Adventtikirkon opin mukaan mutta toimiiko se ?
"Ehtoolliselle valmistautumiseen kuuluu itsetutkistelu, katumus ja synnintunnustus."
Oikeaoppinen valmistautuminen ehtoolliselle
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Minä tutkiskelin itseäni hipelöiden kirkolla.
- Anonyymi00002
Ja saduista kertominen vain jatkuu. Yrittäkää edes opiskella jotain oikeaa tietoa takauskojen sijaan.
- Anonyymi00003UUSI
Usko ja taikausko on kaksi täysin eri asiaa. Tuskin kukaan oikeaoppinen kristitty kuvittelee, että on olemassa ihmisiä jotka voivat herättää kuolleita henkiin. On tosin todistettavasti tapahtunut sellaista, että jo kuolleita on saatu elvytetty takaisin henkiin esimerkiksi hukkumistapauksien yhteydessä mutta se on tapahtunut hoitohenkilökunnan toimesta ei rukouksen voimasta. Siinä tilanteessa on tietenkin voinut tapahtua myös rukous Jumalalle jonkun ihmisen mielessä sitä emme voi tietää. Sellaisia tapauksia voidaan jossakin mielessä kutsua myös ihmepelastumiseksi, vai voidaanko?
Se taas, että mennään ruumishuoneelle rukoilemaan ja herättämään henkilöä jolle on tehty jo ruumiinavaus ja aivojen tilalla on paperia menee jo harhaopin puolelle. Tällainen tapahtuma on toteutettu suomalaisessa helluntaiseurakunnassa tapahtuneen kuolemantapauksen seurauksena suomalaisella ruumishuoneella ja rukousta on vetänyt naispastori jonka nimeä en muista. Tapahtumakuvaus löytyy kirjasta nimeltä Harhaan johtajat. Hyvä kirja suosittelen lukemaan jos haluaa tietää suomalaisista harhaan johtajista joiden tekoja ja oppia käydään läpi.
Tämä ei liity kasteeseen, sivuaa sitä kuitenkin yllä olevan vastauksen kautta.
Adventtikirkon opetus on minun käsityksen mukaan harhaoppia joten heidän osalta jätän kokonaan lukematta heidän opinkappaleita, mutta ehkä jossakin vaiheessa tutustun niihin tarkemmin ja kirjoitan omat kommenttini siitä mikä menee vikaan. En toki väitä, että minun käsitykset ovat oikeita minulla on vain oma näkemys siitä mitä usko on. Uskonnonvapaus antaa kuitenkin vapauden uskoa vaikka puuukkoon tai joulupukin jumalaiseen olemukseen ja näillä mennään.
- Anonyymi00004UUSI
No miksi ei toimisi?
- Anonyymi00005UUSI
Mitenkä sen pitäisi toimia. Se on muistoksi, uskon vahvistamiseksi ja hengellinen yhteys muihin uskoviin. Ei siinä aleta kielillä puhumaan tai kommunikoiman henkisellä tasolla. Ainakin oletan niin, kerran olen käynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 101970
- 61897
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun68683- 63651
- 41645
Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka22552Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la33548Toimittajat ulkomailta saapuivat eilen vaskiviikoille
Toimittajat lähtivät tutustumaan Lieksan yöelämään ja kultturitarjontaan. Kaikki yllättyivät kuinka aktiivista ja innoka24512- 50506
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?37478