Selittää sen että heidän saksi riikka ensi vuodelle haaveilee entistä enemmän leikkauksia pienituloisille?
Miksi "nousun" aikaan miljardeja lisää leikataan heiltä, kenelle ennen vaaleja luvattiin ettei edes mennä hallitukseen missä moista suunniteltaisiin?
Vaalien jälkeen se onkin vaan pääasia pienituloisten kurittaminen ja veroalennukset kapealle sisäpiirille kera garden korruption ym. ym.?
Miksi valtio velka tuplattu vaikka "nousua" ja lisääntyy velka ja työttömyys tuplattu vaikka nousua?
Miten nämä hetkellistä talousnousua näkevät
10
<50
Vastaukset 10
- Anonyymi00001UUSI
VVM miehet Riikan takana suunnittelee noita leikkauksia, oli ministeri kuka tahansa.
- Anonyymi00007UUSI
Älä nyt viitsi selittää. Ministeri päättää.
Käskikö VVM miehet antaa hyvätuloisille veronkevennyksiä.
- Anonyymi00002UUSI
HANKKIKAA AIVOT ENNEN KUIN JAATTE PAASKAA
Valtiovarainministeriön (VM) leikkaukset ovat Valtiovarainministeriön ehdottamia tai hallituksen linjaamia julkisen talouden sopeutustoimia. Niiden tavoite on tasapainottaa Suomen valtiontaloutta. Leikkaukset koskevat laajasti eri yhteiskunnan osa-alueita, kuten sosiaaliturvaa, valtionhallintoa, kuntien rahoitusta ja järjestöjen avustuksia.Leikkausten pääkohteetSosiaaliturva ja etuudet: Muutokset ja säästöt kohdistuvat muun muassa työttömuusturvaan, asumistukeen ja toimeentulotukeen.Valtionhallinto: Omalle hallinnonalalle ja virastoille esitetään pysyviä toimintamenojen vähennyksiä ja henkilöstöleikkauksia.Kunnat: Valtionosuuksien leikkaukset vähentävät kuntien rahoitusta peruspalvelujen järjestämiseen.Järjestöt ja avustukset: Kulttuuri-, liikunta- ja sosiaalialan järjestöjen valtionapuja vähennetään merkittävästi.Tausta ja vaikutuksetSopeutustarve: Julkista taloutta pyritään korjaamaan useiden miljardien eurojen kokonaisuudella.Kritiikki: Järjestöt ja asiantuntijat ovat arvostelleet leikkauksia ja varoittaneet niiden siirtävän kustannuksia muun muassa hyvinvointialueiden hoidettavaksi.- Anonyymi00003UUSI
Suomen ministeriöt on vassujen hallussa.
- Anonyymi00004UUSI
Milloin vm leikkaa politiikoilta.
- Anonyymi00005UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Kokoomus hallitus näitä leikkauksia
- Anonyymi00008UUSI
Anonyymi00003 kirjoitti:
Pääsipä Persulta taas aikamoinen aivopieru.
- Anonyymi00009UUSI
VVM ja OECD ovat ehdottaneet myös listaamattomien yritysten veroedun poistoa, yritystukien ja maataloustukien leikkauksia sekä yritysten yhteisöveron alennuksen perumista. Kannatettavia ehdotuksia.
- Anonyymi00006UUSI
Persut ovat tottuneet tuohon, aina kun ovat hallituksessa, leikataan heikommassa olevilta.
- Anonyymi00010UUSI
eläkeläisiltä taas ovat leikkaamassa, jäädyttelemässä koska köyhistä vanhuksista ei ole vastarintaa.
HÄVETKÄÄ!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791329
- 851236
- 96977
- 48823
Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa
ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su40723Haluatko, että kierrän sinut kauempaa
Kun näyttää, ettet minusta innostu. Voisit edes täällä kertoa selvät sävelet.83599Mikä on vahvuutesi palstalla?
Oletko kuullut asian joltain toiselta vai oletko itse sitä mieltä? Itse luen avarakatseisuuden omaksi vahvuudekseni. Yr111520Yritit nainen sammuttaa kiinnostukseni
mutta se tehtävä epäonnistui. Se oli sitä bitch -mode vaihetta silloin. Lopputulos on nyt se, että rakastan sinua tällä29516Kyllä mä tiedän et me kuulutaan yhteen ja se on tähtiin kirjoitettu!!
En vain halua satuttaa sua. Olen aivan perseestä epävakaan ja ADHD oireiluin vuoksi. Ja kun olisi aika "vapauttaa" ne su44488Tunnetta ja sinua on vaikea kuvailla
Paremmin se varmaan aukeaa muulla tavalla. Olen merellä, jossa kovin usein puhkeaa rajuilma ja huomaan taistelevani hu33465