Työeläkeloiset varastavat palkansaajien rahat

Anonyymi-ap

Työeläkeloiset varastivat viimekin vuonna 28,2 miljardia euroa palkansaajilta, eli neljänneksen koko palkkasummasta.

Varkaus on rikos.

99

151

Vastaukset 99

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Ja tukipummi vassu valittaa eikä päivääkään ole tehnyt duunia.

• Anonyymi00003

Ja liittyy kuinka aiheeseen?

Avaa oma ketju murheillesi.

• Anonyymi00005
        Anonyymi00003 kirjoitti:

*

- Mitäs * aloittaja * tekee , kun jää Työ-Eläkkeelle - ?

- - ehkä hän Varastaa jonkun rahoja - vai - ?

*

• Anonyymi00023

Minä pärjään hyvin 5000e eläkkeellä kuukauden.

• Anonyymi00029

Törkeä aloitus!! Tuolla asenteella et tule pärjäämään maailmassa! Kateus vie tuhkatkn pesästä!

Suomen eläkejärjestelmä on hyvä ja suo eläkeläisille kunnollisen vanhuuden!

• Anonyymi00031
        Anonyymi00029 kirjoitti:

Törkeä aloitus!! Tuolla asenteella et tule pärjäämään maailmassa! Kateus vie tuhkatkn pesästä!

Suomen eläkejärjestelmä on hyvä ja suo eläkeläisille kunnollisen vanhuuden!

Onhan se rosvolle "hyvä", mutta meille uhreille ei. Joka kuukaisi varastetaan noin tuhat euroa.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Menikö hermot vassu - jaa muuten väärää tietoa.
        Vuonna 2025 keskimääräinen TyEL-työeläkevakuutusmaksu on 24,85 % ja YEL-yrittäjäneläkemaksu on 24,10–25,60 % vahvistetusta työtulosta.Työntekijän TyEL-maksuosuus vuonna 2025 määräytyy iän mukaan:17–52-vuotiaat ja yli 63-vuotiaat: 7,15 % palkasta53–62-vuotiaat: 8,65 % palkastaTyönantajan osuus vaihtelee eläkeyhtiöstä ja yrityksen koosta riippuen, mutta se on keskimäärin 17,38 %.Yrittäjän (YEL) maksu on:18–52-vuotiailla sekä yli 63-vuotiailla 24,10 %53–62-vuotiailla 25,60 %

• Anonyymi00043
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Onhan se rosvolle "hyvä", mutta meille uhreille ei. Joka kuukaisi varastetaan noin tuhat euroa.

Tukipummi et muuten ole duunissa.

• Anonyymi00046
        Anonyymi00003 kirjoitti:

Sinun murhe on olla kusipää loinen, et muuten ole duunissa.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Et sinä mikään uhri ole, eikä työntekijöiltä varasteta yhtään mitään, ja se 1000 euroa kuussa ei ole totuus, ei TEL-maksuja noin paljon mene!

• Anonyymi00066
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Et sinä mikään uhri ole, eikä työntekijöiltä varasteta yhtään mitään, ja se 1000 euroa kuussa ei ole totuus, ei TEL-maksuja noin paljon mene!

Totta kai minä olen uhri, koska minun palkkaasummastani varastetaan rahaa työeläkeloisintaan.

Viime vuonna meiltä palkansaajilta varastettiin 28,2 miljardia euroa.

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/

Vuonna 2025 Suomessa oli 2 276 000 palkansaajaa.

https://stat.fi/fi/julkaisu/cmlulxx0aj0ly06usm47o7eer?gsid=41761bc2-60a7-49af-a345-56523aa32a9b

Keskimäärin yhdeltä palkansaajalta varastettiin siis 12 390 euroa, eli noin tuhat euroa kuukaudessa.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Totta kai minä olen uhri, koska minun palkkaasummastani varastetaan rahaa työeläkeloisintaan.

https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/tyoelakkeiden-rahoitus/tyoelakejarjestelman-elakevarat-ja-rahavirrat/

https://stat.fi/fi/julkaisu/cmlulxx0aj0ly06usm47o7eer?gsid=41761bc2-60a7-49af-a345-56523aa32a9b

Keskimäärin yhdeltä palkansaajalta varastettiin siis 12 390 euroa, eli noin tuhat euroa kuukaudessa.

TYÖLOISET VALITTAA JA VALITTAA EIKÄ TEE DUUNIA.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Meidän työeläkkeitä ei makseta nyt työssäolevien rahoista. Uskokaa nyt, ei kannata kadehtia kun ei tunne järjestelmää.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Meidän työeläkkeitä ei makseta nyt työssäolevien rahoista. Uskokaa nyt, ei kannata kadehtia kun ei tunne järjestelmää.

Kyllä meidän palkkasummasta rosvotut rahat menevät 100-prosenttisesti pyramidihuijaukseen. Toki se ei pelkästään riitä, kuten ahneille ei yleensä riitäkään.

