” Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.”
Joh 10:10
Kumman valitset?
Minä ainakin valitsen Jeesuksen, koska Hän valitsi minut.
Perkele tuhoaa, mutta Jeesus Kristus pelastaa.
49
68
Vastaukset 49
- Anonyymi00001
Ei varas tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja kadottamaan: minä tulin, että heillä pitää elämä oleman ja yltäkyllä oleman.
- Anonyymi00002
Tjuven kommer allenast för att stjäla och slakta och förgöra. Jag har kommit, för att de skola hava liv och hava över nog.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Tjuven kommer allenast för att stjäla och slakta och förgöra. Jag har kommit, för att de skola hava liv och hava över nog.
The thief cometh not, but for to steal, and to kill, and to destroy: I am come that they might have life, and that they might have it more abundantly.
- Anonyymi00005
Anonyymi00002 kirjoitti:
Vi har kommit. Du är fortfarande på väg, du måste acceptera att vi behöver varandra. Olet rasittava.
- Anonyymi00004
No se meni vähän vituiksi viime kerralla tuolla konseptilla. Tällä kerralla he pelaavat tiimityötä, eivätkä toisiaan vastaan. Ja minä katson että kukaan ei edes yritä leikkiä fiksua. Ne oman elämänsä sankarit poistetaan historiassa, jotka tässä ajassa voimaantuvat nokkeliksi itsensä kanssa. Tämä iteraatio on se viimeinen missä häiriötekijät ovat poissa pelistä. Käyttäytykään ihmiset. Omia ajatuksia ei ole, minä näen ne kaikki.
- Anonyymi00006
väärin, Jeesus tuhoaa saatanallinen, vaikka ei uskokaan satanan ja syö raakaa perunaa, Jesuus tuhoaa elämäsi.
- Anonyymi00007
Väärin. Katso ja tajuat. Sen jälkeen voit yrittää selittää vasta muille miten homma toimii. Vielä et selvästi ymmärrä.
- Anonyymi00010
Selvitä ensin pääsi, ole hyvä.
- Anonyymi00008
Voisitko vielä tarkentaa miten tämä valinta tapahtui? Minua kieltämättä kiinnostaa se miten Jumala valitsee ihmisiä, siinä syy miksi esitin kysymyksen en tehnyt sitä pilkatakseni. Miten kyseinen päätös on muuttanut elämääsi? Oma henkilökohtainen kokemukseni on, kun ääni sisälläni ilmoitti tahtonsa, siinä vaiheessa epäilin kovasti koko asiaa ja mietin onko pääni seonnut jne. mutta eipä tämä elämä ole juurikaan paljon muuttunut ja pää toimii normaalisti eikä kukaan tuttavanikaan ole todennut minun mitenkään seonneen saati, että olisin muutenkaan pahemmin muuttunut. Tupakoin yhä jne. Alkoholin lopetin vastikään mutta itse kyseinen tapahtuma sattui jo lähes pari vuotta sitten. Olen liittynyt seurakuntaan takaisin mutta senkin tein hetki sitten pitkän pohdinnan jälkeen siinä ehkä suurin muutos elämässäni. Tietysti se muutti ajattelutapani koska en aikaisemmin uskonut Jumala olemassaoloon ollenkaan vaikka kunnioitin toki muiden uskoa.
Kaikkea hyvää sinulle ja muillekin arvomaailmasta ja näkemyksestä riippumatta.
Luterilainen- Anonyymi00025
Hei
Kiitos asiallisesta kirjoituksestasi.
Sellaisia näkee hyvin harvoin. Enimmäkseen täällä riehuvat herjaajat ja Jumalaa pilkkaavat henkilöt, joilla ei ole vähäisintäkään kiinnostusta hengellisistä asioista, eikä heillä sen koommin ole halua löytää Jumalaa elämäänsä.
Sinä vaikutat poikkeukselta. Jumala on näköjään alkanut sinussa hyvän työn ja vie myös työnsä sinussa kauniiseen päätökseen.
