Onko paholainen eli saatana olemassa?
Sielunvihollinen oli ennen lankeamistaan täydellinen ja korkea-arvoinen taivaallinen enkeliruhtinas, Lusifer. Raamattu kertoo paholaisen lankeemuksen syyksi ylpeyden:
”Sinä sanoit sydämessäsi: ’Minä nousen taivaaseen, korkeammalle Jumalan tähtiä minä istuimeni korotan ja istun ilmestysvuorelle, pohjimmaiseen Pohjolaan. Minä nousen pilvien kukkuloille, teen itseni Korkeimman vertaiseksi.’” Jes. 14:12-14. Hes. 28:11 -
Paholainen on paha. ”Varas ei tule muuta kuin varastamaan, tappamaan ja tuhoamaan. Minä (Jeesus) olen tullut tuoman elämän ja yltäkylläisyyden.” Joh. 10:10. Kaikki ihmiset ovat paholaisen vaikutuspiirissä ennen uskoon tuloaan, ”ilmavallan hallitsijan” (Paholaisen) johdatuksessa, ”sen hengen, joka nyt vaikuttaa tottelemattomuuden lapsissa. Heidän joukossaan mekin kaikki ennen elimme.” Efes. 2:2,3. 1 Joh. 5:19.
Ymmärrämme Raamatun opetuksen mukaan, että meille näkymättömästä pimeyden maailmasta käsin on käyty sotaa Jumalaa ja Hänen toimintaansa vastaan.
Synnin ja Saatanan valta murrettiin Jeesuksen verihaavojen kautta ristillä. ”Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että Hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.” 1 Joh. 3:8. Saatanan valta katkeaa ihmisestä ”uskon kautta Jeesuksen vereen”. Room. 3:23-25. Jeesus on ylösnoussut Herra ja kuoleman voittaja!
Onko paholainen olemassa?
33
86
Vastaukset 33
- Anonyymi00001
Luodessaan arkkienkeli Luciferia täytyi kaikkitietävän Herra Sebaotin tietää tästä tulevan vastustajansa, Saatanan, ja silti teki tästä juuri sellaisen, kapinalle alttiin.
Vastuu Saatanan olemassaolosta ja vallasta maan päällä on näin ollen yksinomaan Herra Sebaotin.- Anonyymi00002
Kyllä ja siitä on kiittäminen Jumalaa. Tarvitaan vastavoima mikä kirkastaa Jumalan suuruutta.
- Anonyymi00014
Niinpä ja siksi sinäkään et pääse vastuutasi pakoon ja syyttämään teoistasi JUMALAA.
KUN oleminen JUMALAN kuvana- Hän on luomakunnassa jo Aadamille osoittanut, ettet ole robotti- vain sätkynukke, vaan teoistasi tiedät, hyvän ja pahan.
Okei- mekin tiedetään. no miksi sitten olemme pässinpäitä ja tehdään pahaa- eikä kasvateta jälkipolvea elämään ihmiseksi- että puukkojen kanssa torilla esitetään omavoimaisuutta.
Siis miksi isät - miksi ei opeteta, miksi hakataan aakkaamme. pidetäään kotona väkivastaa- miksi?*
Kuka ilmeisesti on syyllinen- ai- ai että JUMALA- niinkö? olisiko pitänyt tehdä sinuta sätkyukon, eikä omatahto valintaan olisikaan IN. ELI TEHDÄ oikein.
niinkö?
Eikö ole sinulla omaa vastuutta missään? Toisiako syytät. se löi takaisin, sanot vaan.
Aina ne lyö takaisin. PYÄÄÄÄÄÄ...... itken JUMALAN VASTUU - kun lyövät takaisin. - Anonyymi00021
Anonyymi00014 kirjoitti:
Niinpä ja siksi sinäkään et pääse vastuutasi pakoon ja syyttämään teoistasi JUMALAA.
KUN oleminen JUMALAN kuvana- Hän on luomakunnassa jo Aadamille osoittanut, ettet ole robotti- vain sätkynukke, vaan teoistasi tiedät, hyvän ja pahan.
Okei- mekin tiedetään. no miksi sitten olemme pässinpäitä ja tehdään pahaa- eikä kasvateta jälkipolvea elämään ihmiseksi- että puukkojen kanssa torilla esitetään omavoimaisuutta.
Siis miksi isät - miksi ei opeteta, miksi hakataan aakkaamme. pidetäään kotona väkivastaa- miksi?*
Kuka ilmeisesti on syyllinen- ai- ai että JUMALA- niinkö? olisiko pitänyt tehdä sinuta sätkyukon, eikä omatahto valintaan olisikaan IN. ELI TEHDÄ oikein.
niinkö?
Eikö ole sinulla omaa vastuutta missään? Toisiako syytät. se löi takaisin, sanot vaan.
