Svenska Bibeln v.1917

Anonyymi-ap

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...eikä ihminen sille luonteelleen mitään mahda.

Vanhemmiten ne luonteenpiirteet usein vain korostuvat.

Room.3:7
Och å andra sidan, om Guds sannfärdighet genom min lögnaktighet ännu mer har trätt i dagen, honom till ära, varför skall då jag likväl dömas såsom syndare?

96

150

Vastaukset 96

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

On arvioitu, että Paavalin puheista 80 % on ihan kelvollista opetusta, mutta sinne sekaan on laitettu 20 % valheita.

Pelkästään Paavalin seuraajaksi ei kannata lähteä.

• Anonyymi00002

Paavali ei elänyt päivääkään Jeesuksen seurassa, eikä kuullut Jeesuksen opetuksia, kuten oikeat apostolit kuulivat.

Paavali oli lähinnä kuulopuheiden varassa, ja omien luulojensa ja omien oppiensa varassa.

Paavalin uskonnollinen tietämyt perustui siihen, kun hän kävi muiden rikkaiden nuorukaisten tapaan kuuluisan Gamalielin yksityisoppilaana opiskelemassa Juutalaisten uskontoa.

• Anonyymi00023

Paavali valehtelee!

• Anonyymi00031
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Paavali valehtelee!

Kristinuskon alkuaikoina, oli luonnollista epäillä myös uuden uskon julistajia. Nämä asiaan perehtymättömät epäilijät, väittivät Paavalia valehtelijaksi. Heitä vastaan Paavali viittasi Jumalan armon ilmentymiin, kun epäilijät väittivät häntä valehtelijaksi. Moni lukihäiriöinen, takertuu vieläkin näihin "valehtelu" jakeisiin, toivoen harhauttavansa monia "vähempiä veljiään". saatanan joukkoihin.

• Anonyymi00069

Paavali osasi juutalaisten pyhät kirjat paremmin kuin muut opetuslapset yhteensä olihan hän saanut opetusta Gamalielta yksityisoppilaana. Oikein hyvä valinta Jumalalta nimetä hänet viemään Jumalan sanaa pakanoille. Lisäksi hän sai lähetyskäskyn Jumalalta Jeesuksen kristuksen kautta joten hän oli oikea sanan julistaja mikä on nähtävissä myös nykyaikana. Ilman Paavalin lähetystyötä kristinusko ei olisi levinnyt näin laajasti. Jumalalle kiitos.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Paavali osasi juutalaisten pyhät kirjat paremmin kuin muut opetuslapset yhteensä olihan hän saanut opetusta Gamalielta yksityisoppilaana. Oikein hyvä valinta Jumalalta nimetä hänet viemään Jumalan sanaa pakanoille. Lisäksi hän sai lähetyskäskyn Jumalalta Jeesuksen kristuksen kautta joten hän oli oikea sanan julistaja mikä on nähtävissä myös nykyaikana. Ilman Paavalin lähetystyötä kristinusko ei olisi levinnyt näin laajasti. Jumalalle kiitos.

Paavali oppi väärät tulkinnat, koska oli kiihko fariseuksen lahkon jäsen.

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöksi. Saulus Tarsolainen oli yksi käärmeen sikiöistä.

• Anonyymi00003

Eivät ne viisaat Juutalaiset siihen aikaankaan Paavalin uusia oppeja hyväksyneet. Kuten ei pidä tehdä nytkään.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Ei se "sanan vastaanottaminen" mitään uskoontuloa tarkoita, vaan asioiden tutkimista.

• Anonyymi00004

Pelkkiin "henkiin" ja hengen johdatukseen luottaminen ei ole viisasta.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Jeesusta meidän on uskominen, eikä ketään Tarsolaisia murhamiehiä.

Matt. 5:18

Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Luuk. 16:17

Mutta ennemmin taivas ja maa katoavat, kuin yksikään lain piirto häviää.

• Anonyymi00008

Unohdit seuraavan jakeen vai jätitkö tarkoituksella pois?

Apostolien teot 17
        [11] Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa. [12] Monet heistä tulivatkin uskoon, samoin useat arvossa pidetyt kreikkalaiset naiset ja miehet.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Unohdit seuraavan jakeen vai jätitkö tarkoituksella pois?

Apostolien teot 17
        [11] Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa. [12] Monet heistä tulivatkin uskoon, samoin useat arvossa pidetyt kreikkalaiset naiset ja miehet.

Kaikki harhaoppiset ovat uskoontulleita, joille ei tavallinen kristillisyys enää riitä.

Pitää saada kovempaa menoa ja meininkiä, pää sekaisin ja henget liikkeelle.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

• Anonyymi00041
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Kaikki harhaoppiset ovat uskoontulleita, joille ei tavallinen kristillisyys enää riitä.

Pitää saada kovempaa menoa ja meininkiä, pää sekaisin ja henget liikkeelle.

1. Tim. 4:1

Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja

Raamatun alkukielen mukaan usko tarkoittaakin uskollisuutta noudattaa Jumalan lakeja ja käskyjä. Uskollisuutta Jumalan tahdon tekemiseen.

• Anonyymi00005

Jeesus otetaan vastaan Kristillisessä kasteessa.

Ei missään kadunkulmissa kun lahkolaiset tulevat silmät kiiluen ja suu vaahdossa kädet ojossa ihmistä pelastamaan.

1.Joh.5
      6 Tämä on se, joka vedellä ja verellä tulee, Jesus Kristus, ei ainoastansa vedellä, vaan vedellä ja verellä. Ja Henki todistaa, että Henki on totuus.
      7 Sillä kolme ovat, jotka todistavat taivaassa: Isä, Sana ja Pyhä Henki, ja ne kolme yksi ovat:
      8 Ja kolme ovat, jotka todistavat maan päällä: Henki ja vesi ja veri, ja ne kolme yhdessä ovat.
      9 Jos me ihmisten todistuksen otamme, niin on Jumalan todistus suurempi; sillä tämä on Jumalan todistus, jonka hän Pojastansa todisti.

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00006

Jenkkilahkot saalistaa kristittyjä omiin harhaoppisiin uskonlahkoihinsa.

• Anonyymi00007

Svenska Bibeln v. 1917 kääntää, että Paavali oli luonteeltaan epärehellinen...lögnaktighet...

LÖGNAKTIGHET = PALKKAA TAVOITTELEVA, KUNNIANHIMOINEN, AKTIIVINEN TAVOITTELEMAAN PALKKAA TYÖSTÄÄN.

Jehovan siunaukset ovat iankaikkiset, mutta on valitettavaa että joskus hänen kirouksensa ovat myös sitä. Pelätkäämme Jumalaa ja tulevaa tuomiopäivää Josafatin laaksossa jossa Jehova antaa kullekin kansalle iankaikkisen muuttumattoman kohtalon sen perusteella kuinka he kohteli särjettyjä ja Israelia hädän hetkenä.

Jos apostoli Paavali oli suurin syntisistä ja jos hän aiheutti Jerusalemin vuoden 70 tuhon ja juutalaisten surun sen tähden niin voisi olla mahdollista tulla kirotuksi jota kirotuksi tulemista hän toivoi osakseen jos Israel siitä jotakin hyötyisi. Mutta itse en sellaista ole kuullut kuin teiltä, Teuvo Sunilta ja eräältä Amerikkalaiselta pojalta toisella foorumilla.

Oletteko aivan vakuuttunut että olette oikealla asialla. Minulle Paavali ja Jeremia olivat kiltit 2012 ja molemmat kehotti LAITTAMAAN KAIKEN PELIIN TAI MINUT TAPETTAISIIN. Samoinhan olisi juutalaiset myös tappaneet Paavalin jos olisivat voineet. Hän tiesi elonaikansa olevan kortilla ja siksi laittoi henkensä kaupalla KAIKEN PELIIN.

Hän ei voinut perääntyä eikä olla opissaan muuta kuin shokeeraavan omaperäinen ja raateleva. Hänen elämäänsä VAINOTTIIN liikaa.

• Anonyymi00013

KR 33/38

Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

• Anonyymi00036
        Anonyymi00013 kirjoitti:

KR 33/38

Paavali: "Sillä jos Jumalan totuus tulee minun VALHEENI kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Raamatussa kerrotaan rehellisesti, miten Paavali puolustautui häntä valehtelijaksi väittäviä, asiantuntemattomia juutalaisuskovia vastaan. Paavali viittasi apostolien, tekemiin ihmeisiin, sairaiden parantumisiin, Jumalan tekojen ilmentymisiin, apostolien kautta. Nykyisetkin saatanan kätyrit, nyppivät jakeita, lukujen välistä ja väittävät härskisti ja tietoisesti itsensä sokaisten, harhaansa todeksi.

• Anonyymi00045

Paavalihan oli Rooman hirmuhallinnon palkkamurhaaja. Ammattimies alallaan.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Miestä ei saatu kuitenkaan vastuuseen teoistaan.

Ap. t. 22:29

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00009

Paavali oli valheveikko, joka hyväksyi sen, kun katsoi sen palvelevan hyviä tarkoitusperiä.

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

Jesuiitat ottivat tuon Paavalin periaatteen omaksi tunnusluseekseen: Tarkoitus pyhittää keinot.

• Anonyymi00010

Siksi samanmieliset roikkuvat kiinni Paavalissaan viimeiseen asti.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

• Anonyymi00011
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Siksi samanmieliset roikkuvat kiinni Paavalissaan viimeiseen asti.

1. Kor. 1:12

Tarkoitan sitä, että toiset teistä sanovat: "Minä olen Paavalin puolella", toiset taas: "Minä Apolloksen", "Minä Keefaksen*", "Minä Kristuksen".

"MInä Kristuksen"

• Paavali posseineen perusti kristinuskon. Kristinuskon perushahmoista Jeesus on käytännössä tarinan uhrautuva sankarihahmo, ja luultavasti kokonaan keksitty.

Ei Paavali eikä luultavasti kukaan evenkeliumien tuntemattomiksi jääneistä kirjoittajistakaan Jeesusta tuntenut eikä koskaan tavannutkaan, vaan kaikki on kuulopuhetta, sepitettä ja toisen olkapään yli kurkkimalla kopsattua.

• Anonyymi00020

OIkeat 12 apostolit elivät Jeesuksen kanssa monta vuotta, he olivat samalta seudulta kotoisin ja kaikki puhuivat aramean kielen galilean murretta.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

OIkeat 12 apostolit elivät Jeesuksen kanssa monta vuotta, he olivat samalta seudulta kotoisin ja kaikki puhuivat aramean kielen galilean murretta.

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, mistä hän toi ne talibaanien opit, joilla alisti naisia Kreikan Korintossa, missä vietti paljon aikaa. Siksi samanhenkiset miehet tykkää kovasti Paavalista, koska Paavalin opit oikeuttaa miehet melkein mihin tahansa. Monet miesvetoiset lahkot ei muusta puhukaan kuin Paavalista. "Rakas Paavali...kun ne aloittaa saarnansa.

• Anonyymi00021 kirjoitti:

Paavali oli kotoisin nykyisen Turkin alueelta, mistä hän toi ne talibaanien opit, joilla alisti naisia Kreikan Korintossa, missä vietti paljon aikaa. Siksi samanhenkiset miehet tykkää kovasti Paavalista, koska Paavalin opit oikeuttaa miehet melkein mihin tahansa. Monet miesvetoiset lahkot ei muusta puhukaan kuin Paavalista. "Rakas Paavali...kun ne aloittaa saarnansa.

Paavalin synnyinseutu oli kreikkalaista kulttuurimaisemaa, Kilikiaa, jonka Rooman legioonat päällikkönsä Pompeiuksen johdolla viimein lopullisesti valloittivat v. 67 eaa ja antoivat provinssille nimen Cilicia.

Nykyiset turkkilaiset vaeltelivat silloin vielä paimentolaisina Keski-Aasian aroilla.

• Anonyymi00029

Jeesuksen ja hänen kanssaan kulkeneiden oikeiden apostolien äidinkieli oli arameankielen galilean murre.

UT on jälkikäteen Kreikkalaisten kännyttämiseksi tehty kirja, jossa alkuperäisiä keskusteluja on mulkattu jo monella tavalla paremmin kreikkalaisten omaan uskontoon sopiviksi.

• Anonyymi00030
        kollimaattori kirjoitti:

Paavalin synnyinseutu oli kreikkalaista kulttuurimaisemaa, Kilikiaa, jonka Rooman legioonat päällikkönsä Pompeiuksen johdolla viimein lopullisesti valloittivat v. 67 eaa ja antoivat provinssille nimen Cilicia.

Nykyiset turkkilaiset vaeltelivat silloin vielä paimentolaisina Keski-Aasian aroilla.

Paavali oli kuin talibaani. Määräsi naisille huntu- ja burkapakon. Jos eivät totelleet, niin otti lampaiden keritsimet ja ajoi naiset posliiniksi.
        Korintossa meno oli kuin Al-Holin leirillä.

1. Kor. 11:6

Sillä ellei vaimo anna itsiänsä peittää, niin kerittäkään myös hänen hiuksensa; vaan että se on ruma, että vaimon pitäis keritty eli ajeltu oleman, niin peittäkään päänsä.

• Anonyymi00015

Ensin pitää Paavali mitätöidä, sitten korostaa lakia ja onkin tie auki sekä selitetty sapatin pitämiselle.

Sitä tietä vaalitaan.

• Anonyymi00022

Eihän täällä sinun lisäksi kukaan muu hoe sapattia, kuin sinä.

• Anonyymi00016

Paavalin tarkoitusperät

AV-lie 1

Merkitys

1) a falsehood, a lie

2) the perfidy by which a man by sinning breaks faith with God

• Anonyymi00017

Paavali oli kiero ja paha mies loppuun asti.

Keksi ns. lihateorian, jonka mukaan omista synneistä ei tarvi ottaa itse vastuuta, kun niistä voi syyttää lihoja ja vanhoja aaameita.

Room. 7:17

Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

Vai tarkoittiko siten miehessä asustelevaa Saatanan enkeliä, jota voi syyttää omista synneistä.

2. Kor. 12:7

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

Messenger of Satan = Saatanan viestintuoja, "mesettäjä"

Jota ei otettu miehestä pois rukouksista huolimatta.

2. Kor. 12:8

Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

Paha demoni ei saanut nousulupaa lentoon.

KIng James
      For this thing I besought the Lord thrice, that it might depart from me.

• Länsimaisen kulttuuriin kuuluvat arvot, kuten sukupuolten tasa-arvo, yleinen demokratia ja orjuuttamisen paheksunta yleistyivät yhtä jalkaa kristinuskon pakkovallan heikkenemisen kanssa. Tämä kehitys jatkuu länsimaissa edelleen, joskin takaiskujakin luonnollisesti on tapahtunut.

Kaikki lienevät huomanneet mm. Trumpin ja Putinin olevan henkisesti ja hengellisesti talebaneja. Seuraukset näkyvät...

• Anonyymi00018

Pyhä Henki ja paha henki ei ole ihmisessä yhtä aikaa.

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi00019

1. Sam. 18:10

Seuraavana päivänä Jumalan lähettämä paha henki valtasi Saulin,
        ja hän riehui HURMOKSISSA kotonaan.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin TUHANSIA HURMOSKIELEN SANOJA.

• Anonyymi00024

Tie sapatille ja lakihenkisyydelle ei ole auki, ennen kuin Paavali mitätöidään.

• Anonyymi00025

1. Kor. 14:34

olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia,NIIN KUIN LAKIKIN SANOO.

Paavali piti voimassa naisten alistamisen lait, mutta kun tuli kyse Stefanoksen murhasta ja monen muun Juutalaisen pyhän miehen joukkkosurmasta, mihin hän oli osallinen, niin silloin puheet kääntyivät Jumalan armoon ja rakkauteen.

• Anonyymi00026
        Anonyymi00025 kirjoitti:

olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia,NIIN KUIN LAKIKIN SANOO.

Paavali piti voimassa naisten alistamisen lait, mutta kun tuli kyse Stefanoksen murhasta ja monen muun Juutalaisen pyhän miehen joukkkosurmasta, mihin hän oli osallinen, niin silloin puheet kääntyivät Jumalan armoon ja rakkauteen.

Sananl. 29:10

Murhamiehet vihaavat nuhteetonta, oikeamielisten henkeä he väijyvät.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Sananl. 29:10

Murhamiehet vihaavat nuhteetonta, oikeamielisten henkeä he väijyvät.

Paavali oli mielistynyt Juutalaisten Jumalanmiesten tappamisesta.

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

Miestä ei saatu vastuuseen pahoista teoistaan, koska hän nautti Roomanvallan suojeluksesta Rooman mafiamiesten tapaan.

Ne, joiden oli määrä kuulustella Paavalia, jättivät hänet heti rauhaan, ja komentaja pelästyi, kun havaitsi sidottaneensa Rooman kansalaisen.

• Anonyymi00027

Mikä pointti?

• Anonyymi00032

Kyllä Paavali joutui tilille rikoksistaan. Jumala heitti miehen Saatanan haltuun kuritettavaksi. Paha äkkikuolema Roomassa, mihinkä ei liittynyt mitään armoa.

• Anonyymi00033

Matt. 5:17

Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan noudattamaan.

• Anonyymi00034

Niin tietenkin ja sapatti tulee pitää viimeistä piirtoa myöten.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00034 kirjoitti:

Niin tietenkin ja sapatti tulee pitää viimeistä piirtoa myöten.

Lepopäivä tulee pitää tietenkin, vaikka rahanahneet kapitalistit sitä vastustaakin.

Jeesuskin lepäsi ja ihaili aikaansaannoksiaan.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Lepopäivä tulee pitää tietenkin, vaikka rahanahneet kapitalistit sitä vastustaakin.

Jeesuskin lepäsi ja ihaili aikaansaannoksiaan.

Jeesus oli ylipppi, Rabbi, jota sapatinsäännöt eivät edes koskeneet.

Ei Jeesus lakeja kumonnut, kuten helluntailaiset ja muut vapaat suunnat opettaa.

Matt. 12:5

Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä? [4. Moos. 28:9,10]

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Jeesus oli ylipppi, Rabbi, jota sapatinsäännöt eivät edes koskeneet.

Ei Jeesus lakeja kumonnut, kuten helluntailaiset ja muut vapaat suunnat opettaa.

Matt. 12:5

Tai ettekö ole laista lukeneet, että papit tekevät temppelissä sapattinakin työtä mutta ovat silti syyttömiä? [4. Moos. 28:9,10]

Raamattu varoittaakin ns. vapaista suunnista, niihin lahkoihin sotkeentumasta.

2. Piet. 2:19

He lupaavat teille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on.

• Anonyymi00035

2. Moos. 34:32

Sitten kaikki israelilaiset lähestyivät häntä, ja hän käski heidän NOUDATTAA kaikkea, mitä Herra oli puhunut hänelle Siinain vuorella.

Jeeus: Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.

Jumalan säätämien lakien ja käksyjen merkitys: Niitä tulee noudattaa. Eivät ne ole pelkkiä symbooleja, eikä pelkkiä kuvajaisia, jostaan menneestä ajasta, vaan ne ovat voimassa tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti. Vasta sitten luodaan uudet taivaat ja uusi maa, missä vanhurskaus asuu.

Jeesusta meidän on uskominen, eikä mitään Tarsolaisia murhamiehiä.

Sillä totisesti sanon minä teille: siihenasti kuin taivas ja maa katoo, ei pidä vähinkään piirto eikä joku rahtu laista katooman, siihenasti kuin kaikki tapahtuvat.

Jeesus lähetti lisää LAINOPETTAJIA, ei mitään hurmahenkisiä hihhuleita ihmisiä nurin tönimään.

Matt. 23:34

"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja LAINOPETTAJIA. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen."

• Anonyymi00037

Laintaulut tulee uuteen Jerusalemin temppeliin. Lait ovat voimassa tuhat vuotta. Vasta sitten Henki vuodatetaan kaiken lihan ylle.

Hepr. 9:4

Siellä oli kultainen suitsutusalttari ja liitonarkku, joka oli kauttaaltaan kullalla päällystetty. Arkussa oli kultainen, mannaa sisältävä astia ja Aaronin sauva, joka puhkesi lehten, sekä LIITON TAULUT.

• Anonyymi00042

Tärkeä tieto
      Raamatun alkukielen mukaan usko tarkoittaakin uskollisuutta noudattaa Jumalan lakeja ja käskyjä. Uskollisuutta Jumalan tahdon tekemiseen.

Ei mitään käännyttämällä kuulosta tulevaa psykologista uskoa, mitä monet pitää oikeana uskona.

• Anonyymi00043

Paavali toimi myös Jeesuksen inspiroituna kirjurina. Kaikki hänen tai hänen oppilaansa kirjoitukset, vahvistavat evankeliumin sanomaa, uudenliiton Raamatussa, Uudessa testamentissa. Uuteen testamenttiin on kirjattu vain Jeesuksen hyväksymä sanoma, joka on tullut monien persoonien kautta, monesta paikasta ja ajasta koosteeksi, joka on normaali kasvuiselle kristityllekin helposti omaksuttava. Siksi saatana käy häikäilemättömästi, tämän Pyhitettyä sanomaa sisältävän Jeesuksen antaman lahjan kimppuun. Mutta aikuisille kristityille Jeesuksen armonsanoma kelpaa.

• Anonyymi00046

Jeesuksella ja Paavalilla ei ollut mitään tekemistä keskenään.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Jeesuksella ja Paavalilla ei ollut mitään tekemistä keskenään.

Jeesus ei tunnusta Paavalia omksi apostolikseen.

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi00044

Edeltä tämä - ja tähän on hyvä ottaa sitten maan mainiota Lutheria, joka kyllä oivalsi raamatun tarinan täydellisesti, Hän onkin kautta aikojen ollut ainoa, joka osasi saarnata tätä oppia oikein jylisevän helvetin tuomiolla, heh.

