Martti Luther löysi Jumalan armon Paavalin roomalaiskirjeestä

Anonyymi-ap

Sillä siinä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: "Vanhurskas on elävä uskosta". Room 1:17

Martti Luther löysi armollisen Jumalan tutkiessaan Raamattua, erityisesti Paavalin kirjettä roomalaisille (Room. 1:17). Hän oivalsi niin sanotun "tornikokemuksensa" aikana, että ihminen pelastuu yksin Jumalan armosta ja uskosta, ei omilla teoillaan. Tämä pelastusvarmuus teki hänestä vapaan.

133

120

Vastaukset 133

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

Sillä siinä se vanhurskaus, joka Jumalan edessä kelpaa, ilmoitetaan uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on: vanhurskaan pitää elämän uskosta.

• Anonyymi00002

Rättfärdighet från Gud uppenbaras nämligen däri, av tro till tro; så är ock skrivet: "Den rättfärdige skall leva av tro."

• Anonyymi00003
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Rättfärdighet från Gud uppenbaras nämligen däri, av tro till tro; så är ock skrivet: "Den rättfärdige skall leva av tro."

For therein is the righteousness of God revealed from faith to faith: as it is written, The just shall live by faith.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00002 kirjoitti:

Mikähän idea tässä on, kun suomenkieliseen kysymykseen vastataan vierailla kielillä. Kalastellaan näkyvyyttä vastauksien määrällä. vastaa suomeksi

• Anonyymi00004

Siksipä meillä Suomessakaan ei myydä aneita. Saamme myös lukea Jumalan sanaa omalla äidinkielellä, suomeksi. Kiitos Jumalalle evankeliumista! 😊

• Anonyymi00005

Kaikenlaisia ilmestyksiä on kullekin erilaisia

Neljännelle ilmestyy vanhurskaus
      Viidennelle ilmestyy Armo
      Kuudennelle ilmestyy Jumala
      Seitsemännelle ilmestyy Jumalan Poika (he saavat Jumalan pojan nimen)
      Kahdeksannelle ilmestyy Pyhä Henki
      Yhdeksännelle ilmestyy enkeli yhden Pyhän katolisen seurakunnan
      Kymmenelle ilmestyy pyhien yhteisö, pyhien yhteys
      Yhdestoista kokee syntien anteeksiantamisen voimaa
      Kahdestoista kokee ruumiin ylösnousemuksen (Golgata, herätys) voimaa

Itse olen hengessä nähnyt että taivaan istuimella istui pitkään neljännen seurakunnan Efraimin heimoa ollut jäsen ja hänen työnsä olivat vanhurskauden ja oikeuden etsimisessä hirmuiset.
      Olen myös kuullut viidennen seurakunnan kertomuksia polvesta polveen vaikuttavasta armosta.
      Itse olen kuudennessa seurakunnassa kokenut viisi Jehovan ja Kristuksen Ilmestystä.
      7-8 ovat kokematta mutta uskon niiden olevan myös Apostolisen tunnustuksen mukaiset.
      Yhdeksäs eli Mormonit ovat avoimesti kertoneet enkeleistä ja seurakunnan palautus hankkeesta.
      Kymmenes on luostarit yms. Ja heillä on pyhien yhteisö.
      11 en ole kokenut.
      12 on neljä ekaa yhdessä ja heillä jokaisella paitsi neljännellä on ollut herätyksiä ja ylösnousun voiman kokemuksia. Tuon neljännen pitäisi vielä saada hengellinen herätys niin kaikki olisi kohdallaan.

Sen mukaan kuin kukin on uskonut Apostoliseen uskontunnustukseen ja Raamattuun.

• Anonyymi00006

Eikö Lutherille kukaan kertonut mikä valehtelija Paavali oli vai menikö hänelle sen oppi yhtä huonosti perille kuin mitä menee tänä pävänä. Joku pahaa Paavali herjaa päivästä päästään, vakuuttaen että valetta on ja vielä murhamies ja ei tarvitse kuin selkänsä kääntää niin sitten jo poikkana siteerataan Raamattua, että näin se Paavali kirjoittelee.

Eli ei ihminen usko mitään mitä hänelle yritetään toitottaa ja vaikka miljoona kertaa toistaan sama Raamatun jae, että näin se on, niin ei sillä ole mitään merkitystä, ei se mene perille eikä sillä ole mitään vaikutusta.

• Anonyymi00022

Kyllä Luther tiesi mistä kyse oli, hänhän teki oppinsa juuri väärän kieron kautta niin, että ihmeen kaupalla onnistui säästämään henkensä, vaikka joutui kyllä kirkon kiroukseen.

Ongelmahan nyt on, ettei ymmärretä mitä Luther sanoo.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00022 kirjoitti:

Kyllä Luther tiesi mistä kyse oli, hänhän teki oppinsa juuri väärän kieron kautta niin, että ihmeen kaupalla onnistui säästämään henkensä, vaikka joutui kyllä kirkon kiroukseen.

Ongelmahan nyt on, ettei ymmärretä mitä Luther sanoo.

Miksi Lutheria herjaat?

• Anonyymi00007

Nyt Luther viimeisen sekoomisen teki, jos Paavalia uskoi eikä osannut sen vertaa lukea Raamattua että ilmiselvä valehtelija ja murhamies tässä on kyseessä, joka pyrkii vain kaikki eksyttämään.

Sinne meni sitten Lutherin usko jäteastiaan.

• Anonyymi00008

M.Luther oli Katolisen kirkon jäsen, luostarissa asunut munkki, joka tutki koko ikänsä akuperäisiä pyhiä kirjoituksia. Ei jämähtänyt mihinkään yhteen henkilöön.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00008 kirjoitti:

M.Luther oli Katolisen kirkon jäsen, luostarissa asunut munkki, joka tutki koko ikänsä akuperäisiä pyhiä kirjoituksia. Ei jämähtänyt mihinkään yhteen henkilöön.

Raamattu itse kehottaa tutkimaan kaikki kirjoitukset, henkilöt ja henget.
        Ja pitämään vain sen mitä oikein ja totta.

Niitä lait kieltäviä valejeesuksia kun täällä hiippaile lahkoissa ihmisiä kaatamassa,ja eksyttämässä, vaikka kuinka paljon.

Matt. 24:23

Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

Matt. 24:26

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Mark. 13:21

Ja jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tai: 'Katso, tuolla', niin älkää uskoko.

Joh. 10:37

Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

Matt.7
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

1. Joh. 3:4

Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

• Anonyymi00034

Mikä sai sinut arvioimaan, että Luther sekosi, kun aloittaja valehteli Lutherista?! Mikä sai sinut uskomaan aloittajaa?!

