Matteus 5:18-19
Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, EI LAISTA KATOA PIENINKÄÄN KIRJAIN, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut. Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
Eikö Jumalan käskyjä opeteta lahkoissa ?
39
83
Vastaukset 39
- Anonyymi00001
Aika harvassa on puheet 10 käskyistä.
- Anonyymi00002
>>>>>>Aika harvassa on puheet 10 käskyistä.<<<
----------------
”Antakaa kaikille, mitä annettava on: kenelle vero, sille vero, kenelle tulli, sille tulli, kenelle pelko, sille pelko, kenelle kunnia, sille kunnia. Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse",
ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.”
Roomalaiskirje 13:7-10 FB38
”Käskymme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta.
Muutamat ovat eksyneet niistä pois ja poikenneet joutavaan jaaritteluun. He tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi vakuuttavat.
Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti.
Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien
ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
1. kirje Timoteukselle 1:5-11 FINRK
- Anonyymi00003
Teksti on hiukan vaikea kääntää suoraan, niin että sen alkukielinen merkitys tulisi esille.
Se puhuu Laista (Mooseksen kirjoista, ja esikuvallisista uhreista) ja Profeetoista (ennustuksista)
Jeesus lupaa että kaikki nämä esikuvat ja ennustukset tulisivat täyttymään viimeistä piirtoa myöten ennenkuin taivas ja maa katoaa.
Parempi käännös olisi: Ennenkuin taivas ja maa katoavat, Lain esikuvat ja Profeetoiden ennustukset, tulevat täyttymään viimeistä piirtoa myöten.
Vertaa tätä Jeesuksen omiin sanoihin Luuk. 24:44: "Jeesus sanoi heille: »Tätä minä tarkoitin, kun ollessani vielä teidän kanssanne puhuin teille. Kaiken sen tuli käydä toteen, mitä Mooseksen laissa, profeettojen kirjoissa ja psalmeissa on minusta kirjoitettu.»
Vuorisaarnassa Jeesus jatkaa sitten puhettaan, sanoen, että kymmenen käskyn laki on paljon tarkempi kuin sen kirjain: Vihaaminen ja himoitseminen ovat jo näiden käskyjen rikkomista.
Vuorisaarnan voi lukea läpi viidessätoista minuutissa, mutta Jeesus puhui tuntikausia, ja meillä on vain yhteenveto, jossaon myöhemmältä ajalta jako eri jakeisiin. Alussa kaikki oli ilman tällaista eroittelua, siksi nyt on helppo saada väärä johtopäätys.
Jeesus ei suinkaan tarkoittanut kymmenen käskyn täyttämistä, jonka jälkeen laki olisi ollut täytetty. Sehän olisi merkinnyt, että jos Jeesus ei tappanut, silloin voitiin käsky "Älä tapa! poistaa tarpeettomana. Han viittasi uhritoimitusten täyttymiseen ja seremonialakien päättymiseen Hänen uhrinsa tuloksena.
Ja viimeiset vertauskuvatkin, kuten lehtimajanjuhla, tulevat täyttymään.- Anonyymi00020
Juutalaisilla on lehtimajajuhla ym. ei kuulu kristinuskoon
- Anonyymi00033
>>>>>>>Jeesus ei suinkaan tarkoittanut kymmenen käskyn täyttämistä, jonka jälkeen laki olisi ollut täytetty. Sehän olisi merkinnyt, että jos Jeesus ei tappanut, silloin voitiin käsky "Älä tapa! poistaa tarpeettomana. Han viittasi uhritoimitusten täyttymiseen ja seremonialakien päättymiseen Hänen uhrinsa tuloksena.<<<<<<<
-----------------
”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.”
Roomalaiskirje 13:8-10 FB38
Sitten Paavalin kehoitus laittaa käytäntöön em.
”Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
Roomalaiskirje 13:11 FB38
Sillä muuten:
”Käskymme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta. Muutamat ovat eksyneet niistä pois ja poikenneet joutavaan jaaritteluun. He tahtovat olla lainopettajia, vaikka eivät itsekään ymmärrä, mitä puhuvat ja minkä varmaksi vakuuttavat. Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain mukaisesti. Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
1. kirje Timoteukselle 1:5-11 FINRK
- Anonyymi00004
kyllä opetetaan. Uudessatestamentissa on yli 1000 käskyä ja kehotusta.