<<<Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.<<<

Luther, Vähä katekismus, liitteet:

<<<Niinpä sinun olisi syytä ottaa huomioon, ettei ole leikin asia käydä Perkeleen kimppuun. Kasteessa ei vain karkoteta Perkelettä lapsen luota, vaan toisaalta tuo mahtava vihollinen ärsytetään ahdistamaan kastettua koko elämän ajan. Sen vuoksi on todella tarpeen, että koko sydämestä ja lujassa uskossa autamme lapsiparkaa ja pyydämme niin hartaasti kuin osaamme, että Jumala ei vain rukouksemme sanojen mukaisesti vapauttaisi lasta Perkeleen vallasta, vaan että hän myös vahvistaisi lasta, niin että tämä jaksaisi ritarin tavoin taistella Perkelettä vastaan koko elämän ajan ja vielä kuoleman hetkellä. <<<

Ja tämä jatkotarina onkin sitten katolisen kirkon viimeisestä voitelusta:

<<<Pidä siis mielessäsi, että kastetoimituksen liitännäiset merkitsevät kovin vähän, sellaiset kuin kasvoihin puhaltaminen, ristinmerkkien tekeminen, suolan paneminen suuhun, syljestä ja mullasta tehdyn tahnan siveleminen korviin ja nenään, rinnan ja olkapäiden voiteleminen öljyllä, päälaen voitelu krismalla, kastepaitaan pukeminen, palavan kynttilän antaminen käteen jne. Kaikkea sellaista ihmiset ovat lisäilleet kaunistaakseen kastetoimitusta, mutta ilman niitäkin on kaste toimitettavissa, sillä ei Perkele noita keinoja kavahda eikä kammoa. Hän ei piittaa isommistakaan konsteista, hänet on otettava vakavasti.<<<

https://tunnustuskirjat.fi/vahakatekismusliitteet.html

Kasteella saa viimeisessä voitelussa ne perkeleen demonit kimppuunsa koko elämän ajaksi. Keksiikö kukaan, että miksi? Tähänkin on olemassa raamatussa logiikka.

• Anonyymi00051

Vielä tuohon tekstiin, jonka kopioin edeltä kasteeseen liittyen kohta "sen perustuksena on Jeesuksen kristuksen ylösnousemus", todellisuudessa juuri se, ettei mitään ylösnousemusta tapahtunutkaan.

Löytyy historialliseksi määritelty tapahtuma vuodelle 53, Apostolien tekojen luku 19, jossa Jeesuksen oppilaat sanovat, etteivät he ole koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.

Tarinan aloituksenahan on Paavalin kertomus Jeesuksen ylösnousemuksesta, jonka piti olla Jeesuksen Pyhän hengen vuodatuksen opetuslapsilleen.

Tätä vastaa myös kolminaisuusoppia - Jeesus jäi kirottuna helvettiin, mistä nyt nousee ylös se henki, jonka uskovaiset uudestisyntymällä kertovat aiheuttavan demonit heidän kimppuunsa.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Vielä tuohon tekstiin, jonka kopioin edeltä kasteeseen liittyen kohta "sen perustuksena on Jeesuksen kristuksen ylösnousemus", todellisuudessa juuri se, ettei mitään ylösnousemusta tapahtunutkaan.

Löytyy historialliseksi määritelty tapahtuma vuodelle 53, Apostolien tekojen luku 19, jossa Jeesuksen oppilaat sanovat, etteivät he ole koskaan kuulleet, että mitään Pyhää henkeä on olemassakaan.

Tarinan aloituksenahan on Paavalin kertomus Jeesuksen ylösnousemuksesta, jonka piti olla Jeesuksen Pyhän hengen vuodatuksen opetuslapsilleen.

Tätä vastaa myös kolminaisuusoppia - Jeesus jäi kirottuna helvettiin, mistä nyt nousee ylös se henki, jonka uskovaiset uudestisyntymällä kertovat aiheuttavan demonit heidän kimppuunsa.

Voimme selkeästi uskovaisten itse todistamana todeta, ettei se henki kyllä ole hyvä - sen enempää kuin pyhäkään.

• Anonyymi00054

Tämä ei vielä ole se logiikka yksistään mitä tässä tarkoitan - siihen on olemassa raamatussa toinenkin syy.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja harhaoppi eli heresia, mihin ei pidä sotkeentua.

Helluntailaiuudesta irtaantumaan onnistunut mies on perustanut Uskontojen Uhrien auttavan palvelun.

• Anonyymi00047

"Se on laaki ja vainaa kun Paavali painaa. Mistähän lahtari lapioita lainaa?" (Lauri Viita: Moreeni).

• Anonyymi00049

.Jeesus oli ollut taivaassa Isän oikealla puolella monta vuotta kun Tarsolainen murhamies Saulus ilmestyi kuvioihin pyhiä miehiä tappamaan.

Jeesus ei hiippaile haamuna missään erämaissa murhamiesten porukoissa.

Matt. 24:26

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

• Anonyymi00050

Jeesus tulee ihmisen hahmossa maan päälle Galilean vuorelle takaisin vasta ajastaan.

Ap. t. 1:11

ja nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te seisotte ja katsotte taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän."

Ihmisiä eksytetään termeillä "inspiraatio ja henkijeesus", älä mene halpaan.

• Anonyymi00053

Älä usko lahkopastoreiden tarinoihin, kun he kertovat käyneensä taivaassa Jeesusta morjestamassa.

Joh.3:13
      Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas,
      Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

Ihmisillä ei ole mitään asiaa Jumalan taivaaseen, missä Jeesus asuu.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

Ps. 115:16

Taivas on Herran, maan hän on antanut ihmisille.

• Anonyymi00055

Eikä ketään suoraan taivaaseen temmata. Kaikki joutuu tilille tekojensa ja niistä säädettyjen lakien perusteella.

Pietari puhuu seurakuntalaisille.

1. Piet. 1:17

Ja jos kerran te rukoillessanne kutsutte Isäksi häntä, joka puolueettomasti tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin eläkää jumalanpelossa tämä muukalaisuutenne aika.

• Anonyymi00056

Edeltä:

<<<.Jeesus oli ollut taivaassa Isän oikealla puolella monta vuotta kun Tarsolainen murhamies Saulus ilmestyi kuvioihin pyhiä miehiä tappamaan.<<<

Saulus-Paavali itse määräsi Jeesuksen surmaamisen - nyt heittää jo tarina rajusti, mutta tuohon "taivaassa istumiseen".

