Perussuomalaiset ovat perinteisesti keränneet vahvaa kannatusta teollisuuspaikkakunnilla ja paperitehtaiden varjossa elävillä alueilla, joilla rakennemuutos ja tehdastyöpaikkojen väheneminen ovat aiheuttaneet turvattomuutta. Puolue on noussut merkittäväksi poliittiseksi voimaksi vetoamalla erityisesti työläisiin ja maakuntien asukkaisiin.Ilmiö liittyy vahvasti seuraaviin teemoihin:Rakennemuutos ja talous: Paperitehtaiden alasajot ja sulkemiset ovat vieneet monelta paikkakunnalta elinvoiman, mikä on lisännyt tyytymättömyyttä perinteisiä valtapuolueita kohtaan.Työväestön poliittinen koti: Perussuomalaiset ovat onnistuneet profiloitumaan duunarien asialla olevaksi puolueeksi erityisesti silloin, kun perinteisen vasemmiston koetaan etääntyneen tavallisen työntekijän arjesta ja huolista.Arvokonservatismi: Puolueen korostamat teemat, kuten maahanmuuttokriittisyys, EU-kriittisyys ja kansallisen edun puolustaminen, resonoivat voimakkaasti alueilla, joissa koetaan huolta tulevaisuudesta ja omasta elintasosta.Haluatko kenties syventyä siihen, miten puolueen kannatus on kehittynyt tietyllä paperiteollisuuspaikkakunnalla, vai kiinnostaako sinua tarkemmin puolueen talouspoliittinen linja suhteessa teollisuuden murrokseen?
Vastaukset 1
- Anonyymi00001
Minua oikeastaan lähinnä kiinnostaa tämän hallituskauden vaikutukset PS:n kannattajakuntaan.
Työväen puolueeksi profiloituneena puolueena työtä tekeviin vahvasti kohdistuva kurjistaminen jättää varmasti jälkensä. Mutta kuinka paljon vaakakupissa painaa se, ettei työtä tekevien asioita ajavissa puolueissa ole konservatiivista vaihtoehtoa? Eli mille osuudelle duunareista tärkeämpää on konservatiivisuus kuin se, että työllä tulisi toimeen ja etteivät palkat alkaisi pienetä työaikojen pidetessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1621558Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1381218Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216889- 68823
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63727- 53712
- 46705
- 77597
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt190592- 52582