Kirjoitin vain siitä..

uskis

kun joku kysyi viimeisenä eliöistä. Että mielestäni ihminen ehkä eroaakin juuri muista maan eliöistä sillä tavalla että ihminen ei ole pelkästään pysyäkseen hengissä ja jatkaakseen elämää. vaan ihminen tuntuukin olevan ns. "henkinen" olento. Ja eroaa sillä tavalla huimasti muista eliöistä. Mikä on mielestäni outoa, jos kaikki olisi sattumaa. Osaa siis ajatella asioita, tuntea, oppii elämästä henkisesti koko ajan.Mikä näistä on tärkein: ajattelu ! Sitä ei ole muilla eläimillä tällä tasolla. Ehkäpä olemme täällä kehittyäksemme paremmaksi sieluksi. Siis sillä tavalla, että opimme kunnioittamaan muita ihmisiä, kohtelemaan heitä paremmin, kasvamaan muutenkin henkisesti varmemmaksi, onnellisemmaksi, ajattelevammaksi, että kehittyisimme josskin välissä sellaisiksi että tulisimme toimeen keskenämme ja olisimme parempia, huomaavaisempia ja sosiaalisesti järkevämpiä sieluja.Kun katsoo uutisia (järjettömät terrori-iskut ym.) ymmärtää hyvin että ihminen ei ole terve sielu, vaan meidät olisi lähetetty tänne juuri tämän takia: "oppimassa paremmaksi. Ehkäpä ihminen onkin aloittanut sielunmatkansa "vähemmän" kehittyneistä eliöistä, ja siirtynyt koko ajan korkeammalle kehittyneeseen yksilöön. Voimmehan seuraavassa elämässä olla vielä kehittyneemmän olion kropassa kuin ihmisen. :) Tässä syy myös joillekin muille eliöille maailmassa. Minulla on tarve ajatella ajatella asioita myös henkiseltä kantilta, koska tämä maailma tuntuu tosiaan "liian suunnitellulta", ja että ei olisi liian yksipuolinen näkemys elämään. en tyrmää silti tiedettäkään Tiede, uskonto: jompikumpi voi olla oikeassa, tai sitten kumpikin. Näin minä ajattelen asioista. :) Ps. Tässä oli suurinpiirtein siis tekstini jonka takia koko paras todiste jumalast-palsta poistettiin.. Kerrankin kun olimme yhteisymmärryksessä keskenämme ja juttelimme asioista asiallisesti ja kehittävästi. Pystyikö tämän tekemään joku ateisti? Jos teki, niin olipa kyllä raukkamainen teko. otti kai "henkisesti" koville, vaikka halusin vain jutella asioista sovussa ja kehittävästi. mut, kiitti muille asiallisille ateisteille joiden kanssa tämä keskustelu käytiin. :)

19

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • epäkorrekti

Mielestäni ihmiset ovat täällä vain lisääntyäkseen ja elääkseen. Ja vaikka tämän päivän menosta voi muuta päätelläkin, kamppailua elämästä tämä on ollut suurimman osan ajasta.

Jos jokin on mielestäsi outoa, niin voit tietysti uskoa siihen mitä raamattu kertoo, mutta se on vain yksi näkemys.

Voi myös ajatella, että emme me nyt niin poikkeuksellisen kehittyneitä ole, jos emme edes pysty hyväksymään sitä, miten hitaasti kaikki on kehittynyt monen miljardin vuoden ajan. Mielestäni helpoimpaan ratkaisuun uskominen ei osoita, että ajattelua olisi erityisen kehittynyttä.

• uskis

usko raamattuun. Mut mullahan on tavallaan tuommonen "oma" teoria. Ja se et vaikka asiat on tapahtunut hitaasti ei minun mielestäni osoita ettei niillä olisi merkitys/takana jotain muuta kuin pelkkä sattuma. Voimmehan kehittyä tosi hitaasti, tai osa asioista on muuten voitu tehdä nimenomaan sen takia että voimme niitä tutkia.. Koska ihmisellähän on hirveä tutkimisen halu. :)

• uskis
        uskis kirjoitti:

usko raamattuun. Mut mullahan on tavallaan tuommonen "oma" teoria. Ja se et vaikka asiat on tapahtunut hitaasti ei minun mielestäni osoita ettei niillä olisi merkitys/takana jotain muuta kuin pelkkä sattuma. Voimmehan kehittyä tosi hitaasti, tai osa asioista on muuten voitu tehdä nimenomaan sen takia että voimme niitä tutkia.. Koska ihmisellähän on hirveä tutkimisen halu. :)

mut, jos jokin on outoa niin se on. SE pistää miettimään henkisiä asioitakin. :) ihan hyvä mielipide sullakin.

• Isti Ate

...tämänlainen viesti on poistettu. Eihän tuossa mitään sääntöjen vastaista ole.
      Ehkä vahingossa muiden mukana...?

