Voiko joku selittää selkosuomeksi, että miksi työttömyyskorvauksen vastineeksi ei voi edellyttää ..

Anonyymi-ap

Voiko joku selittää selkosuomeksi, että miksi työttömyyskorvauksen vastineeksi ei voi edellyttää jotain yleishyödyllistä toimintaa?

Kuten vanhusten auttamista, lumitöitä, roskien keräämistä jne. Miksi se on mahdoton ajatus?

284

1543

Vastaukset 284

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Koska suurin osa työttömistä on maksanut töissä olessaan työttömyysvakuutusmaksuja ja veroja, joilla luulisi saavan edes jotain vastinetta pöljä. Miksi pääomatuloista ei makseta kunnallisveroa kuten ahkerasta lisäarvoa tuottavasta työn tekemisestä, kyllä pääomatulojen saajatkin perheineen käyttävät kunnallisia palveluja ja infraa, mutta toisin kuin palkansaajat ilmaiseksi välistävetäjinä.

• Anonyymi00012

Luulen että ei ole maksanut. Sen on maksanut työnantaja. Valitan.. huonot vetoomukset.

• Anonyymi00019
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Luulen että ei ole maksanut. Sen on maksanut työnantaja. Valitan.. huonot vetoomukset.

Työnantaja maksaa ne sen työntekijän työpanoksella. Eivät ne työnantajat mitään hyväntekijöitä ole, vaan saavat voittoa, jota työntekijät tuottavat.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Työnantaja maksaa ne sen työntekijän työpanoksella. Eivät ne työnantajat mitään hyväntekijöitä ole, vaan saavat voittoa, jota työntekijät tuottavat.

Työttömyysmaksut pois ja valtio saisi enemmän verotuloja ja työttömät sittten kelan piiriin.

• Anonyymi00022
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Työttömyysmaksut pois ja valtio saisi enemmän verotuloja ja työttömät sittten kelan piiriin.

Summasta suuri osa menee virkapummien palkkoihin ja virkavapaisiin ja sairaslomiin.

• Anonyymi00025
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Etkö ole töissä ollut? Mun jokaisessa palkkakuitissa on vuosikymmeniä ollut työttömyysvakuutusmaksu ja työeläkevakuutusmaksu. Mitä koulupudokkaita täällä "oikeistolaisina" oikein sekoilee?

• Anonyymi00039
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Etkö ole töissä ollut? Mun jokaisessa palkkakuitissa on vuosikymmeniä ollut työttömyysvakuutusmaksu ja työeläkevakuutusmaksu. Mitä koulupudokkaita täällä "oikeistolaisina" oikein sekoilee?

ilmaistyö on kommunismia

työstä kuuluu saada palkka.

Muuta Pohjoiskoreaan porvari-sika jos pohjoismainen hyvinvointi ei sulle kelpaa

• Anonyymi00050
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Vastikkeettomat yritystuet heti pois, kääntykööt Kelan puoleen elleivät pärjää.

• Anonyymi00058
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Joka tilistä maksetaan työttömyys maksun ansio osaa liitolle. Perus osa tulee valtiolta. Kunmoni työpaikka lopettaa tai menee konkkaan. Ei ole työttömien vika,kun uutta työpaikkaa ei ole.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Työttömyys maksustakin maksetaan 'verot,samoinkuntyöttömyys korvauksesta vero 20 %.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Ei tuo pidä paikkaansa. Palkasta peritään työttömyysvakuutusmaksu.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Yleistuki on korvannut työttomyystuen.

• Anonyymi00019 kirjoitti:

Eikö saisi?

• Anonyymi00092

Ne verorahat on kuules käytetty jo työssäoloaikana, Et taida oikein ymmärtää, ettei 10000-15000 euroa vuodessa riitä pitkälle.

• Anonyymi00108
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Työttömyys maksustakin maksetaan 'verot,samoinkuntyöttömyys korvauksesta vero 20 %.

AI-yhteenveto Työntekijän työttömyysvakuutusmaksu vuonna 2026 on 0,89 prosenttia palkasta. Maksu koskee 18–64-vuotiaita, ja työnantaja vähentää sen suoraan työntekijän bruttopalkasta palkanmaksun yhteydessä.Maksun tiedotPalkansaajan maksu: 0,89 % normaalista palkasta.Osaomistajan maksu: 0,39 % palkasta (jos työntekijä on yrityksessä osaomistaja).Ikärajat: Maksu peritään 18–64-vuotiailta työntekijöiltä. Alle 18-vuotiailta tai 65 vuotta täyttäneiltä maksua ei peritä.Maksun tilitys: Työnantaja hoitaa maksun eteenpäin Työllisyysrahasto.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00012 kirjoitti:

ota nyt selvää vähän asioista ennen kuin väittelet

• Anonyymi00126
        Anonyymi00082 kirjoitti:

erookse jotenki

• Anonyymi00082 kirjoitti:

Tytöttömille maksetaan tytöttömyystukea.🍑❤️💶💶💶💶💶

• Anonyymi00171
        Anonyymi00020 kirjoitti:

kenen luulet maksavan niitä kelan maksuja, jostakinhan se rahaa sinnekkin menee, tyssäkaviöiden palkasta.

• Anonyymi00174
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Minä olen hieman ongelmainen tulojeni suhteen tapaus, jossa systeemi mokaa ihan kunnolla. Tein töitä osa-aikaisena toukokuun loppuun saakka, pari työpäivää oli vielä kesäkuussa. Tienasin muutaman satasen siis!

YTK ja Kela katsovat, että tienasin huhti-toukokuussa niin paljon, että he karsivat minun kesänajan työttömyyskorvauksianin rankasti, YTK antoi minulle 6 euron päivärahan, koska olin toissa kuussa tienannut 400 euroa töissä. Minä jouduin ottamaan yhteyttä sosiaalitoimistoon, koska en kyennyt maksamaan vuokraani. En vieläkään ole maksanut heinäkuun vuokraa, maksoin juuri rästit kesäkuun vuokrasta.

Hassua tuo tilanne, kun jos olisin ollut työttömänä koko ajan, olisin voinut maksaa vuokrani ajallaan, mutta työnteon keskeyttäminen rankaisee YTK:n ja KELA:n kautta niin rankasti, että nuo vetävät pois työttömyysetuuteni elokuuhun saakka!

Vitun hieno systeemikö, vai mitä!

YTK ja KELA laskevat tienestini siten, että toukokun tienestit pitäisivät riittää heinäkuuhun saakka, mutta eikö tuo tarkoita sitä, etten minä oikeasti tienannut mitään töissäni keväällä, jos en ole oikeutettu mihinkään tukiin kesällä? Nuo oikeasti laskevat siten, etten ole oikeutettu mihinkään tukiin elokuun alkuun saakka, koska tein töitä!

Minulla on se ajatus, että osa-aikatyönteonkin tekeminen pitäisi olla jotakin, josta tienaaa ylimääräistä rahaa. Minä jouduin tuloloukkuun, koska tein töitä. Minulla on vieläkin vuokrarästejä, koska YTK ja KELA vetivät minulta pois kaikki tuet kesä-heinäkuun ajalta.

VIttu oikeasti, miten tuo systeemi tukee työntekoa, miten palvelee "meitä"?

• Anonyymi00175
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Se maksetaan kuitenkin työntekijän puolesta, jos ei maksettaisi niin se pitäisi maksaa sille työntekijälle.

• Anonyymi00176
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Eihän se kommnetoija ole tehnyt päivääkään töitä joka ei tiennyt että myös työntekijä maksaa työttömyysvakuutusmaksua.

• Anonyymi00185

Älä pelle valehtele. Mene takaisin eteisen lattialle makaamaan. Se on sinulle sopiva paikka odottaa Kelan korvauspäätöksiä.

• Anonyymi00196
        Anonyymi00012 kirjoitti:

🤣🤣🤣🤡🤡🤡🤡🤡🤡🤡

• Anonyymi00199
        Anonyymi00108 kirjoitti:

AI-yhteenveto Työntekijän työttömyysvakuutusmaksu vuonna 2026 on 0,89 prosenttia palkasta. Maksu koskee 18–64-vuotiaita, ja työnantaja vähentää sen suoraan työntekijän bruttopalkasta palkanmaksun yhteydessä.Maksun tiedotPalkansaajan maksu: 0,89 % normaalista palkasta.Osaomistajan maksu: 0,39 % palkasta (jos työntekijä on yrityksessä osaomistaja).Ikärajat: Maksu peritään 18–64-vuotiailta työntekijöiltä. Alle 18-vuotiailta tai 65 vuotta täyttäneiltä maksua ei peritä.Maksun tilitys: Työnantaja hoitaa maksun eteenpäin Työllisyysrahasto.

aloittaja ei ymmärrä mikä on työttömyysvakuutus eikä mikä on vakuutus.

• Anonyymi00203
        Anonyymi00012 kirjoitti:

"Luulen että ei ole maksanut. Sen on maksanut työnantaja. Valitan.. huonot vetoomukset."

Mistä se työnantaja on maksanut?

No palkasta.

Kenenköhän palkasta?

No sen työntekijän.

Kuka siis maksoi työttömysvakuutuksen?

No se työntekijä.

Miten meni noin niinkö omasta mielestä?

• Anonyymi00208
        Anonyymi00058 kirjoitti:

Joka tilistä maksetaan työttömyys maksun ansio osaa liitolle. Perus osa tulee valtiolta. Kunmoni työpaikka lopettaa tai menee konkkaan. Ei ole työttömien vika,kun uutta työpaikkaa ei ole.

No ei se ainakaan ole hallituksen vika. Hallitus ei ole työvoimatoimisto.

Jokainen kansalainen on velvollinen elättämään itsensä ja perheensä. Tämä velvollisuus on jostain kumman syystä vieritetty valtion tai jonkun muun syyksi. Se on oma syy,ei joku ulkopuolinen huuhaa olkiukko.

Ala yrittäjäksi, jos et, ole hiljaa.

• Anonyymi00210
        Anonyymi00058 kirjoitti:

No ei sitä liitolle makseta.

• Anonyymi00212
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Työnantaja joo mutta siitä palkasta jonka työntekijä on työllään ansainnut kuinka tyhmä pitää olla ettei tuota tajua

• Anonyymi00213
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Missä pilvilinnoissa sinä elät

• Anonyymi00215
        Anonyymi00039 kirjoitti:

ilmaistyö on kommunismia

Sinä et tainnut ymmärtää mitään

• Anonyymi00216
        inkkupinkku1969turku kirjoitti:

Eikö saisi?

Saisi mitä maksaa vai tehdä voittoa

• Anonyymi00219
        Anonyymi00174 kirjoitti:

Minä olen hieman ongelmainen tulojeni suhteen tapaus, jossa systeemi mokaa ihan kunnolla. Tein töitä osa-aikaisena toukokuun loppuun saakka, pari työpäivää oli vielä kesäkuussa. Tienasin muutaman satasen siis!

YTK ja Kela katsovat, että tienasin huhti-toukokuussa niin paljon, että he karsivat minun kesänajan työttömyyskorvauksianin rankasti, YTK antoi minulle 6 euron päivärahan, koska olin toissa kuussa tienannut 400 euroa töissä. Minä jouduin ottamaan yhteyttä sosiaalitoimistoon, koska en kyennyt maksamaan vuokraani. En vieläkään ole maksanut heinäkuun vuokraa, maksoin juuri rästit kesäkuun vuokrasta.

Hassua tuo tilanne, kun jos olisin ollut työttömänä koko ajan, olisin voinut maksaa vuokrani ajallaan, mutta työnteon keskeyttäminen rankaisee YTK:n ja KELA:n kautta niin rankasti, että nuo vetävät pois työttömyysetuuteni elokuuhun saakka!

YTK ja KELA laskevat tienestini siten, että toukokun tienestit pitäisivät riittää heinäkuuhun saakka, mutta eikö tuo tarkoita sitä, etten minä oikeasti tienannut mitään töissäni keväällä, jos en ole oikeutettu mihinkään tukiin kesällä? Nuo oikeasti laskevat siten, etten ole oikeutettu mihinkään tukiin elokuun alkuun saakka, koska tein töitä!

Minulla on se ajatus, että osa-aikatyönteonkin tekeminen pitäisi olla jotakin, josta tienaaa ylimääräistä rahaa. Minä jouduin tuloloukkuun, koska tein töitä. Minulla on vieläkin vuokrarästejä, koska YTK ja KELA vetivät minulta pois kaikki tuet kesä-heinäkuun ajalta.

Ei mitenkään ei ole koskaan toiminut ennen oli niiltä osin paremmin kun oli sosiaalitoimi erikseen mutta aina sekin järjestelmä on silti ollut niin ettei pätkätyön teko kannata jos on työtön ni parempi tyytyä jos ei ole vakipaikkaa tarjolla helpompaa selvitä vuokranmaksusta ja muista pakollisista valtion konkurssi ilmoitusta odotellessa

• Anonyymi00221
        Anonyymi00208 kirjoitti:

No ei se ainakaan ole hallituksen vika. Hallitus ei ole työvoimatoimisto.

Jokainen kansalainen on velvollinen elättämään itsensä ja perheensä. Tämä velvollisuus on jostain kumman syystä vieritetty valtion tai jonkun muun syyksi. Se on oma syy,ei joku ulkopuolinen huuhaa olkiukko.

Ala yrittäjäksi, jos et, ole hiljaa.

Juu konkurssitilastot ei vielä näytäkkään riittävän pahalta töitä ei ole edes yrityksille jotka on yli puolivuosisataa ollu pystyssä montakos pitkänlinjan firmaa onkaan kaatunut

• Anonyymi00241
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ne on niitä matuja varmaan.

• Anonyymi00255
        Anonyymi00176 kirjoitti:

Eihän se kommnetoija ole tehnyt päivääkään töitä joka ei tiennyt että myös työntekijä maksaa työttömyysvakuutusmaksua.

Tämäpä just!
        Miten joku voi olla niin pöljä ettei tiedä ett palkasta vähennetään joka ikisestä palkasta työttömyysvakuutusmaksu?? Työnantaja maksaa oman työttömyysvakuutusmaksun ja työntekijä oman. Näin on ollut jo ties miten kauan.

