Jesus ei kuollut ristillä?

Anonyymi-ap

Evankeliumi sisältääkin nimenomaisia ​​mainintoja Jeesuksen – rauha hänelle – varmasta pelastumisesta ja vahvistaa kiistatta, että hänen hahmonsa siirrettiin toiseen henkilöön. Tämä ilmenee sanoista: ”Minä sanon teille: sinä yönä on kaksi ihmistä samalla vuoteella; toinen otetaan mukaan, toinen jätetään jäljelle” (Luukkaan evankeliumi, luku 17:34–36). Tämä viittaa siihen, että petollinen opetuslapsi on se, joka otetaan mukaan, kun taas Messias jää jäljelle – päätelmä, jota tukee Sananlaskujen kirja: ”Jumalaton on lunnaana vanhurskaalle” (Sananlaskujen kirja, luku 21:18). Toisin sanoen petturi ristiinnaulitaan lunnaana vanhurskaan – eli Messiaan – puolesta

51

111

Vastaukset 51

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sama mieltä olen.
      Psalmit (Psalmi 91:10) ja Matteuksen evankeliumi (Matteus 4:6) sisältävät nimenomaisen vakuutuksen siitä, että Jumala suojelee palvelijaansa – ”Hän antaa enkeleilleen käskyn varjella sinua kaikilla teilläsi” – mikä on ristiriidassa sen ajatuksen kanssa, että hän joutuisi ristiinnaulitsemisen uhriksi.

• Anonyymi00040

Mutta eihän Jeesus ollut Jumalan palvelija. Hänhän oli itse Jumala ihmiseksi tullut.
        Missä tuolleen opetetaan, että Jeesus oli palvelija, Islamissa missä Jeesus on profeetta, Jumalan lähettiläs ja lopun aikoina Antikristusta vastaan sotiva Messias.

Ei sovi Kristinuskoon määritelmä Jeesuksesta Jumalan palvelijana. Ehkä joissakin lahkoissa ajatellaan niin, mutta se ei ole Raamatun mukaista.

Psalmi 91:10 Korkeimman suojelus

Onnettomuus ei sinuun iske,
        mikään vitsaus ei uhkaa sinun majaasi.

Matteus 4:5-7 Kiusaaja koettelee Jeesusta

Sitten Paholainen vei Jeesuksen pyhään kaupunkiin ja asetti hänet temppelimuurin harjalle. Hän sanoi Jeesukselle: »Jos kerran olet Jumalan Poika, niin heittäydy alas. Onhan kirjoitettu: ’Hän antaa enkeleilleen käskyn. He kantavat sinua käsillään, ettet loukkaa jalkaasi kiveen.’» Jeesus vastasi hänelle: »On myös kirjoitettu: ’Älä kiusaa Herraa, Jumalaasi.’»

On myös kirjoitettu, älä kiusaa Herraa, Jumalaasi. ja eikö tässä paholainen kiusaa nimenomaan Jeesusta.

• Anonyymi00002

Niitä todisteita on paljon ja omasta raamatusta, en ymmärrä miten lukevat mukamas vai toistavat kuulemansa käyttämättä aivoja.
      Luukkaan evankeliumin jakeet 4:29–30 osoittavat, että Jumala suojeli Kristusta – rauha olkoon hänen yllään – ja varjeli hänet juutalaisten juonilta ja hankkeilta siten, etteivät he kyenneet ristiinnaulitsemaan häntä. Johanneksen evankeliumin jae 8:59 kertoo: ”Silloin he ottivat kiviä heittääkseen häntä; mutta Jeesus piiloutui ja lähti temppelistä kulkien heidän keskeltään ja meni pois.” Jae 10:39 sanoo: ”Siksi he yrittivät jälleen ottaa hänet kiinni, mutta hän pääsi heidän käsistään.” Ja jae 19:36 toteaa: ”Sillä näin tapahtui, jotta kirjoitus kävisi toteen: ’Yhtäkään hänen luutaan ei saa rikkoa.’”
      Tämä raamatunkohta viittaa Kristukseen ja riittää todistamaan, ettei häntä ristiinnaulittu. Ristiinnaulitun kohdalla paksujen rautanaulojen on – vähintäänkin – lävistettävä hänen kätensä ja jalkansa rajun, voimakkaan ja jatkuvan takomisen seurauksena; tämän jälkeen näiden paksujen, sisään lyötyjen naulojen aiheuttamien haavojen on kannateltava hänen koko painoaan useiden tuntien ajan. Miten siis olisi mahdollista, ettei yhtäkään hänen luutaan rikottu?

• Anonyymi00041

Luukas 4:29.30
        He ryntäsivät paikaltaan, ajoivat Jeesuksen ulos kaupungista ja veivät hänet jyrkänteelle syöstäkseen hänet sieltä alas; kaupunki näet oli rakennettu vuorelle. Mutta Jeesus kulki väkijoukon halki ja jatkoi matkaansa.

Johannes 8:59
        Silloin he alkoivat poimia kiviä heittääkseen niillä häntä, mutta Jeesus poistui heidän näkyvistään ja lähti temppelistä.

Johannes 10:39
        [39] Juutalaiset yrittivät taas ottaa Jeesuksen kiinni, mutta hän ei jäänyt heidän käsiinsä.

Jeesuksella oli reikien jäljet kämmenissä ja sääriluita ei murskattu.

Johannes 19:33
        Jeesuksen luo tultuaan he huomasivat hänen jo kuolleen eivätkä siksi katkaisseet hänen sääriluitaan.

Johannes 19:36
        Näin tapahtui, jotta toteutuisi kirjoituksen sana: »Häneltä ei saa rikkoa ainoatakaan luuta.»

Eihän näistä käy mitenkään ilmi sitä, ettei jeesusta ristiinnaulittu.
        Koko Raamatun ydinajatus on se, että Jumala antoi ainoan poikansa ristiinnaulittavaksi
        meidän syntiemme tähden. Tämä oli se sovitus jolla korjattiin ihmisen ja Jumalan välit.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Etusivu

Sovitus on yksi Raamatun keskeisistä teemoista ja kristillisen soteriologian tärkeimmistä käsitteistä. Raamatussa sovituksella tarkoitetaan pyhän Jumalan ja syntisen ihmisen välisen ristiriidan ratkaisemista hyvittävän uhrin sijaiskärsimyksen kautta.

