Saatanan hullu persuakka

Anonyymi-ap

"Riikka Purra pitää Suomen marja-alaa kestämättömänä – poimijoita pitäisi löytyä kotimaasta"

Minkä ihmeen takia suomalainen lähtisi johonkin marjanpoimintafirmaan, jos haluaa ansaita rahaa, kun voi mennä, jos pystyy, poimimaan marjat omiin nimiinsä ja myymään ne ilman välikäsiäkin itse? Missä se marjojen puute muka konkreettisesti näkyy, yrittäjien puheissako?

21

85

Vastaukset 21

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Luonnonmarjojen poiminnasta nimenomaan vielä kyse. Purralta taas täysin järjetöntä persupuhetta.
      Mansikanpoimijoita kyllä löytyy mansikkatiloille ja vastaaville, mutta Purra haluaa nyt taas syyllistää Suomen työttömiä ja huorata Suomen yrittäjille, kun hallituksen sadattuhannet työpaikat muuttuikin sadoiksituhansiksi lisätyöttömiksi. Ja valtion velkakin vaan kasvaa.
      Ei pitänyt niin käydä.

Purra itse eli kelatuilla kymmenet vuodet ja kun pääsi huoraamaan politiikkaan, huomasikin, ettei tarvitse enää niitä tukia, josta veti persulutkamaisen johtopäätöksen, että leikataan tuet niiltä, jotka niitä tarvitsisivat ja haukutaan sitten ne ideologisiksi työttömiksi, jotka ei lähde laiskuuttaan töihin. Hulla akka, Purra.

• Anonyymi00002

Monet työttömät poimii luonnonmarjoa ja myyvät ne yksityisille ihmisille suoraan, jotka ei itse kykene poimimaan.
        Puute on ainoastaan Purran järjessä.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Monet työttömät poimii luonnonmarjoa ja myyvät ne yksityisille ihmisille suoraan, jotka ei itse kykene poimimaan.
        Puute on ainoastaan Purran järjessä.

Moni poimisi luonnonmarjoja myytäväksi,mutta ostajia ei ole.
        Ja jos marjoista saisi oikean hinnan, ettei tarvitse puoli ilmaiseksi myydä
        Ennen osti marjoja tavailliset kaupat,esim K-kaupat.

En ole nähnyt ilmoitusta lehdissä, että ostetaan marjoja.
        Tuskin lienee puutetta poimijoista, jos olisi oikeita ostajia.

• Anonyymi00003

ulkomaisetkin kun tutkisi lisää, osaisivat poimia, yhteinen iso vuokra-auto vaikka ja myyvät ravintoloille tai jossain toreilla?

• Anonyymi00005

Marjayrittäjät kusettaa minkä ehtii. Yrittäjät ylipäätään on sellaisia.

• Anonyymi00004

Minä poimin noin 20-30 sangollista mustikoita kesäisin, puolukoita vieläkin enemmän sitten syksymmällä Ja nytkin on hilloja 100 ämpäriä poimittuna. Syön ne itse. Ämpärit käyn jonottamassa aina niissä paikoissa, joissa jaetaan ilmaisia ämpäreitä.
      Ja kaikissa vaaleissa äänestän persuja ja olen opettanut lapsenikin siihen hyvään tapaan.

• Anonyymi00006

Itse olen käyttänyt likasankoa lumitilanteen ennustamiseen:

Nakkaan sen tyhjäksi portailta pihalle, ja mitä syvemmälle perunankuoret vaipuvat, sitä enemmän on lunta.

• Anonyymi00011
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Itse olen käyttänyt likasankoa lumitilanteen ennustamiseen:

Nakkaan sen tyhjäksi portailta pihalle, ja mitä syvemmälle perunankuoret vaipuvat, sitä enemmän on lunta.

Minkä perunalajikkeen kuoria ne on?

Tiesitkö, että aikoinaan Suomessakin istutettiin lohkottuja siemenperunoita, käytännössä pelkkiä perunankuoria, perunamaahan, kun oli puute jopa siemenperunoista? Toisaalta taas, kun oli ylituotantoa perunoista, Koskenkorvan valmistuksessakin käytettiin perunaa nykyisen ohran sijasta.
        Irlannissa puolestaan, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, kuoli valtava määrä ihmisiä, kun Euroopasta tuotiin laivoilla saastunutta siemenperunaa, joka pilasi moneksi vuodeksi Irlannin perunasadot.

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Minkä perunalajikkeen kuoria ne on?

Tiesitkö, että aikoinaan Suomessakin istutettiin lohkottuja siemenperunoita, käytännössä pelkkiä perunankuoria, perunamaahan, kun oli puute jopa siemenperunoista? Toisaalta taas, kun oli ylituotantoa perunoista, Koskenkorvan valmistuksessakin käytettiin perunaa nykyisen ohran sijasta.
        Irlannissa puolestaan, niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, kuoli valtava määrä ihmisiä, kun Euroopasta tuotiin laivoilla saastunutta siemenperunaa, joka pilasi moneksi vuodeksi Irlannin perunasadot.

Irlannin nälänhätä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Irlannin_suuri_nälänhätä

• Anonyymi00007

Idiootti aloittaja, missä kohtaa Purra sanoi että marjat pitää myydä jollekkin firmalle?
      Tietenkin voit myydä marjat vaikka netissä kuluttajille ja vielä ilman veroja.
      Mutta yleensä kuluttajat ostavat marjansa kaupoista ja toreilta, joka tietenkin on Purran syytä, kuinkas muutenkaan…

• Anonyymi00008

Lisään avaukseeni

Lakkoihib osallistuneet poimimaan
        Eteenkin lakkovahdit

• Anonyymi00010

Lukeminen kannattaa aina, vaikka et lukemaasi ymmärtäisikään.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

Lukeminen kannattaa aina, vaikka et lukemaasi ymmärtäisikään.

Onpahan persu pois muusta pahanteosta edes sen aikaa, kun lukee, vaikka ei mitään lukemastaan ymmärtäisikään.

• Anonyymi00009

Lakkolaiset jalkapuuhun, oli avaukseni teema

• Anonyymi00014

Purra varmaan puhui siitä että suomalaisia ei saa yhtiöihin poimimaan. En menisi minäkään koska eivät maksa kunnolla. Saa poimia moninkertaisesti siihen verrattuna että myisi itse. Miksi antaisin osan rahoistani jollekin yhtiölle? Näiden poimijoiden on pakko olla yhtiöllä töissä.

• Anonyymi00017

No niin niin. Siitäpä juuri Purra puhui. Eikä avauksessa muuta väitettykään.
        Minkä ihmeen takia suomalainen työtön menisi jollekin marjapuljulle poimimaan työntekijänä marjoja, kun voi poimia omiin nimiinsä ja myydäkin ne marjat omiin nimiinsä?

• Anonyymi00015

Marjayrittäjät tarjoaa työntekijöilleen hulppeat edut, työterveyshuollon, sosiaaliturvan, maksaa eläkemaksut, sairausvakuutusmaksut, ylityökorvaukset, työsuhdeauton, lounassetelit ja halvan (peritään kartellin sopimasta "palkasta"), loistoluokan majoituksen kolmen neliömetrin tilavassa kopissa, johon mahtuu jopa kaksikymmentä poimijaa asumaan.

• Anonyymi00016

Demarin hyvinvointivaltiossa ei tarvitse kenenkään tehdä töitä.

• No ei sinun ainakaan lahtari vätys.😴🛌

• Anonyymi00020

Totta

Näkyy alla !

Julkisen talouden menot suhteessa BKT:hen
        Esimerkkejä !

Suomi 57-58% (maailman korkein luku) ?
        Ranska 57%
        Itävalta 55%
        Ruotsi 50%
        Saksa 49%
        Norja 49%
        Tanska 47%
        Islanti 46%
        Espanja 45%
        Israel 45%
        UK 44%
        USA 33%
        Sveitsi 32%

Keskim varallisuus aikuista kohti. USD

.🇨🇭 Switzerland: $910,000
        2.🇺🇸 USA: $696,000
        3.🇱🇺 Luxembourg: $655,000
        4.🇭🇰 Hong Kong SAR: $648,000
        5.🇦🇺 Australia: $616,000
        6.🇸🇬 Singapore: $527,000
        7.🇩🇰 Denmark: $523,000
        8.🇳🇿 New Zealand: $450,000
        9.🇳🇴 Norway: $425,000
        10.🇳🇱 Netherlands: $415,000
        11.🇧🇪 Belgium: $408,000
        12.🇸🇪 Sweden: $406,000
        13.🇨🇦 Canada: $400,000
        14.🇩🇪 Germany: $347,000
        15.🇫🇷 France: $341,000
        16.🇹🇼 Taiwan: $333,000
        17.🇮🇪 Ireland: $314,000
        18.🇮🇱 Israel: $312,000
        19.🇰🇷 South Korea: $311,000
        20.🇪🇸 Spain: $306,000
        21.🇬🇧 UK: $293,000
        22.🇦🇹 Austria: $280,000
        23.🇮🇹 Italy: $279,000
        24.🇯🇵 Japan: $212,000
        25.🇫🇮 Finland: $209,000
        26.🇵🇹 Portugal: $196,000
        27.🇶🇦 Qatar: $189,000
        28.🇲🇹 Malta: $164,000
        29.🇦🇪 UAE: $158,000
        30.🇬🇷 Greece: $143,000

• Riikka häärii pylly pystyssä marjamättäällä🍑🫐🍓🪣
      Kiihoittavaa.🟦🟨🌼

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      214
      2143
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      51
      1290
    3. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      186
      1147
    4. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      986
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      881
    6. 71
      813
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      100
      802
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      77
      747
    9. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      355
      720
    10. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      40
      711
    Aihe