• Anonyymi00256
        Anonyymi00175 kirjoitti:

Se maksetaan kuitenkin työntekijän puolesta, jos ei maksettaisi niin se pitäisi maksaa sille työntekijälle.

Ei kyllä se vähennetään kuules ihan työntekijän palkasta. Ootko koskaan ollu palkkatöissä kun ett tiedä tätä?? Hyvin hämmentävää! Ootko joku pummi?

• Anonyymi00268
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Niin on ollut minullakin.

• Anonyymi00269
        Anonyymi00174 kirjoitti:

Ei mitenkään.

• Anonyymi00270
        Anonyymi00185 kirjoitti:

Älä pelle valehtele. Mene takaisin eteisen lattialle makaamaan. Se on sinulle sopiva paikka odottaa Kelan korvauspäätöksiä.

Jo tuli hullu linjoille.

• Anonyymi00271
        Anonyymi00241 kirjoitti:

Ne on niitä matuja varmaan.

Ehkä persuja kuitenkin.

• Anonyymi00275
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Oot kyllä tyhmä vai etkö oo ite ollu koskaan työssä että siitä palkkakuitistas oisit voinu faktat tarkistaa?

• Anonyymi00276
        Anonyymi00039 kirjoitti:

ilmaistyö on kommunismia

Joka työstä saa palkkaa. Mikä on sun vähimmäisvaatimuksesi palkalle, jos/kun ei ole esim koulutusta?

• Anonyymi00277
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Ei tuo pidä paikkaansa. Palkasta peritään työttömyysvakuutusmaksu.

Palkasta peritään verot, tyEL-maksu, työttömyysvakuutusmaksu ja yli 52 vee (muistaakseni) ylimääräinen sairausvakuutusmaksu. Se, mikä on palkka, niin jokainen voi laskea em %:t ja mitä jää käteen.

• Anonyymi00002

Miksi ihmeessä haluaisin maksaa jollekin siitä hyvästä, että tämä EI tee mitään?

• Anonyymi00004

Koska niin sivistyneessä yhteiskunnassa toimitaan. Muuta viidakkoon, jos haluat viidakon lait. Saat myös itse hoitaa varallisuuden ja omaisuuden suojasi, kun osattomat ottaa minkä saa.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Koska niin sivistyneessä yhteiskunnassa toimitaan. Muuta viidakkoon, jos haluat viidakon lait. Saat myös itse hoitaa varallisuuden ja omaisuuden suojasi, kun osattomat ottaa minkä saa.

Sivistystä? Sivistynyt yhteiskunta ? Vai loisijoiden joukko jotka odottaa muiden työn palkkaa?

• Anonyymi00040
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Sivistystä? Sivistynyt yhteiskunta ? Vai loisijoiden joukko jotka odottaa muiden työn palkkaa?

kuten Vapaavuoren 35 miljoonaa kansamme rahoja...?

noin jokaiselta suomalaiselta menee 10 euroa Vapaavuorelle

• Anonyymi00048

Ei kaikki vapaaehtoisesti TEE MITÄÄN.

• Anonyymi00060

Maksat ex edustajille 7000€ kk sopeutus rahaa. Työtön saa vaan pientä korvausta tuleekoedes vuodessa 7000€.

• Anonyymi00061
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Rahan on aina kokoomuksen vaalirahoittajille ja varakkaiden veroalennuksiin.koskaan ei kysytä mistärahat otetaan.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Maksat ex edustajille 7000€ kk sopeutus rahaa. Työtön saa vaan pientä korvausta tuleekoedes vuodessa 7000€.

Vähän suhteellisuuden tajua.....🤣🤣🤣

• Anonyymi00083

Kysy sitä istuvalta hallitukselta. Miksi työttömän on istuttava käsiensä päällä, kun hän voisi hyvin kokeilla vaikkapa yrittäjyyttä. Jos tulkitaan, että olet yrittäjä kun vaikkapa runoilet pöytälaatikkoon, niin sinulta voidaa periä jo maksetut työttömyystuet takautuvasti vaikkapa kolmen vuoden ajalta.
        Tarvitaan ehdottomasti perustulo, jolloin työtön voisi tehdä omaa yritystoimintaa tai vaikkapa muutaman tunnin töitä jo olemassa oleville yrityksille joutumatta byrokratian rattaisiin.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Jos ihminen on vaikkapa tehnyt 30 vuotta töitä ja nyt sitten joutunut työttömäksi niin hän on oikeutettu saamaan työttömyyskorvausta jo siitäkin syystä, että on tuon 30 vuotta maksanut siitä TYÖTTÖMYYSVAKUUTUSMAKSUA. Ymmärrätkö?

• Anonyymi00105
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Korjaan. Helsingin ehostukseen,mutta toisin kuin naisilla,se ei maksa koskaan itseänsä takaisin.

• Anonyymi00127

älä huoli valtio maksaa puolestasi

• Anonyymi00129
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Vähän suhteellisuuden tajua.....🤣🤣🤣

600 kk kertaa 12 onpinoiko 7200euroa vuosi mikä mielestäsi meni pieleen

• Anonyymi00134
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Jos ihminen on vaikkapa tehnyt 30 vuotta töitä ja nyt sitten joutunut työttömäksi niin hän on oikeutettu saamaan työttömyyskorvausta jo siitäkin syystä, että on tuon 30 vuotta maksanut siitä TYÖTTÖMYYSVAKUUTUSMAKSUA. Ymmärrätkö?

Kyllä. Oikeutetusti saa ottaa KAIKKI Tuet. Pitkä työhistoria🤗😄. Mun vävy jenkki. Sai hyvän 4v koulutuksen englanniksi... Ei sen jälkeen ole työelämässä ollut. Täällä saa tukia, tukia ja tukia. Ei ees yritä hakee enää töitä. Että Ärsyttää.

• Anonyymi00149
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Sinulla ei sitä sivistystä ole.

Ei sinua voi edes trolliksi kutsua, koska trollitkin ovat sinua älykkäämpiä. Mitä jos ottaisit asioista selvää ensiksi ja tulisit vasta sitten tänne vänkäämään vastaan. Olisit paljon uskottavampi.

• Anonyymi00150
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Pitää paikkansa.

Jopa vapaaehtoistyö, siis jota tehdään siten että mitään voittoa ei tule, on sellaista josta työntekijä tietää että pitkällä aikavälillä työ hyödyttää, ei välttämättä työntekijää itseä, mutta hänen lapsiaan, lapsenlapsiaan jne.

Esimerkiksi rantojen siivoaminen öljystä, metsäpalosta selvinneiden eläinten hoitaminen jne jne. Tuo nopeuttaa luonnon toipumista, eikä jätä luontoa paljaaksi ja tuhoutumaan.

Sen lisäksi voittoatavoittelematon työ, kuten joillain yhdistyksillä, on vastaavanlaista. Eli pitkällä aikavälillä työ hyödyttää yhteiskuntaa, vaikka siinä maksetaankin "vapaaehtoistyöntekijöille" pientä palkkaa. Se hyödyttää siis palkansaajaa, mutta ennenkaikkea se hyödyttää yhteisöä ja siitä saatavat voitot menevät myös suoraan yhdistyksen tekemään työhön takaisin (esimerkiksi keräysmaksut tms.)

Esimerkiksi päihdehuolto, mielenterveysongelmaisten kuntouttaminen jne.

Yrityksillä taas ei ole mitään ekologista tai yhteiskunnallista periaatetta takanaan, vaan yrityksen perustajat vain haluavat muilta rahaa omiin taskuihinsa. Heille työtä tekevät, tai osakeyhtiömallissa, heihin rahaa sijoittaneet, haluavat tuosta potista osan.

Nimenomaan nuo yrityspuolen tyypit eivät todellakaan tee mitään, ellei siitä heidän omat taskut täyty.

• Anonyymi00177
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Systeemin pitää muuttua. Ilmaisia lounaita ei ole.

• Anonyymi00178
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Montakohan vuotta voi olla työttömänä että tuo työttömyysvakuutusmaksu on syöty?
        No lähdetään siitä että olet tienannut keskimäärin 35 000€ vuodessa ja tt maksu on 0,89% palkasta = 311,5€
        Kun nyt olet maksanut sitä maksua 30 vuotta tekee se yhteensä 9 345€.
        Montako vuotta ajatelit että tuolla sinun maksulla saa olla työttömänä sillä veukkeella että on maksanut tuota maksua?

• Anonyymi00188
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Minä tein 40 vuotta töitä ja jouduin työttömäksi 61 vuotiaana, täytän joulukuussa 62v, koko firma muutti paikkakuntaa lopetti täällä, ei kukaan huoli minua enää töihin, kun eläkeikään enää kolme vuotta

• Anonyymi00225
        Anonyymi00134 kirjoitti:

Kyllä. Oikeutetusti saa ottaa KAIKKI Tuet. Pitkä työhistoria🤗😄. Mun vävy jenkki. Sai hyvän 4v koulutuksen englanniksi... Ei sen jälkeen ole työelämässä ollut. Täällä saa tukia, tukia ja tukia. Ei ees yritä hakee enää töitä. Että Ärsyttää.

Eipä tuilla leveästi eletä siirry tuille turha siinä on itkeä mistä kaikesta olet valmis luopumaan mitään et saa omistaa säästöjä ei voi olla tai et saa tukia ennen kuin olet säästöt tuhlannu

• Anonyymi00234
        Anonyymi00004 kirjoitti:

Kyllä lorvijat pitäisi jotain saada tekemään rahansa eteen!!!!

• Anonyymi00003

No mietipä itse.

• Anonyymi00006

TYHMÄ SUOMI TUHLAA ENEMMÄN KUIN TIENAA. 200MRD VELKAA.

• Anonyymi00011

Menee eliitin veronalennuksiin oikeiston veropopulismin takia.

Purra myönsi: Orpon hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Rinteen ja Marinin hallitukset
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f9f2
        "Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) esitteli keskiviikkona surullisen kuvan Suomen taloudesta.

Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) myöntää, että Petteri Orpon (kok) hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Antti Rinteen (sd) ja Sanna Marinin (sd) hallitukset yhteensä edellisellä vaalikaudella 2019–2023.

Iltalehti kysyi Purralta eduskunnassa torstaina, miten näin pääsi käymään, Purra kun on arvostellut voimakkaasti Marinin hallituksen velanottoa.

– Tällä tavallahan on tähän asti jo käynyt."

• Anonyymi00016

Näin on. Turha tuohon on mitään lisätä tai poistaa. Lyhyt selkeä asia juuri kuten sanot.

• Anonyymi00049

Ja kellehän ne rahat menee,mieti sitä🧔🧕

• Anonyymi00086

No ei ole. Lisäksi Suomella on saatavia.

• Anonyymi00106

Eikä se koskaan lyhene,koska maksamme pian velalla entisen velan kokomenotkin.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00049 kirjoitti:

Ja kellehän ne rahat menee,mieti sitä🧔🧕

Heittiöherrojen taskuun tietenkin.

• Anonyymi00272
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Menee eliitin veronalennuksiin oikeiston veropopulismin takia.

Purra myönsi: Orpon hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Rinteen ja Marinin hallitukset
        https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f9f2
        "Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) esitteli keskiviikkona surullisen kuvan Suomen taloudesta.

Valtiovarainministeri Riikka Purra (ps) myöntää, että Petteri Orpon (kok) hallitus ottaa enemmän velkaa kuin Antti Rinteen (sd) ja Sanna Marinin (sd) hallitukset yhteensä edellisellä vaalikaudella 2019–2023.

Iltalehti kysyi Purralta eduskunnassa torstaina, miten näin pääsi käymään, Purra kun on arvostellut voimakkaasti Marinin hallituksen velanottoa.

– Tällä tavallahan on tähän asti jo käynyt."

Purrahuoralta ei kannata kysyä mitään.

• Anonyymi00007

Työn vastikkeeksi on saatava palkkaa eikä työttömyyskorvausta! Palkkatyötä tekevä taas ei ole työtön kuin koksupersujen ylösalasmaailmassa.

• Anonyymi00023

Hyvin sanottu.

• Anonyymi00008

Niin, keneltä sitä "vastiketta" sitten edellytetään ja keneltä ei? On helppo sanoa, että luuserit vaikka risusavottaan, mutta mitenkäs aiot erotella ne luuserit? vai sinne kaikki vaan järjestyksessä vesuri kouraan? vakuutukset myös kunnossa?

• Anonyymi00009

Jos et ole käynyt koskaan töissä, niin et voi tajuta että suomalaiset maksavat työttömyysvakuutusmaksua. Sen on tarkoitus kattaa mahdollisen työttömyyden aikaiset kulut. Ammattiyhdistysliike on neuvotellut näitä vakuutusmaksuja työnantajankin maksettavaksi. Sama koskee eläkevakuutusmaksua. Sitä työntekijä maksaa 7% palkastaan ja työnantaja maksaa hänelle palkan lisäksi eläkevakuutusmaksua 17% palkan suuruudesta. Samaten olemme kaikki pakotettu maksamaan sairasvakuutusmaksuakin, jonka ansiosta meille kuuluisi terveydenhoitopalvelut paitsi perussuomalaisten mielestä.

Eihän muistakaan vakuutuksista mennä keräämään risuja metsästä, kun kerran on jo maksettu se vakuutusmaksu. Vakuutusmaksusta kuuluu saada se, mikä on sovittu. Ei ole työttömien vika se, että Purra on mennyt pienentelemään työnantajien maksamaa osuutta kaikessa hiljaisuudessa niin ettei sen tuotto riitä enää kattamaan kuluja niinkuin esim aikuiskoulutustukea johon se Marinin hallituksen aikana riitti.

Marinin hallituksen aikana työttömien lapset saivat ruokaakin, kun silloin päätettiin nousseiden elinkustannusten takia antaa työttömille 7 euron lapsikorotus viideltä arkipäivältä. Perussuomalainen Riikka Purra lopetti ensitöikseen tuonkin tuen vaikka eihän se edes riittänyt kattamaan lapsen ruokakuluja. Nyt lapsiperheet joutuvat pahempaan ahdinkoon kun lapsilisät leikataan. Mainittakoon, että Virossa nostettiin lapsilisiä että saataisiin syntyvyys kasvuun. Eihän lapsia voi tehdä jos rahat eivät riitä omiinkaan kuluihin.

• Anonyymi00273

Persuja ja kokkareita ei enää koskaan hallitukseen !

• Anonyymi00010

Kun se järjestäminenkin maksaa enemmän kuin hyödyttää. Ja ne, joilla vielä on työpaikka, joutuisivat vielä vahtimaan ns. avustajia. Silloin loputkin pistäisivät hanskat naulaan.

• Anonyymi00013

jos on jalat ja silmät kädert ja påippeli niin se on työtä'

• Anonyymi00015

Mietippä ite, valtio maksaa vaikka hyvin vähän että, siis että nämä tekee siis jotain silleesti työttömät. No sehän on kolhoosi, tai ei vapaat työntekiät, se valtio siis alkaa kilpailemaan yksityisen kanssa, se minkä työn voi tehdä yksityinen. Se on ns, isoa valtiota

• Anonyymi00017

monellakan työttömällä ei ole rahaa edes vuodessakaan vaikka kuinka yrittäisi säästää 56 euroa, ei tupakkaa ei kaljaa

jos ei ole rahaas käåvelläkään niniin

• Anonyymi00021

Työstä tulee maksaa palkkaa. Jos sinä et ole valmis tekemään työtä sosiaaliturvaa vastaan, ei sinun pitäisi voida ihmetellä sitä, etteivät muutkaan ole.

Jos töitä tehdään sosiaaliturvalla, silloin niitä töitä ei palkata ketään tekemään. Se lisää työttömyyttä. Palkatonta työtä tekevä orja vie siis samalla palkkatyötä pois.

Miksi on mahdoton ajatus, että työttömiä palkattaisiin tekemään yleishyödyllisiä töitä? Miksi se pitäisi tehdä nimenomaan ilman palkkaa?

• Anonyymi00087

"Miksi on mahdoton ajatus, että työttömiä palkattaisiin tekemään yleishyödyllisiä töitä? Miksi se pitäisi tehdä nimenomaan ilman palkkaa?"

Hyvä kysymys. Persut ja Kokoomuksen nuorisoosasto ovat jo vuosia maalittaneet työttömiä suomalaisia, masinoineet suomalaiset toisiansa vastaan eli rikkoneet yhtenäisyyttä ja ovat huomaamattaan, tai typeperyyttään ns. pelanneet suoraan Puten lapaan. Eipä ole vähään aikaan tehty Suomessa tutkimusta maapuolustustahdon tasosta.

• Anonyymi00110

Niinpä.Jospa sais moisesta vaikka ruokapalkaa kaupan ulosheitto hintaan.

• Anonyymi00024

Työn teosta maksetaan palkka vastineeksi ei sosiaaliturvaa ja työstä saa myös alan tes-palkan lisäksi muut työehtosopimuksen työsuhde-edut mm. loma- ja työeläkekertymän.
      Persut ja koksut eivät yksinkertaisina puusilminä tätä tajua, ja koska orjapakkotyö ei heille ole vastenmielinen ajatus.

• Anonyymi00043

Persut ja koksut ovat Venäjän asialla, siksi he yrittävät tuoda Suomeen neukkulan pakkotyösysteemit.

• Anonyymi00026

Vanhukset voivat ostaa palvelunsa kuten muutkin, varovainenkin pitää olla vanhusten kanssa, helposti syyttävät varkaaksikin eikä mikään ole hyvä. Lumityöt voi ostaa yrittäjältä joka tekee ne nopeasti koneilla, tai naapurikin voi tehdä koneellaan kun maksaa korvausta. Vanhukset ja omaiset odottavat, että heille pitäisi tehdä ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi, yrittävät nuoria huijata tekemään. Voivat olla agressiivisiakin, tai kiinnostuneita nuorista. Vanhusten auttaminen on läheisten tehtävä, kuulee siitäkin narinoita kun ei ehditä tai jakseta tai ollaan riidoissa. Mikähän on aloittajan selitys miksei auta vanhustaan, perintö varmaan kuitenkin kelpaa.

• Anonyymi00030

Voisko olla syy se, että asuu eri paikkakunnalla? nuoret lähtee opintojen ja töiden perään muualle.

• Anonyymi00238

Vanhukset voi myös saada kotitalousvähennyksen tehdystä työstä, kun ammattimainen yritys luo lumet ja tekee pikku nikkaroinnit.

• Anonyymi00027

Se estää olemisen työmarkkinoiden käytettävissä.

• Anonyymi00028

Voiko joku selittää selkosuomeksi miten aloittaja luulee ihmisen pienillä satasilla voivan saada energiaa semmoiseen?

Paljonko nettoa kk käteen?

• Anonyymi00029

"Niin, Miksi pitäisi maksaa korvauksia vastikkeetta?"

Jos kerran tuollaisia töitä on olemassa ja on varaa maksaa tukia niiden teosta niin on myös vara maksaa asiallista palkkaa. Ei kenenkään tarvi olla orja, mene itse tekemään ilmaiseksi.

• Anonyymi00031

Kuulemma vankilassa saat tehdä työtä, josta saat jopa kohtuullista palkkaa. Työttömän olisi tällöin järkevää tehdä rikos päästäkseen pakoon orjuutta ja oikeisiin palkkatöihin.

• Anonyymi00032

Aloittajan kohdalla naurattaa kun hän saa kenkää. Mahtaako olla siinä vaiheessa ensimmäisenä mielessä lähteä keräämään roskia kadulta ?

• Anonyymi00111

Roska roskan itse itsensä kerätköön.

• Anonyymi00204
        Anonyymi00111 kirjoitti:

Roska roskan itse itsensä kerätköön.

Olihan uutisjuttu, että joku suomalainen kerää joka aamu roskat filipiiniläisellä rannalla ja kyläläiset sitä oudoksuu. Kumpi on oikeassa?

• Anonyymi00033

400 000 Työtöntä mitkä tämä hallitus on saanut aikaiseksi, laitetaan tekemään töitä joita nyt tekevät palkatut työntekijät?
      Sieltä tulee 400 000 uutta työtöntä jotka tekevät töitä ilman palkkaa?
      En vielä ihan sisäistä tuota ideaasi, luulen että se on jo keksitty, mutta sittemmin kielletty. Sitä sanottiin 150 vuotta sitten orjuudeksi.
      Mutta, raikas ajatus.

• Anonyymi00077

Höpöhöpö!🤣🤣🤣

• Anonyymi00089
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Höpöhöpö!🤣🤣🤣

Höpötipöö vain itsellesi. Persu.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Höpötipöö vain itsellesi. Persu.

Mistä tiedät että on PERSU????

• Anonyymi00112
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Mistä tiedät että on PERSU????

Pesushan on kaikilla aatesuunnan suunasta huolimatta.

• Anonyymi00138

On olemassa tarvetta lähimmäisen auttamiseen, mutta johon verorahat eivät riitä. Monissa hoivatöissä on pienipalkka ja työntekijät ovat ylikuormittuneita,haluaisivat antaa avustettavalle enemmän aikaa. Kyse on ehkä pitkäaikaisesta työttömyydestä ja epätodennäköisestä työllistymisestä lähiaikoina palkkatyöhön.

• Anonyymi00034

Ap on ilmaistyön tarjoaja. Näitähän Suomessa piisaa. Ottaa varmaan kuppiin, kun ihmiset ei ryntää riemusta kiljuen "töihin".

• Anonyymi00035

Aloittaja voi kertoa, miksi ei sitten palkata työtöntä tekemään sitä "yleishyödyllistä" hommaa, jos sitä kerran on tarjolla?

Minkä takia tuollainen työ pitää teettää olemattomalla palkalla, ilman että edes eläke kertyy.

Mikä siinä normaalissa markkinaehtoisessa työllistämisessä on niin kauhean vaikeaa, että pitää yrittää teettää pakkotöitä kuin missäkin neuvostogulagissa.

Ai niin, kun "rahaa ei ole", paitsi pelkästään ihmisten tileillä sitä on enemmän kuin koskaan.

• Anonyymi00036

Koska byrokratia estää. Itsekin olisin valmis jopa maksamaan muutaman euron esim, ruohonajelusta, pienestä timpurintyöstä, maalauksesta, siivoamisesta, kasvien leikkamisesta ja istuttamisesta, kukkamaiden kunnostamisesta, lehtien haravoinnista, pihalaattojen uudelleensijoittamisesta jne. jokakodin hommista, mutta se ei vaan käy, koska tällöin pitää olla vakuutukset, joko tekijällä tai toimeksiantajalla, lisäksi työ- tms. sopimus kirjallisena, verokortti tms. järjestely, jolla ilmoitetaan verottajalle kolmen euron tienaaminen jne. Käytännössä tehty mahdottomaksi koko homma. Tulee paljon helpommaksi jättää tekemättä ja antaa työttömän makoilla sohvallaan itsemurhaa miettien.

• Anonyymi00037

ja sitten heräsit

• Anonyymi00046

Näiden hommien tekijöitä on kyllä pilvin pimein. Ovat hankkineet y-tunnuksia tai tekevät kevyryrittäjinä. Taitaa jäädä kiinni siitä, että et sittenkään ole valmis maksamaan.

• Anonyymi00090

Jep. Ja lisäksi vielä ties mitä kortteja taskussa jotta saa vakuutukset.

• Anonyymi00038

Vasemmiston mielestä huoran ammatti on kunniallista työtä. Verot vaan pitää maksaa.

JOTEN: Työvoimatoimisto voisi ohjata työttömän kunnialliseen porton ammattiin.

• Anonyymi00042

Ensin työvoimatoimiston on tarjottava koulutusta kyseiseen ammattiin. Uskon, että moni persupoika eli inceli olisi valmis kouluttautumaan miesescortin uljaaseen ammattiin.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ensin työvoimatoimiston on tarjottava koulutusta kyseiseen ammattiin. Uskon, että moni persupoika eli inceli olisi valmis kouluttautumaan miesescortin uljaaseen ammattiin.

joskus kirjoitin huumorilla cv net kun oli sen ajan työv toimistolla

että vaikka jotenkin vähäpukeinen siivooja tms..

voi mikä poru siitä kun ukko soitteli että heti pois ne jutut sieltä ..

Eikö sitä saa eritellä oikeastikin että mitä työtä voi tehdä?

jos vaikka prostituutio suomessa laillista, eikö ne työttömät voisi SUOMEKSI nykyään kirjoittaa että myyvät vaikka semmoista jotain pano hieronta hommia??

Siinä tulisi karenssia ja psykologia varmaan ja muuta zhittiä , en suosittele mutta lopulta voisi voittaa koska olisi kyseessä laillinen työ??

• Anonyymi00045
        Anonyymi00044 kirjoitti:

joskus kirjoitin huumorilla cv net kun oli sen ajan työv toimistolla

että vaikka jotenkin vähäpukeinen siivooja tms..

voi mikä poru siitä kun ukko soitteli että heti pois ne jutut sieltä ..

Eikö sitä saa eritellä oikeastikin että mitä työtä voi tehdä?

jos vaikka prostituutio suomessa laillista, eikö ne työttömät voisi SUOMEKSI nykyään kirjoittaa että myyvät vaikka semmoista jotain pano hieronta hommia??

Siinä tulisi karenssia ja psykologia varmaan ja muuta zhittiä , en suosittele mutta lopulta voisi voittaa koska olisi kyseessä laillinen työ??

verrataan tuota kun Tiedän kokemuksesta sivusta tavallaan nähneenä

että ylijohtaja miehen sihteeri antaa ylijohtajalle työaikana päivällä sexuaalisia palveluksia,

sihteeri työn hakeminen on siis myös prostituution tarjoamista

• Anonyymi00047
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Olisikohan? Seksiä kuitenkin ostavat pääasiassa miehet.

• Anonyymi00091

"Huora se olet sinäkin", kertoo Vikman laulussaan.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Huoran ammatti on varmaan ylemmän korkeakoulun vaativa. Eli lukio pitää käydä ja osata ruottia hyvin. Mutta ensi se pitäisi lailistaa, mut ei siis minusta ole vasemmiston juttu vain. niin paitti jos siis väylä opintona kävis ekana amiksen ja siittä sitten huoraksi.

• Anonyymi00114

Moistako Hesingin koiratorpalla jo kohistaan?

• Anonyymi00041

Onhan Suomestakin tullut yksi Euroopan Unionin "Prostituoitu"

• Anonyymi00051

Sen takia kun vitun pelle täällä on puoli miljoonaa ihmistä työttömänä! Niitä hommiahan riittää juu kaikille.

• Anonyymi00053

Mainittu vanhustenhoito ja omien omaisten hoitaminen on mahdollista ihan kaikille työttömille. Niitä hommia riittäisi kaikille halukkaille. Siitä vaan pitäisi maksaa oikea palkka eikä teettää omaisilla ilmaiseksi. Eikä saa edes sitä työttömyyskorvausta, koska tekee oikeasti jotain. Eikä kukaan ole mikään vitun pelle.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Mainittu vanhustenhoito ja omien omaisten hoitaminen on mahdollista ihan kaikille työttömille. Niitä hommia riittäisi kaikille halukkaille. Siitä vaan pitäisi maksaa oikea palkka eikä teettää omaisilla ilmaiseksi. Eikä saa edes sitä työttömyyskorvausta, koska tekee oikeasti jotain. Eikä kukaan ole mikään vitun pelle.

Hai kaik on jo maatunut.Mummuja ja pappoja en ole eläissäni edes nähnytkään.

• Anonyymi00052

Suomalaistan poliitikkojen keksimässä järjestelmässä pitää ensin ilmoittautua työttömäksi työnhakijaksi. Sitten maksetaan palkkaa siitä ettei tee mitään. Jos erehtyy tekemään jotain, kukaan ei maksa yhtään mitään. Oletko lähes rikollinen.
      Järjestelmän pitäisi olla sellainen, jossa työttömyyden tilalla tehdään jotain työtä, josta maksetaan palkkaa. työ voi olla vanhusten auttamista, lumitöitä, siivousta jne. Omaishoitajana ollessani huomasin kuinka byrokraattinen järjestelmä onkaan. Autoin koko ajan ja tein koko ajan työtä, josta ei kukaan maksanut mitään. Viimeisiltä vuosilta sitten siitä maksettiin jotain. Järjestelmä ei siis toiminut niin kuin sen olisi pitänyt toimia.