Minä olen saanut hengelliset vaikutteeni lapsesta lähtien ja minun puolestani ovat monet esirukoilleet. Siksi Pyhä Henki on vetänyt minua kohti pelastusta. Jumalan sana on tietenkin keskeinen ja välttämätön vaikutin, jotta olen voinut ymmärtää, mitä Jeesus Kristus on puolestani tehnyt.
Nuoruus meni kuitenkin ns. maailman teillä, ilman että olisin halunnut pelastua. Elämäni oli ajoittain hyvin kurjaa ja ahdistavaa silloin, kun en vielä ollut uskossa. Jumala kuitenkin veti puoleensa mm. ihmiskontaktien ja kirjallisuuden kautta. Tulin herätykseen ja sain tulla uskoon.
Ymmärsin, että elämä on hyvin lyhyt ja iankaikkisuus loputon ja että Jeesus on tehnyt minun puolestani kaiken tarvittavan, kun hän kuoli ristillä puolestani, heräsi kuolleista ja nousi vielä Isän luo Taivaaseen.
Sinne minäkin haluan, ja pääsen sinne Jeesuksen ansiosta, armosta.
Jeesuksen siunausta sinulle!
Toivottavasti tapaamme iankaikkisuudessa, Jeesuksen luona!
- Anonyymi00009
Jeesus Kristus on Vapahtaja.
- Anonyymi00011
Kyllä - kehotuksella kääntyä pois koko juutalaisen syntiopin tieltä, kun Paavalin oppi johtaa tulenliekkeihin, Jeesusv lupasi ohjata tien takaisin paratiisiin (ilm.2:7 ja 2:17).
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Kyllä - kehotuksella kääntyä pois koko juutalaisen syntiopin tieltä, kun Paavalin oppi johtaa tulenliekkeihin, Jeesusv lupasi ohjata tien takaisin paratiisiin (ilm.2:7 ja 2:17).
Mutta ei koske tuota Paavalin luomaa kulttihahmoa 'Kristusta', jota juuri seuraatte, ja joka on Paavalin luoma kirous.
- Anonyymi00013
Anonyymi00012 kirjoitti:
Mutta ei koske tuota Paavalin luomaa kulttihahmoa 'Kristusta', jota juuri seuraatte, ja joka on Paavalin luoma kirous.
Tässä:
<<<3:13 Kristus on lunastanut meidät (juutalaiset) lain kirouksesta, kun hän tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"<<<
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=gal&luku=3
Pietarin 2.kirje:
<<<1:19 Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja KOINTÄHTI koittaa teidän sydämissänne. <<<
https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=2pi&luku=1
Wikipedia, Lucifer:
<<<LUCIFER on latinankielinen sana, joka tarkoittaa kirjaimellisesti ”valonkantajaa” (lux = valo, ferre = kantaa, tuoda). Nimi periytyy alkujaan kreikan termistä Ἓσπερος, heosphoros, aamunkoin tuoja. Antiikista lähtien Lucifer on tarkoittanut KOINTÄHTEÄ.<<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Lucifer
Muistutan vielä ensi talven pelastusjuhlastani. Vielä ei ole yksikään oikeasti uskova uskaltanut ilmoittautua hyppäämään avantoon jeesuksen pelastustoimia odottamaan.
Mutta tästä huolimatta aion järjestää jokatalvisen pelastusjuhlani samoin kuin ampuroidun raajan rukouksellapalautusjuhlani riippumatta siitä löytyykö aitoja uskovia.
Tosin uskovien kannalta vaikuttaa nololta, mutta siinä nyt ei mitään yllättävää ole.- Anonyymi00014
Muistetaanpa kuitenkin se, että Herra Sebaot loi Saatanaksi myöhemmin muuttuvan arkkienkeli Luciferin, vaikka kaikkitietävänä ilman muuta tiesi tästä tulevan vastustajan ja ihmisen syntiin houkuttajan, joten vastuu Saatanan olemassaolosta ja vallasta maan päällä on yksinomaan Herra Sebaotin.
