"Sokeripala" on kaamein arkkitehtoninen luomus koskaan. Sen olisi pitänyt päästä maailmaperintölistalle varottavana esimerkkinä; toinen vaihtoehto olisi Finlandia-talo: Surkeat valinnat: Carraran marmoria ulkovuoraukseen ja käsittämätön akustiikka.
Vastaukset 4
- Anonyymi00001UUSI
Mikähän siinä Nopassa viehättää arkkitehtuurin arvostelijoita?
- Anonyymi00002UUSI
Enso-Guzeitin pääkonttori on tosiaan kuin varoittava esimerkki miten räikeällä rakennuksella rikotaan vanha kaunis kaupunkinäkymä.
Täydellisessä ristiriidassa ympäristönsä kanssa tyyliltään ja muodoiltaan kuin väriltäänkin se ei huonommin sille paikalle sopisi.
Ja mikä hieno vanha rakennus sen paikalta purettiin.
Itse rakennus on tyyliltään geometrinen ja kantikas. Luetaanko se johonkin tyylisuuntaan, sama se.
Samannäköisiä rakennuksia on paljon esimerkiksi Pietarissa myöhäisemmältä Neuvostoliiton ajalta.
Valkoisia virastorakennuksia seinä ruudutettu säänöllisesti ikkunoilla, jotka on upotettu syvemmälle seinäpinnan ulkolinjasta viistetyillä kehystyksillä.
Samankaltaisuus on suorastaan hätkähdyttävää.
Arkkitehtuuria tuntevat voivat kertoa mitä tuo tyyli on.
Neuvostoliitossa se ainakin tuli jossain vaiheessa suosioon.
https://jugendiajafunkkishelmia.wordpress.com/2017/06/27/first-blog-post/ - Anonyymi00004UUSI
Aallon töissä on asioita, jotka eivät aina kaikki ole täydellisesti onnistuneet.
Marmorilevyjen kupruilusta keikahtavaan jakkaraan.
Ihminenhän Aaltokin oli, vaikka ei ehkä nykykäsityksen mukaan.
Isompia ja pienempiä harmeja hänen suunnittelemissa taloissa asuvilla kyllä on.
Mutta hankalinta on että niitä pyhitettyjä rakenteita ei ongelmien korjaamiseksi parantaa tai muuttaa vähääkään.
Ulko-ovi kerrostalon seinässä kynnys maantasalla, lumi ja jää ikunen talven riesa.
Edes vähäistä sadekatosta ei oven päälle saa laittaa.
Tuuralla vaan piisaa hommia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791329
- 851236
- 96977
- 48823
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83599Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä29516Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44488Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33465