Matteus 5:
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
2.Mooseksen kirja 20
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
3. Mooseksen kirja 11:
7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen.
8 Näiden lihaa älkää syökö ja näiden raatoihin älkää koskeko, ne olkoot teille saastaiset.
5. Mooseksen kirja 14:
8 sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.
Matteus 5:
17 Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.
18 Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
1. Korinttolaiskirje 10:
25 Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantunnon tähden,
3. Mooseksen kirja 11:
7 sikaa, jolla tosin on kokonansa halkinaiset sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen.
8 Näiden lihaa älkää syökö ja näiden raatoihin älkää koskeko, ne olkoot teille saastaiset.
5. Mooseksen kirja 14:
8 sikaa, jolla kyllä on sorkat, mutta joka ei märehdi: se olkoon teille saastainen. Näiden lihaa älkää syökö, ja niiden raatoihin älkää koskeko.
Galatalaiskirje 1:
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Kirosiko Paavali Jumalan ja Jeesuksen?
17
<50
Vastaukset 17
- Anonyymi00001UUSI
Paavalin synti on vain siinä että lopetti sapatin vieton kun tuli uskoon.
Kaikki vaikeudet sen jälkeen johtuivat siitä.
Tai ei itse siitä, vaan siitä että juutalaiset sen jälkeen vainosivat häntä sekä tavoittelevat tappaakseen hänet kuten Jeesuksen. - Anonyymi00002UUSI
Apostolien teot 23:
6 Mutta koska Paavali tiesi osan heistä olevan saddukeuksia ja toisen osan fariseuksia, huusi hän neuvoston edessä: "Miehet, veljet, minä olen fariseus, fariseusten jälkeläinen; toivon ja kuolleitten ylösnousemuksen tähden minä olen tuomittavana".
Filippiläiskirje 3:
5 joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus,
6 intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.
Matteus 23:
15 Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te kierrätte meret ja mantereet tehdäksenne yhden käännynnäisen; ja kun joku on siksi tullut, niin teette hänestä helvetin lapsen, kahta vertaa pahemman, kuin te itse olette!
Johanneksen evankeliumi:
3:19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. - Anonyymi00003UUSI
Vakava ristiriita.
Fariseus Paavali kumoaa tuossa Jumalan Käskyn ja Jeesuksen opetuksen Jumalan Käskyn noudattamisesta.
Paavali tunnustaa itse olleensa "lakiin nähden fariseus,#
"Miehet, veljet, minä olen fariseus"
"Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut", sanoi Jeesus. - Anonyymi00004UUSI
Apostoli Paavali ei opettanut kristityille perinteisen juutalaisen sapatin viettämistä, vaan hän korosti kristittyjen olevan vapaita Mooseksen lain säädöksistä.
Vaikka Paavali vieraili usein synagogissa sapattina, Uuden testamentin mukaan hänen tarkoituksenaan oli saarnata evankeliumia juutalaisille, eikä noudattaa sapattikäskyä uskonnollisena velvollisuutena. Apostoli Paavali ei opettanut kristityille perinteisen juutalaisen sapatin viettämistä, vaan hän korosti kristittyjen olevan vapaita Mooseksen lain säädöksistä.Vaikka Paavali vieraili usein synagogissa sapattina, Uuden testamentin mukaan hänen tarkoituksenaan oli saarnata evankeliumia juutalaisille, eikä noudattaa sapattikäskyä uskonnollisena velvollisuutena.Paavalin opetukset ja toiminta sapattiin liittyen voidaan tiivistää seuraavasti:Vapaus laista: Paavali opetti muun muassa Kirjeessään roomalaisille, että päivien pyhittäminen on uskovan oman vakaumuksen asia. Joku pitää yhtä päivää toista parempana, kun taas toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia.Evankeliumin julistus: Apostolien tekojen mukaan Paavali hyödynsi sapattina synagogaan kokoontunutta yleisöä kertoakseen Jeesuksesta. Hän kuitenkin saarnasi ja opetti myös kaikkina muina viikonpäivinä.Varoitus lakikeskeisyydestä: Paavali varoitti tiukasti galatalaisia ja kolossalaisia palaamasta vanhoihin sääntöihin ja juhlapäivien, kuten uudenkuun tai sapatin, orjalliseen noudattamiseen.