Palkansaajilta varastettiin vuonna 2025 siis 28,2 miljardia euroa, ja työeläkeloisille menetettiin 37,3 miljardia euroa.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00066 kirjoitti:

No "uhri" kuulehan, uhriudupas nyt sitten oikein kunnolla ja kieltäydy työeläkkeestäsi sitten kun sen aika joskus koittaa!

Tosin et sinä varmaan mitään eläkemaksuja maksa, kun ei kelarahat ja sosiaalituet ole mitään oikeaa palkkaa!

• Anonyymi00108
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Milläs sinä itse sitten eläkeläisenä meinaat tulla toimeen?

• Anonyymi00004

Maksettu etuus,tee perästä!

• Anonyymi00006

Palkansaajilta varastettua rahaa. Keskimäärin melkein 1000 euroa kuukaudessa per palkansaaja.

Miltä sinusta tuntuisi, kun joku varastaisi sinulta tonnin kuukaudessa? Kehuisit, että "maksettu etuus"?

• Anonyymi00008

vassuloiset ja suomen velka on heidän syy. 200 miljardia kohta.

• Anonyymi00009
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Palkansaajilta varastettua rahaa. Keskimäärin melkein 1000 euroa kuukaudessa per palkansaaja.

Miltä sinusta tuntuisi, kun joku varastaisi sinulta tonnin kuukaudessa? Kehuisit, että "maksettu etuus"?

Voi tuota katkeruutta kun ei ole näköjään itse tehnyt töitä jotta eläke kertyisi.
        Me jotka olemme maksaneet eläkkeemme olemme hyvin tyytyväisiä kun joka kuukausi pankkitilille tulee ansaitsemamme eläke. Usko pois.

• Anonyymi00014
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Jumalauta, kyllä on hyväpalkkasta porukkaa maassa, kun kaikilta viedään tonni tilistä heti päältä. Ex-aika hyväpalkkasena, ei ny sentään tonnia lähtenyt, osa sentään lähti OMAAN eläkkeeseen ja jokunen ropo ehtikin kertyä OMAA eläkettä 50:nen vuoden aikana. Paahan pallero paremmaksi😁

• Anonyymi00019
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Voi tuota katkeruutta kun ei ole näköjään itse tehnyt töitä jotta eläke kertyisi.
        Me jotka olemme maksaneet eläkkeemme olemme hyvin tyytyväisiä kun joka kuukausi pankkitilille tulee ansaitsemamme eläke. Usko pois.

Eli kun isäntä on hakannut vaimoaan 40 vuotta, niin saa hakata jatkossakin.

Sitähän sinä siis tarkoitat, kun puolustat palkansaajilta varastamista.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Jumalauta, kyllä on hyväpalkkasta porukkaa maassa, kun kaikilta viedään tonni tilistä heti päältä. Ex-aika hyväpalkkasena, ei ny sentään tonnia lähtenyt, osa sentään lähti OMAAN eläkkeeseen ja jokunen ropo ehtikin kertyä OMAA eläkettä 50:nen vuoden aikana. Paahan pallero paremmaksi😁

Palkkahan olisi kohtuullinen, jos palkkasumman saisi pitää itsellään. Nyt työeläkeloiset varastavat sen tonnin, mikä on pois palkansaajan ostovoimasta.

• Anonyymi00024
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Palkkahan olisi kohtuullinen, jos palkkasumman saisi pitää itsellään. Nyt työeläkeloiset varastavat sen tonnin, mikä on pois palkansaajan ostovoimasta.

Sinut voisi vielä hiekkakuopalle ja !!!!!!

• Anonyymi00030
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Haista sinä huilu! Kateellinen ihminen on kauhistuttava otus! Etkö sinäkin joudu joskus eläkkeelle?? Millä aiot elää silloin, vai kenties olet rikas, kateudesta vihreäksi muuttunut!!! Paha on elää maailmassa tuollaisella kateutta huokuvalla asenteella!
        Nälkäänkö haluaisit tappaa eläkeliset, jotka ovat työnsä tehneet aikanaan ja nyt nauttivat loppuelämän iloista, sikäli, kun voinniltaan pystyvät nauttimaan!

• Anonyymi00032
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Sinut voisi vielä hiekkakuopalle ja !!!!!!

Nyt rosvo suunnittelee jo henkirikostakin.

Alkaa olla päivänselvää, että työeläkkeiden maksaminen on lopetettava ASAP.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Muuta nyt kiireen vilkkaa pois tästä Somen maasta! Emme kaipaa tuollaisia kateudesta vihreänä keikkuvia hulluja tänne!

Tämä maa on sopuisa maa ja aina on eläkeläiset saaneet oikeutta! Vanhuus tulee aikanaan itsekellekin!!

• Anonyymi00035
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Taidat olla mielisairas ihminen! Olet ennenkin täällä viisauksiasi ladellut ja tyhmyytesi osoittanut!

Ei tuollaisen hullun jutuille kannata painoa juuri panna! Älkää eläkeliset pahoittako mieltänne tuollaisen paskapään puheista!!

