Paavali ei ollut edes ehdolla APOSTOLIN VIRKAAN.

Anonyymi-ap

Apt.1
Juudaksen tilalle valitaan Mattias
15 Eräänä päivänä, kun opetuslapsia oli koolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan.
16 Hän sanoi: "Veljet! Sen kirjoitusten sanan oli käytävä toteen, jonka Pyhä Henki Daavidin suulla oli ennalta Juudaksesta lausunut -- tuosta miehestä, joka ryhtyi oppaaksi Jeesuksen vangitsijoille. [Ps. 41:10, 55:14; Mark. 14:21 | Luuk. 22:47]
17 Hän kuului meidän joukkoomme ja oli saanut osalleen palvelutehtävän niin kuin mekin.
18 Petoksensa palkalla hän hankki itselleen kappaleen maata, mutta sitten hän syöksyi päistikkaa alas, niin että hänen vatsansa halkesi ja sisälmykset pursuivat ulos." [Matt. 27:3-5; Luuk. 22:5]
19 -- Tämä tuli yleisesti tiedoksi Jerusalemissa, ja niin se paikka sai heidän kielellään nimen Hakeldama, Veripelto. [Matt. 27:6-10]
20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
25 astumaan tähän palvelutehtävään ja APOSTOLIN VIRKAAN, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

101

91

Vastaukset 101

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kristuksen apostolit 12 miestä elivät Jeesuksen seurassa, kuulivat Jeesukselta suoraan opetukset, näkivät Jeesuksen tekemät oikeat ihmeet, Jeesuksen kärsimykset, ristiinnaulitsemisen, kuoleman, ylösnousemuksen ja taivaaseen nousemuksen.

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

• Anonyymi00002

Mitä sitten?

• Anonyymi00003

Apostoleja olivat kaikki ne jotka olivat lähetetyt viemään evankeliumia eteenpäin.

Myös Paavali, Barnabas, ja Silas olivat apostoleja, tyulipa niitä vielä muitakin Korinttoon sotkemaan Paavalin työtä.

• Anonyymi00004

OIkeita Kristuksen apostoleita oli vain 12 miestä. Ei yhtään enempää.

Kaikki muut itsensä "apostoliksi" julistaneet ovat valheapostoleita.

"Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi."

• Anonyymi00012
        Anonyymi00004 kirjoitti:

"Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi."

Se joka valittiin arvalla ei ollut alkuperäinen, Juudas oli. Juudas tappoi itsensä.
        10 muuta kuoli väkivaltaisesti ja Johannes koki luonnollisen kuoleman vanhana.

Kaikki muut ovat valheapostoleja, kannattaa perehtyä siis Jumalan sanaan yksin eikä kuunnella mitään saarnamiehiä koska kaikki apostolien jälkeen tulleet tähän päivään asti ovat valheapostoleja ja huijareita jotka levittävät väärin Jumalan sanaa.
        Unohda Paavalin kirjeet koska Paavali oli valheapostoli. Puretaan seurakunnat koska niiden toiminta nykymuodossa perustuu Paavalin kirjeisiin ja perutaan häät.

Sittenkö on hyvä? Tapetaan kristinusko, sitähän te haluatte vai mikä mättää?

Korotetaan Juudas, koska hän teki vaikeimman työn, petti Jeesuksen.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Oliko siellä Juudas Iskariotin nimi perustuksessa?

Ja oliko porteissa Joosefin nimi, vai hänen poikiensa nimet: Manasse ja Efraim?

Minun laskujeni mukaan silloin on 13 sukukuntaa.

Eiköhän ole kyse näystä, eikä todellisuudesta!

Apostoli oli jokainen, joka oli lähetetty evankeliumia julistamaan. Niitä oli useita.Paavalikin sanoi, että hänen työssänsä näkyi apostolin tuntomerkit.

Room.1:1 1.Kor.1:1 2.Kor.1:1 Gal.1:1 y.m.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Se joka valittiin arvalla ei ollut alkuperäinen, Juudas oli. Juudas tappoi itsensä.
        10 muuta kuoli väkivaltaisesti ja Johannes koki luonnollisen kuoleman vanhana.

Kaikki muut ovat valheapostoleja, kannattaa perehtyä siis Jumalan sanaan yksin eikä kuunnella mitään saarnamiehiä koska kaikki apostolien jälkeen tulleet tähän päivään asti ovat valheapostoleja ja huijareita jotka levittävät väärin Jumalan sanaa.
        Unohda Paavalin kirjeet koska Paavali oli valheapostoli. Puretaan seurakunnat koska niiden toiminta nykymuodossa perustuu Paavalin kirjeisiin ja perutaan häät.

Sittenkö on hyvä? Tapetaan kristinusko, sitähän te haluatte vai mikä mättää?

Korotetaan Juudas, koska hän teki vaikeimman työn, petti Jeesuksen.

Ilmestyskirja on Jeesuksen viimeinen ilmoitus ihmiskunnalle.

• Anonyymi00005

Paavali käytti usein tunnontuskissaan passiivilauseita ja kolmatta persoonaa, mutta tarkoitti sillä itseään.

2. Tess. 2:11-12

Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen, että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

• Anonyymi00017

Sinä olet sitä mieltä, että Paavali kirjoittaa itsestään, kun varoitti eksyttäjistä. Mielenkiintoinen näkökulma, täytyy myöntää. Damaskon tiellä tapahtunut kohtaaminen Herran kanssa oli varmaan myös keksitty juttu ja salajuoni pirun toimesta ja perkele lähetti Ananias nimisen miehen Saulin luokse. Tämä kaikki ja myös Paavalin kirjeet ovat siis eksytystä ja me jotka niihin uskomme olemme kaikki joutuneet eksyksiin ja vain te harvat tiedätte totuuden mihin yritätte meidät eksytetyt johdattaa. Ei uppoa minuun ja tuskin moneen muuhunkaan. Viimeajat on mennyt Paavalin haukkumiseen seuraavaksi palataan varmaan uudelleen tähän kastekysymykseen se on nimittäin jäänyt vähän unholaan viimeaikoina.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Sinä olet sitä mieltä, että Paavali kirjoittaa itsestään, kun varoitti eksyttäjistä. Mielenkiintoinen näkökulma, täytyy myöntää. Damaskon tiellä tapahtunut kohtaaminen Herran kanssa oli varmaan myös keksitty juttu ja salajuoni pirun toimesta ja perkele lähetti Ananias nimisen miehen Saulin luokse. Tämä kaikki ja myös Paavalin kirjeet ovat siis eksytystä ja me jotka niihin uskomme olemme kaikki joutuneet eksyksiin ja vain te harvat tiedätte totuuden mihin yritätte meidät eksytetyt johdattaa. Ei uppoa minuun ja tuskin moneen muuhunkaan. Viimeajat on mennyt Paavalin haukkumiseen seuraavaksi palataan varmaan uudelleen tähän kastekysymykseen se on nimittäin jäänyt vähän unholaan viimeaikoina.

Monet kohtasi valejeesuksen.

Paavali kohtasi Damaskontiellä Saatanan, joka vain esiintyi Jeesuksena "Minä se olen...

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

• Anonyymi00006

Oikeita apostoleita oli 12 ja niistäkin yksi kavaltaja, yksi Jeesuksen kieltäjä, yksi epäilijä ja varmasti muissakin herjattavia valuvikoja.

Ei kun herjaamaan.

• Anonyymi00009

Saulus Tarsolainen oli Roomanvallan palkkamurhaaja, osallisen useista pyhien Juutalaisten miesten joukkosurmista. Piilotteleli väärällä nimellä "Paavali" kymmenisen vuotta, ettei olisi saatu kiinni murhista.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Saulus Tarsolainen oli Roomanvallan palkkamurhaaja, osallisen useista pyhien Juutalaisten miesten joukkosurmista. Piilotteleli väärällä nimellä "Paavali" kymmenisen vuotta, ettei olisi saatu kiinni murhista.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

APOSTOLIEN TEOT LUKU. 21
        [28] ja huusivat: "Israelin miehet, auttakaa! Tämä on se mies, joka kaikkialla opettaa kaikkia ihmisiä meidän kansaamme ja lakiamme ja tätä paikkaa vastaan, onpa vielä tuonut kreikkalaisia pyhäkköönkin ja saastuttanut tämän pyhän paikan."

Tässä on se syy miksi Paavali vangittiin ei se, että hän oli ruoskituttanut muita ym. mitä hän oli tehnyt Jeesukseen uskovia vastaan.

• Anonyymi00007

Raamatun mukaan oikeiden ja väärien profeettojen suhde on 1:450.

Sama suhdeluku pätee myös oikeiden ja väärien apostoleiden määrään.

Kun oikeita apostoleita oli vain 12 kpl, niin vääriä apostoleita oli

450 x 12 = 5400 väärää apostolia.

• Anonyymi00008

Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.

Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.

Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

• Anonyymi00019

Mistä tämä suhdeluku löytyy? itse en osaa Raamattua niin hyvin, että tietäisin mihin kyseinen luku perustuu mutta jos se on Raamatusta saatavilla oleva tieto kirjoitatko mistä se löytyy.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Mistä tämä suhdeluku löytyy? itse en osaa Raamattua niin hyvin, että tietäisin mihin kyseinen luku perustuu mutta jos se on Raamatusta saatavilla oleva tieto kirjoitatko mistä se löytyy.

1. Kun. 18:22

Elia sanoi silloin kansalle: "Minä yksin olen jäänyt jäljelle Herran profeetoista, kun taas Baalin profeettoja on neljäsataaviisikymmentä. [1. Kun. 19:10]

• Anonyymi00011

15 Eräänä päivänä, kun opetuslapsia oli koolla noin satakaksikymmentä, Pietari nousi puhumaan.

Paikalla oli noin 120 opetuslasta ja heidän joukostaan valittiin 2 joista toinen valittiin arvan tuloksen perusteella. Eli ensin suoritettiin karsinta näiden yhdentoista jäljelle jääneen toimesta. Siinä vaiheessa ihminen otti päätösvallan itselleen koska kaikilla ei ollut edes mahdollisuutta päästä kyseiseen virkaan.

Helmasta pudistellen arpa heitetään, mutta Herralta tulee aina sen ratkaisu.

• Anonyymi00052

Oikeat apostolit elivät Jeesuksen kanssa monta vuotta ja kuulivat Jeesuksen opetukset.

Paavali ei siihen joukkoon kuulu.

• Anonyymi00013

Paavali oli Roomanvalllan palkkamurhaaja, ei mikään oikea apostoli, vaan valeapostoli,
      joka sai henkioppaakseen Saatanan enkelin.

King James käännöksen mukaan pääpirun viestinnän ammattilaisen,(The messenger of Satan), jota ei otettu pois ollenkaan. Kaikki viittaa siihen, että Paavali kohtasi Saatanan matkalla Syyrian pääkaupunkiin Damaskokseen. Hevoset säikähti,
      ja sokaistuminen viittaa siihen.

Luuk. 10:18

Jeesus sanoi heille: "Minä näin, kuinka Saatana sinkoutui taivaasta kuin salama."

• Anonyymi00014

Juudaksen jälkeen vapautuneeseen apostolin virkaan oli vain kaksi 2 viran kelpoisuusehdot täyttävää hakijaa, joiden keskuudesta valinta piti tehdä.

Apt.1
      20 "Jo Psalmien kirjassa sanotaan: 'Jääköön hänen asuinsijansa autioksi, älköön siinä kukaan asuko', ja: 'Ottakoon toinen hänen kaitsijantehtävänsä.' [Ps. 69:26, 109:8]
      21 Siispä on nyt valittava yksi niistä miehistä, jotka ovat kulkeneet kanssamme koko sen ajan, jolloin Herra Jeesus eli ja vaikutti meidän keskuudessamme,
      22 siitä alkaen, kun Johannes hänet kastoi, aina siihen päivään, jona hänet otettiin luotamme taivaaseen. Yksi heistä olkoon hänen ylösnousemuksensa todistajana yhdessä meidän kanssamme." [Luuk. 24:48+]
      23 Ehdolle pantiin kaksi miestä: Joosef Barsabbas, toiselta nimeltään Justus, sekä Mattias.
      24 Sitten kaikki rukoilivat: "Herra, sinä joka tunnet kaikkien sydämet, ilmoita, kumman näistä kahdesta olet valinnut [Luuk. 16:15+ | Sananl. 16:33]
      25 astumaan tähän palvelutehtävään ja APOSTOLIN VIRKAAN, josta Juudas luopui mennäkseen sinne, minne kuului."
      26 Sen jälkeen he heittivät miehistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiakselle. Näin hänet valittiin ja liitettiin kahdentenatoista apostolien joukkoon.

• Anonyymi00015

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä.

• Anonyymi00016

Kaikki ne ovat herjattavia apostoleita

Hyvä niitä herjata eikä aina amerikan homoja.

• Anonyymi00020

Paavalin opetuksia ei saanut arvostella, tai huonosti kävi.

Saatanan enkeli antoi Paavalilla valtavat fyysiset voimat ja nyrkkeilijän lahjat.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Nyrkkeily on Rooman gladiaattoreiden opettama tappolaji siihen aikaan.

• Anonyymi00022

Jeesus varoitti oikeita apostoleitaan hänen taivaaseen menon jälkeen ilmestyvistä valejeesuksista, Damaskontien henkijeesuksista ja Paavalin kaltaisista uusista julistajista, jotka ovat valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.

Matt.24:24 "Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin."

• Anonyymi00023

Paavali kohtasi Saatanan matkalla Syyrian pääkaupunkiin Damaskokseen.

"Minä olen Jeesus, jota sinä vainoat"

Mark. 13:6

Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä se olen', ja eksyttävät monia.

• Anonyymi00024

Demoni sanoi murhamies Saulus Tarsolaiselle...

"Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan...pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, eli samaa tarkoittava sana.

Ap. t. 26:14

Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

Kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta. Ei edes haamua.

sillä "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla"

• Anonyymi00026
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Demoni sanoi murhamies Saulus Tarsolaiselle...

"Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan...pistin on Saatanan enkelistä käytetty synonyymi, eli samaa tarkoittava sana.

Ap. t. 26:14

Me kaikki kaaduimme maahan, ja minä kuulin äänen sanovan heprean kielellä: 'Saul, Saul, miksi vainoat minua? Paha sinun on potkia pistintä vastaan.'

Kukaan ei nähnyt mitään Jeesusta. Ei edes haamua.

sillä "jokainen asia on vahvistettava kahden tai kolmen todistajan sanalla"

Paavali oli murharyhmän johtaja. Ei kelvollinen apostoliksi missään tapauksessa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Paavali oli murharyhmän johtaja. Ei kelvollinen apostoliksi missään tapauksessa.

Ilm. 22:15

Ulkopuolelle jäävät koirat ja noidat, irstailijat, murhaajat ja epäjumalien palvelijat ja kaikki, jotka rakastavat valhetta ja noudattavat sitä.

• Anonyymi00028

Sapatistit herjaavat Paavalia ja sanovat että hänen teksteistään 80% on valetta siksi, että siten Paavali saadaan sopimaan heidän lakihenkisyyteensä. He voivat karsia pois kaikki Pyhään Henkeen ja Hengen elämään liittyvät asiat ja jättää vain ne, joissa laki mainitaan.

Siitä vih,a antiseminismi, Paavalia kohtaan sikiää.

• Anonyymi00029

Jeesusta meidän on uskominen.

Näin se vaan on, että Jeesus ei tunnusta Paavalia omaksi apostolikseen.

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00030

Tällä ei ole mitään merkitystä, että ketkä ovat Paavalin opetuslapsia opissa, jonka jumaluutta Jeesus on kirjoitettu sanomaan Saatanaksi ja valheen isäksi Joh.8.

Tämäkin kohta on tietysti luotu vain sen vuoksi, että tulee ilmi, että miten moni USKOO JEESUSTA, jota uskoja väittää hänet pelastaneeksi Jumalaksi.

• Anonyymi00031

Todellisuudessa raamatun tarina ryvettää uskojansa täysin arvottomaksi takinkääntäjäksi.

• Anonyymi00032

Kun Paavalia pilkkaa se koskee jumalaa ja pilkkaaja välille syntyy aina vaan suurempi kuilu ja paatumus kasvaa loputtomiin Jumalasta

Lue tarkasti!1:11 jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu. Siis Paavali.

2 Timoteus: 1:9 hän, joka on meidät pelastanut ja kutsunut pyhällä kutsumuksella, ei meidän tekojemme mukaan, vaan oman aivoituksensa ja armonsa mukaan, joka meille on annettu Kristuksessa Jeesuksessa ennen ikuisia aikoja,
      1:10 mutta nyt ilmi saatettu meidän Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen ilmestymisen kautta, joka kukisti kuoleman ja toi valoon elämän ja katoamattomuuden evankeliumin kautta,1:11 jonka julistajaksi ja apostoliksi ja opettajaksi minä olen asetettu.

Paavali opettaa kirjeissään, että sopimattomuuksiin ja vääryyteen on puututtava, mutta nuhtelemisen tavan on heijastettava Kristuksen rakkautta. Hänen mukaansa nuhtelun tarkoituksena ei ole koskaan toisen nolaaminen tai tuhoaminen, vaan eksyneen veljen tai sisaren voittaminen takaisin oikealle tielle. Puhuttelun sävyn tulee olla lempeä ja asiallinen, jotta kuulija voisi ottaa neuvon vastaan.

• Anonyymi00033

Hullut kun lyövät viisaat päänsä yhteen, niin sopa tulee soppa.

• Anonyymi00034

Ne Kaksitoista olivat olleet todistajina siitä lähtien kun Johannes kastoi Jeesuksen. Joten varmasti Saul, joka ei ollut paikalla ja tulisi ensin osallistumaan Stefanoksen kivittämiseen, juuri siksi että Pyhä Henki oli täyttänyt Stefanoksen totuuden valolla ja saanut aikaan lujan vakaumuksen, ei ollut yksi kahdestatoista.
      Toisaalta näyttää siltä, että Pyhä Henki valjasti Saulin Barnabaan kanssa levittämään tietoa ja toimimaan apostoleina. Eivät he kuitenkaan olleet niitä alkuperäisiä todistajia, toisin kuin Mattias ja Justus.

• Anonyymi00035

Tai ehkä Barnabas olikin... ;)

• Anonyymi00068

Saulus Tarsolainen oli Roomanvallan palkkamurhaaja siihen aikaan kun Jeesus eli maan päällä.
        Jeesus oli jo taivaassa kun Stefanosta murhattiin.

• Anonyymi00037

Niin, mutta sehän oli toisarvoinen asia, että Jeesus sanoi koko juutalaisuuden jumaluutta Saatanaksi ja valheen isäksi, mikä on nyt myös kristinuskossa arkeologisin piirtokirjoituslöydöksin "Jahve ja hänen Aseransa" vahvistunut Baal-jumaluudeksi, ja juuri Jeesuksen sanomaksi Saatanaksi ja te saatananpalvojiksi.

Jatkakaahan hyttysten siivilöintiä, siinä niellessänne kamelin, kuten joku muinoin totesikin.

• Anonyymi00038

Ei Saatana ole jumaluus. Jeesus viittasi Juudaan, kun sanoi juutalaisille, että nämä tulevat (esi-)isäänsä, paholaiseen, joka oli valehtelija. "Miksi ette tee Abrahamin tekoja?"
        Paholaiset ovat pahantekijöitä. Juuda on 1. Mooseksen kirjassa pahantekijä mutta ei kuitenkaan ihan toivoton tapaus. Möi Karitsan orjaksi ismaelilaisille. Sitten Karitsa pelastikin isänsä eli Israelin (= vanhurskaan Jaakobin) suvun nälänhädältä. Karitsa myös antoi anteeksi sen, että Juuda ja muut Lean pojat olivat myyneet hänet orjaksi. Lean pojat olivat valehdelleet Jaakobille, kun antoivat tämän ymmärtää, että jokin peto oli raadellut Joosefin.
        Koska Joosef pelasti Israelin siemenen, hänet Jaakob Israel nimesi 12 heimon johtajaksi. Joosefin heimolle osoitettiin perinnöksi maa-alue, joka on keskellä, Jumalan silmäterä, niin että muut heimot ovat ympärillä suoja-aitana. Joosef tarkoittaakin 'Jumala on aidannut'. Ja koska Joosefin äiti oli Raakel eli 'uuhi', uuhen poikaa sanotaan Karitsaksi. Raakelin toista poikaa Benjaminia ei kutsuta Karitsaksi, koska Juuda ohjaili nuorempaansa ja antoi pahoja vaikutteita, niin kuin leijona, niin että toisesta tulikin suden kaltainen lammasten vaatteissa. Raakel kuoli Benjaminin synnytykseen.
        Juutalaisuus poikkeaa israelilaisuudesta esimerkiksi siinä, että se haluaa nostaa Juudan heimon edustajan kaikkien päälliköksi niin, että ei välitä Karitsan verestä valitusta messiaasta, Joosuasta. Johanneksen mukaan antikristuksen henki on sellainen, joka uskottelee, ettei Joosua "tullut lihassa", toisin sanoen Israelilla ei koskaan ollutkaan sellaista voideltua, josta Joosuan kirja ja myös Pentateukki kertovat. Uuden testamentin Jeesus sanoi juutalaisille tulleensa esi-isän nimellä ja nämä eivät hyväksy häntä mutta jos joku toinen tulee omalla nimellään, sen he kyllä hyväksyvät. Johanneksen evankeliumissa myös lukee, ettei Jeesus uskoutunut Jerusalemin juutalaisille. Mutta morsiamelle hän uskoutui. Siksi Jeesuksen oikea nimi -hän siis esiintyi muinaisen Joosua-messiaan nimellä- on luettavissa jakeesta 4:10. Se on nimi, joka tarkoittaa 'Jumalan lahja'. Suomeksi se olisi Teuvo.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Ei Saatana ole jumaluus. Jeesus viittasi Juudaan, kun sanoi juutalaisille, että nämä tulevat (esi-)isäänsä, paholaiseen, joka oli valehtelija. "Miksi ette tee Abrahamin tekoja?"
        Paholaiset ovat pahantekijöitä. Juuda on 1. Mooseksen kirjassa pahantekijä mutta ei kuitenkaan ihan toivoton tapaus. Möi Karitsan orjaksi ismaelilaisille. Sitten Karitsa pelastikin isänsä eli Israelin (= vanhurskaan Jaakobin) suvun nälänhädältä. Karitsa myös antoi anteeksi sen, että Juuda ja muut Lean pojat olivat myyneet hänet orjaksi. Lean pojat olivat valehdelleet Jaakobille, kun antoivat tämän ymmärtää, että jokin peto oli raadellut Joosefin.
        Koska Joosef pelasti Israelin siemenen, hänet Jaakob Israel nimesi 12 heimon johtajaksi. Joosefin heimolle osoitettiin perinnöksi maa-alue, joka on keskellä, Jumalan silmäterä, niin että muut heimot ovat ympärillä suoja-aitana. Joosef tarkoittaakin 'Jumala on aidannut'. Ja koska Joosefin äiti oli Raakel eli 'uuhi', uuhen poikaa sanotaan Karitsaksi. Raakelin toista poikaa Benjaminia ei kutsuta Karitsaksi, koska Juuda ohjaili nuorempaansa ja antoi pahoja vaikutteita, niin kuin leijona, niin että toisesta tulikin suden kaltainen lammasten vaatteissa. Raakel kuoli Benjaminin synnytykseen.
        Juutalaisuus poikkeaa israelilaisuudesta esimerkiksi siinä, että se haluaa nostaa Juudan heimon edustajan kaikkien päälliköksi niin, että ei välitä Karitsan verestä valitusta messiaasta, Joosuasta. Johanneksen mukaan antikristuksen henki on sellainen, joka uskottelee, ettei Joosua "tullut lihassa", toisin sanoen Israelilla ei koskaan ollutkaan sellaista voideltua, josta Joosuan kirja ja myös Pentateukki kertovat. Uuden testamentin Jeesus sanoi juutalaisille tulleensa esi-isän nimellä ja nämä eivät hyväksy häntä mutta jos joku toinen tulee omalla nimellään, sen he kyllä hyväksyvät. Johanneksen evankeliumissa myös lukee, ettei Jeesus uskoutunut Jerusalemin juutalaisille. Mutta morsiamelle hän uskoutui. Siksi Jeesuksen oikea nimi -hän siis esiintyi muinaisen Joosua-messiaan nimellä- on luettavissa jakeesta 4:10. Se on nimi, joka tarkoittaa 'Jumalan lahja'. Suomeksi se olisi Teuvo.

Itse asiassa Efraimille, esikoiselle, osoitettiin se paikka perinnöksi. Kyllähän Manassekin on Joosefin heimoa. Efraimin ja Manassen äiti oli Heliopoliin temppelin papintytär Asenat. Minusta se on mielenkiintoisempaa kuin juutalaisten kirjallisuudessa esiintyvät viittaukset Aseraan. Oleellista kuitenkin on muistaa, ettei Mooseksen kirjoissa ole mitään juutalaisia ja juutalaisuutta, vaan Israel. Ei Daavidia, ei Jerusalemia, ei Siionia, ei Sebaotia, ei Saatana-jumalolentoa. Israel ei tarvitse semmoisia.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Itse asiassa Efraimille, esikoiselle, osoitettiin se paikka perinnöksi. Kyllähän Manassekin on Joosefin heimoa. Efraimin ja Manassen äiti oli Heliopoliin temppelin papintytär Asenat. Minusta se on mielenkiintoisempaa kuin juutalaisten kirjallisuudessa esiintyvät viittaukset Aseraan. Oleellista kuitenkin on muistaa, ettei Mooseksen kirjoissa ole mitään juutalaisia ja juutalaisuutta, vaan Israel. Ei Daavidia, ei Jerusalemia, ei Siionia, ei Sebaotia, ei Saatana-jumalolentoa. Israel ei tarvitse semmoisia.

