Jeesuksen 12 apostolia? Keitä se olivat? (10.07.2026)
S24-Raamattukeskustelu
1. Valheoppia..
-------------------
Tällä palstalla näkyy toistuvasti ”siansaksaa ja puuta-heinää” kirjoituksia, joissa vääristettyä ja harhauttavaa esitystä Jeesuksen apostoleista. Tämän harhaopin jalusta on YKSI ainoa Raamatun jae:
• ”Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä .” ( Ilm 21:14)
Tuon Yhden Ainoan jakeen nojalla nämä eksyttäjät koettavat manipuloida. Koettaen buukata apostoli Paavalia pois Jeesuksen valittujen apostolien riveistä! Mutta? Kun ei edes apostoli Johannekselle ilmoitettu ( = Ilmestyskirjan kirjoittaja) mitä NIMIÄ oli tuossa listauksessa, Ilm 21:14, niin… mitä?
On otettava nyt faktat esiin UT:sta ja ihan kuin ”väännettävä rautalangasta” Raamatun Sanasta! Ok!
2. Jeesuksen 12 apostolia?
----------------------------
Jeesus valitsi itse 12 apostolia.Jeesus ITSE VALITSI ne 12, ja antoi apostolin nimen. (Kertauksen vuoksi, lue valinta itse Markus 3:13, Luukas 6:12-16)
Sitten tapahtui….
• ”Niin Saatana meni Juudaaseen, joka oli yksi niistä kahdestatoista”. (Luuk 22:3)
Jeesus vastasi heille:
• "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele. Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.” ( Luuk 6: 70-71) Sitten?
• ”Minä tein synnin kun kavalsin viattoman veren. (---) Ja hän viskasi hopearahat temppeliin, lähti sieltä, meni pois ja hirttäytyi.” ( Juudaksesta, Matt 27:4-5)
3. Jäljellä 11 apostolia, mitä sitten?
----------------------------------------------
Juudaksen nimi pyyhittiin pois. Mutta yli-innokkaat (toiset) apostolit Pietarin johdolla ryhtyivät, mihin? Siihen, mihin heillä ei ollut Jumalalta lupaa, ei kompentessia, ei oikeutta. Rupesivat valitsemaan YHTÄ apostolia Juudaksen tilalle. Homma näyttää niin huvittavalta, absurdilta kuin ikinä!
4) Mattiaan valinta ihmistason idella, ilman Jumalan käskyä ja valtuutta!
----------------------------------------------------------------------
Vertauksella voisi esittää sen näin: ( Apt 1:15-26
• ”Pojat, nyt meitin on valittava apostoli sen kavalan Juutaksen tilalle! (Pietari)
• - Oltiin niin hyvä duuniporukka, ja nyt YKSI puuttuu. Kuin olis etuhampaistossa paha aukko?- - Tehdään niinku arvonnalla. Suljettu lippuäänestys. - Niinku lottovoiton tapaan! SE johon numero osuu, on UUSI APOSTOLI meidän jengiin.”
Puuhamiehenä toimineen Pietarin esitystä ei edes arvioitu? Kaikki meni kuin putkeen.
• ” He heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle… ja hänen luettiin niiden kahdentoista apostolin joukkoon.” ( Apt 1:26)
Jokaiselle täysjärkiselle on täysin selvää, ettei Pietarilla ja apostoleilla ollut JUMALAN valtuuksia ruveta valitsemaan Jeesuksen apostolia! Se olisi yhtä absurdia, kuin….. työyhteisössä?
• - Pojat, se yksi katalikko sai kenkää pomolta. Se oli niin tärkeä ratas tässä meitin porukassa. Osasi ruuvihommat ja mutterinväännöt. Eikös vain porukalla valita uus tyyppi noihin hommiin? Ei tässä POMOA tarvita, me osataan...Mitä pomo?
• - Kuulkaas poijat! Nyt sekositte vähän pahasti. Oli ja on pelkästään minun asiani valita uusia työntekijöitä! Tälle valitsemallenne tyypille EI OLE töitä luvassa. Olen itse jo valinnut sen ketkun tilalle täysin pätevän ja osaavan henkilön….
5) Jeesuksen valinta = Juudaksen tilalle!
