joita Paavali tappoi.

Luuk. 18:32-33

Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleis

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Kaltaisesi pakanat tappoivat Jeesuksen, ei Jeesuksen veljet Juutalaiset, joita Paavali tappoi.

Luuk. 18:32-33

Hänet annetaan pakanoiden käsiin, häntä pilkataan ja häpäistään ja hänen päälleen syljetään ja he ruoskivat häntä ja tappavat hänet. Mutta kolmantena päivänä hän nousee kuolleis

Paavali oli tappaja luonnoltaan, joka nauttti niistä hommista.

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Ei tehnyt koskaan todellista parannusta, ei pystynyt, koska miehessä oli
        Saatanan enkeli.

Room. 7:19

En tee sitä hyvää, mitä tahdon, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo.

• Anonyymi00099

Ei roomalaiset tienneet mitään sapatista ja siksi Pilatus pesi kätensä asiassa.

Sapatin takia Jeesuksen tappaminen oli lakihenkisten fariseusten juttu.

• Anonyymi00102

Matt. 12:5

Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä?

Jeesus oli Rabbi, jota sapatinsäännöt eivät edes koskeneet.

Joh. 1:49

Natanael sanoi: "Rabbi, sinä olet Jumalan Poika, sinä olet Israelin kuningas!"

• Anonyymi00100

Paavalin herjaaja ei voi myöntää tosiasiaa kun on sapatisti.

• Anonyymi00103

Jeesus noudatti lakeja ja oli sapatisti, kävi kerran viikossa kotikirkossaan ja maksoi kirkollisveroa. Ei ollut mikään lahkoissa hilluva hurmahenki, jotka puhuvat sekavia hurmoskieliä.

Luuk. 4:16

Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

24 Ja kun he saapuivat Kapernaumiin, tulivat temppeliveron kantajat Pietarin luo ja sanoivat: "Eikö teidän opettajanne maksa temppeliveroa?"
        25 Hän sanoi: "Maksaa"

• Anonyymi00101

Valehtelu on harhaoppisen toinen luonto.

• Anonyymi00104

Paavalikin sotkeentui Korintossa villitseviin hurmoshenkiin.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

• Anonyymi00105

Hurjaa menoa siellä Kreikan Korintossa.

1. Kor. 14:23

Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Hurjaa menoa siellä Kreikan Korintossa.

1. Kor. 14:23

Jos seurakunnan yhteisessä kokouksessa kaikki puhuisivat kielillä ja sinne tulisi ulkopuolisia tai epäuskoisia, he varmasti sanoisivat, että te olette järjiltänne.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

Kuri oli kova Korinton Sionissa.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Kuri oli kova Korinton Sionissa.

Kaikkia ei saatu kuitenkaan ojennukseen Korintossa.

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen"

• Anonyymi00108

Harhaopilla ei monissa tilanteissa ole muuta vaihtoehtoa kuin järjetön valehtelu.

Harhaoppisen omatunto on siten poltinraudalla merkitty, ettei totuus ja oikeus merkitse mitään, vaan vain samojen hokemien toistaminen.

• Anonyymi00111

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00112
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Paavalin kirkastama totuus kihahtaakin helposti päähän ja siihen voi tulla paha riippuvuus,
        jos sitä ei laimenna Jeesuksen omilla opeilla ja hänen kanssaan eläneiden oikeiden apostolien opetuksilla.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00114

Herjaajien käy huonosti, kovin huonosti.

• Anonyymi00115

peljätä Jumalaa Hänelle Kiitos ja Kunnia.

jotka pimeässä vaeltaa ei he tunne Jumalaa.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      74
      1670
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      23
      1172
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1073
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      906
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      609
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      598
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      561
    10. 70
      539
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      507
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      485
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    16. 34
      424
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe