Jumala loi maailman. Sinä et luonut maailmaa enkä minä. Eikä sinulta kysytty maailman luomiseen lupaa eikä minulta. Sinä et ollut mukana luomassa maailmaa enkä minä. Sinun osasi oli ainoastaan tulla luoduksi ja samoin minun.
Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa. Sinä et sovittanut maailmaa Jumalan kanssa enkä minä. Eikä sinulta kysytty lupaa maailman sovittamiseen eikä minulta. Sinä et ollut mukana TEKIJÄNÄ sovittamassa maailmaa Jumalan kanssa enkä minä. Sinun osasi oli ainoastaan tulla sovitetuksi Jumalan kanssa ja samoin minun.
Luominen ja sovitus
66
135
Vastaukset 66
- Anonyymi00001
Mikä loi Jumalan?
- Anonyymi00002
Ihmisen mielikuvitus.
- Anonyymi00003
Mitäs tuo alla oleva teksti tarkoittaa?
Johannes 1
Sana tuli ihmiseksi
[1] Alussa oli Sana.
Sana oli Jumalan luona,
ja Sana oli Jumala.
[2] Jo alussa Sana oli Jumalan luona.
[3] Kaikki syntyi Sanan voimalla.
Mikään, mikä on syntynyt,
ei ole syntynyt ilman häntä.
[4] Hänessä oli elämä,
ja elämä oli ihmisten valo.
[5] Valo loistaa pimeydessä,
pimeys ei ole saanut sitä valtaansa.- Anonyymi00008
Mitenkähän tämä liittyy avaukseen? Perusta oma ketjusi.
- Anonyymi00010
Kristityt aina toistavat sanoja ymmärtämättä. Kopsaa, ja liimaa. Joka aiheessa puoli raamattua laittavat 🤣🤣🤣
- Anonyymi00021
Jumalan Sana = Jeesus.
Jumalan sana = Raamattu. - Anonyymi00049
Anonyymi00021 kirjoitti:
Jumalan Sana = Jeesus.
Jumalan sana = Raamattu.Jos Jeesus lyhennetään siitä tulee Jeus (kaks ekaa ja kaks viimeistä kirjainta). Jos Saataana lyhennetään siitä tulee Sana (kaks ekaa ja kaks viimeistä kirjainta). Ja sana on vaan pelkkä sana, mutta koska Raamatussa se kirjoitetaan isolla alkukirjaimella niin ei siitä Sana:sta saa oikein muuta järkeenkäypää kuin Saatana, sillä Jeesus lyhennettäisiin aivan toisin (Jeus, ei Sana).
- Anonyymi00004
Tätä olenkin usein ihmetellyt miksi Jumala ensin luo minut ihmiseksi tähän maailmaan vasten omaa tahtoani ja sitten uhkailee helvetillä tekemieni syntien takia. Ensimmäistäkään syntiä en olisi tehnyt enkä koskaan tulisi tekemään jos minut olisi yksinkertaisesti jätetty rauhaan ja kokonaan luomatta. Sama asia jos vaikkapa savenvalaja tekisi astian ja sitten suuttuisi astialle silmittömästi itse siihen tekemistään valuvirheistä.
- Anonyymi00005
Erona on se, että se saviastia pysyy täysin sellaisena kuin minkä Jumala on sen luonut, ei se pyri muuttumaan pikariksi tai ei itse särje itseään.
Jumala loi ihmisestä vähän monimutkaisemman kuin mitä saviastiasta, puhalsi henkeään meihin ja olemme siten vaikutuksille alttiit. Voimme olla joka Pyhän Hengen kautta Jumalan yhteydessä tai antautua täysin vatipäisyyteen. Vaikka joskus lopputulos joskus kovin surkea, niin lopulta se vapaus on silti rakkautta. - Anonyymi00006
Etkö lukenut tuota sovitus-osaa tuosta avauksesta?
- Anonyymi00007
Anonyymi00005 kirjoitti:
Erona on se, että se saviastia pysyy täysin sellaisena kuin minkä Jumala on sen luonut, ei se pyri muuttumaan pikariksi tai ei itse särje itseään.
Jumala loi ihmisestä vähän monimutkaisemman kuin mitä saviastiasta, puhalsi henkeään meihin ja olemme siten vaikutuksille alttiit. Voimme olla joka Pyhän Hengen kautta Jumalan yhteydessä tai antautua täysin vatipäisyyteen. Vaikka joskus lopputulos joskus kovin surkea, niin lopulta se vapaus on silti rakkautta.Kyllä. Ja äiti, joka antaa pikkulapselleen vapauden mennä kuuman lieden luo ja aiheuttaa itselleen hengenvaaralllisen kolmannen asteen palovamman, joka vaatii viikkojen sairaalahoidon, toimii rakkaudesta. Se on katsos se vapaus.
Jos äiti menisi väliin, kyse ei olisi rakkaudesta, kun se on katsos se vapaus. - Anonyymi00009
Anonyymi00005 kirjoitti:
Jumala loi ihmisestä vähän monimutkaisemman kuin mitä saviastiasta, puhalsi henkeään meihin ja olemme siten vaikutuksille alttiit. Voimme olla joka Pyhän Hengen kautta Jumalan yhteydessä tai antautua täysin vatipäisyyteen. Vaikka joskus lopputulos joskus kovin surkea, niin lopulta se vapaus on silti rakkautta.Ensinnäkin ottaen huomioon miten vakavia väärän valinnan seuraukset (helvetti) tässä kristillisessä narratiivissa ovat, on ihmisen luominen Jumalalta täysin vastuutonta. Meille on annettu mahdollisuus myös sovitukseen Jeesuksen kautta, mutta tämä taas tuhoaa vapauden tekemällä meistä täysin riippuvaisia ulkoisesta pelastajasta. Sovituksen vastaanottaminen tarkoittaa siis että olet kyllä turvassa, mutta samalla sinusta tulee häkkieläin. Näin ollen koko ihmisen olemassaololla ei ole oikeastaan minkäänlaista järkevää funktiota jos kristillinen narratiivi on tosi.
- Anonyymi00011
Se on kristinusko
- Anonyymi00012
Anonyymi00006 kirjoitti:
Etkö lukenut tuota sovitus-osaa tuosta avauksesta?
Sitä ei lue kukaan kun ei usko kukaan semmosta.
- Anonyymi00024
Mikään meidän synneistämme ei johdu Jumalasta. Maailma on pahan vallassa siksi, että ihmisen henki kuoli ensimmäisen ihmisen langetessa syntiin. Synnymme kaikki ilman elävää henkeä. Henkemme on kuollut. Vasta Jeesuksen veren sovituksen vastaanotettuamme saamme Jumalan elävän pyhän hengen meihin asumaan. Ilman sitä emme ole taivaskelpoisia. Uskoontulo on uudestisyntymistä. 66,6-prosenttisesta ihmisestä tulee kokonainen.
Luulen, että pienet lapset, ennen syntymäänsä ja muutaman vuoden ikäiset, pääsevät taivaaseen. Vasta kun lapsi alkaa ymmärtää hyvän ja pahan eron ja tekee tahallaan pahaa, hän menettää viattomuutensa. Nykymaailma tekee kaikkensa, että lasten viattomuus liattaisiin mahdollisimman varhain. - Anonyymi00025
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ensinnäkin ottaen huomioon miten vakavia väärän valinnan seuraukset (helvetti) tässä kristillisessä narratiivissa ovat, on ihmisen luominen Jumalalta täysin vastuutonta. Meille on annettu mahdollisuus myös sovitukseen Jeesuksen kautta, mutta tämä taas tuhoaa vapauden tekemällä meistä täysin riippuvaisia ulkoisesta pelastajasta. Sovituksen vastaanottaminen tarkoittaa siis että olet kyllä turvassa, mutta samalla sinusta tulee häkkieläin. Näin ollen koko ihmisen olemassaololla ei ole oikeastaan minkäänlaista järkevää funktiota jos kristillinen narratiivi on tosi.
Uskoontulo vapauttaa synnin häkissä kituneen vangin vapauteen. Sitä ei ymmärrä ennen kuin sen itse kokee.
Olisitko sinä valmis kärsimään ja kuolemaan edes sinulle rakkaimman ihmisen puolesta? En ehkä minäkään. Jumala rakasti sinua ja minua niin, että tuli ihmiseksi, jotta voi täydellisellä verellään sovittaa sinun ja minun synnit. Ei ihminen sellaista valtavaa rakkautta edes voi ymmärtää. - Anonyymi00032
Anonyymi00009 kirjoitti:
Ensinnäkin ottaen huomioon miten vakavia väärän valinnan seuraukset (helvetti) tässä kristillisessä narratiivissa ovat, on ihmisen luominen Jumalalta täysin vastuutonta. Meille on annettu mahdollisuus myös sovitukseen Jeesuksen kautta, mutta tämä taas tuhoaa vapauden tekemällä meistä täysin riippuvaisia ulkoisesta pelastajasta. Sovituksen vastaanottaminen tarkoittaa siis että olet kyllä turvassa, mutta samalla sinusta tulee häkkieläin. Näin ollen koko ihmisen olemassaololla ei ole oikeastaan minkäänlaista järkevää funktiota jos kristillinen narratiivi on tosi.
"Sovituksen VASTAANOTTAMINEN"???!!! Otitko sinä VASTAAN oman luomisesi?
Anonyymi00025 kirjoitti:
Uskoontulo vapauttaa synnin häkissä kituneen vangin vapauteen. Sitä ei ymmärrä ennen kuin sen itse kokee.
Olisitko sinä valmis kärsimään ja kuolemaan edes sinulle rakkaimman ihmisen puolesta? En ehkä minäkään. Jumala rakasti sinua ja minua niin, että tuli ihmiseksi, jotta voi täydellisellä verellään sovittaa sinun ja minun synnit. Ei ihminen sellaista valtavaa rakkautta edes voi ymmärtää.Mutta eihän Jumala menettänyt mitään muuta kuin rajallisen määrän rajatonta aikaansa. Jumala ei menettänyt poikaansa. Jeesus ei menettänyt henkeään, elämäänsä, jumaluuttansa, ruumistaan eikä sieluaan. Ristiinnaulitseminen oli merkityksetöntä teatteria.
Kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä.- Anonyymi00059
siare kirjoitti:
Mutta eihän Jumala menettänyt mitään muuta kuin rajallisen määrän rajatonta aikaansa. Jumala ei menettänyt poikaansa. Jeesus ei menettänyt henkeään, elämäänsä, jumaluuttansa, ruumistaan eikä sieluaan. Ristiinnaulitseminen oli merkityksetöntä teatteria.
Kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä.Kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä.>>>>
Kenen silmää? Jumalalla ei ole silmiä. Anonyymi00059 kirjoitti:
Kaikkivaltias Jumala olisi voinut sovittaa synnit silmää räpäyttämättä.>>>>
Kenen silmää? Jumalalla ei ole silmiä.Ai Jumalalla on kasvot muttei silmiä, okei.
No mutta hyvä että ilmeisesti olet samaa mieltä huomautuksistani, kun ainoa mihin puutuit viestissäni, oli kielikuva.
- Anonyymi00013
En saa syntejä anteeksi. On turhaa puhua meille entisille Jeesukseen uskoville.
Sain äsken Hengen sanat ja että kirjoitin kolme asiaa jotka mainitsin.
Kadotustuomio tuli. Sain jo tiedon itseltään Jumalalta- Anonyymi00014
Meihin/minuun ehkä voi soveltaa Juudaksen kirjettä.
Jossa kerrotaan enemmän kaltaisistamme.
Olkaa kirottuja - Anonyymi00015
Olet siis luopunut Jeesuksesta mutta silti jäänyt vangiksi uskomusjärjestelmään jossa hän oli ainoa pelastuksesi. Mielesi on kuitenkin luonut koko tuon kuplan ja pääset eteenpäin vain puhkaisemalla sen jonka jälkeen voit aloittaa puhtaalta pöydältä. Opettele elämään sen kanssa että metsä vastaa kuin sinne huudetaan, siinä kaikki.
- Anonyymi00026
Jos on kerran uskonut, että Jeesus sovitti kaiken synnin, ja on ottanut sen vastaan oman syntisyytensä kohdalle, eli on uudestisyntynyt, eli on saanut Jumalan elävän pyhän hengen kuolleen henkensä tilalle ikuisen elämän sinetiksi, ei voi menettää pelastustaan.
Ehkä et vielä koskaan ole ollut uskossa. Jättäydy tänään Jeesuksen huomaan. Kukaan meistä ei pelastu omilla töillämme, vaan pelastumme Jeesuksen veren sovitukseen uskomalla, teoistamme huolimatta, peruuttamattomasti.
Jos me luovumme uskosta, Jumala ei kuitenkaan meitä, lapsiaan, hylkää.
- Anonyymi00016
Loihan se Jumala myös itsensä ainoaksi pojakseen.
Anglosaksiset kasvonpiirteet omaavaksi juutalaismieheksi.- Anonyymi00027
Ihminen ei pystynyt olemaan synnitön. Jumala rakasti meitä niin, että tuli ihmiseksi, eli synnittömän elämän ja pystyi siis sovittamaan täydellisellä verellään sinun ja minun synnit.
Ron Wyattin mukaan Golgatan alla luolassa olevan liitonarkin kannelle valunut veri oli uniikkia. Hän otti siitä näytteen tutkittavaksi. Osoittautui, Wyattin mukaan, että siinä oli 24 kromosomia. Marialta 23, Pyhältä hengeltä yksi, joka määritteli sukupuolen. Myös veri tulee ihmiseen isän kautta, kertoi joku. Jeesuksen veri ei siis ollut Aatamin synnin saastuttama. Jeesus ei ollut 66,6-prosenttinen ihminen, vaan täydellinen; hänessä asui Jumalan elävä pyhä henki, ei Aatamin kuollut henki. - Anonyymi00030
Anonyymi00027 kirjoitti:
Ihminen ei pystynyt olemaan synnitön. Jumala rakasti meitä niin, että tuli ihmiseksi, eli synnittömän elämän ja pystyi siis sovittamaan täydellisellä verellään sinun ja minun synnit.
Ron Wyattin mukaan Golgatan alla luolassa olevan liitonarkin kannelle valunut veri oli uniikkia. Hän otti siitä näytteen tutkittavaksi. Osoittautui, Wyattin mukaan, että siinä oli 24 kromosomia. Marialta 23, Pyhältä hengeltä yksi, joka määritteli sukupuolen. Myös veri tulee ihmiseen isän kautta, kertoi joku. Jeesuksen veri ei siis ollut Aatamin synnin saastuttama. Jeesus ei ollut 66,6-prosenttinen ihminen, vaan täydellinen; hänessä asui Jumalan elävä pyhä henki, ei Aatamin kuollut henki.Muttakun aikalaisensa juutalaismiehen kasvonpiirteet omannut Jumala loi itsensä ainoaksi pojakseen mille antoi anglosaksiset kasvonpiirteet ?
- Anonyymi00017
YSTÄVÄ SÄ LAPSIEN. ALAKANSAKOULUN RAAMATUNHISTORIA.
Kouluhallituksen hyväksymä 22.2.1950
Uskontokirjasta luettua: Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea mitä Hän oli tehnyt, niin Hän näki, että kaikki oli kovin hyvää.
Silloin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän ja pyhitti sen meidänkin lepopäiväksemme.
1. Sunnuntai
2.Maanantai
3. Tiistai
4. KESKIVIIKKO
5. Torstai
6. Perjantai
7. Lauantai, sapatti
1234567---- Anonyymi00022
"Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea mitä Hän oli tehnyt, niin Hän näki, että kaikki oli kovin hyvää."
Tuohon nähden onkin vallan merkillistä, että tämä kaikkitietäväksikin mainostettu Raamatun roolihahmo ei näyttäisi maailmaa ja ihmistä luodessaan tienneen paratiisissa olevasta käärmeestä ja ihmisen vajavaisuudesta tämän houkutuksille. - Anonyymi00037
Anonyymi00022 kirjoitti:
"Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea mitä Hän oli tehnyt, niin Hän näki, että kaikki oli kovin hyvää."
Tuohon nähden onkin vallan merkillistä, että tämä kaikkitietäväksikin mainostettu Raamatun roolihahmo ei näyttäisi maailmaa ja ihmistä luodessaan tienneen paratiisissa olevasta käärmeestä ja ihmisen vajavaisuudesta tämän houkutuksille.Laittoihan tuo kaikkitietävä Jumala luodessaan valotkin päälle vasta kolmantena päivänä.
- Anonyymi00052
Onko numerohirvityksellä tiistai jo menossa? Meillä muilla maanantai.
- Anonyymi00058
Anonyymi00052 kirjoitti:
Onko numerohirvityksellä tiistai jo menossa? Meillä muilla maanantai.
Nythän on viikon toinen päivä menossa maanantai. Nythän on kaikki vempeleet käytössä, tiktokit, sun muut. Pitäisi tietoa löytyä.
1234567---
- Anonyymi00018
Miksi jumala oli luodessaan sairaalloisen kiinnostunut kaiken maailman ötököistä?
Kyllä vähempikin olisi riittänyt.
Ja galakseja miljardeja. Ei kyllä nyt puhuta älykkääästä luomisesta. Jumala on puhunut pulinat pois.👳♂️
- Anonyymi00019
Korjataanpa kommenttiasi.
Raamatun mielikuvitustarinoiden roolihahmo; Jumala, on puhunut, ja siitähän täällä käydään keskustelua nyt ja todennöisesti myös tulevaisuudessa.
Et sunkas sinä aivan vakavissasi väitä tämän "Jumalan" olevan totta täällä kirjan ulkopuolisessa maailmassakin? Anonyymi00019 kirjoitti:
Korjataanpa kommenttiasi.
Raamatun mielikuvitustarinoiden roolihahmo; Jumala, on puhunut, ja siitähän täällä käydään keskustelua nyt ja todennöisesti myös tulevaisuudessa.
Et sunkas sinä aivan vakavissasi väitä tämän "Jumalan" olevan totta täällä kirjan ulkopuolisessa maailmassakin?Sinä et ole totta.🤡
- Anonyymi00038
Demokrates kirjoitti:
Sinä et ole totta.🤡
Aika surkuhupaisa itseservaus!
🤣🤣🤣
- Anonyymi00020
Minä uskon ihmisen mielikuvitukseen, kaiken jumalkuvan ja pyhän tarinan synnyttäjään.
Ja uskon, että ihminen loi jumalan omaksi kuvakseen, korotti hänet taivasten valtaistuimelle ja sepitti kertomuksen maailman luomisesta, niin kuin lapset satuja sepittävät.
Ja tämä jumala, ihmisen omien pelkojen ja toiveiden muovaama, vaati kuuliaisuutta, lupasi autuuden harvoille ja tuomitsi monet loppumattomaan rangaistukseen, vaikka itse oli heidät sellaisiksi luonut.
Sitten hän julisti, ettei voisi antaa anteeksi ilman veriuhria, ja niin hän syntyi ihmiseksi uhratakseen itsensä itselleen, pelastaakseen ihmiset siltä rangaistukselta, jonka oli itse säätänyt. Tätä kutsuttiin täydelliseksi rakkaudeksi ja sovitukseksi.- Anonyymi00028
Sana rististä on hullutus niille, jotka helvettiin menevät.
- Anonyymi00029
Anonyymi00028 kirjoitti:
Sana rististä on hullutus niille, jotka helvettiin menevät.
Se on vieläkin juutalaisille hullutus, että Jumalan Poika muka olisi tullut heidän keskelleen eikä olisi viettänyt sapattia ja he olisivat Hänet sen vuoksi tappaneet.
Jos niin niin lähiomaisille on hullutus, niin ei ihme jos meidän pää menee siitä pyörälle eikä voida sitä ymmärtää. - Anonyymi00031
Mielestäni Jumalasta annettu kuva on täysin harhaanjohtava.
Täydellinen Rakkaus ei aseta ehtoja, jos näin tehdään, puhutaan jostain muusta kuin Jumalasta.
Helvettiä ei voi olla olemassa, muualla kuin omissa uskomuksissamme.
Ehdollistava Jumala ja Helvetti ovat palvelleet fyysisessä maailmassa hyvänä pelotteena vallanpitäjille. - Anonyymi00034
Tämä on oikea analyysi ja tuo helvettiorgioista nauttiva uupelo ei tajua edes tätä.
- Anonyymi00035
Anonyymi00031 kirjoitti:
Mielestäni Jumalasta annettu kuva on täysin harhaanjohtava.
Täydellinen Rakkaus ei aseta ehtoja, jos näin tehdään, puhutaan jostain muusta kuin Jumalasta.
Helvettiä ei voi olla olemassa, muualla kuin omissa uskomuksissamme.
Ehdollistava Jumala ja Helvetti ovat palvelleet fyysisessä maailmassa hyvänä pelotteena vallanpitäjille.Juuri niin! Helvetti on maalllistuneen Rooman porttokirkon kehitelmä.
- Anonyymi00033
Jumalasta voi tehdä sellainen ettei mitään helvettiä ole, että Jumala rakastaa niin paljon ettei ketään laita helvettiin. Samaan syssyyn sitten se sama Jumala kuitenkin laatii ankarat lait ja pitää laittomuuden tekijöinä lähes kaikkia. Vaikka sinänsä hassua mitä niitä lakeja noudattamaan ilman rangaistuksia pelkän parranpärinän ilosta.
Mutta kaikkea se ihminen keksii. - Anonyymi00036
Sanonta "Sovitus on OTETTAVA VASTAAN" on tismalleen yhtä mieletön kuin "Luominen on OTETTAVA VASTAAN".
Siksipä tuota ääliömäistä väitettä sovituksen vastaanottamisesta ei esiinny lainkaan Uudessa testamentissa.
Sovituksen sanan turmelijoiden onkin käytettävä tarkkaan harkittuja kiertoilmauksia ja -reittejä täysin IRRALLISINE jaesitaatteineen polkiessaan sovituksen sanan jalkojensa alle.
Monille tulee kiire alkaa höpöttää vanhurskautuksesta eli VAIHTAA PUHEENAIHETTA.
Lukekaa Paavalin kirjeet läpi ja katsokaa, sekoittaako hän sovitusta ja vanhurskautusta keskenään tai käyttäkö hän niitä rinnakkain tai limittäin. Ei sekoita eikä käytä. Mutta nämä Paavalin yläpuolelle asettuvat sovituksen sanan vihaajat eivät tästä piittaa. - Anonyymi00039
Paavali kertoo ettei ihminen vanhurskaudu lain kautta tai jos vanhurskautuu lain kautta, niin silloin Kristus olisi turhaan kuollut, jos yhtä vain oltaisiin lakihenkisiä, niin ei olisi mitään syytä edes uskoa Jeesusta eikä laki tosiaankaan johda Kristuksen luo, vaan mahdollisimman kauas Hänestä eikä ainakaan ristin juureen.
Eikä mitään sovistusta eikä sen yritystä ole ilman Jeesusta. Jeesuksen piti joutua sapattisyytösten uhriksi että hänet tuomittiin siten ettei meitä enää voi mistään rikkomuksesta tuomita jos todella uskomme että Jeesus kantoi syntivelkamme joutumalla ristill juuri siitä syystä, että häntä syytettiin ettei meitä enää voitaisi syyttää.
Kyllä meidän vain se pitää uskoa, ei muutoin ole lunastusta meidän syntiemme tähden jos emme usko siihen, jos viittamme kintaalla koko asialle. Ei se niin mene, vaan pitää uskoa eikä sekään vielä riitä, vaan pitää uskoa niin paljon, että saa pelastuksen sinetin, Pyhän Hengen. Silloin on uskon kautta päässyt maaliin.- Anonyymi00040
Tämä kommenttisi on osoitus ja esimerkki siitä täydellisestä tietämättömyydestä, mikä nykykristikansassa sovituksesta on vallalla - täyttä hölynpölyä.
Avauksessa nimenomaan EI puhuta mitään vanhurskautuksesta - miksi sinä sitten aloit höpöttää siitä?
Tämä itseensä käpertynyt ja nyhertynyt oppi palvoo maailmankaikkeuden keskuksena yksilöihmistä ja hänen usko(ontulo)aan.
Jargon oon olevinaaan Kristus-keskeistä mutta Jeesuksen risti ei suinkaan ole tässä kehikossa ratkaisevassa asemassa vaan MINUN USKONI - MINUN, MINUN ja vielä kerran MINUN.
Se, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman ITSENSÄ KANSSA, on tälle opille pelkkä raunahuomautus eikä suinkaan ensisijaisen huomion kohde. Se on tärkeä asia mutta ihmisen ulottumattomissa ILMAN HÄNEN USKOAAN, joka TEKEE kaiken ristillä tapahtuneen TODEKSI, muttei suinkaan MAAILMAN kohdalla vaan tämän surkuhupaisan opin maailmankaikkeuden keskuksen, YKSILÖIHMISEN, kohdalla. Joku voisi kysyä, että mihin helvettiin (pun intended) se MAAILMAN SOVITUS oikein katosi?
Palavokaa te sovituksen sanan mitätöijät sitä omaa uskoanne oikein sydämen kyllyydestä ihan vapaasti. Jospa te jonain päivänä saisitte tuosta tyhjänppäiväisestö opistanne tarpeeksenne.
- Anonyymi00041
Valitettavasi ihmisen kyllä pelastaa hänen oma uskonsa. Ei se että isä uskoo kovin, tai että äitikin vähän uskoo tai että serkut ovat palavia uskossa. Kyllä sitä vain täytyy aivan itse uskoa. Niin se vain ikävä kyllä on siinä Raamatussa kirjoitettu, eikä sitä pelastusta ole ulkoistettu kellekään toiselle, että kyllä sinut tuon hörhön usko pelastaa kun se selittää omituisiaan, niin niillä sinä pelastut vaikka et ymmärrä siitä höykäsen pöläystä mitä yrittää selittää ja sommitella sen jotenkin Raamattuun.
Eikä se edes ole Raamatussa kovin monimutakseksi kuvattu. Se on jopa niin yksinkertaista, että Paavali kutsuu sitä hullutukseksi kun ei tarvitse enää kaikkia Tooran lakeja noudattaa ei uhrata eläimiä, vaan nyt se ihmisen oma usko, nimenomaan usko, ei mitkään teot tai omapäiset teoriat pelasta. Se on niin yksinkertaist aja helppoa että siksi se monille hullutus, että noinko helppoa se on.
Täytyy vain uskoa siihen mitä UT kirjoittaa. Kuinka Jeesus kärsi sapatinrikkomuksista meidän syntimme, poisti lain kirouksen siten että meillä on siten vapaa pääsy Jumalan luo ja Jeesus lahjoittaa meille Jumalan Pyhän Hengen, joilloin olemme taivaskelpoisia ja saamme uskosta, nimenomaan omasta uskostamme pelastuksen ja vielä sinetin päälle. Ei jää epävarmuutta onko se niin eikä isojen poikien sekavien juttujen varaan, vaan Jumala itse vahvistaa sen uskon pelastuksen. Itse emme pysty sitä vahvistamaan vaikka mitä söpötämme, vaikka miten olemme olevamme rikkiviisaita, niin ei vain tule pelastusta eikä varmistusta siihen.- Anonyymi00046
Tätä hevonpaskaa nykykristillisyys on täynnä.
Kun avauksessa puhutaan sovituksesta, tulee paikalle apinalauma puhumaan vanhuskautukksesta, uskosta ja "pelastumisesta".
Täämä ei kerro mistään muusta kuin siitä, että sovituksen sana on jo mitätöitynyt ihmisen päässä. Ja se laukaisaa paskanjauhannan.
- Anonyymi00042
>>>>>Jumala loi maailman<<<<
---------
Tunnetko vai luuletko tuntevasi ?
Jumala joka on Henki (Joh.4:24.) on ilmoittanut itsensä Sanassa. Ilman Jumalan Sanaa ei voi olla todellista Jumalan tuntemusta.
Jeesus Kristus on lihassa ilmestynyt Jumalan Sana ( Joh.1:1-3.,14.,18.)
Jumala on tuonpuoleinen ja luomakuntansa ulkopuolella ja erillinen suhteessa siihen.
Jumala on tuonpuoleinen, ihminen ei voi Häntä tiedostaa.
Jumala on kaiken ajan, historian, paikan, luotujen, näkyväisten , näkymättömien ulkopuolelle, yläpuolella. Hän ei sekoitu luotuun, eikä Hän virtaile kuten joissakin pakana uskomuksissa uskotellaan.
Mikään luotu ei ole virrannut Jumalasta, vaan Jumala on luonut Sanallaan kaiken tyhjästä.
Jumalan läsnäolo kaikkialla ei merkitse että Hän on ulottuvuudeltaan suurempi kuin kaikki muu.Sitä vastoin se tarkoittaa että Jumala on paikan yläpuolella eikä paikallisuus lainkaan koske Jumalan olemusta.
Mikään tila ei rajoita Häntä eikä estä Häntä olemassa henkilökohtaisesti kaikkialla.
Hän on taivaassa ja kuoleman valtakunnassa ( Ps.139:7-12.) Hän on jokaisen ihmisen kätköpaikassa , eikä kukaan voi piiloutua Häneltä (Jer.23:24.,Aam.9:2-3.)
Jumalan kaikkitietävyys tarkoittaa että Hän näkee kaiken läpi ja tiedostaa kaiken oikeissa yhteyksissään ajasta riippumatta.(Hepr.4:12,13.)
Heprealaiskirje 4:13 FB38
”eikä mikään luotu ole hänelle näkymätön, vaan kaikki on alastonta ja paljastettua hänen silmäinsä edessä, jolle meidän on tehtävä tili.”
Sananlaskut 15:3 FB38
”Herran silmät ovat joka paikassa; ne vartioitsevat hyviä ja pahoja.”
Kaikki on Hänelle läsnäolevaa, ennenkuin se tapahtuu , silloin kun se tapahtuu , ja sen jälkeen kun se on tapahtunut. (Jes.42:9.,Jes43:12.,Jes.48:3, 16., )
Hänen Henkensä tutkii ihmisen ajatukset ( Ps.139., Joh.2:24-25,)
Hän tietää kaiken 1.Joh.3:20.)
(1.Joh.3:18-24.) 1. Joh. 3:20 FB38
”että jos sydämemme syyttää meitä, niin Jumala on suurempi kuin meidän sydämemme ja tietää kaikki.”
---------
Ihmisen järki on Jumalan tuntemisen väline , eikä lähde.Järkeen ei voi luottaa ellei sen lähteenä ole ilmoitus.Itsessään järki on kelvoton Jumalaa koskevan tiedon lähteeksi.
Ilman ilmoitusta järki ei voi ymmärtää että ihminen on ikuisen Jumalan omakseen kuvakseen ja yhteyteensä luoma ja että synti on aiheuttanut ihmisen katoavuuden ja kuoleman.
Järki ei myöskään voi tajuta näiden asioiden ulottuvuuksia tai tietää että tämä katoava ihminen on kerran muuttuva katoamattomaksi Jumalan voimalla , yhtä vähän kuin järki voi itsestään tietää että Jeesus Kristus nousi ruumiillisesti ylös kolmantena päivänä ja on nyt taivaassa tosi Jumalanan ja tosi ihmisenä.
Jumalan tunteminen on Hänen sanassaan jossa Hän on ilmoittanut itsensä.
Koska Jumala on luomistyönsä yläpuolella ja erillinen siitä eikä sekoitu siihen , Häntä ei voida tuntea pelkästään sen perusteella. Mutta kun luomistyön rinnalle tulee Jumalan sana joka tulkitsee sitä , silloin syntyy ilmoitus joka välittää tiedon Jumalasta ja pelastuksen.- Anonyymi00043
>>>>>Mutta kun luomistyön rinnalle tulee Jumalan sana joka tulkitsee sitä , silloin syntyy ilmoitus joka välittää tiedon Jumalasta ja pelastuksen<<<<
-------------
Alussa Jumala luodessaan ihmisen puhui hänelle. Kapinoidessaan olemalla tottelematon Jumalan käskylle ihminen joutui eroon Jumala yhteydestä ja menetti Hänen tuntemisensa,joutuen synnin orjuuteen.Se tapahtui niin syvästi että ihminen ei enään edes etsi Jumalaa. Jumalasta tuli ihmisen vihollinen, Häntä vihaava.
Roomalaiskirje 1:30 FB38
”.., Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, .."
Roomalaiskirje 3:11 FB38
”ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.."
Jumala on itse ilmoittanut itsensä luomisteoissaan mutta ihminen ei voi Häntä tulla tuntemaan niin että pelastuisi niitä tarkkailemalla.Synti erottaa ihmisen Jumalasta ( Jes.59:1-3.) , ja synti tuli sovittaa jotta olisi Jumala yhteys korjaantuisi.
(Jes.53:6,9,12,Room.3:24,25.,4:8.,Kol.1:20.
Jumala on antanut itsestään myös erityis eli pelastus ilmoituksen tulemalla historiaan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Erityisessä ilmoituksessaan Jumala puhuu sanansa historiassa valitsemilleen ihmisille profeetoilleen ja tulemalla itse maailmaan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.Tämä Jumalan puhuma sana voidaan kuulla ja ymmärtää.
Näin Jumala astuu ulos tuonpuoleisuudestaan , murtaa sen ja ilmoittaa salaisuuden siinä määrin kuin Hän pitää sitä tarpeellisena.
Tämä tapahtuu tiettynä historian ajankohtana, tietyn historiallisen kansan keskuudessa , ja tietyille historiallisille ihmisille( Hepr.1:1.)
Erityisessä ( pelastus ilmoituksessa) ilmoituksessa Jumalan sana on myös se väline jota Jumala käyttää uudessa luomisteossaan pelastaessaan ihmisen ( 2.Kor.5:17.)
2. Korinttilaiskirje 5:17 FB38
”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.”
Jumalan sana on väline jolla Jumala pelastaa (1.Kor.1:18.,Apt.10:43.)
1. Korinttilaiskirje 1:18 FB38
”Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.”
Apostolien teot 10:43 FB38
”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."”
("Jumalan sana on väline jolla Jumala pelastaa")
Se tapahtuu antamalla tieto Jumalan historiassa ja Jeesuksessa Kristuksessa suorittamista teoista.
Sana Jumalan hyvistä teoista luo sen mitä se sanoo: uuden tilanteen ja uuden elämän meille ihmidille kun otamme sen uskoen vastaan.
Jumalan sana ja Jumalan teko kuuluvat yhteen ilmoituksessa eli luovassa ja pelastavassa Sanassa. - Anonyymi00054
Anonyymi00043 kirjoitti:
>>>>>Mutta kun luomistyön rinnalle tulee Jumalan sana joka tulkitsee sitä , silloin syntyy ilmoitus joka välittää tiedon Jumalasta ja pelastuksen<<<<
-------------
Alussa Jumala luodessaan ihmisen puhui hänelle. Kapinoidessaan olemalla tottelematon Jumalan käskylle ihminen joutui eroon Jumala yhteydestä ja menetti Hänen tuntemisensa,joutuen synnin orjuuteen.Se tapahtui niin syvästi että ihminen ei enään edes etsi Jumalaa. Jumalasta tuli ihmisen vihollinen, Häntä vihaava.
Roomalaiskirje 1:30 FB38
”.., Jumalaa vihaavaisia, väkivaltaisia, ylpeitä, kerskailijoita, pahankeksijöitä, .."
Roomalaiskirje 3:11 FB38
”ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa.."
Jumala on itse ilmoittanut itsensä luomisteoissaan mutta ihminen ei voi Häntä tulla tuntemaan niin että pelastuisi niitä tarkkailemalla.Synti erottaa ihmisen Jumalasta ( Jes.59:1-3.) , ja synti tuli sovittaa jotta olisi Jumala yhteys korjaantuisi.
(Jes.53:6,9,12,Room.3:24,25.,4:8.,Kol.1:20.
Jumala on antanut itsestään myös erityis eli pelastus ilmoituksen tulemalla historiaan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.
Erityisessä ilmoituksessaan Jumala puhuu sanansa historiassa valitsemilleen ihmisille profeetoilleen ja tulemalla itse maailmaan Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa.Tämä Jumalan puhuma sana voidaan kuulla ja ymmärtää.
Näin Jumala astuu ulos tuonpuoleisuudestaan , murtaa sen ja ilmoittaa salaisuuden siinä määrin kuin Hän pitää sitä tarpeellisena.
Tämä tapahtuu tiettynä historian ajankohtana, tietyn historiallisen kansan keskuudessa , ja tietyille historiallisille ihmisille( Hepr.1:1.)
Erityisessä ( pelastus ilmoituksessa) ilmoituksessa Jumalan sana on myös se väline jota Jumala käyttää uudessa luomisteossaan pelastaessaan ihmisen ( 2.Kor.5:17.)
2. Korinttilaiskirje 5:17 FB38
”Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.”
Jumalan sana on väline jolla Jumala pelastaa (1.Kor.1:18.,Apt.10:43.)
1. Korinttilaiskirje 1:18 FB38
”Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.”
Apostolien teot 10:43 FB38
”Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."”
("Jumalan sana on väline jolla Jumala pelastaa")
Se tapahtuu antamalla tieto Jumalan historiassa ja Jeesuksessa Kristuksessa suorittamista teoista.
Sana Jumalan hyvistä teoista luo sen mitä se sanoo: uuden tilanteen ja uuden elämän meille ihmidille kun otamme sen uskoen vastaan.
Jumalan sana ja Jumalan teko kuuluvat yhteen ilmoituksessa eli luovassa ja pelastavassa Sanassa.Uskomaton määrä sanoja ja lauseita, jotka eivät liity millään tavoin avaukseen. Mutta toki sanojen ja lauseiden tuotaja pääsee esittelemään ah-niin-syvällistä uskonnollista tietämystään ja jaarittelevaa egoaan.
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
- Anonyymi00044
Ja ratkaisevassa asemassa on se ihmisen oma usko. Nimenomaan se, että uskoo siihen hullutukseen vai ryhtyykö itse omilla töillään muovailemaan pelastusta itselleen ja estämään sitä muilta.
- Anonyymi00047
Aloittaja on universalisti. Hän on kymmenien vuosien ajan kerännyt Raamatusta kauniilta kuullostavia jakeita ja hän viljelee niitä täällä runsaasti.
Hän tekee sen virheen, että hän soveltaa muitta mutkitta Raamatun jakeita kaikkiin ihmisiin, vaikka Raamattu on kirjoitettu uskovaisille ihmisille ja se kertoo uskovaisten elämästä. Apostoli Paavali ei kirjoittanut kirjeitään koko maailmalle vaan hän kirjoitti seurakunnille. Ihmisen pitää ensin tulla uskoon evankeliumin kuulemisen kautta ennenkuin Raamatun jakeet alkavat toimimaan hänen elämässään.- Anonyymi00053
Kommentoija on infernalisti eli AADAM-UNIVERSALISTI, jonka mielestä Aadamin lankeemus oli vaikutukseltaan universaali, kun taas Jeesuksen vanhurskas teko (Room. 5) ei ollut.
Kun apostoli Paavali kirjoitti SEURAKUNNALLE, että Jumala oli Kristuksessa ja sovitti MAAILMAN iitrsensä kanssa, hän kyllä tarkoitti Jumalan sovittaneen MAAILMAN itsensä kanssa eikä pelkästään seurakuntaa. Tällaisen asian lulisi jo tyhmemmänkin infernalistin tajuavan.
😂😂😂
Kun minä kommentoin SINULLE toteamalla, että infernalistit ovat kymmenien vuosien ajan keränneet Raamatusta heidän narsistisesta mielestään kauniilta kuulostavia jakeita ja viljelevät niitä täällä runsaasti, minä viittaan tälla sinun LISÄKSESI kaikkiin infernalisteihin enkä pelkästään sinuun.
🤣🤣🤣
- Anonyymi00048
Ja Herra sanoi hänelle: kuka on luonut ihmisen suun? Eli kuka on tehnyt mykän taikka kuuron, eli näkevän taikka sokian? Enkö minä Herra (ole niitä tehnyt)? Biblia (1776) Hes.3:26.
- Anonyymi00050
Mikä sen hienompaa kuin viljellä kauniilta kuulostavia asioita Raamatusta. Ja kun ei lisää niihin vielä omia herjoja.
Juuri niin tulee tehdä, juuri niin tulee Raamattua lähimmäisille lukea ja siitä kertoa. Siis jos uskoo siihen mitä on kirjoitettu eikä pidä sitä valheena.
Kyllä Paavali vähän moitiskeli myös kirjeissään ja myös silloin hän tarkoitti uskovia ja vielä selvensi että tarkoittaa uskovia ei maailman ihmisiä kun kirjoittaa jotain. Mitä järkeä hänen olisi ollut kirjoitella seurakunnille siitä millaisia maailman ihmiset ovat, mitä ne tekevät ja mitä ne ajattelevat tai neuvoa maailman ihmisiä jossain asioissa.
Joten kyllä meidän tulee ottaa myös ne Paavalin moitteet vastaan, mitä onneksi on vähän ja paljon enemmän on niitä kauniita asioita Hengen hedelmiä sekä rakkautta, pyhien yhteyttä ja pelastuksen toivoa. - Anonyymi00051
Eiks jumala ja saatana pitemminkin luoneet maailman yhdessä? Vai loiko jumala myös saatanan.
Muutenkin vähän ristiriitaista tää ns. monoteistinen järjestelmä, jos kuitenkin saatana on olemassa. Jos olis vaan yks jumala niin kai se pitäis saatanan kurissa. Eli joko saatana toimii jumalan luvalla, tai sitten saatana on toinen jumala.- Anonyymi00055
Juuri näin!
Sovituksen universaalisuus ratkaisee tämän "ongelman", infernalismi ylläpitää sitä (samalla kun se hellii infernalistien jättimäiseksi turvonnutta uskonnollista egoa). - Anonyymi00056
>>>>>Eiks jumala ja saatana pitemminkin luoneet maailman yhdessä? Vai loiko jumala myös saatanan.
Muutenkin vähän ristiriitaista tää ns. monoteistinen järjestelmä, jos kuitenkin saatana on olemassa. Jos olis vaan yks jumala niin kai se pitäis saatanan kurissa. Eli joko saatana toimii jumalan luvalla, tai sitten saatana on toinen jumala.<<<<<
----------------
Saatana on luotu eikä hänellä ole mitään valtaa ilman luojan lupaa.Ihminrn luopuessaan Jumalasta alistuu saatanan talutus nuoraan.
----------
”kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.”
Kolossalaiskirje 1:12-17 FB38
”ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.”
Kolossalaiskirje 2:14-15 FB38
”Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.”
Heprealaiskirje 2:14-16 FB38
Keitä ovat nämä " Aabrahamin siemen"? He ovat uudestisyntyneitä uskovia jotka ovat Kristuksessa uusia luomuksia. Uskosta osaton elää pelossa ja synnin orjuudessa.
”Tietäkää siis, että ne, jotka uskoon perustautuvat, ovat Aabrahamin lapsia.”
Galatalaiskirje 3:7 FB38
”Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.”
Galatalaiskirje 3:29 FB38 - Anonyymi00057
Anonyymi00056 kirjoitti:
>>>>>Eiks jumala ja saatana pitemminkin luoneet maailman yhdessä? Vai loiko jumala myös saatanan.
Muutenkin vähän ristiriitaista tää ns. monoteistinen järjestelmä, jos kuitenkin saatana on olemassa. Jos olis vaan yks jumala niin kai se pitäis saatanan kurissa. Eli joko saatana toimii jumalan luvalla, tai sitten saatana on toinen jumala.<<<<<
----------------
Saatana on luotu eikä hänellä ole mitään valtaa ilman luojan lupaa.Ihminrn luopuessaan Jumalasta alistuu saatanan talutus nuoraan.
----------
”kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan.
Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.”
”ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.”
”Koska siis lapsilla on veri ja liha, tuli hänkin niistä yhtäläisellä tavalla osalliseksi, että hän kuoleman kautta kukistaisi sen, jolla oli kuolema vallassaan, se on: perkeleen, ja vapauttaisi kaikki ne, jotka kuoleman pelosta kautta koko elämänsä olivat olleet orjuuden alaisia. Sillä ei hän ota huomaansa enkeleitä, vaan Aabrahamin siemenen hän ottaa huomaansa.”
Keitä ovat nämä " Aabrahamin siemen"? He ovat uudestisyntyneitä uskovia jotka ovat Kristuksessa uusia luomuksia. Uskosta osaton elää pelossa ja synnin orjuudessa.
”Mutta jos te olette Kristuksen omat, niin te siis olette Aabrahamin siementä, perillisiä lupauksen mukaan.”
Galatalaiskirje 3:29 FB38>>>>>Saatana on luotu eikä hänellä ole mitään valtaa ilman luojan lupaa.Ihminen luopuessaan Jumalasta alistuu saatanan talutus nuoraan.<<<<
----------
”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;”
Efesolaiskirje 2:1-3 FB38
”Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt.
Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee vanhurskautta, hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta.”
1. Johanneksen kirje 3:8-10 FB38 Anonyymi00056 kirjoitti:
----------------
----------
Galatalaiskirje 3:29 FB38"Saatana on luotu eikä hänellä ole mitään valtaa ilman luojan lupaa."
Miksi "rakastava" Jumala loi saatanan ja antoi luvan hänen vallalleen?- Anonyymi00060
siare kirjoitti:
"Saatana on luotu eikä hänellä ole mitään valtaa ilman luojan lupaa."
Miksi "rakastava" Jumala loi saatanan ja antoi luvan hänen vallalleen?Jumala antoi maailman saatanan valtaan kaupankäynnin tuloksena. Saatana löi vetoa Jumalan kanssa siitä, että langettaa ihmisen syntiin. Jumala ei sitä uskonut ja päästi käärmeen puutarhaan.
Lopun tiedätkin. Anonyymi00060 kirjoitti:
Jumala antoi maailman saatanan valtaan kaupankäynnin tuloksena. Saatana löi vetoa Jumalan kanssa siitä, että langettaa ihmisen syntiin. Jumala ei sitä uskonut ja päästi käärmeen puutarhaan.
Lopun tiedätkin.Tuo ei vastaa siihen, että miksi "rakastava" Jumala loi saatanan?
"Jumala ei sitä uskonut ja päästi käärmeen puutarha"
Sinä et siis usko kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Ja ilmeisesti myös keksit Raamattuun lisätietoja asioista, joita siellä ei kerrota.- Anonyymi00061
siare kirjoitti:
Tuo ei vastaa siihen, että miksi "rakastava" Jumala loi saatanan?
"Jumala ei sitä uskonut ja päästi käärmeen puutarha"
Sinä et siis usko kaikkivaltiaaseen Jumalaan. Ja ilmeisesti myös keksit Raamattuun lisätietoja asioista, joita siellä ei kerrota.Ei käärmeet voi puhua,
ei edes mitään puhetta muistuttava ääntä muodostaa.
Aivan pöhköä myös ajatus mistään synnistä Adam Eva pariskunnan aikaansaannoksena.
Siis on aivan naurettava koko ajatuskin synnistä, paratiisissa jossa elää yksi heteropari, ei muita.
Se on kuulkaat ihmisen mielikuvituksen tuotoksia noi vanhat lähi-idän maista lähteneet tarinat siinä isossa kirjassa..
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei3391225Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL
Martina on kasvattanut fiksun tyttären.4041135- 102915
- 82827
- 78812
- 82756
- 103694
- 50685
Mä olen tosi
Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui39680- 37676