Paavalin opetukset ja toiminta sapattiin liittyen voidaan tiivistää seuraavasti:Vapaus laista: Paavali opetti muun muassa Kirjeessään roomalaisille, että päivien pyhittäminen on uskovan oman vakaumuksen asia.
Joku pitää yhtä päivää toista parempana, kun taas toiselle kaikki päivät ovat samanarvoisia.
Evankeliumin julistus: Apostolien tekojen mukaan Paavali hyödynsi sapattina synagogaan kokoontunutta yleisöä kertoakseen Jeesuksesta. Hän kuitenkin saarnasi ja opetti myös kaikkina muina viikonpäivinä.
Varoitus lakikeskeisyydestä: Paavali varoitti tiukasti galatalaisia ja kolossalaisia palaamasta vanhoihin sääntöihin ja juhlapäivien, kuten uudenkuun tai sapatin, orjalliseen noudattamiseen.- Anonyymi00005UUSI
Paavali siis kumosi Jeesuksen opetukset laista ja profeetoista
joten ne voikin sitten Raamatusta sutata yli ja olla niistä välittämättä?!
Miksi ne yleensä on otettu Raamattuun mukaan,
Paavalin oppeja sekoittamaan ja sotkemaan,
kun kerran Paavalin opit kumoavat
sekä Jumalan että Jeesuksen opit?
Toisin sanoen:
Vaikka jumala tai jeesus julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä Minä teille julistan, he olkoot kirottuja. - Anonyymi00006UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Toisin sanoen:
Vaikka jumala tai jeesus julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä Minä teille julistan, he olkoot kirottuja.Pasvali oli pakanoiden apostoli ja Jeesus opetti juutalaisia.
Etkö ymmärrä pakanan ja juutalaisen eroa? - Anonyymi00007UUSI
Anonyymi00006 kirjoitti:
Pasvali oli pakanoiden apostoli ja Jeesus opetti juutalaisia.
Etkö ymmärrä pakanan ja juutalaisen eroa?Eihän Jeesuksen idea edes ollut opettaa, vaan joutua sapatin rikkomisesta risteille ja poistaa niin lain ja synnin kirous ihmisen päältä. Ei Jeesus opettanut sitä miten uudessa liitossa eletään, miten uskotaan Jeesukseen Pyhän Hengen kautta. Ei pystynyt edes opettamaan, koska eli vielä eikä Pyhää Henkeä oltu vuodatettu.
Uuden liiton uskovaisuus tuli vasta helluntain jälkeen kun Jeesuksen lupaama Pyhä Henki ilmestyi ja se opetti ja johdatti ihmisiä eikä se miten fariseukset tulkitsevat minkin lain kohdan.
Pahasti olemme hakoteillä jos emme edes tätä ymmärrä ja kuvittelmme että Jeesus opetti jo sitä liittoa mitä ei ollut vielä edes alkanut, opetti asioita mitkä tulisivat tapahtumaan vasta Hänen kuolemansa jälkeen. Viittaisi kyllä niihin, mm. sanoen että opetuslapsille käy samoin kuin opettajalle. Tarkoittaen sitä että myös opetuslapsia vainotaan sapatin vuoksi kuten Jeesusta. - Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00007 kirjoitti:
Eihän Jeesuksen idea edes ollut opettaa, vaan joutua sapatin rikkomisesta risteille ja poistaa niin lain ja synnin kirous ihmisen päältä. Ei Jeesus opettanut sitä miten uudessa liitossa eletään, miten uskotaan Jeesukseen Pyhän Hengen kautta. Ei pystynyt edes opettamaan, koska eli vielä eikä Pyhää Henkeä oltu vuodatettu.
Uuden liiton uskovaisuus tuli vasta helluntain jälkeen kun Jeesuksen lupaama Pyhä Henki ilmestyi ja se opetti ja johdatti ihmisiä eikä se miten fariseukset tulkitsevat minkin lain kohdan.