• Anonyymi00011

Se on historiallinen fakta.

• Anonyymi00012

Pitkään Korintissa ollessaan Paavali kirjoitti kirjettä Roomaan, koska oli Rooman kansaalainen ja sympatiat oli siihen suuntaan, kirjeessään mies kehui valehtelevansa tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan, saatikka syntinä, jos sen tarkoitsperät ovat hyvät.
      Kuriiri vei kirjeen perille, mutta sitä ei annettu Korinttolaisille.
      On syytä olettaa, että monet Paavalin valheet liittyvät juuri Korinton tapahtumiin ja sinne lähetettyihin kirjeisiin.

Room. 3:7

Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

• Anonyymi00013

Korintossa paha henki sai Paavalin valtaansa ja mies puhui sekavia hurmoskieliä, glossaliaa, joista kukaan ei saanut selvää, mitä mies tahtoo.

1. Kor. 14:19

Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuule

• Anonyymi00015

Hurmoskielisissä uskonlahkoissa niitä tuuleen puhujia riittää vaikka kuinka paljon täällä Suomessakin.

1. Kor. 14:9

Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.

• Anonyymi00014

Siteeratkaa mieluummin Aku Ankkaa. Siinä on enemmän todellisuuspohjaa. Ja kirja huvitta enemmän kuin sen lukijat.

• Anonyymi00016

Miten AKu Ankalla herjaa ketään?
        Pieleen menee koko usko silloin.

• Anonyymi00036
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Miten AKu Ankalla herjaa ketään?
        Pieleen menee koko usko silloin.

Tiesittekö, että Walt Disney oli Jeffrey Epsteinin isoisä?

• Anonyymi00017

Raamatussa aasikin puhuu selvällä ihmisten kielellä, samoin enkelit.

• Anonyymi00018

Jumala lopetti pahan Baabelin kielen/glossolalian puhumisen kaatamalla Baabelin tornin ja määräsi jokaiselle kansalle oman äidinkielen, mitä pitää puhua.

• Anonyymi00021
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Jumala lopetti pahan Baabelin kielen/glossolalian puhumisen kaatamalla Baabelin tornin ja määräsi jokaiselle kansalle oman äidinkielen, mitä pitää puhua.

Onkin mielenkiintoista, että EU:n Strasbourgin rakennus on rakennettu Baabelin tornia mukaillen. Löydätkö logiikan siihen?

• Anonyymi00035
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Onkin mielenkiintoista, että EU:n Strasbourgin rakennus on rakennettu Baabelin tornia mukaillen. Löydätkö logiikan siihen?

Yhteinen kieli, kuten esperanto ja lahkolaisten hurmoskielet ovat juuri sitä pyrkimystä takaisin Baabelin tornin hajottamista olevaan pahuuden aikaan, mikä salli pahojen asioiden levitä vapaasti eri kansojen ja ihmisryhmien kesken.

Pahuuden vallan leviämisen estämiseksi Jumala hajotti Baabelin tornin ja määräsi jokaiselle kansalle oman äidinkielen, jota tulee puhua.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00035 kirjoitti:

Yhteinen kieli, kuten esperanto ja lahkolaisten hurmoskielet ovat juuri sitä pyrkimystä takaisin Baabelin tornin hajottamista olevaan pahuuden aikaan, mikä salli pahojen asioiden levitä vapaasti eri kansojen ja ihmisryhmien kesken.

Pahuuden vallan leviämisen estämiseksi Jumala hajotti Baabelin tornin ja määräsi jokaiselle kansalle oman äidinkielen, jota tulee puhua.

Esim. helluntaina Jerusalemissa apostolit puhuivat koko ajan omalla äidinkielellä, aramean kielen galilean murteella, mistä heidät tunnettiin. Ei ne apostolit itse mitään vieraita kieliä puhuneet, vaan omaa äidinkieltään, kuten Jumala oli käskenyt tehdä.

Pyhä Henki tuli Tulisten Kielten muodssa apostolien pään päälle ja muutti galileankielisen puheen kuulijan ymmärtämään muotoon. Apostoli puhui koko ajan omalla äidinkielellä.

Tärkein sana on "kuulemme".

Ap. t. 2:7

Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten KUULEMME kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

• Anonyymi00044
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Esim. helluntaina Jerusalemissa apostolit puhuivat koko ajan omalla äidinkielellä, aramean kielen galilean murteella, mistä heidät tunnettiin. Ei ne apostolit itse mitään vieraita kieliä puhuneet, vaan omaa äidinkieltään, kuten Jumala oli käskenyt tehdä.

Pyhä Henki tuli Tulisten Kielten muodssa apostolien pään päälle ja muutti galileankielisen puheen kuulijan ymmärtämään muotoon. Apostoli puhui koko ajan omalla äidinkielellä.

Tärkein sana on "kuulemme".

Ap. t. 2:7

Ja he hämmästyivät ja ihmettelivät sanoen: "Katso, eivätkö nämä kaikki, jotka puhuvat, ole galilealaisia?

Ap. t. 2:8

Kuinka me sitten KUULEMME kukin sen maan kieltä, jossa olemme syntyneet?

Nykyisin sama helluntain kieli-ihme voidaan tehdä isoissa kokouksissa
        ns. simultaanitulkkauksen avulla. Puhuja puhuu puheensa omalla äidinkielellä, mutta kaikki erikieliset ihmiset kuulevat puheen omista kuulokkeistaan omalla äidinkielellä.

• Anonyymi00019

Juuri näin YKSIN USKOSTA, siinä ei ole mitään katetta. Ymmärrätkö?

• Anonyymi00020

Ja YKSIN ARMOSTA, kun raamatun mukaan ei uskolla ole mitään katetta, vaan joutuu helvettiin 1.Kor.3:13 KAYTEETTOMALLA LUPAUKSELLA, armositte on jos tosi Jumala sieltä pelastaa YKSIN ARMOSTA.

YKSIN USKOSTA, tarkoittaa katteetonta lupausta, minkä raamattu todistaa.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ja YKSIN ARMOSTA, kun raamatun mukaan ei uskolla ole mitään katetta, vaan joutuu helvettiin 1.Kor.3:13 KAYTEETTOMALLA LUPAUKSELLA, armositte on jos tosi Jumala sieltä pelastaa YKSIN ARMOSTA.

YKSIN USKOSTA, tarkoittaa katteetonta lupausta, minkä raamattu todistaa.

Jos Paavalin tie päättyy Raamatun mukaan tulen liekkeihin, hänen omin danoin, niin mikä ongelma teillä on ymmärtää raamatun tarina? Vai onko se teidän puhumanne pelastus?

• Anonyymi00024
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Jos Paavalin tie päättyy Raamatun mukaan tulen liekkeihin, hänen omin danoin, niin mikä ongelma teillä on ymmärtää raamatun tarina? Vai onko se teidän puhumanne pelastus?

Minusta sieluton maaksi maatuminen ja FYYSINEN ylösnousemus suoraan maailmanpalonliekkeihin elävänä, ei kuulosta pelastukselta?!

• Anonyymi00025
        Anonyymi00024 kirjoitti:

Minusta sieluton maaksi maatuminen ja FYYSINEN ylösnousemus suoraan maailmanpalonliekkeihin elävänä, ei kuulosta pelastukselta?!

Tämä on luterilaisen kirkon vainajan siunaaminen, ja vastaa täysin yksi yhteen raamatun tarinaa.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00025 kirjoitti:

Tämä on luterilaisen kirkon vainajan siunaaminen, ja vastaa täysin yksi yhteen raamatun tarinaa.

Edelleen YKSIN USKOSTA kertoo katteettomasta lupauksesta.

• Anonyymi00039

Jaak.2
        24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00039 kirjoitti:

Jaak.2
        24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

"Yksin uskosta" -hokema ei saa Raamatun vahvistusta.

Jaak.2
        24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista EIKÄ AINOSTAAN USKOSTA.

• Anonyymi00041
        Anonyymi00040 kirjoitti:

"Yksin uskosta" -hokema ei saa Raamatun vahvistusta.

Jaak.2
        24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista EIKÄ AINOSTAAN USKOSTA.

Kun kirjat avataan ja teot tutkitaan, niin moni joutuu häpeään.

• Anonyymi00026

Ei Aku Ankasta saa aikaan sekopäistä uskoa.

• Anonyymi00029

Ilmeisesti saa, koska maailmalla uutisoitiin jo vuosia sitten, että miten 1970-luvulla oli SUOMESSA valtava kohu Aku Ankasta - en tiedä, että liittyikö jo tuohon ankan housuttomuuteen, löytyy googlaamalla.

• Anonyymi00028

Todennäköisesti aloittaja kirjoittaa ns. "ketun häntä kainalossa", en usko, että tosissaan kukaan Lutherista voisi edes näin kirjoittaa. Tässä Lutherin omat samat Paavalin opista.

<<<Jos kaikki ne, jotka ovat armon ulkopuolella, ovat nimenomaan luontonsa puolesta VIHAN lapsia, niin on vapaa ratkaisukin luontonsa puolesta VIHAN lapsi, ja jos se jo luontonsa puolesta on tällainen, niin vielä suuremmalla syyllä se on VIHAN lapsi tekojensa puolesta. Mutta eihän VIHAN lapsi luonnostaan kykene tekemään mitään muuta kuin sitä, MIKÄ PAHAA ON, ei sellaista, mikä valmistaa armoon, vaan VIHAAN, siis sellaista, mikä ansaitsee VIHAN!

Ylös siis, te pelagiolaiset ja valmistautukaa teoillanne armoon, vaikka Paavali tässä sanoo, että kaikki niillä ansaitsevat ainoastaan VIHAN!

Olisihan ollut lienteämpää, jos hän (Paavali) olisi sanonut ainoastaan, että »me OLIMME VIHAN lapsia», mutta lisätessään LUONNOSTAAN-sanan hän tahtoi meitä olemaan siinä mielessä, että kaikki se, MITÄ ME OLEMME JA TEEMME, ON PELKÄSTÄÄN VIHAN EIKÄ MITENKÄÄN ARMON ANSAINNUT.

Raamatusta tuskin voinet löytää lyhyydessään voimakkaampaa sanaa vapaata ratkaisuvaltaa vastaan.<<<

Martti Luther teos, Sidottu ratkaisuvalta s. 349, 1982

• Anonyymi00032

Helluntailaiset ja muut Jenkkilahkot hyökkäilevät Kristillisiä kirkkokuntia vastaan.

• Anonyymi00030

ALOITTAJA, MIKSI HALUAT JOHTAA IHMISIÄ HARHAAN?

• Anonyymi00031

Nämä nyt sitten on juuri niitä raamatun tarinan sarvipäisiä perkeleen penikoita ja kyykäärmeen sikiöitä, ja kuten on huomattu, heillä on isokin kannatus - liityen nyt siihen, että miten lipevästi he osaavatkaan kuulijaansa nuoleskella. Olen miettinyt, että minkähänlainen luonteenlaatu tuohon työhön tarvitaan.

• Anonyymi00033
        Anonyymi00031 kirjoitti:

Nämä nyt sitten on juuri niitä raamatun tarinan sarvipäisiä perkeleen penikoita ja kyykäärmeen sikiöitä, ja kuten on huomattu, heillä on isokin kannatus - liityen nyt siihen, että miten lipevästi he osaavatkaan kuulijaansa nuoleskella. Olen miettinyt, että minkähänlainen luonteenlaatu tuohon työhön tarvitaan.

Ollaan Saatanan asialla, mutta on annettava kuva, kuin toimittaisii. itse Jumalan asiamiehenä.

• Anonyymi00037
        Anonyymi00033 kirjoitti:

Ollaan Saatanan asialla, mutta on annettava kuva, kuin toimittaisii. itse Jumalan asiamiehenä.

Ei takuulla ole helppo tehtävä.

• Anonyymi00042

Paavalissa oli Saatanan enkeli uusi henkiopas, eikä mies tehnyt koskaan todellista parannusta. Yritti vaan vierittää syyn synneistään lihojen ja vanhojen aatamien syyksi.

Room. 7:19

sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.

Room. 7:20

Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

• Anonyymi00043

Kyllä ihmisen on itse otettava vastuu omista synneistään.

• Anonyymi00045

Jos Luther ei ymmärtänyt tosiaan että Paavali lasetteli lähes pelkkää valhetta sekä tappoi ihmiset heti jos ne vastusti häntä, niin ei Luther ollut mikään uskonpuhdistaja, vaan pelkkä helppoheikki, joka ei osannut lukea Raamattua minkään vertaa jos ei kerran osannut selkeästi lukea mikä se Paavali oikein oli. Ja vielä hänen muka opetuksilleen on perustettu kirkko eikä ukko tajua Raamatusta yhtään mitään.

On taasen vedetty ihmisiä todella höplästä.

• Anonyymi00046

Luther nimenomaa ymmärsi oikein Paavalin ja muiden kirjoittajien kirjoituksia, niiden hyvät ja huonot puolet.

Luther oli Katolisen kirkon jäsen, eli luostarissa munkkina ja tutki työkseen Raamatun alkuperäisiä kirjoituksia.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00046 kirjoitti:

Luther nimenomaa ymmärsi oikein Paavalin ja muiden kirjoittajien kirjoituksia, niiden hyvät ja huonot puolet.

Luther oli Katolisen kirkon jäsen, eli luostarissa munkkina ja tutki työkseen Raamatun alkuperäisiä kirjoituksia.

Toivottavasti tosiaan ymmärsi sitten mikä valheveikko Paavali oli ja miten toimi kuten kunnon juutalainen että tappoi ne, jotka eivät olleet samaa mieltä.

Luther ehkä ymmärsi tämän koska kirjoitti, että juutalaiset ovat pahimpia nilviäisiä mitä maa päällään kantaa. Silti voisi vähän voinut siivota suutaan, koska oli kuitenkin kyse valitusta kansasta ja niillehän aina sattui kaikenlaista. Ei se nyt niin tavatonta ole jos heidän apostoli oli valehtelija ja tappoi kun huvitti.

Ehkä silti parempi ettei Lutherin oppi oli täydellisesti siirtynyt luterilaiseen kirkkoon, vaan vähän on suodatettu sitä, laskettu useamman suodattimen läpi niin, että jopa alkuperäinen ajatus täysin hälvennyt.

• Anonyymi00049
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Toivottavasti tosiaan ymmärsi sitten mikä valheveikko Paavali oli ja miten toimi kuten kunnon juutalainen että tappoi ne, jotka eivät olleet samaa mieltä.

Luther ehkä ymmärsi tämän koska kirjoitti, että juutalaiset ovat pahimpia nilviäisiä mitä maa päällään kantaa. Silti voisi vähän voinut siivota suutaan, koska oli kuitenkin kyse valitusta kansasta ja niillehän aina sattui kaikenlaista. Ei se nyt niin tavatonta ole jos heidän apostoli oli valehtelija ja tappoi kun huvitti.

Ehkä silti parempi ettei Lutherin oppi oli täydellisesti siirtynyt luterilaiseen kirkkoon, vaan vähän on suodatettu sitä, laskettu useamman suodattimen läpi niin, että jopa alkuperäinen ajatus täysin hälvennyt.

Johannes ei kastanut ollenkaan itsensä uskoviksi julistaneita lahkolaisia, kuten Juutalaisia fariseuksia,
        vaan kutsui heitä käärmeen sikiöiksi. Paavali oli yksi heistä.

Tekeytyi Korintossa nasiiriksi eksytystarkoituksessa, vaikka ei oikeasti ollut mikään oikea nasiiri. Johannes Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

• Anonyymi00097
        Anonyymi00047 kirjoitti:

ISRAELILAISET OLI VALITTU KANSA, EI JUUTALAISET.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

ISRAELILAISET OLI VALITTU KANSA, EI JUUTALAISET.

Juutalaiset, Benjamin heimo, tappoi Israelin heimo, ja veivät israelilaisten maat.

• Anonyymi00048

Ei Jumala ole kuollut, eikä mitään testamentteja tehnyt. Ei vanhempia eikä uudempia.

1. Tim. 6:16

Hän yksin on kuolematon, hän asuu valossa, jota ei voi lähestyä. Häntä ei yksikään ihminen ole nähnyt eikä voi nähdä. Hänen on kunnia ja ikuinen valta. Aamen.

• Anonyymi00050

Ehkä Luther ymmärsi miten Paavali kunnon juutalaisena tietenkin valehteli ja tappoi sekä toi sen oikein kirjan muodossa esille miten kovia juutalaiset ovat valehtelemaan. Kyllä hän tosiaan ymmärsi että valhettahan tässä lykätään.

Mutta silti luterilainen kirkko tekee viisaasti kun ei tuo aivan kaikkea Lutherin näkemyksiä esille eikä julista koko ajan sitä että juutalaiset valehtelee ettei niihin voi luottaa siten yhden yhtään, ei edes Raamatun lehdillä.

Sitä pidettäisiin antiseminisminä ja mitä se olisikin ja siksi tulee Luther nähdä vain armon, täydellisen armon julistajana eikä minään totuuden torvena, joka sanoo totuuden juutalaisista.

• Anonyymi00052

Matt. 24:23

Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.

Matt. 24:26

Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

Kun lahkolainen sanoo näin näyssä Jeesuksen älkää uskoko hän valehtelee ja on omavanhurskas tai peräti saatanan vallassa.

Jos ihminen elää Jeesuksessa ja Jeesus ihmisessä ihminen ei voi nähdä Jeesusta edessään koska ihminen elää itse Jeesuksessa mitä kautta hän voi nähdä Jumalan.
      Jeesus istuu Isän oikealla puolella ja katsoo Isää sitä kautta armon saanut voi siis nähdä Jumalan. Eläessään ihmisessä vanhurskaat teot mitkä ihminen tekee ovat Jeesuksesta ei ihmisestä. Omavanhurskaat näkee Jeesuksen koska Jeesus ei elä heissä ja teot eivät ole Jeesuksesta. Minä tiedän tämän koska minä olen nähnyt Jumalan näyn kautta, muuten se ei ole mahdollista, tässä elämässä.

• Anonyymi00053

Lisätään vielä, että armossa on hyvä elää.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00053 kirjoitti:

Lisätään vielä, että armossa on hyvä elää.

Totta - mikä olisikaan parempaa maailmassa, kuin palvoa Jeesuksen nimeen itse taivasten valtakunnan isä Jumalaa kirottuna kiroukseksi! (Gal.3:13, Athasioksen ja Augsburgin tunnustukset).

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Totta - mikä olisikaan parempaa maailmassa, kuin palvoa Jeesuksen nimeen itse taivasten valtakunnan isä Jumalaa kirottuna kiroukseksi! (Gal.3:13, Athasioksen ja Augsburgin tunnustukset).

Ja mennä helvettiin (1.Kor.3:13) ja odottaa, että tuleeko taivaan isä Jumala sieltä yksin armosta pelastamaan!

• Anonyymi00057

Kukaan ei elä kenessäkään - lisäys.

• Anonyymi00058

Onko kirkolla laadittuna jonkinlainen suunnitelma sen varalle, kun tapahtuu kollektiivinen herääminen, ja yht äkkiä ihmiset tajuavat mistä on kyse?

• Anonyymi00059

Tämä nimittäin on edessä.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Tämä nimittäin on edessä.

Ja kannattaisi valmiiksi miettiä varaselitys Jeesuksen kylväjävertaukselle, jos tuntuu, ettei voi vain sanoa "Aprilliä, Aprilliä, juo kuravettä päälle!"