• Anonyymi00056

Miksei työ vois olla ammattia vastaavaa. Työtön poliisi tekis poliisitöitä sossukorvauksia vastaan työtön lääkäri lääkärintöitä sairaanhoitaja hoitajantöitä ja niin edelleen.

• Anonyymi00094

Kyse ei ole palkasta. Työttömyysetuutta vastaan on työssäollessa maksettu työttömyysvakuutusmaksua. Nyt työttöminä olevat suomalaiset, n. 400 000 ihmistä, ovat varmasti 80 % tehneet ennen työttömyyttään jo vuosia töitä.
        Ylenkatsotte tätä ryhmää. Se on vastenmielistä. Toivottavasti pääsette joskut itse osalliseksi tätä ryhmää jo siitäkin syystä, että se omakohtainen kokemus avaa ihmisen silmät, toisinaan ihan teelautasen kokoisiksi.

• Anonyymi00054

Miksi ex edustajat saa yli 7000 € sopeutusrahaa kk,monta vuotta ilman mitään velvollisuuksia. Edes odottavaan virkaan ei tarvitse mennä. Jos työtön saa muutaman euron viideltä päivältä jotkut ovat siitä kateellisia. Työttömyys korvsuksezta menee 20 % vero.

• Anonyymi00055

Ilman koulutusta ei vanhuksia voi boitaa. Mene itse roskia keräämään.

• Anonyymi00220

Olin nuorena sveitsiläisessä hoitolaitosessa kesätöissä,jossa hoidettiin nuoria ja vanhoja vuodepotilaita, mitään alankoulutusta tai kokemusta ei siellä silloin vaadittu, auttavasti osasin saksaa.

• Anonyymi00239

Ei niin, siihen vaaditaan ammattikoulusta kolmivuotinen lähihoitajan koulutus.

• Anonyymi00057

Siihen on syynä ammattipätevyys. Pitäisi olla työnohjaus, vakuutukset jne. On paljon sellaista jota rikotaan, mutta kun tulee vastuukysymykset eteen, niin kuka silloin vastaa. Esim. roskienkerääminen on vaarallista työtä, jota kyllä tehdään paljon yksityisesti, mutta kuka vastaa jos jää autonalle. Samoin jotain hoitotyötä ei ole mahdollista tehdä ilman pätevyyttä.

• Anonyymi00117

Mutta kun,ei kansanedustajallakaan ole ammattinsa vaatimaa pätevyyttä.

• Anonyymi00062

Siksi että meillä kansanedutajat saa jo palkkaa työstä jota eivät edes tee

• Anonyymi00063

Koska sitten olisi kyse työstä, ja pitäisi olla soveltuva koulutus, normaali työsopimus ja normaali palkka.

• Anonyymi00064

Tyhmille vielä rautalangasta: työttömyyskorvaus ei ole palkkaa. Aivan kuten vakuutuskorvauksetkaan eivät ole.

• Anonyymi00065
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Tyhmille vielä rautalangasta: työttömyyskorvaus ei ole palkkaa. Aivan kuten vakuutuskorvauksetkaan eivät ole.

"Vuonna 2026 työntekijän työttömyysvakuutusmaksu on 0,89 % palkasta. Työnantajan maksu on porrastettu: 0,31 % alle 2 509 500 euron palkkasummille ja 1,23 % sen ylittävältä osalta."

Vakuutukset pitää maksaa mutta jos vahinko realisoituu vakuutusyhtiö vaatii asiakasta työllään korvaamaan saatavan korvauksen.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Sovellapa sama kuparilangasta,se kun hieman pehmeämpää sorttia väännellä.

• Anonyymi00066

Koska työttömyyskorvaus on korvaus siitä, ettei korvauksen saajalle ole tarjota palkallista työtä. Työtön on tällöin työvoimaresurssi ja hänen on otettava vastaan tarjottu työ tai menettää työttönyyskorvauksen karenssin ajaksi.

Orjuus on kielletty, työttömyyskorvaukset eivät yllä minimipalkkojen tadolle, joten työvelvoitetta ei korvauksen saajilla ole.

Ansiosidonnaiset työttömyyskorvaukset perustuu palkkatasoon ennen työttönyttä. Tällöinkään ei tarvitse tehdä ilmaistyötä koska jäsenmaksuilla katetaan tuo korvaus.

• Anonyymi00098

Eikös se karenssi jopa loputtomiin? Jos kieltäytyy työpaikasta tai tarjotusta työvoimapalvelusta, iskee karenssi. Karenssin pituutta ei määritellä.
        Itse olin työttömänä työnhakijana ja jäi toteuttamatta vaaditut toimet koska rakensin omaa yrittäjyyspolkuani. Karenssi iski, se ei ollut mikään määrä-aikainen vaan kesti 8 kk, kunnes vihdoin pääsin siihen pisteeseen, että perustin yrityksen. Tetoimistolle näytin mielessäni keskaria (pidän enemmäkin metoimistoista).

• Anonyymi00067

Koska yleishyödyllinen toiminta ei ole liikemaailman ja sijoittajien hyöty.

• Anonyymi00068

Maailmaa pyörittää nyt vain liike-elämä ja raha, itse kansalaisilla ei ole mitään merkitystä.

• Anonyymi00069

Jos töitä teetetään, silloin pitää maksaa te-sopimuksen mukainen PALKKA, ei mitään työttömyyskorvauksia!!

• Anonyymi00070

Ei pitäisi olla mahdotonta, vapaaehtoistyö on hyvä asia, itsekin teen sitä, keikkatöitä odotellessa! Esim. Britanniassa arvostetaan aivan todella hyvänä asiana vapaaehtoistyötä esim. vastikkeellisena että saa työttömyysturvan ja mahdollisen toimeentulotuen jos tarvitsee, en ymmärrä miksei Suomen hallitus arvosta tätä!

• Anonyymi00072

Jos työtön tekee vapaaehtoistyötä, hän voi menettää tukensa. Tuen edellytyksenä on että hakee työtä 24/7

• Anonyymi00099
        Anonyymi00072 kirjoitti:

Jos työtön tekee vapaaehtoistyötä, hän voi menettää tukensa. Tuen edellytyksenä on että hakee työtä 24/7

Näin on. Ja jos hänet luokitellaan yrittäjäksi voidaan maksetut tuet periä takaisin alkaen siitä ajankohdasta kun hänen katsotaan aloittaneen yrittäjänä. Näin ollen perittävä summa voi olla kymmeniä tuhansia.

• Anonyymi00120

Yhdyn edelliseen,vaikka en olekaan maahanmuuttaja.

• Anonyymi00071

Työttömyyskorvauksen vastineeksi haetaan töitä eikä kerätä marjoja.

• Anonyymi00121

Liittännäistulot ovat suotavia jopa tarvittavia varsinaisen yriitämisenkin ohella,kertoili kerran eräs väsynyt maatalouministeri EU:n neuvotteluista palastessaan.

• Anonyymi00074

Voisko joku selittää miks AP:n kämppää ei ole jo ryöstetty tyhjäksi?

• Anonyymi00097

Se on valmiiksi tyhjää täynnä?

• Anonyymi00146
        Anonyymi00097 kirjoitti:

Se on valmiiksi tyhjää täynnä?

Ja Ap:n pää on myös tyhjää täynnä. Vaikuttaa sen verran vajakki olevan kun ei edes yhteiskunnan perusasiat oo hallussa.

• Anonyymi00076

Sellainen "työ" ei ole yhteiskunnan kannalta kannattavaa.
      Vapaaehtoistyötä kyllä tehdään eri järjestöissä ilman palkkaa. Se on sallittua.

• Anonyymi00078

Ilmaisen rahan jakaminen joudutaan
      joka tapauksessa lopettamaan.

Ja mamut joudutaan palauttamaan
      pois Suomesta.

Yle: ltä pitää karsia 400 miljoonaa pois.
      Suurin osa järjestötuista pitää lopettaa.

Sdp saa pysyä oppositiossa
      koska ovat lapsia jotka eivät ymmärrä olevaa todellisuutta
      eikä elämän realiteetteja.

• Sinä lahtari et ymmärrä elämän realiteeteista mitään.☠️👎

• Anonyymi00081

Koska työstä tulee maksaa palkka eikä mitään hiluja.
      Lisäksi tuollainen lähes palkaton työ vie työpaikkoja jo markkinoilta olevilta yrityksiltä. Yritykset eivät voi pysyä pystyssä jos julkinen puoli tarjoaa samoja palveluita ilmaiseksi.

• Anonyymi00085

Vaikka aloittajan kaltaiselle idiootille selostaisi asian rautalangasta vääntämällä, ei se mene hänelle jakeluun.

• Anonyymi00088

Suomen perustuslain mukaan (edistyksellisesti tulkittuna) on perustuslain vastaista pakottaa kansalainen tekemään toista kansalaista hyödyttävää työtä.

• Anonyymi00139

Eli veronmaksaja hyödyttää työllään toista, joka ei tee mitään yhteiskunnalle hyödyllistä.

• Anonyymi00093

Kulut olisivat suuremmat kuin hyöty, kun työtä tehtäisiin vastentahtoisesti.

• Anonyymi00095

Työtön ei voi sanoa, että hänellä on ammattiin vedoten oikeus olla tekemättä sitä tai tätä. Hänellä EI ole enää mitään ammattia.

• Anonyymi00096

Kuka nykyää haluaa työtä, vain raha kiinnostaa.

• Anonyymi00122

Mutta rahasta on tehty työn kannustin,eikä kukaan pärjää ilman molempia.

• Anonyymi00100

Työstä täytyy maksaa asiallinen palkka. Työttömyyskorvaus ei sitä ole. Toiseksensa monet yritykset. Huoltoyhtiöt, viherrakentamisfirmat, henkilökohtaser asvustajat yms. tekevät niitä hommia ihan bisneksenäkin ja palkkaa vasten. Saavat siitä voittoa ja sellaisilla firmoille on ihmisiä palkalistoillansa. Jos joku (esim vanhus) haluaa että pihaltansa kolataan lumet ja leikataan pensasaita ja nurmikot niin voivat tilata pihafirman töihin, Tai omat aikuiset tekevät sellaiset työt ilmaiseksi. Varsin ihmeelllinen vaatimus että työttömien pitäsi ne työt tehdä kosdka ovat työttömiä. Jokainen voi toki vanhaa naapuriansa auttaa jos haluja on. Itsekin niin olen satunnaisesti tehnyt.Ilmatteeksi. Vaikka olenkin itsekin jo eläkeellä (yli 70v) . Itselleni ei tule mitenkään mieleen vaatia että työttömien pitäsi leikata pihanurmikkoni ja kastella kukat ja laittaa minulle ruokaa ja imuroida lattiani. Vastenmielein ajatus sellainen. Työttömätkin ovat ihmisiä.

• Anonyymi00103

autoin naapuria kysymättä ja tuli palkkiotakin

mutta hänen hankala luonne pitemmän päälle esti auttamiset koska pyytää auttamaan mutta huutaa sitten täysillä jos ei heti jotain seikkaa ymmärrä

miksi pyytää korjaamaan jotain mitä ei voi korjata ja siirrä syrjään sitä rikkinäistä osaa?

• Anonyymi00102

Jos meille luodaan sellainen työväenluokka joka ei saa palkkaa, niin arvaa kauanko kestää kunnes sille siirtyy kaikki "roskaduunit".

Tämä toisaalta sitten kaventaa työmarkkinoita, jos osa työstä voidaan teettää palkattomana pakkotyönä työttömillä.

Mitähän tahansa se työ olisikin, niin sen pitäisi olla täysin hyödytöntä, tai sellaista jossa ei kilpailla olemassa olevien töiden kanssa. Yksi tapa olisi aluksi sallia palkaton vapaaehtoistyö voittoatavoittelemattomissa yrityksissä.

• Anonyymi00115

Sellainen vapaaehtoistyö on jo olemassa eri kansalaisjärjestöissä.

• Anonyymi00109

Siks että se on ikävää. Makaaminen ja viinan tissuttelu on rattoisampaa.

• Sinusta varmaan sellainen on rattoisampaa rappiolahtari.☠️👎

• Anonyymi00147

No sinähän se makaat päivät pitkät ja kirjoittelet suomi24:lle tyhmiä juttujasi. Oot provoaja joka haluaakin ärsyttää mut älykkyys puuttuu. Ihme jos oot ite missään töissä ollu.

Tai no ehkä suomi24:lta saat jotain provikkaa kun teet mahdollisimnan ärsyttäviä aloituksia tänne jotka kerää mahdollisimman paljon viestejä. Mitä ärsyttävämpi aloitus ja isompi vastausketju sen enempi fyffee.

Tiedoksi kaikille vastaajille älkää provosoituko näistä aloituksista vaan jättäkää omaan arvoonsa tällästa provoilijaa ei kannata syöttää.

• Anonyymi00113

Ei voi,sohvalla makailusta ei pitäisi maksaa.

• Sinut pitäisi haudata elävältä pystyyn suonsilmäkkeeseen natsi.☠️👎

• Anonyymi00118

AVAAJA HOITOON! TYHMÄ PERSU JOKA EI PYSTY AJATTELEEN KUIN VIHAA!

• Anonyymi00123

Sdp- puoluetoimistolta
      on tullut

ENSIMMÄINEN

business- idea
      ( ja luultavimmin samalla viimeinen ).

Joutilaat demarisurkimukset
      pannaan valmistamaan: Jäätelötikkuja.
      Tikut valmistetaan Kalevi Pullasorsa Säätiön tiloissa.
      Mahdollista ostajaa ei tikuille tietenkään ole,
      näin toimii sosialistinen suunnitelmatalous.
      Valkon kohtalo odottaa jo nurkan takana.
      Eli
      vararikko.
      Äänestä Sdp.

• Anonyymi00128

Tein vapaehtoistyötä kunnes Orpo, Purra ja Matias, laittoivat sen työn tarkkailun alle. minun piti tehdä joka kuukausi selvitys tehdystä työstä ja kun kerroin työkkärille saavani ruokapalkan minun työttömyys rahasta lähti neljäkymppiä pois.