Aina ne lyö takaisin. PYÄÄÄÄÄÄ...... itken JUMALAN VASTUU - kun lyövät takaisin.Miksi Herra Sebaot ei ota vastuuta Lucifer-Saatanan luomisesta, vaan syyttää kaikesta vajavaiseksi luomaansa ihmistä?
- Anonyymi00003
Isaiah 14 (KJB)
12 How art thou fallen from heaven, O Lucifer, son of the morning! how art thou cut down to the ground, which didst weaken the nations!
13 For thou hast said in thine heart, I will ascend into heaven, I will exalt my throne above the stars of God: I will sit also upon the mount of the congregation, in the sides of the north:
14 I will ascend above the heights of the clouds; I will be like the most High.
15 Yet thou shalt be brought down to hell, to the sides of the pit.
16 They that see thee shall narrowly look upon thee, and consider thee, saying, Is this the man that made the earth to tremble, that did shake kingdoms;- Anonyymi00004
Ja se on aamun poika, joksi paholaista tuossa kutsutaan. Jeesuksen nimityksiä on Kointähti. Joillakin nuo menevät sekaisin, muutamilla tahallaan.
- Anonyymi00015
järisyttihän se maata- ja järistyttää edelleen täällä perkleellisesti...
Onneksi ei taivaassa ole mitään asiaa- vaan he- jotka kumartaen Jumalaa siitä, että on järkevää elää rakastaen, eli Valtakunnan tahdon mukaan - ovat siellä.
ja jotka eivät tahdo- vaan leikkivät jumalaa tavalla tahi toisella, eli uskonnollisesti, tahi ateistisesti- ei mitää asiaa perille, koska siinä ei ole Elämänkirjan kanssa mitään tekemistä...
Siis Elämä on JUMALALLA , antoi elämän Pojalle, ja Hän kelle tahtoo..
ja näinhän se on mentävä. Isä Poikansa kautta on ilmaissut tahtonsa ja kättensä kautta on pelastanut ihmisen, ----siis hänet- joka uskoo- mihin=?
Siihenkö- että lyödään ja tapellaan, hakataan lapset -. akka- perheväki-- viinapäissään kaverit- jopa tappaen ja eläen niin perkeleellisesti. ei - ei siihen uskota, vaan sen palkka on kuolema- jotaakin kuolla palaa iankaikkisesti se elämänmuoto tuhkaksi ja poljettavaksi maahan, koska maastahan se on tullut ja siihen jää.
hyvä niin.
- Anonyymi00005
Syntiinlankeemuksessa ihminen tuli valinneeksi Saatanan Herrakseen. Vaikka meidät on jo lunastettu ja sovitettu emme elä vielä näkemisessä. Jumala on Kaikkivaltias, mutta Saatana saa riehua vielä näkyvästi, kunnes...
Jos tämän näköisessä maailmassamme ei näkisi Saatanan riehumista, olisi Jumalamme joko tosi heikko tai paha, mutta Hän on viisaudessaan ratkaissut asian näin: "Jumala tuli ihmiseksi ja..."
Uskon vanhurskaus yksin pelastaa Jeesuksen tähden, kävi täällä miten kävi! - Anonyymi00006
Paholaisen saatanan riehumista me näemme joka hetki sanoin ja teoin.
Ei pelkkä kuralätäkkö olisi saanut tälläistä aikaan.- Anonyymi00016
eiköhän se ihminen itse riehu- en syyttäisi siitä paholaista, mennä sen seläntaakse piiloon, että enhän minä, vaan se perisynti- paholainen. sehän se tekee..
Ei- vaan S.taana on vastustaja- sen on sanana- oppina- näköalana - metafora,
että minähän se perkele olen, kun en tahdo elää ihmiseksi.
Sanotaan se suoraan, kiertelmättä- että vastuutetaan ihan itse- ittemme.
Rienaaja on hyvä esimerkki- että se - miksi se taivaassakin halusi JUMALAN valtaistuinta istuttavaksi- että MINÄ JOHDAN paremmin kuin Jumala-
pitäisi vain panna meitin harmaat aivosulut miettimään, kukahan se palstalla päsmää. inttää- leikkii leikkijumalaa- osoittaa- että tehkää niinkuin minä teen uskonnollisestikin niin olette ikäänkuin siellä taivaan valtakunnassa,
levätkää ja syökää, varokaa hiiriä, jne. jne. jne- kaikki tämä ihmisen huulilta- on tätä luuloa, että meitin mahtava usko- itsessään korvaa JUMALAN valtaistuimen.
kun minä uskonnollisestikin istun siinä, tahi vaikka en uskokaan, niin katsokaa kuinka hyvä olen ilman JUMALAA----- eikös vain?
rienaajan helposti näemme sieltä peilistä
- Anonyymi00007
Uutisten otsikoksi voisi sopia
Paholaisen uutiset.- Anonyymi00017
ts. omat uutiset-- mitä olen tehnyt
Paholainen on satuolento.🎃
Oikea Saatana on olemassa ja Hän on Se Oikea Perkele.🔥👹☠️🔥- Anonyymi00008
eli et usko aku ankkaan vaan siihen saatanaan eli mikki hiireen 🤣
- Anonyymi00009
Jes.14:12 Kuinka sinä kaunis kontähti olet pudonnut taivaasta? kuinkas olet maan päälle langennut, jotka pakanat teit heikoksi? Biblia (1776)
- Anonyymi00010
Miten kuralätäköstä voi tulla paholainen?
Pystyykö edes tiede sitä selittämään.- Anonyymi00018
kyllä- se sanoo, että kun kävelet kuralätäkössä, olet likainen.
- Anonyymi00011
Paholainen on paavin ja Trumpin esikuva, suuren Babylonin kauppiaita molemmat.
Hes.28
13 Eedenissä, Jumalan puutarhassa, sinä olit. Peitteenäsi olivat kaikkinaiset kalliit kivet; karneolia, topaasia ja jaspista, krysoliittia, onyksia ja berylliä, safiiria, rubiinia ja smaragdia sekä kultaa olivat upotus-ja syvennystyöt sinussa, valmistetut sinä päivänä, jona sinut luotiin.
14 Sinä olit kerubi, laajalti suojaavainen, ja minä asetin sinut pyhälle vuorelle; sinä olit jumal'olento ja käyskentelit säihkyväin kivien keskellä.
15 Nuhteeton sinä olit vaellukseltasi siitä päivästä, jona sinut luotiin, siihen saakka, kunnes sinussa löydettiin vääryys.
16 SUURESSA KAUPANKÄYNNISSÄSI TULI SYDÄMESI TÄYTEEN VÄKIVALTAA , ja sinä teit syntiä. Niin minä karkoitin sinut häväistynä Jumalan vuorelta ja hävitin sinut, suojaava kerubi, pois säihkyväin kivien keskeltä.
17 Sinun sydämesi ylpistyi sinun kauneudestasi, ihanuutesi tähden sinä kadotit viisautesi. Minä viskasin sinut maahan, annoin sinut alttiiksi kuninkaille, heidän silmänherkukseen.
18 PALJOILLA SYNNEILLÄSI, TEKEMÄLLÄ VÄÄRYYTTÄ KAUPOISSASI, SINÄ OLET HÄVÄISSYT PYHÄKKÖSI. Niin minä annoin sinun keskeltäsi puhjeta tulen; se kulutti sinut. Ja minä panin sinut tuhaksi maahan kaikkien silmäin edessä, jotka sinut näkivät.
19 Kaikki tuttavasi kansojen seassa ovat tyrmistyneet sinun tähtesi. Kauhuksi olet sinä tullut, eikä sinua enää ole, hamaan ikiaikoihin asti."
Ilm.18
23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä SINUN KAUPPIAASI olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;
24 ja hänestä on löydetty profeettain ja pyhien veri ja kaikkien veri, jotka maan päällä ovat tapetut.- Anonyymi00019
Erinomainen ilmaisu- mitä me teemme-- teoissamme. vääryyksissämme - kaupankäynneissä, ja ei ole PYHÄPUKU PÄÄLLÄ, vaan alastomiahan me ollaan,
hyvän ja pahantidonpuun kautta, tiedetään hyvä ja paha, sekä tehdään niin, eikä PYHÄÄ OLE yllämme.
siinähän me karkailemme veljien päälle tapamme ja heitin veri huutaa maasta.
- Anonyymi00012
Ilm.22:16 Minä Jesus lähetin minun enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä -2olen Davidin juuri ja suku, se kirkas kointähti. Biblia (1776) 4Moos.24:17. Jes.11:1. Sak.6:12. Luuk.1:78. Room.1:3. 15:12. 2Piet.1:19. Ilm.1:1. 2:28. 5:5.
- Anonyymi00013
On olemassa ja saa riehua kuin kiljuva jalopeura, kenet saisi niellä.
- Anonyymi00020
>>>>>>Onko paholainen eli saatana olemassa?<<<
--------
Kuka laittaa ihmisen varastamaan, huoraamaan, valehtelemaan tms?
Lapset tekevät mitä isä opettaa..
----------------
”Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä.
Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne."
He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja. Mutta nyt te tavoittelette minua tappaaksenne, miestä, joka on puhunut teille totuuden, jonka hän on kuullut Jumalalta.