• Anonyymi00062
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Ja kannattaisi valmiiksi miettiä varaselitys Jeesuksen kylväjävertaukselle, jos tuntuu, ettei voi vain sanoa "Aprilliä, Aprilliä, juo kuravettä päälle!"

Se ei auta, että ristiinnaulitun kuvat on kannettu piiloon, jos Paavalin antamin ehtoollissanoin vielä syödään ihmislihaa ja juodaan verta.

• Anonyymi00063
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Se ei auta, että ristiinnaulitun kuvat on kannettu piiloon, jos Paavalin antamin ehtoollissanoin vielä syödään ihmislihaa ja juodaan verta.

Pidän kannastani kiinni - ainoa vaihtoehto on jakautua alussa täysin kahteen eri osaan.

Toinen on Jeesukselle, hänen opetukselle ja suloisen vauvan syntymäkirkko enkelikuvin.

Ja toinen Paavalille kirkko Kristuksena, ja pääsiäisen teurastetun uhrilampaan kirkko.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Pidän kannastani kiinni - ainoa vaihtoehto on jakautua alussa täysin kahteen eri osaan.

Toinen on Jeesukselle, hänen opetukselle ja suloisen vauvan syntymäkirkko enkelikuvin.

Ja toinen Paavalille kirkko Kristuksena, ja pääsiäisen teurastetun uhrilampaan kirkko.

Liberaalipapit hoitavat enkelikirkon ja vanhoillispapit Paavalin kirkon.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00064 kirjoitti:

Liberaalipapit hoitavat enkelikirkon ja vanhoillispapit Paavalin kirkon.

V-L papit hoitaa Paavalin kirkon, saarnaten helvetin vaivasta.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00069 kirjoitti:

V-L papit hoitaa Paavalin kirkon, saarnaten helvetin vaivasta.

Niin kuuluukin kristinuskon mukaan, koska opin Jumala pelottelee helvetillä.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00076 kirjoitti:

Niin kuuluukin kristinuskon mukaan, koska opin Jumala pelottelee helvetillä.

Ja liberaalien puolella, Jeesuksen opilla, ei koko helvettiä edes ole.

• Anonyymi00061

Kannattaa lukea Lutheria niin Raamattu avautuu. Tosin se ei riitä, täytyy myös ymmärtää luettu sitten myös Raamattu avautuu paremmin. Minusta tuntuu siltä, että ne jotka haukkuvat Lutheria eivät ole lukeneet hänen tekstejään.

• Anonyymi00065

Luther tietenkin näki sen miten Paavali ja kaikki juutalaiset valehtelee eikä puhu totta kuin vahingossa, mutta kirkko se on tehnyt viisaasti siitä että suodattaa vähän Lutherin oppeja eikä tuo niitä suoraan kirkkoon eikä papit julista sitä että katsokaa nyt miten tuo Paavali lasettelee juutalaisena täyttä valhetta ja te hölmöt uskotte.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Luther tietenkin näki sen miten Paavali ja kaikki juutalaiset valehtelee eikä puhu totta kuin vahingossa, mutta kirkko se on tehnyt viisaasti siitä että suodattaa vähän Lutherin oppeja eikä tuo niitä suoraan kirkkoon eikä papit julista sitä että katsokaa nyt miten tuo Paavali lasettelee juutalaisena täyttä valhetta ja te hölmöt uskotte.

Suoraan sanottuna suurinpiirtein, noinhan se asia on!

• Anonyymi00078
        Anonyymi00065 kirjoitti:

Millä kohdin kirkko on suodattanut Lutherin oppeja?!

Yksittäiset papit voivat oman itsensä suojaksi kyllä valehdella - mutta luterilaisuus perustuu nimenomaan Lutherin putsaamaan katolisuuteen:

Jos palvot Jumalaa uhrinasi, pelastut helvettiin.

• Anonyymi00067

Paavali tosin kääntyi valehtelevasta juutalaisesta kristityksi, mutta Lutherin juttuja pitää silti laskea useamman suodattimen läpi.

• Anonyymi00068

Paavali kääntyi valehtelevasta juutalaisesta, valehtelevaksi kristityksi.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Paavali kääntyi valehtelevasta juutalaisesta, valehtelevaksi kristityksi.

Sitä suuremmalla syyllä Lutherin jutut pitää laskea useamman suodattimen läpi ja vielä käyttää valheenpaljatuskoneessa.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä Lutherin jutut pitää laskea useamman suodattimen läpi ja vielä käyttää valheenpaljatuskoneessa.

1500-luvun miehistä M.Luther oli kaikista paras ja viisain teologi.

Esim. Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli maallikoita, jotka molemmat vietiin vankilaankin sodomiasta.

• Anonyymi00079

Äläpäs valehtele - kun Paavali kertoo kristinuskon tekemisestään, HÄN KERTOO SYNNYTTÖNEENSÄ TEIDÄT, ei hän itseään synnyttänyt.

Kaikki kristitythän Kristusta seuraamalla ovat juutalaisten Jumalan uhreja, ettei juutalaisten tsrvitse Jumalansa määräyksestä uhrata esikoispoikiaan (2.Moos.13).

Kuten Paavali Gal.3:13 sanoo, että KRISTUS PELASTI MEIDÄT LAIN KiROUKSESTA, KUN TULI KIROUKSEKSI MEIDÄN EDESTÄMME.

• Anonyymi00071

Paavali esiintyi erilaisissa rooleissa. Oli taivata näyttelijä.

Korintossa mies tekeytyi sekä pakanoiden apostoliksi ja samalla esiintyi Juutalaisten nasiirina.

1. Kor. 9:2

Jos eivät muut pidäkään minua apostolina, teidän apostolinne ainakin olen.

Ap. t. 18:18

Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.]

Johanens Kastaja oli viimeinen oikea nasiiri, ei Paavali.

• Anonyymi00074

Fariseusten fariseus tuomittiin tekojensa mukaan.
      Lutherus eläisi kaukana eri sukupolvessa pakanana ja kirjoittaisi incubuksista ja succubuksista ja söisi omaa ulostettaan ruoansulatuslääkkeenä.
      Rajoittaisitte välillä Paavali-kirjeiden korottamista Jeesuksen sanojen kustannuksella.

• Anonyymi00075

Nimenomaan tarkoitan, että hukutatte Jeesuksen sanat Paavaliinne. Mutta ne eivät katoa, vaikka kuinka vimmattuja olisitte.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00075 kirjoitti:

Nimenomaan tarkoitan, että hukutatte Jeesuksen sanat Paavaliinne. Mutta ne eivät katoa, vaikka kuinka vimmattuja olisitte.