• Anonyymi00036
        Anonyymi00030 kirjoitti:

Haista sinä huilu! Kateellinen ihminen on kauhistuttava otus! Etkö sinäkin joudu joskus eläkkeelle?? Millä aiot elää silloin, vai kenties olet rikas, kateudesta vihreäksi muuttunut!!! Paha on elää maailmassa tuollaisella kateutta huokuvalla asenteella!
        Nälkäänkö haluaisit tappaa eläkeliset, jotka ovat työnsä tehneet aikanaan ja nyt nauttivat loppuelämän iloista, sikäli, kun voinniltaan pystyvät nauttimaan!

Minua ei kiinnosta kuka joutuu eläkkeelle, vaan haluan ettei minun palkkasummastani enää varasteta työekäkeloisintaan. Minulla on rahoilleni kyllä käyttöä.

Eläkkeet maksaa Suomessa Kela. Veroja maksan mielelläni, koska niillä rahoitetaan yhteiskunnan toiminta.

• Anonyymi00042
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Mene hoitoon.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00032 kirjoitti:

Älkää menkö trollin provosointiin.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Minua ei kiinnosta kuka joutuu eläkkeelle, vaan haluan ettei minun palkkasummastani enää varasteta työekäkeloisintaan. Minulla on rahoilleni kyllä käyttöä.

Eläkkeet maksaa Suomessa Kela. Veroja maksan mielelläni, koska niillä rahoitetaan yhteiskunnan toiminta.

Tuossa tämä "neropatti" on ihan metsässä.
        Eläkevakuutusyhtiöt maksaa eläkkeet.
        Ei ihme että kirjoittelee ihan tyhmiä.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Eläkevakuutusyhtiöt maksaa TYÖELÄKKEET......KANSANELÄKKEEN maksaa Kela sellaisille jotka ei saa työeläkettä.......tämä pienenä tarkennuksena väitteeseesi.

• Anonyymi00055
        Anonyymi00006 kirjoitti:

LOPETA VALEHTELUSI, EI TONNIA KUUSSA VIEDÄ TEL-MAKSUISSA JOTEN MENE TÖIHIN JA OPETTELE FAKTAT! EIKÄ KENELTÄKÄÄN VARASTETA MITÄÄN!

• Anonyymi00056
        Anonyymi00019 kirjoitti:

PALKANSAAJILTA EI VARASTETA, SEN TIETÄISIT JOS OLISIT TÖISSÄ!!

• Anonyymi00057
        Anonyymi00020 kirjoitti:

EI OLE MITÄÄN TYÖELÄKELOISIA EIKÄ VARKAITA, SINÄ SEN SIJAAN LOISIT TOISTEN VAROILLA!

• Anonyymi00058
        Anonyymi00032 kirjoitti:

SINUT TÄSSÄ PITÄISI LOPETTAA!

• Anonyymi00065
        Anonyymi00019 kirjoitti:

Otahan nyt ne lääkkeesi vai hellekkö on pikkupääsi saanut sekasin?

• Anonyymi00067
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Muuta nyt kiireen vilkkaa pois tästä Somen maasta! Emme kaipaa tuollaisia kateudesta vihreänä keikkuvia hulluja tänne!

Tämä maa on sopuisa maa ja aina on eläkeläiset saaneet oikeutta! Vanhuus tulee aikanaan itsekellekin!!

Mielummin minä poistan rikolliset Suomesta, ja vielä parempi olisi lopettaa rikollinen toiminta. Se on yhteiskunnan kokonaisedun kannalta fiksumpaa.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Oletko savolainen?

Totta kai eläkeyhtiöt tilittää palkansaajilta varastetut rahat.

Kyse on nyt siitä kenen rahoja tässä liikutellaan. Ne on meiltä palkansaajilta ilman lupaa varastettuja rahoja.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Idioottihan sä olet. Osaatko edes laskea? Suomalaisen keskipalkka lienee n 3000€ BRUTTO. Siitä otetaan verot, TyELmaksut, TYÖTTÖMYYSVAKUUTUSMAKSU, mikset mainitse tätä? Työssäkäyvä joutuu maksamaan laiskoille, eikös tämä ole vähän sama juttu, kun tuo sinun jatkuva eläkeininä.
        Nuo %-osuudet voit tarkistaa omasta palkkalaskelmastasi, sillä se vaihtelee esim asuinpaikkakunnan mukaan, lisäksi saat verotuksessa TYÖTULOVÄHENNYKSEN ja ehkä ne matkakulutkin. Tämän tietäisit, jos töissä kävisit😁.
        Sitten kun pääsee eläkkeelle, loppuu kaikki vähennykset ja pakolliset maksut, mutta vero%.nousee ihan kivasti🤣

• Anonyymi00071
        Anonyymi00055 kirjoitti:

LOPETA VALEHTELUSI, EI TONNIA KUUSSA VIEDÄ TEL-MAKSUISSA JOTEN MENE TÖIHIN JA OPETTELE FAKTAT! EIKÄ KENELTÄKÄÄN VARASTETA MITÄÄN!