Athanasioksen tunnustus, kolminaisuusoppi:

<<<Yksi hän ei ole sen vuoksi, että luonnot olisivat sekoittuneet toisiinsa, vaan siksi, että hän on YKSI PERSOONA. Sillä niin kuin järjellinen sielu ja ruumis yhdessä ovat yksi ihminen, niin Jumala ja ihminen ovat yksi Kristus.

Hän on kärsinyt meidän pelastuksemme tähden, astunut alas helvettiin, noussut kuolleista, astunut ylös taivaisiin, ISTUNUT ISÄN OIKEALLE PUOLELLE,<<<

https://fi.wikipedia.org/wiki/Athanasioksen_uskontunnustus

Istuu siis itsensä vieressä, vai?

• Anonyymi00057

Mitä sieltä helvetistä nyt oikein nousi?

• Anonyymi00058

Sauluksella oli Roomanvallan lupa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, mikäli he ovat uhka Roomanvallalle. Murhat puettiin uskonkiistojen syyksi, kuten tapana oli.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Sauluksella oli Roomanvallan lupa tappaa sekä Juutalaisia että Kristittyjä, mikäli he ovat uhka Roomanvallalle. Murhat puettiin uskonkiistojen syyksi, kuten tapana oli.

Paavalin isä jo rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista, mistä sai Rooman kansalaisuuden, samoin kuin poikansa Saulus.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Paavalin isä jo rikastui Roomanvallalle tekemistään palveluksista, mistä sai Rooman kansalaisuuden, samoin kuin poikansa Saulus.

Roomanvallan kätyrit ja sotilaat tappoivat miljoonia Juutalaisia. Sen ajan pyhät paikat on nykysin kiviraunioita.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Sen vuoksi Paavali soluttautui sekä apostoliksi että nasiiriksi, että pääsi sisälle hoitamaan hommansa.

• Anonyymi00063

Kristittyjen mukaan Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat Jumalan Kolme eri Persoonaa, mutta ovat sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin. Yhdessä ovat, eivät sooloile erikseen.

• Anonyymi00062

Nyt ei kannattanut enää niitä samoja jakeita lisätä höysteeksi.

On jo niin paksua puppua ei sanan vääristely onnistu.

• Anonyymi00065

Raamatun jakeita on luettu ja toistettu jo tuhansia vuosia. Jumalan sana pysyy samana, eikä muutu siitä miksikään.

Paitsi Jenkkilahkot ovat tehneet itselleen omat kansan raamatut ja pyhät kirjat ja novumit, joihin ne uskonsa perustaa.

Jenkkilahkot kannattaa kiertää kaukaa.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Raamatun jakeita on luettu ja toistettu jo tuhansia vuosia. Jumalan sana pysyy samana, eikä muutu siitä miksikään.

Paitsi Jenkkilahkot ovat tehneet itselleen omat kansan raamatut ja pyhät kirjat ja novumit, joihin ne uskonsa perustaa.

Jenkkilahkot kannattaa kiertää kaukaa.

Vanhin Jenkkilahkoista on 7 pv. Adventismi, jonka yksi haara muodosti Jehovantodistajien lahkon ja edelleen niistä eriytyi Mormonismi ja Helluntailaisuus.

Jenkkilahkojen yhteinen käännyttämisen kohderyhmä ovat Kristityt.

Eivät edes yritä käännyttää toisiaan.

• Anonyymi00067

Advarit juuri herjaa Paavalia kun ei käy heidän agendaan.

• Anonyymi00068

Eikö siellä lopun aikoina Ilmestyskirjassa ole joku nainen, joka ratsastaa pedolla? Voisiko tämä Paavalin leimaaminen naistenvihaajaksi liittyä jotenkin siihen?

• Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Eikö siellä lopun aikoina Ilmestyskirjassa ole joku nainen, joka ratsastaa pedolla? Voisiko tämä Paavalin leimaaminen naistenvihaajaksi liittyä jotenkin siihen?

Naispappien vastustajat ovat Paavalin rakastajia. Ne aloittaa saarnansa sanoilla: Rakas Paavali....

• Anonyymi00071
        Anonyymi00068 kirjoitti:

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Paavali laittoi naiset hiljaiseksi. Muuten nyrkki heilahti.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00071 kirjoitti:

naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.

Paavali laittoi naiset hiljaiseksi. Muuten nyrkki heilahti.

1. Kor. 9:26

Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

Eikä ne miehetkään uskastaneet Paavalia vastustaa.

Fil. 3:4

vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

Miestä ei saatu vastuuseen edes Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Naispappien vastustajat ovat Paavalin rakastajia. Ne aloittaa saarnansa sanoilla: Rakas Paavali....

Niin, epäilen itse, että Paavalia ehkä käytetään tähän naisviha-agendaan. En tiedä, mahtaako edes Sley vastustaa naispappeja. Voihan joku pappi ihan missä tahansa seurakunnassa vastustaa naispappeja. Sitä ihmettelen, että Paavalin kirkossa ei vissiin, vaikka ihan nimi valittu seurakunnan nimeen?

• Anonyymi00073

Rauhaa!

Paavalin aikana ja myöhemmin jopa inkvisition aikana on Jeesuksen tunnustaminen tehty kauhean kuoleman uhalla.

Nykyaikana on helppo arvostella niitä jotka oli mukana tekemässä maailmaa hyväksi ja oikeudenmukaiseksi. Oman henkensä uhalla.

Oksettaa ajatella että jos tulee yhtä vaikea aika kuin missä Paavali teki maailmaa paremmaksi. Pohjois-Korean olot.....

Kirkko toki on vainonnut myös muita paljon. Mutta.....