Ei Paavaliin voi Jeesuksen sanoja hukuttaa, koska ne ovat Paavalin mukaan jopa kirottu, ja koko Jeesuksen julistamaksi käskemä evankeliumi on kirottu, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Löytyy raamattuhaulla "olkoon kirottu".

• Anonyymi00085
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Ei Paavaliin voi Jeesuksen sanoja hukuttaa, koska ne ovat Paavalin mukaan jopa kirottu, ja koko Jeesuksen julistamaksi käskemä evankeliumi on kirottu, vaikka sitä lausuisi enkeli taivaasta. Löytyy raamattuhaulla "olkoon kirottu".

Ja Saatanan voiman avulla luetaan kirouksia - minkä Joh.8 Jeesus sanoo juutalaisten Jumalan olevan?

• Anonyymi00080

Edeltä: <<<Paavali tosin kääntyi valehtelevasta juutalaisesta kristityksi, mutta Lutherin juttuja pitää silti laskea useamman suodattimen läpi.<<<

Ja se totuus raamatusta:

1.Korinttolaiskirje:

<<<4:15 Sillä vaikka TEILLÄ olisi kymmenentuhatta kasvattajaa Kristuksessa, niin ei TEILLÄ kuitenkaan ole monta isää; sillä minä TEIDÄT synnytin evankeliumin kautta Kristuksessa Jeesuksessa.<<<

2.Korinttolaiskirje:

<<<11:2 Sillä minä kiivailen TEIDÄN puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut TEIDÄT miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.<<<

Luetun ymmäetämisessä vika? Niinkö? Kyllä Paavali täysin unohti synnyttää itsensä.

• Anonyymi00082

Miltä kohdin ajattelit, että Lutherin sanoja Paavalin opista pitäisi nyt suodattaa, kun Paavali Gal.3:13 kiroaa Jeesuksen Kristuksena kiroukseksi, kun "pelasti meidät (juutalaiset) lain kirouksesta, kun tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme", tai 1.Kor.3:13, jossa lukee Paavalin sanoin, että "se päivä tulessa ilmestyy, joka näyttää teille, että mikä oli se teko uskoa minua"?

• Anonyymi00083
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Miltä kohdin ajattelit, että Lutherin sanoja Paavalin opista pitäisi nyt suodattaa, kun Paavali Gal.3:13 kiroaa Jeesuksen Kristuksena kiroukseksi, kun "pelasti meidät (juutalaiset) lain kirouksesta, kun tuli KIROUKSEKSI meidän edestämme", tai 1.Kor.3:13, jossa lukee Paavalin sanoin, että "se päivä tulessa ilmestyy, joka näyttää teille, että mikä oli se teko uskoa minua"?

Ja näin te menette Kristusta seuraten juutalaisten jumaluuden uhreiksi, ettei juutalaisten tarvitse uhrata esikoispoikiaan Jumalansa määräyksestä - tämä uhri on juutalaisilla piilossa pääsiäisenä liinan alla, jolloin oli määräys uhrata esikoispojat.

• Anonyymi00084
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Ja näin te menette Kristusta seuraten juutalaisten jumaluuden uhreiksi, ettei juutalaisten tarvitse uhrata esikoispoikiaan Jumalansa määräyksestä - tämä uhri on juutalaisilla piilossa pääsiäisenä liinan alla, jolloin oli määräys uhrata esikoispojat.

Siis liinan alla piilossa ristiinnaulittu Jeesus.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00083 kirjoitti:

Kuten vanha sanonta sanoo - 'hullu saa olla, mutta ei tyhmä'.

• Anonyymi00088
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Niinpä. Ei kannata hurahtaa minkään sortin uskovaisten kelkkaan.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Ja jos Luther olisi tehnyt 500 vuotta sitten totuuden eteen piirunkin verran enemmän, hänet olisi tapettu. Hänen oli pakko jättää tulevaisuuden ihmisten älyn varaan se ymmärrys, joka siis on eritttäin huonosti riittänyt totuuden ymmärtämiseen.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00086 kirjoitti:

Alkeellisinta mitä kristinuskosta edes kuuluiu tietää on se, että koko kristinuskon raamatun mukaan on luonut juutalainen Paavali.

• Anonyymi00092

Ramatun mukaan Jumala synnyttää ihmisen uudeksi kasteen vedestä ja Hengestä.
        Ei mikään Tarsolainen murhamies Paavali ketään puheillaan synnytä uudeksi.

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

Kaste on uudestisyntymisen peso, mikä pelastaa ihmisen.

Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00091 kirjoitti:

Alkeellisinta mitä kristinuskosta edes kuuluiu tietää on se, että koko kristinuskon raamatun mukaan on luonut juutalainen Paavali.

Ja seuraavaksi tulee se kohta, että silloin myös sen uskonnon Jumalana on juutalaisuuden jumaluus, eikä Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, joka on Jeesuksen nimeen opin uhri.

• Anonyymi00094
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan."

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

• Anonyymi00096
        Anonyymi00093 kirjoitti:

Ja seuraavaksi tulee se kohta, että silloin myös sen uskonnon Jumalana on juutalaisuuden jumaluus, eikä Jeesuksen opettama taivasten valtakunnan isä Jumala, joka on Jeesuksen nimeen opin uhri.

Tämä on jo niin alkeellista yhteenlaskua, että ihan itkettää teidän hölmöilynne - muka luku- ja kirjoitustaitoiset ihmiset!

• Anonyymi00104
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Niin, JUUTALAISTEN JUMALA, JONKA JOH.8 JEESUS SANOO OLEVAN SAATANA.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00094 kirjoitti:

1. Piet. 3:21

Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus.

NIIN, JUUTALAISTEN JUMALA, jonka Jeesus sanoo Joh.8 olevan SAATANA.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00106 kirjoitti:

NIIN, JUUTALAISTEN JUMALA, jonka Jeesus sanoo Joh.8 olevan SAATANA.

Tulikin kahteen kommenttiin nyt aivan sama vastaus.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Paavali oli Juutalaisten Jumalanmiesten "veli".

Nimittäin pyöveli.

Ap. t. 26:10

Niinkuin minä myös tein Jerusalemissa, ja salpasin monta pyhää vankihuoneisiin, kuin minä ylimmäisiltä papeilta olin saanut vallan; ja kuin he tapettiin, mielistyin minä heidän tuomioonsa.

• Anonyymi00087

Uskonharhaisuus on ikävästi piinaava tauti, josta tosin voi kovalla työllä ja vertaistuella eheytyä tervejärkiseksi.
      Tervehtymistä kaikille uskonharhaisille.

• Anonyymi00108

Onkin vahinko, että älykästä raamattua edes lukevat uskonharhaiset, kun se liittyy rikokseen.