Taisi olla liikaa Jerusalemin juutalaisille, kun Stefanos muistutti, että juutalaiset ovat saaneet Jumalan sanan Israelista. Ei Toora ole juutalaisilta. Mutta kirkko on ottanut juutalaisten muokkaaman version. Sikäli Saul ja Markion ovat päässeet voitolle Jonatanista ja Johanneksesta. Se on suuri vääryys. Onko kiva numeroida yhdeksän käskyä yhdestä kymmeneen?
        https://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Commandments#Religious_traditions
        Vain uskollisella palvelijalla, Karitsan verellä, on kaikki käskyt tallella.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Taisi olla liikaa Jerusalemin juutalaisille, kun Stefanos muistutti, että juutalaiset ovat saaneet Jumalan sanan Israelista. Ei Toora ole juutalaisilta. Mutta kirkko on ottanut juutalaisten muokkaaman version. Sikäli Saul ja Markion ovat päässeet voitolle Jonatanista ja Johanneksesta. Se on suuri vääryys. Onko kiva numeroida yhdeksän käskyä yhdestä kymmeneen?
        https://en.wikipedia.org/wiki/Ten_Commandments#Religious_traditions
        Vain uskollisella palvelijalla, Karitsan verellä, on kaikki käskyt tallella.

Karitsan veri sattui olemaan pääsiäisen teurastettu uhrilammas, itse Jeesuksen opettamana Israelin Jumala kirottuna kiroukseksi (Gal.3:13), joten kristityt palvovan Danielin kirjan turmion iljetystä ja hävityksen kauhistusta 'temppeleissään', löytyy myös Matteus 24 luku - te olette juudeassa juutalaisuudellanne.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Karitsan veri sattui olemaan pääsiäisen teurastettu uhrilammas, itse Jeesuksen opettamana Israelin Jumala kirottuna kiroukseksi (Gal.3:13), joten kristityt palvovan Danielin kirjan turmion iljetystä ja hävityksen kauhistusta 'temppeleissään', löytyy myös Matteus 24 luku - te olette juudeassa juutalaisuudellanne.

Tämä on nyt pointti, minkä yli ette pääse edes yhdelläkään hyttysen vasemmalla takajalalla.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00043 kirjoitti:

Tämä on nyt pointti, minkä yli ette pääse edes yhdelläkään hyttysen vasemmalla takajalalla.

Ja tällä kohdalla sanon - viitaten ilmestyskirjaan - nyt todella kannattaa toivoa koko ihmiskunnan, ettei mitään todellista Luojajumalaa ole olemassakaan

• Anonyymi00041

On ihan sama mitä sinä luulet raamatusta itseäsi puolustaaksesi, kun tämä on jo tieteellisestikin todistettu - juutalaisten jumaluus on Baal, raamatun tarinan Saatana.

• Anonyymi00045

Kristinusko halutaan tuhota saatanallisilla tulkinoilla ja pitää huomio ihan muissa asioissa, poissa Jeesuksesta kirkkaudesta. Jeesuksen sisäinen tuntemus puhdistaa sydäntä ja Jeesus kasvaa sydämessä, ja pitää puhtaalla taivas tiellä.

• Anonyymi00046

Rasistit on asialla: itsensä ylentäjät.

• Anonyymi00047

Kristillisessä ajattelussa ja hengellisessä elämässä uskon suojeleminen ulkoisilta harhautuksilta ja Jeesuksen sisäisen tuntemuksen syventäminen ovat jatkuva, tietoinen prosessi. Kun huomio halutaan pitää vakaasti Jeesuksen kirkkaudessa ja sydän puhtaana taivastiellä, kristillinen perinne ja Raamatun opetukset tarjoavat tähän selkeitä, käytännönläheisiä keinoja.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Kristillisessä ajattelussa ja hengellisessä elämässä uskon suojeleminen ulkoisilta harhautuksilta ja Jeesuksen sisäisen tuntemuksen syventäminen ovat jatkuva, tietoinen prosessi. Kun huomio halutaan pitää vakaasti Jeesuksen kirkkaudessa ja sydän puhtaana taivastiellä, kristillinen perinne ja Raamatun opetukset tarjoavat tähän selkeitä, käytännönläheisiä keinoja.

Ensimmäinen ja perustavin keino on säännöllinen upottautuminen Jumalan sanaan ja rukoukseen. Raamatun lukeminen ei ole vain tiedon hankkimista, vaan sydämen ravitsemista totuudella. Kun ihminen oppii tuntemaan kirjoitukset syvällisesti, hänen kykynsä tunnistaa eksytykset, vääristellyt tulkinnat ja huomion hajottajat vahvistuu. Rukous puolestaan pitää yllä elävää ja henkilökohtaista keskusteluyhteyttä Jeesukseen, jolloin usko ei jää vain ulkoiseksi opiksi, vaan muuttuu sisäiseksi voimaksi ja valoksi.

• Anonyymi00049

Toinen keskeinen keino on mielen tietoinen varjeleminen ja huomion suuntaaminen. Nykymaailma on täynnä ärsykkeitä, viihdettä ja mediaa, jotka usein ruokkivat maallisia pyrkimyksiä, levottomuutta tai vääriä arvoja. Huomion pitäminen Kristuksessa vaatii sitä, että ihminen valitsee tietoisesti, mitä hän mieleensä laskee. Tämä voi tarkoittaa hiljaisuuden etsimistä, turhan mediamelun vähentämistä ja sellaisten asioiden vaalimista, jotka rakentavat rauhaa, puhtautta ja rakkautta. Kun mieli täyttyy hyvästä, pahuudelle ja harhautuksille ei jää tilaa.