Viime vuonna ryöstösumma oli yhtä palkansaajaa kohti 12 390 euroa.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00056 kirjoitti:

PALKANSAAJILTA EI VARASTETA, SEN TIETÄISIT JOS OLISIT TÖISSÄ!!

Kyllä varastetaan, ja tunnen sen pankkitililläni, jolta puuttu ryöstösumman verran rahaa.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00036 kirjoitti:

Kuinka kauan olet jauhannut tätä samaa tälläkin keskustelufoorumilla? Todella kauan. Et todellakaan tee töiyä, koska yksikään työnantaja fi sinua palkkaisi, koska et.åysty, etkä osaa tehd, saatikka oppisit mitään, kun päässäsi pyörii vain tämä yksi ja sama asia.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Idioottihan sä olet. Osaatko edes laskea? Suomalaisen keskipalkka lienee n 3000€ BRUTTO. Siitä otetaan verot, TyELmaksut, TYÖTTÖMYYSVAKUUTUSMAKSU, mikset mainitse tätä? Työssäkäyvä joutuu maksamaan laiskoille, eikös tämä ole vähän sama juttu, kun tuo sinun jatkuva eläkeininä.
        Nuo %-osuudet voit tarkistaa omasta palkkalaskelmastasi, sillä se vaihtelee esim asuinpaikkakunnan mukaan, lisäksi saat verotuksessa TYÖTULOVÄHENNYKSEN ja ehkä ne matkakulutkin. Tämän tietäisit, jos töissä kävisit😁.
        Sitten kun pääsee eläkkeelle, loppuu kaikki vähennykset ja pakolliset maksut, mutta vero%.nousee ihan kivasti🤣

Kyllä, osaan laskea. Tuolla ylempänä jo näytin mistä se ns. tonni on peräisin. Siihen tarvittiin vain yksi jakolasku. Ei siis mitään rakettitiedettä.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Kuinka kauan olet jauhannut tätä samaa tälläkin keskustelufoorumilla? Todella kauan. Et todellakaan tee töiyä, koska yksikään työnantaja fi sinua palkkaisi, koska et.åysty, etkä osaa tehd, saatikka oppisit mitään, kun päässäsi pyörii vain tämä yksi ja sama asia.

Jauhan niin pitkään kunnes tämä palkansaajilta varastaminen loppuu.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Olen jo jonkin aikaa epäillyt että ei tuo asu edes suomessa tai jos asuu niin saa kirjoittelustaan palkkioksi ruplia.
        Ryssän trolli on huomannyt yhden asian jolla voi luoda eripuraa suomalaisten keskuuteen.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Kyllä, osaan laskea. Tuolla ylempänä jo näytin mistä se ns. tonni on peräisin. Siihen tarvittiin vain yksi jakolasku. Ei siis mitään rakettitiedettä.

Et osaa matematiikan alkeitakaan jos otat laskuihin muiden maksamia kustannuksia.
        Jos lähdet siitä että työnantajan maksamat eläkemaksut ovat sinun rahoja niin silloinhan myös vakuutusmaksut ovat sinun rahoja, kuten myös toimitilakulut sekä materiaalikulut sekä sairauskulut.
        Eli koko firman liikevaihto jyvitettynä työntekijämäärällä olisi palkkaa josta riistetään sitten nuo kaikki maksut.

Ainoa asia mitä nuo sinun laskelmat todistavat on se että olet aika raakasti pihalla todellisuudesta.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Heh! Me eläkeläiset olemme ihan itse hei maksaneet jo oman eläkkeemme ollessamme töissä. Sinun narisijan rahoja emne ole viemässä. Sinulta peritään nyt eläkemaksua hei ihan sua itseäsi varten kun jäät aikanaan eläkkeelle. Ymmärrätkö?

• Anonyymi00007

Tässä nähdään katkeruutta parhaimmillaan kun itse ei pysty mihinkään tuskin edes työelämään maksamaan omaa eläkettään.
      Ei kannata kadehtia muiden eläkkeitä jotka ovat työnsä tehneet ja ovat ansaitulla eläkkeellä. Näin itse eläkeläisenä nautin suunnattomasti olostani. Joka kuukausi saan ansaitun eläkkeeni jolla tulen hyvin toimeen ja pystyn matkustelemaan ja nauttimaan vapaa ajastani. Työnantajan kanssa olemme tämän edun aikaan saanut josta olen ylpeä ja kiitollinen.

• Anonyymi00011

Sinulla on rikollinen ajatusmaailma.

Eli kun minun palkkasummastani varastetaan neljäsosa, niin minun tulisi tyytyä olemaan rikoksen uhri ja pitää turpani kiinni?

Toki rikollinen yrittää selittää oikeutusta teolleen, syyttäen tällä kertaa sitten rikoksen uhria.

