Kun palstaa lukee, niin jatkuvasti törmää siihen että laitauskovien mukaan me elämme ihan hirvittävää aikaan. Kaikki on pielessä ja elämä on kauheaa.
Mutta kun kysyy että mikä olisi ollut historiallinen valtio, jossa elämä olisi ollut parempaa kuin nykyisissä länsivalloissa, niin ei saa mitään vastausta.
Kysytään oikein oman aloituksen kanssa. Koska elämä olisi kaikille ollut jossain historiallisessa valtiossa parempaa kuin nykyisissä länsimaissa?
Kyseessä pitää olla siis historiallisesti todennettu valtio. Vastaus "paratiisi" ei tietenkään kelpaa, koska se ei ole millään muotoa historiallinen fakta.
Mikä on uskovaisen ihannevaltio?
86
237
Vastaukset 86
>>Mikä on uskovaisen ihannevaltio?>>
Arvaa.
Annan vihjeen. Muutama kilometri Vaalimaalta itään.
😊😊😊😊😊- Anonyymi00028
Mikä estää uskonharhaisia muuttamasta paratiisiinsa?
Sopii uskovaiselle hyvin, totuus halvasta bensasta tulee valtiollisesta totuustoimistosta jota voi kuunnella jonottaessa bensaa jota ei ole.
Samaan tapaan kirilkin lupaa hyökkäyssodassa kuolleille oikotien paratiisiin, vaikka kukapa sinne haluaisi kun elämä on niin hyvää ulkohuusseineen ja ennenkaikkea halvan bensan kanssa. Kiril ei itse kuitenkaan halua osallistua paratiisikilvoitteluun epäitsekkäistä syistä tietenkin.
- Anonyymi00001
Ainakin tietyissä piireissä se näyttäisi olevan Israel ja nimenomaan juutalaisvaltiona. Israelin puolesta rukoillaan ja sitä tuetaan. Todennäköisesti he haluaisivat omalta osaltaan rahoittamaan ja osallistumaan myös Jerusalemin temppelin uudelleen rakentamista takaisin entiseen loistoonsa.
Israel on osa nykyistä läntistä maailmaa. Sinne voi muuttaa ihan vapaasti. Ynnä siellähän esim homot voivat viettää pride-pippaloilta ihan vapaasti. Tel Avivissa järjestetään joka vuosi maailma yksi suurimpia pride-kulkueita.
Myös Jerusalemissa on pride-juhlat ja kulkueet, vaikka aito-lainen tällä palstalla kiven kovaan muuta väitti. Oli varmaan saada slaagin kun hänelle näytettiin you-tube pätkä tapahtumasta. Varsinkin kun huomasi että mukana oli myös lapsia.
https://www.youtube.com/shorts/JMKbNwyj4w8
https://www.youtube.com/watch?v=WdFRhdO_a_M- Anonyymi00004
Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Israel on osa nykyistä läntistä maailmaa. Sinne voi muuttaa ihan vapaasti. Ynnä siellähän esim homot voivat viettää pride-pippaloilta ihan vapaasti. Tel Avivissa järjestetään joka vuosi maailma yksi suurimpia pride-kulkueita.
Myös Jerusalemissa on pride-juhlat ja kulkueet, vaikka aito-lainen tällä palstalla kiven kovaan muuta väitti. Oli varmaan saada slaagin kun hänelle näytettiin you-tube pätkä tapahtumasta. Varsinkin kun huomasi että mukana oli myös lapsia.
https://www.youtube.com/shorts/JMKbNwyj4w8
https://www.youtube.com/watch?v=WdFRhdO_a_MÄlä taas valehtele!
Ei, Israeliin ei voi muuttaa kuka tahansa, sillä maan maahanmuuttopolitiikka on erittäin tiukkaa ja perustuu pääosin etnis-uskonnolliseen taustaan.
Helpommin maahanmuutto onnistuu juutalaisille, kun taas ei-juutalaisten mahdollisuudet muuttaa maahan pysyvästi ovat hyvin rajalliset.
Alta löydät tarkemmat tiedot siitä, kenellä on oikeus muuttaa maahan ja millä ehdoilla.
Juutalaisten muutto-oikeus (Alija)Israelin maahanmuuton perusta on vuonna 1950 säädetty paluulaki (Law of Return).
Kuka voi muuttaa: Jokainen juutalainen, juutalaisen lapsi tai lapsenlapsi sekä heidän aviopuolisonsa on oikeutettu muuttamaan Israeliin.
Kansalaisuus: Paluulain nojalla muuttavat saavat lähes automaattisesti Israelin kansalaisuuden.
Rajoitus: Oikeutta ei yleensä ole henkilöllä, joka on vapaaehtoisesti vaihtanut uskontoaan juutalaisuudesta johonkin toiseen uskontoon.Ei-juutalaisten mahdollisuudet muuttaaEi-juutalaisilla ei ole yleistä oikeutta muuttaa maahan, mutta se voi poikkeustapauksissa onnistua seuraavien väylien kautta:
Avioliitto: Israelin kansalaisen kanssa avioitunut ei-juutalainen voi hakea oleskelulupaa ja myöhemmin kansalaisuutta. Prosessi on pitkä, tarkkaan valvottu ja kestää useita vuosia.
Työperusteinen maahanmuutto: Maahan on mahdollista saada tilapäinen työlupa, jos israelilainen työnantaja sponsoroi sitä (esim. asiantuntijat, hoiva-ala tai rakennusala). Nämä luvat ovat kuitenkin määräaikaisia, eivätkä ne yleensä johda pysyvään oleskelulupaan tai kansalaisuuteen.
Uskonnolliset yhteisöt tai humanitaariset syyt: Erittäin harvinaisissa tapauksissa oleskelulupa voidaan myöntää erityisistä humanitaarisista syistä tai tiettyjen uskonnollisten instituutioiden työntekijöille. Anonyymi00004 kirjoitti:
Älä taas valehtele!
Ei, Israeliin ei voi muuttaa kuka tahansa, sillä maan maahanmuuttopolitiikka on erittäin tiukkaa ja perustuu pääosin etnis-uskonnolliseen taustaan.
Helpommin maahanmuutto onnistuu juutalaisille, kun taas ei-juutalaisten mahdollisuudet muuttaa maahan pysyvästi ovat hyvin rajalliset.
Alta löydät tarkemmat tiedot siitä, kenellä on oikeus muuttaa maahan ja millä ehdoilla.
Juutalaisten muutto-oikeus (Alija)Israelin maahanmuuton perusta on vuonna 1950 säädetty paluulaki (Law of Return).
Kuka voi muuttaa: Jokainen juutalainen, juutalaisen lapsi tai lapsenlapsi sekä heidän aviopuolisonsa on oikeutettu muuttamaan Israeliin.
Kansalaisuus: Paluulain nojalla muuttavat saavat lähes automaattisesti Israelin kansalaisuuden.
Rajoitus: Oikeutta ei yleensä ole henkilöllä, joka on vapaaehtoisesti vaihtanut uskontoaan juutalaisuudesta johonkin toiseen uskontoon.Ei-juutalaisten mahdollisuudet muuttaaEi-juutalaisilla ei ole yleistä oikeutta muuttaa maahan, mutta se voi poikkeustapauksissa onnistua seuraavien väylien kautta:
Avioliitto: Israelin kansalaisen kanssa avioitunut ei-juutalainen voi hakea oleskelulupaa ja myöhemmin kansalaisuutta. Prosessi on pitkä, tarkkaan valvottu ja kestää useita vuosia.
Työperusteinen maahanmuutto: Maahan on mahdollista saada tilapäinen työlupa, jos israelilainen työnantaja sponsoroi sitä (esim. asiantuntijat, hoiva-ala tai rakennusala). Nämä luvat ovat kuitenkin määräaikaisia, eivätkä ne yleensä johda pysyvään oleskelulupaan tai kansalaisuuteen.