Vanhassa testsamentisssa niitä on vähemmän. yli 600
opetetaanko teillä sinun kirkossasi näistä käskyistä.- Anonyymi00005
Ristin Voitto lehdessä vuosia sitten oli jo Ut- puolelta 1033 käskyä ja kehotusta, aivan aukeaman verran ja opettaja, rehtori- oli artikkelin takana, edesmennyt. Olavi Kokkonen.
Kyllä käskyistä opetetaan. - Anonyymi00010
En tiedä mikä seurakunta ja kuka opettaa uudessa testamentissa olevan 1 000 käskyä ja kehoitusta ja vielä neuvotaan elämään niiden mukaan. Nyt on mennyt vähän vikaan tuo opetus. Rakkauden evankeliumi ei ole lakihenkinen mutta kai sieltäkin käskyt löytää, kun lukee raamattua kuin piru.
Mooseksen kymmenen käskyä löytyy vanhan testamentin puolelta ja lisäksi juutalaisten laki.
Uuden testamentin puolelta löytyy
Rakasta Herraa, Jumalaasi, koko sydämestäsi koko sielustasi ja mielestäsi ja koko voimallasi.
Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi
Taitaa olla harhaopin puolella ne seurakunnat missä löydetään tuhannen käskyä ja kehoitusta Raamatusta ja opetetaan niitä noudattamaan.
- Anonyymi00006
eli aloittaja voisi aloittaa niitä pienempiä käskyjä ja kehotuksia opettelemaan, ettei tarvii aina kysellä ja mussuttaa
- Anonyymi00007
Käskyt on lahkoissa teorisoitu ja kumottu lakihenkisinä.
Ei siinä ole ainakaan Jumalan tahtoa.- Anonyymi00012
Tarkoitushenkisesti väännät asiat vain oman käsitteen määräyksiin.
PITÄISIKÖ sinun mukaan käskyt ottaa vastaana, eli tulkintasi mitassa.
Jos käsität maailmankaikkeuden LUOJAN opin ja opetuksen PYHÄN HENGEN johtaman elämän, silloin asiassa ei ole ongelmaa-
MUTTA-
kun se pakkaa pukeutumaan perimmäissäännön sivuille puheeksi, se jäsentyy siinä lakihenkiseeksi. Siitähän Jeesus lähti juutalaisuuteen ohjeistamaan - että teette tyhjäksi JUMALAN Sanan ihmiskäkyillä.
Ei JEESUS kummonut sapattia, mutta hän kumosi sen perinnäissäännöt- minkä mukaan puheissasi haluat sitoa meidät muut orjuuteen, mistä juutalaisuudessa perinnässäännöt mittasi, ettei niitä voitu "kantaa"....
ymmärtääkö hän??
sana - hyvän ja pahantiedonpuu. se on JUMALAN aluetta, mutta sen puun juurella sitä hyvääkin yritetään tarjoilla- joka muotoutuu perinteeksi- ja tulee käsky- käskynpäälle.
Siis ei sitä, mitä Herra haluaa opettaa...... Siis kumotaan sinunlaisesi opetus.- miksi-
koska siinä on matkassa astianmakuinen oppi. - Anonyymi00027
Filippiläiskirje:
3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella; - Anonyymi00028
hyvin sanottu
- Anonyymi00029
Anonyymi00027 kirjoitti:
Filippiläiskirje:
3:9 ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;Paavali pelkäsi lakien voimaa, koska mies oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista. Yritti keksiä kaikenlaisia muita vaihtoehtoja.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa. - Anonyymi00036
Anonyymi00029 kirjoitti:
Paavali pelkäsi lakien voimaa, koska mies oli osallinen Juutalaisten pyhien miesten joukkosurmista. Yritti keksiä kaikenlaisia muita vaihtoehtoja.
Ap. t. 26:10
Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.Paavalin herjaajat menevät kadotukseen lukee kristittyjen Raamatussa!
Mitä uskontoa sinä Paavalin herjaaja edustat?
- Anonyymi00008
Kyllä pappien oli syytä noudattaa käskyjä eikä mitätöidä niitä.
"Ja nyt teille tämä käsky, te papit!
Minä kiellän teiltä jälkeläiset, ja minä viskelen rapaa teidän kasvoihinne, teidän juhlauhrienne rapaa, ja siihen teidät itsenne kannetaan."- Anonyymi00013
älä hyvä ihminen ala leikkimään jatkuvasti - että otat jakeen sieltä ja täältä, sekä rakennat sen perinnäisoppikirjasi sivut, milllä mätkit mihinkin suuntaan.
Raamatussa on kirjoja riiittävästi, mitkä pitäisi kokonaisina jäsentää, eikä tavallasi pätkä sieltä ja toinen täältä
Se juuri on sitä harhaa- mikä tekee itse opille harhaa- ja tavallaan ASTUU PYHÄN HENGEN ALUEELLE luvatta.
- Anonyymi00009
Sehän on hienoa jos helluntailaiset edes haluavat tehdä Jumalan tahdon ja eikä sortua kaittomuuksiin niinkuin apostolinne Olsen.
- Anonyymi00016
Ai tämä oollseni onkin adventisti- pilkkaaja- ...... HUOH- SITÄKIN suunsoittoa...
heterona- ja jo lapsenlapsiakin on aikuisena- sanon. että monessa olet hukassa ihan itse.
mietihän tätä. te ette ymmärrä seksualisuuden puolelle, ette mittasuhteita käsitä Sanastakaan, käsite luonnonmukainen- siis mikä on jollekin henkilökohtainen alue.
jne.
miettikääs näitä.
https://www.iltalehti.fi/seksuaalisuusjasuhteet/a/70fea3dd-742f-4778-aafb-367f9fb3fbce
78-vuotiaalla miehellä oli näkyvän ,,,,,,,,
sitten syntyneen lapsen sukupuoli- hybridi- kun on molemmat puolet
sitten leikataan - kun kirurgi heittää kolikkoa, kumpi tehdään ja murrosiässä selviää, että vikaan meni.
Entä a-seksuali jne. jne. jne. jne.
Teillä ei okein joillakin näkeystä asioihin.
Edesmennyt äitinikin oli viisaaasti ja näkemyksellisesti avarakatseinen- ja nukahti 100- vuotiaana noin --- ikiuneen. 1920- syntynyt. Hän ei ollut mikään putkinäköinen ihminen.
Sieltä olen moneen suuntaan saanut avaruutta näkemyksiin, myös tälle alueelle.
Hän osasi Raamatunkin erittäin hyvin, kun sisaruksiaan keinutti kehdossa, hän luki Raamatun moneen kertaan. Taisipa koulujakin käydä riittävästi - että osasi katsella elämää josta ei edes silloin ajassa puhuttu, eikä ymmärrettykään, kun ei nykyäänkään osasta ymmärtää. LUETAAn HAUKI on kala, hauki on kala, hauki on kala, mutta ei käsitetä, mikä se kala ON....
- Anonyymi00011
Nyt on jälleen Paavalin herjaajan kaiku askelissa. Niin sitä lakia noudatetaan tai on pakko noudattaa että herjataan lahkolaisia ja Paavalia. Paavali sanoi olevansa lahkolainen, Jeesuksen Kristuksen lahkoon kuuluva. Ikävä puoli siinä lain noudattamisessa herjaamisen kautta on vain se, että niin päätyy helvettiin ja yrittää viedä myös muita mukanaan.
- Anonyymi00018
HYVÄHÄN se on, että edes helvetti- pelotukseslla saisi ihmisiinä järkeä päähän.
Moni mättää elämässä niin, että täällä on jo nyt tämän iän, eli iänkaikkinen helvetti siellä ja täällä monella elettävänä.
onhan se hyvä, että jokin tuli takapuolessa saisi pohtimaan, että hakkaako isä kotona akkaasa, ja lapsia vai ei.
jne.
- Anonyymi00014
Jumalan Sana on Pyhästä Hengestä eikä hellureiahkoreiden henkeen kannata sekaantua .
- Anonyymi00015
Ilm.22:16 Minä Jesus lähetin minun enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Davidin juuri ja suku, se kirkas kointähti. Biblia (1776) 4Moos.24:17. Jes.11:1. Sak.6:12. Luuk.1:78. Room.1:3. 15:12. 2Piet.1:19. Ilm.1:2. 2:28. 5:5.
- Anonyymi00017
Jotain hyvääkin siis.
- Anonyymi00019
Kyllä se lakihenkisille iskee jossain vaiheessa se karu totuus, että ei sitä taivaaseen päässyt Paavalia herjaamalla, lakia korostamalla eikä muiden henkeä herjaamalla. Ei tullut helmiportit niin vastaan, ei päässyt taivaan iloihin niin eikä tullut suuntaa käännettyä vaikka toiset varoitteli siitä että ei tuo ole Jumalan tie, ei tuo ole se raamatullinen tie vaikka miten siihen sekaan jakeita jakaa, niin jos se Pyhä Henki itseltään puuttuu niin ei auta jos väittää että sitä on Raamatussa kaikkien muiden teksteissä, mutta ei Paavalin, niin ei se ole pelastuksen tie.
- Anonyymi00021
Kirje efesolaisille 1
[12] Siksi meidän, jotka olemme jo ennalta saaneet panna toivomme Kristukseen, tulee elää Jumalan kirkkauden ylistykseksi.
Onko kyseessä käsky, neuvo vai ohje? Ehkä hieman opastusta. Onko pakko?- Anonyymi00022
Kyseessä on lupaus miten voi tehdä kun toivo on Kristuksessa ja Pyhä Henki tavoittaa ihmisen.
Silloin kun ihminen vaeltaa Hengessä, ei Raamatun sana lyö kasvoille, ei sitä vastaan tarvitse väittää eikä pitää sitä valheena, vaan ne ovat toteutuvia lupauksia joiden vuoksi ei tarvitse pinnistellä eikä ketään herjata, vaan uskosta tulee silloin juuri sitä mitä Paavali kirjoittaa.
Kun saatana ottaa omakseen, uskosta tulee juuri päinvastaista mitä Paavali kirjoittaa. - Anonyymi00023
Anonyymi00022 kirjoitti:
Kyseessä on lupaus miten voi tehdä kun toivo on Kristuksessa ja Pyhä Henki tavoittaa ihmisen.
Silloin kun ihminen vaeltaa Hengessä, ei Raamatun sana lyö kasvoille, ei sitä vastaan tarvitse väittää eikä pitää sitä valheena, vaan ne ovat toteutuvia lupauksia joiden vuoksi ei tarvitse pinnistellä eikä ketään herjata, vaan uskosta tulee silloin juuri sitä mitä Paavali kirjoittaa.
Kun saatana ottaa omakseen, uskosta tulee juuri päinvastaista mitä Paavali kirjoittaa.Ketä Herra rakastaa, sitä Herra kurittaa.
- Anonyymi00024
Luterilaisessa katolisenkirkon lahkossa ei opeta kymmentä käskyä, vaan Lutherin valheita: Katekismus on suoraan valheitten isältä.
Yksikään Mooseksen lain käsky ole koskaan koskenut pakanoita. Mooses määräsi: Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
Sapattikäsky kuuluu Mooseksen sanoin: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
Kunnioita isääsi ja äitiäsi-käsky kokonaisuudessaan: jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'.
Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.
Älä tapa käsky-koski vain murhaamista rauhan aikana, muutoin Mooses käski: niin surmaa sen kaupungin asukkaat miekan terällä ja vihi tuhon omaksi se ja kaikki, mitä siinä on, ja tapa sen karjakin miekan terällä.
Älä sano väärä todistusta-käsky ei kiellä valehtelua, vaan oikeudessa väärän todistuksen antamista: Kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuolemaan tuomittu surmattakoon; yhden ainoan todistajan todistuksen nojalla älköön häntä surmattako. Jos väärä todistaja nousee jotakuta vastaan ja syyttää häntä jostakin rikkomuksesta,
niin astukoot molemmat riitapuolet Herran eteen, pappien eteen ja niiden eteen, jotka siihen aikaan ovat tuomareina.