--------------------------------------------
Vain ja ainoastaan Herralla Jeesuksella oli suvereeni VALTA ja oikeus asettaa apostoli Juudaksen tilalle. Tämä mies, Herran valinta oli ja on Paavali. (Apt 9:1-30, Apt luvut 21-28)
Paavali oli ” valittu ätinsä kohdusta saakka” ( Gal 1:15-24) joten ei ole ihme, että saatana ja saatanan sitomat ihmiset edelleen, 2000 vuoden perästä vainoavat häntä! Mutta turhaan!
LOPUKSI
Jeesuksen 12 apostolia? Ilmestyskirjan 21:14 luvun ”Karitsan 12 apostolin nimet”?
Niiden joukossa EI VOI olla Juudaksen = ”perkeleen” (!) nimi. Ei tarvitse edes arvailla mikä nimi on hänen tilallaan!
• Heidän joukkonsa sisältää apostoli Paavalin. Muuta dokumentaarista faktaa ei ole. Ei Raamatussa, ei missään. Vääristelevät esitykset on heitettävä avaruuden mustaan aukkoon...
Jeesuksen 12 apostolia? Keitä se olivat? (10.07.2026)
66
192
Vastaukset 66
- Anonyymi00001
Apostoli Paavalista lisää asiaa 2 vuoden takaa, aloituksessa:
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18501759/paavali-apostoli----faktoja-fiktioiden-sijaan!--(3-6-2024)- Anonyymi00060
Paavali ei kumoudu
- Anonyymi00062
Anonyymi00060 kirjoitti:
Paavali ei kumoudu
ei ei
- Anonyymi00064
Anonyymi00060 kirjoitti:
Paavali ei kumoudu
SElvää asiaa
- Anonyymi00002
JEESUS ITSE valitsi Paavalin Juudaksen tilalle. Tässä Raamatun Sanan valoa. Vuodelta 2024. https://keskustelu.suomi24.fi/t/18504681/jeesus-valitsi-paavalin-apostoliksi-juudaksen-tilalle--(6-6-2024)
- Anonyymi00004
Valehtelet!
- Anonyymi00007
Anonyymi00004 kirjoitti:
Valehtelet!
Lue aloitus, ja lue paremmin UT:n, Raamatun sanoja. Niin jos järkikulta pelittää, niin huomaat että JEESUS ei valinnut Mattiasta apostoliksi.
Mutta, kun suuri osa maailman 2, 5 mijardista krisitystä tämän faktan ymmärtää, niin .... saa sitä inistä pötyä hyttysen äänellä!
Raamattu ei valehtele. Eikä ne ihmiset jotka ottaa todesta Sanaa!
Totuus ei pala tulessakaan.
Mutta valheet palavat poroksi Totuuden Sanan tulessa...
So what? - Anonyymi00056
Anonyymi00004 kirjoitti:
Valehtelet!
Eipä valehtele.
- Anonyymi00057
Anonyymi00007 kirjoitti:
Lue aloitus, ja lue paremmin UT:n, Raamatun sanoja. Niin jos järkikulta pelittää, niin huomaat että JEESUS ei valinnut Mattiasta apostoliksi.
Mutta, kun suuri osa maailman 2, 5 mijardista krisitystä tämän faktan ymmärtää, niin .... saa sitä inistä pötyä hyttysen äänellä!
Raamattu ei valehtele. Eikä ne ihmiset jotka ottaa todesta Sanaa!
Totuus ei pala tulessakaan.
Mutta valheet palavat poroksi Totuuden Sanan tulessa...
So what?Niinpä. Valheet saavat palaa ja palavatkin.
- Anonyymi00059
ok.
- Anonyymi00063
paavali oli
- Anonyymi00003
Apostolien teot 1:
21 Niin pitää siis yhden niistä miehistä, jotka ovat vaeltaneet meidän kanssamme kaiken sen ajan, jona Herra Jeesus kävi sisälle ja ulos meidän tykönämme,
22 Johanneksen kasteesta alkaen hamaan siihen päivään, jona hänet meiltä otettiin ylös, tuleman hänen ylösnousemisensa todistajaksi meidän kanssamme."
