Jeesus tarkoitti kirjoituksilla VT:n kirjoituksia.
Uskotko VT:n profeettoihin ?
Luukas 24:44-45
[44] Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa". [45] Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset."
Raamatun kutistaminen
12
60
Vastaukset 12
- Anonyymi00001
Hoipertelevat ja kaatuvat seurakunnassa.
"He haparoivat pimeässä valoa vailla, ja hän panee heidät hoipertelemaan kuin juopuneet."- Anonyymi00006
8. kohtaan lisäys - peto asuu israelin naapurissa.
- Anonyymi00007
1. peto on Euroopan kuninkaat ja 7 todellistä päättäjää.
- Anonyymi00002
Kyllä Jeesus tiesi, että ihmisillä tulee olemaan tyhmät jutut ja ajatukset kun tuhansien vuosien päästä lukevat samoja kirjoituksia.
- Anonyymi00003
Luuk.24:44-45 Niin hän sanoi heille: nämät ovat ne sanat, jotka minä puhun teille, kuin minä vielä teidän kanssanne olin; sillä kaikki pitää täytettämän, mitä kirjoitettu on Moseksen laissa ja prophetoissa ja psalmeissa minusta. Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä, kirjoituksia ymmärtämään. Biblia (1776)
- Anonyymi00004
Joh.17:12 Kuin minä olin heidän kanssansa maailmassa, niin minä kätkin heitä sinun nimessäs: ne, jotkas minulle annoit, kätkin minä, ja ei niistä kenkään kadottanut, vaan se kadotuksen läpsi, että Raamattu täytettäisiin. Biblia (1776)
- Anonyymi00008
Jes.14:12 Kuinka sinä kaunis kointähti olet pudonnut taivaasta? kuinkas olet maan päälle langennut, joka pakanat teit heikoksi? Biblia.
- Anonyymi00009
Vain niihin, jotka mainitaan Raamatussa.
- Anonyymi00010
Lahkoissa esim. helluntailaissudessa ei uskota VT:iin.
Valehtelevat uskovansa Raamattuun.
Jeesuskin uskoi VT:iin- Anonyymi00011
panetteuvihahenki taas puhui
- Anonyymi00012
"Lahkoissa esim. helluntailaissudessa ei uskota VT:iin."
Päin vastoin, rasistisen Israelin palvominen ja siunaaminen perustuu täysin Vanhan testamentin opetuksiin.
Sillä ei ole mitään tekemistä Uuden testamentin tai Uuden liiton tai Jeesuksen uskon tai Jeesuksen seuraamisen kanssa.
Päin vastoin, Uusi testamentti ja Jeesuksen opetukset sekä elämä todistavat tuon opetuksen täysin kristinuskon vastaiseksi. Paavali kuvaa lihallisia juutalaisia jopa Haagariksi Gal.4:25,30. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
"Lahkoissa esim. helluntailaissudessa ei uskota VT:iin."
Päin vastoin, rasistisen Israelin palvominen ja siunaaminen perustuu täysin Vanhan testamentin opetuksiin.
Sillä ei ole mitään tekemistä Uuden testamentin tai Uuden liiton tai Jeesuksen uskon tai Jeesuksen seuraamisen kanssa.
Päin vastoin, Uusi testamentti ja Jeesuksen opetukset sekä elämä todistavat tuon opetuksen täysin kristinuskon vastaiseksi. Paavali kuvaa lihallisia juutalaisia jopa Haagariksi Gal.4:25,30.Helluntailaiset siunaavat lihasta syntynyttä Hagar-Israelia, joka murhaa lapsia ja josta Raamattu sanoo: "Aja pois orjatar poikinensa; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
Gal.4
22 Onhan kirjoitettu, että Aabrahamilla oli kaksi poikaa, toinen orjattaresta, toinen vapaasta.
23 Mutta orjattaren poika oli syntynyt lihan mukaan, vapaan taas lupauksen voimasta.
24 Tämä on **kuvannollista puhetta**; nämä naiset ovat **kaksi liittoa**: toinen on Siinain vuorelta, joka synnyttää orjuuteen, ja se on Haagar;
25 sillä H A A G A R on Siinain vuori Arabiassa ja ***vastaa nykyistä Jerusalemia***, joka elää orjuudessa lapsineen.
26 Mutta se Jerusalem, joka *ylhäällä on*, on vapaa, ja se on *meidän äitimme*.
27 Sillä kirjoitettu on: ***"Iloitse, sinä H E D E L M Ä T Ö N, joka et synnytä***, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niin kuin Iisak oli.
29 Mutta niin kuin **lihan mukaan syntynyt** silloin vainosi **Hengen mukaan syntynyttä**, niin nytkin.
30 Mutta mitä sanoo Raamattu? >>> "AJA POIS ORJATAR POIKINENSA; sillä orjattaren poika ei saa periä vapaan vaimon pojan kanssa."
31 Niin me siis, veljet, emme ole orjattaren lapsia, vaan vapaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 119783
Poliisin potkija
Kukahan oman elämänsä sankari oli potkaissut poliisia? Iltalehdessä oli juttua.20716- 39685
Sinä mies olisit
ollut se kenet haluan. Edelleen pidän sinua kaikkein ihanimpana ja tärkeimpänä. Kukaan muu ei ole niinkuin sinä. Mutta s32639Miksi jätit minut
Epätietoisuuteen? Tiedän että pelkäsit mitä siitä seuraa jos asiat tulevat mutta silti. Miksen merkinnyt tarpeeksi?38567Kun et ota yhteyttä, tarkoittaako se
Että olet menny elämässä eteenpäin ja et myös toivo minulta naiselta viestiä enää?63526- 34525
Tykkäisitköhän todellisuudessa jutella
Minun kanssa kahdestaan, vai onko tämä palstailu enemmän sinun juttu minun suhteen?50519- 76517
- 63491