- Anonyymi00015
Tässä jälleen yksi niistä piruista, joka ei osaa lukea - tällä kertaa Pietarin 2.kirjettä Paavalin luomasta KOINTÄHDESTÄ, joka on Kristus Luciferina, mistä tulee koko kristinusko, vaan onkin syy laitettava itse Luojajumalan niskaan pahuuden luomisesta. Linkit tietoihin edellä. Puistattavaa.
- Anonyymi00016
Anonyymi00015 kirjoitti:
Tässä jälleen yksi niistä piruista, joka ei osaa lukea - tällä kertaa Pietarin 2.kirjettä Paavalin luomasta KOINTÄHDESTÄ, joka on Kristus Luciferina, mistä tulee koko kristinusko, vaan onkin syy laitettava itse Luojajumalan niskaan pahuuden luomisesta. Linkit tietoihin edellä. Puistattavaa.
Vai Paavali se loikin sen paratiisin käärmeen🤭
- Anonyymi00017
Anonyymi00015 kirjoitti:
Ja kun otan tämän esille, niin joka kerta hän kiiruhtaa nopeasti paikalle kääntämään tienviittaa osoittamaan itse Luojajumalaa syylliseksi. Ei ole koskaan auennut tämän hänen tekonsa motiivi.
- Anonyymi00019
Anonyymi00017 kirjoitti:
Ja kun otan tämän esille, niin joka kerta hän kiiruhtaa nopeasti paikalle kääntämään tienviittaa osoittamaan itse Luojajumalaa syylliseksi. Ei ole koskaan auennut tämän hänen tekonsa motiivi.
Paavalia ei sentään ihan vielä ole Luojajumalaksi korotettu, vaikka kirjeessään sanookin, ettei teillä ole muuta isää kuin hän, koska hän synnytti teidät evankeliuminsa kautta.
- Anonyymi00020
Anonyymi00019 kirjoitti:
Paavalia ei sentään ihan vielä ole Luojajumalaksi korotettu, vaikka kirjeessään sanookin, ettei teillä ole muuta isää kuin hän, koska hän synnytti teidät evankeliuminsa kautta.
Tässä raamatusta:
1.Korinttolaiskirje:
<<<4:15 Sillä vaikka teillä olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei teillä kuitenkaan ole monta isää; sillä MINÄ TEIDÄT SYNNYTIN evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<<
2.Korinttolaiskirje:
<<<11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<<
Luojajumalaa tähän on täysin turhe sotkea. - Anonyymi00021
Anonyymi00016 kirjoitti:
Vai Paavali se loikin sen paratiisin käärmeen🤭
Puhut perisynnistä - se on jopa vain yksi Paavalin kirjeen jae, luomiskertomuksessa ei ole mitään syntiinlankeemusta tai Saatanaa tai petollista Luojajumalaa, joka olisi kähminyt viattoman ihmisen selän takana saadakseen pahuuden maailmaan.
<<<Käsitettä syntiinlankeemus ei esiinny Vanhassa testamentissa. Perisyntioppi pohjautuukin etenkin Paavalin kirjeeseen roomalaisille.[3] Tärkeimpänä raamatullisena lähtökohtana perisyntiopille pidetään Roomalaiskirjeen 5. luvun jaetta 12:[4]<<<
https://fi.wikipedia.org/wiki/Perisynti
Yhden ainoan Paavalin kirjeen yksi jae, sai 2,4 MILJARDIA ihmistä palvomaan Jeesusta kirottuna uhrina itsensä puolesta Paavalin käskystä, joka on valetta luomiskertomuksesta.
Kaikki uskoivat Luojajumalasta tällaisen valheen. Siksi Luther sanoo Paavalia uskovia jo luonnostaan vihattaviksi. - Anonyymi00035
Luziferin tavoin, meitä kaikkia koetellaan, kumman valitsemmme, kuuliaisena ja horjumattomana, hyvän Isämme käskyt, vai selvästi hyvyyttä vastaan kapinallisen Luziferin houkutukset ? Tietenkin Isämme tiesi, että vapaaseen tahtoon kuuluu myös ylpeys ja kapina. Mutta vapaa tahto on persoonan yksi ehdoton ominaisuus. Ilman sitä olisimme rajoitettuja robotteja. Meidän pitää itse ymmärtää Isämme valtava viisaus, ja tajuta noudattaa Hänen käskyjään vapaaehtoisesti ja rakkaudesta Isään, Poika Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Ihmis Jeesuksen kaltainen kristitty, ei horju, ylpisty, eikä kapinoi, vaan ymmärtää, että Jumalan tahto ja teot, ovat ylivertaisen parhaita ja aina maksimaallisen hyvyyden tuottavia.
- Anonyymi00018
Hörhöillä on hörhöjen Jumala.
Mutta tulevat silläkin autuaaksi samalla tavalla kuin sotahullut omallaan ja Paavalin herjaajat omallaan.- Anonyymi00022
Kyse ei ole kenenkään herjaamisesta, vaan raamatun totuudesta, sen teksteillä osoittamalla.
- Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kyse ei ole kenenkään herjaamisesta, vaan raamatun totuudesta, sen teksteillä osoittamalla.
Mutta kysynpähän vaan - missä ihmisten aivot ovat?! Siis muidenkin kuin niiden umpiuskovaisten toisten jalkojen välissä.
- Anonyymi00024
Anonyymi00023 kirjoitti:
Mutta kysynpähän vaan - missä ihmisten aivot ovat?! Siis muidenkin kuin niiden umpiuskovaisten toisten jalkojen välissä.
Mitkä aivot?
- Anonyymi00050
Väärin. Vain uskossa Jeesukseen voi ihminen tulla autuaaksi, ei millä tahansa uskolla.
- Anonyymi00026
Kristitty voi elää normaalia ihmisen elämää, iloinee ja suruineen. myös vihastuminen kuuluu vapaaseen tahtoon. Jumalaa janoava kristitty, oppii huomaamaan Jumalan pienetkin vaikutukset ja näin kasvaen kokemusperäisesti horjuattomaan kristillisyyteen. Ylläolevien saatanan apostolien kirjoituksetkin, jäävät omaan arvoonsa. Myös Paavalin demonisointi ihmetyttää. Paavali oli Jeesuksen tahdon ja sanoman inspiroitu kirjuri. Hän vahvisti evankeliumien sanoman, kaikessa toimissaan. Hän oli persoonallinen ja rehellinen kirjoittaja, jota tahallisesti lukihäiriöiset harhauttajat siteeraavat noukkimalla pätkiä jakeista. He tekevät Paavalista valehtelijan, vaikka Paavali tuskittelee rehellisesti normaali kristityn lihasydämmen herkistä synnintunnoista. Nämä rehelliset tuntemukset, on Jeesus kirjauttanut julki muille Jeesusta janoaville. Meidän ei tarvitse provosoitua harhauttajien valheista. He ovat itse valinneet oman tiensä.
- Anonyymi00027
Miten tämä liittyi aiheeseen "raamattu"? Jos hieman perustelisit.
- Anonyymi00028
Miten Jumala huomataan, kun kristinuskossa on Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhri, joka syödään ehtoollisella kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisest oni läsnä tunnustuksen mukaan?
- Anonyymi00030
Anonyymi00028 kirjoitti:
Miten Jumala huomataan, kun kristinuskossa on Jeesuksen nimeen kuoliaaksi kidutettu ja kiroukseksi kirottu uhri, joka syödään ehtoollisella kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisest oni läsnä tunnustuksen mukaan?
Niin siis tämä on nyt se minkä on inspiroinut Paavali.
Vähän kyllä tähän inspiroinin ylistämiseen kaipaisin perustelua.
- Mitä hyvää on ihmisen kuoliaaksi kiduttamisessa - tai Paavalin sanoin Jeesuksen teurastamisena uhrilampaana (1.Kor.5:7), tai ihmissyönnissä, tai hänen kertomassa pelastuksessa Roomalaiskirje 7 luku - pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa?
Missä kohdin Jeesus sanoo,erttä tehkää sitä pahaa mitä vihaatte, se on minun tahtoni?! - Anonyymi00031
Anonyymi00030 kirjoitti:
Niin siis tämä on nyt se minkä on inspiroinut Paavali.
