Työeläkettä maksetaan 1,5%/kk ,koko vuoden palkkatuloista.
Tämä prosentti on kaikille sama.
Tämä 1,5% pitäisi nostaa 1000£/kk saavalle 3% .Ylimenevillä saisi pysyä samana.
Nyt Työeläkelaitokset sijoitelee näitä osakeisiin aivan muihin valtioihin.
Josta seuraa Suomenvaltion velkaantuminen.
Paljonko maksettava eläke % on.
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00001
Nämä 50v kotonaan mieliala työkyvytömätköt jotka syövät vanhempiensa eläkeitä
Heilekö pitäisi maksaa1000€/kk lisää 1,5%. Eikö olisi parempi odotaa Putiinin remaatori vaunuja.,Saataisiin Suomessakin kotonaan mitään tekemätömät, klo: 14:00
ylösnousseet edes kotonaan jotain tekemään.Näille makoojille kun vanhemmat jotain sanovat/kehoitavat jotakin tekemään,saavat Poliisit kimpuunsa lapsien pelottelusta. - Anonyymi00002
Ei tämä 1,5% vuositulosta paljoa ole,varsinkin jo joutuu tekemään vuosittain pätkätöitä.
Opiskelukin vie kertymiä, kertymä vuosilta.Minulleki kertyi työvuosia 65 vuoteen mennessä täydet 40 vuotta,ikävä kyllä suurilta osin pätkätöistä ja vuokrafirmojen kautta.Takuueläkeläiskertymä oli lopputulos ja palvelut tulevaisuudessa eri toimeentulo kassoilta.Kiitos vain Hyvinvointi Suomi.! - Anonyymi00003
Poliitikkotolloilla kertymä on 4%, sen voisi ottaa kaikille käyttöön.
- Anonyymi00004
Kaikki nämä loiset jotka (200)+(200) avustajaa,jotka hoitavat sijoitajien ja osakeomistajien ynm. herrojen eläkevaroja heille antoisasti ulkoplittisesti vielä järjestämällä Korona sodan joka piikein kaataa köyhiä ennen aikaiseen hautaan.
Äänestämättä jättäneet ovat aika viisaampia,nauttiessaan tekemättä mitään saamistaan edustaan suoraan Vakuutusyhtiöiltä. 4% vuositulosta ei varmasti riitä edes monelle takuueläkeläis eläke tuloksi. - Anonyymi00005
Työeläkeyhtiöiden sijoittamat rahat eivät ole valtion rahaa eikä ne näy valtion budjetissa, saati nyt velkamäärissä. . Valtiolla ei ole niiden kanssa mitään tekemistä
Eikä sijoittaminen velkaannuta ketään yleensäkään, päinvastoin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3521051- 71738
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37666- 41578
- 48571
- 63523
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht320496- 75471
Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19461kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459