Kuitenkin... luettuani pohdintojasi heräsi yksi kymysys: Jos kaikki on suunniteltua, niin oletko koskaan miettinyt, että MIKSI näin on tehty?
      Siis jos ajatellaan maapalloa noin niinkuin universaalissa mittakaavassa....

• uskis

Mut joo. Kaikkien vastaukset poistettiin. Koko palsta johon kirjoitin. Ja kaikki vastaukset oli kerrankin tosi asiallisia niin kuin nyt täälläkin.. :) Oli se tosi omituista. Mut en tosiaan oikein ymmärtänyt kysymystäsi.No, jos minä nyt yritän jotenkin perustella tuota kysymystä niin minulla on kuitenkin vain semmoinen tunne että liian monella asialla on tarkoitus tässä maailmassa, ja jos asiat ovat syntyneet vahingossa niin miksi niillä kaikilla on tarkoitus, ja ne on niin hyvin tehtyjä?!? Ei minkäänlaisia virheitä missään... !. Voihan sitä tieteellä tietenkin selittää että asiat ovat syntyneet näin jne. mutta löytyykä vastausta että miksi. Maailma on kuitenkin niin "salaperäinen" että kyllä tältä "miksi" kantiltakin vois sitä ajatella. Ja eikös ihmisellä ole "ylimääräisiä" toimintoja, niin kuin jos ajatellaan esimerkiksi muita maapallon eliöitä. siis ajattelu,ja puheella kommunikointi. Ei kai niitä tarvitsisi jos ihmisen tehtävä olisi vain selviytyä hengissä ja lisääntyä . Niistä tulee mieleen että ihmisellä olisi jokin muu tarkoitus, esim. "kehittyä henkisesti" täällä. Ja kun miettii viime aikojen terroristitekoja esimerkiksi, niin voisi hyvin ajatella että ihminen on juuri mm. tämän "petomaisen" ja ajattelemattoman puolensa takia laitettu tänne oppimaan, ja kasvamaan henkisesti. Joo. ´Niin, että tämmöisiä ajatuksia.

• joooo

Mielestäni eläimetkin ovat henkisiä. Ne vain ovat älylliseltä tasoltaan pikkuvauvan tasoisia. Niillä siis pelaavat lähinnä vain kaikkein tärkeimmät elämän perustarveet: ravinto, lepo ja lisääntyminen.

• believer

mut ne ei pysty ajattelemaan samalla tavalla ja kommunikoimaan kuin ihminen. Miksi ihmisellä on tällaiset ominaisuudet ?!?!? Siinäpä onkin mun mielestä arvoitus..

• joooo
        believer kirjoitti:

mut ne ei pysty ajattelemaan samalla tavalla ja kommunikoimaan kuin ihminen. Miksi ihmisellä on tällaiset ominaisuudet ?!?!? Siinäpä onkin mun mielestä arvoitus..

Ne eivät osaa kommunikoida samalla tavalla, koska niille ei ole kehittynyt niin monipuolista "sanavasrastoa". Vauvakin kommunikoi, vaikka se ei osaa puhua.

Joskus alle miljoona vuotta sitten ihmiselle kehittyi monipuolinen puhe, joka helpotti tiedon siirtämistä. Kaikki yksilön oppimat asiat olivat nyt koko yhteisön tietoa, ja sitä oli helppo siirtää eteenpäin. Näin oli mahdollista, että ihminen kehittyi muita lajeja nopeammin.

• uskis
        joooo kirjoitti:

Ne eivät osaa kommunikoida samalla tavalla, koska niille ei ole kehittynyt niin monipuolista "sanavasrastoa". Vauvakin kommunikoi, vaikka se ei osaa puhua.

Joskus alle miljoona vuotta sitten ihmiselle kehittyi monipuolinen puhe, joka helpotti tiedon siirtämistä. Kaikki yksilön oppimat asiat olivat nyt koko yhteisön tietoa, ja sitä oli helppo siirtää eteenpäin. Näin oli mahdollista, että ihminen kehittyi muita lajeja nopeammin.

miksi on tarvinnut kehittyä ... ?!? omituista. ja sitä juuri tarkoitin. Että tällä tavalla ihminen poikkeaa muista.. Etkö lukenut tarkkaan tekstiäni ?!? ihminen ei siis tarvitsisi näin monismutkaista kommunikaatiota, kuin ajattelua, ja puhetta jos hänen ei olisi tarkoitus kehittyä henkisesti korkeammalle tasolle. sitä minä vain tarkoitin. :)

• Nassen
        uskis kirjoitti:

miksi on tarvinnut kehittyä ... ?!? omituista. ja sitä juuri tarkoitin. Että tällä tavalla ihminen poikkeaa muista.. Etkö lukenut tarkkaan tekstiäni ?!? ihminen ei siis tarvitsisi näin monismutkaista kommunikaatiota, kuin ajattelua, ja puhetta jos hänen ei olisi tarkoitus kehittyä henkisesti korkeammalle tasolle. sitä minä vain tarkoitin. :)

viimeisimmän suuren jääkauden aikana eli vielä toinen ihmisrotu joka kuoli sukupuuttoon?

