Kun haavoittunut on toipunut riittävästi, niin hän palaa rintamalle. Ukrainan on pakko toimia näin, sillä muuten ei ole riittävästi taistelijoita.
Venäjällä haavoittuneet saavat jäädä kotiin. Heidän ei tarvitse mennä takaisin rintamalle. Jatkuva reservin käyttö mahdollistaa tämän.
Venäjä kutsuu palvelukseen 500 000 uutta sotilasta vuoden loppuun mennessä. Ukraina joutuu vetäytymään ja Kiova vallataan.
Ukraina palauttaa haavoittuneet rintamalle
20
64
Vastaukset 20
Tehän valtasitte Kiovan jo keväällä 2022. Vai ettekö sittenkään?
- Anonyymi00001
Ketkä te? Minulla ei ole mitään tekemistä Venäjän kanssa.
Miksi et vastannut mitään avaukseen liittyvää? Anonyymi00001 kirjoitti:
Ketkä te? Minulla ei ole mitään tekemistä Venäjän kanssa.
Miksi et vastannut mitään avaukseen liittyvää?"Ketkä te?"
Te venäläiset.
"Minulla ei ole mitään tekemistä Venäjän kanssa."
Ja kuitenkin toivot tuon rikollisvaltion voittavan imperialistisen sotansa.
"Miksi et vastannut mitään avaukseen liittyvää?"
Etkös siinä valehdellut Venäjän valloittavan Kiovan?- Anonyymi00002
moloch_horridus kirjoitti:
"Ketkä te?"
Te venäläiset.
"Minulla ei ole mitään tekemistä Venäjän kanssa."
Ja kuitenkin toivot tuon rikollisvaltion voittavan imperialistisen sotansa.
"Miksi et vastannut mitään avaukseen liittyvää?"
Etkös siinä valehdellut Venäjän valloittavan Kiovan?Olen suomalainen Suomessa.
En toivo Venäjän voittavan sotaa: olen vain realisti.
Ei se ole valhe. Kiova vallataan, sillä rauhaa ei muuten tule. Ukrainan täytyy hävitä isosti. Venäjä ei voi hävitä tätä sotaa. Sillä ei ole varaa siihen. Varaa on sotia niin kauan kuin tarve vaatii. Resurssit ja raha eivät lopu kesken. Toisin on Ukrainalla. Anonyymi00002 kirjoitti:
Olen suomalainen Suomessa.
Ei se ole valhe. Kiova vallataan, sillä rauhaa ei muuten tule. Ukrainan täytyy hävitä isosti. Venäjä ei voi hävitä tätä sotaa. Sillä ei ole varaa siihen. Varaa on sotia niin kauan kuin tarve vaatii. Resurssit ja raha eivät lopu kesken. Toisin on Ukrainalla."Olen suomalainen Suomessa.
En toivo Venäjän voittavan sotaa: olen vain realisti."
Et ole. Ei kukaan sotilasasiantuntija enää kuvittele Venäjän kykenevän valtaamaan Kiovaa.
"Ei se ole valhe. Kiova vallataan, sillä rauhaa ei muuten tule."
Sitten sota jatkuu, kunnes Venäjä tuhoutuu.
"Ukrainan täytyy hävitä isosti. Venäjä ei voi hävitä tätä sotaa. Sillä ei ole varaa siihen. Varaa on sotia niin kauan kuin tarve vaatii. Resurssit ja raha eivät lopu kesken. Toisin on Ukrainalla."
Kyllä Venäjän resurssit nimenomaan ovat loppumassa ja Venäjä voi hävitä rikollisen sotansa ja palata omien kansainvälisesti tunnustettujen rajojensa taakse ja saada rauhan.- Anonyymi00004
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei se ole valhe. Kiova vallataan, sillä rauhaa ei muuten tule. Ukrainan täytyy hävitä isosti. Venäjä ei voi hävitä tätä sotaa. Sillä ei ole varaa siihen. Varaa on sotia niin kauan kuin tarve vaatii. Resurssit ja raha eivät lopu kesken. Toisin on Ukrainalla.Jokainen täysjärkinen kyllä tajuaa että Venäjällä ei ole niin minkälaisia mahdollisuuksia vallata Kiovaa.
- Anonyymi00007
Anonyymi00002 kirjoitti:
Ei se ole valhe. Kiova vallataan, sillä rauhaa ei muuten tule. Ukrainan täytyy hävitä isosti. Venäjä ei voi hävitä tätä sotaa. Sillä ei ole varaa siihen. Varaa on sotia niin kauan kuin tarve vaatii. Resurssit ja raha eivät lopu kesken. Toisin on Ukrainalla.” En toivo Venäjän voittavan sotaa: olen vain realisti.”
Oletko? Eihän Venäjä ole voittanut sotaa EDES NELJÄSSÄ VUODESSA ja alun jälkeen on sota sujunut aina vain heikommin Venäjältä!
Voittoa eiole edes näköpiirissä! Puhut niistä 500.000:sta ikään kuin ne olisi jo kerätty? Todellisuudessa Putella tulee olemaan suuria vaikeuksia EDES LÖYTÄÄ 500.000 HALUKASTA, jotka laittaa 2 vkon pikakoulutuksella rintamalle kuolemaan tappiosuhteella 8:1. !!! - Anonyymi00013
Anonyymi00007 kirjoitti:
” En toivo Venäjän voittavan sotaa: olen vain realisti.”
Oletko? Eihän Venäjä ole voittanut sotaa EDES NELJÄSSÄ VUODESSA ja alun jälkeen on sota sujunut aina vain heikommin Venäjältä!