Uskonnolliset yhteisöt tai humanitaariset syyt: Erittäin harvinaisissa tapauksissa oleskelulupa voidaan myöntää erityisistä humanitaarisista syistä tai tiettyjen uskonnollisten instituutioiden työntekijöille.Minä tarkoitin että te laitauskovat voitte varmasti muuttaa sinne koska haluatte ja saatte varmasti oleskeluluvan. Näin siksi että teistä hyödyllisistä idiooteista on siellä varmasti hyötyä...
- Anonyymi00012
🤣🤣🤣🤣Israelissa kristitty on patsaapalvoja polyteisti ja sen päälle sylkevät. Katsokaa miten turistien käy. Videoita riittää.
https://youtube.com/shorts/To1qgu6pBWU?si=fJpNu48K3P9vlNGD - Anonyymi00031
Minä tarkoitin että te laitauskovat voitte varmasti muuttaa sinne koska haluatte ja saatte varmasti oleskeluluvan. Näin siksi että teistä hyödyllisistä idiooteista on siellä varmasti hyötyä...
Kristityillä ei vielä ole erityisasemaa Israelissa. Vasta ihan ahdistuksen ajan lopussa heistä vielä elossa oleva kolmasosa huutaa yhteen ääneen avukseen Jeesusta, Messiastaan, ja silloin Jeesus palaa maan päälle meidän seuratessa häntä, ja perustaa tuhatvuotisen valtakuntansa ja hallitsee Jerusalemissa. Israel on silloin maailman tärkein valtio. Vielä tänään juutalaisilla on sokeus totuuteen, kuten Raamattu kertoo.
Romans 11:25 (KJB)
For I would not, brethren, that ye should be ignorant of this mystery, lest ye should be wise in your own conceits; that blindness in part is happened to Israel, until the fulness of the Gentiles be come in.
- Anonyymi00002
Kun näitä sun ateistiharhaisia juttuja on täältä muutamia lukenut, ei voi välttyä ajatukselta, että sama levy se yhä vaan pyörii...
Kysytään vastapalloon, Pohjoiskorea ja Kiina olisivat sinulle ja kaltaisillesi ateisteille hyvinkin sopiva maa asua, noissa maissa ei olisi suurempaa pelkoa joutua kohtaamaan kristittyjä.
Mitäpä, jos muuttaisit jompaan kumpaan ?
Ei voi edelleen muuta, kuin ihmetellä, miten sinua voikin vaivata ihmiset, jotka uskovat Jumalaan, eihän tämä edes kuulu sinulle.
Yhtä hyvin viodaan siis sulle sanoa, että muuta johonkin kommunisiseen valtioon, niin vältyt kristittyjen kobtaamisista.Mistä kuvittelet että Pohjois-Korea tai Kiina olisi minulle hyvä maa asua? Tai joku muu kommunistinen maa, jossa kommunismi on uskonto? Te laitauskovat olette ihan jauhoja siinä että jos joku ei usko kuten te haluatte, niin silloin kyseessä on kommunisti.
Eli kun KD-puoluetta äänestää vähän yli kolme prosenttia suomalaisista, niin kaikki loput, reilut 96 prosenttia on sitten kommunisteja? Plus että Islanti on myös kovaa vauhtia kääntymässä täysin kommunistiseksi maaksi.
Nimittäin kyselyn mukaan nolla prosenttia alle 25 -vuotiasta ei usko jumalaan. Ongelma Islanti on teille laitauskoville myös siksi, että maa on kaikkein vähinten väkivaltainen läntinen valtio.
https://www.hs.fi/maailma/art-2000002881814.html
Islanti on yksi maailman turvallisimmista maista. Siellä on hyvin vähän väkivaltaa. Vakavat rikokset ovat siellä harvinaisia.
Islannin turvallisuudesta kertovat seuraavat asiat:
Pieni rikostilasto: Maassa on vain muutama murha vuodessa. Se on todella vähän.
Yleinen turvallisuus: Ihmiset voivat kävellä kaduilla turvallisesti yölläkin. Poliisi ilman asetta: Suurimmalla osalla poliiseista ei ole asetta mukanaan.
Pieni vankila: Islannissa on vain vähän vankeja.
Mutta edelleen kaipaan myös vastausta, että missä historiallisessa valtiossa haluaisit asua, kun kerran teidän laitauskovien mukaan elämä esim Suomessa menee koko ajan päin hel.vettiä? Näinhän tällä palstalla toistuvasti todistetaan...- Anonyymi00006
Mistä kuvittelet että Pohjois-Korea tai Kiina olisi minulle hyvä maa asua? Tai joku muu kommunistinen maa, jossa kommunismi on uskonto? Te laitauskovat olette ihan jauhoja siinä että jos joku ei usko kuten te haluatte, niin silloin kyseessä on kommunisti.
Eli kun KD-puoluetta äänestää vähän yli kolme prosenttia suomalaisista, niin kaikki loput, reilut 96 prosenttia on sitten kommunisteja? Plus että Islanti on myös kovaa vauhtia kääntymässä täysin kommunistiseksi maaksi.
Nimittäin kyselyn mukaan nolla prosenttia alle 25 -vuotiasta ei usko jumalaan. Ongelma Islanti on teille laitauskoville myös siksi, että maa on kaikkein vähinten väkivaltainen läntinen valtio.
Islanti on yksi maailman turvallisimmista maista. Siellä on hyvin vähän väkivaltaa. Vakavat rikokset ovat siellä harvinaisia.
Yleinen turvallisuus: Ihmiset voivat kävellä kaduilla turvallisesti yölläkin. Poliisi ilman asetta: Suurimmalla osalla poliiseista ei ole asetta mukanaan.
Mutta edelleen kaipaan myös vastausta, että missä historiallisessa valtiossa haluaisit asua, kun kerran teidän laitauskovien mukaan elämä esim Suomessa menee koko ajan päin hel.vettiä? Näinhän tällä palstalla toistuvasti todistetaan..." Mistä kuvittelet että Pohjois-Korea tai Kiina olisi minulle hyvä maa asua? Tai joku muu kommunistinen maa, jossa kommunismi on uskonto? "
Siellä sinulle olisi ateistiharhaisia kavereita, jolloin ei tarvitsisi murehtia kristityistä.
Minun ei tarvitse muuttaa mihinkään, suomi on kristillinen maa, niinkuin islanti, joka on katolilainen, koten jälleen sohimisesi ei osu mihinkään.
Olet vaan niin urpo, että jauhat näitä samoja juttuja vuodesta toiseen, joissa ei ole päätä, eikä häntää.
Kd,han on ollut näissä typerissä jutuissasi ennenkin ja Päivi Räsänen.
" niin kaikki loput, reilut 96 prosenttia on sitten kommunisteja "
Ethän voi olla näin uuvatti, ethän ?
Uskovia on muissakin puolueissa, kuin Kd,ssa ja sama se minulle, kuinka paljon uskovia on missäkin, mulle riittää, että tiedän itse uskovani Jumalaan.
Katsos, viimeisellä tuomiolla ei kysellä kanssa eläjistä, siellä vaststaan vain omasta vaelluksesta, joten ihan turhaa varsinkin sinä näistä murehdit.
Mulle on myös kokolailla sama, mitä kaltaisesi trollit täällä todistelee ja näyttävät vedättävän sinua yksinkertaista hölmöä mennen tullen. - Anonyymi00007
Ennen kuin kysyt vastapalloon, niin olisi asiallista ensin vastata sinulle esitettyyn kysymykseen.
- Anonyymi00008
Anonyymi00006 kirjoitti:
" Mistä kuvittelet että Pohjois-Korea tai Kiina olisi minulle hyvä maa asua? Tai joku muu kommunistinen maa, jossa kommunismi on uskonto? "
Siellä sinulle olisi ateistiharhaisia kavereita, jolloin ei tarvitsisi murehtia kristityistä.
Minun ei tarvitse muuttaa mihinkään, suomi on kristillinen maa, niinkuin islanti, joka on katolilainen, koten jälleen sohimisesi ei osu mihinkään.
Olet vaan niin urpo, että jauhat näitä samoja juttuja vuodesta toiseen, joissa ei ole päätä, eikä häntää.
Uskovia on muissakin puolueissa, kuin Kd,ssa ja sama se minulle, kuinka paljon uskovia on missäkin, mulle riittää, että tiedän itse uskovani Jumalaan.
Katsos, viimeisellä tuomiolla ei kysellä kanssa eläjistä, siellä vaststaan vain omasta vaelluksesta, joten ihan turhaa varsinkin sinä näistä murehdit.
Mulle on myös kokolailla sama, mitä kaltaisesi trollit täällä todistelee ja näyttävät vedättävän sinua yksinkertaista hölmöä mennen tullen."Siellä sinulle olisi ateistiharhaisia kavereita, jolloin ei tarvitsisi murehtia kristityistä."
Ehkä sinulle tulee yllätyksenä, mutta ateisti ei ole sama asia kuin kommunisti. - Anonyymi00009
Anonyymi00006 kirjoitti:
" Mistä kuvittelet että Pohjois-Korea tai Kiina olisi minulle hyvä maa asua? Tai joku muu kommunistinen maa, jossa kommunismi on uskonto? "
Mulle on myös kokolailla sama, mitä kaltaisesi trollit täällä todistelee ja näyttävät vedättävän sinua yksinkertaista hölmöä mennen tullen."niinkuin islanti, joka on katolilainen"
Ei muuten ole. Ota asioista selvää. - Anonyymi00010
Anonyymi00007 kirjoitti:
Ennen kuin kysyt vastapalloon, niin olisi asiallista ensin vastata sinulle esitettyyn kysymykseen.
Onko sulla luki- tai joku muu häiriö ?
" Minun ei tarvitse muuttaa mihinkään, suomi on kristillinen maa, niinkuin islanti, ".. - Anonyymi00011
Anonyymi00008 kirjoitti:
"Siellä sinulle olisi ateistiharhaisia kavereita, jolloin ei tarvitsisi murehtia kristityistä."
Ehkä sinulle tulee yllätyksenä, mutta ateisti ei ole sama asia kuin kommunisti.Ei tule, te luulette olevanne joku erityisryhmä, mutta näin se ateistiharha vie..
- Anonyymi00014
Anonyymi00010 kirjoitti:
" Minun ei tarvitse muuttaa mihinkään, suomi on kristillinen maa, niinkuin islanti, "..Suomi ja Islanti ovat sekulaareja demokratioita, jolla on perustuslain takaama uskonnonvapaus. Kumpikaan ei varsinaisesti ole enää kristillisiä maita, vaikka esim. Suomessa evlut ja ortodoksi -kirkoilla on erityisasema.
- Anonyymi00015
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei tule, te luulette olevanne joku erityisryhmä, mutta näin se ateistiharha vie..
Ketkä te?
- Anonyymi00016
Anonyymi00011 kirjoitti:
Ei tule, te luulette olevanne joku erityisryhmä, mutta näin se ateistiharha vie..
"mutta näin se ateistiharha vie.."
Sanot sinä joka harhailee atooksin "Katsos, viimeisellä tuomiolla"🥱 Anonyymi00006 kirjoitti:
Mulle on myös kokolailla sama, mitä kaltaisesi trollit täällä todistelee ja näyttävät vedättävän sinua yksinkertaista hölmöä mennen tullen.Heh hehe hehe hee. Empä ole koskaan kuullut että Islanti on katollinen maa. Sinun kirkkohistorian "tietämys" on ihan metsästä. Väestöstä kun suurin osa kuuluu luterilaiseen kirkkoon eli näin:
"Islannin väestöstä 229 700 eli 62,28 % on Islannin kansalliskirkon jäseniä. Toiseksi suurin kristillinen uskonnollinen yhteisö on Islannin katolinen kirkko, johon kuuluu 14 700 jäsentä eli 3,97 % väestöstä. Reykjavíkin vapaakirkkoon kuuluu 10 000 eli 2,72 % väestöstä, ja Hafnarfjörðurin vapaakirkkoon 7 300 eli 1,99 %. Näiden lisäksi maassa on useita pienempiä kristillisiä yhteisöjä.[1]
Allting teki kristinuskosta Islannin virallisen uskonnon vuonna 1000. 1500-luvulla Islanti, joka oli osa Tanskaa, omaksui luterilaisen uskonnon ja Islannin viimeinen katolinen piispa Jón Arason teloitettiin vuonna 1550."
Mitä tulee siitä reilusta 96 prosentista, niin teitä hihhuleita on se vähän yli kolme prosenttia. Ja sehän on juuri se porukka johon tässä viittasin. Mitä tulee viimeiseen tuomioon, niin koeta nyt tajuta, etä vaikka sinä uskot jumalaasi pelon vuoksi, niin minä en sitä tee. Näin siksi että miksi pelätä sellaista mitä ei ole olemassa...- Anonyymi00017
Anonyymi00010 kirjoitti:
" Minun ei tarvitse muuttaa mihinkään, suomi on kristillinen maa, niinkuin islanti, "..Esitit vastapallo -kysymyksesi eri postauksessa https://keskustelu.suomi24.fi/t/19466329/mika-on-uskovaisen-ihannevaltio#comment-143338128
ja ennen kuin vastasit Mnotin kysymykseen https://keskustelu.suomi24.fi/t/19466329/mika-on-uskovaisen-ihannevaltio#comment-143339753 Mitäsnäitäoikeintulee kirjoitti:
Heh hehe hehe hee. Empä ole koskaan kuullut että Islanti on katollinen maa. Sinun kirkkohistorian "tietämys" on ihan metsästä. Väestöstä kun suurin osa kuuluu luterilaiseen kirkkoon eli näin:
"Islannin väestöstä 229 700 eli 62,28 % on Islannin kansalliskirkon jäseniä. Toiseksi suurin kristillinen uskonnollinen yhteisö on Islannin katolinen kirkko, johon kuuluu 14 700 jäsentä eli 3,97 % väestöstä. Reykjavíkin vapaakirkkoon kuuluu 10 000 eli 2,72 % väestöstä, ja Hafnarfjörðurin vapaakirkkoon 7 300 eli 1,99 %. Näiden lisäksi maassa on useita pienempiä kristillisiä yhteisöjä.[1]
Allting teki kristinuskosta Islannin virallisen uskonnon vuonna 1000. 1500-luvulla Islanti, joka oli osa Tanskaa, omaksui luterilaisen uskonnon ja Islannin viimeinen katolinen piispa Jón Arason teloitettiin vuonna 1550."
Mitä tulee siitä reilusta 96 prosentista, niin teitä hihhuleita on se vähän yli kolme prosenttia. Ja sehän on juuri se porukka johon tässä viittasin. Mitä tulee viimeiseen tuomioon, niin koeta nyt tajuta, etä vaikka sinä uskot jumalaasi pelon vuoksi, niin minä en sitä tee. Näin siksi että miksi pelätä sellaista mitä ei ole olemassa...PS. Niin jäi sanomatta. että sinä olet varmaan se sama kaveri, joka pokerina täällä väitti että juutalaiset lähtivät Rooman vainoja pakoon Amerikkaa. Ainakin historian "tietämys" näyttää olevan samalla tasolla....
- Anonyymi00018
Anonyymi00009 kirjoitti:
"niinkuin islanti, joka on katolilainen"
Ei muuten ole. Ota asioista selvää.Joo, luterilaisia, mutta kristitty maa siitä huolimatta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_Islannissa
Mullen vaan jäänyt siitä sellainen kuva, kun viettävät Pyhän Patrikin päivää ja nähnyt katolisia Jumalan palveluksia.
Katolisia kirkkoja siellä on paljon. - Anonyymi00019
Heh hehe hehe hee. Empä ole koskaan kuullut että Islanti on katollinen maa. Sinun kirkkohistorian "tietämys" on ihan metsästä. Väestöstä kun suurin osa kuuluu luterilaiseen kirkkoon eli näin:
Mitä tulee siitä reilusta 96 prosentista, niin teitä hihhuleita on se vähän yli kolme prosenttia. Ja sehän on juuri se porukka johon tässä viittasin. Mitä tulee viimeiseen tuomioon, niin koeta nyt tajuta, etä vaikka sinä uskot jumalaasi pelon vuoksi, niin minä en sitä tee. Näin siksi että miksi pelätä sellaista mitä ei ole olemassa..."Heh hehe hehe hee. Empä ole koskaan kuullut että Islanti on katollinen maa. "
Taas tätä mielipuolen höhötystä, oikaisin jo tämän asian, mutta, miten "opettaja" kirjoittaa;
"Heh hehe hehe hee. Empä ole koskaan kuullut että Islanti on katollinen maa. "
Uskoisin, että myös islannissa on Kaikissa rakennuksissa katto ja myös tuo "Empä" kirjoitetaan enpä...
Tässähän taas todistit itsestäsi kaiken tarpeellisen. Anonyymi00006 kirjoitti:
Mulle on myös kokolailla sama, mitä kaltaisesi trollit täällä todistelee ja näyttävät vedättävän sinua yksinkertaista hölmöä mennen tullen.Vai että "viimeisellä tuomiolla". Osaatko todistaa moisen?
- Anonyymi00020
torre3 kirjoitti:
Vai että "viimeisellä tuomiolla". Osaatko todistaa moisen?
Torrelle pitää aina todistaa kaikki, ei usko muuten,
mutta uskova ihminen uskoo, mitä Jumalan Sana eli Raamattu sanoo! - Anonyymi00021
Anonyymi00018 kirjoitti:
Joo, luterilaisia, mutta kristitty maa siitä huolimatta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Uskonto_Islannissa
Mullen vaan jäänyt siitä sellainen kuva, kun viettävät Pyhän Patrikin päivää ja nähnyt katolisia Jumalan palveluksia.
Katolisia kirkkoja siellä on paljon."Katolisia kirkkoja siellä on paljon."
Tarkoitit varmaan seurakuntia. Sillä montaa katolista kirkko siellä ei ole. - Anonyymi00022
torre3 kirjoitti:
Vai että "viimeisellä tuomiolla". Osaatko todistaa moisen?
Osaatko kumota väitteen ?
Lue rikkaasta miehestä ja Lasaruksesta, Luuk. 16: 19- 31. - Anonyymi00023
Mistä kuvittelet että Pohjois-Korea tai Kiina olisi minulle hyvä maa asua? Tai joku muu kommunistinen maa, jossa kommunismi on uskonto? Te laitauskovat olette ihan jauhoja siinä että jos joku ei usko kuten te haluatte, niin silloin kyseessä on kommunisti.
Mutta edelleen kaipaan myös vastausta, että missä historiallisessa valtiossa haluaisit asua, kun kerran teidän laitauskovien mukaan elämä esim Suomessa menee koko ajan päin hel.vettiä? Näinhän tällä palstalla toistuvasti todistetaan...Ensinäkin se ettei ihminen usko Jumalaan ei tee ihmisestä kommunistia ja kommunismihan on uskostaan luopuneiden juutalaisten perustama aate joten voi siinä olla ajatusta, että jotkut uskovaiset ihailevat vanhaa Neuvostoliittoa tai nykyistä Venäjää.
- Anonyymi00024
Anonyymi00008 kirjoitti:
"Siellä sinulle olisi ateistiharhaisia kavereita, jolloin ei tarvitsisi murehtia kristityistä."
Ehkä sinulle tulee yllätyksenä, mutta ateisti ei ole sama asia kuin kommunisti.Montako uskovaa kommunistia tunnet?
- Anonyymi00026
Anonyymi00014 kirjoitti:
Suomi ja Islanti ovat sekulaareja demokratioita, jolla on perustuslain takaama uskonnonvapaus. Kumpikaan ei varsinaisesti ole enää kristillisiä maita, vaikka esim. Suomessa evlut ja ortodoksi -kirkoilla on erityisasema.
Kristilliset juhlat määrittelevät pitkälti almanakkaa ja sitä noudattaa koko maa.
- Anonyymi00032
Mutta edelleen kaipaan myös vastausta, että missä historiallisessa valtiossa haluaisit asua, kun kerran teidän laitauskovien mukaan elämä esim Suomessa menee koko ajan päin hel.vettiä? Näinhän tällä palstalla toistuvasti todistetaan...'...nolla prosenttia alle 25 -vuotiasta ei usko Jumalaan...'
Sinulla meni piuhat ristiin taas. Ei taida Islanti ihan noin kristitllinen maa olla. Mutta on ollut. Se on jättänyt perimänsä kulttuuriin. - Anonyymi00034
Anonyymi00014 kirjoitti:
Suomi ja Islanti ovat sekulaareja demokratioita, jolla on perustuslain takaama uskonnonvapaus. Kumpikaan ei varsinaisesti ole enää kristillisiä maita, vaikka esim. Suomessa evlut ja ortodoksi -kirkoilla on erityisasema.
Kuitenkin se vapaus tulee juuri Raamatusta.
- Anonyymi00036
Anonyymi00019 kirjoitti:
Taas tätä mielipuolen höhötystä, oikaisin jo tämän asian, mutta, miten "opettaja" kirjoittaa;
Uskoisin, että myös islannissa on Kaikissa rakennuksissa katto ja myös tuo "Empä" kirjoitetaan enpä...
Tässähän taas todistit itsestäsi kaiken tarpeellisen.Tämä kielipoliisi tykkää toisen kielipoliisin neuvoista. Teemme pyyteetöntä työtä.
- Anonyymi00037
Anonyymi00024 kirjoitti:
Montako uskovaa kommunistia tunnet?
Uskoontullut kommunisti jättää kommunismin. Niin kommunismi kuin ateismikin tulevat paholaiselta.
- Anonyymi00003
Jumalan valtakunta.
Millainen historiallinen fakta tuohon liittyy? Ja siksi ei kelpaa kaatumakokouksessa kuultu saarna. Kysymys kuului että valtio pitää olla KAIKILLE parempi. Käsittääkseni teidän mukaanne ateisteja ja homoja jumalanne valtakunnassa käristetään ikuisesti.
- Anonyymi00013
Millainen historiallinen fakta tuohon liittyy? Ja siksi ei kelpaa kaatumakokouksessa kuultu saarna. Kysymys kuului että valtio pitää olla KAIKILLE parempi. Käsittääkseni teidän mukaanne ateisteja ja homoja jumalanne valtakunnassa käristetään ikuisesti.
Joko taas olet mennyt kaatuilemaan..
- Anonyymi00005
Eikö Iran ole lähellä sitä. Toki uskonto on eri, mutta jos ei takerruta lillukanvarsiin, niin lainsäädännön pohjana on uskonnon Pyhä Kirja, siveyspoliisi valvoo kansalaisten käytöstä, homot ovat visusti kaapissa jne.
No jotain tälläistä se pitäisi olla varmaan. Tai sitten Afganistan, jossa on vielä tiukempi kuri. Etenkin naisille. Vähän vastaavanlaisia, toisin paljon pienempiä kristittyjä yhteisöjä löytyy Ameriikan maalta vaikka kuinka paljon. Siellä ei muijat hypi silmille ja heitä saa olla vaimoina vaikka kuinka paljon. Kaikki tämä tietysti perustellaan raamatulla.
- Anonyymi00038
No jotain tälläistä se pitäisi olla varmaan. Tai sitten Afganistan, jossa on vielä tiukempi kuri. Etenkin naisille. Vähän vastaavanlaisia, toisin paljon pienempiä kristittyjä yhteisöjä löytyy Ameriikan maalta vaikka kuinka paljon. Siellä ei muijat hypi silmille ja heitä saa olla vaimoina vaikka kuinka paljon. Kaikki tämä tietysti perustellaan raamatulla.
Tarkoititkin siis mormoneja, et kristittyjä. Kristittyjä taas on suurin prosentti juuri Amerikassa. Se perustettiin raamatulliselle pohjalle. Nyt lopun ajan lähestyessä kristittyjä on pienempi osa, mutta silti enemmän kuin vaikkapa täällä Suomessa. Joku Florida, Tennessee, Texas tai Kansas voisivat olla hyviä paikkoja uskovalle kristitylle asua.
”Anonyymi00004” 2026-07-13 14:04:35 kommentoi; ”Ei, Israeliin ei voi muuttaa kuka tahansa, sillä maan maahanmuuttopolitiikka on erittäin tiukkaa ja perustuu pääosin etnis-uskonnolliseen taustaan.”
Israelin valtion virallisella hallituksen sivulla on;
”Vakituiset asukkaat, joilla on voimassa oleva asuinpaikka ja jotka täyttävät seuraavat ehdot.
Tällä hetkellä on Israelissa
ovat asuneet Israelissa 3 vuotta 5 vuotta ennen hakemista
niillä on pysyvä asuinpaikka
ovat asettuneet Israeliin tai aikovat asettua Israeliin.
Puhu hepreaa jollain tasolla
olet luopunut toisesta kansalaisuudestasi tai voi esittää todisteita siitä, että lopetat ulkomaisen kansalaisuuden kansalaisuuden kansalaistamisen jälkeen.
”Anonyymi00006” 2026-07-13 15:51:39 heitteli: ”Minun ei tarvitse muuttaa mihinkään, suomi on kristillinen maa, niinkuin islanti, joka on katolilainen, koten jälleen sohimisesi ei osu mihinkään.”
Ehkä ensin ihan oikeasti kannattaisi tarkastaa tietonsa.
Tämän moni oikaisi kuten ”Anonyymi00014” 2026-07-13 16:28:26: ”Suomi ja Islanti ovat sekulaareja demokratioita, jolla on perustuslain takaama uskonnonvapaus. ” ja ”Mitäsnäitäoikeintulee”
2026-07-13 16:39:36 :”Väestöstä kun suurin osa kuuluu luterilaiseen kirkkoon eli näin:
"Islannin väestöstä 229 700 eli 62,28 % on Islannin kansalliskirkon jäseniä.”
Islannissa on ollut naisia pappeina jo 70 luvulta saakka.
”Anonyymi00023” 2026-07-13 17:47:34 kirjoitti; ”Ensinäkin se ettei ihminen usko Jumalaan ei tee ihmisestä kommunistia ja kommunismihan on uskostaan luopuneiden juutalaisten perustama aate joten voi siinä olla ajatusta, että jotkut uskovaiset ihailevat vanhaa Neuvostoliittoa tai nykyistä Venäjää.”
Ensimmäinen lause pitää paikkansa mutta toisessa olisi vähän hiomista.
Kommunismi sinänsä on jo aika vanha ”aate”, sillä jo antiikissa oli poliittisia ja uskonnollisia liikkeitä, jotka kannattivat tasajakoa ja yhteisomistusta. Keskiajalla monet kristilliset luostariliikkeet kannattivat sitä myös.
Karl Marx ja Friedrich Engels alkoivat kutsua itseään kommunisteiksi erottuakseen muista sosialisteista ja kehittivät teoriaa edelleen.
Marx oli kyllä juutalainen mutta Marxin isä kääntyi luterilaiseksi, lähinnä kiersi sillä juutalaisilta kiellettyjä ammatteja. Engels sen sijaan oli pietistisen perheen lapsi ja luterilainen.
Neuvostoliitto ei ole sama kuin nykyinen Venäjä, tosin se alkaa muistuttaa Stalinin aikaa kovasti.
Ehkä olisi parempi kysellä niiltä, jotka kovasti vastustavat demokratiaa ja vapauksia, minkälainen sen valtion pitäisi olla, mikä olisi hyvä?- Anonyymi00041
Kuka sä luulet olevasi, joku analyytikko vai ?
" Ehkä ensin ihan oikeasti kannattaisi tarkastaa tietonsa."
Mikäli osaisit lukea oikein, korjasin käsitykseni heti alussa, siis Anonyymi00018
2026-07-13 16:48:26.
Muutenkin ärsyttää tyylisi tulla mukamas korjailemaan toisten kirjoituksia näin,
koska tämä on keskustelufoorumi, täällä ei kaivata kaltaistasi analyytikkoa mihinkään.
Vastaa siis vain yhdelle kerrallaan, niin ei tule näitä...
- Anonyymi00025
Israel muutoin hyvä valtio, mutta kun Jumala ei siunaa eikä varjele sitä kun joutuvat joko polttouuniin tai joku ajamassa ne mereen.
Israel kannattaa kiertää siksi kaukaa. - Anonyymi00027
Ei ateismi ole harhaa vaan ateisti ei usko jumalien olemassaoloon.
Ja enimmäkseen näytön puutteeseen vedoten.
Uskovaiset kovin uskovat ja todistelevat positiivisilla väitteillä Jumalansa olemassaoloa mutta ne todisteet vielä heiltäkin puuttuvat.- Anonyymi00029
Jumala kyllä todistetaan kauheasti riitelemällä keskenään. Olemalla Paavalin puolta, herjaamalla toisten käytöstä seurakunnissa ja kaikenlaisilla nimittelyillä.
Niin Jumalan kunniaa korotetaan ja saadaan aikaan herätys.
Niin ateisteille tulee veret seisauttava herätys. - Anonyymi00030
"Mikä on uskovaisen ihannevaltio?"
Uskovaisilla on varmaan useita eri ihannevaltioita ja Suomi on listan kärjessä puutteistaan huolimatta.
Mutta vasemmistolaisilla Palestiinafaneilla se ihanne valtio on virtuaalivaltio Palestiina, jossa naisilla ei ole juuri minkäänlaisia oikeuksia, ei sananvapautta, ei lehdistönvapautta, ei vapautta kuulua seksuaalivähemmistöön , ei oikeutta äänestää ja usein nainen joutuu olemaan vain synnytyskoneena, kasvattamaan terroristien lukumäärää.
Ja tällaista valtiota sivistyneet naisjärjestötkin kannattavat. Anonyymi00030 kirjoitti:
"Mikä on uskovaisen ihannevaltio?"
Uskovaisilla on varmaan useita eri ihannevaltioita ja Suomi on listan kärjessä puutteistaan huolimatta.
Mutta vasemmistolaisilla Palestiinafaneilla se ihanne valtio on virtuaalivaltio Palestiina, jossa naisilla ei ole juuri minkäänlaisia oikeuksia, ei sananvapautta, ei lehdistönvapautta, ei vapautta kuulua seksuaalivähemmistöön , ei oikeutta äänestää ja usein nainen joutuu olemaan vain synnytyskoneena, kasvattamaan terroristien lukumäärää.
Ja tällaista valtiota sivistyneet naisjärjestötkin kannattavat.Mihin sinä perustat tuo näkemyksen, että vasemmistolaiset ihailevat valtiota, jota ei ole edes olemassa? Miten voit todella tietää millainen tulee olemaan mahdollisen Palestiinan valtion perustuslaki?
Miten sinä voi väittää, että vasemmistoliitto, jonka johdossa on naisia, ihailevat sitä, että naisilla ei ole mitään oikeuksia? Miten se että, vasemmisto kannattaa aborttia liittyy siihen että naisen tulisi olla vain synnytyskone?
PS. Muuten nuo sinun tekstit sopivat kyllä hyvin KD-puolueen toimenkuvaan. KD kun haluaa kieltää abortin, haluaa kieltää priden ja pitää homoutta sairautena ynnä haluaa määritellä kansanlaisvapauden raamatun pohjalta.Anonyymi00029 kirjoitti:
Jumala kyllä todistetaan kauheasti riitelemällä keskenään. Olemalla Paavalin puolta, herjaamalla toisten käytöstä seurakunnissa ja kaikenlaisilla nimittelyillä.
Niin Jumalan kunniaa korotetaan ja saadaan aikaan herätys.
Niin ateisteille tulee veret seisauttava herätys.Wilkerson oli sitä mieltä, että Suomeen tulee voimakas herätys Neuvostoliitosta. Olette pettureita kaikki.
- Anonyymi00033
Monet veriset sodat on käyty uskontojen nimissä ja niiden vuoksi. Moni konflikti nykyäänin on uskonnoista johtuvaa.
- Anonyymi00035
"Mutta kun kysyy että mikä olisi ollut historiallinen valtio, jossa elämä olisi ollut parempaa kuin nykyisissä länsivalloissa, niin ei saa mitään vastausta."
Ja vastaus tähän on sama kuin miljoona kertaa ennenkin, pahuuden vallassa olevan ihmiskunnan keskuudessa ei ole valtiota missä elävä kristitty haluaisi elää, vaan sitten vasta kun Jeesus on Kuninkaana niin tämä yhteiskunta kelpaa meille."...vaan sitten vasta kun Jeesus on Kuninkaana niin tämä yhteiskunta kelpaa meille."
Millainen se olisi?- Anonyymi00039
Mummomuori2 kirjoitti:
"...vaan sitten vasta kun Jeesus on Kuninkaana niin tämä yhteiskunta kelpaa meille."
Millainen se olisi?Konditionaalimuoto on sinulle oikea, koska et tule näkemään sitä. Usko Jeesuksen veren sovitus oman syntisyytesi kohdalle, niin uudestisynnyt, pelastut ja saat toimia Jeesuksen tuhatvuotisen valtakunnan hallinnossa. Siinä valtakunnassa hallitsee totuus ja oikeudenmukaisuus. Emme tosiaan vielä pysty edes kuvittelemaan, millaisen yhteiskunnan Jeesus järjestää, kun saa muodollisestikin vallan maan päällä.
Anonyymi00039 kirjoitti:
Konditionaalimuoto on sinulle oikea, koska et tule näkemään sitä. Usko Jeesuksen veren sovitus oman syntisyytesi kohdalle, niin uudestisynnyt, pelastut ja saat toimia Jeesuksen tuhatvuotisen valtakunnan hallinnossa. Siinä valtakunnassa hallitsee totuus ja oikeudenmukaisuus. Emme tosiaan vielä pysty edes kuvittelemaan, millaisen yhteiskunnan Jeesus järjestää, kun saa muodollisestikin vallan maan päällä.
Niin että sinä ryhdyit nyt heti leikkimään jumalaa ja määräät kuka pääsee taivaaseen ja kuka ei...
- Anonyymi00042
Mummomuori2 kirjoitti:
"...vaan sitten vasta kun Jeesus on Kuninkaana niin tämä yhteiskunta kelpaa meille."
Millainen se olisi?""...vaan sitten vasta kun Jeesus on Kuninkaana niin tämä yhteiskunta kelpaa meille."
Millainen se olisi?"
No ei ainakaan sotia, armeijoita, poliiseja, lukkoja, ... olisi ollenkaan. Ja kaikkinainen rakkaus vallitsee ja lähimmäisen hyvinvointi olisi pääasia. Mutta tämäkin on vain mitä rajallinen ihmismielikuvitus voi saada aikaan. Lisäksi näyttää siltä että kaupankäyntiä ei olisi ollenkaan eikä rahaa, vaan jokainen huolehtii omasta toimeentulostaan ja kaikkinainen lähimmäisapu olisi vain sallittua. Anonyymi00042 kirjoitti:
""...vaan sitten vasta kun Jeesus on Kuninkaana niin tämä yhteiskunta kelpaa meille."
Millainen se olisi?"
No ei ainakaan sotia, armeijoita, poliiseja, lukkoja, ... olisi ollenkaan. Ja kaikkinainen rakkaus vallitsee ja lähimmäisen hyvinvointi olisi pääasia. Mutta tämäkin on vain mitä rajallinen ihmismielikuvitus voi saada aikaan. Lisäksi näyttää siltä että kaupankäyntiä ei olisi ollenkaan eikä rahaa, vaan jokainen huolehtii omasta toimeentulostaan ja kaikkinainen lähimmäisapu olisi vain sallittua.Kuinka lapsellisia te laitauskovaiset oikein olette...
Anonyymi00039 kirjoitti:
Konditionaalimuoto on sinulle oikea, koska et tule näkemään sitä. Usko Jeesuksen veren sovitus oman syntisyytesi kohdalle, niin uudestisynnyt, pelastut ja saat toimia Jeesuksen tuhatvuotisen valtakunnan hallinnossa. Siinä valtakunnassa hallitsee totuus ja oikeudenmukaisuus. Emme tosiaan vielä pysty edes kuvittelemaan, millaisen yhteiskunnan Jeesus järjestää, kun saa muodollisestikin vallan maan päällä.
Esität asioita, joita et pysty todistamaan. Onnetonta.
Anonyymi00042 kirjoitti:
""...vaan sitten vasta kun Jeesus on Kuninkaana niin tämä yhteiskunta kelpaa meille."
Millainen se olisi?"
No ei ainakaan sotia, armeijoita, poliiseja, lukkoja, ... olisi ollenkaan. Ja kaikkinainen rakkaus vallitsee ja lähimmäisen hyvinvointi olisi pääasia. Mutta tämäkin on vain mitä rajallinen ihmismielikuvitus voi saada aikaan. Lisäksi näyttää siltä että kaupankäyntiä ei olisi ollenkaan eikä rahaa, vaan jokainen huolehtii omasta toimeentulostaan ja kaikkinainen lähimmäisapu olisi vain sallittua.Jos kyseessä ovat uskovat, niin voi olla riitaisaa ja synnillistä oloa Jeesuksen tässä yhteiskunnassa.
- Anonyymi00045
Kuinka lapsellisia te laitauskovaiset oikein olette...
"Kuinka lapsellisia te laitauskovaiset oikein olette..."
No tosi lapsenmielisiä olemme kuten näköjään olet huomannutkin. Miksi siis vihaat meitä???
Matt. 18:3
ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan. Anonyymi00045 kirjoitti:
"Kuinka lapsellisia te laitauskovaiset oikein olette..."
No tosi lapsenmielisiä olemme kuten näköjään olet huomannutkin. Miksi siis vihaat meitä???
Matt. 18:3
ja sanoi: "Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan.Heh hehe hee. En minä teitä vihaa, sillä tehän vain huvitatte minua ja valtaosaa muita ihmisiä. Syy siihen että te kuvittelette että teitä "vihataan" on tietenkin siinä, että te haluatte että teitä "vihataan". Muuten ette voi olla kunnon uskovia.
- Anonyymi00040
Suomi on hyvä maa kristityille juuri monien kirkon vastustamien uudistusten ansiosta. Näitä ovat mm. yleinen ja yhteläinen äänioikeus (ja vaalikelpoisuus) ja sananvapaus
- Anonyymi00043
Mitä nyt jo valtaapitävien sorto on jo vallitsevaa ja jumalattomien ihmisten henkinen väkivalta on jo yleinen suuntaus.
Kiinalainen Veli Yu koki aikoinaan Kiinassa sekä henkistä että kiduttavaa fyysistä väkivaltaa. Häneltä kysyttiin kumpi on pahempaa, niin Veli Yu vastasi että henkinen väkivalta on pahempaa, koska se on salakavalampaa ja pirullisen ovelaa kun taas fyysinen kiduttaminen vankiloissa on jotenkin rehellisempää.
- Anonyymi00044
Kuule provoilija ja ilkkuja. Ei tartte edes olla mikään laitauskovainen, niin kyllä saa lukea ja nähdäkin, että on sekopäistä hommaa nykymeininki.
Ja muuten, silloin Kekkosen aikana sain olla lapsi. Kun sitä kerran miulta kysyit.
Sä olet muuten, tämän luterilaisuuspalstan yksi päävittuilija, jolla ei ole mitään aikomustakaan keskustella mistään hengellisyyteen viittaavasta. Joten...?
Mutta vittuiluistasi, et Nobelia tule koskaan saamaan, vaikka kertaisit kuinka moneen kertaan. Loppu. - Anonyymi00046
Suomi aivan hyvä valinta varsinkin nyt kun olemme Natossa emmekä veljeile Venäjän kanssa. Täällä on turvallista sekä säilyy itsenäisyys sekä demokratia.
Israel olisi huono vaihtoehto koska Jumalan varjelus ei ole päällä, koska ovat aina joku menossa polttouuniin tai joutumassa mereen. Heitä rangaistaan niin kovin, joten kannattaa pysyä erossa sieltä. - Anonyymi00047
Hebr. 13:14 - sillä ei meillä ole täällä pysyväistä asuinsijaa, vaan tulevaista me etsimme.
Joten turha on uskovia olla siirtämässä täältä yhtään mihinkään tässä maailmassa. - Anonyymi00048
Kun tätä kansaa niin ollaan toivottamassa muualle niin eikö se Lepponenkin aikoinaan sanonut, että vaihdetaan kansa. Siitäkö tämä voimakas maahanmuuttajien hamuaminen tänne johtuu, että tämä kansa halutaan vaihtaa Islamin uskoiseksi.
No siihenhän sitä ollaan kovaa vauhtia menemässä kun suomalaisten syntyvyys on alhainen, ja muualta tulleiden suuri. Siitä hyvästä saadaan vielä sharia-lain demokratian sijaan. Kansalla ei siten ole enää mitään päätäntävaltaa, varsinkaan naisilla.
https://youtu.be/Del5zOUbZaw?is=hUOzh2LAenHdXyTxNiin että miten tämä näkyy siinä että kun Suomeen yritettiin perustaa islam-puoluetta, niin nimien keruussa -puolue tarvitsee 5000 nimeä - epäonnistuttiin täysin. Sitten kyseinen järjestö pyrki Helsingin valtuustoon ja sai 160 ääntä.
Eli noin 0,05 prosenttia annetuista äänistä. Tarkoittaa että puolue ei ollut lähelläkään valtuustopaikkaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_islamilainen_puolue
Joten kovasti huonosti nuo teidän kuvitelmat siitä, että Suomesta olisi tulossa islamilainen valtio näyttää sopivan yhteen todellisuuden kanssa. Se on yhtä kaukana kuin se, että "jeesus tulee pian"....- Anonyymi00049
"Kun tätä kansaa niin ollaan toivottamassa muualle niin ..."
Näin tässä on nyt käynyt. Vasemmistolainen wokepolitiikka on saanut aikaan valtavaa tuhoa Suomen kansassa, on ahdistusta, mielisairautta, väkivaltaa kouluissa, kodeissa ja työpaikoilla, nuorisen yritteliäisyys tuhottu sillä he eivät jaksa tehdä mitään muuta kuin tuijottaa kännyä eivätkä edes tiedä mistä ruoka tulee, ihmisistä tehty edunsaajia mikä on jo ihmistuhontaa sillä ilmainen raha tappaa lopulta, aineiden käyttäjiä, vanhusten ja sairaanhoito lakkautettu koska edunsaajat vain hakkaa hoitajia ja särkee paikkoja, nuoret oireilee aineiden ja mielisairauksien kourissa luku- ja laskutaidottomina, lapset tuhotaan wokeopetuksilla, sairaanhoidolta loppuu rahat, maatalous tuhotaan kannattamana mistä seuraa nälänhätä, ihmisten resilienssi tuhotaan yltäkylläisyydellä, krääsä täyttää kaatopaikat ja tuhoaa luonnon, lisää palkkaa väkivalloin vaaditaan että luonto aivan varmasti saadaan tuhottua ja kaiken lopuksi tästä kaikesta ihmiset ovat kauttaaltaan raivon vallassa kaikelle mikä liikkuu ja yrittää rakentaa. Vain uskovaiset pelastuvat tältä kurimukselta. Anonyymi00049 kirjoitti:
Näin tässä on nyt käynyt. Vasemmistolainen wokepolitiikka on saanut aikaan valtavaa tuhoa Suomen kansassa, on ahdistusta, mielisairautta, väkivaltaa kouluissa, kodeissa ja työpaikoilla, nuorisen yritteliäisyys tuhottu sillä he eivät jaksa tehdä mitään muuta kuin tuijottaa kännyä eivätkä edes tiedä mistä ruoka tulee, ihmisistä tehty edunsaajia mikä on jo ihmistuhontaa sillä ilmainen raha tappaa lopulta, aineiden käyttäjiä, vanhusten ja sairaanhoito lakkautettu koska edunsaajat vain hakkaa hoitajia ja särkee paikkoja, nuoret oireilee aineiden ja mielisairauksien kourissa luku- ja laskutaidottomina, lapset tuhotaan wokeopetuksilla, sairaanhoidolta loppuu rahat, maatalous tuhotaan kannattamana mistä seuraa nälänhätä, ihmisten resilienssi tuhotaan yltäkylläisyydellä, krääsä täyttää kaatopaikat ja tuhoaa luonnon, lisää palkkaa väkivalloin vaaditaan että luonto aivan varmasti saadaan tuhottua ja kaiken lopuksi tästä kaikesta ihmiset ovat kauttaaltaan raivon vallassa kaikelle mikä liikkuu ja yrittää rakentaa. Vain uskovaiset pelastuvat tältä kurimukselta.Heh hehe heheh hee. Minne unohdit heinäsirkat ynnä muut vanhan testamentin "pedot". Mutta siis ihan tosi. Kuinka kukaan voi sekoittaa päänsä uskonnolla tuohon pisteeseen? Taas toisaalta tämä on hyvä esimerkki siitä, millainen taleban valtio Suomi olisi, jos tuo jengi pääsisi valtaan...
- Anonyymi00050
Heh hehe heheh hee. Minne unohdit heinäsirkat ynnä muut vanhan testamentin "pedot". Mutta siis ihan tosi. Kuinka kukaan voi sekoittaa päänsä uskonnolla tuohon pisteeseen? Taas toisaalta tämä on hyvä esimerkki siitä, millainen taleban valtio Suomi olisi, jos tuo jengi pääsisi valtaan...
"Minne unohdit heinäsirkat ynnä muut vanhan testamentin "pedot"."
En minnekään, kyllä he sirittävät yhä, älä ole huolissasi, mutta tuo mitä edellä luettelin niin tulee vuoden aikana sirotelleen medioista ulos ettei kansa vaan hoksaa kokonaisuutta. Kaikkea mitä luettelin tapahtuu median ilmituomana, sinä et vaan sitä hoksaa ja usko, kun kaikki ladotaan yhteen viestiin. Anonyymi00049 kirjoitti:
Näin tässä on nyt käynyt. Vasemmistolainen wokepolitiikka on saanut aikaan valtavaa tuhoa Suomen kansassa, on ahdistusta, mielisairautta, väkivaltaa kouluissa, kodeissa ja työpaikoilla, nuorisen yritteliäisyys tuhottu sillä he eivät jaksa tehdä mitään muuta kuin tuijottaa kännyä eivätkä edes tiedä mistä ruoka tulee, ihmisistä tehty edunsaajia mikä on jo ihmistuhontaa sillä ilmainen raha tappaa lopulta, aineiden käyttäjiä, vanhusten ja sairaanhoito lakkautettu koska edunsaajat vain hakkaa hoitajia ja särkee paikkoja, nuoret oireilee aineiden ja mielisairauksien kourissa luku- ja laskutaidottomina, lapset tuhotaan wokeopetuksilla, sairaanhoidolta loppuu rahat, maatalous tuhotaan kannattamana mistä seuraa nälänhätä, ihmisten resilienssi tuhotaan yltäkylläisyydellä, krääsä täyttää kaatopaikat ja tuhoaa luonnon, lisää palkkaa väkivalloin vaaditaan että luonto aivan varmasti saadaan tuhottua ja kaiken lopuksi tästä kaikesta ihmiset ovat kauttaaltaan raivon vallassa kaikelle mikä liikkuu ja yrittää rakentaa. Vain uskovaiset pelastuvat tältä kurimukselta.Ainoa asia mikä elämäni aikana on muuttunut, on että nykyään ollaan kännykässä ja tietokoneella kuten sinäkin.
- Anonyymi00055
Niin että miten tämä näkyy siinä että kun Suomeen yritettiin perustaa islam-puoluetta, niin nimien keruussa -puolue tarvitsee 5000 nimeä - epäonnistuttiin täysin. Sitten kyseinen järjestö pyrki Helsingin valtuustoon ja sai 160 ääntä.
Eli noin 0,05 prosenttia annetuista äänistä. Tarkoittaa että puolue ei ollut lähelläkään valtuustopaikkaa.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_islamilainen_puolue
Joten kovasti huonosti nuo teidän kuvitelmat siitä, että Suomesta olisi tulossa islamilainen valtio näyttää sopivan yhteen todellisuuden kanssa. Se on yhtä kaukana kuin se, että "jeesus tulee pian"....Kannattaa katsoa edellä oleva video. Kysymys ei ole siitä kannattaako islamia vaan se, että mitä lyhytnäköinen maahanmuuttopolitiikka ajan kanssa aiheuttaa.
- Anonyymi00051
Suomi on aika lähellä
- Anonyymi00052
On se aika lähellä että emme kulje perunasäkeissä. Tosi lähellä.
Tai sitten meidät ollaan ajamassa mereen. Tai melkein jo ajettu.
Kaikenlaista sattuu ja tapahtuu. - Anonyymi00053
Afganistanissa on valtio trimmattu ja fiilattu jo aika lähelle uskovaisten (miesten) uskontoon ja sen käyttöoppaaseen perustavaa ihannevaltiota.
- Anonyymi00054
"Taivaassa on ihannevaltio. Siellä kaikki on täydellistä, ja Jumala omistaa kaiken. Jeesus tuli maan päälle tuomaan taivaan valtakunnan tavat, mutta kukaan ei ole ottanut niitä vastaan – Jeesus on ainoa.
Tänne maan päälle ei voi syntyä sellaista valtakuntaa, koska täällä on vääristelijöitä, ja altruismia, hyvyyttä sekä rakkautta vihataan.
Tässä maailmassa vallitsevat vain keinottelu ja kasinotalous. Häikäilemättömät hyväksikäyttäjät ovat samalla akseli viivalla pedofiilien ja eläimiin sekaantujien kanssa."- Anonyymi00056
Sotahulluus nyt maailmaa hallitsee.
Joskin se ei oikein käy aina taloudelliseen ajatteluun tappaa ihmisiä silmittömästi jonkin maatilkun takia ja muutoin vain keksimänsä syyn vuoksi.
Se enemmänkin järjen köyhyyttä.
No, yksi ainakin yritti; ”Anonyymi00042” 2026-07-14 13:33:14:
”No ei ainakaan sotia, armeijoita, poliiseja, lukkoja, ... olisi ollenkaan. Ja kaikkinainen rakkaus vallitsee ja lähimmäisen hyvinvointi olisi pääasia. Mutta tämäkin on vain mitä rajallinen ihmismielikuvitus voi saada aikaan. Lisäksi näyttää siltä että kaupankäyntiä ei olisi ollenkaan eikä rahaa, vaan jokainen huolehtii omasta toimeentulostaan ja kaikkinainen lähimmäisapu olisi vain sallittua.”
Ehkä ei ihan loppuun saakka viety ajatus. Rahaa ei olisi, mutta toimeentulo pitäisi huolehtia – hmm.
Osa noista on ihan hienoja. Tosin mieleen tuli kommunistien ideaali, jossa oli paljon samaa.- Anonyymi00057
Neuvostoliitossa toimi ainoastaan "punakone", ja loistoketju. Ja jälkeenpäin ajatellen, heille maksettiin siitä, kun harjoittelivat ja pelasivat, sekä voittivat.
Toki heille maksettiin siitä enempi, kuin joen vasemmanrannan sillan avaajalle, joella jossa kulkee yksi laiva joka 10:s vuosi. - Anonyymi00060
"Tosin mieleen tuli kommunistien ideaali, jossa oli paljon samaa."
Ja joka tuhoutui sitten omaan mahdottomuuteensa kun se unohti täysin sen että ihminen on sisimmältään ahne ja välinpitämätön oman edun tavoittelija.
- Anonyymi00058
Onko Ahvenmaa ainut paikka maailmassa johon ei kansainvälisten sopimuksen mukaan saa tuoda aseita eikä järjestää sen puolustusta etukäteen. Sitä saa kyllä puolustaa jos joku sinne hyökkää, mutta siellä ei saa valmiiksi olla joukkoja eikä aseita. Sinne ei voi Nato sijoittaa joukkoja eikä ydinaseita vaikka herkutteleva paikka olisikin.
Olihan Suomikin olevinaan joskus ydinaseeton vyöhyke joskus, mutta silloin oli helppo olla kun niitä ei itsellä ollut eikä kukaan niitä antanut.
Mutta paras paikka elää olisi henkisesti sellainen, jossa ei herjattaisi toinen tosiaan, ei uskonnollisesti, ei poliittisesti, ei rodullisesti eikä minkään muun suhteen, vaan elettäisiin rauhassa kaikkien kanssa. Sellaisessa maassa asusi onnellinen kansa jos sellainen maa vain jossain olisi olemassa. ”Anonyymi00039” 2026-07-14 11:21:25 kirjoitti; ”Emme tosiaan vielä pysty edes kuvittelemaan, millaisen yhteiskunnan Jeesus järjestää, kun saa muodollisestikin vallan maan päällä.”
No, se on kyllä totta, ettei pysty kuvittelemaan.
Tarkoitatko tuolla sitä 1000 vuotista valtakuntaa vai jotain toista?- Anonyymi00059
uskovaisten ihannevaltio on mielikuvitusta 🤣
- Anonyymi00061
Paratiisi ei ollut mikään "valtio", vaan se oli osa Jumalan valtakuntaa ja hänen luomakuntansa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1621558Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1381218Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216889- 68823
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63717- 52710
- 46695
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt189589- 76586
- 52582