Usko Toivoselle

Anonyymi-ap

Toistan tässä, kun Nellie Oleson tuli tuonne toiseen ketjuun sotkemaan:

Sinä olet itse keksinyt päästäsi tai siis omaksunut herätysliikkeesi kannan, jonka mukaan Jeesus väittää Raamatun olevan Jumalan Sanaa.

Jeesuksen aikaan Raamattua ei ollut olemassa, joten Jeesus ei voinut esittää Raamatusta mitään mielipidettä. Raamattu kanonisoitiin vasta 300-luvulla.

Kun panet Jeesuksen suuhun väitteen, jota hän ei ole koskaan esittänyt, teet hänestä ja itsestäsi valehtelijan ja oikeastaan lakkautat kokonaan ylösnousseen Herran Jeesuksen olemassaolon, Hänen, jota sinun tulisi kuunnella ja jolta kysyä neuvoa Raamatun lukemiseesi.

Nyt kun olet tehnyt Raamatun lehdillä esiintyvästä Jeesuksesta marionettisi tungettuasi hänen suuhunsa oman oppisi, kuinka sinä voit olla enää kuuliainen yhtään kenellekään itsesi ulkopuoliselle Persoonalle? Sinä olet "kuuliainen"ainoastaan sille Jeesukselle, jonka olet itse itsellesi luonut. Ja tämä ilmenee sitten mm. sovituksen sanan mitätöimisenä.

Ainoa Jumalan Sana koko maailmankaikkeudessa on Jeesus Kristus:

Joh. 1:1, Hepr. 4:12-13 ja Ilm. 19:13.

Sydämen uskon ja sovituksen sanan puolesta. Aamen.

GF

26

74

Vastaukset 26

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001
      UUSI

Juutalaisilla oli oma raamattunsa, joskaan ei Raamattu- / Bible-nimellä.

Oli kokoelma Mooseksen kirjoja, kirjoitukset, profeetat jne, nimityksellä TaNaKh. Jeesuskin puhuu "Raamatusta", tarkoittaen TaNaKhia. Nämä tunnetaan kristittyjen Raamatussa nimellä Vanha testamentti.

Juutalaisilla on myös muita pyhiä kirjoituksia, mutta joita kristityt eivät uskossaan tunnusta.

• Anonyymi00002
        UUSI

Joh. 7:38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."
        Joh. 7:42 Eikö Raamattu sano, että Kristus on oleva Daavidin jälkeläisiä ja tuleva pienestä Beetlehemin kaupungista, jossa Daavid oli?"
        Joh. 10:35 Jos hän sanoo jumaliksi niitä, joille Jumalan sana tuli-ja Raamattu ei voi raueta tyhjiin-
        Room. 4:3 Sillä mitä Raamattu sanoo? "Aabraham uskoi Jumalaa, ja se luettiin hänelle vanhurskaudeksi"

Edellä sekä Jeesuksen että apostolin sanaa. Jakeita on enemmänkin.

• Anonyymi00003
      UUSI

Eikös "Nellie Oleson" ollut se ilkeämielinen naapurintyttö tv-sarjassa Pieni talo preerialla? Kateellinen Ingallsin perheen kristillisyydestä ja keskinäisestä rakkaudesta?

Häntä itseä ei kukaan koskaan aidosti rakastanut.

• Anonyymi00004
      UUSI

Tarkoittanet "GF", että Raamatun kirjoituksiin taltioidut Jeesuksen sanat siitä, kuinka Hän todistaa sen aikaisten kirjoitusten olevan Jumalan sanaa.

Jeesus siteeraa suoraan kirjoituksia, kuten Hän myöskin avaa Jumalan sanaa opetuslapsilleen kirjoituksista.

44 Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
      45 Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
      46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
      47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
      48 Te olette tämän todistajat.
      ( Luuk 24)

Ja tämän todistavat Uuden Testamentin aikaiset kirjoitukset, mitkä on koottu Raamattuun, jota sinäkin lainaat oman oppisi kautta.

Jeesus itse todistaa kirjoitusten olevan Jumalan sanaa, kuten tuolla toisessa ketjussa on todistettu.

Jeesushan sanoo opistaan, että ei Hän omiaan puhu, vaan Jumalan Sanaa.

