Luterilainen oppi on puhtainta Raamatun tulkintaa

Anonyymi-ap

Jumala ilmoitti minulle tahtonsa Pyhän Hengen välityksellä syksyllä 2024. Sunnuntaina liityin takaisin Luterilaiseen kirkkoon ja yritän toteuttaa Jumalan tahdon parhaani mukaan.

Luterilainen

13

<50

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Kustaa Vaasa toteutti uskonpuhdistuksen 1520-luvulta alkaen ensisijaisesti taloudellisista ja poliittisista syistä. Valtion kassa oli tyhjä, joten hän takavarikoi kirkon omaisuuden, lakkautti luostarit ja alisti kirkon kuninkaan vallan alle. Samalla maasta tehtiin luterilainen, mikä lisäsi suomen kielen käyttöä. ( Luterilaisuuteen kuuluu että saarnataan kansan kielellä).

Maksaakseen valtaannousunsa aiheuttamat velat Lyypekille.

• Anonyymi00002

Totta kirjoitat, niinhän se tapahtui. Martti Jönsinpoika Skyttälän kylästä eli Martinius Skytte oli ensimmäinen Piispa uskonpuhdistuksen alkuajoilta. Hänet nimesi virkaan Kustaa Vaasa.

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Totta kirjoitat, niinhän se tapahtui. Martti Jönsinpoika Skyttälän kylästä eli Martinius Skytte oli ensimmäinen Piispa uskonpuhdistuksen alkuajoilta. Hänet nimesi virkaan Kustaa Vaasa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Martti_Skytte

• Anonyymi00004

Kristitty kasvaa hiljalleen yksilöllisesti kohti Jeesuksen kaltaisutta. Kasvunsa aikana hän huomaa myös muidenkin näkemyksissä Jeesuksen suurta viisautta. En ole vielä läheskään Jeesuksen kaltainen, mutta olen huomannut, että kristillisyyden laajaan toleranssiin, mahtuvat kaikki näkemykset, jotka tukevat Jeesuksen tuomaa uskonydintä. Meidän ei tarvitse riidellä toisarvoisista asioista. Isämme syli on laaja. Rakastetaan toisiamme. Meitä taaperoita on Jeesuksen tiellä monenlaisia vaeltajia. Isämme iloitsee jokaisesta vajaastakin kompuroijasta. Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua, missä ikinä kuljet. " Minä pelastan hänet, koska hän turvaa Minuun. Hän saa nähdä, että Minä autan häntä."

• Anonyymi00006

"Kristitty kasvaa hiljalleen yksilöllisesti kohti Jeesuksen kaltaisutta."

Siis yhtäältä uskot kaikkivaltiaiseen Jumalaan, ja samalla kuvittelet kehittyäsi hänenkaltaisekseen, tai ainakin siihen suuntaan.
        Ei sinua ainakaan voi syyttää liiallisesta älyllisyydestä! Onnitteluni;-D

"Kasvunsa aikana hän huomaa myös muidenkin näkemyksissä Jeesuksen suurta viisautta."

Ahaa, myös minussa ateistissa???

• Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

"Kristitty kasvaa hiljalleen yksilöllisesti kohti Jeesuksen kaltaisutta."

Siis yhtäältä uskot kaikkivaltiaiseen Jumalaan, ja samalla kuvittelet kehittyäsi hänenkaltaisekseen, tai ainakin siihen suuntaan.
        Ei sinua ainakaan voi syyttää liiallisesta älyllisyydestä! Onnitteluni;-D

"Kasvunsa aikana hän huomaa myös muidenkin näkemyksissä Jeesuksen suurta viisautta."

Ahaa, myös minussa ateistissa???

Kun lukee kaltaisesi kadotuksen lapsen asiantuntemattomia möläyksiä, ymmärtää miksi Jeesus tuli taivaan Jumaluudestaan, saadakseen teidänkin keskuudesta edes muutamia, ottamaan helpon pelastuksen, Isän tulevaan ikuiseen hyvyyden valtakuntaan. Nyt elät saatanan apostolina, pilkaten rehvastellen Pyhyyden valtavaa tarjousta.

• Anonyymi00005

Aikamoista itsepetosta harrastat.

Kuulut niihin otuksiin, jotka kuvittelet saaneensa jotain yhteyttä jumalaasi, mutta ainoa johon olet saanut yhteyttä, ovat omat ajatuksesi ja kuvitelmasi.

• Anonyymi00010

Tiedän kyllä omien ajatuksieni monesti pyynnöstäni vahvistetut totuudet. Filosofoi sinäkin, kadotuksen lapsi, onko omat asiantuntemattomien ajatuksiesi väitteet saatanan vahvistamia totuuksia?

• Anonyymi00012

Miksi torjut Jeesuksen opetukset hyvästä siunatusta elämästä? Haluatko pahuuden voittoa? Mitä hyödyt siunauksettomasta elämästäsi, paholaisen apostolina?

• Anonyymi00013

Ihminen minä olen siinä missä muutkin enkä mikään otus. Ja minulla on sentään käytöstavat enkä pilkkaa muita ihmisiä. Lisäksi pidän itseäni sivistyneenä ihmisenä, sinun kirjoitus kertoo paljon sinusta ihmisenä. Ja lisäisin vielä, että minulla on ihan täyspäisen ihmisen paperit.

• Anonyymi00007

Uskonto on vain harhaista mielikuvitusta. Olemme osa eläinkuntaa kuten muutkin eläimet. Hyvin yksinkertaista. Lue genetiikkaa ja opi.

• Anonyymi00009

Vaikuttaa siltä, että sinä et edes ymmärrä mikä on uskonnon ja uskon ero.
        kuten kirjoitin mielestäni luterilaisuus on mielestäni puhtainta Raamatun tulkintaa ja siinä on syy miksi liityin takaisin kirkkoon. Minun käsityksen mukaan perinnöllisyystiede ei liity asiaan mitenkään. Kyseessä on henki, ei se näy DNA:ssa. Vai onko minulla geenivirhe ja tulkitsen väärin kokemuksiani ja myös ulkoisia tapahtumia joille löytyy myös muita todistajia?

• Anonyymi00008

Ei mua haittaa mistä kukakin voimaa saa elämän polulla, Nimenomaan henkilökohtainen sidos. Ei siis julistava, opillaan muita halveksiva tai vallanpyrkimyksien tukena.

Itsellä on tapana muistella isovanhempien tokaisuja, kun on töpeksinyt tai tulee vaikeuksia.
      "Älä sure, anna hevosen surra, kun sillä on isompi pää"
      ”Ei itku auta markkinoilla”
      ”Jos et voi lentää, niin juokse, jos et voi juosta, niin kävele”
      ”Ei työ tekemällä lopu, mutta helpottuu.”
      ”Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.”

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1319
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      83
      1204
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      967
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      813
    5. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      713
    6. Haluatko, että kierrän sinut kauempaa

Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.
      Ikävä
      83
      589
    7. Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni

mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä
      Ikävä
      29
      516
    8. Mikä on vahvuutesi palstalla?

Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr
      Sinkut
      111
      510
    9. Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!

En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su
      Ikävä
      44
      468
    10. Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla

Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu
      Ikävä
      33
      455
    Aihe