Kyllä oikeusvaltiossa tulee rikollisia rangaista. Ja Suomessa varkaus on rikos.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Eli kun minun palkkasummastani varastetaan neljäsosa, niin minun tulisi tyytyä olemaan rikoksen uhri ja pitää turpani kiinni?

Toki rikollinen yrittää selittää oikeutusta teolleen, syyttäen tällä kertaa sitten rikoksen uhria.

Mene hyvä lapsi heti paikalla tekemään rikosilmoitus lähimmälle poliisiasemalle. Saa sen netissäkin tehdä, mutta olet niin suuren rikoksen uhri, että suosittelen ehdottomasti henkilökohtaista käyntiä poliisiasemalla.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Mene hyvä lapsi heti paikalla tekemään rikosilmoitus lähimmälle poliisiasemalle. Saa sen netissäkin tehdä, mutta olet niin suuren rikoksen uhri, että suosittelen ehdottomasti henkilökohtaista käyntiä poliisiasemalla.

Kylläpä sitä nyt rikollinen uhriutuu. Eikö yhtään edes nolostuta?

• Anonyymi00045
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Louskuta leukojasi niin paljon kuin haluat!! Naurettavaksi saat itsesi! Hulluja on maailmassa näköjään joka lähtöön!

Haudo sinä katkeruuttasi aivan rauhassa, me nauramme sinulle päin naamaa, ressukka raukka!

Kaikenlaisia hulluja tämä maa päälläön kantaa!!

• Anonyymi00049
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Edelleen trollaa, älkää menkö halpaan.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00011 kirjoitti:

EI SINULTA MITÄÄN VARASTETA ETKÄ SINÄ EDES OLE TÖISSÄ, PROVOAT VAAN PÄIVÄT PITKÄT TÄÄLLÄ VALHEINESI! SINÄ SE RIKOLLINEN ITE OLET, EI TYÖELÄKELÄISET OLE VARKAITA JA RIKOLLISIA!

• Anonyymi00075
        Anonyymi00060 kirjoitti:

EI SINULTA MITÄÄN VARASTETA ETKÄ SINÄ EDES OLE TÖISSÄ, PROVOAT VAAN PÄIVÄT PITKÄT TÄÄLLÄ VALHEINESI! SINÄ SE RIKOLLINEN ITE OLET, EI TYÖELÄKELÄISET OLE VARKAITA JA RIKOLLISIA!

Lopeta huutaminen.

• Anonyymi00078
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Ihan nyt aikuisten oikeesti. Mene lääkäriin. Olet todella sairas

• Anonyymi00010

Älä höpsi...näkyy vain huono käytös kun et arvosta toisten tekemää työtä ja heidän oikeutta eläkkeeseen. Yleensä työeläkkeen saa jos on aloittanut työelämässä 15 vuotiaana tai ollut yli 30v työssä tai työllistettynä, riippuen alan raskaudesta. Tee samoin ja arvostele vasta sitten. Tämä huono käyttäytyminen näkyy päivittäin monella tavoin...eri palveluissa ja esim. vartioiden käytöksessä..esimerkkinä pankki ei hyväksynyt dna "tietoturvaa" samaan laitteeseen missä oli mobiilisovellus. Tietoturva piti perua. Tästä naputettiin dna kaupassa asiakkaalle vaikka se johtui pelkästään pankin tekemästä pohjatyöstä uuden laitteen tietoturvaan? Esimerkkejä löytyy kiukkupalautteesta vaikkei asiakas ole millään tavoin ärsyttänyt palveluntarjoajaa?

• Anonyymi00012

Et tosiaankaan arvosta toisen tekemää työtä, kun varastat kyseisen työn tehneen palkkasummasta neljäsosan.

• Anonyymi00048
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Et tosiaankaan arvosta toisen tekemää työtä, kun varastat kyseisen työn tehneen palkkasummasta neljäsosan.

HAH,HAH,HA,HAH,HAH,HAH!!!!!! Tukehdun nauruun!! Kaikenlaisia hulluja tämä maa päällään kantaa!! HAH, HAH, HAH, HAH!!!!!!!

• Anonyymi00061
        Anonyymi00012 kirjoitti:

EI TUO MITÄÄN VARASTA EIKÄ PALKASTA TEL-MAKSUJA TODELLAKAAN MENE NELJÄSOSAA!

• Anonyymi00013

Joo ja oikein hyvillä mielin varastan sinunkin rahasi😁

• Anonyymi00022

Sen kyllä uskon.

• Anonyymi00015

Työeläkemaksut olivat 28 miljardia, mutta niistä rahastoitiin eli laitettiin säästöön n. 16 miljardia. Eläkerahastot ovat nyt jo yli 290 miljardia eli n. 10 vuoden työeläkemeno.

Oleellinen kymys on miksi työeläkerahastoja halutaan kasvattaa taivaaseen saakka? Teknisesti ja teoreettisesti syy on vakuutusmatemaatikkojen laskelmat vakavaraisuudesta ja eläkevastuista, mutta jos siirrytään teoriasta käytäntöön, niin pitää kysyä paljonko rahaa kansantaloudesta pitää kupata eläkerahastoihin juuri nyt jonkun kuvitellun tulevaisuuden "pahan päivän" varalle?

Juuri nyt suurimmat koskaan Suomessa syntyneet ikäluokat ovat työeläkkeellä ja työttömyys on ennätyssuurta. Eikö nyt ole eläkejärjestelmän kannalta "paha päivä" eikä aika jolloin kannattaa laittaa rahaa säästöön tuleviin tarpeisiin?

• Anonyymi00026

Jos meillä olisi öljyä,
        meillä olisi öljyrahasto.
        Soissa olisi turvetta
        hehtaariaumoittain
        mutta sitä ei saa käyttää
        eikä rahastoida ettei
        viheriköt ala parkumaan.
        On hyvä,että meillä on
        edes yksi iso rahajemma!
        😁

• Anonyymi00101

Joskus tein laskelmat että työeläkekassojen varat riittäisivät n. 7v ajaksi.
        Mitä sen jälkeen?
        Kassoja paisutetaan sen takia kun työllisten määrä tulee laskemaan jatkossa ja eläkeläsiten määrä lahtee laskuun vasta paljon myöhemmin.
        Eli varaudutaan siihen oikeasti huonoon aikaan.
        Tämä mitä nyt eletään on vielä kaukana huonoista ajoista.

• Anonyymi00104
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Joskus tein laskelmat että työeläkekassojen varat riittäisivät n. 7v ajaksi.
        Mitä sen jälkeen?
        Kassoja paisutetaan sen takia kun työllisten määrä tulee laskemaan jatkossa ja eläkeläsiten määrä lahtee laskuun vasta paljon myöhemmin.
        Eli varaudutaan siihen oikeasti huonoon aikaan.
        Tämä mitä nyt eletään on vielä kaukana huonoista ajoista.

Kaikkia työeläkkeitä ei ole tarkoituskaan maksaa työeläkemaksuista. Noin 5,5 miljardia kuuluu valtion maksettaviksi, kun niitä vastaavia työeläkemaksujakaan ei ole maksettu (tutkinnoista kertyvä eläke-etuus jne). Työeläkemaksuilla tienattuja työeläkkeitä maksetaan n. 32 miljardia vuodessa. Eli 290 miljardia riittää yhdeksäksi vuodeksi. Koko järjestelmä perustuu siihen, että palkkatyötä tekeviä on jatkuvasti eikä palkkatyö koskaan lopu Suomesta.

Nykyinen malli perustuu siihen, että rahastoja ei tulla KOSKAAN purkamaan. Ne vain kasvavat, kunnes teoriassa joskus 50 vuoden päästä eläkkeelle pääsevät saavat koko eläkkeensä rahastojen tuotosta. Kannattaako Suomea köyhdyttää nyt, että ehkä 50 vuoden kuluttua elävillä on helpompaa?

• Anonyymi00017

Pistä työläinen töpinää töppösiin ja tienaa, äläkä vingu. Tässä täytyy taas käydä hakemassa eläkerahoilla lava konjakkia viikonlopun viihdytykseksi. Kunhan vielä aletaan nekin saada kotiin kuljetettuna niin kyllä tässä mies viihtyy.

• Anonyymi00025

Ei. Vaan työeläkkeiden maksaminen lopetetaan ASAP ja annetaan palkansaajien pitää rahansa. Silloin kaikki menee oikeudenmukaisesti. Ei tarvitse kuin lakkauttaa tuo pyramidihuijaus.

Rikoshyöty menee valtiolle, eli se 300 miljardia euroa. Voidaan vaikka maksaa valtion velat kerralla pois. Se on myös kohtuullinen kädenojennus tuleville sukupolville, jotka pääsevät esivanhempiensa tavoin rakentamaan elämäänsä velattomassa Suomessa.

• Anonyymi00050
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Ei. Vaan työeläkkeiden maksaminen lopetetaan ASAP ja annetaan palkansaajien pitää rahansa. Silloin kaikki menee oikeudenmukaisesti. Ei tarvitse kuin lakkauttaa tuo pyramidihuijaus.

Rikoshyöty menee valtiolle, eli se 300 miljardia euroa. Voidaan vaikka maksaa valtion velat kerralla pois. Se on myös kohtuullinen kädenojennus tuleville sukupolville, jotka pääsevät esivanhempiensa tavoin rakentamaan elämäänsä velattomassa Suomessa.

Kyllä taas tyhmyys trollilla paistaa. Buahhaa buahhaa...

• Anonyymi00102
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Olen monesti kysynytkin että mihin se katoaisi se minun maksama 400 000€ eläkevakuutuksmakusumma?
        Mainaatko että se pitäisi luovuttaa valtiolle?
        Eikä samalla periaatteella siten sinunkin pitäisi maksaa suoraan valtiolle vastaava summa niin oltaisiin tasoissa.

Tiedän että olet ryssien trolli ja sen paljastaa juurikin nämä epäjohdonmukaiset väitteesi.
        Sinun mielestä oikeudenmukaista on se että he jotka ovat maksaneet eläkemaksuja vuosikymmenet menettäisivät maksamansa rahat ja sinä joka et olisi maksanut mitään saisit pitää omasi.
        Eli logiikkasi ontuu ja pahasti joka paljastaa että tavoitteesi on vain kylvää eripuraa suomalaisten keskuuteen.

• Anonyymi00018

"POLIITIKKOMME NE RAHAT VARASTAVAT"!!!!

• Anonyymi00027

Työmies on eläkkeensä ansainnut. Se ei ole varkaus.

• Anonyymi00038

Mutta työeläkeloisinta on rikos. Minä en ole antanut lupaa rahojeni varastamiseen.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Mutta työeläkeloisinta on rikos. Minä en ole antanut lupaa rahojeni varastamiseen.

Etkö trolli voisi jo keksiä parempaa tekemistä, mene vaikka mustikoita poimimaan.

• Anonyymi00028

Aloittaja raasu saa kela uransa ansiosta sitten joskus takuueläkkeen tekemättä päivääkää töitä.

• Anonyymi00034

Aloittaja kuulepas, mene töihin, niin saat sitten joskus ansaitsemasi eläkkeen!

• Anonyymi00037

Myös tyhmyydestä pitäisi tehdä rikos.

• Anonyymi00053

Herjaus on rikos ja sinä syyllistyt juuri siihen! Eikä ole mitään muita loisia kuin sinä! Eikä työeläkeläiset varasta yhtään mitään!

• Anonyymi00059

Työeläkeloiset ovatkin pääosin vasemmistolaisia.

• Anonyymi00063

EI OLE MITÄÄN TYÖELÄKELOISIA!

• Anonyymi00079

Olkoot ketä tahansa, mutta tuo pyramidihuijaus nimeltään työeläkeloisintajärjestelmä tulee lakkauttaa ASAP. Kela maksakoot eläkkeet jatkossa.

Me palkansaajat haluamme pitää tienaamamme rahat itse ja päättää kuinka niitä käytetään. Maksan esimerkiksi ammattiliiton jäsenmaksun joka kuukausi vapaaehtoisesti. Mutta en ole antanut kenellekään lupaa viedä neljäsosaa palkkasummastani työeläkeloisintaan.

• Anonyymi00080
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Olkoot ketä tahansa, mutta tuo pyramidihuijaus nimeltään työeläkeloisintajärjestelmä tulee lakkauttaa ASAP. Kela maksakoot eläkkeet jatkossa.

Me palkansaajat haluamme pitää tienaamamme rahat itse ja päättää kuinka niitä käytetään. Maksan esimerkiksi ammattiliiton jäsenmaksun joka kuukausi vapaaehtoisesti. Mutta en ole antanut kenellekään lupaa viedä neljäsosaa palkkasummastani työeläkeloisintaan.

Et varmaankaan ole tehnyt töitä tulevan eläkkeesi eteen, olet ilmeisesti Kelan pummeja joka kiukuttelee kun tuet pienenevät.
        Neljäkymmentäseisemän vuotta kun on työura, ja eläkemksuja maksaneena on minulla vara arvostella Kelan tuilla hilluvia.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Et varmaankaan ole tehnyt töitä tulevan eläkkeesi eteen, olet ilmeisesti Kelan pummeja joka kiukuttelee kun tuet pienenevät.
        Neljäkymmentäseisemän vuotta kun on työura, ja eläkemksuja maksaneena on minulla vara arvostella Kelan tuilla hilluvia.

Ei minua kiinnosta mitä sinä olet tehnyt. Minua kiinnostaa omat rahani, ja tällä hetkellä työeläkeloiset varastavat palkkasummastani neljäsosan.

Varastaminen on rikos.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00087 kirjoitti:

Ei minua kiinnosta mitä sinä olet tehnyt. Minua kiinnostaa omat rahani, ja tällä hetkellä työeläkeloiset varastavat palkkasummastani neljäsosan.

Varastaminen on rikos.

HERJAUS JA KIIHOTTAMINEN KANSANRYHMÄÄ VASTAAN OVAT MYÖS RIKOKSIA JA SINÄ SYYLLISTYT NIIHIN MOLEMPIIN!!!

Eikä ole mitään työeläkeloisia ja eläkeläiset ei varasta sinulta mitään! EI TEL-maksut ole neljäsosaa palkasta joten valehtelet tietämättömyyttäsi koska et ole päivääkään ollut töissä!! OIKEESTI!

• Anonyymi00095
        Anonyymi00063 kirjoitti:

EI OLE MITÄÄN TYÖELÄKELOISIA!

Vain töissä käyvä työeläkeläinen ei ole lloinen.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00094 kirjoitti:

HERJAUS JA KIIHOTTAMINEN KANSANRYHMÄÄ VASTAAN OVAT MYÖS RIKOKSIA JA SINÄ SYYLLISTYT NIIHIN MOLEMPIIN!!!

Eikä ole mitään työeläkeloisia ja eläkeläiset ei varasta sinulta mitään! EI TEL-maksut ole neljäsosaa palkasta joten valehtelet tietämättömyyttäsi koska et ole päivääkään ollut töissä!! OIKEESTI!

Älä mussuta dorka. Tiedät tasan tarkkaan, että työeläkeloiset varastavat noin neljäsosan palkkasummasta. Viime vuonna 28,2 miljardia euroa, siis keskimäärini 12 tonnia per palkansaaja.

Kyseessä on suuremman luokan rikos.

• Anonyymi00097

"Anonyymi00059
        2026-07-18 10:35:59
        Työeläkeloiset ovatkin pääosin vasemmistolaisia."
        +++++++++
        Suurkiitos että myönsit totuuden.
        Kun vassari tekee töitä se kartuttaa Työeläkettä`än.

Menkääpä siis töihin niin ei tarvitse kansan eläkkäällä Marista.

• Anonyymi00086

Aloittaja on loinen jolle eit yö maistu , varmasti asuu vanhempiensa elätettävänä ja pelailee vain kaiket päivät !

• Anonyymi00088

Työeläkeyhtiöiden maksamat leskeneläkkeet voisi kyllä lakkauttaa niiden tarpeettomuuden vuoksi maksujen rasittaessa työssäkäyviä turhaan, koska jokaisella on oikeus omaankin sosiaaliturvaan.

• Anonyymi00089

Ei tämä korjaudu säätämällä. Koko työeläkeloisintajärjestelmä tulee lakkauttaa kertarysäyksellä. Palkansaaja on rahansa ansainnut. Ne ei rahat eivät kuulu työeläkeloisille.

• Anonyymi00090

Minulle kuuluu läskineläke. Olen eläessäni syönyt ja juonut ainakin kahden tavallisen veronmaksajan edestä.

• Anonyymi00110
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Ei tämä korjaudu säätämällä. Koko työeläkeloisintajärjestelmä tulee lakkauttaa kertarysäyksellä. Palkansaaja on rahansa ansainnut. Ne ei rahat eivät kuulu työeläkeloisille.

Se mainitsemasi työeläkeloinen tulet olamaan ihan itse kenelle nyt palkastasi peritään eläkemaksua. Käsitätkö.

• Anonyymi00091

Ime * unaas tukipummi.

• Anonyymi00098

Itse kehuskelit olevasi sijoittajana jatkuvasti käsi duunarin taskussa ja haaveilit, että voisit tehdä sitä vielä enemmän, jos ei tarvitsisi maksaa omasta tulevasta eläkkeestäsi.

En sinuna kehtaisi muita syytellä.

• Anonyymi00105

Koulupudokas Persu taas paljastaa katkeruutensa. Itse hän jätti koulun kesken ja yritti päästä sahalle töihin. Päätyi raksalle lankkuja kantamaan, nyt hän on työtön koska laman takia ei juuri rakenneta😂

• Anonyymi00106

Kun työeläkejärjestelmä on jatkuvasti ylijäämäinen, niin työeläkemaksuja olisi varaa laskea eikä eläke-eduista tarvitsi tinkiä ollenkaan.

Vuonna 2025 järjestelmä tuotti 15 miljardia ylijäämää eli tulot olivat 15 miljardia suuremmat kuin työeläkkeiden maksamiseen tarvittiin. Vaikka työntekijöiden (ei työnantajien) työeläkemaksu olisi poistettu kokonaan, rahat olisivat riittäneet vallan mainiosti työeläkkeiden maksuun.

Tai vastaavasti työeläkkeitä olisi voitu korottaa 40% ja silti rahat olisivat riittäneet. Silti jotkut puhuvat tarpeesta leikata työeläkkeitä? Vuonna 2024 ylijäämä oli n. 20 miljardia.

• Anonyymi00107

Suotta kiihdyt , esim sinun maksamat verot eivät edes riitä yhden jälkeläisesi synnyttämään koulu ym opiskelu terveyden hoidon tuottamiin kuluihin .

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et halua kaivattusi

kanssa suhteeseen? Onko jokin syy vaikka rakastat häntä?
      Ikävä
      125
      1168
    2. 69
      1081
    3. Carunan hinnat

Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun
      Maailman menoa
      93
      838
    4. Koetko vielä et

Olen elämäsi rakkaus?
      Ikävä
      77
      761
    5. Joko uskallat.

Huomenna nähdään.
      Ikävä
      45
      741
    6. Kunnan päätie ja sen lähialueet

Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la
      Hyrynsalmi
      38
      694
    7. Oletko tullut siihen

Tulokseen ettet saa minua
      Ikävä
      67
      633
    8. Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit

ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka
      Ikävä
      25
      628
    9. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      38
      518
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      44
      487
    Aihe