Hävisi taistelun elintilasta homo sapiensille.

He eivät olleet yhtä kehittyneitä ja kuolivat pois.

Luonnonvalinta toimii.

• Nassen
        Nassen kirjoitti:

viimeisimmän suuren jääkauden aikana eli vielä toinen ihmisrotu joka kuoli sukupuuttoon?

Luonnonvalinta toimii.

ihmislaji siis ei rotu

elikkäs Homo erectus

• uskis
        Nassen kirjoitti:

Luonnonvalinta toimii.

kehittyneempi yksilö on sit selvinnyt jus tämän takia, mikä mulla oli ajatuksena... ollut parempi kehittymään sielullisesti. Jos tämä on totta ? enpä ole kuullutkaan.

• uskis
        uskis kirjoitti:

kehittyneempi yksilö on sit selvinnyt jus tämän takia, mikä mulla oli ajatuksena... ollut parempi kehittymään sielullisesti. Jos tämä on totta ? enpä ole kuullutkaan.

sit siinä on vaan tapahtunut sellainen kehityksen vaihe.. ;) Ei kai se silti tähän teoriaan vaikuta. Voihan olla että Jumala haluaa antaa vähän joka asiassa ihmisille tutkittavaa..

• uskis
        uskis kirjoitti:

sit siinä on vaan tapahtunut sellainen kehityksen vaihe.. ;) Ei kai se silti tähän teoriaan vaikuta. Voihan olla että Jumala haluaa antaa vähän joka asiassa ihmisille tutkittavaa..

tuo kyllä ihan hyvä pointti. Rupesin vähän miettimään nyt jälkeen päin tuota.. Mut olisko et ne ei oo kuitenkaan vielä ollut tarpeeks kehittyneitä, ja tuo on ollut väistämätöntä että ihminen on kehittynyt sellaiseksi mitä se nyt on. Eli silloin voi palata takaisin minun teoriaani että ihminen on kehittynyt tällaiseksi juuri sen takia että kehittyy henkisesti täällä maan päällä, ja jatkaa sit seuraavaan etappiin tämän jälkeen.

• Nassen
        uskis kirjoitti:

tuo kyllä ihan hyvä pointti. Rupesin vähän miettimään nyt jälkeen päin tuota.. Mut olisko et ne ei oo kuitenkaan vielä ollut tarpeeks kehittyneitä, ja tuo on ollut väistämätöntä että ihminen on kehittynyt sellaiseksi mitä se nyt on. Eli silloin voi palata takaisin minun teoriaani että ihminen on kehittynyt tällaiseksi juuri sen takia että kehittyy henkisesti täällä maan päällä, ja jatkaa sit seuraavaan etappiin tämän jälkeen.

mikä se seuraava etappi olisi?

• uskis
        Nassen kirjoitti:

mikä se seuraava etappi olisi?

Jospa me ollaan vielä kehittyneemmässä "kropassa" seuraavassa elämässä. Heitetään tähän scifi hulluutta ? Vaikka humanoideja ;) Ja kehitytään katso aste asteelta henkisesti korkeammalle..

• uskis
        uskis kirjoitti:

Jospa me ollaan vielä kehittyneemmässä "kropassa" seuraavassa elämässä. Heitetään tähän scifi hulluutta ? Vaikka humanoideja ;) Ja kehitytään katso aste asteelta henkisesti korkeammalle..

rupeaa kuulostamaan hullulta. Ja saman toistoa alkaa olla.. ;) No, elämä on

• Ihminen ei ole ainoa elävä olento, joka kykenee taikauskoon. Palaten jälleen ehdollistumisteoriaan:

"Tutkiessaan kyyhkysten oppimista Skinner havaitsi niillä 'taikauskoista käyttäytymistä'
      :yksi lintu räpisteli siipiään häkin keskiosassa, toinen nokki häkin nurkkaa, kolmas raaputti jalallaan lattiaa. Nämä oudot reaktiot lisääntyivät lintujen ollessa nälkäisiä. Ilmeisesti linnut olivat reagoineet tällä tavalla ennen edellistä ruokintaa: toistamalla samaa reaktiota ne pyrkivät saamaan ruokaa uudestaan."

Eli kyse on enemmänkin ajattelun tasosta, kuin kyvystä.

• Lörppö mieli

Muistuipa mieleen Rudolf Steinerin yksi runo, jossa kerrottiin että henki nukkuu kivissä, tuntee kasveissa ja herää ihmisessä. Aikas kaunista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2296
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      114
      1761
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      88
      1429
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      133
      1387
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1266
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1238
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1111
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1057
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      982
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      834
    Aihe