16 Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt.
      17 Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani.
      18 Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.
      ( Joh 7)

Eli, ne Jeesuksen puhumat sanat ovat Jumalan Sanaa ja ne ovat taltioidut Uuden Testamentin kirjoituksissa.

Pelastuksen evakeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00007
        UUSI

Sinä kierrät kehää. Sinä päätät ilman Jeesuksen lupaa itse tykönäsi, että Raamattu on "Jumalan Sanaa", ja vain toistat tätä kehäpäätelmääsi. Taas yksi argumentointivirhe.

Onko sinulle tosiaankin ylivoimaista ymmärtää, että Jeesus ei voinut puhua Raamatusta halaistua sanaa, koska Raamattu kanonisoitiin vasta 300-luvulla? Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Fundisskovaisille nauravat monet maallikot nimenomaan siksi, kun teidän perustelunne ovat niin lapsellisia ja idioottimaisia. Ja kun teillä tästä huomauttaa, mitään ei tapahdu - sama lapsellinen sirkus vain jatkuu.

Ei sinuakaan voi ottaa tämän asian yhteydessä vakavasti. Sinä höpiset aivan ala-arvoisia. Tyhjänpäiväisyyksiä.

Teet Jeesuksesta ja itsestäsi valehtelijan ja Raamatun lehdillä olevasta Jeesuksesta oman marionettisi.

- GF -

• Anonyymi00015
        UUSI
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Sinä kierrät kehää. Sinä päätät ilman Jeesuksen lupaa itse tykönäsi, että Raamattu on "Jumalan Sanaa", ja vain toistat tätä kehäpäätelmääsi. Taas yksi argumentointivirhe.

Onko sinulle tosiaankin ylivoimaista ymmärtää, että Jeesus ei voinut puhua Raamatusta halaistua sanaa, koska Raamattu kanonisoitiin vasta 300-luvulla? Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää?

Fundisskovaisille nauravat monet maallikot nimenomaan siksi, kun teidän perustelunne ovat niin lapsellisia ja idioottimaisia. Ja kun teillä tästä huomauttaa, mitään ei tapahdu - sama lapsellinen sirkus vain jatkuu.

Ei sinuakaan voi ottaa tämän asian yhteydessä vakavasti. Sinä höpiset aivan ala-arvoisia. Tyhjänpäiväisyyksiä.

Teet Jeesuksesta ja itsestäsi valehtelijan ja Raamatun lehdillä olevasta Jeesuksesta oman marionettisi.

- GF -

No, meillä on Raamattu, jota sinäkin siteeraat.

Ja Jeesus todellakin vahvisti sen aikaiset kirjoitukset, mitkä löytyvät meidän käytössä olevasta kirjoituskokoelmasta, mikä siis on Raamattu.

Samat Vanhatestamentilliset kirjoitukset olivat Jeesuksen aikaan käytössä, kuin ovat meidänkin käytössä Raamatussa.

Vai minkä nimisen kirjan kirjoituksista sinä haet tekstilainauksia kommentteihesi?

Ja Jeesus todellakin todisti sen aikaisten kirjoitusten olevan Jumalan Sanaa ja samat kirjoitukset ovat luettavissa meidän ajan Raamatusta Vanhan Testamentin puolelta.

Ja sen lisäksi Jeesuksen puhumat Jumalan Sanat ovat taltioitu Uuden Testamentin kirjoituksiin, ja nekin löytyvät Raamatusta.

Ja hyvä niin.

Uskon Jeesuksen todistukseen, maallikot voivat olla siitä mieltä haluavat, se ei minua häiritse.

Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00016
        UUSI
        Anonyymi00015 kirjoitti:

No, meillä on Raamattu, jota sinäkin siteeraat.

Ja Jeesus todellakin vahvisti sen aikaiset kirjoitukset, mitkä löytyvät meidän käytössä olevasta kirjoituskokoelmasta, mikä siis on Raamattu.

Samat Vanhatestamentilliset kirjoitukset olivat Jeesuksen aikaan käytössä, kuin ovat meidänkin käytössä Raamatussa.

Vai minkä nimisen kirjan kirjoituksista sinä haet tekstilainauksia kommentteihesi?