En ole uskaltanut tehdä mitään enää vähään aikaa.

• Anonyymi00130

Koska työstä maksetaan palkkaa, alan tes-palkkaa ja päälle saa kaikki työehtoedut mm. tuöeläke- ja lomakertymän. Työtä tekevä on työläinen, ei työtön. Jos yhteiskunnalla on työtä tarjota lähes 400 000 Suomen työttömälle työnhakijalle, niin missä niitä työpaikkoja piilotellaan?

• Anonyymi00229

Siinä onkin nyt 400 000 toimettomalle pähkäiltävää, mitä kohtaa voisi 1 tunnin viikossa parannella ilman palkkaa, kiitollisuudella kaikesta siitä...

• Anonyymi00131

"Voiko joku selittää selkosuomeksi.."

Ootko joku vajakki. Katso Ylen TV1 selkouutiset.

• Anonyymi00132

Olen ehdottomasti eri mieltä kirjoittajan kanssa. Kyllä jokainen tervejärkinen aikuinen ihminen haluaa tehdä töitä!Ei se ole vain rahan takia-työkaverit ovat minulle olleet tärkeitä! Sosiaalinen kanssakäyminen on rikastuttanut ja jättänyt hyviä muistoja duunikavereista.Henkiset rikkaudet ovat sydämen ikuisia ihania asioita!

• Anonyymi00133

Miksei porukat enemmän rupee kimpassa yksityisyrittäjiksi. Tyhjennä siis murtohommissa jonkun työtätekevän paskan asuntoa. Sitten vaan romut myyntiin.
      Jos paska tulee paikalle kesken keikan niin helppohan se on joukolla hakata ja ottaa lisäksi siltä kaikki rahat ja säästöt.
      Lopuksi vaan pesäpallomailalla takaraivoon jos paska siihen asti kuvitellut hengissä selviävänsä.

• Anonyymi00135

Ei se niin yksinkertasta oo että vaan mennä tekemään jotain!
      Itselläni ei ole autoa,julkiset kulkee koulukuljetusten aikataululla eli ei juuri kuinkaan eikä viikonloppuisin lainkaan.
      Näin täälä syrjäseuduilla se homma vain on.

• Anonyymi00136

Orja palkalla töihin????

• Anonyymi00137

Olen Tiina ja minulla on takaphilu. Koska voin aloittaa työt.
      Kertalaaki satasen jne.

Koska voin aloittaa? Maksan kyllä verot, kuten kunnon sosialistin pitääkin.

• Anonyymi00140

Koska silloin ei ole työvoiman käytettävissä eli valmiudessa vastaanottaa työtä, ja siksi menettää työttömyyskorvauksensa!

• Anonyymi00141

Siksi, että se vääristää kilpailua ja antaa väärää etua joillekin tahoille. Kohta kukaan ei palkkaa ketään, jos työnantaja saa työntekijät ilamaiseksi.
      Yritys kerää voitot ja valtio maksaa työttömän "työn".
      Ajatus on kuolleena syntynyt.
      Unohda

• Anonyymi00153

Totta helkatti vääristää ja veronmaksajat maksaa, minä sinä ja kaikki ja yritys taputtaa käsiä kun palkkaa tartte maksaa ottakaa nyt ihmiset vähän selvää ja täällä jotain risujen keräämisestä ym.
        Työttömyysturva on näiden työttömien viimeinen rahallinen turva niin sitten pitäisi vielä orjatyö voimana käyttää jotta sipilät ja häkämiehet hieroo käsiä ja voivottaa kuinka kallista työvoima suomessa on herätkää tähän päivään.

• Anonyymi00142

Työkkäri ehdottanut spr menemistä useasti,kyllähähän se käy jos oikeata palkkaa maksetaan eikä päivärahaa kumminkin töitä tehdään kuten tuolla palkkatyössä olevat.

• Anonyymi00143

Toinen ihme on et +50v saat palkkatukea 50 pojoo että yritys palkkaisi puoleks vuodeksi eli yritys palkkaa puolella hinnalla ja veronmaksajat maksaa puolet käyt nyt tässä töissä ja maksa veroja että yrityksen ei tarvitse maksaa täyttä palkkaa kovin tässä ei nyt natsaa.

• Anonyymi00148

Koska silloin se ei ole tuki, vaan orjatyötä joka hyödyttää jotakuta rahallisesti, mutta ei missään nimessä työntekijää.

Tuollaisen työn tekijä vaatii valtavasti energiaa. Siis ruuan muodossa. Mene keräämään marjoja tai roskia tai lumitöitä, niin tiedät että sitä ei kuitata sillä että menet sen jälkeen kauppaan 300 euron budjetilla ja haet sieltä "halpaa" ruokaa.

Kovaa työtä tekevä ihminen, erityisesti kylmällä ajalla, tarvitsee tuhansia kilokaloreita ja niitä ei mistään marjoista tai salaatista saa, vaan siihen tarvitaan oikeaa lihaa, oikeaa leipää jne jne.

Sen lisäksi, tuollainen "tuki" ei ole kaikille mahdollista, joten sen mahdollistamiseksi, esimerkiksi pyörätuoliramppien rakentaminen metsään, tulisi maksamaan valtiolle enemmän kuin tukeminen.

Ajattele jos joskus käyttäisit aivojasi.

Ei ole mitään "normityötöntä", joka vedetään pakasta ja joka pystyy kaikkeen tuohon. Pelkästään välimatkat tulee jo kalliiksi, siis sille työttömälle.

Sitäpaitsi, missä on sellaisia alueita jotka ovat valtion omistuksessa ja jossa tämä työttömien armeija voisi käydä kolaamassa lumia?

Meinaatko että siitä vaan naapurin pihoja kolaamaan että saat työttömyyskorvaukset?

Entä jos on kaksi yritystä vierekkäin ja työttömät menee kolaamaan vain sen toisen yrityksen pihat? Tuohan menisi samantien oikeuteen sillä että valtio suosii toista yritystä.

Ajattele niillä aivoillasi kun ne on kerran sinulle annettu.

• Anonyymi00152

Jaetaan työt - lyhennetään työaikaa ja tyydytään vähempään.

• Anonyymi00154

Ja sitten vakuutuksiin otin esimerkkinä jalan poikki menon siis totaalisesti, tämä ai minulle kirjoitti.

Vertailu: Vakituisen työsuhteen vakuutus vs. Työkokeilun vakuutusKorvauksen laatuVakituisessa työsuhteessaTyökokeilussa (Esim. Kelan max 5 000 € vakuutus)Pysyvä haittaJatkuva verovapaa kuukausiraha koko eliniän (Yhteensä jopa >100 000 €).Vain kertakorvaus vakuutuksen maksimirajaan saakka (esim. max 5 000 €).Hoitokulut & ProteesitEi mitään ylärajaa. Korvaa huippuproteesit ja uusinnat läpi elämän.Päättyy, kun vakuutuksen hoitokulukatto (esim. 8 500 €) tulee täyteen. Loput siirtyvät julkiselle terveydenhuollolle.

• Anonyymi00155

Pysyvän haitan korvaus (Haittaraha)Työkokeilu: Saat vain kertakorvauksen, joka on rajattu vakuutuksen maksimisummaan (esim. Kelan järjestämässä työkokeilussa yleensä enintään 5 000 €).

Vakituinen työ: Saat verovapaata kuukausirahaa joka kuukausi loppuelämäsi ajan (kokonaissumma nuorella työntekijällä sääri- tai reisiamputaatiossa nousee usein yli 100 000 euron).

• Anonyymi00156

Sairaanhoitokulut ja jalkaproteesitTyökokeilu: Vakuutus korvaa kuluja vain vakuutuskattoon asti (esim. Kelan ryhmävakuutuksessa usein max 8 500 €). Tämän rajan täytyttyä kalliit erikoisproteesit ja hoito siirtyvät julkisen terveydenhuollon ja sinun itsesi maksettavaksi.
        Vakituinen työ: Vakuutuksella ei ole mitään ylärajaa. Se korvaa parhaat mahdolliset bioniset proteesit (arvo 40 000 – 90 000 €/kpl) ja uusii ne muutaman vuoden välein koko loppuelämäsi ajan.

• Anonyymi00157

Kodin ja auton muutostyöt (Esteettömyys)Työkokeilu: Kulut kuuluvat saman rajallisen vakuutuskaton (esim. 8 500 €) alle, eli vakuutus ei käytännössä riitä asunnon ja auton muutostöihin.
      Vakituinen työ: Vakuutusyhtiö maksaa kokonaan ja erillisenä korvauksena kaikki asuntosi muutostyöt (kuten luiskat ja kylpyhuoneremontin) sekä auton käsihallintalaitteet.

• Anonyymi00158

Ansionmenetyskorvaus (Toimeentulo)Työkokeilu: Et saa palkkaan perustuvaa eläkettä. Saat sairausloman ajalta vain samaa etuutta kuin ennenkin (kuten Kelan kuntoutusrahaa tai työttömyysetuutta).Vakituinen työ: Saat ensimmäiseltä vuodelta 100 % sairausajan palkkaa, ja sen jälkeen saat 85 % bruttopalkastasi vastaavaa tapaturmaeläkettä aina 65-vuotiaaksi asti.

• Anonyymi00159

Pakkotyö on jo. Se pitäisi lopettaa. Vapaaehtoistyö vapaaehtoisena ja palkkatyö on erikseen. Et voi tietää mitä hyödyllistä kukin tekee ajallaan jo.

• Anonyymi00160

The content of my bowell will easily remain hidden until i reveal it by squirting all the content out,which is semenfluids,piss,blood and feces.i like to marinade it as long i can,sometimes several days.it is hard to describe it,but the smell is so intense that it soak intho every fabric and it remains until you wash them.regular people say its to much and it make them to vomit,but i love it.ilove to sleep with intense smell.sometimes i put all of that stuff into my balls and cock and masturbate.iknow nothing better than that.let me know if you like to see pictures of it?my feelings towards my bowel content are stMutkattoman moninaisjärjestelmän etuihin kuuluu toistojärjestelmän takuutodistukset jotka jo tehtaalla lisätään tuotteiden kapasiteettiinTavaratilassa monasti koetellaan kompromissin kera tilavuuden jakamista osioihin kuitenkaan unohtamatta tarkoitustaRikkinäisen raakavesipuhdistamon toimintakapasiteetti ei vastaa tarkoitusta jos oletetun kk tuotoksen enimmäismäärä alittaa puolivälitehon.Tatvikevarasto ei vastaa tarkoitusta jos kolmannen osapuolen tukiverkosto on häiriintynytTakapiruksi kutsuttu ominaisuus vain yhtä kieltä puhuville alkuasukkaille on tänä päivänä se ehdoton totuus joka vielä kannattaa.Hei,Suomen hyvinvointiyhteiskunnan tavoitteet ovat jääneet pahasti jälkeen eri yhteiskuntaluokkien tavoitteiden samanlaistamisen vuoksi.esim.iso populaatio Kemin pohjoisosissa haluaa ja tarvitsee päivittäistä ulostamiseen liittyvää terveystietoa sekä hoitoa jota voi saada vain sosiaalityön kautta. työntekijä valvoo aamuista ulostamista.työläisen tehtävä ei ole helppo,hänen on oltava kyllin lähellä asiakasta ulostamisen alkaessa sekä päättyessä,näin ollen hän voi visuaalisesti todeta ulosteen koostumuksen sekä verenmäärän. Kun ulostus loppuu suolesta pääsee loputkin suolikaasut vapaasti työläisen sieraimiin. tämän kaasun haju kertoo terveydentilan erityisen tarkasti.haju voi olla imelää,pilaantunutta,hyvin voimakasta tai mietoa jne..lantakaavaketta käyttäen saadaan tulokset.jotkut parit harrastavat anaaliseksiä,tällöin hoitajan tulee näkönsä avulla määrittää ulosteessa olevan veren,urean, siemennesteen ja itse ulosteen prosenttiyksiköt toisiinsa nähden.työn vaikeudesta johtuen hoitajat saavat 30% ansioedun.etelä ruotsissa tämä hoito on ollut käytössä jo usean vuoden ja tulokset ovat uskomattoman positiivisiä. Näin ihmiset saavat hoitoa ennen sairauden alkua tai hyvissä ajoin jolloin hoito voidaan aloittaa heti.ennaltaehkäisevä hoito on 85% halvempi kuin itse sairauden hoito. Tämän hoidon vuoksi ruotsissa ollaan ohjattu säästyvät varat muihin hyvinvointipalveluihinSiis  jos uskovaisten aivot toimisi kuten pitää ei ne ikinä puhuisi tällaista roskaa.jos sulla aivokapasiteetti on niin puutteellinen ettet voi muodostaa järkeenkäypiä realistisia ajatuksia niin neuvon luottamaan vaikka sukulaiseen jolta voisit kysyä elämästä.kannattaa myös käydä lääkärissä koska aivoissa voi olla alkava syöpä tai puhkeamassa on vakava mielisairaus.normaali täyspäinen ihminen ei tuommosia juttuja puhu..tsemppiä teille, toivon että tervehtyisitte. Mutta annan varoituksen kaikille uskoville vajakeille tai mielisairaille saman varoituksen.jos tulette lähellekään mun lapsia tai rakkaita oon valmis pudottamaan teistä jokaisen.vaara on erittäin iso ja akuutti jos ihmiset eivät eroita enää todellisuutta ja kenties ne jumalat käskee teitä tappaa kaikki lapset tai vastaavaa.teille ei ole sijaa hyvinvointiyhteiskunnassa.joten pysykää siellä omienne parissa ja antakaa kunnon ihmisten elää hyvää mielekästä elämää sekä pyörittää tätä yhteiskuntaa.olen kehitellyt voimasanoja joita voisi levittää esim.jos nämä sekopäät haluavat laajentaa sairaudenrinkiään vaikka postauksilla tai vastaavilla voisimme lyödä päälle aina protestin kuten:     
      -uskovaiset ovat maapallon syöpä-
      Tai
      -akuutti vaara, voi aiheuttaa mielisairautta-
      Uskovaiset ovat aiheuttaneet niin paljon surua,kipua ja kärsimystä että yhteiskunnan tulisi aktiivisesti etsiä keinoja joilla tavallisia kunnon ihmisiä voisi suojata aina riippuen senhetkisestä uskovaisvaarasta.
      Ennenkaikkea uskovaisista pitäisi olla varoitusmerkkejä missä niitä pesii jotta voisi aluetta välttää tai päästää lapsiaan vaaran tielle.
      Ei ole mitään järkeä koittaa heitä parantaa koska heillä ei ole sitä.jos aikamies päästää suustaan ylistystä mielikuvitukselle on hän jo poissa,pelkkä ihmisen kuori ei sisältöä.
      Juuri siksikin vaara on niin iso koska he näyttävät tavalliselta ihmiseltä päällepäin,mutta sisältäpäin rationaalinen ajattelu on loppunut.Altavastaajien ahdinkoa Voi olla vaikea määrittää jos normina tunnettu ominaisuus kerrataan tai puolitetaan.tuloksena siis jokakerta vaihtuva määrite joka kuitenkin tunnetaan normina.Your whorewifes used pussy smells
      I will fill yourwhore wifes asswith mycum,then im gointo put holes with ice pick to yourwhore wifes backside and wath how my semenfluids are dropping from herbowelIwant to decapitate your fat head and fuckdeepinside your sevlust,im also very loyal to it.💚

• Anonyymi00161

Herran siunausta
        4. Moos. 6:24–26

• Anonyymi00162

Varmaankin siksi että ko. yleishyödylliset hommat ovat meillä palkkatyötä .

