””HS mittautti: Maahanmuuttajalähiöistä voi tulla SDP:lle jättipotti” (HS 20.7.)
Se on ”äänestysperustaista maahanmuuttoa”.
SDP kannattaa kehitysmaamaahanmuuttoa, koska niin varmistetaan, että maahan tulee riittävästi huono-osaisia ja pienituloiseksi jääviä ihmisiä, jotka tarvitsevat sosiaalivaltiota ja ennen kaikkea äänestävät vasemmistoa.
Se on sitten ”pieni oheisvahinko”, että edellytykset huolehtia suomalaisten hyvinvointiyhteiskunnasta heikentyvät tämän myötä koko ajan. Mutta se on kai sellaista demariempatiaa.”
SDP ja äänestäjät
5
<50
Vastaukset 5
- Anonyymi00002
Sosialismi ei toimi, koska se johtaa tiedon puutteeseen markkinoilla, tuotannon tehottomuuteen sekä kannustimien katoamiseen. Ilman vapaata hintamekanismia ja yksityisomistusta resursseja on vaikea jakaa oikein.
- Anonyymi00003
Totta!
Täysin vapaata markkinataloutta ei ole koskaan kokeiltu, kuten ei myöskään täysin sosialismin arvojen mukaista valtiota. Tämä johtuu siitä, että käytännössä aina sosialistisissakin valtioissa on muodostunut omat eliittinsä joita eivät samat säännöt ole koskeneet, ja lisäksi niissä usein toisinajattelijoita kohtaan on toimittu hyvin ”ei tasa-arvoisesti”.
- Anonyymi00004
” Lisäksi jokainen voi historiasta muistella millä puolella muuria tai rajoja sotilaat olivat aseineen estämässä ihmisten siirtymistä muurin toiselle puolelle. Tai tehdä tutustumismatka Venezuelaan tai Pohjois-Koreaan, ja katsoa miten hyvin siellä on asiat keskimäärin ihmisillä. Venezuela suurine öljyreserveineen luulisi olevan huomattavasti toisenlaisessa tilanteessa kuin se nyt on, mutta ikävä kyllä se ei ole. ”
- Anonyymi00005
Tulee mieleen, että elääkö esim. Nasima muistoissaan siinä maailmassa milloin hän eli kommunistisessa valtiossa ja hänellä oli eliitissä asiat hyvin. Mutta ei tainnut monella muulla työläisen lapsella olla.
Kun juttelee Viron ihmisten kanssa, jotka elivät sosialistisen Neuvostovallan alla, eivät ikinä enää halua s- Anonyymi00006
Eliitti elää sosialismissa ja kommunismissa yltäkylläisyydessä ja kansa köyhyydessä! Minja ei ole tainnut käydä Lin kanssa Pohjois-Koreassa?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi naiset haluavat itseään vanhemman kumppanin? Vai haluavatko?
Tuolla toisessa ketjussa tuli esille tämä kysymys ja se on mielestäni hyvä kysymys. Kiitos scrg:lle tämän kysymyksen esi3581114- 71748
Missä vaiheessa
Unohdit minut? Onko sinulla oikeasti mies jota rakastat? Tiedän että möhlin ja odotin liikaa. Ei tarvitse vastata jos et37696- 49590
- 41588
- 63533
SDP: tiukkaa maahanmuuttopolitiikkaa ilman rasismia
Analyysin mukaan demareiden uuden maahanmuuttolinjan suurin ero konservatiivioikeiston vastaavaan on rasismin puute. ht321501Mulla on ikävä sua
Pakko se on myöntää, mulla on ikävä sua 🥺💔.. En kyllä haluaisi sitä myöntää kun tämä tilanne on niin hankala. Oon yri19491- 75471
kasariperjantai 2026
Ajatuksia vuoden 2026 kasariperjantaista...ainakin porukkaa oli mun mielestä liikkeellä tosi paljon ja fiilinki noin yle22459