Ja Jeesus todellakin todisti sen aikaisten kirjoitusten olevan Jumalan Sanaa ja samat kirjoitukset ovat luettavissa meidän ajan Raamatusta Vanhan Testamentin puolelta.

Ja sen lisäksi Jeesuksen puhumat Jumalan Sanat ovat taltioitu Uuden Testamentin kirjoituksiin, ja nekin löytyvät Raamatusta.

Ja hyvä niin.

Uskon Jeesuksen todistukseen, maallikot voivat olla siitä mieltä haluavat, se ei minua häiritse.

Usko Toivonen

Kierrät edelleen kehää. Tämä on kummallista. Olet aikuinen mies ja hoet tuota kehittelemääsi päähänpinttymää kuin joku 3-vuotias.

Sinä olet ENSIKSI, ylösnousseelta Jeesukselta asiaa lainkaan tiedustelematta, PÄÄTTÄNYT OMASSA PÄÄSSÄSI (herätysliikkeesi vaikutuksesta), että Raamattu on "Jumalan Sanaa", ja tämä etukäteen itse tykönäsi tekemäsi päätös on se, josta sinä et voi luopua, ja kaikki sinun perustelusi perustuvat tähän ja kumpuavat tästä - ja se saa sinut kieppumaan tuossa sinun päättymättömässä kehäpäätelmässäsi.

Ja samalla oletkin sitten tullut tehneeksi Raamatun Jeesuksesta marionettisi, jonka on toteltava tätä sinun täysin omavaltaista päätöstäsi:

("Ja Jeesus todellakin todisti sen aikaisten kirjoitusten olevan Jumalan Sanaa ja samat kirjoitukset ovat luettavissa meidän ajan Raamatusta Vanhan Testamentin puolelta.

Ja sen lisäksi Jeesuksen puhumat Jumalan Sanat ovat taltioitu Uuden Testamentin kirjoituksiin, ja nekin löytyvät Raamatusta.")

Koskaan sinä et ole kysynyt ylösnousseelta Jeesukselta, millä tavoin Raamattua kannattaisi luonnehtia, mikä Raamatussa on olennaisinta ja kuinka Raamattuun tulee suhtautua ja kuinka sitä kannattaisi lukea. Miksipä sinun tulisikaan kysyä, kun sinun marionetti-Jeesuksesi on sopivasti sinun talutusnuorassasi allekirjoittamassa sinun väitteesi - siis se Jeesus, jonka aikaan Raamattua EI OLLUT OLEMASSA.

• Anonyymi00019
        UUSI
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Kierrät edelleen kehää. Tämä on kummallista. Olet aikuinen mies ja hoet tuota kehittelemääsi päähänpinttymää kuin joku 3-vuotias.

Sinä olet ENSIKSI, ylösnousseelta Jeesukselta asiaa lainkaan tiedustelematta, PÄÄTTÄNYT OMASSA PÄÄSSÄSI (herätysliikkeesi vaikutuksesta), että Raamattu on "Jumalan Sanaa", ja tämä etukäteen itse tykönäsi tekemäsi päätös on se, josta sinä et voi luopua, ja kaikki sinun perustelusi perustuvat tähän ja kumpuavat tästä - ja se saa sinut kieppumaan tuossa sinun päättymättömässä kehäpäätelmässäsi.

Ja samalla oletkin sitten tullut tehneeksi Raamatun Jeesuksesta marionettisi, jonka on toteltava tätä sinun täysin omavaltaista päätöstäsi:

("Ja Jeesus todellakin todisti sen aikaisten kirjoitusten olevan Jumalan Sanaa ja samat kirjoitukset ovat luettavissa meidän ajan Raamatusta Vanhan Testamentin puolelta.

Ja sen lisäksi Jeesuksen puhumat Jumalan Sanat ovat taltioitu Uuden Testamentin kirjoituksiin, ja nekin löytyvät Raamatusta.")

Koskaan sinä et ole kysynyt ylösnousseelta Jeesukselta, millä tavoin Raamattua kannattaisi luonnehtia, mikä Raamatussa on olennaisinta ja kuinka Raamattuun tulee suhtautua ja kuinka sitä kannattaisi lukea. Miksipä sinun tulisikaan kysyä, kun sinun marionetti-Jeesuksesi on sopivasti sinun talutusnuorassasi allekirjoittamassa sinun väitteesi - siis se Jeesus, jonka aikaan Raamattua EI OLLUT OLEMASSA.