• Anonyymi00163

AP on perskokkare puoluetoimiston agitoija ja oma poliittinen mielipide on, että nuo pitäs kaikki hakata nyrkillä palasiks.
      Valehtelevaa, ihmispaskaa. Vihaavat kaikkea elämää, haluavat maailmaan vain kärsimystä.
      Samanaikaisesti kielletään työntekeminen työttömiltä, ja vaaditaan pakkotyötä.

S24 AINA TÄTÄ PASKAA TUUTTAA ETUSIVULLE
      Johtuu siitä että s24 on oikeistosaastan omistamaa jätettä

• Anonyymi00184

Maksettua toimintaa.

• Anonyymi00164

Jos joku heittäs polttopullon s24:n omistajien ikkunoista sisään niin oisko se moraalisesti väärin? Ottaen huomioon kuinka s24 jatkuvasti lietsoo täällä vihaa muita ihmisiä kohtaan. Ihan spekulatiivinen kysymys siis, en ketään tuollaiseen kehota

• Anonyymi00183

Oikeiston ja laitaoikeiston trollitehtaat lietsoo vihaa kaikissa netin keskustelufoorumeissa ja somekanavilla.

• Anonyymi00165

Suomessa ei ole tapana velvoittaa ketään mihinkään! Perustuslaistakin on poistettu kohta jossa ihmisellä on velvollisuuksia oikeuksien lisäksi!

• Anonyymi00179

En nyt ole lukenut perustuslakia mutta tiedän että suomen kansalaisella ja suomessa asuvalla on velvollisuuksia.
        On velvollisuus maksaa veroja, on velvollisuus noudattaa lakeja, on velvollisuus puolustaa maata niin määrättäessä jne.
        Perustuslaista löytyy pitun paljon velvollisuuksia.
        Aika tollo on jos luulee jonkin maan toimivan siten että on vain oikeuksia ilman velvollisuuksia.
        Esim. pohjoikoreassa on vain velvollisuuksia eikä oikeuksia.

• Anonyymi00182
        Anonyymi00179 kirjoitti:

En nyt ole lukenut perustuslakia mutta tiedän että suomen kansalaisella ja suomessa asuvalla on velvollisuuksia.
        On velvollisuus maksaa veroja, on velvollisuus noudattaa lakeja, on velvollisuus puolustaa maata niin määrättäessä jne.
        Perustuslaista löytyy pitun paljon velvollisuuksia.
        Aika tollo on jos luulee jonkin maan toimivan siten että on vain oikeuksia ilman velvollisuuksia.
        Esim. pohjoikoreassa on vain velvollisuuksia eikä oikeuksia.

Perustuslaki ei hyväksy pakkotyötä ilman palkkaa, se on työorjuutta. Työstä maksetaan palkka, alan tes-palkka ja saadaan työehtosopimuksessa sovitut työsuhde-edut esim. loma- ja työeläkekertymä. Työtä tekevä on työläinen, ei työtön joka saa sosiaaliturvaa esim. työttömyysturvaa korvaukseksi työstä.

• Anonyymi00166

Aloittaja kysyy siis käytännössä näin: "voiko joku selittää miksi ei pakoteta ihmisiä tekemään töitä ilman palkkaa"

Kyllä säännöllisesti tehdystä työstä kuuluu demokraattisessa hyvinvointivaltiossa lähtökohtaisesti saada ansiotuloa johon sidotaan mukaan TES:n mukaiset minimipalkat, lomakertymät, sairaspoissaolokorvaukset, vakuutusmaksut, työaikasäädökset, ylityökorvaukset yms. sekä verotussysteemi.

Sosiaalietuudet ovat viimesijaisia ETUUKSIA eli apuja tilanteessa jossa henkilö ei syystä tai toisesta kykene ansiotulojen kautta elämiseen. Ne ovat olemassa, jotta Suomea ei valtaisi esimerkiksi USA:n kaupungeissa sen kansakunnan suurimpana ongelmana esiintyvä syrjäytyminen yhteiskunnasta. Se syrjäytyminen on suoraan syynä lukuisiin muihin ongelmiin kuten rikollisuus, huumeongelmat ym. päihdeongelmat, slummiutuminen, kulkutaudit, levottomuus, asunnottomuus...

Sen sijaan itse olen sillä kannalla, että Suomessa pitäisi lain voimin nostaa matalapalkka alojen palkkoja tuntuvasti koska ne eivät nyt vastaa Suomen vero ja hintatasoja sekä vertautumista sosiaalietuuksiin ja mikä on elintaso työtön vs. kokoaikatyötä tekevä kun kyseessä matalapalkka-ala. Ymmärrän miksi näin ei voida tehdä, mutta niitä ongelmia pitäisi puida. Kokoaikatyötä tekevän elintaso pitäisi aina olla selvästi parempi verrattuna työttömään.

Ehkä paras ratkaisu olisikin, että alettaisiin kitkeä elämäntapa työttömyyttä tuntuvin keinoin. Itse muuttaisin maksettavat etuudet niin, että asumisen suhteen tuet eivät koskaan käy työttömän hallussa vaan ne ohjataan suoraan eteenpäin vuokran antajalle. Tämä toteutus myös sähkön, vesimaksun, puhelinliittymämaksun ym. "pakollisten" kulujen osalta. Toimeentulotuen perusosa tulisi myös pääsääntöisesti kattaa maksusitoumuksena lidl, S-, ja K-ryhmän kauppoihin. Näin tuet eivät mene päihteisiin tai sellaiseen toimintaan johon niitä ei ole tarkoitettu. Näin myös raha kiertää yhteiskunnassa terveellä tavalla eikä ruokita esim rikollisuutta ja päihdeongelmia.

• Anonyymi00169

Paremminkin niinpäin, että asumistukien valuminen sijoittajille lakkautettaisiin kokonaan.
        Eipä niitä valtion rahoja tarttis noille sijoittaja-keinottelijoille yhtään sen kummemmin maksaa jollei kerran asunnossa asuvalle omistajallekaan,
        mietippä kumpi niitä tukirahoja enempi tarvitsee, se assunnon asukki, vaiko ennestään rikas asuntosijoittaja.

• Anonyymi00231
        Anonyymi00169 kirjoitti:

Paremminkin niinpäin, että asumistukien valuminen sijoittajille lakkautettaisiin kokonaan.
        Eipä niitä valtion rahoja tarttis noille sijoittaja-keinottelijoille yhtään sen kummemmin maksaa jollei kerran asunnossa asuvalle omistajallekaan,
        mietippä kumpi niitä tukirahoja enempi tarvitsee, se assunnon asukki, vaiko ennestään rikas asuntosijoittaja.

Jos asuntosijoittaja usein huomaisi, ettei tuen saaja maksa asumisestaan mitään, niin lopuisi vuokraaminen. Asumistukensa syöneet joutuvat kaupungin laidalle.

• Anonyymi00242

Älä himoitse lähimmäisesi asumista. Viimeinen käsky.

• Anonyymi00167

Kansalaisuus ei ole työsuhde.

• Anonyymi00168

Työ on sellaista, josta maksetaan palkkaa. Jos on jotain, mitä PITÄÄ TEHDÄ, niin palkataan joku tekemään.

• Anonyymi00181

Hyvin kiteytetty!

• Anonyymi00170

Koska suomessa ei saa tehdä mitään toisenauttamiseksi, seillainenkuin talkootyö esimerkiksi, sehän on ilmaiseksi tehtävää työtä, yhteiseksi hyväksi, ei kun verottajan pitää saada siitä rahaa, sielä on nykypolvi rattaissa niin se ei usko että kukaan tekee palkatta työtä suomessa. ehdotus on kyllä vanha jo .

• Anonyymi00172

Työtä tehdään palkan vuoksi.Miksi ihmeessä luullaan,että joku vanhusten auttaminen,siivous ym.luonnistuu keltä vain ja ilman palkkaa.Typerää kuvitella että kaikkea pitäisi tehdä ilmaiseksi.Näköjään palkkatyötä halveksitaan ja ajatellaan senkun joku tekee saman kun saa hulppeat 630e nettona työttömyysturvaa.Yleensä tuollaisia ehdottelee katkerat kermaperseet ja pullahiiret.Tuollaisia se Purrakin puheli.Muijalla noussu kusi päähän ja halveksii työläisiä.Suomessa on töitä mutta kukaan ei halua maksaa palkkaa!

• Anonyymi00193

Se Purra on ihan sekaisin nykyään, aivot ilmeisesti väärinpäin kun hymykin on väärinpäin

• Anonyymi00173

Vaikka siksi että silloin kyse olisikin jo työsuhteesta, ei enää työttömyydestä.
      Työsuhteessa pitää työnantajan järjestää työterveyshuolto, vakuutukset, työsuhde myös kerryttää lomia,, ja jos se palkka olisi sama kuin työttömyyskorvaus niin eipä sillä kukaan suostuisi töitä tekemään.

• Anonyymi00180

Aloitus on taas jonkun kokkareen tai persun. Näistä narsisteista muut voivat paiskia hommia ilman palkkaa ja työehtoja edelleen työttömäksi kutsuttaen, mutta nää narisijat vaatii itse kaikki tuet ja edut jotka on mahdollista saada, koska he ovat parempia ihmisiä.

• Anonyymi00186

Persuedustajat jäänevät sopeutusrahoille, kuten se ykskin kokoomusakka joka nauttinut kuukausittaista sopeutusrahaa jo liki 15-vuotta.

• Anonyymi00207

öhm ei hän ainakaan ole oikeistolainen. Nimittäin! Jos valtio maksaa kaikkien palkan, nimittäin tällainenhan ilmainen työn tekiä, on yrittäjän kuin yrittäjän pakko ottaa koska se on halvempi kuin, että itse työllistää. Eli siis piaan siis valtio maksaa kaikkien palkat. Niiin voisi sanoa, että tämä ei ole siis tämä ei ole miten sen sanoisis, hetkinen katson AI:tä
        Kysyin: Jos valtio maksaa kaikkien palkat niin miten se on vasemmistolaista.

AI google vastaus, sen alku...
        Valtion maksamat palkat katsotaan vasemmistolaiseksi ideaksi, koska se siirtää taloudellisen vallan ja tuotantovälineiden omistuksen yksityisiltä kapitaalisti- tai yritysomistajilta yhteiskunnalle (valtiolle). Vasemmistolaisessa talousajattelussa tavoitellaan usein markkinakapitalismin poistamista tai rajoittamista, jotta varallisuus ja tulot jakautuisivat tasaisemmin ja työntekijöiden riisto estettäisiin. .... jatko

Äärimmillään tilanne, jossa valtio työllistää kaikki ja maksaa kaikkien palkat, viittaa reaalisosialismiin tai kommunistiseen suunnitelmatalouteen, jollaisia nähtiin esimerkiksi entisessä Neuvostoliitossa. Modernissa länsimaisessa keskusta-vasemmistolaisuudessa (kuten sosiaalidemokratiassa) ei kuitenkaan tavoitella näin pitkälle menevää valtiollistamista, vaan vahvaa hyvinvointivaltiota, joka sotkee markkinataloutta verotuksella ja julkisilla palveluilla.

• Anonyymi00211
        Anonyymi00207 kirjoitti:

öhm ei hän ainakaan ole oikeistolainen. Nimittäin! Jos valtio maksaa kaikkien palkan, nimittäin tällainenhan ilmainen työn tekiä, on yrittäjän kuin yrittäjän pakko ottaa koska se on halvempi kuin, että itse työllistää. Eli siis piaan siis valtio maksaa kaikkien palkat. Niiin voisi sanoa, että tämä ei ole siis tämä ei ole miten sen sanoisis, hetkinen katson AI:tä
        Kysyin: Jos valtio maksaa kaikkien palkat niin miten se on vasemmistolaista.

AI google vastaus, sen alku...
        Valtion maksamat palkat katsotaan vasemmistolaiseksi ideaksi, koska se siirtää taloudellisen vallan ja tuotantovälineiden omistuksen yksityisiltä kapitaalisti- tai yritysomistajilta yhteiskunnalle (valtiolle). Vasemmistolaisessa talousajattelussa tavoitellaan usein markkinakapitalismin poistamista tai rajoittamista, jotta varallisuus ja tulot jakautuisivat tasaisemmin ja työntekijöiden riisto estettäisiin. .... jatko

Äärimmillään tilanne, jossa valtio työllistää kaikki ja maksaa kaikkien palkat, viittaa reaalisosialismiin tai kommunistiseen suunnitelmatalouteen, jollaisia nähtiin esimerkiksi entisessä Neuvostoliitossa. Modernissa länsimaisessa keskusta-vasemmistolaisuudessa (kuten sosiaalidemokratiassa) ei kuitenkaan tavoitella näin pitkälle menevää valtiollistamista, vaan vahvaa hyvinvointivaltiota, joka sotkee markkinataloutta verotuksella ja julkisilla palveluilla.

eli siis ei nykyään edes vasemmistoliito siis ole niin vasemmalla, ne hyväksyy jo kapitalismin ja tämä näkyy, esim kilpailutuksista.