• >>Kannattaa lukea Lutheria niin Raamattu avautuu. Tosin se ei riitä, täytyy myös ymmärtää luettu sitten myös Raamattu avautuu paremmin. Minusta tuntuu siltä, että ne jotka haukkuvat Lutheria eivät ole lukeneet hänen tekstejään.>>

On luettu Juutalaisista ja heidän vaheistaan.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00090

Äl' ylipäästä Perhanaa (Parhamia)

• Anonyymi00095
        Anonyymi00090 kirjoitti:

Äl' ylipäästä Perhanaa (Parhamia)

The Sodomy of Charles Parham - James Attebury
        James Attebury
        https://jamesattebury.wordpress.com › ...
        ·
        Käännä tämä sivu
        9.7.2025 — On July 20, 1907, Charles Fox Parham and J. J. Jourdan, a Jewish boy, were charged with sodomy.

• Anonyymi00102

Mutta onko ymmärretty?

• En ylistä Parhamia enkä Lutheria.

😊😊😊😊😊

• Anonyymi00103

No, entä sitten se järki ja äly?

• Anonyymi00099

Se on hyvä, kun totuuden perään lyödään tarpeeksi sontaa, niin sinne hukkuu. Ottakaapa tämä nyt ajattelunne lähtökohdaksi, jos ajatteleminen ylipäätään onnistuu.

1.Kuningasten kirja:

<<<12:21 Ja kun Rehabeam tuli Jerusalemiin, kokosi hän koko Juudan heimon ja Benjaminin sukukunnan, satakahdeksankymmentä tuhatta sotakuntoista valiomiestä, sotimaan Israelin heimoa vastaan ja palauttamaan kuninkuutta Rehabeamille, Salomon pojalle.<<<<

Juutalaiset tappoivat Israelin heimon. Ja heidän kuningas Salomo rakensi juutalaisille Jerusalemin temppelin, josta Israelin Jumala sanoo näin:

Tässä on koko huijauksen perusta, joka sitten yltää kristinuskoon asti:

<<<7:30 Sillä Juudan miehet ovat tehneet sen, mikä on pahaa minun silmissäni, sanoo Herra. He ovat asettaneet iljetyksensä temppeliin, joka on otettu minun nimiini, ja saastuttaneet sen. <<<

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=luku&kaannos=fi-38&kirja=jer&luku=7

Jeesus oli israelilainen, mutta Paavali juutalainen.

• Anonyymi00100

Ja mikä tässä on merkittävää, niin raamatun säilyttämisellä on myös pidetty huoli siitä, etteivät juutalaiset onnistu hautaamaan jumalahuijaustaan.

• Anonyymi00105

Kaikki Aabrahamin jälkeläiset kuuluvat Israelin kahdentoista heimon jälkeläisiin.
        Kansoilla Jeesus tarkoitti Isrealin kahdentoista heimon muodostamia kansoja.

Ei ne sinetillä merkityt ole mitään Jehovantodistajia eikä Helluntailaisia, eikä Mormooneita.

Ilm. 7:4

Minä kuulin myös sinetillä merkittävien määrän. Sinetin sai sataneljäkymmentäneljätuhatta, ja heitä oli kaikista Israelin heimoista:

• Anonyymi00110

Puhujana siis tuossa Jeremia 7 kohdassa Jeesuksen opettama Israelin Jumala.

• Anonyymi00112
        Anonyymi00110 kirjoitti:

Puhujana siis tuossa Jeremia 7 kohdassa Jeesuksen opettama Israelin Jumala.

Ja tämä kertoo nyt, että miten historiassa juutalaiset huijasivat oman pahuuteen perustuvan jumaluutensa Israelin Jumalan tilalle, varastivat israelilaisten maat ja identiteetin, mitä valhetta hyväksikäyttäen holokaustilla saivat toistamiseen vuonna 1948 alkuperäasukkaiden maat jälleen Palestiinasta omaa valtiotaan varten.

• Anonyymi00113
        Anonyymi00112 kirjoitti:

Ja tämä kertoo nyt, että miten historiassa juutalaiset huijasivat oman pahuuteen perustuvan jumaluutensa Israelin Jumalan tilalle, varastivat israelilaisten maat ja identiteetin, mitä valhetta hyväksikäyttäen holokaustilla saivat toistamiseen vuonna 1948 alkuperäasukkaiden maat jälleen Palestiinasta omaa valtiotaan varten.

Ja kun toisen maailmansodan salausaika päättyi joitakin vuosia sitten, selvisi, että itse juutalaisneuvosto oli laatinut listan keskitysleireille lähetettävistä. Kyse oli heidän omasta operaatiostaan.

• Anonyymi00114
        Anonyymi00113 kirjoitti:

Ja kun toisen maailmansodan salausaika päättyi joitakin vuosia sitten, selvisi, että itse juutalaisneuvosto oli laatinut listan keskitysleireille lähetettävistä. Kyse oli heidän omasta operaatiostaan.

Mutta samaan aikaan juutalaisen Epsteinin kiristyslista maailmanjohtajista, liittyen juutalaisuuden jumalan uhriorgioihin, lyötiin pöytään. Se olikin kerätty Israelin tiedustelupalvelu Mossadille. Olemme nyt tässä historian vaiheessa. Kuka voittaa?

• Anonyymi00115
        Anonyymi00114 kirjoitti:

Mutta samaan aikaan juutalaisen Epsteinin kiristyslista maailmanjohtajista, liittyen juutalaisuuden jumalan uhriorgioihin, lyötiin pöytään. Se olikin kerätty Israelin tiedustelupalvelu Mossadille. Olemme nyt tässä historian vaiheessa. Kuka voittaa?

Juutalaisten suulla on ilmoitettu, jos heidän valtion olemassaoloa mikään uhkaa, he vievät koko maapallon mukanaan. - Heillä on tuntematon määrä ydinaseita, joita Israel ei ole koskaan antanut tarkistaa.

• Anonyymi00116
        Anonyymi00115 kirjoitti:

Juutalaisten suulla on ilmoitettu, jos heidän valtion olemassaoloa mikään uhkaa, he vievät koko maapallon mukanaan. - Heillä on tuntematon määrä ydinaseita, joita Israel ei ole koskaan antanut tarkistaa.

Ja tämä koskee nyt sinua, minua ja koko maailmaa, ja sen perusta on raamatusta - turha vähätellä vain satukirjaksi.

• Anonyymi00117
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Ja tämä koskee nyt sinua, minua ja koko maailmaa, ja sen perusta on raamatusta - turha vähätellä vain satukirjaksi.