Pahasti olemme hakoteillä jos emme edes tätä ymmärrä ja kuvittelmme että Jeesus opetti jo sitä liittoa mitä ei ollut vielä edes alkanut, opetti asioita mitkä tulisivat tapahtumaan vasta Hänen kuolemansa jälkeen. Viittaisi kyllä niihin, mm. sanoen että opetuslapsille käy samoin kuin opettajalle. Tarkoittaen sitä että myös opetuslapsia vainotaan sapatin vuoksi kuten Jeesusta.Jeesus nimenomaan tuli opettamaan!
Opetti joka paikassa missä oli synakoogasta alkaen. - Anonyymi00013UUSI
Anonyymi00005 kirjoitti:
Toisin sanoen:
Vaikka jumala tai jeesus julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä Minä teille julistan, he olkoot kirottuja.Eihän kumonnut. Etkö käsitä, että juutalaisten lait eivät koske pakanoita?!
- Anonyymi00009UUSI
Fariseus Saulus Paavali:
"Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu."
JUMALAN enkeli taivaasta julistaa pelkästään, ja vain sitä, mitä JUMALA on KÄSKENYT enkelinsä JULISTAMAAN !
Samoin julisti Jeesuskin vain sitä, mitä hän oletti ja uskoi JUMALAN haluavan hänen julistaa !
Jeesus julisti muuta kuin Paavali, ja Paavali kirosi hänet, Jeesuksen sekä Jumalan enkelin !
"vaikka me, tai vaikka enkeli" - "olkoon kirottu"
ME tai ENKELI
Paavali samaistaa tuossa itsensä enkeliin ja kiroaa sekä enkelin, että saamalla myös ITSENSÄ !
"vaikka me" = Paavali itse+seuraajansa = hänen oppeihinsa uskovaiset !
Paavali kiroaa tässä raamatunjakeessa Jumalan, kiroamansa Jumalan enkelin ja kiroamansa Jeesuksen välityksellä !
Galatalaiskirje 1
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.- Anonyymi00010UUSI
Galatalaiskirje 1
8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
Tässä jakeessa Paavali ilmoittaa olevansa Jumalan yläpuolella.
- Anonyymi00011UUSI
Minä olen yrittänyt hahmottaa asian näin:
Laki teki ihmisille talon jossa kuolema pysyi seinien (Laki) ansiosta pois kunhan ei tehnyt sitä eikä tätä väärin ison sääntökirjan mukaan.
Me ihmiset kun olemme itsessämme mitä olemme, niin ei siinä tietenkään hyvin käynyt kenellekään.
Vaikka olisi ollut raivoisan tarkkana, olisi seisonut koko ajan varpaillaan ja olisi ollut lähes hengittämättä (fariseus), niin päätyi kahta pahemmaksi koska luuli olevansa niin hyvä.
Jeesus tuli ja teki itsestään oven tähän vanhaan taloon.
Jeesus-oven kautta saa käydä kokonaan ulos talosta täysin uuteen tilaan ja elämään.
Henkensäpidättäjät olivat raivoissaan - homma kävi heidän mielestään aivan liian helpoksi.
Talo ei mihinkään hävinnyt ja suurin osa ihmisistä asuu siinä nykyäänkin, useimmat tietämättä koko asiasta yhtään mitään.
Nyt tässä oven takaisessa elämässä Jumala asettaa Lain suoraan ihmisen sisään omalla Hengellään.
Enää ei tarvitse pidättää henkeään vaan elää Hengessä.
Suunta on muuttunut.
Enää ei ole VARO-RIKKOMASTA-TAI-KUOLET.
Nyt on ILOITSE-JA-TEE-HYVÄÄ-VAPAUDESSA.
Vanhaan taloon voi kyllä palata, mutta paluusta varoitetaan vakavasti, koska siellä kuolee varmasti.- Anonyymi00012UUSI
Hämmästelen, kuinka rauhallisesti ja asiallisesti mielipiteesi tuot esille, jo tuossa viestiketjun alussa..
"Ostan" tuon selityksesi, sillä se oli todella hyvä.