• Anonyymi00050

Kolmanneksi Jeesuksen kasvu sydämessä vaatii arkipäivän kuuliaisuutta, katumusta ja anteeksiantoa. Puhtaalla tiellä vaeltaminen ei tarkoita täydellisyyttä, vaan halua kääntyä heti takaisin Jeesuksen puoleen, kun huomaa lankeavansa tai eksyvänsä. Pyhä Henki puhdistaa sydäntä silloin, kun ihminen suostuu luopumaan omasta itsekkyydestään, ylpeydestään ja katkeruudestaan. Tämä sisäinen puhdistuminen tekee tilaa Kristuksen luonteelle – altruismille, nöyryydelle ja rakkaudelle – kasvaa ihmisessä.

• Anonyymi00054

Luuk. 12:51

Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!

• Anonyymi00060
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Luuk. 12:51

Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, vaan riitaa!

Täh?! Eikö siinä enää uudessa käännöksessä lue sanaa MIEKKA?! Voi hyvä Luoja!

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Täh?! Eikö siinä enää uudessa käännöksessä lue sanaa MIEKKA?! Voi hyvä Luoja!

Huh! Se löytyy Matteus 10:34!

Nimittäin - tämä miekka tarvitaan tiellä takaisin paratiisiin, jota vartioi Luojajumalan toimesta leimuava miekka, että pääseen sen kohdan ohi.

Jos Luojajumala ei olisi laittanut tietä vartiointiin niin, nyt kun Jeesuksen nimeen uskonnolla on uhrina itse Luoja, niin ryöstäjäthän olisivat voineet vallata paratiisin!

Nyt sinne onnistuu pääsemään vain Jeesuksen opetuksen kautta, kun hän on tien näyttäjä sekä totuus elämän puusta.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Huh! Se löytyy Matteus 10:34!

Nimittäin - tämä miekka tarvitaan tiellä takaisin paratiisiin, jota vartioi Luojajumalan toimesta leimuava miekka, että pääseen sen kohdan ohi.

Jos Luojajumala ei olisi laittanut tietä vartiointiin niin, nyt kun Jeesuksen nimeen uskonnolla on uhrina itse Luoja, niin ryöstäjäthän olisivat voineet vallata paratiisin!

Nyt sinne onnistuu pääsemään vain Jeesuksen opetuksen kautta, kun hän on tien näyttäjä sekä totuus elämän puusta.

Ei hänen kuolleen ja kiroukseksi kirotun,sekä hengiltä kidutetun ruumiinsa kautta, syömällä hänet ehtoollisella, kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä Baal-jumalan ihmisuhrauksen palvontana!

• Anonyymi00053

Apt.1

• Anonyymi00055

Kaikki oikeat 12 Kristuksen apostolia olivat Jeesuksen ystäviä, elivät hänen kanssaan monta vuotta, ja joille Jeesus kertoi eläissään kaiken mahdollisen mitä oli kuullut Isältään Jumalalta. Paavali ei siihen joukkoon kuulu.
      Mitä siihen Jeesuksen opetukseen oikeille apostoleille on jälkikäteen lisätty, se on pahasta.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi00058

Saulus Tarsolainen ei tuohon joukkoon kuulu.

• Anonyymi00056

Kristinuskoa ei tuhota saatanallisilla tulkinnoilla, vaan Joh.8, Jeesus sanoo juutalaisuuden jumaluutta Saatanaksi ja valheen isäksi.

Tämä on todentunut arkeologisin piirtokirjoituslöydöksin.

Ja koska TE ETTE USKONEET JEESUSTA, vaan uskoitte hänen vihamiestään, te menette helvettiin myös raamatun mukaan.

• Anonyymi00059

Raamatussa ei ole yhtään ainoaa kohtaa, ei myöskään Augsburgin tunnustuksessa, ei kristinuskossa, että uskomalla Jeesuksen kiroamiseen kiroukseksi tosi Jumalana, pääsee taivaaseen.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Raamatussa ei ole yhtään ainoaa kohtaa, ei myöskään Augsburgin tunnustuksessa, ei kristinuskossa, että uskomalla Jeesuksen kiroamiseen kiroukseksi tosi Jumalana, pääsee taivaaseen.

Kuten edeltä löytyy, kun juutalaisuuden syntioppeineen piti olla vain Johannekseen asti raamatun tekstin mukaan, mistä lähtien piti alkaa julistamaan taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, niin ryöstäjät tempaavatkin sen itselleen ja tunkeutuvat syntiopilla sinne väkisin (perisyntivalhe petollisesta Luojajumalasta), niin suojatessaan ikuisen elämän puuta, Luojajumala laittoin paratiisin vielä vartiointiin, näiltä ryöstäjiltä kerubein ja leimuavin miekoin (1.Moos.3:22).

• Anonyymi00073
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Kuten edeltä löytyy, kun juutalaisuuden syntioppeineen piti olla vain Johannekseen asti raamatun tekstin mukaan, mistä lähtien piti alkaa julistamaan taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, niin ryöstäjät tempaavatkin sen itselleen ja tunkeutuvat syntiopilla sinne väkisin (perisyntivalhe petollisesta Luojajumalasta), niin suojatessaan ikuisen elämän puuta, Luojajumala laittoin paratiisin vielä vartiointiin, näiltä ryöstäjiltä kerubein ja leimuavin miekoin (1.Moos.3:22).

Ja minä naulaan samalle kohdalle paratiisin tietä vielä kyltin: PÄÄSY KIELLETTY!

• Anonyymi00057

Ei niitä apostoleja vaaleilla valittu vaan Jumala asetti heidät virkaansa Pyhän Hengen ja Jeesuksen Kristuksen kautta.

• Anonyymi00063

Ei meillekään Pyhää Henkeä anneta vaaleilla, vaan Jumalan valinnasta.

Itse kukin voi valita sen herjaako Paavalia vai ei.

• Anonyymi00064

Kuten myös Paavalin.

• Anonyymi00065

<<Täh?! Eikö siinä enää uudessa käännöksessä lue sanaa MIEKKA?! Voi hyvä Luoja!<<
      Kristityn miekka on Jumalan sana!
      Joka miekkaan tarttuu se miekkaan hukkuu ja hän on Jumalan oma, miekka on Jumalan sana!

• Anonyymi00074

Paavali oli saanut Roomassa tappajakoulutuksen.

Nyrkkeily oli siihen aikaan tappolaji.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi00093

Oletko nyt varmasti tulkinnut oikein?

• Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Oletko nyt varmasti tulkinnut oikein?

Kun kerran tarinassa on KAKSI JUMALAA.

• Anonyymi00095
        Anonyymi00094 kirjoitti:

Kun kerran tarinassa on KAKSI JUMALAA.

Myös Saatanaa kutsutaan Jumalaksi.