Niin ei Aabraham tehnyt. Te teette isänne tekoja." He sanoivat hänelle: "Me emme ole aviorikoksesta syntyneitä; meillä on yksi Isä, Jumala". Jeesus sanoi heille: "
Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; en minä ole itsestäni tullut, vaan hän on minut lähettänyt. Minkätähden te ette ymmärrä minun puhettani? Sentähden, että te ette kärsi kuulla minun sanaani.
Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä. Mutta minua te ette usko, sentähden että minä sanon totuuden.”
Johannes 8:37-45 FB38
---------------
”Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, joissa te ennen vaelsitte tämän maailman menon mukaan, ilmavallan hallitsijan, sen hengen hallitsijan, mukaan, joka nyt tekee työtään tottelemattomuuden lapsissa, joiden joukossa mekin kaikki ennen vaelsimme lihamme himoissa, noudattaen lihan ja ajatusten mielitekoja, ja olimme luonnostamme vihan lapsia niinkuin muutkin;”
Efesolaiskirje 2:1-3 - Anonyymi00022
Kaikesta meuhkaamisestanne huolimatta Raamattu on vain ja ainoastaan kokoelma ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuottamia kirjoituksia ja jokainen täysijärkinen kyllä ymmärtää tämän tosiasian.
- Anonyymi00023
>>>>>>>Kaikesta meuhkaamisestanne huolimatta Raamattu on vain ja ainoastaan kokoelma ihmisen vilkkaan mielikuvituksen tuottamia kirjoituksia ja jokainen täysijärkinen kyllä ymmärtää tämän tosiasian.<<<<<<
-------------
Miten sitä , siis Raamattua voisikaan ymmärtää syntiin lankeemuksen pimentämällä ymmärryksellä?
Jumala pelastaa ihmisrn uskon kautta evankeliumiin Uskoon tulon jälkeen avautuu ymmärryskin käsittämään Raamatun kirjoituksia.
”koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi.”
Roomalaiskirje 1:21-23 FB38
------------
”Ja hän sanoi heille: "Tätä tarkoittivat minun sanani, kun minä puhuin teille ollessani vielä teidän kanssanne, että kaiken pitää käymän toteen, mikä minusta on kirjoitettu Mooseksen laissa ja profeetoissa ja psalmeissa".
Silloin hän avasi heidän ymmärryksensä käsittämään kirjoitukset.
Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista, ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista. Te olette tämän todistajat.”
Luukas 24:44-48 FB38
--------------
”Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut — sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet —
vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin. Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut; ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.”
1. Korinttilaiskirje 2:6-14 FB38
- Anonyymi00024UUSI
Hyvä asia. Ymmärrämme että paholainen on, mutta sillä ei ole mahdollista päästä Jeesukseen uskovien elämään. Jeesus on voittanut sen.
- Anonyymi00025UUSI
Pääsee kyllä, kun kristitty väsyy, lankeaa tai ei valvo. Saa kuitenkin nousta taas huomattuaan asian.
- Anonyymi00027UUSI
Mielenkiintoinen kysymys on se, olisiko Jumala jättänyt luomatta Lusiferin ja ihmiset, jos hän olisi etukäteen tiennyt, mitä tapahtuu.
- Anonyymi00028UUSI
Ei ole. On yhtä fiktiivinen kuin maahiset, mörököllit ja tontut. Vain lapsen kaltaiset uskovat niihin, vaikka ovat aikuisia. Ja pelottelevat muita ikäänkuin järkevät ihmiset pelkäisivät olemattomia.
- Anonyymi00029UUSI
Päivi Räsänen?
- Anonyymi00030UUSI
Täytyy olla todella heikkolahjainen jos uskoo paholaiseen, tonttuihin, jumalaan, keijukaisiin tai muihin mielikuvitusolentoihin.
- Anonyymi00031UUSI
Kaikkein heikkolahjaisimmat uskovat evoluutioon.
- Anonyymi00033UUSI
Anonyymi00031 kirjoitti:
Kaikkein heikkolahjaisimmat uskovat evoluutioon.
Evoluutioon ei tarvitse uskoa. Se on tieteellisesti todistettu fakta.
- Anonyymi00032UUSI
Taivaspaikkojen lupaajat ja pelastusvarmuuden kauppiaat (pastorit) ovat saatanan sikiöitä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta
Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei4542054- 1631347
- 761212
- 941203
- 1141157
Miksi naiset tuoksuvat vaihdevuosien tietyssä vaiheessa todella etäännyttäviltä
Mietin tätä, onko luojalla ollut jokin tarkoitus näin voimakkaan lemun aikaan tekemiselle. Monet ajattelevat miten joku1871113- 100793
Voisitko mies auttaa..
Ottaisit yhteyttä vielä kerran, jos haluat? 🤔 Jätäthän ilkeät kommentit pois.58766- 47743
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58685