Ainakin minulle se antoi uutta mietittävää, tuon aiheen tarkastelua tuoltakin kantilta, tuolla tavoin yksinkertaistettuna.
57.672, 11.981 ja aurinko paistaa
Kiitos! - Anonyymi00014UUSI
Anonyymi00012 kirjoitti:
Hämmästelen, kuinka rauhallisesti ja asiallisesti mielipiteesi tuot esille, jo tuossa viestiketjun alussa..
"Ostan" tuon selityksesi, sillä se oli todella hyvä.
Ainakin minulle se antoi uutta mietittävää, tuon aiheen tarkastelua tuoltakin kantilta, tuolla tavoin yksinkertaistettuna.
57.672, 11.981 ja aurinko paistaa
Kiitos!Toinen toisiamme rakentaen ja tukien, matkallamme yhteiseen määräpäähän.
Jumalan siunausta.
- Anonyymi00015UUSI
Mooseksen lakia ei ole koskaan annettu pakanakansoille. Laissa on sanottu: Katso, minä olen opettanut teille käskyt ja säädökset, niinkuin Herra, minun Jumalani, on minua käskenyt, että seuraisitte niitä siinä maassa, jota te menette ottamaan omaksenne. Muinasen Israelin rajat on selvitetty vanhassa testamentissa. Mooses nousi Mooabin arolta Nebon vuorelle, Pisgan huipulle, vastapäätä Jerikoa. Ja Herra näytti hänelle koko maan: Gileadin Daaniin asti,
koko Naftalin, Efraimin ja Manassen maan, koko Juudan maan aina Länsimereen asti,
Etelämaan sekä Lakeuden, se on Jerikon, Palmukaupungin, laakson, aina Sooariin asti.
Suomi ei ole koskaan kuulunut muinaiseen Israeliin, eikä näin ollen Suomen asukkaat eivät ole koskaan olleet Mooseksen lain alaisia.
KUINKA NÄIN SELVÄ JA YKSINKERTAINEN TOTUUS VOI OLLA LÄHES KAIKILTA PIMENNOSSA? - Anonyymi00016UUSI
Mitä Jeesus opetti pakanoille? Miten Jeesus erotteli pakanat ja juutalaiset? Mitä hän kertoi pakanoista synagoogassa, jossa olisi tietenkin kivitetty jos edes olisi sanottu että usko kuuluu myös pakanoille.
Ehkä saattoi hyvin pitkälle olla niin, että Jeesuksen työ oli siinä, että meni sapattisyytöksistä ristille, poistaen lain ja synnin kirouksen ja opetus tuli myöhemmin Pyhän Hengen kautta miten tuli uskossa toimia ja miten suhtautua pakanoihin. Ei se ollut sitä että niitä piti vainota jos uskoivat Jeesukseen eikä tappaa samalla tavalla kuin Jeesusta.- Anonyymi00017UUSI
Jeesus eli Mooseksen lain alaisena. Uuden liiton kirjoitukset, eivät ala Matteuksen evankelumista, vaan Apostolien Teoista.
Sen jälkeen kun juutalaiset, Jumalan kansa, hylkäsi Jeesuksen, Jumala kääntyi pakanain puoleen.
Teille (juutalaiset) oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
Sillä näin on Herra meitä käskenyt: 'Minä olen pannut sinut pakanain valkeudeksi, että sinä olisit pelastukseksi maan ääriin asti'."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251218
- 731203
Carunan hinnat
Yks proffa vauuttaa, ettei Caruna voi noin vain nostaa hintoja koska suomen laki kieltää, toinen proffa sanoo että Carun97957Mikä sun kaivatussa on se miksi ihastuit
ja ikävöit? Eli se jokin asia, mikä aiheutti tunteen, että tuossa on sitä jotain? Meinasitko tehdä asialle jotain vai ka48873- 78812
- 45781
Kunnan päätie ja sen lähialueet
Arvon hyrynsalmelaiset. Tätä palstaa on näin Ukkohallan mökkiläisena ihan viihteellistä lukea. Milloin teitä ahdistaa la40768- 67653
- 113614
Mitä luulet
Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?39546