Uudessa testamentissa sovitus tapahtuu Jeesuksen kuoleman kautta, joka tulkitaan Vanhan testamentin uhrikultin symboloiman todellisuuden täyttymyksenä.

Harhaoppia on väittämä ettei Jeesus muka kuollut ristillä. Kaiken lisäksi väittämää todistetaan Raamatun jakeilla mitkä ei liity edes kyseiseen tapahtumaan.

Usko ristin kuolemaan tuo Jumalan armon ja Jumala vanhurskauttaa ihmisen.

• Anonyymi00003

"Kirottu on joka puussa riippuu" näin Raamattu sanoo. Miten voi ihmeessä profeetan loppu voi olla kirous mikä kielellisesti tarkoittaa
      Teologisissa teksteissä eli Raamatussa, kirottu ihminen on kohdannut Jumalan vihan ja epäsuosion, koska hän on rikkonut pyhiä sääntöjä tai osoittanut tottelemattomuutta.
      NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ KORAANI ON OIKEASSA

• Anonyymi00007

Koraani tulikin oikaisemaan kaikki väärennettyjä tiedot. Siksi kääntyneet Islamiin huomaavat ettei Jeesusta menetä vaan noudattaa oppiaan enemmän kuin koskaan

• Anonyymi00035
        Anonyymi00007 kirjoitti:

Koraani tulikin oikaisemaan kaikki väärennettyjä tiedot. Siksi kääntyneet Islamiin huomaavat ettei Jeesusta menetä vaan noudattaa oppiaan enemmän kuin koskaan

Kyllä vaan, se tanskalainen elokuvantekijä jonka elokuva profeetta Mohammadista teki kaaoksen. Ihmetteli Miksi muslimit närkästyivät ja lähti tutkimaan Islamia niin hän ja koko hänen perheensä ovat nyt muslimeita.
        Ihmiset Euroopassa eivät tiedä kuin mitä lännen propaganda sanoo eli vaan valheita.

• Anonyymi00049

NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ KORAANI ON OIKEASSA

Oletko tappajan puolella?
        Paha syntyin 732v jkr.ja on saastainen.

• Anonyymi00054

"Miten voi ihmeessä profeetan loppu voi olla kirous mikä kielellisesti tarkoittaa
        Teologisissa teksteissä eli Raamatussa, kirottu ihminen on kohdannut Jumalan vihan ja epäsuosion, koska hän on rikkonut pyhiä sääntöjä tai osoittanut tottelemattomuutta."

Tässä ihmeessä eli Kristuksen, Jumalan pojan, pelastustehtävässä tämän tuli käydä läpi pelastettavan — ihmisen — maallinen elämä, tulla omien — juutalaisten — uskon auktoriteettiensa mm. jumalanpilkasta syyttämänä teloitetuksi ( ja näin hetkellisesti ollen "kirottu", pahuuden valtaan jätetty ja sivuuttaa jumalallinen mahdollisuus itsensä pelastamiseen oikeusmurhalta ja murhalta), mutta ylösnostetuksi ja Taivaaseen palautetuksi ja näin — "prototyyppinä" — avata pelastustie ihmiskunnalle.

"NÄYTTÄÄ SILTÄ ETTÄ KORAANI ON OIKEASSA"

Koraani näyttää eksytyksellään tuoneen lukijansa tehokkaasti uskontunnustuksemme avainkohtaan: Kristuksen pelastustyöhön.

• Anonyymi00004

Koko tarina on epäselvä kun
      Matteuksen evankeliumin luvussa 27:63 lainataan Kristuksen (rauha olkoon hänen päällään) sanovan: "Kolmen päivän kuluttua minä nousen."
      Näin ei kuitenkaan käynyt; hänet haudattiin vain yhdeksi päiväksi ja kahdeksi yöksi, koska hänet ristiinnaulittiin perjantai-iltapäivänä – kuten Matteuksen evankeliumissa 27:45–46 todetaan – ja hauta löydettiin tyhjänä sunnuntaiaamuna – kuten Matteuksen evankeliumissa 28:6 ja Markuksen evankeliumissa 16:4–5 kerrotaan.
      On mielenkiintoista, että kristitty saarnaaja Robert Fahey ehdotti kerran luennollaan, että tämä evankeliumin kohta muutettaisiin lukemaan "keskiviikko" "perjantain" sijaan, jotta Kristuksen lausunto – "Kolmen päivän kuluttua minä nousen" – toteutuisi

• Anonyymi00006

🤣🤣🤣Paras tämä on. Ainakin rehellinen mies

• Anonyymi00005

Luulisi jo kristityt keskittyvän näiden asioiden pohtimiseen eikä levittämään Islamista valheita..

• Anonyymi00008

Nyt piileskelevät kun ei ole sanomista. No veikö kissa kieli. Harva joka tietää mitä raamatussa on.

• Anonyymi00009

Ei siinä kirjassa mitään totuutta ole.
      Lukematkin sekaisin kun Daavidin miesten :määrä vaihtelee. Toisessa Samuelin kirjassa (2. Sam. 24:9) miesten määräksi ilmoitetaan 800 000 Israelissa ja 500 000 Juudassa, kun taas Ensimmäisessä Aikakirjassa (1. Aik. 21:5) luvut ovat 1 100 000 Israelissa ja 470 000 Juudassa.
      Samoin nälkävuodet: Toisessa Samuelin kirjassa (2. Sam. 24:13) Daavidille tarjotaan valintaa, johon sisältyy seitsemän nälkävuotta, kun taas Ensimmäisessä Aikakirjassa (1. Aik. 21:12) kesto on kolme vuotta. Ratsumiesten määrä: Toisessa Samuelin kirjassa (2. Sam. 8:4) kerrotaan Daavidin ottaneen vangiksi 1 700 ratsumiestä, kun taas Ensimmäisessä Aikakirjassa (1. Aik. 18:4) luvuksi annetaan 17 000.

• Anonyymi00010

Virheitä on 150000 ja enemmänkin kuka enää jaksa laskea.
      Tässä muutama.
      1. Moos. 1:3–5) Ensimmäisenä päivänä Jumala loi valon ja erotti sitten valon pimeydestä.
      * (1. Moos. 1:14–19) Tämä tapahtui neljäntenä päivänä.
      (2)
      * (1. Moos. 1:24–27) Eläimet luotiin ennen ihmistä.
      * (1. Moos. 2:7 ja 19) Ihminen luotiin ennen eläimiä.
      (3)
      * (1. Moos. 1:31) Jumala oli tyytyväinen luomaansa.
      * (1. Moos. 6:5–6) Jumala oli tyytymätön luomaansa; hän tuli murheelliseksi ja katui sitä...
      (4)
      * (1. Moos. 2:17) Säädettiin, että Aadam kuolisi sinä päivänä, jona söisi hyvän- ja pahantiedon puusta – ja hän söi.
      * (1. Moos. 5:5) Aadam eli 930-vuotiaaksi!
      (5)
      * (1. Moos. 10:5, 20 ja 31) Kullakin heimolla oli oma kielensä ja murteensa.
      * (1. Moos. 11:1) Koko maassa oli yksi kieli ja yksi puheenparsi.
      (6)
      * (1. Moos. 16:15) ja (21:1–3) Aabrahamilla oli kaksi poikaa: Ismael ja Iisak.
      * (Hepr. 11:17) Aabrahamilla oli yksi poika – ainoa poikansa – Iisak (ja Ismael jätettiin pois laskuista).
      (7)
      * (1. Moos. 17:1–11) Herra julistaa ympärileikkauksen liiton ikuiseksi liitoksi.
      * (Gal. 6:15) Paavali toteaa, ettei ympärileikkauksella ole merkitystä.
      Ja jutut jatkuvat loputtomiin.

• Anonyymi00011

😅😂😂😂

• Anonyymi00045

Yllä olevat esimerkitkin todistavat ne huonosti Raamattua lukevan harhoiksi. Ilmeisesti olet niitä saatanan apostoleja, jotka on sokaistu huomaamaan kokonaisvaltaista Raamatun sanomaa. Nypit pätkiä sieltä täältä, huomaamatta kokonaisen luvun kertomaa. Pyydä Pyhää Henkeä opastamaan, niin ehkä alat huomata kauheat virheesi.

• Anonyymi00012

Sillä niin kuin Joona oli meripedon vatsassa kolme päivää ja kolme yötä, niin on myös Ihmisen Poika oleva maan povessa kolme päivää ja kolme yötä." (Matt. 12:40)
      Jesus vertaili itsensä Joonaan jonka ihme oli olla kolme päivää ELOSSA kalan vatsassa niin Hän myös tulee olemaan ELOSSA maan alla eli haudassa kolme päivää ja kolme yötä niin kuin Joona. Muuten vertaus kuvalla ei ole merkitystä. Miten sitten tarina muuttui ja nousi jo taivaaseen lyhyemmässä ajassa. Kuka tässä valehtelee.? Ei ainakaa Jesus rauhaa hänelle.

• Anonyymi00013

Kristityt palvovat Paavalia joka kumosi kaikki mitä Jesus on opettanut ja johti kaikkea harhaan.

• Anonyymi00015

Löytihän se Paavali tiensä tähänkin ketjuun.

• Anonyymi00042

Paavalin kirjeet on Uuden Testamentin jaloimpia tekstejä ja Jumalan sanan parasta opetusta. Joka toisin väittää on pahasti harhateillä. Ilman Paavalia ja häneltä jälkeen jääneitä kirjeitään Kristinusko olisi vain pieni juutalaisten lahko jolla olisi oma Kibbutsi
        Länsirannalla.

• Anonyymi00014

Raamattu on sekavaa tutkijat ovat löytäneet niin paljon virheitä, että roskiin meni.
      Esimerkki
      Virheitä Markuksen evankeliumissa: Teksti kuvaa reitin, joka on ristiriidassa maantieteellisen todellisuuden kanssa (Jeriko – Betania – Betfage), kun taas maastossa looginen järjestys on toinen. Joka kirjoitti Markuksen evankeliumi ei tiennyt alueesta mitään. Kysymys on Kuka hän oli.

• Anonyymi00016

Itse en usko että muslimit ovat pahempia kuin suomalaiset pakanat. Olette ihan samalla viivalla omana itsenänne kuin me muutkin olemme olleet. Teidätkin erottaa Jumalasta vain epäusko Jeesukseen.

Paavalin kirjoitukset tulivat ennen kuin Koraani kirjoitettiin. Pyydän muslimeita perehtymään tähän huolellisesti, jos olette totuudesta kiinnostuneita:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/19086014/jumalan-sanan-yliluonnollisen-alkuperan-todisteet-osa-2

Nuo kaksi aloitusta todistavat teille, että Raamattu on todella sellaisenaan Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle, jos luette ne avoimin mielin, tekemättä ennalta päätöstä siitä, mikä totuus on.

Roomalaiskirje 3:9-18
      ' Miten siis on? Olemmeko me parempia? Emme suinkaan. Mehän olemme edellä osoittaneet, että kaikki, niin hyvin juutalaiset kuin kreikkalaiset, ovat synnin alla, niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään. Heidän kurkkunsa on avoin hauta, kielellänsä he pettävät, kyykäärmeen myrkkyä on heidän huultensa alla; heidän suunsa on täynnä kirousta ja katkeruutta. Heidän jalkansa ovat nopeat vuodattamaan verta, hävitys ja kurjuus on heidän teillänsä, ja rauhan tietä he eivät tunne. Ei ole Jumalan pelko heidän silmäinsä edessä." '

Minä en vihaa muslimeita, vaan haluan että te tulisitte tuntemaan Herran Jeesuksen ja pelastuisitte, koska ei minun sieluni ole teidän sielujanne arvokkaampi Jumalalle, vaan yhtälailla Jumala tuli kuolemaan ristillä teidänkin puolestanne. Teillekin hän osti omalla verellänsä paikan valtakunnassaan:

Apostolien teot 20:28
      ' Niin ottakaat siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät piispoiksi pannut, kaitsemaan Jumalan seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä ansainnut on.'

2. Korinttilaiskirje 5:19-21
      'Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.'

Vaikka en jaa läheisiä sukujuuria arabien kanssa, yksi murheen aiheeni on se, kuinka arabimaat ovat kollektiivisesti torjuneet Jeesuksen, ja yhdyn tähän Paavalin murheeseen:

Roomalaiskirje 9:1-5
      ' Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele — sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä — että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! '

Aadamin ja Nooan kautta me olemme toki kaikki samaa sukua. Mutta Aadamin kohtalo on kuolla:

1. Mooseksen kirja 2:16-17
      'Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista, mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman". '

Jeesus otti molemmat kuolemat itseensä. Hänelle ne tapahtuivat käänteisesti. Ensin, ristillä kärsimys koko maailman synneistä ja sitten hän antoi henkensä. Ihmiset kuolevat ensin ruumiillisesti ja sitten tulee tuomio ja vaiva ja ahdistus synneistä:

Filippiläiskirje 2:5-11
      ' Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti. Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra. '

Minä olen melkein valmis kuolemaan, jos se tarkoittaisi, että edes yksi muslimi sen kautta kääntyisi Herran Jeesuksen puoleen.

• Anonyymi00017

Jesus on profeetta ja mieli ei muutu.

• Anonyymi00018

Muslimi ei käänny kuin Jumalan puoleen. Profeetat ovat tuoneet sanoman ja heitä ei palvota.

• Anonyymi00019

Kokeile onnesi juutalaisen tai ateistin kanssa Miksi Muslimi. Mehän ollaan vaikka mitä teidän mielestänne.
        Järki jo sanoo että Inkarnaation käsite on yhteensopimaton Jumalan absoluuttisten ominaisuuksien kanssa.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Jesus on profeetta ja mieli ei muutu.

On Jeesus profeettakin. Mielen ei tarvitse muuttua. Jumala on antanut kaikille ihmisille vapauden tässä asiassa. Hän ei pakota ketään olemaan kanssaan ikuisesti. Annan vielä pohdittavaksi yhden asian.

Maailma toimii niin, että alaiset palvelevat, taistelevat ja kuolevatkin hallitsijoiden puolesta. Jeesus kuitenkin toimi päinvastoin:

Johannes 18:36
        'Jeesus vastasi: "Minun kuninkuuteni ei ole tästä maailmasta; jos minun kuninkuuteni olisi tästä maailmasta, niin minun palvelijani olisivat taistelleet, ettei minua olisi annettu juutalaisten käsiin; mutta nyt minun kuninkuuteni ei ole täältä". '

Islamilaisissa ja myös ns. kristityissä maissa, presidentit ja hallitsijat laittavat kansat sotimaan toisiaan vastaan, koska diplomatia on epäonnistunut ja joskus oman kunnianhimon vuoksi.
        Jeesukselle ei löydy mitään vertaista ihmisistä. Muhammedkin aloitti sotia ja hänen alaisensa sotivat ja kuolivat hänen puolestaan.
        Tämä ero Jeesuksen ja muiden ruhtinaiden välillä, muuttuu vielä suuremmaksi kun Jeesukselle annetaan hänelle kuuluva Jumalan kunnia. Silloin ei ole ketään suurempaa kuin hän. Ja se onkin suurimman voiman merkki, että hän ei tarvitse meiltä mitään, Jeesuksella oli vain annettavaa. Ei yhdelläkään ihmisellä ole vain annettavaa. Me olemme kaikki tarvitsevia. Olisi jumalanpilkkaa väittää, että Jumala tarvitsee ihmisiltä jotain.

Jeesus sanoi jopa apostoleille, että ilman häntä, he eivät voi mitenkään hyödyttää Jumalaa:

Johannes 15:5
        'Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. '

1. Timoteuskirje 2:5-6
        'Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, '

Jeesus ei tarvinnut maallisia armeijoita, eikä hän kuollut itseänsä varten, vaan alaisiaan varten.

Jeesus on ainut laatuaan. Siksi en voi itse pitää häntä minään muuna kuin "Herrana ja Jumalana".

Johannes 20:27-29
        'Sitten hän sanoi Tuomaalle: "Ojenna sormesi tänne ja katso minun käsiäni, ja ojenna kätesi ja pistä se minun kylkeeni, äläkä ole epäuskoinen, vaan uskovainen". Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!" Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot. Autuaat ne, jotka eivät näe ja kuitenkin uskovat!" '

Jeesus pesi jopa opetuslastensa jalat:

Johannes 13:8
        'Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani". '

Opetuslapset eivät voineet itse puhdistaa itseään, vaan tässäkin, Jeesuksen täytyi tehdä heidät soveliaiksi heidän virkaansa apostoleina.

Voitko kuvitella Muhammdin pesemässä alaistensa jalkoja tai kuolemassa heidän puolestaan? Mikään Muhammedissa ei viittaa tämän kaltaisen rakkauden ja voiman läsnäoloon hänessä. Ei toki yhdessäkään muussa hallitsijassa, poislukien jotkin vanhan testamentin kuninkaat ja profeetat, joissa Jeesuksen siis Jumalan luonne tuli ilmi hetkellisesti.

1. Johanneksen kirje 4:10
        'Siinä on rakkaus — ei siinä, että me rakastimme Jumalaa, vaan siinä, että hän rakasti meitä ja lähetti Poikansa meidän syntiemme sovitukseksi. '

Roomalaiskirje 5:8-11
        'Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme. Paljoa ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautetut hänen veressään, pelastumme hänen kauttansa vihasta. Sillä jos me silloin, kun vielä olimme Jumalan vihollisia, tulimme sovitetuiksi hänen kanssaan hänen Poikansa kuoleman kautta, paljoa ennemmin me pelastumme hänen elämänsä kautta nyt, kun olemme sovitetut; emmekä ainoastaan sovitetut, vaan vieläpä on Jumala meidän kerskauksemme meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta me nyt olemme sovituksen saaneet. '

Siunausta!

• Anonyymi00027

Sanoit nuo kaksi aloitusta todistavat teille, että Raamattu on todella sellaisenaan Jumalan ilmoitus ihmiskunnalle, jos luette ne avoimin mielin, tekemättä ennalta päätöstä siitä, mikä totuus on. Luen koska haluan ymmärtää muita enkä muslimina tuomitse ketään enkö yritä aivopestä ketään. Koraani sanoo "Ihmiset, Me olemme totisesti luonut teidät miehestä ja naisesta ja jakanut teidät heimoihin ja sukuihin, jotta tuntisitte toinen toisenne. Arvokkain teistä Jumalan tykönä on se, joka parhaiten pitää huolen velvollisuudestaan. Jumala on totisesti tietävä, tajuava."
        Muslimit lukee ja tietää enemmän kuin kristityt muista ja kristinuskosta ja jos ihmisellä on yleistietoa ei tarkoita että hyväksyy sellaisia asioita. Myös" Sano: ”Oi uskottomat! (1) Minä en palvo sitä, mitä te palvotte. (2) Etekään te ette palvo sitä, mitä minä palvon. (3) Enkä minä tule palvomaan sitä, mitä te olette palvoneet. (4) Etekään te ette tule palvomaan sitä, mitä minä palvon. (5) Teillä on oma uskontonne, ja minulla on oma uskontoni.” (6)
        Nykypäivän raamatut on ihmisten kirjoittamia ja sen takia niin paljon ristiriitoja ja virheitä.
        325jkr kristityt äänestämällä päättivät että jesus oli Jumalan Poika.
        Alkuvaiheessa kuitenkin kristityt olivat eri mieltä ei kukaan ole uskonut Jeesukseen kävelevänä jumalana.
        Markus ja lukaksen mukaan Jesus ei ollut olemassa ennen Maria raskausta. Miten voi olla Jumala.
        Kolminaisuus tuli paljon myöhemmin.
        Kristinuskon teologi Tertullianuksella (n. 155–220 jKr.) oli merkittävässä roolissa kolminaisuusopin määrittelyssä.
        Kolminaisuusoppi ei ole peräisin Jumalalta, vaan se syntyi myöhemmin.
        Sanot muslimeita olevan pakanoita, varmaan kaaba takia? Huomaan ettet tiedä Islamista mitään ja vielä vähempi uskon historiasta.
        Muslimit kääntävät kasvonsa ja kehonsa kohti Kaabaa, missä ikinä he ovatkin, mutta he eivät palvo sitä itsessään. Se on rukousuunta ja maapallon keskipiste . Tästä on todisteena se, että muslimi rukoilee kohti Kaabaa riippumatta siitä, onko hän vain muutaman metrin vai tuhansien kilometrien päässä.
        Kirko on laittanut Raamattuun kaikkia mitä halusi ihmiset uskovan ja salaili totuutta.
        Kristitty ei lue eikä pyri tuntemaan muita. Jahkailee samat asiat ymmärtämättä eikä käytä aivoja. Väittää olevan ainut pelastettu ja muut HELVETTIIN. Miksi Jumalan piti odottaa ties kuinka kauan jotta pelastaisi ihmisen ja vielä muka toisen tekemästä synnistä.
        Laita kolminaisuus kaaviota silmiesi eteen ja katso Kuinka selvästi palvotte 3 Jumalaa eli te olette polyteisteja. Väitätte että kolminaisuus on mysteeri.
        Usko syntyy varmuudesta. Islamissa ei ole mysteerejä vaan löytyy vastaus KAIKEEN.

• Anonyymi00034

Jesus ei ole Jumala koska tunnetut lauseet
        Isä ja minä olemme yhtä"
        "Minä olen tie, totuus ja elämä. Kukaan ei pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani."
        "Ennen kuin Aabraham syntyi, minä olen" eivät ole mainittuja missään varhaisimmissa lähteissa , vaan ne esiintyvät ainoastaan ​​Johanneksen evankeliumissa.
        Miksi? Onko ainoa joka tiesi ja mistä lähteestä hän sai tiedon?

• Anonyymi00020

Muslimit eivät ole torjuneet jesuksen, hän on profeetta te teitte siitä Jumalan. Hän ei itse koskaan väittänyt olevansa Jumalaa, jopa osa kristityistä ei siihen usko.

• Anonyymi00024

Jeesus puhuu itsestään Jumalana useasti:

Johannes 13:13
        'Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.'

Luukas 17:15-19
        'Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat? Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?" Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut". '

Miksi Jumalan ylistäminen ei onnistunut muualla kuin Jeesuksen luona? Koska Jumala oli hänessä maan päällä:

2. Korinttilaiskirje 5:19
        'Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. '

Matteus 4:10-11
        'Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'." Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta. '

Mitä varten enkelit tulivat palvelemaan Jeesusta sen jälkeen kun hän oli sanonut saatanalle, että yksin "Herraa, sinun Jumalaasi" tulee palvella? Koska Jeesus on Jumala.

Jumala on nöyrä. Hän saa kunnian itselleen tyylillä.

• Anonyymi00028
        Anonyymi00024 kirjoitti:

'Te puhuttelette minua opettajaksi ja Herraksi, ja oikein te sanotte, sillä se minä olen.'

'Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen. Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat? Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?" Ja hän sanoi hänelle: "Nouse ja mene; sinun uskosi on sinut pelastanut". '

Miksi Jumalan ylistäminen ei onnistunut muualla kuin Jeesuksen luona? Koska Jumala oli hänessä maan päällä:

'Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. '

'Silloin Jeesus sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman'." Silloin perkele jätti hänet; ja katso, enkeleitä tuli hänen tykönsä, ja he tekivät hänelle palvelusta. '

Mitä varten enkelit tulivat palvelemaan Jeesusta sen jälkeen kun hän oli sanonut saatanalle, että yksin "Herraa, sinun Jumalaasi" tulee palvella? Koska Jeesus on Jumala.

Uskonto historiassa ei sellaista ole JOKA KIRJOITTI RAAMATUN KUKA LIE ON VÄITTÄNYT SELLAISTA. ENNEN RAAMATTUA EI OLE MISSÄÄN SELLAISTA KERROTTU.

• Anonyymi00029
        Anonyymi00024 kirjoitti:

" Jumalani Jumalani Miksi hylkäsit minut "
        Kenen Jumalan apua pyysi jos itse oli Jumala mielestänne. Onko 2 niitä vai Jumala avuton. Jos Jumala ihmis kehossa on sillä hetkellä niin ketä pyysi apuun?
        Entäs tämä
        17Jeesus sanoi: »Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.»
        Jos jesus on Jumala miten jumalalla on Jumala. Ja jos poika puhuu Jumalalle se ei ole silloin Jumala.
        Raamattu on täynnä sekavia juttuja joten ei ole Jumalan sana vaan ihmisen kirjoittama virheellinen ja sekava opus

• Anonyymi00032
        Anonyymi00029 kirjoitti:

" Jumalani Jumalani Miksi hylkäsit minut "
        Kenen Jumalan apua pyysi jos itse oli Jumala mielestänne. Onko 2 niitä vai Jumala avuton. Jos Jumala ihmis kehossa on sillä hetkellä niin ketä pyysi apuun?
        Entäs tämä
        17Jeesus sanoi: »Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.»
        Jos jesus on Jumala miten jumalalla on Jumala. Ja jos poika puhuu Jumalalle se ei ole silloin Jumala.
        Raamattu on täynnä sekavia juttuja joten ei ole Jumalan sana vaan ihmisen kirjoittama virheellinen ja sekava opus

Jeesus huusi kirjoitettavaksi, että hänet hylättiin sinunkin vuoksesi. Tuo ei ole mikään epätoivon huuto, vaan Jumalan/Jeesuksen sanaa.

Luukas 24:6-7 FB38
        [6] Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa, [7] sanoen: 'Ihmisen Poika pitää annettaman syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulittaman, ja hänen pitää kolmantena päivänä nouseman ylös'."

Jeesus tiesi mihin hän joutuu ja että hän nousisi kuolleista.

2. Korinttilaiskirje 5:19-21 FB38
        [19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. [20] Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Jumala hylkäsi itsensä Jeesuksessa, että hänen ei tarvitsisi hylätä kaikkia ihmisiä.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Sanotaan että jesus on ollut ennen maailman luomistyötä eli hän on jumala se tarkoittaa sitä että hän lähetti profeetat ennen jesuksen tuloa ja vanha testamentti on hänen sanansa.
        Tämän mukaan jesus jumalana sanoi vanhassa testamentissa näin "17Tappakaa siis lapsista kaikki pojat ja tappakaa myös jokainen nainen, joka on maannut miehen kanssa. 18 Mutta tytöt, jotka eivät ole maanneet miehen kanssa, saatte ottaa itsellenne."
        Onko tämä Jumalan sana ja miten saavat selville, että nuoret tytöt ovat koskemattomia muuten kuin raiskaamalla, minkä ikäisiä olivat" tytöt" kun ilmeisesti eivät olleet "naisia"
        Näyttää siltä että liimatte kaikki Raamatun skandaalit Islamiin.

• Anonyymi00053
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Jeesus huusi kirjoitettavaksi, että hänet hylättiin sinunkin vuoksesi. Tuo ei ole mikään epätoivon huuto, vaan Jumalan/Jeesuksen sanaa.

Luukas 24:6-7 FB38
        [6] Ei hän ole täällä, hän on noussut ylös. Muistakaa, kuinka hän puhui teille vielä ollessaan Galileassa, [7] sanoen: 'Ihmisen Poika pitää annettaman syntisten ihmisten käsiin ja ristiinnaulittaman, ja hänen pitää kolmantena päivänä nouseman ylös'."

Jeesus tiesi mihin hän joutuu ja että hän nousisi kuolleista.

2. Korinttilaiskirje 5:19-21 FB38
        [19] Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. [20] Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. [21] Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.

Jumala hylkäsi itsensä Jeesuksessa, että hänen ei tarvitsisi hylätä kaikkia ihmisiä.

Kuka häntä hylkäsi, Jumala hylkäsi itsensä? Miksi sanoo ääneen? Puhuko itselleen?
        Minun takia ei kuollut kukaan. Jumala lähetti profeettoja tuomaan sanan ja laittoi laet. Joka noudattaa ja uskoo luoja lupaa pelastus jos ei halua niin oma asiaa on Tuomio päivänä tilinteko.

• Anonyymi00021

Sano: »Hän, Jumala on yksi,ainoa Jumala, kaikkivaltias.Hän ei ole (toista) synnyttänyt eikä ole (toisesta) syntynyt,ketään ei ole Hänen vertaistaan.»

• Anonyymi00030

Koraani 👍

• Anonyymi00023

Miksi ihmeessä luulet ettei me pelastutaan. Et sinä ole päättämässä Jumalan puolesta. KUKAAN EI KUOLE TOISTEN PUOLESTA. TEOT RATKAISEVAT. PALVOA IHMISEN JUMALAN LISÄKSI ON POLYTEISMIA JA VIE HELVETTIIN.

• Anonyymi00026

Roomalaiskirje 10:9 FB38
        [9] Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Raamattu opettaa, ettei ihminen voi pelastua synneistään ilman, että tulee tunnustamaan Jeesuksen Herraksi. Se että en usko muslimien pelastuvan oman uskontonsa kautta, ei tarkoita, että jollain tavalla vihaisin teitä. Islamin oppi Jeesuksesta, on vastakohta sille, mitä Raamattu hänestä kertoo. Islamin mukaan Jeesus ei ole Herra. Raamattu tuli ensin ja olen sen itse todennut luotettavaksi. En puhu omia mielipiteitä, vaan sitä mitä Raamatussa sanotaan. Jos oletamme että Raamattu on väärässä, ja Koraani oikeassa, niin silloin muslimeilla ei ole hätää. Mutta en usko noin. Minulla on huoli muslimeista.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00026 kirjoitti:

Roomalaiskirje 10:9 FB38
        [9] Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

Raamattu opettaa, ettei ihminen voi pelastua synneistään ilman, että tulee tunnustamaan Jeesuksen Herraksi. Se että en usko muslimien pelastuvan oman uskontonsa kautta, ei tarkoita, että jollain tavalla vihaisin teitä. Islamin oppi Jeesuksesta, on vastakohta sille, mitä Raamattu hänestä kertoo. Islamin mukaan Jeesus ei ole Herra. Raamattu tuli ensin ja olen sen itse todennut luotettavaksi. En puhu omia mielipiteitä, vaan sitä mitä Raamatussa sanotaan. Jos oletamme että Raamattu on väärässä, ja Koraani oikeassa, niin silloin muslimeilla ei ole hätää. Mutta en usko noin. Minulla on huoli muslimeista.

Sinun mielestäsi on niin, ei meitä kiinnosta. Se jää nähtäväksi Tuomio päivänä. Juutalaiset ja kaikki ihmiset ennen uskontojen tulo mielestäsi menevät helvettin ilmeisesti. Me emme puutu Jumalan työhön.
        Turhaa on yrittää saada ketään jolla on vähänkään älyä uskomaan että jesus olisi Jumala.
        LUE HISTORIAA.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Sinun mielestäsi on niin, ei meitä kiinnosta. Se jää nähtäväksi Tuomio päivänä. Juutalaiset ja kaikki ihmiset ennen uskontojen tulo mielestäsi menevät helvettin ilmeisesti. Me emme puutu Jumalan työhön.
        Turhaa on yrittää saada ketään jolla on vähänkään älyä uskomaan että jesus olisi Jumala.
        LUE HISTORIAA.

Kyllä ihmisiä pelastui historiassakin. He turvasivat Jeesukseen tuntematta häntä sillä nimellä. Mutta nyt kun Jumala on ilmoittanut itsensä Jeesuksessa, hän vaatii uskoa nimenomaan Jeesuksen nimeen.

Jos emme usko Jeesukseen, me kiellämme että olemme kelvottomia syntisiä, jotka tarvitsevat lunastuksen. Me kiellämme että Jumala yksin on hyvä ja vanhurskas ja voi vanhurskauttaa syntisen. Me kiellämme sen tavan millä hän sen tekee: Jeesuksen kuolema ja ylösnousemus. Ei Jumala voi julistaa ketään puhtaaksi synneistä ilman että ne synnit hyvitetään, ja että se pahuus ja itsekkyys meissä ihmisissä, naulitaan ristiin Jeesuksessa.

Galatalaiskirje 2:19-20 FB38
        [19] Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, [20] ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.

Roomalaiskirje 6:6 FB38
        [6] kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

Siunausta!

• Anonyymi00025
    • Anonyymi00031

Nostan hattua kun Muslimi lukee ja analysoi lukemansa käyttämällä päätä . Kristitty ei lue eikä pyri ymmärtämään vaan valikoi mitä hänelle sopii ja väittää kiven kova, että on ainoa totuus. Se pakkopulla tekee kristinuskosta niin vastenmielisin.
      Kristityt itse eivät usko samoihin asioihin ei muuten olisi muistaakseni 45000 lahkoa ja Raamattuja vaikka kuinka.
      Ex kristitty joka harkitsee Islamiin kääntymistä. Matematiikkaa ja tiede kiinnosta koraanissa.

• Anonyymi00033

Siellä on yhtä ja toista siinä satukirjassa.
      Esimerkki
      Ensimmäisessä kuninkaiden kirjassa sanotaan seuraavaa:
      1. Kuninkaiden kirja 15:33: Juudan kuninkaan Asan kolmantena hallitusvuotena Baesa, Ahijan poika, tuli koko Israelin kuninkaaksi Tirsassa ja hallitsi kaksikymmentäneljä vuotta.
      Myöhemmin kohtaamme kuitenkin tekstin, joka on ristiriidassa tämän kanssa:
      2. Aikakirja 16:1: Asan hallituskauden kolmantenakymmenentenäkuudentena vuonna Israelin kuningas Baesa hyökkäsi Juudaa vastaan ​​ja linnoitti Raman estääkseen ketään pääsemästä Juudan kuninkaan Asan luo tai sieltä pois.
      Oliko kyseessä kolmas vai kolmaskymmeneskuudes vuosi?

• Anonyymi00044

Hyväksytyt Raamatut ovat päteviä totuudenkertojia, Monet Jumalan kieltäjät etsivät virheitä, löytäen niitä eriaikoina kirjotetuista kirjoista, esim. ratsumiesten lukumääristä, Eri luvut voivat johtua eri laskemis ajoista tai kirjallisen dokumentin puutteesta. Mutta nämä eivät vaikuta Raamatun rehelliseen kokonaisvaltaisen sanoman Pyhyyteen. Raamatun sanomaa ei ihminen saa vääristää. Janoiselle lukijalle Pyhä Henki näyttää täydellisen, ehyen Jumalan tahdon ja teot, eikä niihin toisarvoiset ja huonot Raamatun käännökset vaikuta. Hyväksyttyjen Raamattujen pyhitetty sanoma, tulee kristallin kirkkaasti esiin, eikä se jätä mitään epäilyjä. Jos joku asia jää vaivaamaan, niin sitä voi kysyä Pyhältä Hengeltä. Ainakin minä olen saanut suorastaan vahvistuksen sateen, kysymääni asiaan. Oikea vastaus tulee monelta taholta eteeni, vahvistaen Jumalaisen viisauden totuuden, niin arvovaltaisesti, ettei epäilyjä jää.