• Anonyymi00218
        Anonyymi00211 kirjoitti:

eli siis ei nykyään edes vasemmistoliito siis ole niin vasemmalla, ne hyväksyy jo kapitalismin ja tämä näkyy, esim kilpailutuksista.

kysyin sit, no miksi sitten oikeisto joskus ajaa tällaista:

AI ei suoraan kertonut että myyjille, ja muille yrittäjille halpoja työn tekijöitä vaan tällaista:Perustulo oikeistolaisesta näkökulmasta (libertaari perustulo): Osa oikeistolaisista ajattelijoista ja poliitikoista (kuten taloustieteilijä Milton Friedman) on kannattanut kaikille maksettavaa perustuloa->vähemmän byrökratiaa.

Nyt kysyn siltä suoraaan: Myyjille ja muille yrittäjille halpoja työntekiöita, niin kuin koulu että heidän ei tarvi itse kouluttaa niitä?.. ei tajunnut oikein kysymystä koitan uudelleen näin
        Ilmaiset työntekijä on oikeisto yrittäjille eduksi siksi oikeisto ajaa että valtio maksaa kaikki palkat:
        kehui ensin minua, sitten argumentissa on kuitenkin yksi suuri sisäänrakennettu ristiriita: >Kuka maksaa laskun? ...selitystä ja >vallan siirtyminen valtiolle ...selitystä

sitten ehdotti
        Työkokeilut ja ilmaiset harjoittelut, Palkkatuet, Työehtojen löyhentäminen

• Anonyymi00187

Siksi, kun sillon sinun pitää alkaa yrittäjäksi , ei Suomessa saa mitään tehdä ellei maksa veroja ym velvoitteita.

• Anonyymi00189

Talkoilla ja vapaaehtoistyöllä me nostamme Suomen taas pystyyn. 300 000 taitaa olla työtä vailla.

• Anonyymi00190

Orpopurra-hallitusta fanittavat täällä vaatimassa työttömyysrahojen vastineeksi yleishyödyllistä toimintaa.
      Anna mun kaikki kestää.
      Eduskunnan hillotolpilla sitten nuo itse toilailee 'kuin norsut posliinikaupassa' tuhoten maamme talouden,
      sekä toimillaan saattavat hyvinvoinnin eliitin yksinoikeudeksi.

• Anonyymi00191

Se on orjatyötä töissäkin on työntekijöitä jotka eivät palkkansa eteen tee muuta kun istuu persillään

• Anonyymi00192

No se lasketaan työnteoksi työkkärin ja kelan mukaan ja siitä menettää ne tuet. Täällä on viisaat ratkonu noita asioita.

• Anonyymi00194

Sitä sanotaan työksi.

• Anonyymi00195

Siksi että työttömyyskorvaus on nimensä mukaisesti korvaus. Ja se on verovaroista maksettava korvaus siitä ettei korvauksen saajalle ole kyetty järjestämään työtä.

• Anonyymi00198

Porvarien mielestä kaikki sosiaaliturva on heidän omasta pussistaan pois.
        Kuitenkin vähävaraisten ihmisten kaikki rahat hupenee kulutukseen,
        ja kulutuksesta kertyy valtavasti verotuloja,
        toisin kuin rikkaiden rahat, mitkä lepää pankkitileillä tms eivät juurikaan kierrä,
        ja kun ne on poissa kierrosta niin täten ei näistä kerry alvia yms veroja valtiolle.

Jostain syystä porvarit viljelevät sellaista mielikuvaa ettei suuri työttömyys johtuisi palkkatyöpaikkojen vähyydestä, vaan kyse olisi ihmisten laiskuudesta,
        tai kuten äärioikeistolaiset persut asian ilmaisee 'loisimisesta'.

• Anonyymi00214
        Anonyymi00198 kirjoitti:

toisin kuin rikkaiden rahat, mitkä lepää pankkitileillä tms eivät juurikaan kierrä,
        ja kun ne on poissa kierrosta niin täten ei näistä kerry alvia yms veroja valtiolle.

Jostain syystä porvarit viljelevät sellaista mielikuvaa ettei suuri työttömyys johtuisi palkkatyöpaikkojen vähyydestä, vaan kyse olisi ihmisten laiskuudesta,

Olet kuule velvollinen elättämään itsesi ja perheesi, ei kukaan muu.

Yhteiskunta on kieroon kasvanut kun työttömyyden syy on joku muu kuin itse. Turha syyttää valtiota, hallitusta, yritystä tai yrittäjää.

Peilistä näkee syyllisen.

• Anonyymi00226
        Anonyymi00198 kirjoitti:

Porvarit, yritykset ja yrittäjät Suomessa työllistävät. Ilman heitä ei ole edes valtiota. Yrittäjä ja yritys pärjää yksinkin, ei se valtiota tai työntekijää tarvitse kun voi tehdä itse oman elantonsa.

Työntekijä sen sijaan tarvitsee yrittäjän elääkseen työntekijänä.

Väite siitä että porvarin rahat eivät tuota mitään tai vähän on naurettava. Porvariksi pääsyyn vaaditaan suuret tulot ja verot. Kun ne on kerätty ja porvariksi päästy voidaan alkaa sijoittamaan. Sijoituksista suurin osa on osakkeissa ja osakerahastoissa. Osa näistä on ulkomaisissa yrityksissä joista maksetaan osikotuottoja Suomeen ja joista maksetaan Suomern pääomavero josta kustannetaan valtion taloutta. Tuo jos joku sataa köyhien ja työttömien tukemiseen vastikkeetta. Eli porvari ja yrittäjä on maamme hyväntekijä.

Toinen mihin porvarin varat menevät on useimmin pankin kautta lainoina kansalle. Jos porvarit vetäisivät nämä rahat pois niin lainojen korot nousisivat.

Olen porvariyrittäjä. 35 vuotta ilman lomia poislukien 5 ulkomaanmatkaa. Sairauslomia 4 päivää mukaanlukien polven tähystysleikkaus ja sappileikkaus. Käytännössä joka päivä pidempi kuin duunarilla, ei kansallisia pyhäpäiviä, yleensä lauantaisin 3 tuntia työtä.

Työntekijän kaikki lomat sairauslomineen niin työaika vuodessa on 10 kuukautta. Yrittäjänä työaika 13-14 kuukautta. Tuossa on resepti porvariksi. Silloin kun joku muu lepää niin teet työtä. Tuosta hankittu ylimääräinen tuottaa pääomatuloja jotka on ahkeruudella ansaittu vapaa aikaa uhraamalla. Älä siis narise jonkun muun omaisuudesta. Tee itse tai ole hiljaa.

• Anonyymi00227
        Anonyymi00214 kirjoitti:

Olet kuule velvollinen elättämään itsesi ja perheesi, ei kukaan muu.

Yhteiskunta on kieroon kasvanut kun työttömyyden syy on joku muu kuin itse. Turha syyttää valtiota, hallitusta, yritystä tai yrittäjää.

Peilistä näkee syyllisen.

Telkkarista kun näkee näitä purraorpoja ja muita eliitin persnuolijoita päivittäin, niin miksi ihmeessä syyllistä muualta alkaa peilaamaan.
        Miljonäärit tulisi viedä saunan taa lopetettavaksi, sillä yksikään noista ei oo rehellisesti suomessa rikatunut, ne on kaikki huijareita ja riistäjiä jos noiden taustat vaan tutkii.

• Anonyymi00254
        Anonyymi00226 kirjoitti:

Porvarit, yritykset ja yrittäjät Suomessa työllistävät. Ilman heitä ei ole edes valtiota. Yrittäjä ja yritys pärjää yksinkin, ei se valtiota tai työntekijää tarvitse kun voi tehdä itse oman elantonsa.

Työntekijä sen sijaan tarvitsee yrittäjän elääkseen työntekijänä.

Väite siitä että porvarin rahat eivät tuota mitään tai vähän on naurettava. Porvariksi pääsyyn vaaditaan suuret tulot ja verot. Kun ne on kerätty ja porvariksi päästy voidaan alkaa sijoittamaan. Sijoituksista suurin osa on osakkeissa ja osakerahastoissa. Osa näistä on ulkomaisissa yrityksissä joista maksetaan osikotuottoja Suomeen ja joista maksetaan Suomern pääomavero josta kustannetaan valtion taloutta. Tuo jos joku sataa köyhien ja työttömien tukemiseen vastikkeetta. Eli porvari ja yrittäjä on maamme hyväntekijä.

Toinen mihin porvarin varat menevät on useimmin pankin kautta lainoina kansalle. Jos porvarit vetäisivät nämä rahat pois niin lainojen korot nousisivat.

Olen porvariyrittäjä. 35 vuotta ilman lomia poislukien 5 ulkomaanmatkaa. Sairauslomia 4 päivää mukaanlukien polven tähystysleikkaus ja sappileikkaus. Käytännössä joka päivä pidempi kuin duunarilla, ei kansallisia pyhäpäiviä, yleensä lauantaisin 3 tuntia työtä.

Työntekijän kaikki lomat sairauslomineen niin työaika vuodessa on 10 kuukautta. Yrittäjänä työaika 13-14 kuukautta. Tuossa on resepti porvariksi. Silloin kun joku muu lepää niin teet työtä. Tuosta hankittu ylimääräinen tuottaa pääomatuloja jotka on ahkeruudella ansaittu vapaa aikaa uhraamalla. Älä siis narise jonkun muun omaisuudesta. Tee itse tai ole hiljaa.

Minä olen yksinyrittäjä, ollut jo 25 vuotta, lomaa pidän viikon vuodessa, teen kuusi päiväistä viikkoa tykkään työstäni ja onneksi olen terve en ole ollut sairaana koko aikana, vajaa vuosi vielä sitten jään eläkkeelle, lähden ekana pitemmäksi aikaa Espanjaan, poikani perhe asuu siellä.

• Anonyymi00197

Voi voi veli sentään etkö tiedä tähän syytä no se on heille tulee paha mieli ja sen jälkeen kasvaa rahanmeno entisestään kun kaikki sitten on pakko käydä psykologilla

• Anonyymi00200

Noinhan se on että työttömien pitäs järjestää yhteiskunnalle helvetinmoiset kulut. Silloin tulis halvemmaksi työllistää ne oikeisiin töihin hintaan mihin tahansa.

Ranskan keltaliiveistä mallia. Kun massat tekee ilkivaltaa niin sadatmiljoonatkin pikkurahaa. Suomalaisilla vaan paha tapa tyytyä herrojen päätöksiin.

• Anonyymi00201
      • Anonyymi00202

Joo muutoin joutus työttömät kilpaileen palkoista Tarjoutuun töihin esimerkiksi 500 halvemmalla kuin nykyisin työtätekevä.

Nythän työnantaja saa jo irtisanoa ilman syytä Pärstäkertoimen mukaan.

• Ei se ole mahdoton ajatus, mutta se on huono ajatus. Jotenkin pitäisi pystyä seulomaan esiin ne, jotka tuntuvat elävän tarkoituksellisesti yhteiskunnan ja veronmaksajien kustannuksella. Ei sen pitäisi olla mahdoton juttu.

Se, että työttömät, jotka ovat menettäneet työnsä ilman omaa syytään - vaikka maan hallituksen epäonnistuneen talouspolitiikan seurauksena - pantaisiin pakkotyöhön on huono ajatus ja aiheuttaisi oikeutettua katkeruutta. Jonkinlainen talkootöiden järjestäminen ja niiden tukeminen valtion varoista sen sijaan voisi olla mahdollinen. Työ olisi vapaaehtoista, siitä ei saisi palkkaa, mutta tarjolla voisi olla muuta kivaa. Joku isänmaallinen suosittu artisti voisi tulla esiintymään ja talkooporukalle olisi tarjolla makkaraa oluen kera, absolutisteille voisi varata 0% kaljaa. Vaikka talkoot olisi tarkoitettu erityisesti työttömille niin toki niihin voisi muutkin osallistua - vaikka eläkeläiset. Mitä mieltä tämmöisestä ajatuksesta ollaan? Olisiko SE mahdoton juttu?

• Anonyymi00205

Siksi, että vastikeellisestä hommasta pitää maksaa palkkaa. Jos työttömistä tehdään pakkotyövoimaa, niin se vasta tappaa yrittäjien halun palkata ketään. Miksi kukaan maksaisi sen jälkeen palkkaa, kun voi "työllistää" työttömän viidesosan hinnalla?

• Anonyymi00206

Suurin osa teistä ei ymmärrä, että työttömyys on tämän kapitalistisen systeemin välttämättömyys. Homma kusee oitis, jos ei noususuhdanteessa ole työvoimaa reservissä. Rahaa saa pankista, mutta työvoimaa ei ole nopeasti tarjolla, jos ei ole työttömyyttä.

Ed. tarkoittaa sitä, että tietty työttömyyden aste on välttämätön, jotta tämä homma toimisi. Tai että nollatyöttömyys on mahdottomuus.

• Anonyymi00228

Maailma on täynnä tekemätöntä työtä. Marjat ja sienet metsässä, roskia ja koiranpaskaa, ikäihmisten auttaminen lumi nurmikko ruokakauppa, ikkunanpesu, siivous jne. Juuri kukaan ei näitä tee eikä eläkeläisillä ole millä maksaa. Sopivaa hommaa sosiaalikorvauksen vastineeksi.

• Anonyymi00230
        Anonyymi00228 kirjoitti:

Maailma on täynnä tekemätöntä työtä. Marjat ja sienet metsässä, roskia ja koiranpaskaa, ikäihmisten auttaminen lumi nurmikko ruokakauppa, ikkunanpesu, siivous jne. Juuri kukaan ei näitä tee eikä eläkeläisillä ole millä maksaa. Sopivaa hommaa sosiaalikorvauksen vastineeksi.

Jos olisi oikeasti kannattavaa työtä tarjolla, niin ei tarvittaisi mitään sosiaalikovauksia. Sitä maksetaan siksi, ettei ole työtä tarjolla.

• Anonyymi00235
        Anonyymi00230 kirjoitti:

Jos olisi oikeasti kannattavaa työtä tarjolla, niin ei tarvittaisi mitään sosiaalikovauksia. Sitä maksetaan siksi, ettei ole työtä tarjolla.

Eli jos sosialipummille tarjotaan töitä ja hän kieltäytyy niin häenltä voidaan ottaa tuet pois silä perusteella ettei se enään sovi siihen agendaan että korvaus olisi siitä ettei ole työtä tarjolla.

Nythän sosialituen saa vaikka kieltäytyy töistä.

• Anonyymi00236
        Anonyymi00235 kirjoitti:

Eli jos sosialipummille tarjotaan töitä ja hän kieltäytyy niin häenltä voidaan ottaa tuet pois silä perusteella ettei se enään sovi siihen agendaan että korvaus olisi siitä ettei ole työtä tarjolla.

Nythän sosialituen saa vaikka kieltäytyy töistä.

Ei saa.
        Sille kieltäytyjälle tuensaantiin tulee katkos että paukkuu.
        Työvoimaviranomaiset asettaa työnhakijalle karenssin,
        karessia tulee vaikka kyse olisi ollut vain jostain tilastoja kaunistavasta palkattomasta työkokeilusta.
        - 50 % leikkaukset toimeentulotukeen on myös tätä päivää.

• Anonyymi00240
        Anonyymi00228 kirjoitti:

Näihin hommiin on jo amattilaiset.

• Anonyymi00244
        Anonyymi00240 kirjoitti:

Näihin hommiin on jo amattilaiset.

Jep, miksi viedä siivousyrittäjältä työt, kodinhoitajien työt, ja kiinteistöhuoltajien työt,
        Koiran omistajien kuuluu itse piskinsä paskat korjata.
        Marjat ja sienet voi ostaa torilta, joita on poiminut joku eläkeläinen, tai thaikku.

• Anonyymi00209

Miksi et tee viikonloppuisin ilmaista työtä?

• Anonyymi00217

"Pakkotyötä ei vaadita, koska se voi häiritä oikeaa työllistymistä ja loukata kansainvälisiä sopimuksia"

Oliko riittävän hyvin väännetty rautalangasta?

• Anonyymi00224

Aloittajan varmaan hyvää tarkoittama kysymys kuvaa hyvin äänestäjienkin ymmärryksen tason yhteiskunnallisiin asioihin .... ja taas on samat naamat päättävissä viroissa.

• Anonyymi00232

Voiko jollain olla noin pimeä ajattelu maailma?kannattaa hankkia apua,ja äkkiä!!

• Anonyymi00233

Taidat olla turhan yhdenvertainen vaan.

• Anonyymi00237

Aivan järkyttäviä ja älyttömiä vastauksia ko.qloittajan kysymykseen.
      Vastaan yksinkertaisesti: jis ja kun se soveltuisi Siomessa, niin monta lakimuutosta pitäisi sitä ennen tehdä.
      En tämän enempää spekuloi, vaikka katsoin vain alkukommentteja muutaman, niin voin pahoin ja "myötähäpeän" puolestanne näistä kommenteista,
      Ei sivistyksen "pilkkuakaan" ollut.......huohhhh..
      Ps. Mutta olen maksanut monet vuosikymmenet palkastani liitonmaksua ym. muita mitä palkasta kuuluu kk:ssa maksaa sos. turvamaksuineen jne...

• Yhteiskunta on niin byrokraattinen? oisko hyvä syy :)

• Anonyymi00243

"Voiko joku selittää selkosuomeksi, että miksi työttömyyskorvauksen vastineeksi ei voi edellyttää jotain yleishyödyllistä toimintaa? Kuten vanhusten auttamista, lumitöitä, roskien keräämistä jne. Miksi se on mahdoton ajatus?"

Tiedätkö mitään vapaasta markkinataloudesta, tai sen periaatteista?

Kun menet kauppaan ostoksille, ei sinulle tuputeta väkisin pakolla, esim. aseella uhaten, että sinun on pakko ostaa tämä tai tuo tuote. Vaan vapaasti saata valita, ostatko ja mitä.

Työmarkkinoilla on, tai pitäisi olla sama periaate. Työnantajat vapaasti valitsevat, mainostavatko työpaikkojansa, ja vapaasti valitsevat, ketä töihin otetaan, jos otetaan.

Työläinen vapaasti valitsee, hakeeko hän tätä tai tuota paikkaa. Jos työnantaja ja työläinen keskenään vapaasti sopivat, että työsuhteeseen ryhdytään, tätä nimitetään työsopimukseksi.

Se edellyttää, että sopijaosapuolet ovat tasavertaisia, tai että molempien oikeuksia noudatetaan. Jos ei noudateta, sitten on kysymys ihmiskaupasta tai muusta kummallisesta.

• Sinänsä vastikkeetonta sosiaalitukea ei ole kirjattu suoraan mihinkään lakiin, eikä varsinkaan perustuslakiin. Ja oikeastaan 1980-luvulle asti Suomessa oli käytössä muun muassa työlaitos, joka työllisti henkilöt, jotka "eivät halunneet tehdä töitä". Työttömäksi ei niin vain jättäydytty ja vakavamman työttömyyden aikana saatettiin jopa aloittaa valtion toimesta maantietyömaita, joilla kaivinkoneiden käyttäminen oli kielletty. Tämä siksi, että lapiomiehille olisi töitä.

Sosiaalitukien vastikkeettomuus on eräänlainen oikeusperiaate sosiaalisten perusoikeuksien alalla ja tätä koskevat lait määrittelevät tukien tarpeen ja syyt ilman vastikkeellisuutta.

• Anonyymi00245

Ehkä se on olevinaan peruste, että vievät jonkun työpaikan? Niinkuin lusmuja kiinnostais huolehtia jostain ventovieraasta ihmisestä. Tykkäisköhän lusmut hoitaa koiria? Edes?

• Anonyymi00250

Mussuta sinä läski vaan pullaa siellä suojatyöpaikassas

• Anonyymi00246

Jos se työtön laitetaan töihin niin se ei enää ole työtön, vaan töissä. Töistä kuuluu maksaa TESsin mukainen palkka. Kuka maksaa?

• Anonyymi00248

Kuuluuko sitten maksaa tessin mukaista palkkaa vastaava sosialituki kotia ilman mitään vastinetta?
        Jokainen selamaan tesiiä ja katomaan mihin palkkaluokkaan kuuluisi ja sitten jakamaan se sosialituki sillä tuntipalkalla niin saa selville henkilökohtaisen työtuntimäärän minkä edestä nyt saa vastikkeetonta tes vastaavaa korvausta.

• Anonyymi00260
        Anonyymi00248 kirjoitti:

Kuuluuko sitten maksaa tessin mukaista palkkaa vastaava sosialituki kotia ilman mitään vastinetta?
        Jokainen selamaan tesiiä ja katomaan mihin palkkaluokkaan kuuluisi ja sitten jakamaan se sosialituki sillä tuntipalkalla niin saa selville henkilökohtaisen työtuntimäärän minkä edestä nyt saa vastikkeetonta tes vastaavaa korvausta.

Tarkista edes kirjoitusvirheesi ennen trollaamista, rytsä.

• Anonyymi00247

Työttömäthän tekee noita töitä jo nytten. Tarkoitat ilmeisesti että pitäs palkata lisää henkilökuntaa valtiolle joiden tehtävänä olisi valvoa tuota että tekevät noita töitä kyllin intensiivisesti. Tuskin aloittajakaan omien töidensä lisäksi tuosta vaan ilmaiseksi rupeaisi tuollaista työtä tekemään että valvoo tuota että joku toinen tulee johonkin ja tekee jotain "vähemmän välttämätöntä" työtä.

• Anonyymi00249

"Selkosuomeks" :D
      Tää on kyl osuva. Nää pakkotyön vaatijat ei osaa edes lukea, saati että osaisivat ymmärtää helvettiäkään siitä kuinka yhteiskunta toimii.

• Anonyymi00251

Mikset AP halua palkata ihmisiä auttamaan vanhuksia, keräämään roskia, tekemään lumitöitä jne.

• Anonyymi00252

Toi vanhusten auttaminen on tässä aina se kaikista sekopäisin idea. Siis oikeasti kuvittelet ettei vanhustyö vaadi minkäänlaista osaamista? Jo nyt on ollut tapauksia jossa mm. hoitajat varastavat vanhuksilta, vaikka nää hoitajat on päässet ensin kouluun, saaneet sieltä tutkinnon, sen jälkeen ovat tulleet palkatuksi. Jos mitään seulaa ei olisi, koetko että tällainen pakotettu "auttaminen" jotenkin lisäisi vanhusten hyvinvointia.

Ainiin, mut sehän piti sanoa selkosuomella, tuo oli varmaan liian pitkä teksti AP:n ja kaltaistensa luettavaksi. Joten tässä selkosuomella: Älä kirjoita enää mitään internetiin, helvetin idiootti.

• Anonyymi00253

Vanhusten auttaminen ja lumityöt ovat työtä ja silloin siitä pitää saada palkka eikä työttömyyskorvausta pöljä.

• Anonyymi00262

Näinpä. Jos ostat nämä palvelut yksityiseltä on hinta aika suolainen. Tällaisesta työstä kuuluu maksaa palkka.

• Anonyymi00257

Miksi ylipäätänsä pitää töitä tehdä. Shillaillaan vaan kuten Italiassa ja Espanjassa

• Anonyymi00258

Voiko joku selittää selkeästi miksi työntekijöille pitää maksaa palkkaa? Ei Suomi ikinä nouse jos rahat heitetään sillä tavalla hukkaan. Ihminen ei ole minkään arvoinen ilman työpaikkaa, joten jokaisen velvollisuus on tehdä töitä ilman palkkaa.

• Anonyymi00259

No kato. Noista täytyy maksaa palkkaa. Työttömän tuet on työttömille työttömyydestä, eikä mistään orja temppu puuhastelusta.

• Anonyymi00265

Eikös näitä jo ole. Nää yhdeksän euroa päivässä tienaavat. Maksat dösät ja sitä odotellessa juot Ärrällä kupin kahvia niin se on siinä. Orjuuttamista. Sanotaan että toi toimii ponnahdus lautsna oikeisiin töihin mutta kiva olisi tietää että kuinka moni oikeesti työllistyy.

Tv TimmyH

• Anonyymi00266

Et ole tainnut koskaan olla työttömänä. Huomaa siitä kun ei hissi kulje ylös asti

• Anonyymi00267

Eiköhän joka hommaan tarvita koulutus

• Anonyymi00274

Kyseisiä toimintoja varten ei ole budjetoitu kuluja eikä järjestetty poliittista koulutusta työnjohtotehtäviin soveltuville henkilöille ... Sitäpaitsi maahantunk... siis muuttajat , muuttajat voisivat tuntea menettäneensä erityisasemansa vihelijäisten lemmikkeinä ja alkaa protestoimaan liian tiukan kulukurin takia , kotimaassa kun ei pääse vierailemaan edes kahtakaan kuukautta kerrallaan ....

• Anonyymi00279

Pakkotyö on toistaiseksi lailla kielletty.

• Anonyymi00282

Lakiahan voi muuttaa......

• Anonyymi00280

Vapaaehtoistyötä ei saa tehdä, koska työvoimaviranomainen tulkitsee, että silloin et ole työmarkkinoiden käytössä ja lätkäisee karenssin.
      Monelle tällainen toiminta on suureksi hyödyksi pitämällä yllä toimintakykyä ja sosiaalisia suhteita.

• Anonyymi00281

Suomi on idioottimaisten, sadististen kiusaajien maa. Samalla estetään kaikinkeinoin työtöntä tekemästä työtä, ja huudellaan että heidät pitäis laittaa pakkotöihin.

• Anonyymi00283

Jos työtön menisi edes hetkeksi töihin, niin eihän hän olisi enää työtön. Ei sellainen käy päinsä.

• Anonyymi00285

työttömät saavat 600 e käyttörahaa kuussa , vuokratkin maksetaan-

ei ihme ettei hommat kiinosta

• Anonyymi00286

Onneks pakoloisten ei tarvitse mennä töihin. Riittää, että äänestää oikein.

• Anonyymi00287

Miksi työnteon vastineeksi ei voi edellyttää työehtosopimuksen mukaista palkkaa? Jo iät ja ajat on ollut kaikenlaisia tukiviritelmiä palkanmaksulta välttymiseksi.

• Anonyymi00288

Ei voi, koska työttömyyskorvaus on vakuutuskorvaus, samoin kuin eläke ja sairauspäiväraha.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kiinnitit ensimmäisenä

huomiota kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1368
    2. Poutalan onnettomuus

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit
      Maailman menoa
      111
      1124
    3. Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta

Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k
      Kotimaiset julkkisjuorut
      48
      929
    4. Olen pahoillani

Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi
      Ikävä
      56
      922
    5. Koska olet ihastunut minuun

Kysymys sulle. Oma vastaus, tänä vuonna. ❤️
      Ikävä
      61
      917
    6. Junaonnettomuus

Kuka jäi junan alle?
      Haapajärvi
      4
      909
    7. Onko sinulla vihan tunteita

Minua kohtaan? Haluatko kostaa jotakin tai tehdä pahaa? Voit tähän sanoa ihan luottamuksella.
      Ikävä
      130
      841
    8. mitä olet valehdellut

kaivatullesi? kerro rehellisesti totuus
      Ikävä
      66
      715
    9. Naisen kimppuun lenkkipolulla

Poliisin tietojen mukaan noin 30–40 vuotias ulkomaalaistaustaisen näköinen mies kävi naisen kimppuun yllättäen Rentukant
      Kajaani
      55
      679
    10. Ei ole siitä kiinni

Että en tykkäisi. Tykkään liikaa, mutta se on epäsopivaa. Hirveää kidutusta ruokkia tunnetta täällä, jos todellisuudessa
      Ikävä
      34
      590
    Aihe