Ja tuomarit tutkikoot tarkoin asian, ja jos todistaja on väärä todistaja, joka on tehnyt väärän syytöksen veljeänsä vastaan,
niin tehkää hänelle samoin, kuin hän aikoi tehdä veljellensä. Poista paha keskuudestasi.
Mooses määräsi myös heti käskyjen alussa: joka vein sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä, puhu isralaislle ja sano.
Luterilaisen katekismus on käärmeen myrkkyä.- Anonyymi00025
Siinä taas uudestikastaja purkaa tuskaansa
- Anonyymi00026
Helluntailaisuus on Amerikasta tänne 100 v. sitten tuotu paha eksytys ja heresia, mihin ei pidä sotkeentua.
- Anonyymi00030
Sekä Parhami että Olseni vietiin vankilaan sodomiasta. Ne miehet eivät piitanneet edes maallisista laista.
- Anonyymi00031
Sama tauti luterilaisilla kaikki vankilat pursuaa rikollisia ja lisää tulee!
Joka päivä puukotuksia ja muuta roistoilua juoppoutta ja horoilua .
Pitäskö tehdä uusi katkismus vai mitä ! - Anonyymi00032
Anonyymi00031 kirjoitti:
Sama tauti luterilaisilla kaikki vankilat pursuaa rikollisia ja lisää tulee!
Joka päivä puukotuksia ja muuta roistoilua juoppoutta ja horoilua .
Pitäskö tehdä uusi katkismus vai mitä !Kirkkojaan polttavat, osa myynnissä ja papit mustikassa !
Oikea oppi näyttää oudolta vai mitä @ - Anonyymi00034
Naispiispa pitää pride-messuja ja jooga-tilaisuuksia.
Voiko alemmaksi vajota? - Anonyymi00041
Anonyymi00032 kirjoitti:
Kirkkojaan polttavat, osa myynnissä ja papit mustikassa !
Oikea oppi näyttää oudolta vai mitä @miksi ukastajat vikisee aina tuon vaarinsa johdolla?
- Anonyymi00035
Pastori joka rakastaa lähimmäisiä ei sorru laittomuuksiin eikä lahkolaisuuteen.
Miten pride helluntaiapostoli ? - Anonyymi00039
Tämäkin aloitus olisi jäänyt tykkänään tekemättä mikäli se Jeesukseksi mainittu olisi pitänyt lupauksensa tulla takaisin maan päälle tuomitsemaan ihmiset, minkä piti hänen mukaansa tapahtua vieläpä niin pian, että osa kuulijoistaan yhä henkeä huokuisi.
Onko miestä näkynyt tuomarin toimessaan?
Ei ole.
Petkuhuiputtaja.
Matteus 16: 27-28
"27Sillä Ihmisen Poika on tuleva Isänsä kirkkaudessa enkeliensä kanssa, ja silloin hän maksaa kullekin hänen tekojensa mukaan.
28Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan." - Anonyymi00040
Aloittaja saa mennä tai olla Taivaassaan tai Valtakunnassaan, mutta miksi pitää huudella toisille henkilöille joilla on myös vain oma elämä?
Jos on olemassa perisynti, se on toisten elämän hallitsemisen tarve. Kun olisi se omakin elämä jota voisi harjoitella. Tai ehkä me vain erehdymme hakiessamme turvallista seuraa itsellemme.
10 käskyä toimivat varmaan 200 vuotta sitten kun muita yhteiskunnan säätämiä lakeja ei oikien ollut tai tunnettu. Nykyään oman elämän ja yhteiskunnan "hallinta" on toisenlaista.
Olemme Jumalan Valtakunnassa ja Taivaassa kun voimme hyvin ja käyttäydymme hyvin. Ei kukaan voi vaatia sen enempää.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1961892
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.117997Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo137962En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213728- 62678
- 135666
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä24664Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57602- 38578