Kommentistasi tulee sellainen vivahde, että Raamatun ilmoitusta pitäisi tutkia / lukea jonkin oman opin perusteella, siis opin sanelemien ehtojen mukaan.

Ja sen vuoksi syytökset ja perusteettomat väitteet, kuten "koskaan sinä et ole kysynyt" yms. oman mielesi tuottamat syytökset.

Varsinaisesta keskustelusta ei silloin voida puhua, vaan oppi sanelee ja opin sitoma toimii, kuten toimii.

Jeesus nimenomaan käski opettamaan kaiken, mitä Hän on käskenyt opetuslastensa pitää ja myöskin todisti, että Hänen opetuslapsiaan ovat ne, jotka pysyvät Hänen sanassaan.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        ( Matt 28)

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
        ( Joh 8)

Huomaatko, "totuus tekee vapaaksi", mutta se edellyttää Jeesuksen sanassa pysymistä.

Onko väärät syytökset Jeesuksen sanassa pysyväisen tunniste?

Onhan niitä omia oppeja, kuten esim. vt-seuran oppi, johon liittyy vaatimus, ettei kyseisen seuran opinkannattajat saa lukea Raamatun imoitusta omin päin, vaan ainoastaan vt-seuran johdon vaatimalla tavalla, "mitä Raamattu todella opettaa".

Samanlaiselta nyt tämä sinunkin taholtasi tuleva ehdollisuus Raamatun ilmoitusta kohtaan vaikuttaa olevan.

Mutta se onkin yhteistä omille opeille, koska Raamatun juuri ilmoitus paljastaa sellaiset ja näin Raamatusta tulee ongelma.

Usko Toivonen

• Anonyymi00020
        UUSI
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Kommentistasi tulee sellainen vivahde, että Raamatun ilmoitusta pitäisi tutkia / lukea jonkin oman opin perusteella, siis opin sanelemien ehtojen mukaan.

Ja sen vuoksi syytökset ja perusteettomat väitteet, kuten "koskaan sinä et ole kysynyt" yms. oman mielesi tuottamat syytökset.

Varsinaisesta keskustelusta ei silloin voida puhua, vaan oppi sanelee ja opin sitoma toimii, kuten toimii.

Jeesus nimenomaan käski opettamaan kaiken, mitä Hän on käskenyt opetuslastensa pitää ja myöskin todisti, että Hänen opetuslapsiaan ovat ne, jotka pysyvät Hänen sanassaan.

19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."
        ( Matt 28)

31 Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani;
        ( Joh 8)

Huomaatko, "totuus tekee vapaaksi", mutta se edellyttää Jeesuksen sanassa pysymistä.

Onko väärät syytökset Jeesuksen sanassa pysyväisen tunniste?

Onhan niitä omia oppeja, kuten esim. vt-seuran oppi, johon liittyy vaatimus, ettei kyseisen seuran opinkannattajat saa lukea Raamatun imoitusta omin päin, vaan ainoastaan vt-seuran johdon vaatimalla tavalla, "mitä Raamattu todella opettaa".

Samanlaiselta nyt tämä sinunkin taholtasi tuleva ehdollisuus Raamatun ilmoitusta kohtaan vaikuttaa olevan.

Mutta se onkin yhteistä omille opeille, koska Raamatun juuri ilmoitus paljastaa sellaiset ja näin Raamatusta tulee ongelma.

Usko Toivonen

Minä kirjoitan toisessa ketjussa (jonka olet taatustii lukenut):

"Kun panet Jeesuksen suuhun väitteen, jota hän ei ole koskaan esittänyt, teet hänestä ja itsestäsi valehtelijan ja oikeastaan lakkautat kokonaan ylösnousseen Herran Jeesuksen olemassaolon, Hänen, jota sinun tulisi kuunnella ja jolta kysyä neuvoa Raamatun lukemiseesi."