Voittoa eiole edes näköpiirissä! Puhut niistä 500.000:sta ikään kuin ne olisi jo kerätty? Todellisuudessa Putella tulee olemaan suuria vaikeuksia EDES LÖYTÄÄ 500.000 HALUKASTA, jotka laittaa 2 vkon pikakoulutuksella rintamalle kuolemaan tappiosuhteella 8:1. !!!Tappiosuhde 8:1 on valheellista propagandaa. Tarvittaessa liikekannallepano. Venäjä voittaa.
Venäjä vahvistuu ja Ukraina heikkenee.
- Anonyymi00003
Ja valtaosa haluaa palata ihan itse koska haluavat puolustaa maataan, aika kunnioitettava piirre.
- Anonyymi00008
Ei omaa maata ”puolusteta” valtaamalla toinen valtio! Ei Venäjän itsenäisyys ole vaarassa, mutta Ukrainan on!
- Anonyymi00005
Avaaja kyllä valehtelee mitä Venäjään tulee, kaikki haavoittuneet Venäläiset lähetetään takaisin rintamalle jopa sellaiset joilta puuttuu joku raaja, pienistä vaivoista puhumattakaan.
- Anonyymi00006
Tiltu on vieraantunut todellisuudesta.
😁😁😁- Anonyymi00009
On helppo vieraantua kun Tiltu on turvassa Suomessa eli maassa, jota vihaa!
Tiltu fanittaa Puten sotaa, mutta tekee sen turvallisesti ja mahdollisimman etäältä!
Miekkosen uskottavuus on tasan = NOLLA!
- Anonyymi00010
”Ukraina palauttaa haavoittuneet rintamalle”
Yleensä, jos haavoittunut kuntoutuu entiselleen niin hänet palautetaan rintamalle! Näin menettelee myös Venäjä vaikka Tiltu muuta luulisi! - Anonyymi00011
500 000 sotilaan löytäminen paperilla on Putinille mahdollista, mutta käytännössä sen toteuttaminen ilman suuria poliittisia, taloudellisia ja sotilaallisia haittoja on erittäin vaikeaa.
Kremlin haasteet jakautuvat kolmeen pääalueeseen:
1. Vapaaehtoispohjainen rekrytointi vetelee viimeisiään
Sota-ajan alussa Venäjä luotti rahallisiin kannustimiin: allekirjoitusbonukset ja kuukausipalkat nostettiin moninkertaisiksi maan keskiansioihin verrattuna.
Palkkioiden kierre: Alueelliset rekrytointibonukset ovat nousseet pilviin, mikä rasittaa Venäjän budjettia.
Ehtyminen: Ne, jotka olivat valmiita lähtemään sotimaan rahan takia, ovat pitkälti jo ilmoittautuneet. Sopimussotilaiden rekrytointitahti on hiipumassa, eikä se meinaa enää riittää korvaamaan rintamalla kärsittyjä jatkuvia tappioita.
2. Pakkomobilisaation poliittiset ja taloudelliset riskit
Jos rahallinen houkuttelu ei riitä, ainoaksi vaihtoehdoksi jää virallinen, uusi liikekannallepanoaalto. Tämä tuo mukanaan vakavia riskejä:
Työvoimapula: Venäjän talous kärsii jo valmiiksi huomattavasta työvoimapulasta. Puolen miljoonan työikäisen miehen poistaminen tehtaista, maataloudesta ja palvelualalta syventäisi talousvaikeuksia entisestään.
Yhteiskunnallinen tyytymättömyys: Virallinen pakkovärväys koettelee kansalaisten passiivista hyväksyntää sotaa kohtaan. Siksi Kreml välttelee pakkomobilisaatiota etenkin Moskovan ja Pietarin kaltaisissa suurkaupungeissa.
3. Varustelun ja koulutuksen pullonkaulat
Sotilaiden kerääminen on vasta puoli voittoa – heidät pitää myös pystyä muuttamaan toimivaksi taistelujoukoksi.
Kalustopula: Venäjän panssariaoneuvot, tykistö ja raskas kalusto ovat hupenemaan päin. Half-miljoonalle uudelle sotilaalle ei yksinkertaisesti ole riittävästi nykyaikaista panssarikalustoa tai varusteita.
Upseerien ja kouluttajien puute: Kokenut upseeristo on kärsinyt kovia tappioita. Hätäisesti koulutettu ja heikosti johdettu massa pystyy lähinnä paikkaamaan rintamalinjan aukkoja ja toimimaan kulutussodankäynnin välineenä, mikä johtaa nopeasti uusiin suuriin tappioihin.
Yhteenveto: Putin pystyy tarvittaessa raapimaan kasaan 500 000 miestä pakolla. Se ei kuitenkaan tapahdu "helposti" – hinta maksetaan talouden hiipumisena, yhteiskunnallisena jännitteenä ja huonosti koulutettujen joukkojen korkeina tappioina rintamalla. - Anonyymi00012
Ja Putinilla on myös pelko perseessä että pakolla mobilisoidut hyökkäävätkin kohti Moskovaa eikä Ukrainaa...
- Anonyymi00014
Armeija ei käänny Putinia ja hallintoa vastaan. Yksi yritti ja kuoli sen vuoksi. Yksikään kenraali ei uskalla yrittää sitä.
- Anonyymi00015
Ukrainalta loppuu miehet mutta Nato Tiltut ei tahdo mennä sinne sotimaan.
- Anonyymi00016
Ukrainaa tuetaan kalustolla!
Ei meidän ’tarvitse mennä’ minnekään!
Sota voi syttyä vain siten, että Putte saa päähänsä yrittää ”vapauttaa” Suomea!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1511269Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1191048Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset215798En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58772Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä29760- 64752
- 139716
- 45641
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57622Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss60571