Mitä saatana tavoittelee? Palvontaa, tuhoa ja kuolemaa. Hän haluaa tulla palvotuksi jumalana. Hän tahtoo että mahdollisimman moni meistä ihmisistä menisi kadotukseen. Että eläisimme synnissä ja että vihaisimme toisiamme. Että emme tulisi tuntemaan Jeesusta evankeliumin kautta ja julistamaan sitä pelastusta, joka on tarjolla ihmisille uskossa Jeesukseen Kristukseen.
Miten hän toimii? Hän laittaa liikkeelle valheita Jumalan Sanasta:
1. Mooseksen kirja 3:1
' Mutta käärme oli kavalin kaikista kedon eläimistä, jotka Herra Jumala oli tehnyt; ja se sanoi vaimolle: "Onko Jumala todellakin sanonut: 'Älkää syökö kaikista paratiisin puista'?" '
"Onko Jumala todellakin sanonut". Saatana kyseenalaistaa Jumalan Sanan. Ei niin että jokainen joka kyseenalaistaa meidän ymmärryksemme Jumalan Sanasta, olisi saatanan lähettiläs, vaan niin, että hän kyseenalaistaa sen osan Raamatusta, joka on juuri meille osoitettu. Jumala kielsi Aadamia ja Eevaa syömästä hyvän ja pahantiedon puusta, joten syömään siitä saatana heitä yllytti.
Saatana käyttää Jumalan Sanaa väärin:
Matteus 4:5-6
'Silloin perkele otti hänet kanssansa pyhään kaupunkiin ja asetti hänet pyhäkön harjalle ja sanoi hänelle: "Jos sinä olet Jumalan Poika, niin heittäydy tästä alas; sillä kirjoitettu on: 'Hän antaa enkeleilleen käskyn sinusta', ja: 'He kantavat sinua käsillänsä, ettet jalkaasi kiveen loukkaisi'." '
Hän yllyttää tekemään oikeitakin asioita väärään aikaan. Hän käskee kivittämään (tuomitsemaan ja rankaisemaan) syntiset kun tulisi armahtaa:
Johannes 8:3-5
'Silloin kirjanoppineet ja fariseukset toivat hänen luoksensa aviorikoksesta kiinniotetun naisen, asettivat hänet keskelle ja sanoivat Jeesukselle: "Opettaja, tämä nainen on tavattu itse teosta, aviorikosta tekemästä. Ja Mooses on laissa antanut meille käskyn, että tuommoiset on kivitettävä. Mitäs sinä sanot?" '
Saatana on Jumalan Sanan kyseenalaistamisen taustalla vaikuttava henki. Kun ihminen sanoo "Jumalaa ei ole" hän toistaa saatanan valheita. Tai kun ihminen väittää:"ei Jumala luonut ihmistä, vaan ihmisen loi evoluutio ja maailmankaikkeus" hän toistaa saatanan valheita, valheita jotka saatana on kuiskannut ihmisten sydämiin.
Mutta monet saatanan valheista ovat hienovaraisempia kuin nämä:
2. Korinttilaiskirje 11:3-4
'Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte. '
Puhdas evankeliumi, joka pelastaa:
1. Korinttilaiskirje 15:1-4
' Veljet, minä johdatan teidät tuntemaan sen evankeliumin, jonka minä teille julistin, jonka te myöskin olette ottaneet vastaan ja jossa myös pysytte ja jonka kautta te myös pelastutte, jos pidätte siitä kiinni semmoisena, kuin minä sen teille julistin, ellette turhaan ole uskoneet. Sillä minä annoin teille ennen kaikkea tiedoksi sen, minkä itse olin saanut: että Kristus on kuollut meidän syntiemme tähden, kirjoitusten mukaan, ja että hänet haudattiin ja että hän nousi kuolleista kolmantena päivänä, kirjoitusten mukaan, '
Estääkseen tämän evankeliumin etenemistä ja ihmisten uskoa, hän käyttää Jeesuksen nimeä saartaakseen evankeliumin opetuksella joka saa ihmiset turvaamaan itseensä, omiin tekoihinsa, opettajiensa tekoihin ja omiin voimiinsa.