23 Ja he asettivat ehdolle kaksi, Joosefin, jota kutsuttiin Barsabbaaksi, lisänimeltä Justukseksi, ja Mattiaan.
24 Ja he rukoilivat ja sanoivat: "Herra, sinä, joka kaikkien sydämet tunnet, osoita, kummanko näistä kahdesta sinä olet valinnut
25 ottamaan sen paikan tässä palveluksessa ja apostolinvirassa, josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
26 Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.- Anonyymi00005
MATTIAS nyt ei vain ollut JEESUKSEN ITSENSÄ valitsema apostoli.
Hyvä että Luukas, Apostolien tekojen kirjoittaja kertoo keissin siitä!!
Vertauksella voisi esittää sen näin: ( Apt 1:15-26
• ”Pojat, nyt meitin on valittava apostoli sen kavalan Juutaksen tilalle! (Pietari)
• - Oltiin niin hyvä duuniporukka, ja nyt YKSI puuttuu. Kuin olis etuhampaistossa paha aukko?- - Tehdään niinku arvonnalla. Suljettu lippuäänestys. - Niinku lottovoiton tapaan! SE johon numero osuu, on UUSI APOSTOLI meidän jengiin.”
Puuhamiehenä toimineen Pietarin esitystä ei edes arvioitu? Kaikki meni kuin putkeen.
• ” He heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle… ja hänen luettiin niiden kahdentoista apostolin joukkoon.” ( Apt 1:26)
Jokaiselle täysjärkiselle on täysin selvää, ettei Pietarilla ja apostoleilla ollut JUMALAN valtuuksia ruveta valitsemaan Jeesuksen apostolia! Se olisi yhtä absurdia, kuin….. työyhteisössä? - Anonyymi00008
Tuo oli sitä ihmistason puuhaa, Pietarin johdolla!
- Anonyymi00006
Tupu, Hupu ja Lupu ja yhdeksän tuntematonta peesaajaa, huhut kuitenkin tarjoaa Hessua ja Mikkiä mukaan, mutta sitä ei olla vahvistettu.
- Anonyymi00009
Hyvin sanottu. On säälittävää että jotkut tuputtaa epätosia juttuja Jeesuksen apostoleista. Jokainen lukutaitoinen ja normiymmärryksellä OSAA lukea ja nähdä, KENET Jeesus valitsi Juudaan tilalle.
SIKSI paholainen vihaa ja hermostuu, ja sen palkolliset.
Jeesus ilmoitti sen Paavalille ( Saulus tarsolainen) jo KUTSUN yhteydessä. Lue Apt 9:15-16.
Rankka työ, rankat "luontaisedut".
Mutta jokainen totinen uskova KIITTÄÄ siitä Jumala, että Jeesus valitsi pätevimmän ihmisen tuona aikana - rakentamaan kristinuskon perusasioita...
Amen.
Ylistetty olkoon Herra!
- Anonyymi00010
Ihan hyvä, että Luukas kirjoitti siitä, miten Pietarin johdolla koetettiin ympätä Mattiasa Jeesuksen apostolien joukkoon! Se valaisee ihmistason touhua.
Jeesus EI OLLUT antanut tuollaista hommaa heille.
Ne oppillaat olivat LIIAN innokkaita asioihin, jotka kuuluivat VAIn suvereeniin Jumalan Hallintosektoriin.
Jeesuken pitä tehdä kurinpalautus? Joo.
Lue siitä Apt 1:6--8.
Jumalan hallinto? Ihmisten osa ja tehtävät? - Anonyymi00011
Paavali oli valheapostoli.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?- Anonyymi00033
Koko sivistynyt maailma on tiennyt että Paavali oli OIKEA Jeesuksen apostoli. Mutta sääli sinua tulee, kun koetat perätöntä mustausta Paavalista....
No, koeta nyt lisää. Kyllä se valtamerikin hiukan muuttuu kun pikkuisella lusikalla joku sitä koettaa tyhjentää-..
Smile:))
- Anonyymi00012
Paavali ei ole oikea apostoli, ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, ei nähnyt häntä eikä kuullut mitään Jeesuksen opetuksia. Keksi omia oppejaan.
- Anonyymi00034
Sinä keksit omia oppejasi, tunnetaan ne jo!
- Anonyymi00013
Paavalin henkiopas oli Saatanan enkeli, mitä ei olette pois rukouksista huolimatta.
2. Kor. 12:7
And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.- Anonyymi00014
2. Kor. 12:8
Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me. - Anonyymi00015
Anonyymi00014 kirjoitti:
For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.Room. 7:20
Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.
- Anonyymi00016
Se nyt vain on asioita mistä ei tarvitse edes keskustella jos uskoo kristinuskon mukaa, että Paavali on pakanoiden apostoli.
Jos nöin ei ole, kannattaa Raamattu heittää roskakoriin.- Anonyymi00017
Vain Korintossa joukko pakanoita piti Paavalia omana apostolinaan, koska hän levitti omia oppejaan ns. "Paavalismia".
1. Kor. 9:2
Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.
Kristuksen apostoli Paavali ei ole.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
- Anonyymi00018
Suurin osa Korintossakaan ei hyväksynyt Paavalia oikeaksi apostolikseen.
1. Kor. 1:12
Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen". [Keefas on Pietarin arameankielinen nimi.]- Anonyymi00021
Paavali sai sisälleen Saatanan demonin. Paha äkkikuolema Roomassa. Ei siihen liittynyt mitään armoa.
- Anonyymi00019
Jeesuksen ja oikeiden apostoleiden opetus ei kelvannut Paavalille, siksi hän kehitti omia uusia oppejaan.
Muuttuneet olosuhteet vaativat lisäopastusta, niinpä Paavalin nimissä laadittiin uusia teoksia. Tätä kirjallisuutta kutsutaan Paavalin koulukunnan kirjallisuudeksi eli deuteropaavalilaiseksi kirjallisuudeksi (antiikin kreikan sanasta ’deuteros’, lit. ’toinen’; sittemmin myös ’toissijainen’ ja ’jatke’). Antiikin aikana toisen nimissä julkaiseminen eli pseudepigrafia oli täysin hyväksyttävää eikä se vaikuttanut tekstin arvovaltaan. Todennäköisesti lukijat usein tiesivät, että kyse ei ollut aidosta historiallisesta tekstistä. Sitä luettiin, mikäli tekstin kirjoittajaksi mainittiin arvovaltainen henkilö ja mikäli teksti oli vakuuttavaa.[2]- Anonyymi00020
Ajoittain myös heprealaiskirje on laskettu Paavalin kirjeeksi. Jo varhaiskristillisenä aikana sen päätyminen Uuden testamentin kaanoniin oli epävarmaa. Teoksen pelasti uskomus, että kirje oli Paavalin kirjoittama vaikka tekstissä itsessään ei ole tällaista väitettä[6]. Heprealaiskirjeen taidokas ja puhdas kreikan kieli poikkeaa aidoista Paavalin kirjeissä käytetystä kielestä.
Jeesus on joulupukki.🎅
Apostolit=tonttuja.🧑🎄🧑🎄🧑🎄🧑🎄🧑🎄🧑🎄🧑🎄🧑🎄🧑🎄🧑🎄🧑🎄🧑🎄
Syvällisintä sympoliikkaa.🎄
Case closed.👍- Anonyymi00022
Jeesus oli uskoltaan Juutalainen loppuun asti, eikä hyväksynyt muita oppeja.
Ilm. 14:12
Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.- Anonyymi00023
Paavali kehitti täysin eri uskonnon, jossa Jumalan lait ja käskyt kumottiin ja kuopattiin.
Jeesus on asiasta eri mieltä.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. - Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Paavali kehitti täysin eri uskonnon, jossa Jumalan lait ja käskyt kumottiin ja kuopattiin.
Jeesus on asiasta eri mieltä.
Matt. 5:18
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.Paavalilla oli rikollinen tausta, osallisuus Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmiin.
Niin toki hän yritti kehittää opin, jossa lait kumottaisiin tai niille annetaan väärä merkitys.
- Anonyymi00025
Jeesus lähetti lisää lainopettajia, mutta Paavalin kannattajat tappoivat heidät.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi00026
Lakia korostetaan kun kilvan haukutaan Paavalia.
Sapatistien askelmerkit.
Meillä on käskyt ja herjaaminen. - Anonyymi00027
Kyllä kelpasi Paavalille lainkohdat, kun kyse oli naisten alistamisesta.
1. Kor. 14:34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.- Anonyymi00028
Paavali käytti kaikki keinot naisten alistamiseksi ja vaientamiseksi,
Mutta kun tuli puhe Stefanoksen murhasta ja monen muun Juutalaisen pyhän miehen joukkosurmista, mihin oli osallinen, ei puhuttu mistään lainkohdista. Silloin vedottiin Jumalan armoon ja rakkauteen.
- Anonyymi00029
Pietari opetti oikein, että seurakuntalaiset joutuvat tilille omista synneistään lakien perusteella.
1. Piet. 1:17
Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.- Anonyymi00030
Jaak.2:24 " Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella."
- Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Jaak.2:24 " Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella."
Teot alkavat Raamstun sanan mitätätöimisillä.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Teot alkavat Raamstun sanan mitätätöimisillä.
Jaakob on Jeesuksen veli ja Jerusalemin seurakunnan johtaja. Ei mikään Tarsolainen murhamies.
- Anonyymi00035
Tuttu juttu taas!
Paavalia sättivät saatanalliset säkeet.
Kuin oksennusta, ripulia.
Mutta turhaa on!
Ihan Turhaa. naurettavaa vouhkaamista.
No, saatana ei lepää se koettaa viimeiseen saakka taistella Jumalaa ja totuutta vastaan. - Anonyymi00036
- Anonyymi00037
Ei varmaankaan tarkoita, etyä Paavalia pitää herjata.
- Anonyymi00038
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ei varmaankaan tarkoita, etyä Paavalia pitää herjata.
Jumalakin nauraa lakien ja käskyjen kieltäville väärämielisille, jotka opettavat, että lait ja käskyt on kumottu ja nyt vaan eletään pelkkien henkien pillin mukaan vapaasti kuin ellun kanat.
"Me heitämme pois ikeemme, katkomme orjuuden kahleet!"
Hän, joka hallitsee taivaassa, nauraa, Herra pilkkaa heitä.
- Anonyymi00039
Raamattu varoittaa ns. vapaiden suuntien opeista.
2. Piet. 2:19
He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. - Anonyymi00040
Paavali - Oikea Jeesuksen apostoli!
https://keskustelu.suomi24.fi/t/19463461/paavali-oli-oikea-apostoli-amen! - Anonyymi00041
”Jumala käytti Paavalia: vainoojasta tuli evankeliumin julistaja – ja vieläpä paras julistaja. Herra Jeesus oli opettanut häntä Damaskoksen tiellä, ja hän muuttui täysin pyhäksi mieheksi.”
Nuhteli Pietarin takaisin evankeliumin oikealle tielle.- Anonyymi00046
Paavalissa oli demoni asuvaisena, ei kelpaa oikeaksi apostoliksi.
- Anonyymi00042
Paavalin muuttuminen oli niin täydellistä, ettei hän säästellyt itseään eikä kumartanut ihmisiä, vaan puolusti evankeliumin puhtautta tinkimättömästi. Kun itse apostoli Pietari lankesi pelon vuoksi tekopyhyyteen ja alkoi vetäytyä pakanakristittyjen seurasta, Paavali ei vaiennut. Hän nuhteli Pietaria julkisesti ja palautti hänet takaisin evankeliumin oikealle tielle, sillä kukaan ei saanut hämärtää sitä totuutta, että ihminen pelastuu pelkästä armosta, ei lain teoista.
- Anonyymi00043
Tämä entinen vainooja, josta tuli pakanoiden apostoli, osoitti teoillaan, mitä aito pyhitys ja Jumalan voima saavat ihmisessä aikaan. Hän ei saarnannut vain sanoilla, vaan kantoi Jeesuksen haavoja omassa ruumiissaan ja perusti seurakuntia ympäri silloista maailmaa. Paavalin kautta Jumala osoitti, että kaikkein kovinkin sydän voi murtua taivaallisen valon edessä ja muuttua puhtaaksi, vilpittömäksi aseeksi Jumalan valtakunnan työhön.
- Anonyymi00044
Joka herjaa Paavalia, Jumala nauraa sille.