• Anonyymi00066

Mutta kristityn kädessä lepää toisenlainen ase. Se ei ole taottu ihmiskäsin, eikä se vuodata verta. Se on elävä ja voimallinen, terävämpi kuin mikään kaksiteräinen miekka. Se on Jumalan sana.

Tämä miekka ei iske katkaistakseen elämää, vaan murtakseen pimeyden. Se on totuuden terä, joka erottaa valon varjoista ja sydämen ajatukset aikeista. Kun ihminen tarttuu tähän taivaalliseen miekkaan, hän hukkuu ja kuolee omalle taholleen, mutta herää elämään Jumalan omana. Se on kuolema, joka synnyttää ikuisen elämän.

• Anonyymi00067

Anna siis maallisten aseiden pudota maahan ja ruostua taistelukentille. Anna ihmisen voiman murentua. Sillä vain se, joka antautuu täysin Sanan puhtaudelle, kantaa mukanaan voimaa, jota mikään maailman mahti ei voi voittaa. Jumalan sana pysyy, kun kaikki muu katoaa.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00067 kirjoitti:

Anna siis maallisten aseiden pudota maahan ja ruostua taistelukentille. Anna ihmisen voiman murentua. Sillä vain se, joka antautuu täysin Sanan puhtaudelle, kantaa mukanaan voimaa, jota mikään maailman mahti ei voi voittaa. Jumalan sana pysyy, kun kaikki muu katoaa.

Kumman Jumalan sana pysyy? Paavalin Jumalan vai Jeesuksen puhuman Jumalan?

• Anonyymi00070

Arpominen oli Jumalasta siihen aikaan.

Arpomisessa käytettiin ns. arpakiviä, joiden nimet oli uurim ja tummin.

2. Moos. 28:30

Ja pane jumalanvastausten rintakilpeen uurim ja tummim, niin että ne ovat Aaronin sydämen päällä, hänen astuessaan Herran eteen. Ja niin kantakoon Aaron Jumalan vastaukset israelilaisille sydämensä päällä aina Herran edessä ollessaan.

• Anonyymi00071

1. Sam. 14:41

Ja Saul sanoi Herralle, Israelin Jumalalle: "Anna oikea arpa". Niin arpa osui Joonataniin ja Sauliin, ja kansa pääsi vapaaksi.

Ap. t. 1:26

Ja he heittivät heistä arpaa, ja arpa lankesi Mattiaalle, ja hänet luettiin niiden yhdentoista kanssa apostolien joukkoon.

Nimi Mathias tarkoittaa "Jumalan lahjaa".

• Anonyymi00072

Entä kuka kastoi Jeesuksen, oliko Paavali Katsastaja, entä Mooseksen Arkki mihin laittoi kaikkia eläimiä ennen Atlantiksen tuhoa jonka aiheutti Tsunami?

• Anonyymi00096

Niin tai entä uusi liitto Jeesuksen verellä, kun Jumala 1.Mooseksen kirja, kertookin tehneensä IKUISEN LIITON itsensä ja kaiken luomansa välille?!

Kenen kanssa sitten tehdään kristinuskolla uusi liitto Jeesuksen verellä?!

• Anonyymi00075

Paavali ei saanut mitään apostolin virkaa, vaan Saatanan enkelin, jota ei otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.
      Demoni viimeisteli tekonsa Roomassa. Paha äkkikuolema.

King James

The Messenger of Satan = Saatanan viestintuoja

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

• Anonyymi00076

<<<<edeltä löytyy, kun juutalaisuuden syntioppeineen piti olla vain Johannekseen asti raamatun tekstin mukaan, mistä lähtien piti alkaa julistamaan taivasten valtakunnan tulemista maan päälle, niin ryöstäjät tempaavatkin sen itselleen ja tunkeutuvat syntiopilla sinne väkisin (perisyntivalhe petollisesta Luojajumalasta), niin suojatessaan ikuisen elämän puuta, Luojajumala laittoin paratiisin vielä vartiointiin, näiltä ryöstäjiltä kerubein ja leimuavin miekoin (1.Moos.3:22).<<<

Sama raamatusta:

Matteuksen evankeliumi:

<<<11:12 Sillä kaikki profeetat ja laki ovat ennustaneet Johannekseen asti; mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen. >>>

• Anonyymi00077

Luukkaan evankeliumi:

<<<16:16 Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin.>>>

• Anonyymi00078

Jeesus varoitti siitä opetuksesta kun sanotaan, että lait ja profeetat ovat historiaa, kuolleet ja kuopattu ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.

Jeesus lähetti lisää profeettoja ja lainopettajia, koska lait ovat voimassa vielä tuhat vuotta.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

• Anonyymi00081
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Jeesus varoitti siitä opetuksesta kun sanotaan, että lait ja profeetat ovat historiaa, kuolleet ja kuopattu ja nyt vaan julistetaan sitä Jumalan valtakuntaa ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin omilla päätöksillään.

Jeesus lähetti lisää profeettoja ja lainopettajia, koska lait ovat voimassa vielä tuhat vuotta.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

Niinpä - hyvä että joku muukin tietää, että mitä raamatussa lukee.

Mutta tuo "minä lähetän..", on suora lainaus Jeremian kirjan luvusta 7, missä Israelin Jumalan sanoin kerrotaan juutalaisten jumalahuijaus.

Tämä on vihje siihen, että Jeesuksen opettama jumaluus taivasten valtakunnan isä Jumalana on eri kuin Johanneksen ja juutalaisuuden.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Niinpä - hyvä että joku muukin tietää, että mitä raamatussa lukee.

Mutta tuo "minä lähetän..", on suora lainaus Jeremian kirjan luvusta 7, missä Israelin Jumalan sanoin kerrotaan juutalaisten jumalahuijaus.

Tämä on vihje siihen, että Jeesuksen opettama jumaluus taivasten valtakunnan isä Jumalana on eri kuin Johanneksen ja juutalaisuuden.

Ja lukekaa nyt myös se Jeremian kirjan 7. luku, missä kerrotaan, että mitä juutalaiset tekivät.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Ja lukekaa nyt myös se Jeremian kirjan 7. luku, missä kerrotaan, että mitä juutalaiset tekivät.

Mutta hyvä on perustaksi lukea myös ilmestyskirjan 12. luku, kun uskovaiset olivatkin korottaneet Satanan jumalakseen taivaaseen, ja Saatana sai kenkää taivaasta enkeleineen, kun siellä.alkoi sota

Ja nyt nämä Saatanan enkelit yrittävät täällä sotia minua vastaan, kun tuo esille raamatun totuutta.

Te häviätte, ja olette jo hävinneet.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Mutta hyvä on perustaksi lukea myös ilmestyskirjan 12. luku, kun uskovaiset olivatkin korottaneet Satanan jumalakseen taivaaseen, ja Saatana sai kenkää taivaasta enkeleineen, kun siellä.alkoi sota

Ja nyt nämä Saatanan enkelit yrittävät täällä sotia minua vastaan, kun tuo esille raamatun totuutta.

Te häviätte, ja olette jo hävinneet.

Ja luvun 12 jälkeen luvusta 13 on jo todistettu, että mikä olikin puhuva Pedon kuva, joka sai kaikki kumartamaan itseään ja ottamaan Pedon merkin otsaan ja käteen. Mitkä ne ovat ja mistä ne tulevat, tiedättekö?

• Anonyymi00079

Ei ketään suoraan taivaaseen temmata. Älä usko lahkolaisten valheisiin.

Matt. 5:18

Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00085

Torvelo. TAIVAS JA MAA - LUONNONLAIT.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Torvelo. TAIVAS JA MAA - LUONNONLAIT.

Tiedoksi. Ne katosivat jo sata vuotta sitten.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Tiedoksi. Ne katosivat jo sata vuotta sitten.

Tämä tilanne nyt sattuneesta syystä vain kulkee jälkijunassa tuosta uskonnon vallankäytöstä johtuen:

LUONNONLAIT OVAT KADONNEET.

Miten Jeesuksen suuhun on ylipäätään osattu kirjoittaa, että tämä on tieteessä mahdollista?!

• Anonyymi00090
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Tämä tilanne nyt sattuneesta syystä vain kulkee jälkijunassa tuosta uskonnon vallankäytöstä johtuen:

LUONNONLAIT OVAT KADONNEET.

Miten Jeesuksen suuhun on ylipäätään osattu kirjoittaa, että tämä on tieteessä mahdollista?!

Ja se, että - todella - nämä luonnonlait muuttuivatkin vain tilastollisiksi todennäköisyyksiksi, mahdollistaa nyt Jeesuksen väittämän ihmeidenteon.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Ja se, että - todella - nämä luonnonlait muuttuivatkin vain tilastollisiksi todennäköisyyksiksi, mahdollistaa nyt Jeesuksen väittämän ihmeidenteon.

Tästä on hiljattain julkaistu italialaisen aivotutkijan yleisöluentovideo, missä hän kertoo, miten toinen henkilö pystyy tutkitusti mielensä voimalla vaikuttamaan toisen henkilön verisoluihin.

Miettikää, että miten vaarallisesta asiasta on kyse, mikä raamatun luomiskertomuksen mukaan suojattiin, sitomalla ihminen materialla aikaan.

• Anonyymi00080

Keniassa lahkopastori kehotti seurakuntalaisiaan paastoamaan, koska heidät piti pikapuoliin temmata taivaaseen.

Lehtitietojen mukaan 300 ruumista on löydetty ja 400 vielä etsittiin.

• Anonyymi00089

Näin tapahtui, ja osa oli haudoissa vielä hengissä.

Mikä tarve, jos tällaista tapahtuu, kun kristinuskosta on kyse, liittää siihen termi "lahko"? Jos vastaavaa tapahtuisi islamissa, olisiko sekin lahkoislamia?

• Anonyymi00097
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Näin tapahtui, ja osa oli haudoissa vielä hengissä.

Mikä tarve, jos tällaista tapahtuu, kun kristinuskosta on kyse, liittää siihen termi "lahko"? Jos vastaavaa tapahtuisi islamissa, olisiko sekin lahkoislamia?

Lahkot ei edusta tervettä kristinuskoa, Jenkkilahkoja pitää varoa.

• Anonyymi00099

Jälleen esimerkki, että miten luodaan 'sanan voimalla', kun ihminen syötyään hyvän tiedon ja pahan tiedon puusta tuli jumalien kaltaiseksi - öytyy 1.Moos.3:22 - ja elämän puu oli suojattava.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Jälleen esimerkki, että miten luodaan 'sanan voimalla', kun ihminen syötyään hyvän tiedon ja pahan tiedon puusta tuli jumalien kaltaiseksi - öytyy 1.Moos.3:22 - ja elämän puu oli suojattava.

Myös tämä "lahko" -termi kuuluu samaan sarjaan, poistetaan joukosta, kun me ei tykätä siitä, että mitä kristinusko oikeasti on. Mutta kun me ei tykätä islamista, niin siihen käy kyllä kaikki pahuus, minkä kuka vain haluaa kertoa vaikka ilman todisteita.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Myös tämä "lahko" -termi kuuluu samaan sarjaan, poistetaan joukosta, kun me ei tykätä siitä, että mitä kristinusko oikeasti on. Mutta kun me ei tykätä islamista, niin siihen käy kyllä kaikki pahuus, minkä kuka vain haluaa kertoa vaikka ilman todisteita.

Miten te selviätte maailmasta, kun siihen tulee pelkkä totuusvaatimus?

• Anonyymi00088

Mistä johtuu muinais-aramealaisten savitaulujen kirjoitukset, joissa myöskin mainitaan 12 suurimman paholaisen voimakkainta kätyriä, eivätkö nämä ole juurikin sama kuin Kristuksen valeprofeetat, eli apostolit?

• Anonyymi00098

Kristuksen 12 apostolit oli hyviä ja oikeita apostoleita, Jeesuksen lapsuuden ystäviä,
        ei mitään Paavalin kaltaisia Tarsolaisia murhamiehiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on suurin syy

Ettet halunnut minua?
      Ikävä
      86
      628
    2. Mikä on ollut

Ihanin kohtaamisemme?
      Ikävä
      38
      622
    3. Sinä mies olisit

ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s
      Ikävä
      31
      570
    4. Poliisin potkija

Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.
      Haapavesi
      15
      564
    5. Miksi jätit minut

Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?
      Ikävä
      36
      503
    6. kehtaisitko esitellä kaivattusi

läheisillesi? 🤔
      Ikävä
      34
      502
    7. Mitä haluaisit

Sanoa itsellesi juuri nyt?
      Ikävä
      63
      491
    8. Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se

Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?
      Ikävä
      58
      468
    9. Ikuisesti rakastan...

Erästä vanhempaa miestä! 💜
      Ikävä
      26
      467
    10. Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella

Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?
      Ikävä
      44
      467
    Aihe