Jeesuksen mitätöiminen on yksi hänen keinoista. "Jeesus on vain profeetta" tai "Jeesus oli vain enkeli". Näin hän tekee ihmiselle mahdottomaksi turvata Jeesukseen. Koska jos Jeesus ei ole Herra Jumala, hänen avullansa on rajat. Mutta koska hän on Herra, hänen voimansa ja kykynsä ovat rajattomat.
Saatana ei ole vihollinen jota tulisi ylenkatsoa. Hän vietteli kolmanneksen enkeleistä puolelleen:
Ilmestyskirja 12:3-4
'Ja näkyi toinen merkki taivaassa, ja katso: suuri, tulipunainen lohikäärme, jolla oli seitsemän päätä ja kymmenen sarvea, ja sen päissä seitsemän kruunua; ja sen pyrstö pyyhkäisi pois kolmannen osan taivaan tähtiä ja heitti ne maan päälle... '
Ihmisten eksyttäminen ja huijaaminen on lasten leikkiä hänelle. Mutta Jumala on häntä viisaampi ja käänsi hänen pahat aikeet häntä itseään vastaan:
1. Korinttilaiskirje 2:6-9
' Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat, vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme, sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut — sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet — vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat". '
Asiaa saatanasta osa 2
3
56
Vastaukset 3
- Anonyymi00002
Tuntomerkit sopii putiniin ja Tramppiin.
- Anonyymi00003
Kaikissa ihmisissä näkyy saatanan vaikutusvalta. Vielä enemmän jos heillä on paljon valtaa. Ihmisiä Jumala ei kuitenkaan kehoita vihaamaan:
1. Timoteuskirje 2:1-7
' Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa. '
Ihmisten pahoja tekoja on oikein vihata.
Saatana vaikuttaa pahan tahtomista ja tekemistä ihmisissä:
Luukas 22:3-6
' Niin saatana meni Juudaaseen, jota kutsuttiin Iskariotiksi ja joka oli yksi niistä kahdestatoista. Ja tämä meni ja puhui ylipappien ja pyhäkön vartioston päällikköjen kanssa, miten hän saattaisi hänet heidän käsiinsä. Ja he ihastuivat ja sitoutuivat antamaan hänelle rahaa. Ja hän lupautui ja etsi sopivaa tilaisuutta kavaltaakseen hänet heille ilman melua. '
Jumala taas vaikuttaa hyvää Jeesukseen uskonsa laittaneissa:
Filippiläiskirje 2:13
'sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. '
Saatana toimii politiikassa, uskonnoissa, jopa tieteessä. Kun me ihmiset tulemme täyteen vihaa toisia ihmisiä kohtaan, saatana iloitsee. Hän on jo hävinnyt sodan, mutta sen ajan mikä hänellä vielä on, hän käyttää pahaan, taistellen ihmissieluista, koska hän ei parannusta halua ikinä tehdä. Ihmisillä on toivoa.
Putinin, Trumpin, Stubbin, kaikkien puolesta uskovien sopii rukoilla. He ovat vain ihmisiä. Yksi syy sotiin lienee se, että tätä sanaa ei juuri kukaan noudata:" pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa." En usko että Venäjältä tai Suomesta löytyy kuin kourallinen ihmisiä jotka toteuttavat Jumalan tahtoa tässä asiassa, toivon, että sekin riittäisi.
Eikä tästäkään ole poissuljettu vihattuja poliitikkoja ja ruhtinaita:
"Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden."
Jumala tahtoo jopa Kim Jong Unin tulevan tuntemaan totuuden, siis sen, että hän on kelvoton syntinen joka on Jumalan tuomion ansainnut ja, että hänenkin, jos hän haluaa pelastua, on tultava turvaamaan Herraan Jeesukseen, muuten hän menee helvettiin. - Anonyymi00004
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kaikissa ihmisissä näkyy saatanan vaikutusvalta. Vielä enemmän jos heillä on paljon valtaa. Ihmisiä Jumala ei kuitenkaan kehoita vihaamaan:
1. Timoteuskirje 2:1-7
' Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa. Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden. Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, joka antoi itsensä lunnaiksi kaikkien edestä, josta todistus oli annettava aikanansa, ja sitä varten minä olen saarnaajaksi ja apostoliksi asetettu — minä puhun totta, en valhettele — pakanain opettajaksi uskossa ja totuudessa. '
Ihmisten pahoja tekoja on oikein vihata.
Saatana vaikuttaa pahan tahtomista ja tekemistä ihmisissä:
Luukas 22:3-6
' Niin saatana meni Juudaaseen, jota kutsuttiin Iskariotiksi ja joka oli yksi niistä kahdestatoista. Ja tämä meni ja puhui ylipappien ja pyhäkön vartioston päällikköjen kanssa, miten hän saattaisi hänet heidän käsiinsä. Ja he ihastuivat ja sitoutuivat antamaan hänelle rahaa. Ja hän lupautui ja etsi sopivaa tilaisuutta kavaltaakseen hänet heille ilman melua. '
Jumala taas vaikuttaa hyvää Jeesukseen uskonsa laittaneissa:
Filippiläiskirje 2:13
'sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. '
Saatana toimii politiikassa, uskonnoissa, jopa tieteessä. Kun me ihmiset tulemme täyteen vihaa toisia ihmisiä kohtaan, saatana iloitsee. Hän on jo hävinnyt sodan, mutta sen ajan mikä hänellä vielä on, hän käyttää pahaan, taistellen ihmissieluista, koska hän ei parannusta halua ikinä tehdä. Ihmisillä on toivoa.
Putinin, Trumpin, Stubbin, kaikkien puolesta uskovien sopii rukoilla. He ovat vain ihmisiä. Yksi syy sotiin lienee se, että tätä sanaa ei juuri kukaan noudata:" pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta, kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa." En usko että Venäjältä tai Suomesta löytyy kuin kourallinen ihmisiä jotka toteuttavat Jumalan tahtoa tässä asiassa, toivon, että sekin riittäisi.
Eikä tästäkään ole poissuljettu vihattuja poliitikkoja ja ruhtinaita:
"Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme, joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden."
Jumala tahtoo jopa Kim Jong Unin tulevan tuntemaan totuuden, siis sen, että hän on kelvoton syntinen joka on Jumalan tuomion ansainnut ja, että hänenkin, jos hän haluaa pelastua, on tultava turvaamaan Herraan Jeesukseen, muuten hän menee helvettiin....
Paavali ei julistaessaan osoittanut mitään vihaa vangitsijoitaan kohtaan:
Apostolien teot 26:27-29
'Uskotko, kuningas Agrippa, profeettoja? Minä tiedän, että uskot." Niin Agrippa sanoi Paavalille: "Vähälläpä luulet taivuttavasi minut kristityksi". Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta". '
Tämän hän sanoi niistä juutalaisista, jotka häntä vainosivat ja vihasivat:
Roomalaiskirje 9:3-5
'Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia: heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, amen! '
Hän ei välittänyt maallisista kiistoista ollenkaan. Hän ei ollut roomalaisille katkera siitä, että nämä pitivät hallussaan hänen kansansa kotimaata.
Hän taisteli ihmissielujen pelastuksen puolesta Jumalan vaikutuksesta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1241345
Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1411219Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain651161Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2391133Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,571016- 63891
- 83861
- 65677
Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S33658- 39575
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14550Vieläkään ei voi opiskella kursseja korkeakoulussa?
Vaikka lakiin tehty muutos hän ei saanut opiskella työttömyystuella. https://yle.fi/a/74-2024492513547- 33534
Jälleen näin nainen unta sinusta
Aika usein tulet uniini, enkä tiedä, mitä se tahtoo minulle sanoa. Tällä kertaa en ollut kotonasi, vaan ulkona jossain t28529- 32529
- 65498
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari39475- 29469
- 51451
- 24437