Ukrainan disinformaation torjuntakeskuksen johtajan Andrii Kovalenkon mukaan Venäjä voi valmistella noin 500 000 henkilön liikekannallepanoa.
Euromaidan Pressin mukaan liikekannallepano voisi toteutua tulevana syksynä. Kovalenko sanoo, että osa uusista joukoista lähetettäisiin rintamalle jo kahden viikon kuluessa paikkaamaan tappioita Itä-Ukrainassa. Toisia koulutettaisiin vähintään kuukauden ajan mahdollista uuden rintaman avaamista varten.
Kovalenko ennakoi syksystä raastavaa Ukrainan kannalta.
– Edessä on erittäin raskaita jalkaväkitaisteluita, joissa kohtaavat ihmiset, droonit, liitopommit ja muut aseet.
Ukrainan asevoimien komentaja Oleksandr Syrskyi arvioi aiemmin tänä vuonna, että Venäjä pyrkii värväämään noin 409 000 sotilasta ja perustamaan ainakin 11 uutta divisioonaa.
Venäjä on tähän asti pyrkinyt välttämään uutta yleistä liikekannallepanoa vuoden 2022 osittaisen mobilisaation aiheuttaman voimakkaan yhteiskunnallisen vastareaktion vuoksi.
Polttoainepula kärjistyy poliittiseksi ongelmaksi Kremlille
18.07.2026
19:00
| Ulkomaat
Kremlin on yhä vaikeampi pitää hyökkäyssotansa erillään venäläisten arjesta.
Venäjä saartaa Oleškyä – jopa 6000 siviiliä loukussa
18.07.2026
14:37
| Ulkomaat
YK on vaatinut alueelle paikallista tulitaukoa.
Viron tiedustelukonkari: Venäjä tavoittelee siviiliuhreilla pakolaisvirtaa Eurooppaan
17.07.2026
18:14
| Ulkomaat
Ukrainan presidentti sai myös muistutuksen, ettei maata johdeta yhden miehen tahdon mukaan, arvioi Rainer Saks.
Suomi saa kohta osansa?
Anonyymi-ap
1
<50
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Joo. Saa. Mutta kyseessä on suomalaisten sukupuuttoonajo ilman ari puheloista ylipäällikkönä.
Jaakkola taas tarttee virheettömän Pääesikunnan, ilman yht'ainuttaka psykonarskutinta siellä. Ja Suomen kansa taas totuudenpuhujista innovaatioryhmän valtiojohdon tukemista varten. Ja Kristinuskoa. Ja taloudellisen riippumattomuuden. Ja vaikka mitä muuta.
Ja aikaakin on vähemmän kuin vähän jne
Suomi on hyvin vösynyt, kansakuntana. Elivoimaisia ovat lähinnä raiskaaja-arabiafrikaanot sekä Suomen valtiolta varastavat ääliöloiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1651414
En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58705Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.87657Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203548- 48506
- 37496
- 112473
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15470- 25463
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo50434