• Anonyymi00037

Sekä juutalaiset että muslimit eivät tunne perisynnin käsitettä eikä katso yhden ihmisen kuoleman sovittavan muiden syntejä; sen sijaan korostavat että jokainen yksilö on henkilökohtaisesti vastuussa teoistaan ​​Jumalan edessä ja että vilpitön katumus on tie anteeksiantoon.
      Kristitty taas rakastaa juutalaisia jotka eivät ukso Jeesukseen eikä hänellä mitään tärkeää asemaa uskossaan, ja vihaavat muslimeita taas jotka pitävät häntä profeettana.
      Nauratti erään kirjoitus että huolissaan muslimeista ja haluaa pelastaa miksei pelasta juutalaisia, rakastamansa Israelia . Haluaa pelastaa ihmisiä joita solvataan kaikkialla ja joista levitetään valheita ja vihataan, pilkataan ja nimitellään kaikilla nimillä.
      Oppikaa edes kunnioittamaan muita ihmisiä ensin ihmisenä kun alatte olla vihatuinta uskontoa maapallossa ja vähiten kiinnostava.
      Jatkuva väittely ettei pelastu kukaan kuin te kristityt on ylimielisyysttä ja kaikki menevät helvettiin paitsi te. Leikitte Jumalaa maan päällä.
      Jesuksen opetus näkyy enemmän muslimien arkielämässa enemmän kuin kenenkään muun.

Jeesus neuvoi seuraajiaan keskittymään pyyteettömään lähimmäisenrakkauteen, toisten auttamiseen ja vilpittömään elämäntapaan. Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi. Muslimi laskee naapuritkin . Auta apua tarvitsevia, ruoki nälkäiset, vaateta alastomat ja vieraile sairaiden sitä Muslimi tekee ja hiljaisuudessa . Tee hyvää niille, jotka vihaavat sinua, ja siunaa niitä, jotka kiroavat sinut, Muslimi ei taas polta muiden pyhä kirjaa eikä haukkuu mediassa muita
      .Epäitsekkyys ja vaatimattomuus
      Näkyy muslimin vaatetksessa ja arki elämässä Älä tee hyviä tekoja (kuten almujen antamista tai rukoilemista) saadaksesi huomiota tai kiitosta muilta Muslimi tavoittelee näillä Jumalan hyväksyntää
      Älä tuomitse muita, jotta sinua ei tuomittaisi. Ei haukuta mediassa ja väitetään että kaikki muut menevät helvettiin
      Keskity omiin virheisiisi ennen kuin huomautat toisten virheistä. Muslimi ei puutu toisten asioihin eikä harrasta
      yksityisasioiden urkkimiseen.
      Eikö ole korkeita aikaa kristityn keskittyä omaan elämäänsä ja koeta pelastaa itsensä ensin.

• Anonyymi00038

🤣🤣🤣Kristitty kantaa ristiä kaulassa, elää avoliitossa syntistä elämää, vihaa kaikkea haukkuu... Ja odottaa pelastusta. Usko on tekoja eikä mitään muuta.

• Anonyymi00039

Minä, kun luulen, että alla oleva teksti liittyy Jeesuksen toiseen tulemiseen mikäli tämä Ihmisen poika tarkoittaa Jeesusta. Ne jotka jättään niiden luokse tulee haaska liittyykö tämä mahdollisesti tempaaukseen? Se on ainakin varma, ettei nämä jakeet liity Paavaliin mitenkään.

Luukas 17:30-37
      »Samoin käy sinä päivänä, jona Ihmisen Poika ilmestyy. Jos sinä päivänä joku on katolla ja hänen tavaransa ovat sisällä talossa, hänen ei pidä mennä alas noutamaan niitä, ja jos joku on pellolla, hänen ei pidä palata kotiin. Muistakaa Lootin vaimoa! Joka yrittää turvata elämänsä, kadottaa sen, mutta joka sen kadottaa, on pelastava sen omakseen. Minä sanon teille: Sinä yönä on kaksi samalla vuoteella: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi naista on yhdessä jauhamassa: toinen otetaan, toinen jätetään. Kaksi miestä on pellolla: toinen otetaan, toinen jätetään.]» »Missä, Herra?» kysyivät opetuslapset. Hän sanoi: »Missä on haaska, sinne kokoontuvat korppikotkat.»

Sananlaskut 21;18
      Jumalattoman ja hurskaan osat vaihtuvat:
      petollinen joutuu uskollisen lunnaaksi.

En ymmärrä miten tämä liittyy ristiinnaulitsemiseen. Voisiko joku selittää sen pätevällä tavalla. Aloituksen teksti ei vakuuta minua. Tarkoittaako sananlasku sitä, että ihmisen vanha minä jää lunnaaksi ja uusi minä jatkaa matkaa armon saaneena. Sitä se voi myös tarkoittaa mutta tämä on hankala selittää koska tämä perustuu henkilökohtaiseen kokemukseen ja näkyyn joten parempi vaieta siltä osin ja jättää tulkinta viisaammille.

• Anonyymi00043

Uskontunnustus ilmaisee kristillisen uskon keskeisen sisällön: uskon Jumalaan Isänä, Poikana ja Pyhänä Henkenä.

...ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
      meni tuonelaan, nousi kuolleista kolmantena päivänä,
      nousi taivaaseen, istuu Jumalan, Isän, oikealla puolella...

Ketjun aloittaja ei ilmeisesti ole uskossa.

Onhan se kieltämättä mielenkiintoista, että on kolme uskontoa joilla on sama Jumala.
      Juutalaisen, Kristinusko ja Islam.

Juutalaisille Jeesus on historiallinen henkilö jota pidetään vääränä messiaana.

Islamissa jeesus oli profeetta

Kristinuskossa Jeesus oli Jumalan poika, itsekin Jumala ihmiseksi syntynyt.

Mitä Jeesus on ketjun aloittajalle?

• Anonyymi00047

Jesus ei kuollut ristillä?

Vain ruumilisesti,hän tiesi että elämä jatkuu.
      Hän olisi pystynyt tuomaan 12 taivaan legionaa Enkeleita avukseen mutta ei tehnyt.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      450
      1965
    2. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      152
      1269
    3. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      94
      1173
    4. Mitähän ajattelet

Nykyään minusta tai meistä tai tapahtuneista?
      Ikävä
      71
      1153
    5. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      114
      1147
    6. Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä

Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku
      Sinkut
      180
      1028
    7. Hankkikaa elämä

Tiedetään että hän on mielenkiintoinen mutta rajansa kaikella.
      Ikävä
      100
      783
    8. Voisitko mies auttaa..

Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.
      Ikävä
      52
      714
    9. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      45
      711
    10. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      57
      674
    Aihe