• Anonyymi00074

Yonky Cho oli Et.Korean suuren helluntaiseurakunnan johtaja, on tuomittu
        4 v. vankeuteen raha-asioista.

• Anonyymi00075

Raamattu varoittaa pakanoiden harjoittamasta kristinuskosta.

Matt. 6:7

"Rukoillessanne älkää hokeko tyhjää niin kuin pakanat, jotka kuvittelevat tulevansa kuulluiksi, kun vain latelevat sanoja. [Saarn. 5:1,2; Sir. 7:14]

Mark. 12:40

mutta vievät leskiltä talot ja latelevat pitkiä rukouksiaan vain näön vuoksi. Sitä ankarampi tulee olemaan heidän tuomionsa." [Matt. 6:5]

• Anonyymi00076

Niin kauheaa syntiä ei edes otettu huomioon, että Paavalia alettaisiin herjaamaan. Vain se, että vännetään kieroon hänen kirjoituksiaan, mutta häntä itseään ei herjattaisi.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Niin kauheaa syntiä ei edes otettu huomioon, että Paavalia alettaisiin herjaamaan. Vain se, että vännetään kieroon hänen kirjoituksiaan, mutta häntä itseään ei herjattaisi.

On niin helppo eksyä näihin kirjoitteluihin näinä päivinä. On tietysti harmillista, että meillä ei ole kovin vanhoja suomenkielisiä Raamatun käännöksiä, mistä tarkistaa tekstejä, ja niissä vanhemmissa kirjaimet on jo todella vaikealukuisia.

• Anonyymi00080

Nämä oli tietenkin osoitetttu fariseuksille, joita Jeesus syytti ulkokultaisuudesta.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Nämä oli tietenkin osoitetttu fariseuksille, joita Jeesus syytti ulkokultaisuudesta.

Siis nuo kontekstistaan irrotetut Matteuksen ja Markuksen pakanakommentit oli fariseuksille, ei pakanoilla. Hassua, että viestit eivät tule oikeisiin kohtiin, vaikka kyseiseen viestiin kommentoi.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Siis nuo kontekstistaan irrotetut Matteuksen ja Markuksen pakanakommentit oli fariseuksille, ei pakanoilla. Hassua, että viestit eivät tule oikeisiin kohtiin, vaikka kyseiseen viestiin kommentoi.

Hyttyset eivä lopu, niinkö?

• Anonyymi00077

Paavali tykkäsi tappohommista.

1. Joh. 3:15

Jokainen, joka vihaa veljeään, on murhaaja, ja te tiedätte, ettei iankaikkinen elämä voi pysyä yhdessäkään murhaajassa.

• Anonyymi00082

No nämä Paavalin tappohommat liittyvät hänen valehtelevaan Jumalaansa, Jahve-Baal-jumaluus, joka väittää olevansa Israelin Jumala, mutta Jeremia 7 luku paljastaa tämänkin valheen, tämä on se juutalaisten tekemä jumalahuijaus raamatussa.

5.Mooseksen kirja:

"13:1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme ... se profeetta tai unennäkijä surmattakoon ... Poista paha keskuudestasi.

Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia (Jeesuksen opetus)', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet - niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne (israelilaiset, puhuja on juutalaisten Jumala) lähellä sinua tai kaukana sinusta, maan äärestä toiseen - niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa, VAAN TAPA HÄNET; OMA KÄTESI KOOTKOON ENSIMMÄISENÄ HÄNTÄ VASTAAN SURMATAKSEEN HÄNET, ja sitten koko kansan käsi."

Jos jonkun mielestä - kuten uskovaisten - tällainen puhe on jotakin "Jumalan sanaa", niin voi hyvä Luoja - Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, Israelin Jumala, kieltää vuodattamasta viatonta verta, sanoo uhrikulttia iljetykseksi, ja käskee tekemään oikeuden niin toiselle kuin toiselle - eli totuus löytyy Jeremian kirja 7 luku, mihin useat Jeesuksen suuhun kirjoitetut vihjeet evankeliumeista viittaavatkin.

• Anonyymi00084

Rauhaa!

Vaikea on kestää väkivaltaan turvautumatta oikeita syytöksiä mokistaan ja ystävyydestä pahojen kanssa. Ilmestys 12 kertoo että arkkienkeli Mikael ryhtyi taivaassa sotaan väkivaltaiseen kun syytökset kävivät liian raskaiksi. Lohikäärme enkeleineen oli pakko syöstä taivaasta maan päälle.

Samoin fariseukset kokivat raskaiksi kristittyjen syytökset ja paljastukset suhteesta Roomaan. He turvautuivat väkivaltaan.

Samoin Paavin kirkko tuhosi suureen kansansuosioon päässeet gnostilaiset.
        Kyvyttömän ainut keino selvitä on väkivalta.

Itseään parempia ja oikeutetumpia valtaan ei päästetä niskan päälle. Niin juutalaiset vastustivat ja tuhosivat profeettojaan.

Tätä tapahtuu puolin ja toisin. Kyvyttömyys voi johtua kyllä myös siitä että Jumala on päättänyt tuhota jonkun. Eikä sitä voi mitenkään estää. Mikael ja Messias ei kyennyt estämään juutalaisten tuhoa 70 jkr ja 1944 jkr. Joko kyvyttömyyden tähden tai sitten Jumalan peruuttamattoman tuomion tähden. Mooses vetosi autiomaassa usein kansan puolesta, mutta se sukupolvi lopulta tuhottiin. Ennen pääsemistä luvattuun maahan.

Jumala kyllä tunnusti kyvyttömyytensä Israelin kansan hoitamisessa ja lähti pois heidän luotaan. Jättäen koko kansan Sotajoukon päällikkö enkelin huomaan.

Ei ole helppoa politiikka, talous, uskonto ja rakkaus. Kukaan ei pärjää ilman väkivaltaa.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00082 kirjoitti:

No nämä Paavalin tappohommat liittyvät hänen valehtelevaan Jumalaansa, Jahve-Baal-jumaluus, joka väittää olevansa Israelin Jumala, mutta Jeremia 7 luku paljastaa tämänkin valheen, tämä on se juutalaisten tekemä jumalahuijaus raamatussa.

5.Mooseksen kirja:

"13:1 "Jos teidän keskuuteenne ilmestyy profeetta tai unennäkijä ja lupaa sinulle jonkun tunnusteon tai ihmeen, ja jos sitten todellakin tapahtuu se tunnusteko tai ihme ... se profeetta tai unennäkijä surmattakoon ... Poista paha keskuudestasi.

Jos sinun veljesi, sinun äitisi poika, tai sinun poikasi tai tyttäresi tai vaimo, joka on sylissäsi, tai ystäväsi, joka on sinulle kuin oma sielusi, salaa houkuttelisi sinua ja sanoisi: 'Käykäämme palvelemaan muita jumalia (Jeesuksen opetus)', joita et sinä tunne eivätkä sinun isäsi tunteneet - niiden kansojen jumalia, jotka asuvat teidän ympärillänne (israelilaiset, puhuja on juutalaisten Jumala) lähellä sinua tai kaukana sinusta, maan äärestä toiseen - niin älä noudata hänen mieltään äläkä kuule häntä; älä sääli äläkä armahda häntä äläkä salaa hänen rikostansa, VAAN TAPA HÄNET; OMA KÄTESI KOOTKOON ENSIMMÄISENÄ HÄNTÄ VASTAAN SURMATAKSEEN HÄNET, ja sitten koko kansan käsi."

Jos jonkun mielestä - kuten uskovaisten - tällainen puhe on jotakin "Jumalan sanaa", niin voi hyvä Luoja - Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, Israelin Jumala, kieltää vuodattamasta viatonta verta, sanoo uhrikulttia iljetykseksi, ja käskee tekemään oikeuden niin toiselle kuin toiselle - eli totuus löytyy Jeremian kirja 7 luku, mihin useat Jeesuksen suuhun kirjoitetut vihjeet evankeliumeista viittaavatkin.

Ja kyllä Vatikaani sitten on kiitettävästi kerettiläisiä, pappeja ja tiedemiehiäkin tappanut - niin, että ilmestyskirjassa sanotaan, että tästä on löydetty kaikkien niiden veri, jotka ovat maan päällä tapetut.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00082 kirjoitti:

5.Mooseksen kirja:

Paavalissa oli Saatanan enkeli, mitä ei otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Paavalissa oli Saatanan enkeli, mitä ei otettu hänestä pois rukouksista huolimatta.

Demoni sanoi hänelle Damaskontiellä: Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Demoni sanoi hänelle Damaskontiellä: Saul, Saul, turha on sinun potkia pistintä vastaan.

Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, Saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.

King James käännöksen mukaan, ei mikään pikkupiru, eikä mykkä henki, vaan pääpirun Saatanan viestinnän ammattilainen "The messenger of Satan" -niminen demonihenki.

And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

King James käännöksen mukaan, ei mikään pikkupiru, eikä mykkä henki, vaan pääpirun Saatanan viestinnän ammattilainen "The messenger of Satan" -niminen demonihenki.

Saatanan enkeli on henkiolentto, jolla ei ole fyysistä ruumista, eikä mitään puisia tai metallisia piikkejä, joita olisi tökännyt Paavalin takapuoleen, kuten kohta usein naurahtaen ohitetaan.

Luuk.11
        24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

Demoni tappoi Paavalin Roomassa. Paha äkkikuolema.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Rauhaa!

Paavali sai lukemattomissa Ilmestyksissä pyhää sanaa ja jos hän olisi 100 prosenttisesti ne julkaissut hänet olisi korotettu Pyhäksi Hengeksi jonka Jeesus lupasi lähettää niille jotka hänet vastaan ottaa.

Mutta Paavali julkaisi vain 20 prosenttia pyhien ilmestysten sanoista ja jätti 80 prosenttia kirjoituksissaan epäselväksi mongertamiseksi. Näkyy eteenkin Novumissa 2. Korinttolaiskirjeen sanoissa ja lauseissa. Hän ikään kuin vajosi sopertamaan kesken ihaninta ilmestystä.

• Anonyymi00090

Molempien Saulien kohtalo oli ihan samanlainen. Jumala ei katso henkilöön.

1. Sam. 16:14

Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

• Anonyymi00093

Paavalin opit perustuvat harhaoppisen Gamalielin oppeihin, joka oli kiihko fariseus.

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Paavalikin oli yksi käärmeen sikiöistä.

• Anonyymi00094

Johannes Kastaja ja Jeesus ja oikeat apostolit olivat Saulus Tarsolaisen tappolistalla.

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin heidät tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

MIestä ei saatu vastuuseen edes Juutalaisten joukkomurhista.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      822
    2. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      361
      780
    3. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      589
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      72
      579
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      65
      575
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      47
      568
    7. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      30
      566
    8. En minä tule koskaan ottamaan sinuun yhteyttä

Että siinä ole vaan rauhassa ilman minua koko loppuelämäsi ajan.
      Ikävä
      25
      530
    9. Omituiset kuntayhtymän vieraat festareilla

Mitähän Pekka Iivari teki kuntayhtymän vieraana festareilla? Harvemmin tällaiset tilaisuudet ovat ns. avec- tyyppisiä ei
      Kemijärvi
      48
      527
    10. Jos se onkin niin

Että me molemmat kaivataan toisiamme. Odotetaan sitä näkemistä. Ollaan mustasukkaisia ja mietitään, että kenen kanssa se
      Ikävä
      27
      522
    Aihe