Vähän kyllä tähän inspiroinin ylistämiseen kaipaisin perustelua.
- Mitä hyvää on ihmisen kuoliaaksi kiduttamisessa - tai Paavalin sanoin Jeesuksen teurastamisena uhrilampaana (1.Kor.5:7), tai ihmissyönnissä, tai hänen kertomassa pelastuksessa Roomalaiskirje 7 luku - pelastua tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa?
Missä kohdin Jeesus sanoo,erttä tehkää sitä pahaa mitä vihaatte, se on minun tahtoni?!Kerropa nyt sitten, että mistä niitä sinun totuuksia voi lukea, kun Paavali kertoo itse tällaisia valheita - kaiken lisäksi, kun antaa ehtoollissanat 1.Kor.11:23, kun kertoo JEESUKSEN KAVALLETUN, sanoo ehtoollisen olevan Herran kuolleena pitämisen julistamiseksi, ja jos sitä ei nauti oikein, tulee vikapääksi. Tästä syystä tunnustuksen mukaan on kuviteltava veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä.
- Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kerropa nyt sitten, että mistä niitä sinun totuuksia voi lukea, kun Paavali kertoo itse tällaisia valheita - kaiken lisäksi, kun antaa ehtoollissanat 1.Kor.11:23, kun kertoo JEESUKSEN KAVALLETUN, sanoo ehtoollisen olevan Herran kuolleena pitämisen julistamiseksi, ja jos sitä ei nauti oikein, tulee vikapääksi. Tästä syystä tunnustuksen mukaan on kuviteltava veren ja ruumiin olevan todellisesti läsnä.
Jos kyseessä on väittämäsi Jeesuksen tahto Paavalin opilla, niin miksi Paavali itse sanoo, että Jeesus kavallettiin hänelle?!
- Anonyymi00029
Herra Sebaotin sanotaan olevan kaikkivoipan ja täällä jotkut ehdottelevat Paavalin luoneen Lucifer-Saatanan.
Yrittäkää nyt hyvät ihmiset päättää kuka sen "käärmeen" sinne paratiisiin kiikutti.
https://www.luterilainen.net/miksi-hyvassa-paratiisissa-on-kaarme/- Anonyymi00033
EN EHDOTTANUT, VAAN KOPIOIN RAAMATUSTA, MISSÄ SE LUKEE.
- Anonyymi00034
Mikä vika käärmeessä oli?
- Anonyymi00036
Anonyymi00034 kirjoitti:
Mikä vika käärmeessä oli?
Löytyy 1.Moos.3:22 - ihminenhän tuli syötyään TIEDON PUUSTA, jopa jumalien kaltaiseksi.
- Anonyymi00037
Anonyymi00036 kirjoitti:
Löytyy 1.Moos.3:22 - ihminenhän tuli syötyään TIEDON PUUSTA, jopa jumalien kaltaiseksi.
Ja yrittäkääpä nyt keksiä, että mikä ongelma siinä tuli.
- Anonyymi00038
Anonyymi00033 kirjoitti:
EN EHDOTTANUT, VAAN KOPIOIN RAAMATUSTA, MISSÄ SE LUKEE.
Löytyy edeltä viesti 13 - missä todistan asian.
- Anonyymi00039
Anonyymi00037 kirjoitti:
Ja yrittäkääpä nyt keksiä, että mikä ongelma siinä tuli.
Tästä syystähän ihminen oli sidottava materialla aikaan ikuisen elämän/elämänpuun suojaamiseksi, ja taidettiin sanoa, että se leipäkin on hankittava otsa hiessä.
- Anonyymi00040
Anonyymi00039 kirjoitti:
Tästä syystähän ihminen oli sidottava materialla aikaan ikuisen elämän/elämänpuun suojaamiseksi, ja taidettiin sanoa, että se leipäkin on hankittava otsa hiessä.
Ja koko raamatun tarina ja kristinusko kertoo juuri totuuden, sen että MIKÄ OLI SE ONGELMA, on kuin Luojajumalan ilmoitus.