Ja tuossa yllä:

"Koskaan sinä et ole kysynyt ylösnousseelta Jeesukselta, millä tavoin Raamattua kannattaisi luonnehtia, mikä Raamatussa on olennaisinta ja kuinka Raamattuun tulee suhtautua ja kuinka sitä kannattaisi lukea. Miksipä sinun tulisikaan kysyä, kun sinun marionetti-Jeesuksesi on sopivasti sinun talutusnuorassasi allekirjoittamassa sinun väitteesi - siis se Jeesus, jonka aikaan Raamattua EI OLLUT OLEMASSA."

Ja tähän sinä reagoit kirjoittamalla:

"Kommentistasi tulee sellainen vivahde, että Raamatun ilmoitusta pitäisi tutkia / lukea jonkin oman opin perusteella, siis opin sanelemien ehtojen mukaan."

Tuo taitaakin kertoa sinun opistasi olennaisen. Ylösnousseen Herran Jeesuksen kuunteleminen ja Hänen tottelemisensa on sinulle OMAN OPIN PERUSTEELLA Raamatun tutkimista.

Hupsheijakkaa....

En tosin epäile, ettetkö kykene tätäkin paljastumistasi spinnaamaan oman omatekoisen oppisi eduksi. Siita hommasta sinulla on vuosikymmenien kokemus.

• Anonyymi00021
        UUSI
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Minä kirjoitan toisessa ketjussa (jonka olet taatustii lukenut):

"Kun panet Jeesuksen suuhun väitteen, jota hän ei ole koskaan esittänyt, teet hänestä ja itsestäsi valehtelijan ja oikeastaan lakkautat kokonaan ylösnousseen Herran Jeesuksen olemassaolon, Hänen, jota sinun tulisi kuunnella ja jolta kysyä neuvoa Raamatun lukemiseesi."

Ja tuossa yllä:

"Koskaan sinä et ole kysynyt ylösnousseelta Jeesukselta, millä tavoin Raamattua kannattaisi luonnehtia, mikä Raamatussa on olennaisinta ja kuinka Raamattuun tulee suhtautua ja kuinka sitä kannattaisi lukea. Miksipä sinun tulisikaan kysyä, kun sinun marionetti-Jeesuksesi on sopivasti sinun talutusnuorassasi allekirjoittamassa sinun väitteesi - siis se Jeesus, jonka aikaan Raamattua EI OLLUT OLEMASSA."

Ja tähän sinä reagoit kirjoittamalla:

"Kommentistasi tulee sellainen vivahde, että Raamatun ilmoitusta pitäisi tutkia / lukea jonkin oman opin perusteella, siis opin sanelemien ehtojen mukaan."

Tuo taitaakin kertoa sinun opistasi olennaisen. Ylösnousseen Herran Jeesuksen kuunteleminen ja Hänen tottelemisensa on sinulle OMAN OPIN PERUSTEELLA Raamatun tutkimista.

Hupsheijakkaa....

En tosin epäile, ettetkö kykene tätäkin paljastumistasi spinnaamaan oman omatekoisen oppisi eduksi. Siita hommasta sinulla on vuosikymmenien kokemus.

Niinpä:

16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)

Kuten edellisessä kommentissani siteerasin Kristuksen sanaa siitä, mitä Hän opetuslapsiltaan edellyttää.

( Joh 8)

Siis Hänen sanassaan pysymistä, jotta voisi tulla tuntemaan totuuden.

Ja juurikin Raamatusta me voi lukea mitä Herra Jeesus sanoo.

Siitä opetuslapsen voi tunnistaa, kuuliaisuudesta Herransa sanalle.

20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        ( Joh 14)

Pelastuksen evankeliumin, totuuden sanan ja sydämen uskon puolesta.

Usko Toivonen

• Anonyymi00022
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Niinpä:

16 Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kol 3)

Kuten edellisessä kommentissani siteerasin Kristuksen sanaa siitä, mitä Hän opetuslapsiltaan edellyttää.

( Joh 8)

20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minussa ja minä teissä.
        21 Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle."
        22 Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?"
        23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
        24 Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.
        ( Joh 14)

Usko Toivonen

Ympäripyöreä läyryäminen sitten siihen. Jumalinen vaikutelma on synnytetty, oma hurskaus tuotu julki. Ja marionetti-Jeesusta välikätenä käyttäen omaa "raamatullista" päätä silitetty. Niin sitä pitää.

Kukin tyylillään.

• Anonyymi00023
        UUSI
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Ympäripyöreä läyryäminen sitten siihen. Jumalinen vaikutelma on synnytetty, oma hurskaus tuotu julki. Ja marionetti-Jeesusta välikätenä käyttäen omaa "raamatullista" päätä silitetty. Niin sitä pitää.

Kukin tyylillään.

Ympäripyöreä kahdessa merkityksessä: a) kommenttiani väistelevä ja b) iänikuista kehää eli ympyrää kiertävä.

• Anonyymi00024
        UUSI
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Niinpä:

( Joh 8)

( Joh 14)

Usko Toivonen

Eli: spinnaus suoritettu.

• Anonyymi00005
      UUSI

Raamatussa puhutaan lakiliiton aikana Kirjoituksista !

Kirjoitutset taas olivat Jumalan Sanaa Jeeseuksenkin mukaan.

Eli näin kaikki menee ihan oikeasti:

16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
      17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.

Tässä On Totuus !

Siis ei ihmisten sanaa, vaan Jumalan !

Eli oikeasti siis Jumalan Sana on paljon laajempi kuin mitä Raamattu / kiroitukset kertovat !

Siitä laajuudenJumalan tiedon ja ymmärryksen määrstä kertoo tämä Totuus:

Joh. 21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

Kuka tajuaa tämän oikeaesti ???

Joh. 21:25 On paljon muutakin, mitä Jeesus teki; ja jos se kohta kohdalta kirjoitettaisiin. luulen, etteivät koko maailmaan mahtuisi ne kirjat, jotka pitäisi kirjoittaa.

Siis Kristus on Sana ja Jumala !

Miksi siis Häntä halutaan pienentää???

• Anonyymi00008
        UUSI

Sinähän se Hänet pienennät kun muunnat hänet Kirjaksi ja sen myötä oman opirakennelmasi palikaksi, omaksi maroinetiksesi. Sinä olet tosiaan niin kuin Nellie Oleson, joka menee kotiinsa ja alkaa pussailla aviomiehensä valokuvaa kuvitellen lempivänsä miestään.

• Anonyymi00009
        UUSI
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Sinähän se Hänet pienennät kun muunnat hänet Kirjaksi ja sen myötä oman opirakennelmasi palikaksi, omaksi maroinetiksesi. Sinä olet tosiaan niin kuin Nellie Oleson, joka menee kotiinsa ja alkaa pussailla aviomiehensä valokuvaa kuvitellen lempivänsä miestään.

Po. marionetiksesi

• Anonyymi00006
      UUSI

Ja siis Usko Toivosen ja -GF- nikin kataisille ns. "yhden jakeen" kieroon vääntäville tiedoksi se, että Jumala On Yksi ja Hän On Totuus, siis koko totuus, eikä vain parin Raamatun ja keen totuus !

Kieroon vääntäjiä kyllä riittää pilvin pimein, mutta mikä siis on se KOKO Totuus ???

• UUSI

Jeesuksen suuhun on pantu kaikki hänen muka sanomansa koska olemattomuuttaan jeesus ei koskaan sanaakaan sanonut.

• Anonyymi00010
        UUSI

Keskity sinä siihen aerobicin historiaa käsittelevään Jane Fonda -väikkäriisi.

Ja kävisit välillä ihmisten ilmoilla sieltä peräkammaristasi käsin.

🤣🤣🤣

• Anonyymi00011
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

🤣🤣🤣

Kysyitkö sinä Herralta kestävästi sitä, että mitä mieltä Hän on ??

• he-ma
        UUSI
        Anonyymi00010 kirjoitti:

🤣🤣🤣

Oletko harkinnut mitä jeesus sanoisi kommentistasi jos olisi ollut olemassa?

Mene suoraan Herramme Saatanan grilliin kulkematta P.Pietarin portin kautta!

• Anonyymi00013
        UUSI
        he-ma kirjoitti:

Oletko harkinnut mitä jeesus sanoisi kommentistasi jos olisi ollut olemassa?

Mene suoraan Herramme Saatanan grilliin kulkematta P.Pietarin portin kautta!

Oi katso: peräkammarin poika suutahti Jane Fonda -kommentista! Hyvä! Saatat päästä sieltä peräkammaristasi ihmisten ilmoille!

🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi00012
      UUSI

Eihän täällä todellakaan kirjoita kukaan Nellie Oleson.

Eli onko sinulla kaikki ihan kunnoss ap?

• Anonyymi00014
        UUSI

Tutkijat väittävät, että psykopaatit eivät ymmärrää metaforista kieltä. Koeta miettiä tätä. En tosin pidättele hengitystäni.

🤣🤣🤣

• Anonyymi00017
      UUSI

Vastoin päätöstäni reagoin nimimerkin - GF - laatimaan aloitukseen.
      Aloitus ja ko. nimimerkin viestit ovat vaarallista eksytystä ja harhaa.
      Hän näyttää siistineen kielenkäyttönsä, eksytys on ja pysyy silti - kenties entistä vaarallisempana.
      Ei uskossaan Jumalan armosta vakaantuneille -etsiville ja vielä haparoiville ehkä entistä petollisempana.
      Aloitus on Jumalan sanan vastainen.
      Raamattu on ja pysyy Jumalan Sanana aina ja iankaikkisesti.
      Herra Jeesus Kristus on Raamatun punainen lanka sen ensimmäiseltä sivulta sen viimeisen sivun loppuun asti.
      Tule Herra Jeesus. Amen.

s-seutulainen

• Anonyymi00018
        UUSI

Sinä syyllistyt epäjumalanpalvelukseen.

Ensinnäkin tuo sinun käytöksesi, jossa sinä olet langettanut ylleni tuon kummallisen "yhden miehen kirkonkirouksen": se on aivan naurettavaa ja Kristuksen Hengen vastaista. Sinulle ei ole MITÄÄN oikeuutta alkaa eristää omaa veljeäsi Kristuksessa. Sinä toimit kuuin mikökin Perkeleen juoksupooika noin toimiessasi, mutta olet sitten kai liian epäitsenäinen ja pelokas kkyetääksesi toimimaan toisin.

Mutta "Raamattu on Jumalan Sanaa" -väite ei tee MITÄÄN MUUTA KUIN SEN, ETTÄ SEN LAUSUJA KOROTTAA ITSENSÄ JUMALAN VEROISEKSI.

Kukaan muu koko maailmankaikkeudessa ei voi lausua Raamatusta tuollaista kuin Jumala itse ja JUURI SIKSI AVAUKSESSA ASIA NOSTETAAN ESILLE.

Paavali kieltää uskovaisia olemasta TYPERYKSIÄ! Miksi sinä vapaaehtoisesti hheittäydyt tuollaiseksi idiootiksi? Eikä sinulla raksuta päässäsi mikäään muu kuin ne loputtomat Peltola-sitaattisi? Eikä sinun olisi aika kasvaa jo aikuiseksi, omaksi itseksesi? Nyt sinä olet kuin mikäkin pahainen kakara typerine mielipiteinesi.

Tuo tule Herra Jeesus -hokemakin on vastenmielinen ja kuvottava sellaisen Jeesukseen uskovan näiikseltä lähteneenä, joka eristää veljensä Kristuksessa ulkopuolella. Häpeäisit, nulikka!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 147
      1585
    2. Onko kaivattusi seksipommi?

Minun kaivattuni on😅😍
      Ikävä
      72
      1146
    3. Hyvää yötä kivalle miehelle!

Samasta kylästä! 😊
      Ikävä
      113
      868
    4. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      83
      690
    5. Oletkohan tajunnut mitä olen päättänyt

En tule koskaan, ikinä, sanomaan sinulle mitään, ei tervehtimistä, ei aloitetta, ei katsetta, ei mitään, koska et ole si
      Ikävä
      37
      527
    6. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      45
      497
    7. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      73
      461
    8. Poistetut keskustelut

Käsittelvät usein miesten asioita ja miehenä olemista. Kuten viimeksi poiston kohteeksi joutunut, Miesten tulee alkaa
      Sinkut
      131
      410
    9. Olen osastolla

Henkisesti olen aivan rikki siitä mitä olen tehnyt. Lisäksi olen vakavasti sairas. Verikokeet kertoo sen.
      Ikävä
      29
      404
    10. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      36
      403
    Aihe