Luther teoksellaan 'Juutalaisista ja heidän valheistaan' yritti varoittaa, ja niinpä juutalaiset käyttivätkin Lutherin hyväksi vielä toisen maailmansodan holokaustilla omaan operaatioonsa.

• Anonyymi00101

Wikipedia

Gerhard Olsen-Smidt järjesti 1920 Helsingissä Helluntaiseurakunnan, jonka kokoontumispaikka oli Ludviginkadulla Helsingin Sanomain salissa 4. kerroksessa ja myöhemmin Liisankatu 17:ssä. Tästä ryhmästä muodostui myöhemmin Filadelfiaseurakunta. Eino I. Manninen valittiin seurakunnan vanhimmaksi joulukuussa 1920. Olsen-Smidt oli valloittava johtaja, ja liike keskittyi vahvasti hänen henkilöönsä. Häntä syytettiin taloudellisista väärinkäytöksistä ja yksinvaltaisesta johtamistavasta.[17]

Keväällä 1925 Olsen-Smidt pidätettiin Helsingissä ”homoseksuaalisen hurjastelun” takia,[20] ja hänet tuomittiin huhtikuussa 1925 kuudeksi kuukaudeksi vankeuteen haureudesta,[21] sillä hänellä oli ollut seksuaalinen suhde kahteen nuorukaiseen, jotka toimivat seurakunnassa.[17] Vankeustuomion jälkeen hänet karkotettiin Norjaan.[22] Tuomio merkitsi helluntailiikkeelle huomattavaa kriisiä.[17]

• Anonyymi00111

Vuonna 1543 julkaistussa teoksessaan Juutalaisista ja heidän valheistaan Luther nimitti juutalaisia ankarasti ja kehotti muun muassa polttamaan synagogia ja karkottamaan juutalaiset maasta.
      Muuan Aadolf Hitler omaksui Lutherin opin.

Eli ei niillä teoilla ole merkitystä. Jumala kyllä pelastaa.

• Anonyymi00118

Hitler oli natsi, ei mikään kristitty.

• Anonyymi00119
        Anonyymi00118 kirjoitti:

Hitler oli natsi, ei mikään kristitty.

Eikös Hitlerin äiti seurustellut Juutalaisen miehen kanssa, mistä viha Juutalaisia kohtaa sai alkunsa.

• Anonyymi00120
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Eikös Hitlerin äiti seurustellut Juutalaisen miehen kanssa, mistä viha Juutalaisia kohtaa sai alkunsa.

Oli Hitler juutalainen, mutta hänen roolinsa oli operaatiossa näytteleminen - hänet oli valinnut Thule-seura, jolla on alajärjestö Yalen yliopistossa - oli työtön ja asunnoton katumaalari alunperin, hänen piikkiin vain pistettiin koko näytös.

• Anonyymi00121
        Anonyymi00119 kirjoitti:

MIKÄ VIHA???

• Anonyymi00122
        Anonyymi00121 kirjoitti:

MIKÄ VIHA???

Se operaatio oli juutalaisten itse tekemä!

• Anonyymi00123
        Anonyymi00121 kirjoitti:

MIKÄ VIHA???

Niin, siitä ei ole montaa vuotta, kun jostain kumman syystä Israelin päämies halusi antaa lausunnon, ettei Hitler halunnut tappaa juutalaisia - on syytä olettaa, ettei hän edes tiennyt mitä tapahtui.

• Anonyymi00124
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Niin, siitä ei ole montaa vuotta, kun jostain kumman syystä Israelin päämies halusi antaa lausunnon, ettei Hitler halunnut tappaa juutalaisia - on syytä olettaa, ettei hän edes tiennyt mitä tapahtui.

Kaikki on huijausta, ihan kaikki

• Anonyymi00125
        Anonyymi00124 kirjoitti:

Kaikki on huijausta, ihan kaikki

Ja tästä syystä meidän maailmamme on nyt juuri tällainen, mistä ei enää kukaan ota selvää, että mikä tänä päivänäkään enää on myöskään totta. Elämme vain valtavassa sensuurissa.

• Anonyymi00126
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Ja tästä syystä meidän maailmamme on nyt juuri tällainen, mistä ei enää kukaan ota selvää, että mikä tänä päivänäkään enää on myöskään totta. Elämme vain valtavassa sensuurissa.

Sen ehkä nyt voisi edes aistia, että jonkinlainen räjähdysvaara voisi olla ilmassa.

• Anonyymi00127
        Anonyymi00126 kirjoitti:

Sen ehkä nyt voisi edes aistia, että jonkinlainen räjähdysvaara voisi olla ilmassa.

Se ehkä helpottaisi tilanteen ymmärtämisen, jos edes tietäisi kenen käsissä ne todelliset langat ovat, ja millä motiivilla - kuka käskee ketä, ja ketkä ovat ne, jotka tottelevat ja miksi?!

• Anonyymi00128
        Anonyymi00127 kirjoitti:

Se ehkä helpottaisi tilanteen ymmärtämisen, jos edes tietäisi kenen käsissä ne todelliset langat ovat, ja millä motiivilla - kuka käskee ketä, ja ketkä ovat ne, jotka tottelevat ja miksi?!

Parhami vietiin vankilaan sodomiasta nuoren Juutalaispojan kanssa.

• Anonyymi00129

Siksi Suomeenkin tuli kristinusko, Agricolan ja muiden työn kautta. Pimeys väistyi!

• Anonyymi00130

Aika paljon suodatettuna me omaksuimme Lutherin höpinät ja niinhän sitä sanotaan, että kukin on aikansa lapsi. Silloin piti olla antiseministi sekä ajatella että noidat täytyy polttaa elävänä. Se vain kuului siihen aikaan.

Tähän aikaan kuuluu se, että kaupunki asukkaineen pommitetaan maan tasalle ja toivotaan että siellä sattui olemaan joku sotilas tai vihollinen. Sillä tavalla olla nykyisin aikamme lapsia.

• Anonyymi00132

Kristinusko on ollut taivaassa valmiina ennen aikojen alkua. Jumalan teko.

• Anonyymi00131

Jumalan suuri armosuunnitelma paljastuu jo Raamatun ensimmäisissä lehdissä ennustuksena, jonka mukaan luvattu pelastaja on murskaava käärmeen pään. Tämä on historian ensimmäinen profetia Jeesuksesta, joka ottaa pois maailman synnit. Golgatan ristillä Hän kantoi meidän rangaistuksemme, kärsi puolestamme ja lunasti uskovat omalla verellään Jumalan omiksi.

• Anonyymi00134

Kunnia Jumalalle!

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1689
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1186
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      32
      1083
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      916
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      694
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      619
    8. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    9. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    10. 71
      567
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      518
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    15. 34
      434
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe