Speva Holding Oy on vuonna 2025 perustettu sijoitus- ja holdingyhtiö, jonka pääomistajia ovat Suomen valtio (Gov Holding Oy:n kautta) ja Pontos Oy. Yhtiö toimii Valmet Automotiven osaomistajana ja keskeisenä järjestelynä autotehtaan omistuksessa. Yhtiön virallinen osoite on Porkkalankatu 1, Helsinki.
Orpo runttasi Kokkilan ja Valtion Valmet Automotiven omistajiksi, mikäs sen parempi nyt kun Patria heitti tilauskirjan täyteen. Täytyy vaalirahoille saada vastinetta. Spevan omistus: valtio 70% ja Kokkila 30%
Orpo ja Kokkila
3
<50
Vastaukset 3
- Anonyymi00001
Speva Holding osti kiinalaisen CATL:n osakkeet Valmet Automotivesta. Tuota kauppahintaa ei ole julkistettu, mutta eilö valtion kaikki rahan käyttö tule olla avointa?
- Anonyymi00002
Valtio maksoi 120 miljoonaa osakkeista, hätä tuli ettei mene konkurssiin ja Kokkila menetä osakesijoituksiaan. Siitä ja vain siitä oli kysymys.
- Anonyymi00003
Anonyymi00002 kirjoitti:
Valtio maksoi 120 miljoonaa osakkeista, hätä tuli ettei mene konkurssiin ja Kokkila menetä osakesijoituksiaan. Siitä ja vain siitä oli kysymys.
Valtio hävisi, Kokkila voitti.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/afef507d-4871-41ef-a416-6d38e9330fe3
"Vuoden 2025 annissa yhtiön osakkeita merkittiin valtion ja Pontoksen toimesta 2,71 euron osakekohtaiseen hintaan, eli valtionyhtiö Tesin olisi pitänyt periaatteessa konversiossa saada selvästi suurempi määrä yhtiön osakkeita."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1641637Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1491263Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset216909- 70846
- 55746
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus63727- 46715
- 87647
Martina avaa suhdettaan
IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt196616- 52592