- Anonyymi00041
Anonyymi00040 kirjoitti:
Ja koko raamatun tarina ja kristinusko kertoo juuri totuuden, sen että MIKÄ OLI SE ONGELMA, on kuin Luojajumalan ilmoitus.
Eikä vain ilmoitus, vaan myös todistus.
- Anonyymi00042
Kaikissa kristityissäkin voi olla tuollainen saatanan enkeli rusikoimassa, kuten Paavalillakin oli. Se vaanii ovelasti ja iskee tapahtumien, tai pahojen ihmisten kautta. Viisas huomaa sen metkut ja käskee sen pois ikuisiksi ajoiksi luotaan, Jeesuksen Kristuksen valtavassa voimassa! Mutta uusi yrittäjä saattaa ilmestyä, koettamaan onneaan. Ei se pysty oikean kristityn elämää tuhoamaan, koska Jeesuksen valtava veren voima on kristityn sanan miekka.
- Anonyymi00043
No, on eri asia iskeä salakavalasti, kuin syödä jo ehtoollisella kiroukseksi kirottu uhri, kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, ja keroa saavansa demonit kimppuunsa.
- Anonyymi00044
Anonyymi00043 kirjoitti:
No, on eri asia iskeä salakavalasti, kuin syödä jo ehtoollisella kiroukseksi kirottu uhri, kuvitellen ruumiin ja veren olevan todellisesti läsnä, ja keroa saavansa demonit kimppuunsa.
Haluatteko taas, että kopioin kohdat linkkien kanssa raamatusta?
- Anonyymi00047
Anonyymi00044 kirjoitti:
Haluatteko taas, että kopioin kohdat linkkien kanssa raamatusta?
Kidutetaan kuoliaaksi moraalia ja etiikka opettanut opettaja juutalaisuuden, syntioppia vastustanut, joka oppi perustuu ihmisuhraukseen ja Mooseksen suulla puhuvaan tulivuoreen (5.Mooseksen kirja luku 4:10 alkaen) 3500 vuoden takaa, 2000 vuotta sitten.
Ja tehdään hänen kuolemastaan - kirottuna kiroiukseksi tosi Jumalana uskonto (Gal.3:13), ja syljetään tekoälyn avulla sontaa raamattuosio täyteen ja ollaan niin, niin viisaita?!
Voiko todella maailmasta löytyäkään yhtään mitään näin huikean älykästä?! - Anonyymi00048
Anonyymi00047 kirjoitti:
Kidutetaan kuoliaaksi moraalia ja etiikka opettanut opettaja juutalaisuuden, syntioppia vastustanut, joka oppi perustuu ihmisuhraukseen ja Mooseksen suulla puhuvaan tulivuoreen (5.Mooseksen kirja luku 4:10 alkaen) 3500 vuoden takaa, 2000 vuotta sitten.
Ja tehdään hänen kuolemastaan - kirottuna kiroiukseksi tosi Jumalana uskonto (Gal.3:13), ja syljetään tekoälyn avulla sontaa raamattuosio täyteen ja ollaan niin, niin viisaita?!
Voiko todella maailmasta löytyäkään yhtään mitään näin huikean älykästä?!No, kirkko on pikku hiljaa kantanut ristiinnaulitun kuvat takahuoneisiin ja uusinut uhrialttareitaan, mutta itse uskonnon totuus ei siitä ole vielä mihinkään muuttunut.
- Anonyymi00049
Anonyymi00048 kirjoitti:
No, kirkko on pikku hiljaa kantanut ristiinnaulitun kuvat takahuoneisiin ja uusinut uhrialttareitaan, mutta itse uskonnon totuus ei siitä ole vielä mihinkään muuttunut.
Ja uusi paavi on jälleen löytänyt kalanpäämyssynstä, ja muutkin kullalla kirjaillut vaatteensa, joita edellinen paavi suorastaan vältteli.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2242265
Ei enää ulkoteltta ruokaa.
Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,521332Jos sussa toisessa on yhtään miestä
Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te1861167- 811006
En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen
Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää56891- 76875
- 100812
Mitä eroavaisuuksia sinulla on
kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?77757Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.360741- 40731