Sille kaiken laittomuuden tekijälle.- Anonyymi00045
Paavalin kautta Jumala osoitti, että kaikkein kovinkin sydän voi murtua taivaallisen valon edessä ja muuttua puhtaaksi, vilpittömäksi aseeksi Jumalan valtakunnan työhön.
- Anonyymi00047
Anonyymi00045 kirjoitti:
Paavalin kautta Jumala osoitti, että kaikkein kovinkin sydän voi murtua taivaallisen valon edessä ja muuttua puhtaaksi, vilpittömäksi aseeksi Jumalan valtakunnan työhön.
Paavali teki syntiä loppuun asti, koska miehessä asusteli Saatanan enkeli.
- Anonyymi00050
Anonyymi00047 kirjoitti:
Paavali teki syntiä loppuun asti, koska miehessä asusteli Saatanan enkeli.
Demonia ei otettu pois Paavalista rukouksista huolimatta.
Paavali ei mahtanut mitään hänessä asuneelle väkevälle demonille=pistimelle.
Saul, Saul,turha on sinun potkia pistintä vastaan.
- Anonyymi00048
Paavali oli tyypillinen valheapostoli, joita oli satoja samanlaisia.
Room. 3:7
Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?- Anonyymi00049
Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä. - Anonyymi00051
Osaatko lukea nyt ja ymmärtää?
Tässä raamatunkohdassa Paavali esittää kärjistetyn vasta-argumentin tai herjaavan kysymyksen, jota jotkut hänen vastustajansa käyttivät häntä ja evankeliumia vastaan.
Tekstillä tarkoitetaan ihmisen syntistä, usein hyvin kieroutunutta logiikkaa: jos ihmisen pahuus, valheellisuus ja epäonnistuminen kerran loppujen lopuksi vain korostavat Jumalan täydellisyyttä, hyvyyttä ja armoa, niin eikö ihmisen synti silloin teekin Jumalalle ikään kuin palveluksen? Tämän ajattelutavan mukaan ihminen voisi kysyä, miksi Jumala edes tuomitsee ketään syntisenä, jos synti kerran kirkastaa Jumalan totuutta kontrastin avulla.
Paavali kuitenkin paljastaa tämän ajatusmallin vaarallisuuden ja moraalittomuuden. Hän tekee selväksi, ettei kukaan voi puolustella synnin tekemistä sillä verukkeella, että se saa Jumalan armon näyttämään suuremmalta. Seuraavissa jakeissa hän toteaa suoraan, että sellainen ajattelu – ”tehkäämme pahaa, jotta siitä seuraisi hyvää” – on tuomittavaa ja johtaa harhaan. Jumalan pyhyys ja armo eivät koskaan oikeuta ihmistä elämään valheessa.
- Anonyymi00052
Seuraavissa jakeissa hän toteaa suoraan, että sellainen ajattelu – ”tehkäämme pahaa, jotta siitä seuraisi hyvää” – on tuomittavaa ja johtaa harhaan. Jumalan pyhyys ja armo eivät koskaan oikeuta ihmistä elämään valheessa.
- Anonyymi00065
JA SE PYHYYS KA ARMO OLI, MIKÄ?
- Anonyymi00053
Aloitus on tarpeen.
- Anonyymi00054
Kyllä tarpeen on.
- Anonyymi00055
Ihme höpötystä.
- Anonyymi00066
Anonyymi00055 kirjoitti:
Ihme höpötystä.
Se on sitä, kun ratkotaan verellä valkaistu vaate palasiksi, ja otetaan jostain kohtaa yksi sentin mittainen langan pätkä, ja kinataan onko se sentti vai puolitoista, värin ei niin väliä.
- Anonyymi00067
Paavalin herjaaminen ja väheksyminen on eksytys, joka on aina ollut ja tulee aina olemaan. Turhaan sitä vastaan edes asettuu, antaa torveloiden vain toistella noita samoja jakeitaan ja valeitaan siitä mitä ne tarkoittavat.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741660- 231162
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as321073Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu134906Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189816- 64694
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo192609On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79598- 49541
- 69530
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32518- 55507
- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28432- 34424
- 33423
- 40417
- 16409
- 82398